bc

مغرور ملكني(بقلم مريم حمدي)

book_age16+
19
FOLLOW
1K
READ
drama
tragedy
comedy
like
intro-logo
Blurb

مغرور و عنيد الي أقصى حد ليقع بين ايدي تلك الحورية ذات العيون الرومادية السحرية التي يدوب كل من رأى تلك الحورية حتى يقع أرضا مغشيا عليه و لتغير ذالك المغرور المتعرج وتقلب صفوى حياته...!

chap-preview
Free preview
البارت الأول
في احد القصور الفخمه خاصتا قصر عائلة الشافعي ينزل بطلنا بكل غرور الي القاعه المخصصة للطعام ويدلف إليها ويقول تحية الصباح بكل غرور أدهم بغرور:صباح الخير جده بحنق من غروره :صباح النور جدته بحنان :صباح الفل يا حبيبي أثناء الطعام يأتي سليم صديق أدهم ويقول بمرح سليم :صباح الخير اي دا خيانه بتفطرور من غيري اهون عليكي يا صفصف كدا تفطري من غيري صفاء دي جدة أدهم طيبه جدا وبتحب أدهم جدا وبتحاول تعوضو عن حنان الأم الجد بغيره:لم نفسك يا ولد واقعد افطر بدل مقوم اض*بك هااا سليم بطريقه مضحكه :لي بس بتغير قولي بس خلاص يا عم اتكشفت طلعت بتغير هههههههه ل يتعالي صوت ضحكاتهم معادا ذالك المغرور المتعرج أدهم بحده :مش يلا يا استاذ سليم عشان نروح الشركه عشان اتأخرنا ولا عايز احجزلك في المستشفى سليم بخوف مصتنع :لا وعلى اي الطيب احسن انا اعايز اعيش حياتي ياعم ليذهبو كل من أدهم وسليم الي مقر الشركه الرئيسي نذهب إلى مكان بطلتنا العنيدة حيث تتململ ببطء في فراشها المتواضع سمر :انتي يا زفتا قومي يلا انتي لسه نايمه يلا عشان الفطار جاهز أيسل :.............. سمر :يعني مش هتقومي بس مش تزعلي من اللي هعملو فيكي أيسل :...... لتأتي سمر بكوب ماء ساقع وتلقى على أيسل أيسل بفزع :عاااااااا بغرق بغرق الحقوني سمر :هههههههههههههههه احسن يلا عشان الفطار جاهز وانا مش هاكول لوحدي أيسل بتزمر طفولي :يعني ينفع كدا يا ماما انتي لو بتصحي ياهودي مش هتكوبي عليه المايه الساعقه دي سمر بضحك :ههههههه انتي اللي مش عايزه تصحى من النوم أيسل ب**ل :حاضر هقوم اخود دش واجي افطر بعد انتهاء أيسل من حمامها تذهب إلى مائدة الطعام وهي تحدث ولدتها بمرح وتقول أيسل بمرح :اي يا سوسو الحلاوه دي عامله فطار حلو ذيك سمر بضحك على مرح بنتها : ههههههه طب يلا يا بكاشه افطري عشان عندي شغل سمر دي أم أيسل وهي طيبه جدا وحنونه على بنتها وبتحاول تقوم بدور الام ولاب في حيات أيسل وهي تعمل دكتوره في مستشفى حكومية لكي تصرف على نفسها و ابنتها خلصو فطار و سمر همت بالذهاب اللي عملها في مقر الشركه الرئيسي دلف الي الشركه بكل غرور حيث كل من في الشركه يرعتبون عند سماع اسمه وليس لرؤيته دلف الي مكتبه الفخم ذاك الدكور العصري الحديث ويتبعه سليم ليقول له أدهم أدهم بعملية : سليم هات ورق الصفقه الجديده و أوراق كل المناقصات اللي شغلين عليها سليم بتعب مصتنع : هو لازم نشتغل انهارده انا تعبان مش قادر همووووت أدهم بحده وزعيق: قوم يا زفت هات الملفات وايلا هنقلك على أقرب مستشفى سليم : لا وعلى أي الطيب احسن انا زي الفل انا كنت بهزر معاك بس اي مش بتهزر ولا اي يا عباس أدهم بغضب مكتوم :بقا انا عباس ماشي و هم ليقوم الي سليم ليض*به ليكون سليم اسرع منه وفر هاربا من بطش ذلك الشيطان المتعرج المغرور وبعد يوم شاق من التعب والعمل يذهب كل من أدهم و سليم الي قصر الشافعي ل ينالو قسطا من الراحه و يذهبو لي أحد الملاهي اليلية اما عند أيسل قاعده طول النهار في البيت مش بتعمل حاجه غير انها بتكلم صديقة طفولتها ليرن هاتف نور ويظهر المتصل بأسم أيسل أيسل :الوووووو نور بنعاس : الووو مين أيسل بصوت عالي لمشا**ة نور :عاااااا الحقيني يا نور نور بفزع : ايسل اي في اي يا بنتي مالك انتي كويسه أيسل بضحك على صحبتها : هههههههههههه اي يا نونو انتي لسه نايمه نور بغضب طفولي : اعبوشكلك يا شيخة خضتيني أيسل بضحك : ههههه خلاص بقا يا نونو تعيشي وتاخدي غيرها ههههههه نور بمرح : ربنا يصبرني عليكي يا أخرت صبري المهم سوسو فين ايسل : سوسو لسه مجتش نور بطريقه مضحكه : طب انا هاجي اتغدى عندكو انهارده اصل وحشني اكل سوسو حببتي ايسل بضحك : ههههههههههه انتي دايما جعانه كدا ومش كنتي امبارح عندنا و اتغديتي نور بحزن مصتنع : خلاص مش هاجي أيسل بهزار :زعلتي يا نونو انا بهزر معاكي نور بعند : بردو مش هاجي أيسل بأغراء : طيب وفرتي اصل سوسو انهارده عامله محشي ورق عنب جامد اوووووي نور تبلع ريقها بصعوبه : وعامله فراخ مشويه صح أيسل بأغراء اكتر : اه عامله فراخ مشويه وحلويات عشان نحلي وحاجات حلوه كتير اووي بس يخسارة مش لتقطعها نور بسرعه وتقول نور بسرعه : لالالالا خلاص جيا اقفلي اقوم اخود دش والبس واجيلك حالا أيسل بضحك : هههههه مستنياكي نور : سلام أيسل :سلام حل المساء و جائ كل من سمر و نور الي البيت واقضو وقتا طويلا مع بعض من بين الضحك ومشا**ة بعضهم البعض ويقطع مرحهم هذا حين تقول نور نور بفزع : يالهووووي ينهار اسود اتأخرت الساعه 11 ونص انا لازم امشي ايسل بخضه : الله يخربيتك خضتيني طيب خليكي باتي عندنا انهارده نور بسرعه : لا انا همشي كدا كدا البيت قريب سلام قامت نور تجري على البيت من غير متسمع منهم حاجه بعد ما مشيت نور لتقول أيسل ل مامتها أيسل : ماما ممكن اطلب منك طلب سمر : اطلبي يا حببتي أيسل بتوتر : م.. ماما كنت انا يعني عايزة اشتغل بما اني يعني خلصت الجامعه و قاعده في البيت مش بعمل حاجه ومش بخرج خالص سمر بحب : يا حببتي انا مش عايزة اخليكي تتعبي وترهقي نفسك ايسل برجاء : يا ماما انا عايزة اثبت نفسي بنفسي سمر بقلة حيلة : خلاص يا حببتي اعملي اللي يريحك أيسل بفرحه طفوليه : ربنا يخليكي ليا يا سوسو ومتحرمش منك يا حلو يا جامد انت سمر بضحك علي بنتها المجنونه : طب يلا يا بكاشه قومي نامي الوقت أتأخر وانا عندي شغل الصبح أيسل بطاعه : حاضر يا ماما تصبحي على خير سمر بحب : وانتي من اهل الجنة دلفت أيسل الي غرفتها اخذت دش دافئ وابدلت ملابسها الي بجامه بالون الأصفر وعليها رسومات كرتونيا و ذهبت في ثبات عميق اما عند أبطالنا أدهم و سليم كانوا في إحدى النوادي اليليا يشربوا حتى تأتي فتاة من إحدى الفتيات التي تعمل في الملاهي الي وادهم وتقول الفتاة بمياعه : تيجي نرقص أدهم بق*ف : لا مليش نفس غوري من وشي الفتاة بدلال مق*ف : لي بس تعالي معايه وانا اوريك الجنه ونعيمها ولسه هتحط ايدها على كتف أدهم أدهم بحدة : لو مسغنيا عن ايدك حطيها عليا وانتي تشوفي ايه اللي هيحصلك الفتاة بخوف : خلاص خلاص انت الخسران سليم بضحك : هههههههه مالك يا أدهم عامل زي شويش عطيا مع البت لي دا حتى البت فرسه الصراحه أدهم بغضب مكتوم : دول ستات خاينه ميستهلوش انا بكرهم اووووى ويق*ف منهم سليم بحزن على صاحبو : انسي يا أدهم وعيش حياتك أدهم بحنق : مش قادر يا سليم مش قادر انسى سليم بتفهم عشان مش عايز يضغط على صاحبو ويغير الموضوع سليم : طيب المهم شحنة السلاح هتيجي كمان شهرين هنعمل فيها أي ومين هيستلمها أدهم بتفكير في شئ ما : اما يجي وقتها هنشوف هنعمل اي سليم بتحذير : أدهم لازم نأمن نفسنا كويس اووي انت عارف أعدائنا كتير أدهم بالامبالا : متقلقش سليم : طيب ايه مش هنروح بقا عندنا شغل كتير بكرا أدهم : طب يلا ذهبوا كل من أدهم وسليم الي منزلهم دلف أدهم الي القصر ثم إلى غرفة نومه ودلف الي المرحاض واخذ حماما يهدأ اعصابه وارتيدي بناطال بيتي عاري الص*ر والقى نفسه على الفراش يفكر في شئ ما حتى ذهب في ثبات عميق اما عند سليم دلف اللي منزله ثم غرفته ودلف الي المرحاض ليأخذ حماما دافئ ويرتدي بناطال بيتي اسود عاري الص*ر و ظل يفكر كيف يجعل صديقه ينسى الماضي وما هي الا دقايق حتى ذهب في ثبات عميق في صباح يوم جديد تشق في الشمس غرف أبطالنا (.. عند أيسل.. ) تتململ ببطء على الفراش أثر دخول ضوء الشمس الي غرفتها وتقوم بكل **ل تدلف الي المرحاض لتنعم ب حماما دافئ لاتنتهي من حمامها وترتدي بنطلون جينز ازرق و بلوزة قط بالون الأحمر وتترك الي شعرها العنان لكي ينسدل على ظهرها و تضع بعض مساحيق تجميل خفيفه لتكون مثل حورية البحر كل من يراها يسقط أرضا مغشيا عليه وتذهب الي المطبخ لكي تعد الي ولدتها الإفطار وبعد انتهائها منه تدلف لكي تيقظها حتى تفطر وتذهب الي العمل أيسل : ماما اصحى من النوم يلا عشان الفطار سمر بنعاس : طيب قومت اهوو خلاص لتنام سمر مرة أخرى أيسل بزعيق : نمتي تاني يا ماما يلا بقا قومي سمر بنحق : خلاص خلاص قومت اهو لتنهض سمر من الفراش و تدلف الي المرحاض لتنعم بحمام دافي ينعش جسدها لكي تستطيع العمل طوال اليوم بكل نشاط وترتدي ملابسها و تدلف الي الغرفه اللي توضع بها سفرة الطعام سمر بأبتسامه : صباح الفل على الناس اللي بتصحي بدري أيسل : صباح الياسمين على احلى سوسو في الدنيا سمر بضحك : ههههههه طيب اي اللي مصحيكي بدري كدا أيسل : انتي لحقتي تنسى يا سوسو هنزل أدور على شغل سمر بتذكر : اه تمام بس خلي بالك من نفسك و مش عايزة مشاكل و مش تتخنقي مع حد أيسل بطاعه : حاضر حاضر يلا بقا ناكول شرعوا في تناول الطعام و بعد انتهاء الطعام ذهب كل من سمر الي عملها و أيسل لكي تبحث عن وظيفه ******************** في قصر عائلة الشافعي أدهم في غرفته نائم يستيقظ على رنين هاتفه ليقوم بأخذه من جانبه ويظهر هاوية المتصل سليم أدهم بنعاس : اي يا زفت عايز اي سليم بهزار : الناس بصحي تقول صباح الخير good morning هتفضل طول عمرك قاسي يا قاسي أدهم بغضب مصتنع : هتقول عايز ايه يا زفت انت ولا اجي احجزلك اوضي في المستشفى سليم بخوف مصتنع : لا وعلى أي الطيب احسن المهم انت نسيت الاجتماع بتاع الفوج الأمريكي انهاردة ولا اي أدهم بتذكر : اوه نسيت هي الساعه كام دلوقتي و الاجتماع الساعه كام سليم بهزار : الساعه واحدة وشايله عيل أدهم بغضب مكتوم : اخلص يا زفت انت بدل ماجي اخلص عليك سليم : الساعه دلوقتي 9:30 و الاجتماع الساعه 11:30 أدهم بسرعه : طب انا هقوم اهو البس واجي بسرعه سلام أغلق أدهم الهاتف دون سماع رد الطرف الآخر وينهض بسرعه البرق من على الفراش الي المرحاض واخذ دش سريع وارتدي ملابسه بسرعه البرق وينزل اي الاسفل و يركب سيارته الفاخره ويتوجه اي الشركه اما عند سليم حينما أغلق أدهم الهاتف بوجه قال سليم بطريقه مضحكه : قاسي قاسي وهيفضل طول عمره قاسي انا قلتلو لو زهق مني يطلقني مسمعش الكلام سوري أخرت في تنزيل البارت كنت مشغوله رائيكو??

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

التوأم

read
1K
bc

قلب اخضر

read
1K
bc

رواية عاشقان الروح

read
1.4K
bc

ضربات القدر .... سيلا

read
1K
bc

رواية(لعبة القدر)،،بقلم(علا فائق)

read
1K
bc

رواية هـوس العـاشـقين (الامبراطور وصغيرته)

read
1K
bc

من انت..؟

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook