bc

روايه عشقتني جنيه

book_age16+
34
FOLLOW
1K
READ
drama
comedy
sweet
like
intro-logo
Blurb

روايه عشقتني جنيه تحكي عن حب جنيه لدكتور مازن كأخذ بطار اختها منه لأنه احرجها وتسبب في رفدها من الجامعه وعملت حادث مروع بسببه وهي تبحث عن اي طريقه كي تتزوجه و لكنه سيختار اختها بعد أن تفوق من الغيبوبه سيتزوجها غصب عنه و عنها كل ده عشان الجنيه تبعد عنه و متأذهوش روايه مليئه بالمغامرات والأحداث المثيره الروايه مش مرعبه إطلاقا الروايه مضحكه للغايه وبعد زواجهم الغصب و مغامراتهم سوا سيحصل بينهم قصه حب رهيبه ويعيشوا في هناء الجنيه ستحاول بشتي الطرق تبعدهم عن بعض ولكنها مش هتعرف هيتمسكوا ببعض جامد وهيحبوا بعض قصه حب رهيبه الابطال وهم دكتور مازن طويل وخمرى البشره عيناه بنيتان مكحلتان بالرموش الطويله البنات بتموت في جماله بس هو بيحاول يتصنع الشخصيه القويه كي يبعدهم عن طريقه ولا يعلق احد بيه البطله ياسمين قمحيه البشره عيناه عسليتان واسعتان شعرها طويل معدي وسطها محجبه شخصيتها قويه لا تخشي أحد سوا الله متدينه قصيره القامه

chap-preview
Free preview
روايه عشقتني جنيه
الروايه الجديده عشقتني جنيه للكاتبه اميره محمود انا مازن عندي 26 سنه معيد في كليه اللسن الحكايه بتاعتي بدأت يحصلي حاجات غريبه جدا لدرجه ان كل اللي حواليه حاسوا اني مجنون وبدأوا يخافوا مني أنا هحكلكم حكايتي من البدايه سها ،، مازن اوم بقي ياللا عشان تلحق تروح الجامعه مازن ، صباح الخير يا ست الكل يا قمر سها ، صباح النور ياقلبي اوم بقي هتتاخر مازن ، الساعه كام يا قلبي سها ، سبعه ياحبيبي مازن ، في ايه يا ماما المحاضره الساعه عشره سيبيني انام شويه سها ، طب اوم بقي والله ماهتنام أنا عايزه اهوي الاوضه وانضفها مازن ، قولي كده بقي سها ، اه هو كده اوم بقي يا زونه يا حبيبي مازن ، ماشي يا ست الكل قومت اهو ارتحتي كده سها ، لا اوم خالص مازن قام دخل الحمام ومسك الموبايل وقعد يلعب عليها بابجي سها خبطت عليه ، هو انت دخلت تنام في الحمام ماتخلص بقي بقالك ساعه مازن ، ماشي يا ستي خارج اهو وراح قافل الموبايل وقام يغسل وشه قدام المرايا وبيبص علي نفسه فجأه لقي بنت شكلها جميل في المرايا مازن بخضه بسم الله الرحمن الرحيم بسم الله الرحمن الرحيم وفتح الباب وخرج من الحمام سها ، مالك يا اهبل مازن ، ماما شوفت بنت في المرايا اللي في الحمام بتضحكلي سها ، ماهو من أم الموبايل اللي انت ماسكه في ايدك ده هتلاقيك قعدت تلعب بالموبايل وروحت بصيت في المرايا عينيك احتفظت بالصوره مازن ، تفتكرى سها ، كيد يا حبيبي ياللا ادخل اغسل وشك من الصابون اللي عليه مازن ،. ماشي ودخل الحمام بيبص لقي مفيش حاجه في المرايا مازن ، يبقي فعلا كلام امي صح بتهيألي وخلص وخرج واقف بيتسرح قدام التسريحه وبيوضب نفسه وبيرفع عينه فجأه لقي نفس البنت واقفه وراه التفت بسرعه ملقاش حد مازن ، أنا شكلي اتجننت واللا ايه وراح نازل راكب عربيته وراح الجامعه في الجامعه ياللا ادخلوا بسرعه بدل مادكتور ميرضاش يدخلكم ده حاكم دكتور حمي مازن دخل قاعه المحاضرات ، صباح الخير الطلاب ، صباح الخير يا دكتور مازن واقف بيشرح ومندمج في الشرح فجأه لقي البنت اللي بتجيله في المرايا قاعده في اول صف مازن بصلها اوى لدرجه ان كل الطلاب اخدوا بالهم طالبه ، هو الدكتور بيبصلك اوي كده ليه البنت ، مش عارفه بصته ليه خوف*ني اصلا مازن ، المحاضره خلصت وبص ملقاش البنت خالص نده للي كانت جنبها مازن ، البنت اللي كانت قاعده جنبك فين الطالبه ، اهي يا دكتور مازن ، لا مش دي التانيه مش محجبه وشعرها اصفر الطالبه ، والله يا دكتور انا محدش قعد جنبي شعره اصفر ومش محجب مازن اتحرج ، طيب ماشي تقدرى تمشي الطالبه ، ده شكله اتجنن طول المحاضره بيبص عليها وفي الاخر بيقول مش محجبه هههههه الطالبه ، ياللا من ظلمه فاكره اللي عمله في ياسمين دي بسببه لسه في المستشفي في غيبوبه الطالبه ، مش دي اللي زعقلها جامد وحرجها قدامنا وجا**ها فصل والبنت بتجرى عملت حادثه الطالبه ، اه هي ياللا ربك مبيسبش حق حد ،،،،،،رؤؤؤؤؤ،،،،،،، في المستشفي ام ياسمين ، ايه يا دكتور هي مش هتفوق دي بقالها اسبوع في غيبوبه الدكتور ، ادعيلها أن شاء الله تفوق المشكله أنها نزفت كتير وده اتسبب في نقص الأ**جين في الدم فعشان كده مش بتفوق ام ياسمين بدموع ، يااااارب هتبقي بخير أنا حاسه انا مليش غيرها في الدنيا الدكتور ، أن شاء الله عن اذنك ياسمين نايمه علي السرير لا حول ليها ولا قوه بسبب الحادثه اللي عملتها وهي متعصبه ،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،، فلاش بااااك مازن دخل المحاضره ،. صباح الخير الطلاب ،صباح النور يا دكتور ياسمين دخلت ، انا اسفه يا دكتور عالتاخير اصل ياسمين قصيره بشرتها بيضا عيناها عسليتان شعرها طويل بس محجبه ذو شخصيه حاده لا تخشي أحد سوا الله عنديه وحيده امها بعد وفات اختها وأبيها في حادثه مازن ، اطلعي بره أنا مبدخلش حد بعدي ياللا ياسمين ، دي دقيقه اللي اتأخرتها يعني علي فكره مازن ، مش عايز كلام كتير ياللا بره ياسمين ، لا هدخل وعلي فكره انت لسه حته معيد لسه مبقتش دكتور يعني عشان تشوف نفسك اوي كده علينا مازن ، حد قالك قبل كده انك قليله الادب أنا بقولك اطلعي بره ياسمين ، طب والله والله لو مادخلت لهوريك قلت الادب اللي بجد مازن ، هي الكليه بقت بتلم للدرجادي ياللا قدامي علي اوضه العميد ياسمين راحت معاه لاوضه العميد مازن ،. البنت دي قلت ادبها عليه قدام الطلاب العميد ، ليه كده يا بنتي ياسمين ، أنا مقلتش ادبي هو اللي قل أدبه عشانه مش محترم العميد ، لا أظن أن دي مش شارع عشان تهيني الدكتور بتاعك هاتي الكرنيه بتاعك وابقي حسني اسلوبك شويه ياسمين ، لا مش معقول اللي بيحصل ده ماتشوف هو عمل ايه الاول العميد ، باين من اسلوبك واتفضلي هاتي للكرنيه ياسمين عطيته الكارنيه ، اتفضل العميد ، اتفضلي رفد لسيادتك وابقي وريني انهي جامعه تقبل تاخد واحده مرفوده مازن بصلها بابتسامه كلها شماته ياسمين ،. حسبي الله ونعم الوكيل فيك ونزلت جرى وهي بتعيط ركبت العربيه وهي منهاره فجاه معدتش عارفه تتحكم في العربيه لحد ما قلبت تلت قلبات وهي جواها ،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،، نرجع بقي لوقتنا الحاضر مازن خرج ركب عربيته مروح فجأه لقي نفس البنت قاعده علي العربيه رحلها بسرعه واول ماوصل اختفت مازن لنفسه ، في حاجه مش طبيعيه بتحصلي وركب عربيته وهو ماشي في الطريق بيبص في المرايه لقاها راكبه وراه وبتبص وبتضحك مازن ، انتي مين وركبتي ازاي وراح موقف العربيه ونزل ملقاش حد راكب ورا روح البيت وهو دماغه هتفرقع من اللي حصله سها ، حبيبي حمد الله علي السلامه مازن ، الله يسلمك يا ماما سها عقدت حواجبها ، مالك يا حبيبي مازن ، فاكره البنت اللي قولتلك شفتها في الحمام وانتي قولتيلي بتهيألي شوفتها تاني في المحاضره واختفت وبعدين قدام العربيه واختفت وبعدين في العربيه وانا سايق وقفت ادور عليها لقتها بردك اختفت مش عارف اي ده سها بقلق ، مايمكن بتهيألك ياحبيبي مازن ، والله يا ماما بشوفها زى ما بشوفك بالضبط سها ، انت متاكد يا حبيبي لتكون اتلمست من كتر لعبك بالموبايل في الحمام مازن ، اي يا ماما الكلام ده انا هدخل اغير عما تحطي الاكل سها ، ماشي يا حبيبي ،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،، مازن دخل الاوضه يغير وفجأه اتخض من اللي شافه استنوني البارت القادم بصوا أنا هكملها وامرى لله مع اني خايفه بس هقلبها كوميدي نضحك شويه

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook