الفصل التاني

2576 Words
قد مرر يومين ولا يتحدث معها ادهم ف اي شي تستيقظ ع صوت حديثة ف الهاتف . تذهب من امامة لكي يتحدث اليها ولكنة لا يعطي اي اهتمام الاء:انا ممكن اروح النهاردة عند خالتي نظر اليها نظرة طويلة دون رد ثم قال. ادهم: لا مفيش خروج من البيت فاهمة ولا حتي للكلية انتي هتروحي ع الامتحان بس الاء: ولية بقا مش انت قولت كل واحد حر ظل يمشي اليها وهي ترجع الي الخلف الي ان خبطت ف الحائط. ادهم: انا لما اقول حاجة تتسمع مفهوم وبعدين مفيش حاجة خلاص اسمها حرة انا كنت مديقي الثقة الاول بس دلوقتي خلاص بح يا مدام الاء الاء وهي تنظر الي عينة :بس انا عاوزة اشوف خالتي ادهم وهو يمسك يديها:وانا قولت لا وظل يقترب منها وهو مغيب وواقع اسير عيونها ولكن افاق ع خبط ع الباب . ادهم:ادخل الاء:ادهم انا مش لبسة الحجاب اخذها ف حضنة وادي ظهرة للواقف عند الباب ادهم:خير ف اي مروان بحرج:انا اسف بس عاوزك ف موضوع مهم ادهم:طب اخرج وانا جي وراق تخرج من حضنة بحرج شديد . الاء وهي تنظر الية ادهم وهو يترك يديها ويخر ج من الغرفة. ظلت جالسة ع الكرسي وهي تضع يديها ع قلبها فهو كان يدق وبشدة . الاء:اي دا انا قلبي هيقف ف غرفة مروان ادهم؛خير يا مروان مروان: انا عاوز اقولك حاجة عارف الواد الي قالك كلام ع الاء ف الكلية طلع ولد كداب انا جبتة وكمان سجلت لية وهو بيتكلم حتي شوف #ف الفيديو# محمود: واللة العظيم يا استاذ مروان هقول الحقيقة بس ارحمني باللة عليك الاء دي مفيش ف اخلاقها انسانة محترمة وانا طول عمري نفسي اكلمها بس هي مش بتدي وش لحد واللة العظيم هي مظلومة وكمان واللة العظيم ف واحدة هي الي قالتلي اعمل كدا مروان:شوفت بقا يا ادهم انك ظلمت الاء ادهم ف سرة:انا فعلا ظلمتها طب اعمل اي دلوقتي ادهم: طب مين الواحدة الي طلبت منة يعمل كدا يا مروان مروان:هو مقالش حاجة ذهب ادهم الي غرفة الاء .كانت واقفة تلف خمارها ادهم:الاء بقولك اي الاء:اي يا ادهم قول ادهم:انا موافق انك تروحي عند خالتك الاء:بجد يا ادهم موافق ادهم:بس بشرط الاء:اي هو ادهم:اني اجي معاكي الاء بفرحة :بجد طب يلا اسماء: اي يا ادهم رايح فين ادهم:مشوار يا ماما خير ف حاجة اسماء:اصلك بقالك فترة مش بتتكلم معايا ادهم وذهب وقبل يديها :اسف يا امي بس واللة مشغول تتعود قريب اسماء :ماشي يا ادهم ادهم:يلا يا الاء ................................................................. تقي:مروان بصراحة ف حاجة عاوزاك تعملها عشان اسمحك بجد من جوايا مروان:انتي بتنسي يا بنتي ما احنا اتصالحنا خلاص تقي:لا عاوزاك تعتذر لكل واحدة كنت وعدها بالجواز ولازم تسمحك مروان: واللة بجد تقي:ايوة بجد ولازم تسمحك مروان:طب افرضي مسمحونيش تقي:لا يامروان لازم لو مش علشان انا اسمحك عشان ربنا يسامحك كما تدين تدان يا مروان مروان:طب اعمل اي يعني تقي:انا هقولك .......................................ً.......................... كان يركن السيارة ولكن اوقفة صوت ضحكتها مع سيدة يبان عليها الشيب . الحاجة صفاء: منورة الحارة واللة يا الاء يا بنتي الاء:بنورك يا خالتي صفاء صفاء:هو دا جوزك يا الاء الاء بحرج:ايوة يا خالتي صفاء: تعال يا بني لما اسلم عليك يذهب ادهم الي السيدة ويبوس يديها : اذيك يا امي صحتك اخبارها اي صفاء: الحمد للة ربنا يبارك فيك يا بني عن اذنكم بقا يا ولاد الاء:يلا ادهم:هيا العربية هتفضل هنا الاء:متخفش هي هنا ف امان ادهم: طب يلا بينا تدق ع الباب تفتح ياسمين الباب وتصرخ باسم الاء بنتي تعالي كان يدخل وهو ينظر الي المنزل الذي كانت تعيش بة الاء فهو منزل لا يوجد بة حتي السقف لانة مصنوع من الخشب ياسمين:تعال يا بني نورت واللة تعالي ادهم:دا نورك يا خالتي ياسمين:خالتي طالعة منك زي العسل احمد:اي النور دا كلة تعالو يا ولاد بعد مرور ساعتين من الضحك والفرح كان ادهم قد احب المكان . ادهم وهو ينظر الي الساعة :طب يلا يا الاء عشان اتاخرني الاء :يلا بينا عاوزة حاجة يا خالتي ياسمين:لسة بدري يا بنتي ادهم:ان شاء اللة هنيجي تاني يا خالتي يلا مع السلامة كان وهو يقود السيارة يفكر ف بيت خالتها البسيط ادهم:الاء بقولك اي الاء'اي ادهم:انا عاوز ابني بيت حلو لخالتك اي رايك الاء:بس خالتي البيت بتاعها حلو ادهم:،لا يا يا سمين سيبي الموضوع دا عليا ..................................................ً.............. مروان:ياختي انا رجلي خلاص ادمرت تقي:كان لازم تعمل كدا يا استاذ بس الحمد للة البنات سمحتك مروان:اهم حاجة انتي سامحتيني يا توتي تقي:لسة سيبني افكر بس يلا عاوزين بكرة ننزل نشتري الفستان عشان الشبكة بعد يومين مروان :ماشي يا قلب مروان ...................................................................... كانت تجلس ف العربية بانتظار ذالك الشخص يدق ع شباك السيارة :داليا:اي يا حيوان براحة عاوز اي ومين الي عمل ف وشك كدا محمود:مروان بية اخو ادهم عرف كل حاجة وصورني فيديو وانا بعترف داليا وهي تنزل من السيارة :انت عملت اي يا حيوان محمود وهو يمسك زراعها :بقولك اي يا ختي انا مقولتش عليكي حاجة وانا الي بقولك اهو ابعدي عن الاء والي واللة هروح واقول ل ادهم ان انتي السبب ف الي حصل وانتي حرة بقا جتك الق*ف ف تربيتك وتركها وذهب وهي كانت ترتجف من الخوف داليا بصراخ:يا الاء ماشي ماشي ..................................................................... كانت تجلس وهي تسرح شعرها امام المرايا دخل الغرفة وهو ينظر اليها . ادهم: الاء الاء: نعم يا ادهم ادهم:ممكن تسامحيني انا غلطان الاء:لا يا ادهم من كنت عارفة انك هتعرف الحقيقة بس انا مش هسمحك عشان انتي هنت كرامتي تصبح ع خير ادهم: لا انا مش هسيبك غير لما تسامحيني الاء:لو سمحت طفي النور يا ادهم عاوزة انام الاء ف سرها:انا مسمحاك من غير اي اعتذار اصلا بس لازم تتعب شوية معايا يا ادهم .................................................................. ... كانت ترتدي الفستان وانتهت ولم تضع اي مساحيق تجميل دخلت الي الغرفة الذي كانت بها تقي ومي وداليا تقي:تعالي يا لولو داليا:اي الق*ف دا انا طالعة برة اصل الاوضة بقا جوها خنقة اوي الاء: بسم اللة ماشاء اللة اي الجمال دا يا توتي عسولة اوي يا حبيبتي تقي وهي تاخذها بالحضن:حبيبتي يا لولو مي:الاء انتي لية مش حطة ميكب لية الاء:مش بحب الميكب مي:طب تعالي بس هحطلك ميكب خفيف وبعدين لازم مرات الدكتور ادهم تكون ع اكمل وجة وضعت لها المكياج ولكن اكثرت من الروج الاء وهي تنظر الي المرايا:اي دا يا مي لا امسحي مي:طب واللة عسولة خالص الاء:بس تقي:مفيش بس عسولة اوي والكحل كمان مخليكي عسولة اوي معاكي تليفونك يلا نتصور الاء:التليفون ف الاوضة هروح اجيبة واجي .................................................................... دخلت الغرفة لم تكن تعلم بانة داخل الغرفة . كان يقف امام المرايا يضع من عطرة الفخم الذي يطير عقل الفتايات ولكن كان كل تفكيرة ان الاء تسمحة الاء بحرج: مشفتش تليفوني يا ادهم ادهم:اة اهو تعالي خدية ذهبت لكي تاخذ الهاتف ولكن قد اخذ الهاتف وظل يرفع الهاتف الي الاعلي . ادهم بضحكة جذابة:اي يا اوزعتي مش عارفة تطولي التليفون الاء :ادهم لو سمحت البنات مستنين برة من فضلك هات الموبيل ادهم:طب ما تخدي الموبيل هو انا قولت لا اهو خدية الاء :ادهم بقا هات الموبيل لم يكن يلاحظ ادهم بانها تضع روج نظر اليها ادهم :اي الي انتي عملة ف وشك دا يا هانم الاء بتوتر:اصل البنات هما لم تكمل الجملة بسب تلك القبلة الطويلة . ادهم :كدا احسن من غير الروج يلا بينا الاء بحرج:هنزل ازاي كدا شوف منظري بقا عامل ازاي بسببك ادهم:كل لما تحطي حاجة ع وشك هعمل كدا ولو مسمحتنيش دلوقتي مش هتنزلي الفرح يا لولو ذهبت من امامة الي الحمام وغسلت وجهها جيدا الاء:كدا تمام يلا بقا ننزل ادهم: تصدقي انك كدا احلي بردو تركتة الاء ولكن جرا ومسك ايديها :استني هننزل ممتسبنيش كان ينزل السلم وهو يمسك بايديها بقوة كانت نظرات الجميع عليهم . ادهم:مالك يا الاء ايدك بتترعش كدا لية الاء:اصل انا م**وفة ومتوترة اوي يا ادهم ادهم:متخفيش انا معاكي اهو كان جو الحفلة الخطوبة جميل للغاية كان كل شخص ينظر الي تقي ومروان ويتمني لهم السعادة دائما . ع الجانب الاخر كانت تقف وتنظر اليهم وهم جالسون معا وتريد ان تذهب وتقتل الاء داليا: انا هوريكي يا زبالة بس المرة دي انا هقتلك بايدي استني عليا بس ذهبت الي الطاولة الذي كان يجلس عليها طارق والاء وادهم . داليا:ممكن نرقص مع بعض يا ادهم نظر ادهم الي الاء .داليا:بليز وبعدين مش احنا دايما ف كل مناسبة بنرقص مع بعض يلا بقا يا قلبي ادهم: معلش يا دودو واللة مش قادر الشغل النهاردة كان كتير مرة تانية بقا . داليا: طب نتصور بقا ادهم :داليا خلاص بقا معلش واللة مليش نفس اعمل حاجة داليا:ماشي يا ادهم بس انا زعلانة منك ع فكرة ذهبت وهي تشيط غضب بعد ما فشلت الخطة الخاصة بيها الاء بغيرة:طب متروح ترقص مع دودو يا ادهم بية ادهم وهو ينظر اليها ويضحك : طب اي رايك نرقص احنا يا اوزعتي الحلوة طارق:اكيد يا ولاد يلا قوموا ارقصوا ادهم:تسمحيلي بالرقصة دي يا اوزعتي الاء:اسمحلك بس بلاش اوزعتي ادهم بضحك:ماشي يا اوزعتي يلا كان الجميع يرقص سلوا ولكن كان اعين الناس ع ادهم والاء . ادهم:مش هتسمحيني بقا يا الاء الاء:لا . ادهم:طب اعمل اي طيب الاء:امممم افكر عاوز شيكولاتة كتير ادهم:بس كدا تحت امرك يا اوزعتي الاء بعصبية:وبلاش اوزعتي دي لو قولتها تاني مش هسمحك ع فكرة ................................................................... كانت تقف وهي تتحدث مع الرجل داليا:شايف هي الي هناك دي عاوزة الرصاصة تيجي ف قلبها تموتها ع طول :تحت امرك يا داليا هانم كانت تنظر الية من بعيد وهو يتحدث مع اصدقائة وكانت تشرب عصير . ترك اصدقائة وذهب اخذ منها كوب العصير . الاء:ع فكرة العصير دا ليا انا ادهم:طب واي يعني ما انتي انا وبعدين احلي كوباية عصير شربتها ف حياتي . الاء:واللة طب هات بقا ادهم:تعالي خديها . وقفت الاء وكانت ستاخذ منة العصير ولكن شاف تلك الرجل الذي يمسك ذالك السلاح اللعين الذي يصوبة باتجاة الاء ادهم بصراخ وهو ينظر الي الرصاصة القادمة الي الاء:الاء خدي بالك. وخد هو الرصاصة الاء بصدمة وهي تنظر الي دم ادهم ع الارض:ادهم اتي ع صوت الرصاصة جميع الحضور اسماء بصراخ:اددهمممم طارق:اطلبوا الاسعاف ابني هيروح مني ادهم فوق داليا وهي تاتي ع اسم ادهم:هو ادهم هو الي مات لا ههههه اكيد دا هزار يا غ*ي انا كنت عاوزة الاء الي تموووووت مش ادددهم لا ادهم عايش صح وظلت تتحدث مع نفسها ومع جميع الحضور وتقفز عاليا وتصرخ انا قتلت ادهم انا قتلت ادهم ههههههه بعد مرور وقت ليس بالقصير كانت تقف امام غرفة العمليات وهي لا تبكي بل تنظر الي الباب ف امل ان يفتخ الباب ويخرج منة ادهم ف اي وقت طارق:تعالي يا الاء اقعدي بقالك ساعتين واقفة يا بنتي الاء:لا انا هفضل مستنية ادهم لحد ما يخرج اسماء ببكاء :اقعدي يا بنتي انتي كدا هتتعبي . ذهبت الي الاء ومسكت يديها وهي تبكي:سامحيني يا بنتي انا بعتذر منك انا انسانة مش كويسة انا اسفة يا بنتي الاء وهي تمسح دموعها:انا عمري ما ازعل منك انتي امي وام ادهم انا بحبكم كلكم تاخذها ف حضنها وتبكي بشدة . ياتي مروان : اي اخبار ادهم يا بابا طارق:لسة ف العمليات يا بني اي اخبار بنت خالتك مروان:تقي اقعدة معاها :الدكتور بيقول انها اتجننت وف احتمال ان هي تروح مستشفي الامراض العقلية ترتاح فترة هناك طارق:انا لا يمكن اني اسمحها يخرج الطبيب يجري الية كل الوجودين كانت تقف ع امل . الطبيب: العملية نجحت بنسبة ٥٠ف المية بس الحقنا الرصاصة كانت جمب القلب بس لاسف الدكتور ادهم دخل ف غيبوبة اللة اعمل هيفوق منها امتي الدكتور استنوا اي خبر ف اي وقت اسماء بصراخ :يعني اي يعني ادهم هيموت لا ادهم طارق:اهدي يا اسماء اهدي الاء:لا اللة الا اللة ربي لا اسالك رد القضاء ولكني اسالك اللطف فية . بعد مرور ساعة تم نقل ادهم الي غرقة العناية المركزة كانت تنظر الية وهي تبكي بدون صوت .الاء: ادهم فوق عشان خاطري ادهم متسبنيش مش هقدر اعيش من غيرك انا مش بحبك انا بعشقك ادهم متسبنيش كانت تجلس وهي تتحدث مع نفسها وتضحك بشدة داليا:قتلت ادهم انا اقتلت ادهم هههههه شوفتيني يا تقي وانا بقتل ادهم تقي بعياط:يا حبيبتي انتي ملكيش دعوة فوقي بقا دالياوهي تمسك كتف تقي: هي السبب انا كنت عاوزة اموتها هي انا مش بحبك الاء انا مش بحبها تقي وهي تاخذها بحضنها:خلاص يا قلبي خلاص اهدي بقا اهدي منك للة يا الاء انتي السبب ...............دنيا مختار...................................... . كانت تقف امام السرير الذي ينام علية ادهم الاء:انت عارف انا عمري محسيتش اني وحيدة غير النهاردة قوم يا ادهم انا بحبك يا ادهم مقدرش اعيش من غيرك ادهم بصوت ضعيف: وانا كمان بحبك يا ملاك الادهم الاء :ادهم انت فوقت بجد واخذتة بالحضن الحمد للة الحمد للة تجري الاء الي الخارج وتبلغ الدكتور الاء:ادهم فاق ادهم فاق تعالي يا دكتور ادهم فاق ترن ع عمها طارق :الو يا عمو ادهم فاق طارق:بجد يا الاء يا اسماء ادهم فاق اسماء:اللهم لك الحمد يلا بسرعة نروح لية ............................................................... داليا: تقي ممكن تجيبي ليا كوباية ماية تقي: حاضر يا حبيبتي مش هغيب عليكي تخرج تقي وتترك داليا بمفردها مع فكرتها الشيطانية تلك. داليا وهي تمسك حرف الزجاج الذي حصلت علية عندما **رت الزجاجة الاخري داليا: انا لية اعيش ما ادهم مات وانا الي قتلتة اعيش لية انا جاية ليك يا ادهم جاية يا حبيبي وضعت الزجاجة ع رقبتها وانتهت حياة داليا اللعينة ف تلك اللحظة دخلت وهي تجري لكي تخبرها بان ادهم بخير ولكن ترا ذالك المنظر الب*ع اختها غارقة بدمائها تقي:داليااااااا ................................................................. كانت تقف وهي تنظر الية وهو يطمئن ولدتة علية ويخبرها بانة اصبح ف افضل حال وهي تبكي وتشكر ربها الذي حفظ لها زوجها وحبيبها ادهم ادهم وهو ينظر اليها:تعالي يا الاء واقفة بعيد لية طارق:طب تعالي يا اسماء انتي ومروان نطلع نطمن ع داليا رغم اني مش عاوز اشوفها اسماء:لايمكن اكلمها تاني دي كانت هتموت ابني حبيبي لا يمكن مروان:طب تعالي بس يا ماما قومي يخرج الجميع و يتركوا ادهم والاء بمفردهم ادهم:واقفة بعيد لية تعالي الاء بعياط:مش مصدقة انك بخير يا ادهم الحمد للة متتصورش كنت خايفة قد اي ادهم : طب خلاص متعيطيش وبعدين جوزك بطل وقوي مش رصاصة الي تاثر فية يعني خلاص بقا دموعك دي غالية عليا . كان يحاول ان يقوم لكي يجلس ولكنة لم يكن يستطيع الاء:استني هساعدك . ذهبت لكي تساعدة وضعت المخدة خلف ظهرة وساعدتة ع الجلوس الاء: مستريح كدا يا ادهم ادهم:مستريح يا ملاك الادهم الاء:اي ملاك الادهم دي ادهم:انتي ملاكي انتي انتي حبي الوحيد بحبك يا ملاك االادهم ...................................................................... كانت تجري وهي تصرخ بشدة يا داليا حد يلحق اختي يا دالياااا . تقي: الحقني يا مروان داليا ماتت يجري اليها مروان وهو يتحدث الي والدتة الحقي يا ماما داليا ماتت .اسماء:اي ماتت يا بنتي هي فين يا مروان فين كانو قد وصلوا الي غرفة داليا كانت تجلس تقي وهي تجلس ع الارض وهي تبكي ماتت اختي ماتت تجري وتاخذ مروان بالحضن:داليا ماتت ماتت يا مروان مروان :اهدي يا حبيبتي اهدي داليا:بقيت لوحدي خلاص يا مروان بقيت لوحدي مروان: انا معاكي يا حبيبتي انتي مش لوحدك يا قلبي بعد مرور ساعة وكانت قد علمت الاء وذهبت لكي تطمئن ع تقي. الاء:البقاء للة يا تقي واللة انا زعل تقي بعصبية:انتي اي الي جايبك هنا امشي برة مش عاوزة اشوف وشك انتي السبب لولاء انتي جيتي حياتنا كان زمان اختي معايا دلوقتي حسبي اللة ونعم الوكيل فيكي يا شيخة غوري من وشي مروان مش عاوزة اشوفها يا مروان خليها تخرج برة الاء بعياط:انا معملتش حاجة واللة يا تقي مليش ذنب تقي: لا انتي السبب انا عمري ما هسمحك تاني يا الاء عمري امشي برة واحسنلك متخلنيش اشوفك قودامي عشان متعرفيش انا هعمل فيكي اي يدخل ع صوت الزعيق طارق:طارق ف اي يا تقي الاء ملهاش دعوة اختك هي الي عملت كدا ف نفسها مش الاء تقي بعياط: لا هي السبب وخافي مني بقا يا الاء بعد كدا هنتقم ل اختي منك يا الاء وهتشوفي خرجت الاء من الغرفة وهي تبكي بشدة فهي لم تفعل اي شي . خرج ورائها طارق طارق:معلش يا الاء يا بنتي هي زعلانة ع اختها ولما تفوق هتعتذر منك الاء وهي تحضن طارق:انا تعبت يا عمي تعبت معتش عاوزة اعيش ف البيت دا او ف الحياة دي انا اعصابي تعبت خلاص طارق:طب اهدي يا بنتي انتي هنا مش عشان خاطري عشان ادهم يا بنتي هيحتاج ليكي الفترة الجاية ذهبت الي غرفة ادهم لكي تخبرة بخبر وفاة داليا مسحت دموعها وفتحت الباب. ادهم:تعالي يا ملاك الادهم مالك مش قولت مفيش عياط خلاص بقا الاء وهي تزيد ف البكاء :ادهم عاوزة اقولك ادهم:مالك يا الاء في اي كدا انا قلقت عليكي ف اي الاء:ادهم داليا ماتت يتابع دنيا مختار
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD