bc

احببت ضائعه

book_age16+
15
FOLLOW
1K
READ
drama
comedy
sweet
like
intro-logo
Blurb

روايه احببت ضائعه تحكي عن بنت في عمر الزهور تتحمل مسؤولية كبيرة بعد مرض امها وسوف تحتاج والدتها لعمليه كبيره فتضحي هذه البنت ببرائتها و تذهب مع بنات سيئه السمعه لكي تكتسب المال الذي سوف تعمل لوالدتها العمليه به فسوف يذهب البوليس في وقت دخولها المنزل و يقبض عليها بتهمه الدعاره فلم تعرف انها سوف ينقلب الشر الي خير وسوف تقع في عشق الضابط القاسي الذي سوف يرق قلبه لها ويحن ويلتمس لها اعزار ويتحمل معها مسؤوليه اخوتها وسوف يعوضها عما فعلته بها الدنيا بعد كل القسوه التي سوف تراها منه تتحول لحب ورأفه وسوف تغير اشياء كثيره في شخصيته هذه البنت ببرائتها

chap-preview
Free preview
1
احببت ضائعه ماما أنا هنزل اروح شغلي معلش حاولي تنامي والنبي ماتقومي من علي السرير عشان انتي تعبانه ام رؤى ، ماشي يا بنتي ربنا يعينك يارب ويوفقك يا حبيبتي رؤى ، تسلميلي يا ست الكل وراحت بيساها ونازله رؤى بنت قصيره القامه ذات شعر **تنائي طويل وعيون عسليه اللون عمرها 23 عام معاها دبلوم تجاره تعمل في محل ملابس لتصرف علي اخواتها بعد مرض امها والدها متوفي من و هي صغيره وتحملت امها مسؤوليتهم بعد وفاته و لكن يشاء القدر و تمرض الام و لم تقدر علي العمل فتحملت رؤى المسؤوليه كامله //////////////////////// في مكان آخر وتحديدا في قسم البوليس ادم ، في ايه يا اسر مالك مالبراحه شويه اسر ، براحه علي مين دول مجرمين المفروض ميتخدش معاهم اي رأفه اسر ضابط بوليس من عائله غنيه جدا طويل القامه ذات عيون خضراء مثل لون الزرع الاخضر في الصباح شعره اسود فحمي ناعم مفتول العضلات نشيط القوام شخصيته حاده جدا لا يترأف بأحد ولم يلتمس لأحد اعذار ادم ، حرام بردك يا اسر ده راجل كبير مينفعش تكلمه كده اتقي الله ده قد ابوك اسر بصوت عالي ، آدم وبعدين مالكش دعوه بطريقتي انت فاهم واللا لا و بعدين ده بتشبهه بأبويا انت اتجننت يا آدم انت عارف عمك لو عرف انك شبهته بده هيعمل فيك ايه ادم ، ماله ده ده بني ادم بردك مش حيوان عشان تعامله كده ده حتي لو حيوان فده حرام و عموما يا عم أنا آسف و سابه وراح مكتبه ادم شخصيه هادئه رومانسيه مع أنه ضابط بوليس بس لايشبه اسر في أي شئ سوا الشبه فهو تبك الاصل من أسر اسر نفخ بضيق ، عمرك ما هتتغير يا آدم طيبتك دي هي اللي مودياك في داهيه ربنا يهد*ك يا آدم ////////////////////////// في البوتيك ساره ، مالك يا رؤى اتأخرتي ليه رؤى ، عما عطيت لماما العلاج واطمنت عليها و نزلت ايه هي المدام وصلت ساره ، لا لسه حظك حلو أنها لسه مجتش رؤى ، طب الحمد لله ربنا العالم بيا الحمد لله يارب ساره ، مال وشك يا رؤى متغير كده هو انتي منمتيش رؤى ، الصراحه اه مدوقتش طعم النوم ساره ، ليه خير في ايه رؤى ، ماما لازم تعمل عمليه كبيره في القلب و العمليه دي مكلفه جامد ساره ، جامد يعني كام مثلا رؤى ، العمليه بخمسين ألف جنيه ساره ، يا دين امي طب و الحل رؤى ، مانا لو كنت اعرف مكنتش فات شكلي كده ده انا طول الليل بلف في السرير مش عارفه افكر ولا عارفه اتصرف و دماغي هتفرقع من كتر التفكير ساره ، سيبيها علي ربنا يا رؤى و هو عليه التساهيل رؤى ، و نعم بالله ياللا روحي عشان عربيه المدام وصلت عشان متزعلقلناش ساره ، اه و النبي دي عليها بوز يخربيته هههههه رؤى ، هههههه روحي يا لمضه بدل ما تعلقنا ع باب البوتيك ساره ،. ماشي يا ستي أنا اروح اشوف الزبونه دي رؤى ، ماشي ساره صاحبه رؤى من ايام ابتدائي كملو مع بعض دراسه ساكنين جنب بعض حياتهم كلها عاش*ها مع بعض بس ساره تشبه هنا في صفاتها بصوتها الواطي ورقتها تختلف في الشكل فساره قمحيه البشره طويله القامه عن رؤى شعرها طويل اسود عيناها زرقاء لون السماء بصفاها كيرفي العود فليست رفيعه مثل رؤى ////////////////////// بعد انتهاء العمل يسرى ،. رؤى ازيك رؤى ، الحمد لله يسرى ، بصي سورى يعني أنا سمعت الكلام اللي بينك و بين ساره عن والدتك ربنا يشفيها لك يارب رؤى ، يارب يسرى ، أنا عندي ليكي حل و تعملي العمليه لمامتك بكل سهوله رؤى ، حل اي ياريت تقوليلي عليه يسرى ، بصي احنا شويه بنات قاعدين في شقه مأجرينها بنسهر و نهزر مع بعض بس بيجلنا شباب و رجال أعمال يسهروا معانا و الباقي انتي عرفاه بندلعهم وناخد اللي عايزينه و هما مبيعملوش حاجه معانا غير حاجات بسيطه احنا بنات لسه زى ما احنا رؤى ، متشكره جدا طبعا أنا مش بتاعه الكلام ده اتفضلي سيادتك أنا مش عايزه منك لا مساعده ولا يحزنون يسرى ، طب بس بس متزعقيش أنا غلطانه اني جبتلك الحل وراحت سيباها وماشيه ساره ، مالك يا رؤى البت الشمال دي كانت عايزه منك اي وانتي ازاي اصلا تكلمي بنت زى دي رؤى ، هي اللي جتلي تكلمني أنا مكلمتهاش ساره ، كانت عايزه ايه منك رؤى ، مفيش انسي بتكلمني عادي ياللا عشان ماما معاد علاجها دي الوقت ياللا نروح ساره رفعت حاجبها باستغراب ، ماشي يا رؤى براحتك ياللا بينا /////////////////////// في بيت رؤى رؤى ، مالك يا احمد اي اللي مقعدك في الشارع كده وبتعيط ليه احمد بدموع ، ماما تعبت اوى يا رؤى و طنط ام عاطف طلبت الإسعاف و اخدوها المستشفي رؤى بصدمه ، مستشفي اي احمد ، سمعهم بيقولو تخصصي رؤى ، طب اطلع يا حبيبي عشان انت دي الوقت الراجل اطلع اقعد مع نرمين ومحمد عما اروح اطمن علي ماما احمد ، ماشي رؤى ، احمد استنا خد العشرين جنيه دي هات عشا ليك انت و أخواتك عما اروح لماما و اجيلكم احمد ، ماشي //////////////////// في المستشفي رؤى راحت جرى ع المستشفي وطلعت لمامتها رؤى ، خير يا دكتور الدكتور ، العمليه لازم تتعمل ضرورى كده غلط علي حياتها لازم الدعامات تتعمل بسرعه كده غلط رؤى ، تمام باذن الله أنا هحاول اتصرف أن شاء الله الدكتور ، ربنا يعينك يا بنتي وراح سابيها و نازل رؤى دخلت لمامتها رؤى ،، ماما حبيبتي عامله ايه ام رؤى ، كويسه الحمد لله يا بنتي انتي اللي عامله ايه و أخواتك كويسين رؤى ، اه الحمد لله يا ست الكل كلنا كويسين عشان انتي كويسه ام رؤى ، ربنا يخليكوا ليا يا حبيبتي و ميحرمنيش منكم ابدا رؤى ،. يارب يا ماما يارب و يخليكي لينا وراحت معيطه ام رؤى ، بتعيطي ليه يا حبيبتي انا كويسه قدامك اهو رؤى ، مفيش يا حبيبتي مخنوقه شويه من الشغل و راحت سايبه الغرفه وخرجت كلمت يسرا يسرا ، الو رؤى ، أنا موافقه يسرا ، انتي مين رؤى ، أنا رؤى موافقه يا يسرا بس تحاولي تسلفيني خمسين ألف جنيه اعمل العمليه لمامتي و انا هعملك كل اللي انتي عايزاه ماشي يسرا ، كان علي عيني بس خمسين ألف كتير اوي عليه رؤى ، يعني ايه مش هتعرفي تجيبهوملي يسرا ، طب بصي جاي لينا شويه شباب انهارده لوز اللوز لو عجبتيهم هيقدروكي و اللي عايزاه هيعطهولك و لو لقيت فيكي امل تمام أنا موافقه انك تاخدي اللي عايزاه كمان بس هتمضيلي علي شيك اول رؤى بدموع ، ماشي موافقه خمس دقايق و هكون عندك للكاتبه اميره محمود احببت ضائعه البارت الاول البارت الثاني يسرا فتحت الباب يسرا ، حمد الله علي السلامه يا بيضه رؤي ، الله يسلمك يسرا ، ادخلي جوا ياللا مع اخوانك رؤى دخلت بصدمه من المناظر اللي شيفاها كلهم لابسين هدوم قصيره جدا و جسمهم تقريبا باين كله رؤى ، السلام عليكم البنات ، هههههه وعليكم السلام يا اختي يسرا ، تعالي معايا جوه يا رؤى ياللا رؤى ، جوه فين يسرا ، في الاوضه عشان تغيري اللي لبساه ده ازاي هتقابلي الرجاله بمنظرك ده رؤى ، مالو منظرة يسرا ، الطرحه و هدومك المهروله عليكي دي متنفعش ياللا اقلعي كل ده عما اجبلك بيبي دول تلبسيه رؤى ، البس اي يسرا ، هو ايه اللي اي تلبسي بيبي دول زى اخواتك اللي بره ياللا رؤى بدموع ، ابوس ايدك بلاش أنا امي بتموت في المستشفي و الله اللي جابني هنا هي أنا مقدرش اعمل حاجه زى دي يسرا ، متقدريش يبقا مفيش فلوس و ياللا بالسلامه أنا مش فتحاها سبيل رؤى ، خلاص خلاص موافقه يسرا ، غيري بسرعه عشان الراجل فاته جاي رؤى ، راجل مين يسرا ، الراجل اللي هتظبطيه وهتاخدي منه اللي عايزاه رؤى بدموع ، ياربي طب ينفع بلاش انهارده اعطيني الفلوس وانا هجيلك بكره بس عشان بس الحق امي بالله عليكي يسرا ، وانا ايه ضمني انك هترجعي تاني اه واللا اتكونيش مفكراني مختومه ع قفايا رؤى ، والله العظيم هجيلك بكره صدقيني يسرا ، اشوف العملي بتاع انهارده اول ياللا خدي القميص ده البسيه بسرعه و اطلعي عشان في دوشه بره شكل الزباين هلت رؤى ، طب بدالك كده ليه بتشتغلي في البوتيك يسرا ، أنا مش صاحبه المكان هنا أنا ممكن اكون قديمه شويه بس اهو هنا جنب البوتيك اعرف اعيش أنا و ابني و ثم إن البوتيك اهو حاجه بداره فيها و غير كده بصطاد اللي زى حلاتك فهمتي رؤى ، تمام فهمت يسرا ، أنا خارجه اشوف اللي بره عما تخلصي سلام رؤى وقفت قدام المرايه وعنيها كلها دموع بتبص ع القميص اللي في أيدها رؤى ، يارب ليه الاختبار ده ده صعب جدا أنا مش قادره ولا عارفه افكر اعمل ايه في الورطه اللي انا فيها ارحمني برحمتك يارب يارب أنا مش عايزه اعمل حاجه وحشه انت عالم بيا و عارف أنا جيت المكان الزباله ده ليه انا مليش في كده يارب ارحمني و لسه جايه تقلع الطرحه لقت باب الاوضه بيخبط جامد رؤى بخوف راحت تفتح لقت في وشها الحكومه بتلم في البنات و راح مخبر شددها من أيدها محستش بنفسها اغما عليها فاقت لقت نفسها في القسم اسر ، لملي الزباله دول كلهم ع الحجز يابني رؤى ، لو سمحت حضرتك ممكن تسمعني اسر التفت وبصلها بق*ف ، اي عايزه ايه رؤى ، أنا هنا ليه حضرتك اسر ، مش انتي البنت اللي اغما عليكي صح اللي عملتي التمثيليه علينا صح ادم ، بس يا اسر استنا بس عايزه ايه رؤى ، أنا والدتي في المستشفي و تعبانه جدا حضرتك فمينفعش اقعد هنا و اسيبها و غير كده اخواتي الصغيرين في البيت لوحدهم اسر ، وبدال كده سيادتك سيباهم و رايحه تشوفي مزاجك ليه مكنش ينفع مزاجك ده يتساب شويه عما امك تخرج من المستشفى و اللا هتلاقي الست الوالده هي كمان مدوراها رؤى ، انت انسان قذر و سافل اسر ، بتقولي ايه يا روح امك رؤى ، زى ما سمعت اسر بكل قوته ونزل قلم ع وشها ادم ، اسر مينفعش كده ادم ، اطلع بره يا آدم مش عايز حد في مكتبي غير بنت الكلب الشمال دى رؤى بدموع ، أنا مش بنت كلب و لا شمال و لو سمحت اتكلم معايا بأدب اسر ، ادب اي اللي عايزاني اكلمك بيه هو احنا جيبينك من جامع ده احنا جيبينك من شقه مفروشه يا روح امك ادم ، اهدي يا اسر اسر ،. اهدي مين أنت مش شايف الزباله دي بتقول اي موبايل رؤى رن رؤى ، الو ايوه يا ساره تعالي بسرعه الحقيني أنا في القسم اسر شد منها الموبايل اسر ، ازاي الموبايل لسه معاكي رؤى ، هات موبايلي لو سمحت اسر ، اخرسي يا بت خالص مسمعش حسك ادم ، استنا يا اسر هو انتي شكلك محترمه ومحجبه ايه اللي وداكي شقه زى دى رؤى ، أنا مامتي في المستشفي ومحتاجه دعامات يا اما هتموت و انا مكنش قدامي حل غير يسرا صاحبتي روحتلها عشان تعطيني الفلوس قالتلي لازم اشتغل بيهم زي البنات اللي بره وراحت عطياني قميص مقدرتش البسه وقفت اعيط قدام المرايا فجأه لقيتكم جيتوا واخدتوني ادم ، و هو فكرك امك لو عملت العمليه بفلوس نجسه زى دي فكرك أنها كانت هتعيش رؤى ، مكنش قدامي حل تاني و الله ادم ، طب ما لكيش قرايب رؤى ، لا و بابا متوفي أنا بشتغل في بوتيك لملابس حريمي وبصرف ع امي و اخواتي بس مش عارفه اجيب الخمسين الف جنيه منين اعمل العمليه لامي اسر ، أنتي فكرك اننا صدقناكي ياللا يا آدم بره لو سمحت ادم ، طب هتعمل ايه معاها اسر ، ملكش دعوه خالص ياللا بره ادم خرج وراح مكتبه عما اسر يهدأ ويروح تاني اسر ، أنا هدخلك حجز انفرادي عشان قلت ادبك ول**نك الطويل ده رؤى ، حضرتك اللي قليت ادبك مش أنا اسر ، انتي مش هتبطلي تطويل ل**ن أنا هربيكي و مش هخلي الدبان الازرق يعرفلك طريق يا أنا يا انتي وراح شددها من أيدها وراح اخدها ونازل في عربيته ركبها ومشي بالعربيه ///////////////// ساره راحت هي ووالدها القسم ساره ، لو سمحت الانسه رؤى كلمتني وقالت إنها هنا الامين الشرطه ، مفيش انسات جم هنا كل اللي جم ستات شمال من شقق مفروشه ابو ساره ، طب أنا عايز اعرف اسماء البنات ماللي جم هنا عشان دي بنت غلبانه ارجوك يا بني امين الشرطه ، هي اسمها ايه ساره ، رؤى عبد المجيد امين الشرطه ، اااااا ادم ، خير في ايه امين الشرطه ، بيسألو عن رؤى عبد المجيد ادم ، هي لسه جوه عند اسر بيه امين الشرطه ، لا ده اخدها وخرج يا فندم ادم ، ايه ازاي أخدها وخرج راح فين ساره ، هو اي ده في ايه و ثم إن رؤى هنا ليه ادم ، جايه مع بنات من شقه مفروشه ساره ، اي ده اللي انت بتقوله انت اتجننت ازاي تقول كده ع رؤى ادم ، أنا كده اتأكدت انك تعرفيها عشان ل**نكم زفت زي بعض ابو ساره ، احنا اسفين يا بني بس فعلا البنت دي محترمه جدا دي غلبانه اوي و اغلب من ال**ب نفسه ادم ، هي حكتلي اللي حصلها وهي راحت المكان ده ليه بس انا هكلم اسر حالا اشوف اخدها وراح فين ادم ، الو ايوه يا اسر انت اخدت البنت وروحت فين اسر ، أنا بكره بارت جديد انتظروني وياريت اعرف رايكم في البارت ضرورى جدا جدا والتفاعل ياريت يزيد احببت ضائعه الكاتبه اميره محمود البارت الثاني اسر ، انت مالك انت يا آدم ادم ، أهلها هنا متعملش مشاكل يا اسر اسر ، أهلها طب قول لأهلها اني هربيلهم بنتهم اللي معرفوش يربوها ادم ،. اللي بتعمله ده غلط يا اسر اسر ، سلام يا آدم وراح قافل التليفون رؤى ،. ممكن اعرف انت واخدني ع فين اسر ، مسمعش حسك خالص يا بت انتي فاهمه رؤى ،. لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم اسر ، اي ده مانتي تعرفي ربنا اهو طب ماتعرفيش بقا أن اللي كنتي بتعمليه في الشقه المفروشه ده حرام رؤى ،. أنا معملتش حاجه أنا ممكن أبيع روحي بس امي تخرج بالسلامه اسر ، بردك امك انتي مفكره اني مصدق كلامك ده رؤى ، طب بص حضرتك لو مش مصدقني حضرتك ممكن تيجي معايا المستشفي وتتاكد بنفسك اسر ، تمام ما نا اصلا نازل معاكي المستشفي عشان لو بتكدبي وقسما بربي لهخليهم يعملو عليكي حفله في الحجز تمام رؤى ، تمام وصلو المستشفي رؤى ، دكتور منصور ماما عامله ايه الدكتور ، البقاء لله يا بنتي احنا مش عارفين نوصلك من الصبح رؤى سمعت الكلام وراحت واقعه في الارض مغمي عليها اسر لاول مره قلب يحزن على حد شالها و دخلها غرفه الكشف يفوقوها بعد ربع ساعه رؤى فاقت وفضلت تصرخ جامد مبتسكتش الدكتور ، عطاها حقنه مهدأه وراحت نايمه اسر ، طب ايه يا دكتور الحل ايه الدكتور ، صدمه نفسيه شديده لازم ترتاح أن شاله للصبح و بكره باذن الله نشوف هنعمل ايه مع حالتها اسر ، طب والدتها فين دي الوقت الدكتور ، في المشرحه اسر ، تمام خلصلي إجراءات الدفن وبكره باذن الله الصبح نتمم الدفن علي خير الدكتور ، باذن الله تمام اتفضل اقعد حضرتك ////////////////////// في القسم ادم ، اهو الموبايل رن اهو ايوه يا اسر انت فين سر ، أنا في المستشفي الكلام اللي البنت قالته صحيح وللأسف والدتها توفت و هي دي الوقت محجوزه في اوضه عشان عندها صدمه نفسيه لو سمحت يا آدم شيل اي حاجه من المحضر تخص البنت دي ادم ، لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم تمام يا اسر ساره ، ايه هما فين هما ايه في صاحبتي ادم ، كان واخدها في المستشفي يطمنها ع والدتها بس للاسف والدتها توفت ساره بدموع ، انت بتقول ايه انت بتكدب صح ابو ساره ، لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ياللا يا بنتي تعالي نروح لها نطمن عليها واهو نقف جنبها دي يا قلب امها ملهاش حد غير ربنا ربنا يتولاها هي و اخواتها ادم ، ممكن اعرف مكان بيت اخوتها ساره عطيته العنوان ادم ، تمام متشكر ليكي ساره ، ماشي وراحت ماسكه ايد بباها وراحت عالمستشفي ///////////////////////// في المستشفي ساره بدموع ، رؤى حبيبتي اسر ، هشش بره أخرجي ياللا ساره ، وانت مالك انا جايه لصاحبتي اسر ، بقولك ايه أنا مش فقيلك ع فكره ياللا عشان هي اخده مهدأ عشان تنام ياللا ابو ساره ، سيبيها يا بنتي و تعالي نخرج دي الوقت الله يكون في عونها اسر خرج معاهم بره ابو ساره ، ممكن اعرف مين حضرتك مين اسر ، أنا الضابط اسر المهدي ممكن اعرف انت اللي مين ابو ساره ، أنا جارهم و غير كده انا اللي مربيها بعد وفاة ابوها متربيه مع ساره بنتي في بيتي هي ايه اللي وداها القسم اسر ، الهانم راحت شقه مفروشه عشان تكمل فلوس عمليه امها ساره ، مش معقول دي رؤى محترمه جدا دي بتت**ف جدا لو حد عا**ها مش معقول اللي انت بتقوله ده اسر نفخ بضيق ، استغفر الله العظيم يارب اللهم طولك يا روح ابو ساره ، اسكتي يا ساره دي الوقت أما نشوف آخره المصيبه دي ايه ساره افتكرت إن رؤى كانت واقفه مع يسرا الصبح ساره ، يسرا هي كانت مع يسرا الصبح اسر ، يسرا مين ساره ، يسرا دي بتشتغل معانا بس معروف أن سمعتها سيئه و احنا مبنكلمهاش عشانها مش مضبوطه اسر ، أمم فعلا في واحده من ضمن اللي اتقبض عليهم اسمها يسرا فعلا ساره ، طب وحضرتك هتعمل مع رؤى ايه اسر ، للاسف هيتقبض عليها و هتروح بكره مع البنات دي النيابه ساره ، ارجوك و النبي بلاش عشان خاطر ربنا دى اخواتها صغيرين اوي و مفيش حد بيصرف عليهم غيرها كده سمعتها هتبوظ و اخواتها هيدمروا ده غير أنها هتبقي مدمره بسبب وفاه مامتها ارجوك اسر ، طب و عقلها كان فين و هي رايحه ترمي نفسها في الق*ف ده كان فين ساره ، الله اعلم ب*روفها لأن دي مامتها و مكنش قدامها أي حلول و لا عندها قرايب أنها تاخد منهم فلوس للعمليه سلف ارجوك بلاش شيل اسمها من المحضر ارجوك ابو ساره ، معلش يا بني دي غلبانه و يتيمه والله عشان خاطر الايتام اللي مرميين في البيت و عشان خاطر ربنا قبل اي حاجه اسر ، أنا ماشي دي الوقت ولو مسلمتش نفسها الصبح في القسم صدقني هروح اجيبها من قلب عزا امها قدام الكل هخلي شكلها مق*ف قدام الكل ساره ، يعني ده اللي ضميرك حكمك عليه اسر ، ايوه مفيش مبرر للجريمه و بالذات دي اللي تبيع شرفها ممكن تبيع اي حاجه تانيه رؤى فاقت وخرجت وكانت سامعه تقريبا كل الكلام رؤى ، أنا ممكن انزل مع حضرتك دي الوقت من غير شوشره ساره ، رؤى حبيبتي وراحت حضنتها جامد وقعدت تعيط رؤى ، خلي بالك من اخواتي اخواتي في رقبتك يا عمو ابو ساره بدموع ، معلش يا بنتي الدنيا دي عملت معاكي كتير اوي ربنا يصبرك رؤى ،. الحمد لله ياللا أنا جاهزه يا اسر بيه اسر ، طب ياللا قدامي رؤى نزلت راحت مع أسر القسم ياتري اي اللي هيحصل يخلي الموازيين تتقلب كل ده في البارتات القادمه انتظروني احببت ضائعه للكاتبه اميره محمود

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook