روايه عشقتني جنيه البارت الحادي عشر
للكاتبه اميره محمود
مازن ، حبيبتي البسي الفستان اللي انا حطيتهولك علي السرير جوه في شقتنا ياللا
ياسمين ، بجد يا مازن بجد جيبلي فستان طب ليه
مازن ، البسيه بس الاول وبعدين هنعرف ياللا يا ماما اجهزي عشان خارجين ياسمين هتجبلك فستان البسيه
سها ، طب جيبلي فستان ليه يابني
مازن ، اسمعوا كلامي بدون مناقشه مش انتي عايزه تروحي لمامتك يا ياسمين هنروح لها
ياسمين ، بس هنلبس فساتين ليه بدال رايحين لماما هي ماما فتحت شقتنا قاعه افراح
سها ، هههههههه والله يا ياسمين انتي عسل ياحبيبتي
ياسمين ، هههه مهو بالعقل ليه
مازن علي صوته جامد ، مش عايز مناقشه ياللا
ياسمين جرت عالشقه هي وسها وراحوا يلبسوا الفساتين
/////////////
ياسمين ، تفتكرى الفستان انهي بتاعي يا طنطتي يا حبيبتي
سها ، اكيد الصغير ده هيدخل فيا ازاي
ياسمين ، علي فكره انا حاسه أنهم مقاس واحد
سها ، لا ده عشان منفوش شويه تحسي أنه كبير بس هو صغير هههههه
ياسمين ، هههههه طب ياللا نلبس بدل مايجي يزعقلنا
سها ، ماشي ياللا محناش قد صوته
مازن في الصاله ،. سمعكوا علي فكره
ياسمين ، هو انت بره
مازن ، لا جوه
ياسمين ، انت اجيت ليه
مازن ، أما تخرجي هتعرفي
ياسمين ، طنط والنبي اقفليلي السوسته مش عارفه خالص
سها ، ماشي احلي حاجه بتاعي سوستته من علي الجنب
ياسمين ، أيه رايك بقي بس هو جيبه اوف وايت ليه ليا وليكي
سها ، مش عارفه
ياسمين ، دي الوقت هنعرف كل حاجه
سها ، ياللا عندك ميكب حلو تحطيهولي
ياسمين ، انتي تؤمري تعالي أما ازوقك يا طنتي يا حبيبتي
/////////////
بعد نص ساعه
مازن ، في ايه ياجماعه ساعتين بتلبسوا
ياسمين ، خلصنا اهو هنفتح الباب اهو
مازن ، طب ياللا بقا انا زهقت
ياسمين فتحت الباب وخرجت لقت مازن لابس بدله سودا وببيون وماسك بوكيهين ورد
ياسمين ، اي ده انت هتتجوز واللا ايه
مازن ، أمم فرحي انهارده
ياسمين ، نينيني خفيف اعملها كده وانا اقتلك
مازن ، طب والله فرحي انهارده مبهزرش وياللا بقا عشان نلحق العروسه
ياسمين ، انت بتحلف انت بتتكلم بجد يعني ضحكت عليه وعايز ترميني بعد ما اخدت غرضك مني وراحت قلعه الدبله اللي لسه ملبسهالها خد دبلتك اهي
سها ، هو في ايه يا مازن هي دي المفجأه
مازن ، اي الحلاوه دي يا ست الكل قمر والمصحف
ياسمين راحت جرى ناحيه باب الشقه
مازن جرى وراها مسكها ، رايحه فين
ياسمين ، رايحه لامي كفايه كده يعني فضلت تضحك عليه لحد ماسلمتلك نفسي وقلبي وفي الاخر تروح تتجوز واحده تانيه اكيد بنت خالتك صح أنا قلبي كان حاسس
مازن ، مش عايز كلام كتير اتفضلي معايا هوصلك لامك
ياسمين ، بجد يا دكتور مازن انت بجد طلعت
مازن ، مش عايز غلط ياللا ياللا يا ماما انتي كمان
نزلو ركبوا العربيه هما التلاته
سها مبتنطقش عماله تبص لمازن وتضحك
ياسمين ، بتضحكي يا طنط يعني انتي معاه في اللي هو بيعمله ده بجد أنا زعلانه منك اوي مكنتش اعرف أننا ممكن اتخدع بسهوله كده
سها ، اصبر اكتر تاخد سكر
مازن بصلها وضحك ، فاكرها الكلمه دي
ياسمين ، انتو بتضحكوا وراحت معيطه اكتر
مازن ، ياللا وصلنا يا ست ياسمين
ياسمين ، بس ده مش بيت ماما
مازن ، ماهو تعالي اوريكي عروستي اول
ياسمين ، ايه الجبروت اللي انت فيه ده مش هنزل قولت
مازن ، تمام نزل من العربيه وفتح الباب اللي ورا بقولك انزلي احسنلك
ياسمين نزلت من العربيه راح مازن شيلها ودخل القاعه الصغيره بتاعه اعياد ميلاد
ياسمين ، نزلني بقولك
مازن ،. مش هنزلك قولت
ياسمين ، هيبقي شكلك وحش قدام عروستك هتقولها مين دي
مازن ، هقولها حبيبتي وروحي وقلبي
ياسمين بصت حواليها لقت مامتها واقفه بتصقف ومعاذ وولدته وجنا بنت خالته وخالته ومامته
ياسمين ،. طب نزلني بقا شكلي وحش جدا
مازن نزلها وراح اخدها في حضنه
ياسمين ، طب ليه ضحكت عليه
مازن ، مفجأه بقا بس ايه الدراما اللي عملتيها دي سلمتك نفسي وسلمتك قلبي ماهو لازم استلمهم دول حقي من حبيبه قلبي
ياسمين ، نينيني خفيف
مازن ، بقولك اي رايك في المفجأه
ياسمين ، وحشه
مازن ، بجد معجبتكش
ياسمين ، عشان وقعتلي قلبي
مازن ، سلامه قلبك يا روحي أما اروح هصالحهولك كويس عشان مينفعش قدام الناس
ياسمين ، انت قليل الادب
مازن ، أنا بحبك اوي
ام ياسمين ، ربنا يهنيكو يا حبيبتي
ياسمين جرت اخدت امها في حضنها
ياسمين ، ماما وحشتيني اوي والمصحف
ام ياسمين ، والله وانتي يا حبيبتي
معاذ جاي يسلم علي ياسمين وجاي يحضنها راحت موطيه بسرعه
ياسمين ، ااااه رجلي مش قادره اقف
مازن وقع علي روحه من الضحك علي منظرها
ياسمين ، اي رايك كده تمام
مازن ، هههههه تمام يا حبي تمام
الشيف دخل بتورتايه كبيره مكتوب عليها
كل سنه وانتي طيبه يا ست الكل ومعايا وفي ضهرى
وكل سنه وانتي معايا يا ياسمنتي وحضني بحبك
بحبكم انتو الاتنين
ياسمين ، الله اول مره اشوف تورتايه مكتوب عليها كل ده
مازن ، اي رايك بقا
ياسمين ، والله العظيم أنا فرحانه اوى
سها ، ربنا يخليك لينا ياحبيبي
مازن ، ويخليكي ليا يا حبيبتي ومنوره دنيتي
جنا ، شايفه يا ماما أنا ليه ميتعمليش كده
ام جنا ، بكره يجيلك اللي يعملك كده واكتر
مازن ، تعالي نرقص يا ياسمين احنا تقريبا معملناش فرح فالنهارده فرحنا
ياسمين ، انت اكبر فرحه في حياتي من بعد ما كل حاجه راحت مني بابا وشاكي انت بجد اكبر نعمه في حياتي
مازن ،. بلاش شاكي دي احسن الاقيها نطالي هنا
ياسمين ، ههههههههه
مازن اخد ياسمين وقعدوا يرقصوا وشالها وقعد يلف بيها جامد وسط كل اللي واقفين والكل كان فرحان بيهم وبيصقفلهم
مازن ، ياللا نروح بقا
ياسمين ، هتوحشيني يا ماما
ام ياسمين ، وانتي يا حبيبتي والله خلي بالك من جوزك وحماتك
ياسمين ، دول حبايبي يا ماما
مازن ، سلام يا حماتي ياقمر
ام ياسمين ، سلام يا حبيبي ربنا يهنيكم يارب
معاذ ، ياللا يا ماما انتي وماما عشان نروح
ام ياسمين ، ماشي يا حبيبي
////////////
مازن وصل تحت البيت
مازن ، ماما مالك
سها ،. مصدعه شويه يا حبيبي هطلع اخد حاجه مسكنه وانام
ياسمين ، لو تعبانه تعالي نروح نطمن عليكي
سها ، في ايه يا ولاد ده شويه صداع بسبب الاغاني والدوشه اللي كنا فيها
ياسمين ، خلاص انا هبات معاكي عشان أبقا مطمنه
مازن ، لا اطمني امي طول عمرها نروح فرح أو اي مناسبه بتروح مصدعه تاخد المسكنه وتنام
ياسمين ، أنا كنت بس عايزه اطمن عليها
مازن ، تطمني عليها بردك واللا تخلعي مني
سها ، يا بني اتلم شويه في ايه
ياسمين ، اه والنبي قوليله يا ماما عشان ده زودها اوى
مازن ، ماشي بقيت أنا اللي غلطان دي الوقت
سها ، بس ايه ماما دي بجد فرحتيني
ياسمين ، انتي فعلا ماما انا حبيتك زيها بالضبط
سها ، ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي
ياسمين ،، ويخليكي لينا يا ست الكل اااااه في ايه
مازن شالها وطلع السلم
ياسمين ، في ايه يا بني كده ده حتي مامتك تعبانه ولازم حد معاها
مازن ، أمم خلاص تعالي نبات احنا الاتنين معاها
ياسمين ،. خلاص يا طنط اشوفك الصبح
سها طالعه وراهم وسمعاهم ، ياللا يا مجانين
مين مستني البارت الجديد اشوف التفاعل عشان اعرف اكمل