البارت الرابع
في القسم
اسر ، ياللا اتفضلي انزلي
رؤى ، تمام ماشي ياللا
اسر في نفسه ، هي ازاي عارفه تمسك نفسها بعد كل اللي حصلها ده هو في بنت بتبقا جامده كده البنات بيبقوا ضعاف أقل حاجه و يقعدوا يعيطوا دي جامده كده ازاي
ادم ، اسر انت جبت رؤى تاني هنا ليه
اسر ، ليه مش متهمه و جايه في قضيه
ادم ، بس هي مش قصدها تعمل كده انا اتأكدت من كده
اسر ، اظاهر سيادتك نسيت مين اللي بيقول مظلوم أو مش مظلوم احنا هنا بنقبض ع المتهم و النيابه هي اللي بتحقق وتشوف مظلوم أو مش مظلوم يا سياده الظابط المحترم
ادم ، طب هتسيبها تقعد مع البنات الشمال اللي جوه دول ازاي
اسر ، زي ما كانت قاعده معاهم مش عايز كلام تاني يا آدم باشا واتفضل ع مكتبك
ادم ، رؤى هتقعد في مكتبي للصبح أما تترحل ع النيابه يا اسر باشا مش هتدخل للبنات اللي جوه دي مش شبههم
اسر ، مش هينفع للاسف لازم تدخل الزنزانه مع اللي زيها
رؤى ، اللي زيي أمم فعلا اللي معش ظروف حد ميعرفش يحكم عليه
اسر ، مفيش حاجه اسمها كده يا هانم أنا لو مكانك كنت روحت جبت قرض كنت استلفت كنت مشيت استلف من خلق الله حتي كنت وقفت قدام باب جامع اشحت بس مبعش شرفي
رؤى ،. أما ميبقاش قدامك اي حاجه وعنيك تسود الدنيا فيهم هتعرف أنا عملت كده ليه
اسر ، مش عايز كلام تاني ممكن تخرسي بقا
ادم ، في ايه يا اسر أهدا
اسر ، معدش غير بنت شمال تتكلم معايا
رؤى بدموع ، لو سمحت دخلنا الزنزانه و خلصني معدتش قادره اتكلم مع حد لو سمحت
ادم ، اهدي بس و تعالي معايا و اخدها مكتبه
رؤى ، أنا هنا ليه
ادم ، اقعدي هنا للصبح أما تروحي النيابه أنا عندي اخوات بنات و مرضاش يحصلهم كده انتي اتعشيتي
رؤى ، لا مليش نفس أنا عايزه مصحف
ادم ، تمام وراح جبهولها من درج المكتب وعطهولها
رؤى ، حضرتك هتقعد معايا هنا
ادم ، لا أنا ماشي هروح والصبح هبقا اجي اطمن عليكي قبل ما تروحي النيابه عشان هجبلك محامي و هخرجك منها و متخفيش ع اخواتك دول في عنيا أنا عرفت عنوانك و هروح اطمن عليهم
رؤى ، بجد حضرتك محترم جدا والله متشكره ليك
ادم ، لا شكر ولا حاجه أنا رايح للغوريلا اللي بره قبل ما يدخل ياكلنا
رؤى ابتسمت ابتسامه خفيفه
ادم ، شكلك قمر و انتي مبتسمه
رؤى اتحرجت و بصت في الارض
ادم ، ياللا سلام تصبحي علي خير
رؤى ، و حضرتك من اهله
///////////////////////
اسر ، عملت اللي في دماغك بردك يا آدم
ادم ، دي بنت غلبانه و شكلها مش بتاعه الكلام ده و كفايه عليها اوي اللي حصلها هو موت امها ده سهل عليها ربنا يصبرها
اسر ، ماشي يا حنين ياللا بينا عشان هموت و اروح انام
ادم ،. ماشي يا كبير ياللا بينا
/////////////////////////
رؤى قامت دخلت الحمام واتوضت وخرجت تصلي قيام الليل وفضلت ساجده تعيط لربنا
رؤى ، يارب أنا عارفه أن ده اختبار ليه انا صابره وقد الاختبار بس مش قد حرقه قلبي ع امي يارب صبرني علي فراقها أنا مش عارفه هكمل حياتي ازاي من غيرها ده غير سمعتي اللي باظت يارب ارحمني برحمتك يارب صبرني يارب صبرني يارب صبرني وفضلت تصلي وتعيط طول الليل في المكتب بتاع ادم
/////////////////
في فيلا اسر وتحديدا الجناح الخاص بيه
اسر ، ياربي مش عارف ابطل تفكير ليه في البنت دي أنا مظلمتهاش هي اللي عملت كده في نفسها أنا ليه حاسس بتأنيب ضمير نحيتها وراح قايم اخد برشمتين منيم و راح نايم
اسر حلم أن في واحده عماله تعيط جامد راح لها جرى
اسر ، انتي مين
رؤى ، أنا رؤى
اسر ، بتعيطي ليه
رؤى ، عشان أنا ضايعه و مش عارفه اعمل ايه كل حاجه بعملها بحس انها غلط بس انا مش عارفه اعمل ايه و انت السبب في كده انت السبب في ضياعي
اسر ، أنا أنا ازاي أنا معرفكيش
رؤى ، انت تعرفني كويس بس بتحاول تتجاهلني أنا مظلومه يا اسر مظلومه و الله
اسر ، طب انتي عايزاني اعمل ايه معاكي دي الوقت
رؤى ، الحقني عشان القطر جاي دي الوقت الحقني و فكني قبل ما يدوسني
اسر بص لقا القطر جاي من بعيد
اسر ، هو مين اللي ربطك كده وراح فاكك أيدها
رؤى ، انت اللي عملت فيا كده انت كنت هتبقي السبب في ضياعي أنا كنت هموت بسببك يا اسر
اسر لقا القطر جاي عليهم خلاص راح شاددها وخرج بيها بسرعه
رؤى ، كنا هنموت
اسر ، فعلا أنا كنت هموت معاكي
رؤى ، عرفت بقا اني مظلومه يا اسر لاني لو مكنتش مظلومه مكنتش فكتني
اسر ، أنا مش فاهم حاجه
رؤى ، مش مهم تفهم المهم اني كنت هموت بسببك بس انت الحمد لله فكتني كنا خلاص هنموت
اسر ، طب أنا ربطك ليه
رؤى ، انت مصدقتنيش و ظلمتني و كنت عايز تموتني كمان بس انا مظلومه مظلومه والله يا اسر
اسر فاق من الحلم
اسر ، بسم الله الرحمن الرحيم هو في ايه حتي كمان في الحلم أنا حاسس اني ظلمت البنت دي فعلا وراح قايم لابس هدومه بسرعه وخرج جرى من الفيلا وراح القسم
اسر ، فتح الباب ع رؤى من غير ما يخبط لقاها بتصلي وساجده وعماله تعيط جامد لربنا
اسر ، هو في ايه أنا مفيش حد اثر معايا كده في ايه اشمعنا دي
رؤى خلصت صلاه ومسحت دموعها
رؤى ، خير حضرتك عايز حاجه
اسر ، تعالي معايا
رؤى ، فين احنا هنروح النيابه دي الوقت و اللا هتدخلني الزنزانه
اسر ، لا هتروحي لاخواتك مش هتروحي نيابات
رؤى ، ليه حضرتك مش ده القانون اللي كنت بتقول عليه ايه اللي غير رايك دي الوقت
اسر ، مفيش ممكن تمشي معايا من غير ولا كلمه ياللا لو سمحتي
رؤى ، تمام ماشي أنا جايه مع حضرتك حالا وراحت حاطه المصحف علي المكتب بتاع ادم وراحت خارجه مع أسر
اسر ، اركبي ياللا عشان هروحك
رؤى ، لا أنا ممكن اركب اي مواصله متشكره لحضرتك جدا
اسر ، مواصله ايه الساعه اربعه الفجر اركبي الله يهد*كي
رؤى ، تمام وراحت راكبه مع أسر العربيه
اسر طول الطريق بيفتكر الحلم وبيبص عليها
رؤى ، في ايه مال حضرتك
اسر ، مفيش
رؤى ، ممكن اعرف ايه اللي غير راي حضرتك و خرجتني من القضيه
اسر ، مفيش اتأكدت انك مش بتاعه الكلام ده
رؤى ، والله ع أساس أن الحلفانات اللي حلفتها و بعد ما جرحتني و قولت الكلام اللي قولته ده عايزني اصدقك
اسر ، أنا خرجتك من القضيه و خلاص مش عايز ولا كلمه لو سمحتي ممكن
رؤى ، تمام
اسر ، ياللا وصلنا
رؤى ، وصلنا فين ده مش بيتي
اسر ، مانا عارف ده مش بيتك ده بيتي
رؤى ، انت عايز اي بالضبط
اسر ، سيادتك تكملي في السجن بقيت حياتك و سمعتك تبقا زفت واللا تطلعي معايا تعملي معايا اللي كنتي عايزه تعمليه انهارده في الشقه و في الحاله دي تروحي من غير ولا كلمه و القضيه تبقا انتهت
رؤى ، أنا مكنتش اتصور ان في بني ادمين زباله اوي كده
اسر ، اممم ل**نك الطويل ده هقطعهولك قريب جدا ياللاااااااا انزلي من العربيه
رؤى نزلت من العربيه وجايه تجرى اسر جرى عليها مسكها
اسر ، ياللا يا هانم هتطلعي معايا فوق و هتعملي بالضبط اللي كنتي هتعمليه ياللا
رؤى بدموع ، انت ايه انت مش بني ادم
اسر ، أنا عارف ياللا بينا وراح ماسك أيدها وشدها وطلع بيها اوضه النوم بتاعته
اسر ، ياللا عايز اتفرج
رؤى ، لقت ازازه مايه **رتها وحطت ازازه ع أيدها لو قربت مني هموت نفسي انت فاهم
اسر قرب منها وراح شادد الازازه منها وهو بيشدها أيدها اتعورت جامد
رؤى ، ااااه
اسر ، انتي مجنونه وراح جاب شاش وقطن وربط أيدها
رؤى ، انت عايز مني ايه
اسر ، أنا كنت بتأكد من حاجه و خلاص انا عمرى ما كنت هقربلك أنا مش بتاع الق*ف ده انا رايح اوضتي تصبحي على خير
رؤى ، أنا هبات هنا
اسر ، الصبح هننزل اود*كي بيتكم و عشان تحضرى الدفن بتاع مامتك
رؤى ، تمام متشكره لحضرتك
اسر ، ماشي سلام وراح خارج من الاوضه راح الجناح بتاعه
ياترى اي اللي هيحصل يخليهم يحبوا بعض بكره بارت جديد انتظروني وياريت اعرف رايكم في البارت القادم انتظروني وياريت اعرف رايكم ضرورى جدا جدا والتفاعل ياريت يزيد عن كده عشان خاطرى
احببت ضائعه للكاتبه اميره محمود