الفصل الرابع

2179 Words
صهباء امتلكت قلبي الفصل الرابع رماها ع السرير الواسع ف اوضه النوم وبدأ يخلع قميصه نور رجعت لورا ع السرير وهيه مبرقه... كانت بتتنفض من الخوف.. ومن اللي الشاب ده هيعمله فيها زي الحيوان... نط عليها ع السرير..... ض*بته بالالم ع وشه.... ثارته اكتر ض*بها هوه كمان مش ألم واحد... لأ فضل يض*ب فيها ع وشها وقطع البيجامه عليها ولسه هيغتصبها زي الحيوان الهمجي........ لقي نفسه بيترفع ف الهوا سيف مسكه من شعره ودراعه.... ورفعه بقوه ف الهوا... رماه ع ترابيزه جمب السرير نور اتنفضت.... وقامت قعدت وهيه بتعيط بحرقه... وبتحاول تلم البيجامه المتقطعه عليها تستر نفسها سيف فضل يض*ب ف الشاب لحد ما خرجه من الشقه وهوه شبه عريان رجع لنور.... لقاها لسه ع وضعها..... سيف حس ان قلبه بيتحرق جواه خلع الجاكيت بتاعه... ولفه ع كتفها..... نور اتعلقت ف كتفه... وحضنته... وقالتله بخوف ورعب (( ماتسبنيش..... سيف ما تبعدش عني.... انا هموت لو بعدت عني.... الحكومه بتدور عليا من ناحية.... والناس عايزه تنهش لحمي من ناحيه.... سيف انا ضعت..... حياتي اتدمرت..... مبقاش ليا غيرك يا سيف..... ابوس ايدك ما تسبنيش.... والنبي ما تسبني)) انهارت من تاني بين إيده.... سيف حضنها أوي... كأنه بيحميها ويخبيها ف ص*ره قالها أخيراً (( مش هسيبك..... هتيجي معايا)) ******************* محمود خلص فطاره.... أمه قالتله بوشها المبتسم (( اقول لنعمه تحضرلك قهوتك قبل ما تروح شغلك يا حبيبي)) محمود بص ع شمس اللي كانت بتاكل بشهيه.... كانها ما كلتش من شهر حب انه يضايقها زي ما **م انه يعمل بص لأمه وقالها وهوه بيشاور ع شمس باحتقار (( اومال دي جّايه تهبب ايه.... هوه انا جايبها من بيت ابوها عشان تقعد هانم ف بيتي.... اسمعي يا امي..... اسمعوني كلكم.... نور هانم البنهاوي... هتبقي الخدامه الجديده هنا..... عايزين بقي ندوق اكلك يا برنسيسه..... ونشوف امك طلعتك ست بيت.... ولا ايدك الناعمه ما بتعرفش غير المونيكير والباد*كير بتاع الحريم الهايفه اللي زيك)) شمس الاكل وقع منها ع الأرض... الدموع نزلت ع خدها غصب عنها..... وقفت وبصت لمحمود بغضب وقالتله وهيه بتمسح دموعها (( ياريت ماتجبش سيره امي تاني.... اذا كانت العداوه بينك وبين عيلتي.... ف انتم عايشين زي بعض.... لكن الأموات خرجهم بره حقدك وكرهك.... عشان هما ف حالهم...... ياريت انت كمان تبقي ف حالك وامي سيرتها ما تجيش تاني ع ل**نك)) خرجت تجري وهيه بتقاوم دموع الحرج.... والإهانة شمس ما بكتش ع كلام محمود انها هتبقي خدامه ف بيته لأ كانت متوقعه دا.... هيه حزنت لأنه غلط ف أمها.. واتكلم عنها وحش شمس حست بصداع رهيب.... وشافت كأن فلاش باك ض*ب ف دماغها شافت ست شعرها احمر زي شعرها هيه.... وعيونها باينه عليهم المرض والتعب كانت بتبسم لها بتعب... لكن بحب شمس كانت هتتجنن... مين الست دي.... هيه حلمت بيها قبل كده لكنها مش عارفة هيه مين.... وبتحلم بيها ليه لكنها قررت تنتقم من محمود وتنكد عليه ع الصبح.... وتضايقه.... زي ما بيضايقها... قالت لنفسها لو كان فاكر انه هيسيطر عليا وع حياتي بسهولة كده... يبقي غلطان هوه لسه معرفش هوه اتجوز مين... ولا هيتعامل مع مين.... لو فاكر انه امتلكني عشان اغتصبني امبارح انا بقي هخليه يكره اليوم اللي شافني فيه.... دخلت عملت القهوه.... خرجتها بره ف الجنينه.... نعمه الخدامه قالتلها انه بيشريها بره مع والده خرجت بعد ما غسلت وشها.... عشان ما يبانش عليها الضعف ولا الإهانة حطت القهوه ادامه بلطف مزيف.... محمود بصلها باستغراب.... وحطت فنجان ابوه ادامه فضلت واقفه قصادهم الأب شكرها.... لكن محمود تجهالها... ورفع الفنجان ع بقه.... لكن فجأه رمي الفنجان ف الأرض.... وهوه بيتف بق*ف كل اللي شربه .... بص لشمس لقاها بتضحك من قلبها وقالتله (( اشرب يا محمود بيه.... ولسه هتشرب اكتر)) محمود بغضب (( يا بنت ******)) قام يجري عليها يض*بها..... لكنها جريت ع جوه.... وضحكها مالي المكان طلعت استخبت ف اوضتها..... وقفلت عليها من جوه وقفت ف البلكونه.... وبصت عليه ما ارتاحتش غير لما سمعت صوت عربيه بتخرج من السرايا..... ارتاحت وخدت نفسها وراحت ع الباب تفتحه وتنزل... لكنها صرخت اول ما فتحت الباب **************************** عمر وصل لبيته ف اكتوبر...... كانت دماغه مشغوله بأخته.... وتقريبا نسي اللي عنده ف البيت.... شروق كانت شروق ف المطبخ... بتعمل لنفسها فطار..... لكنها سمعت صوت بره ف الصاله قلبها كان هيقف من الخضه..... مسكت سكينه ف ايدها.... وكانت بتترعش زي ورقه الخريف لكنها جمدت قلبها.... افتكرته حرامي ولا حاجه... ف كان لازم تحمي البيت اتسحبت بهدوء... فعلاً شافت ضل راجل طالع ع الدور الثاني..... طلعت وهيه خايفه وبتدعي من قلبها ان الحرامي يخاف منها.... وصلت لاوضه... شافت بابها مفتوح فهمت ان الحرامي دخلها.... فجأه... هبت زي العاصفة... وصرخت فيه وهيه بتفتح الباب (( اطلع بره يا حرامي...... بدل م...... )) الكلام وقف ف بقها لما شافته..... عمر اتخض منها وهيه بتهجم عليه بالسكينه.... قالها مستغرب (( شروق.... انتي بتعملي إيه..... انا حرامي)) رمت السكينه بسرعه... وقالتله وهيه مش عارفة تجمع كلامها (( عمر ... انا اسفه.... معلش مكنتش اعرف انك جيت.....افتكرت حرامي دخل البيت...... انا اسفه تاني....... و.. حمدا لله ع السلامه )) (( الله يسلمك يا ستي... كنتي عايزه تقتليني)) قالها بضحك..... ضحكت هيه كمان... ولمعت عيونها الخضرا لاول مرة من يوم ما نزلت مصر لكن شروق كانت بنت ذكيه..... لاحظت الحزن.... والشرود ف عينه.... قالتله بجديه (( مالك يا عمر...... شكلك مهموم..... ف عندك مشكله ولا ايه..... احكي لي.... فضفض يمكن اعرف افيدك ف حاجه... واحس ان ليا لازمه)) عمر بصلها وضحك..... لكن شاف الصدق والجديه ف نظراتها..... حس انها تقدر تساعده فعلاً قالها بجديه (( ماشي يا شروق.... انا هحكيلك ع كل حاجه..... بس الأول شوفي ايه اللي بيتحرق ع النار تحت )) شروق افتكرت البيض اللي ع النار.... وصرخت فيه (( البيض اتحرق ينهار اسوح)) نزلت تجري..... عمر ضحك ف الأول.... لكن عقله نبهه ليغلط ويقولها انه يعرف مكان اختها لكنه مش هيظهر الحقيقه.... غير لما براءه اخته تظهر....... وقتها يبقي يحكي لشروق ع كل حاجه (( يتبع )) كبرياء & & & عشاق الحلقة الثامنة........................ سيف وصل ع بيته...... ومعاه نور أمه اول اللي شافوه.... واستغربت من البنت اللي معاه قالتله(( سيف.... ايه اللي رجعك بسرعه كده.... ومين دي)) سيف بص لنور... وقال لأمه (( دي بت غلبانه.... ابوها اتقتل... واللى قتلوا ابوها ناس مهمين..... وانا آلَلي ماسك القضيه.... نور هتشتغل هنا لحد ما اخلص القضيه بتاعت ابوها عشان اتطمن انها مش هتتأذي...... يعني يا امي نور ما تخرجش من هنا..... شغلها كله يبقي ف البيت.... لو سمحتي يا امي...... البنت دي امانه ف رقبتي)) سيف ونور..... حسوا ان الأم مش مقتنعه بالكلام ده ... لكن الام الطيبه رحبت بيها ونادت ع نعمه.... وقالتلها (( خدي نور عرفيها البيت كويس..... هيه هتساعدك ف البيت... رغم ان شكلها بيقول ان عمرها ما اشتغلت ف البيوت..... بس مش مشكلة.... يلا يا نعمه....... وحضري قهوه سيف)) سيف بص لنور..... وحس اد ايه هيه حزينه..... من بعد ما كانت هتبقي دكتوره محترمه بقت خدامه ف البيوت.... دا غير انها دخلت ع الناس بالغش والكدب..... ********************'****** #فوق_ف_اوضه_شمس_ومحمود طلعت استخبت ف اوضتها..... وقفلت عليها من جوه وقفت ف البلكونه.... وبصت عليه ما ارتاحتش غير لما سمعت صوت عربيه بتخرج من السرايا..... ارتاحت وخدت نفسها وراحت ع الباب تفتحه وتنزل... لكنها صرخت اول ما فتحت الباب لقته ف وشها..... صرخت ف وشه... وحاولت تقفل الباب لكنه كان اسرع منها.... ومسك ايدها لف ايدها ورا ضهرها.... وقالها بغضب (( لو فكرتي انك تقلي مني تاني.... ولا تخفي دمك معايا هندمك يا نور...... انا بالذات حرصي مني.... انا مبحبش الهزار.... وخصوصاً من عدوتي..... آه يا بنت البنهاوي..... انتي عدوتي.... عمرك ما هتكوني مراتي..... احنا اعداء من سنين.... وهنفضل اعداء طول العمر)) شمس الغضب ملي قلبها وعينيها..... وندمت انها ضحكت ف وشه.... قالتله بلهجة اول مره تكلمه بيها (( كويس انك عارف انك عدوي....... حرص مني بقي يا ابن الفرماوي....... مش انت عايزني خدامه ف بيتك...... دي حاجه تسعدني... عشان روحك هتبقي ف ايدي....... اوي تنسي اني صعيديه..... ودمي حامي.... وعرقي ناشف..... وحقي برقبتي..... حرص ع نفسك وانت نايم...... وانت بتاكل..... وانت بتلبس... وانت ماشي...... ماتعرفش الض*به هتجيلك منين يا محمود باشا..... انا هعرفك اللي انت اتجوزتها عشان تذلها ف بيتك دي.... هتعمل فيك إيه..... ويا انا..... يا انت يابن الفرماوي )) شالت إيده من ع ايدها بقوه....... ورمتها ف الهوا.... وخرجت بشموخ من الاوضه ونزلت ع المطبخ تحت.... وهيه بتبتسم بإنتصار *************************** ملك الفرماوي.... كانت واقفه تحت بيت دكتور أدهم... نزل ادهم أخيراً ادهم كان ملاحظ ملاحقة ملك ليه..... هوه كان عارفها.... هيه طالبه عنده لكنها بنت متدلعه.... بنت ناس اغنيا.... لا مهتمه بدراستها.... ولا بمستقبلها ادهم سئل نفسه كتير.... هيه عايزه منه إيه.... بس مكنش بيدي الموضوع اهتمام كبير لانها بالنسبة ليه.... بنت تافهه زهق أدهم من مراقبتهآ ليه ف كل مكان بيروحه من يوم ما اتفصل من الكليه...... وهيه بتراقبه...... ادهم راح ع عربيتها.... فتح الباب وشدها من ايدها وقالها بغضب وعصبيه (( انتي عايزه مني ايه يا ملك..... ماشيه ورايا ف كل حته ليه..... هوه انتي بتراقبيني ولا حاجه )) ملك اتوترت..... خافت ليكون فهمها غلط.... حاولت تصلح الموقف.... وقالتله بخوف (( دكتور..... حضرتك فهمتني غلط..... انا بس كنت عايزه اساعدك... واعرف نور حصل معاها ايه..... المسكينه اتورطت ف قضيه قتل...... انا متاكده انها بريئه.... انا فعلاً مش اعرفها كويس...... لكنها كانت دايما ف حالها....... ف صعب عليا أصدق انها تقتل.... وخصوصا تقتل شاب فافي زي حازم...... هيه عمرها ما هتبص لواحد زي ده....... وخصوصا ان الكليه كلها عارفه علاقته بريتاج)) ادهم ساب ايدها.... وبصلها اوي.... وقالها بجديه (( مين ريتاج دي..... وليه ما ظهرتش ف الصورة لو هما صحاب زي ما بتقولي)) ملك حاست ان فرصتها جت مع ادهم أخيراً.... قالتله بجديه (( مش هينفع الكلام هنا...... تعالي نروح نقعد ف حته وانا هفهمك ع كل حاجه بهدوء.... يمكن نوصل لحل سوا)) ادهم زقها ع الكرسي اللي جمب السواق.... وقالها بلهفه (( اركبي بسرعه...... انا اللي هسوق)) ***************************** ف بيت اكتوبر عمر حكي لشروق ع الورطه اللي نور فيها.... قالتله بجديه (( إيه الكلام الفارغ ده...... هوه بسهولة كده...... يلبسوا واحده جريمه قتل...... فين الدافع يا عمر.... طالما بتقول ان كل اللي ف الكليه شهدوا ان مفيش بينهم علاقه.... ولا حتي سلام ربنا........ يبقي قتلتوا ليه..... هيه الحكومة المصرية بالغباء ده)) (( وانتي اول مره تعرفي يعني.... هما ما بيتعبوش نفسهم ويفكروا ف الدافع..... طالما ف جثه.... وسلاح وب**ات.... يبقي التهمه لابسه صاحب الب**ات...... انا تايه يا شروق...... ومش لاقي حل.... انا بجد تعبت...... ومش عارف هيه فين وبتعمل ايه )) (( عمر ... نور مش صغيره..... دي واحده ذكيه... وهتبقي دكتوره..... اكيد هيه ف أمان... وإلا كانت اتصلت بيكم عشان تساعدوها..... هيه دبرت امورها..... واكيد بتدور ع براءتها..... ولو جاتلها الفرصه اكيد كانت هتتصل تطمنك عليها..... بس هيه حاطه ف دماغها ان الحكومة مراقبه تلفونك انت وعيلتك)) عمر بصلها.... وكان عايز يقولها .. ان ابوه بذكاءه.... ورط بنته.... ونجي اختها لكنه كتم حزنه.... وهمه ف قلبه.... وفكر ف كلامها اكيد نور ف أمان.. وإلا كانت سافرت الصعيد عند اهلها وهناك كانت هتلاقي ألف مكان تستخبي فيه لحد ما تظهر براءتها ************************** ملك راحت مع ادهم قعدوا ف كافترايا أدهم قالها بقلق (( قوليلي بقي يا ملك..... مين ريتاج.... وعلاقتها ايه بحازم الببلاوي )) (( بص يا دكتور أدهم.... ريتاج دي شبه حازم كده.... ف الأخلاق... والتصرفات.... انت فاهم بقي ولاد الناس الاغنيا المتدلعين دول وتصرفاتهم الفاسده..... المهم هما كانوا دايما سوا...... وكل اللي ف الكليه عارفين كده..... بس للأسف.... ريتاج ساعه قتل حازم كانت ف النادي.... والكل شاهد انها مالهاش علاقه بالجريمة )) ادهم فكر شويه... وبعدين قالها (( وانتي تفتكري يا ملك..... هيه ليها علاقه بموت حازم ده)) (( انا عن نفسي.... اتوقع منها اي حاجه... لكن السؤال هنا...... ايه اللي ودي نور هناك عند حازم..... وبعد ما اتقتل ع طول..... اكيد ف سر ورا مروحها هناك..... لأن مفيش بينهم كلام خالص..... يبقي كانت عنده بتعمل ايه )) (( ودا نفس السؤال اللي هيجنني يا ملك.... انا عارف بنت عمتي كويس.... وعارف اخلاقها.... مستحيل تروح لشاب عازب عايش لوحده.... من غير سبب مقنع وقوي)) **************************** محمود رجع من شغله بدري ع غير عادته..... كان عنده اجتماع مع عملاء ف رجع البيت يغير بدلته.... ويروح ع الاجتماع ف شركتهم عشان يعقد صفقه عمل دخل كعادته ياخد دوش..... شمس طلعت وراه وهوه مش واخد باله خدت تلفونه من ع الترابيزه ودخلت البلكونه اتصلت ع النجدة بعد ما خدت نفس ومثلت الرعب والخوف ف صوتها (( آلو...... ألحقوني محمود الفرماوي خ*فني..... محمود رجل الأعمال المعروف..... خ*فني وانا مش عارفة انا فين..... ألحقوني قبل ما يقتلني)) شمس قفلت السكه ع طول...... وقفلت التلفون كمان... خرجت تجري وهيه بتبتسم وترفع ايدها علامه النصر (( ya‌‌‌‌‌‌ ...............)) نزلت تجري ع المطبخ تاني..... بعد ما رجعت التلفون مكانه محمود خرج.... ولبس هدومه.... ونزل ركب عربيته ومشي...... من غير ما يبص ف تلفونه ولو مره واحده (( يتبع ))ملك رجعت البيت وهيه سعيدة وبتضحك اوي.... عشان قضت وقت طويل مع ادهم كان نفسها تساعد نور مخصوص عشان تتقرب منه اكتر...... دخلت ع المطبخ وهيه بتضحك نادت ع نعمه بصوت كله سعاده (( نعمه...... نعمه انتي فين...... انا جعانه موووت عايزه آكل كل اللي عندك ف التلاجه)) نعمه ضحكت..... وقالتلها (( عيني يا ملك هانم.... شكلك مبسوطه.... ربنا يسعد قلبك يارب)) ملك لسه هترد ع نعمه........ لكنها اتصدمت لما شافت نور...... نور واقفه ف المطبخ عندهم نور اتسمرت مكانها لما شافتها.... قالت ف نفسها ملك..... هيه بتعمل ايه هنا.... ملك نادت لها بصوت مصدوم (( نور...... نور انتي هنا..... انتي بتعملي ايه هنا)) نور بصت لنعمه اللي الاستغراب كان باين ع وشها نور قالت لملك بخجل (( ممكن نطلع نتكلم بره شويه)) ملك خرجت وراها وهيه لسه مذهوله نور وصلت للجنينه... ووقفت ولفت لملك..... قالتلها (( انا عارفه انك مصدومه...... بس انا مكنتش اعرف انك ساكنه هنا انتي بتعملي هنا ايه)) (( دا بيتي يا نور..... انتي ايه اللي جابك هنا.... جايه تستخبي ف بيتي يا نور)) نور بخوف (( يعني سيف بيه اخوكي)) (( آه اخويا.... ليه))
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD