الفصل الثامن

1421 Words
بسم الله الذى لايضر مع اسمه شئ فى الارض ولا فى السماء (8) ياعين لاتبكي وعيشي نعمة النسيان، خسارة دمعتك تنزل على من لا يراعيها. أنا الذي ماتت أغصاني وجف ينبوعي ، أنا الذي تحولت جنات عشقي مقابرَ لدموعي . أبعد حبي وعطائي ومعاناتي أصبحتُ بلا ثمن. علمتني الإخلاص، ونسيت أن تخلص لي ، علمتني الوفاء ونسيت أن تفي لمحبوبتك، علمتني أحلى شيء وهو الحب، ونسيت كيف توصل هذا الحب، . من المؤسف حقاً أن تبحث عن الصدق في عصر الخيانة، وتبحث عن الحب في قلوب جبانة. اقتباس سيف..الو روان محتاج اشوفك دلوقتى حالا روان.وبعدين يا سيف انا مش قلتلك معدتش ينفع نتقابل غير لما يكون فى بينا رابط رسمى نظر الى الهاتف بتهكم اه يابنت .....ما انا عايزك عشان كده انا كلمت بابا فى ارتباطنا وهو معندوش مانع بس حابب يعرف عنك شوية معلومات كده بالاول قبل ما يروح يقابل باباكى _طب اسال وانا هرد عليك .لا مينفعش فى التليفون وكمان انتى وحشتينى اوى وهتسافرى بلدكم وتقعدى شهر الاجازة كله هناك من غير ما اشوفك اردف بمكر _اعتبريها اخر مرة ولا مش عايزة تودعينى قبل ما تسافرى ..فكرت قليلا هى ايضا قد اشتاقت له ايضا .ماشى ياسيف هقابلك فى الكافية اللى اتقابلنا فيه اول مرة بس متاخرنيش .10 دقايق بس عشان ا**ه كوثر متزعلش منى وكمان عشان الحق اوضب شنطتى .اكيد..هستناكى بعربية حازم على اول الشارع سيف قلتلك ميت مرة ماينفغش اركب معاك العربية تمتم بغيظ.لنفسه .وحياة امك _يعنى تركبى مع تا**ي غريب ياروان ومتركبيش معايا للدرجادى معندكيش ثقة فيا _بثق فيك اكيد امال ايه بقى ..يلا هستناكى متتاخريش .ترددت قليلا ثم حسمت امرها _ماشى بسمة على فين يا روان..سيف عايز يقابلنى دلوقتى بيقول عايز يودعنى قبل ما اسافر .كانت نرمين تستمع اليهم وتبتسم بخبث روحى ياختى روحى بسمة ..طب متتاخريش وقولى لسهام عشان تغطى عليكى قدام ا**ه كوثر ..ماشى اخبرت روان سهام برغبتها فى الخروج فنزلت سهام اولا لتراقب الوضع ثم عادت لها بعد دقائق يله اوام ا**ه كوثر مشغولة فى تليفون معاها وانا اديت للحارس خبر .بس متتاخريش الله يسترك عشان متعملليش مشكلة _لا متخافيش __________ دخل كعادته دون ان يطرق الباب وهو يحمل معه شطيرتى خبز وقنينتى من العصير _متاكد انك متغدتش لغاية دلوقت عشان كده جبتلك اكل معايا اجابه دون ان يرفع بصره عن اللوح الالكترونى امامه _مش جعان لما اخلص شغل هبقى اكل الساعة بقت 7 يا احمد .ماكفابة شغل بقى يابنى انت ايه مبتتعبش خدلك بريك حتى خمس دقايق ناكل ونرتاح شوية وبعدين نرجع نكمل ..احمد بسخرية .حاضر ياماما _?قلب امك ياضنايا رن جرس هاتف احمد مقاطعا حديثهم .احمد ..الو .ايوة يابابا _الحقنى يا احمد احمد بخضة ..فى ايه يا بابا مالك؟ اخوك يا احمد .شكله هيلبسنا فى مصيبة _اتكلم ع طول يابابا وقعت قلبى _ البواب بتاع بيتنا القديم اتصل بيا وبيقول انه سيف جه ومعاه بنت شايلها على ايديه وشكلها متخدرة وطلع بيها على الشقة فوق .واداله فلوس عشان يسكت وميتكلمش . بس انا كنت قايله يبلغنى اذا سيف راح الشقة هناك عشان كده اتصل وبلغنى ارجوك يا احمد تلحقه قبل مايودى نفسه فى داهية انا خلاص يابنى كبرت ومعنتش قادر عليه احمد وهو ينهض على عجل ..طب اهدى وانا فى مسافة السكة و هكون عنده بكر._ انا هاجى معاك يااحمد _ماشى __________________ بعد ساعة استيقظت بعينين مثقله والرؤية مشوشة لديها وضعت يدها على جبهتها حتى استقرت الرؤية امامها نظرت حولها ثم شهقت بفزع وهى ترى نفسها مسطحة على فراش غريب وغرفة غريبة عن غرفتها _انا فين ؟رات طرحتها ملقاة على الارض فوضعت يدها تلقائيا على شعرها وبدات تتذكر ماحدث . دخل سيف عليها بتلك اللحظة حمدالله على السلامة اخير ا فوقتى . انت.. انا ..ازاى جت هنا انت حطتلى حاجة فى العصير اللى ادتهولى .صح سيف ببرود ..مظبوط صرخت بفزع _.انت .ازاى تعمل كده ؟ .مين اداك الحق فى كده .وازاى تقلعنى طرحتى وتكشف شعرى وتنيمنى على سريرك ..عملت فيا ايه انطق ؟ سيف بتهكم.ههههه هههه لسه معملتش كنت مستنيكى تفوقى عشان تحسي بكل حاجة وتشوفينى بعينك وانا ب**رك قال جملته الاخيرة وهو ينظر لها بحقد وعينين مشتعلتين بغضب نهضت بغضب .. _انا لازم امشى من هنا حالا ...دفعها سيف مجددا على الفراش.اقعدى ياحلوة لسه حسابنا مخلص .زعلانة اوى انى شوفت شعرك ونيمتك على سريرى هى جات عليا انا مانتى مدورها وماشية على حل شعرك مع الرجالة كلها على الاقل انا اولى انا حبيبك ولا ناسية .اخرس قطع ل**نك .انا اشرف منك ومن امثالك امسكها من شعرها بقسوة وهو يجذبها نحوه .اشرف منى يازبالة يا واطية وده ايه رفع الموبايل امام وجهها لترى هيئتها وهى بملابس النوم وصور اخرى بقمصان نوم ساخنة جدا واوضاع ومحادثات اكثر سخونة دبرتها نيرمين وضعت يدها على فمها وهى تشهق بصدمة .انا انا معرفش حاجة عن الصور دى ولا الكلام اغمضت عينيها بالم ..الزبالة ده .سيف بصراخ لسه بردو م**مة تمثلى عليا للاخر بس عايزك تعرفى انك مضحكتيش عليا ولا حاجة لانى عمرى ماحبيتك اصلا كل الحكاية انى حطيت رهان عليكى مع صاحبى انى اوقعك فى حبى وكان لازم ا**ب الرهان حركت راسها يمينا ويسارا بهستيريا مذهولة من كل ما يحدث معها .واخذت تتراجع للخلف و هى تشهق باكية بمرارة .ازاى .انا انا .انت احقر واحد انا شوفته فى حياتى ازاى اتخدعت واتغشيت فيك كده _انتى اللى اتغشيتى فيا يا واطية ورفع يده لكى يصفعها فانكمشت بخوف وضع يده على وجنتها يربت عليها بحنان بدلا من صفعها .اهدى متخافيش ياحلوة .خلاص انا مش بحاسبك بس يعنى زى ما بترضى غيرى ترضينى انا كمان ولا انا مش عجبك .انتى مش قلتى انك بتحبينى؟ .صفعته بحدة على وجهه .فرد لها الصفعة باقوى منها حتى انها وقعت على الارض وسالت الدماء من انفها . _انتى بتمدى ايدك عليا يا سفلة يازبالة اقترب منها وهو ينظر اليها بشر وقد برزت عروق وجهه من شدة الغضب .احنى جزعه و.امسك شعرها يسحبها منه حتى نهضت على قدميها .انا هعرفك دلوقتى ازاى تمدى ايدك على اسيادك قرب وجهها من وجهه وحاول تقبيلها عنوة ولكنها حركت راسها يمينا ويسارا حتى لا يتمكن منها ثم دفعته بكل قوتها بعيدا عنها فما كان منه سوى ان صفعها صفعات متتالية بغيظ منها ثم الصقها بالحائط محاوطا اياها بجسده ومكبلا ذراعيها بقبضتيه روان بتوسل باكى.._حرام عليك .بالله عليك تسبنى امشى وانا مش هوريك خلقتى تانى _هههههه اسيبك تمشى هو دخول الحمام زى خروجه ياقطة كبل يديها الاثنتين خلف ظهرها بيد واحدة وبيده الاخرى فك ازرار قميصة الواحد تلو الاخر وهى تنظر اليه بفزع غير قادرة على الحركة . ثم القاها على الفراش وبدا ينزع عنها ثيابها وينتهك جسدها بوحشية وهى تدافع عن شرفها بكل قوتها _____________ سهام بقلق...الساعة بقت 10 وروان لسه مرجعتش وا**ه كوثر هتعدى على العنابر بعد شوية لطمت على وجهها بخفة هنقولها ايه ؟ انا غلطانة انى سمعت كلامكم بسمة .انا عمالة اتصل بيها تليفونها مقفول .ومعرفش نمرة سيف .تمتمت.نيرمين بخبث ..ياترى عملت فيها ايه ياسيف سهام بذعر يا نهار اسود ا**ه كوثر بتنادى عليا عشان نمر على العنابر .اعمل ايه؟ بسمة ..خلاص ياسهام اهدى وانا هتصرف .نيرمين .هتعملى ايه يعنى ؟ .وضعت بسمه وسادة على الفراش مكان روان ودثرتها جيدا بالغطاء ادعوا ربنا بس ان ابلة كوثر متكشفناش وربنا يستر وتعدى على خير ..سهام برجاء .يارب مرت كوثر على العنابر واطمئنت ان كافة الفتيات فى غرفهم وحين وصلت الى غرفة روان .مساء الخير يا بنات البنات بتوتر وسهام تنظر اليهم بخوف ..مساء النور يا ا**ه .. .هى روان نايمة ولا ايه ؟ بسمة ..ايوة يا ابلة كانت مرهقة شوية فنامت بدرى كوثر..وهى تقترب من الفراش ..لتكون عيانة مش عوايدها تنام بدرى كده نظرت سهام اليهم بفزع بينما الفتيات ارتجفت مفاصلهم رعبا ..وقفت بسمة امام ابلة كوثر لا هى كويسة ياابلة وقالت محدش يصحيها عشان كان بقالها فترة نبتنامش كويس حضرتك عارفة سهر الامتحانات وكده ..طب ماشى خلوها تنام وترتاح .يله تصبحوا على خير يا بنات يلا روحوا ناموا انتوا كمان .وانتى من اهله ياابلة تنفست سهام .الصعداء وذهبت خلفها واغلقت بسمة وراءهم الغرفة ووقفت خلف الباب وزفرت بقوة ..كنا هنروح فى داهية بس ربنا سترها معانا وانتى راحة فين انتى كمان؟ نيرمين .داخلة الحمام عند سيادتك مانع بسمة...ربنا يسترها معاكى ياروان وترجعى بالسلامة .دخلت نيرمين الحمام واوصدت عليها الباب وحاولت الاتصال بسيف عدة مرات ولكن لم يجيبها احد _______ كانت تدافع عن شرفها بكل قوتها وهو يقبلها بكل انش يطاله فمه ملقيا بجسده الضخم عليها ليشل حركتها شعرت ان نهايتها باتت وشيكة فاغمضت عينيها بالم . وقد انهكها التعب ولم تعد تستطيع المقاومة اكثر ولكنها استعادت رباطة جاشها فى محاولة اخيرة منها عندما سمعت صوت سحاب بنطاله وهو يفتحه وض*بته بقدمها اسفل الحزام ثم ركضت بسرعة . تاوه هو بالم ..ااه يابنت الك. لب لحقها على باب الغرفة وجذبها من شعرها ضاربا راسها بالحائط عدة مرات وقد اصابته نوبة غضب فسقطت مغشيا عليها .ابتسم بخبث واقترب منها ليحملها الى الفراش مجددا وينهى ما بداه ولكنه شعر بسائل لزج يتساقط من خلف راسها .. رفع يده وجدها مخضبة بالدماء فارتعد بذعر حاول افاقتها..روان ..روان .فوقى الله يخليكى لم تبتدى اى ردة فعل . فوضع يده على راسه بهلع .يا نهار اسود.دى باينها ماتت .. .
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD