الفصل الثاني

1127 Words
وأحمد واحد بيحب چني جدا وشيري بتحبه وهي عارفه انه بيحب چني علشان كدا بتكره چني - راحت شيري عند چني وقالتلها: اي دا مين اللي انتي جايه معاه - ردت چني وقالتلها: دا جوزي عندك مانع - قالتلها: كمان جوزك وقعتيه ازاي دا صحيح نسيت ان دي شغلنتك توقعي الشباب في حبك - رد ت چني بكل برود: اعملهم ايه بس هما اللي لما بيشفوني بيحبوني اصل عندي سحر محدش بيقدر يقاومه وهو الثقه الدور والباقي علي اللي مش واثقة في نفسها وسابتها ومشيت طبعا شيري كانت هتمووووت منها وقالت : والله هتشوفي يا چني. چني وندا خلصوا محاضرات. وهي مروحه . شافت أحمد المغربي. واصحابه. - وراح أحمد واقف قدامها وقالها: انا يا چني تسبيني علشان واحد زي ده - قالتله: لو سمحت احترم نفسك دا جوزي - قالها: بس انا بحبك طبعا شيري حرضت أحمد علي چني. - أحمد قالها: سبيه وانا هتجوزك انا بحبك يا چني - قالتله: احترم نفسك يا أحمد انا مليش كالم معاك .. ابعد عني - قالها: مش هبعد هتعملي اي يعني حبيب القلب مش هنا وحتي لو هنا مش هيقدر يعمل اي حاجه انا أحمد المغربي -قالتله: بس هو ليل الصياد انت متعرفش هو ممكن يعملك اي قالها.. مهيقدرش فقالتله: اتفضل بعد اذنك ابعد علشان امشي.. - قالها: ولو مبعدش.هتعملي اي. راحت دفعته بعيد عنها - راح ماسك ايديها وقالها: انتي ازاي تعملي كدا. - راحت دفعته وقالتله: انت ازاي يا حقير تلمسني وراحت ض*بته كف وجايه تمشي - قام شدها عليه جامد ومقربها عليه جامد بكل شر قالها: بتمدي ايدك عليه هتشوفي يا چني ولسه بيقرب عليها وچني كانت منهاره وخايفه فجأة واحد ظهر وقام واخد چني من ايده وشدها لي. - وقاله: عارف يعني اي تمد ايدك علي مرأة ليل حمزه الصياد. يعني لعبت في عداد عمرك . - قاله: اخيرا شرفت انت متعرفش انا مين انا أحمد المغربي!... انا أحمد المغربي - رد ليل: وانا هعرفك انا مين انا ليل الصياد ومسكه بالبو** في وشه وض*به ض*ب جامد لحد ما نزف دم وقاله: دا علشان تمد ايدك علي مرأة ليل حمزه الصياد ودا علشان اعرفك مين هو حمزه الصياد ومسك چني قدمهم كلهم اخدها في حضنه وقالها : عمرك ما تخافي من بشر طول ما ليل الصياد علي وش الدنيا واخدها وركبوا العربيه ومشيوا. وراحوا البيت.. • أحمد المغربي اللي مش باينله مالمح من الض*ب اخده اصحابه الي المستشفى. • عند محمد الصياد اول ماشافوا ليل شايل چني ومطلعها لغرفتها اتهبلوا في اي يا ليل چني مالها حكي ليل ليهم عن كل حاجه - محمد الصياد قال: الزم نبلغ عنه علشان معدش يتعرض ليها - رد ليل: ال سيبلي الموضوع ده وانا هحله المهم نطمن علي چني فاقت چني النها كان اغمي عليها اول ما فاقت نطقت اسم ليل و ليل جانبها وماسك ايديها وكان نظرة عينيه كلها حب وخوف عليها اول ما فاقت ليل اخد چني في حضنه - وقعدت تعيط وتقوله: كان هيلمسني يا ليل - وهو يقولها: انا خدتلك حقك منه متخافيش انا جنبك - وفي لحظه ضعف من چني قالتله: انا بحبك اوي يا ليل. ليل اتصدم مكنش مصدق ان چني بتحبه كان مصدوم. وبعد لحظات رجعت چني علي طبعيتها - وبعدت عنه وقالت: شكرا يا ليل انك جيت انقذتني في الوقت المناسب من الحقير ده - قالها: انتي بتشكرى جوزك متنسيش انك مرأة ليل الصياد.. سابها وراح يتكلم مع ابوه وابوها انا وچني فرحنا هيكون يوم الخميس الجاي الن معنتش هقدر چني تكون بعيده عني اكتر من كدا - محمد الصياد بيقوله: بدري اوي كنت استنا لما هي تخلص كليتها - قاله: ال انا عايز اتجوزها الخميس الجاي وهنقل كليتها الي القاهره - قاله: ماشي يا ابني طالما انت ُمصر علي كدا خالص علي بركه الله. چني لما عرفت ان فرحها الخميس الجاي كالعاده اتصدمت بس كان من جواها فرحانه علي ق د ما هي مكنتش عايزه فرحها دلوقتي . - ليل الزم ياعمي نمشي دلوقتي علشان اتابع الشغل واظبت امورى علشان الفرح وممكن اخد چني معايا . - قاله: يا ابني مينفعش. خاليها معانا شويه مستخسر فينا نقعد معاها شويه وهي هتكون معاك علي طول - قاله: خالص ماشي خلي بالك عليها. • چني عرفت ان ليل هيمشي وهيسبها هي حست ب*عور غريب الول مره مكنتش عايزه ليل يمشي كانت عايزاه جانبها بتحس باالمان وهو معاها • ليل راح يلبس علشان يمشي هو وابوه ومامته. وچني قالت الزم اروح اشوفه قبل ما يمشي عادي يعني مهو جوزي. وچني ق الت الزم اروح اشوفه قبل ما يمشي عادي يعني مهو جوزي راحت چني عند ليل. - وفتح ليها الباب وقالها: تعالي - قالتله: انت هتمشي خالص - قالها: اه عرفتي ان الفرح يوم الخميس - قالتله: ايوا. - قالها: وايه رأيك - قالتله: اللي تشوفه هو استغرب من رد فعلها. متعود انها تعانده وتستفزه. - راح مقرب ليها وقالها: مالك مش خايفه اني اعذبك اكتر بعد ماتكوني في بيتي. - راحت چني مقربه ليه وقالتله: الء مش خايفه الن بقيت بحس باالمان معاك . وراحت مقربه ليه وباسته من خده وهو اتصدم - فضلوا يبصوا لبعض جامد وقالها: خلي بالك من نفسك ولو عوزتي اي حاجه كلميني وسمع ابوه بيقول يا ليل ياال علشان منتأخرش ونزل - وهو ماشي چني قالتله: خلي بالك علي نفسك يا ليل - قالها: ماشي وراح ضحك ليها ضحكه خفيفه - قالتله: شكلك حلو وانت بتضحك وراح ماشي. وسلموا عليهم ومشيوا چني طلعت ألوضتها وقالت مش عارفه في اي هو انا بحب ليل وال ايه وراحت نامت علي سريرها وقعدت تفتكر اول مره شافته ولما لحقها قبل ما تقع من علي السلم واول مره ق بل ها وكل االيام اللي جمعتهم وافتكرت لما ايجي دافع عنها قدام الكليه كلها واخدها في حضنه قدمهم. وقالت: انا شكلي حبيتك اوي يا ليل. • ليل مابطلش تفكير طول الطريق في چني وبعد ساعات وصلوا البيت وليل ركب عرببته وراح علي البحر عند مازن وحكاله عن كل حاجه - قاله: يا باشا انت وقعت ومحدش سمى عليك چني وقعتك في حبها اعترف انك بتحبها - قاله: ال انا مش بحبها انا معجب بيها بس - قاله: متضحكش علي نفسك يا ليل انت بتحبها قاله: انا بكره الحب انت مش فاكر نورا كرهتني في الحب وفي كل حاجه دي واحده بتاعت فلوس وبس وكل البنات كدا - قاله: انت اللي وثقت فيها وامنتها علي كل حاجه - قال ليل: وللا لنتقم منها وهخليها تتمنى الموت الن هي اللب دمرتني عملت مني انسان وحش مغرور - قاله: هتشوف يا مازن ان مخلتها تجيلي برجليها زي الكلبه وانتقم منها بطريقتي رن علي واحده وقالها: الكلبه اللي اسمها نورا تكون عندي مفهوم قالت: مفهوم ياباشا.. بعد عدة سا عات كان في فلته - وكانت نورا هناك وهي بتقوله: انت مين وعايز مني اي لو سمحت سبني امشي طبعا هي مكن تش شايفاه كان واقف والفف وشه - وراح لف وشه وقالتله: انت ليل ازيك يا ليل وحشتني اوي - قالها: وحشتك يا حراميه يا كلبه الفلوس انا هعمل فيكي عمايل دا هخليكي تتمني الموت بسبب اللي انتي عملتيه فيه - قالتله: انا اسفه يا ليل كان غصب عني ماهر الزناتي هو اللي هددني.
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD