الفصل الثالث

1003 Words
قالتله: انا اسفه يا ليل كان غصب عني ماهر الزناتي هو اللي هددني اعمل كدا. - قالها: تقومي تخوني ثقتي وتعملي معايا كدا وتدخلي الشركه علي انك واحده محترمه وتوقعيني وانتي واحده شمال - قالته: مسمحلكش انا مش شمال. - قالها: وجعتك اوي. وراح مقرب منها جامد وقالها: محدش هيرحمك من ايدي يا زباله والزم انتقم منك نزل ض*ب فيها وبعدها قطع هدومها واغتصبها وبعد ان انتهي - هي بتصرخ وهي بتقوله: حرام عليك لي عملت كدا - قالها: علشان دا عقاب اللي بيجي علي ليل حمزه الصياد وراح جايب فلوس وقالها: دي تمن الليله اللي قضتها معاكي مع انك متستهلهمش النك كنتي زيك زي اي واحده رخيصه بس اخرك اي فلوس وقالها: لو شوفت وشك في يوم من االيام همحيكي من علي وش الدنيا يا زباله . ونده للحرس اللي واقفين بره. الزباله اللي علي االرض دي ترموها بره.. دخل اخد شاور ولبس ومشي وراح قعد علي البحر مسك تلفونه لقي چني رنت عليه كتير استغرب وقال: هي رنيت كتير لي. وقلق لحسن يكون حصلها حاجه. ورن عليها مردتش رن تاني كانت نايمه.. - الو ازيك يا چني - الو مين.. - ليل بيقولها: نعم هو ايه اللي مين.. - چني قامت بسرعه مصدومه وقالت: يالهوي ليل هو انا بحلم وال حقيقي.. - رد وقالها: حقيقي . - قالت: هي الساعه كام - قالها: 3 الفجر قاله:ا رنيتي عليه فيه حاجه - قالت: اممم هو انا رنيت علشان اطمن عليك وصلت.. - قالها: ليه خايفه عليه .. - قالتله: ايوه مش جوزي. - قال: وللا! چني أسألك سؤال.. - اتفضل. - بتحبيني ! - طبعا اتصدمت چني من السؤال. قالت: وطنط وعمو اخبرهم اي - قالها: بتهربي بس لما هشوفك هتجوبيني .علي سؤالي. قالتله: ممكن اسالك السؤال نفسه. - قلها لما اشوفك هقولك .. وقعدوا يتكلموا شويه وقفلوا. چني كانت مبسوطه انها كانت بتكلم ليل وبعد ما قفلت قالت: ايوا انا بحبك يا ليل ونامت ليل اول مقفل سأل نفسه هو انا بحبها قعد يفتكر الذكريات اللي جمعتهم وقال: انا لما كنت بقربها مني كنت بحس اني مبسوط بحس ان وانا معاها ان مش انا كأني واحد تاني بحب وجودها انا فعال بحبها وبحب عن دها ايوه يا ليل انت بتحبها اوي كمان. وركب ليل وراح القصر ونام. • اشرقت الشمس تعلن عن بدء يوم جديد قامت چني مبتسمه ولم تذهب إلي جامعتها واخدت اجازه لكي تحضر لحفل زفافها اللي لسه فاضل عليه 4 ايام جاءت ندا وكانت سعيده جدا لچني - وكان ليل يتصل علي چني ويقولها: هبعتلك تصاميم لفساتين اختارى منهم - قالتله: ماشي وقفلوا وبعت التصاميم وكان ليل يتصل علي چني ويقولها: هبعتلك تصاميم لفساتين اختارى منهم - قالتله: ماشي وقفلوا وبعت التصاميم وكانت مبهره فساتين مرصعه بالماس اختارت واحد - وكان هو مختاره وقالها: حلو الفستان - قالتله: عجبك لو مش عجبك نغيره - قالها: دا انا اخترته وبعدها اتكلموا شويه وقفلوا وراحت چني هي وندا ومامتها جابوا هدوم عروسه بقا - لما ندا تقول لچني: اللنجيرى ده حلو - تقولها: ال انا مش هلبس الحاجات دي - قالتلها: خالص انتي حره خلي واحده تانيه تاخده منك ويروح للي تلبسله الحاجات دي - قالتلها چني: دا انا كنت قتلته واختارت چني النجيرهات حلوه ومالبس جميله. واشترت كل ما يلزمها من كل شئ. واشترت اشياء جميله مالبس وترنجات وأشياء جميله. لكي تهديهم له. وبعد ذلك ذهبوا الي المنزل واجتمع كل اقاربها واصحابها و ارتفع صوت الموسيقي وقام الجميع بالرقص من أجل الفرحة.. • ليل كان يتابع عمله قبل يوم الفرح. وكان يشعر بسعاده ان چني ستكون ملكه. وتمر االيام بسالم الي ان أتي يوم الخميس يوم الفرح. كانت تقوم چني من نومها سعيده فهي العروسه واصحابها معها ويفتحون موسيقي ويرقصون ويجعلوها ترقص . قام ليل من نومه باكرا لكي يذهب هو ومازن ليأتي بچني النها هتلبس الفستان وهتزوق في القاهره. وكان ليل قد وصل. بيت چني وكان بيت چني مليئ بالناس وهم اقاربها وأصدقائها وعندما وصل استقبله عمه وعرفه علي اقاربها. - قاله: چني فين - قاله: فوق روحلها يا بني هي في أوضتها. فذهب ليل ليري چني. ووقف مصدوما من الذي رأه. كانت صديقات چني بيقوللها ارقصي يا چني عايزين نشوفك بترقصي والكل بيقول چني عايزين چني. وهي بتضحك وكانت لبسه فستان حمال قصير لحد الركبه وشعرها مفرود - وقالتلهم: ماشي هرقص علشان فرحانه. واحده قالت: هو ليل ميعرفش انك بتعرفي ترقصي بتهيئلي لو شافك هيغمي عليه كل ده وليل متابع من االول. - قالتلهم: هو مفكر اني مش انثي واني مش بعرف في اي حاجه - راحت واحده قالت: هو مش بيشوف دا انتي مفي ش في جمالك حد قمر وانثي بمعني الكلمه وال رقصك يالهوي لو شافك هيتهبل. ياال يا چني وفتحوا اغنيه وراحت رابطه وسطها بطرحه ورقصت وقعدت تتمايل وترقص رقص شرقي انثاوي بطريقه محترفه. والبنات يقولوا يابختك يا ليل.. وخلصت وفجأة بتبص لقيت ليل واقف في وشها ات صدمت وقعدت تخبي وشها من ال**وف واإلحراج. وطبعا البنات بيع**وه بيقوله: هو انت رايح فين يا اخ رايح فين وانت مز كدا وحليوه هو اي القمر ده هو انت اكيد.وطبعا البنات بيع**وه بيقولو هو انت رايح فين يا اخ رايح فين وانت مز كدا وحليوه هو اي القمر ده هو انت اكيد قريب العروسه بس انت مرتبط انا مش مرتبطه هو في قمر كدا وال انا بحلم. هو انت اسمك اي والبنات مبسوطين وعمالين يتكلموا.. وطبعا هو مبيتكلمش وچني م**وفه واديقت من كالم البنات ومع**اتهم وفجأة چني بصتله وراحت اخدته في حضنها والبنات اتصدموا - وچني قالتهم: دا ليل جوزي يا جذم وطبعا اتصدموا وشويه وكلهم خرجوا وقفلوا الباب عليهم وچني كانت م**وفه منه وهو كان بيضحك - وبتقوله: اه مبسوط اوي من البنات علشان بيتغزلوا في جمالك .. - قالها: اه ما انا عارف اني وسيم وجميل - قالتله: بطل غرور بقى. - وفجأة شدها ليه جامد وقالها: اي غيرانه عليه - قالتله: انا اغير الالال مستحيل - قالها: ماشي هنشوف وبعد كدا قالها: اومال اي الرقص ده يعني كمان طلع عندك مواهب بس رقصك حلو علي فكره - قالتله: ما انا عارفه. - قالها: انتي كنتي هتطلعي بره بلبسك ده - قالتله: لاء - قالها: بحسب يعني وبعد كدا قربها ليه وقالها: كنت سألتك سؤال جوبيني عليه ياال - راحت حطت ايديها علي رقبته وقالتله: لما تجاوبني انا االول - قالها: عايزاني اجوبك علي اي اني بحبك يا چني من اول مره شوفتك فيها
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD