البارت8

1921 Words
هنا كانت عنيها علي كريم في كل حته بيروحها تعابير وشها بتتكلم بدل منها اما تشوفه بيرقص مع بنت تلقائي تكشر واما تشوفه بيضحك بتضحك معاه هند..... هو مش اللي كنتي واقفه معاه دا كريم ابن نبيل الصواف المحامي المعروف هنا.....اه هو هند.....اممممم سمعته سبقاه انه بتاع بنات والبنات بتجري وراه ويوم مايفكر في بنت مش هتكون من اللي بتجري وراه او عنيها تفضل متابعه كده هومتعود علي كدا لكن الرفض وان واحده ترفضه دا اللي يجننه وهو اللي هيجري وراها فاهمني هنا هنا بصت ليها وسكتت وفكرت في كلامها وفكرت اذاي تنفذه الايام بتعدي علي كل من غير اي احداث مروان بيروح الشركه لهيا يوميا وبيحاول ينظم بين مكتب وشغل هيا رنا مركزه في شغلها وبتادي فيه بجد ودا عجب نبيل وليد بيحاول يبين مميزات رنا لابوه وانه يكتشفها بنفسه هيا في مكتابها بتابع شغلها باتقان وجالها تليفون ردت عليه وابتسمت ابتسامه عريضه وسمعت خبط الباب هيا..... ادخل مروان دخل وقعد مروان..... الاوراق اتوثقت في شهر ال*قاري ودي نسخه منها وبعدت نسخه للشريك هيا..... اوكي مروان..... شوفتي اللي حصل لفاروق جاويش هيا.... اي مروان..... خسر كذا ثفقه وبقي عليه شروط جزائيه بارقام وهميه واتنشر انه بيتعامل بقماش مضروب وبيلف حوالين نفسه هيا بتعجب. مصطنع...... امتي دا معقول مروان فهمها.وضحك ... انتي اللي عملتي كدا هيا ضحكت..... اكيد هو لعب معايا وكان لازم اعلمه درس عمره ماينساه في حياته دا غير انه اذاك مروان استغرب طريقتها وتجاهل كلامها .... بس هو كدا ممكن يتسجن هيا..... دا اكيد. مش ممكن مروان.... بس الموضوع مش مستاهل كل دا هو حاول يضحك عليكي وانتي عرفتي خلاص الموضوع خلص هيا...... تفتكر بالسهوله دي يامروان مروان..... المفروض هيا..... لو كل حاجه كانت بسهوله دي كان عمري ما كنت وصلت لمكاني دا فارق غلط وتعدي كل الخطوط. الحمرا يامروان واتسبب في وسكت مروان.....اتسبب في اي هيا..... ولاحاجه ماتشغلش بالك انت بيه مروان سكت واستغرب هي اذاي قدرت تعمل كدا وللدرجه دي هي ليها كلمه مسموعه عند الناس وحس بخوف من ناحيتها وليد.قاعد.مع نبيل في البيت بيراجعو القضيه نبيل.....عجبتني الفكره دي والي عجبني فيها اكتر انك.معاك.كل اوراقك مفيش صغره تقع منك. وليد.....الحقيقةهي صغره دي تفكير رنا نبيل......معقول وليد: ايوه انا وكلتها بالقضيه دي كاتدريب ليها يعني وانا كنت مشرف عليها بس فجئتني بجد لمت كل ابعاد القضيه بطريقه وهميه كانها واحده بتمارس المهنه من سنين نبيل باعجاب: البنت دي هيبقي ليها مستقبل هايل وليد.....انا كمان اعتقد.كدا هي ذكيه جداا وهتنفعنا في شغلنا جدا نبيل.....اه طبعا انا متاكد من دا م**ب كويس للمكتب وكمان عاجبني نظامها جدا كان اختيار موفق فعلا وليدبحماس ان ابوه اعجب بيها.....ومنظمه جدا كمان وبتحب شغلها اوي يابابا نببل ابتسم شك ان وليد معجب بيها ...قوم نام عشان الوقت اتاخر وعندك.محكمه الصبح وليد.قام وهو قلبه بينبض وفرحان انه ماشي علي طريق الصح وابوه ابتدا يقتنع برنا لشخصيتها بعيد عن اهلها وليد راح.تانيي يوم المحكمه وادي مرافعته بكل ثقه و**ب القضيه وكانت تعتبر من اهم القضايا اللي مسكها ونسب نجاحها لرنا وحب يقدم ليها هديه بس مش عارف اي هي وهو ماشي بعربيته لمح فستان عجبه جدااا ونزل من عربيته اشتراه وتخيل رنا لابسه وابتسم. وراح مكتبه كانت رنا قاعده بتزاكر وليد... تعالي. عايزك رنا دخلت وراه كان وليد قاعد علي مكتبه ماسك ورق وليد..... اتفضلي رنا.... اي دا وليد..... دي هديه بسيطه. رنا بتعجب...... هديه ليا انا وليد...... انتي اشتغلتي علي قضيه وادتيني ثغره كانت سبب اني ا**ب القضيه ف دي. اقل حاجه تعبر عن شكري ليكي رنا..... انا متشكره جدا لحضرتك ودا شغلي انا معملتش حاجه عشان استاهل هديه وليد..... رنا. انتي سكرتيره بتاعتي مش محاميه واتا طلبت منك تمسكي قضييه بهدف تدريب ليكي لكن انتي فاجئتيني بادائك. ودا كان شئ باره وظيفتك وبعدين كمان عايزك. تعملي حسابك انك كمان يومين هتيجي معايا حفله رنا..... انا حفله اي وليد..... عميله هنا عامله حافله واحنا لازم نروح وكمان الشخص اللي انا اترفعت عنه موجود في الحفله هيا البحيري اكيد سامعه عنها رنا..... اسفه انا مش هقدر اجي ولاهقبل الهديه دي. وليد..... الحفله دي بمناسبه عقود. وانا مش هاخرك ماتقلقيش الهديه لاترد. والنبي قبل الهديه وهي مش حفله بغرض احتفال هي شغل وانتي سكرتيره بتاعتي وطبيعي انك تتواجدي معايا في اي مكان رنا مش عارفه ترد. ومتوتره اوي وليد..... مش. مستاهله التوتر دا كله رنا هزت راسها وخرجت وكل خوفها هتقول اي لابوها عن الحفله والهديه دي وهتقنعه اذاي رنا كملت شغلها وبعد. ماخلصت راحت البيت كان ابوها في محله لسه مش طلع وامها قابلتها فاطمه..... حمدلله علي سلامتك يا حبيبتي. رنا.....الله يسلمك. فاطمه....اي العلبه دي رنا اتوترت وحكت اللي حصل كله فاطمه.....وشغلك دا مش بتاخدي عليه مرتب يد*كي هديه بتاع اي رنا.....هو بيقول اانه بره شغلي مي.....اي العلبه الحلوه دي فيها اي رنا....مش عارفه مي خدتها وفتحتها وانبهرو بشكل الفستان والوانه الجميله فاطمه.....الله جميل اوي مي.....دا تحفه مش جميل بس رنا حكت لامها علي حفله وهي قالت ليها هتقنع محمد هيا كلمت مني وقالت ليها تحضر الحفله مع مروان ومني رحبت جدااا وكانت فرحانه اوي مني: مااااروووو ياااماررررو مروان: في ايه. ياصداع عايزة ايه مني:-الحفله امتي ياعسليه مروان بتعجب: حفله ايه مني: حفله اللي هيا عملها مروان: وانتي عرفتي اذاي مني: احمممم هيا هانم هي اللي اتصلت بيا بنفسها وعزمتني قولي بقي هي امتي وهنمشي امتي وايدك بقي علي 500او600جنيه عشان انزل اهندم نفسي مروان ض*ب ايديها.... مفيش مرواح مني: ياممممممااااممااا كريمة: في ايه بتزعقي ليه مني: مروان مش عايز ياخدني الحفله اللي هيا عزمتني عليها كريمه: وفيها اي لو اخدتها معاك يامروان هي بتروح فين يعني مني: قوليلو ياماما خدني معاااااك مروان.....اهدي بقي وكفايه صداع وهيا قالتلك ليه اصلا مني....في اي يامروان الله احنا بقينا صحاب خلاص مروان.....انامش عايز صداع وبعدين هتروحي تهببي اي هكون فاضيلك انا مني..... مهوانا هقول لمي تيجي. معايا مروان بصلها وكان نفسها يسالها علي رنا مني..... كويسه ماتقلقش مروان ضحك...... ماشي مني دخلت الاوضه علي طول اتصلت بمي وردت عليها مي: خيررررر مني: هوانا بيجي من ورايا غير الخيرربزمتك مي: شكلك في حاجه قوليلي بقي في ايه مني: بوصي ياستي فاكره الست اللي قولتلك عليها مروان بيشتغل معاها مي: هيا البحيري اللي مصدعاني بيها مالها الهانم مني: عامله حفله واتصلت بيا وعزمتني ف انا قررت اخدك معايا وقولي لرنا اي رايك مي: اناعن نفسي معاكي بس هي امتي مني: بكرا مي: رنا عندها حفله تبع شغلها بوصي هو بابا باره وتقريبا ماما هتقوله علي رنا ف انا هقول انا كمان ويوافق اشطا مني: اشططا وابقي كلميني بقي قوليلي عملتي ايه مي: ماشي مي قفلت وخرجت كانت رنا وامها قاعدين بيبصو لبعض محمد:في ايه مالكم بتبوصو لبعض كدا ليه عايزين تقولو ايه رنا:انت عودتني مااخبيش عليك حاجه صح محمد:امممم وبعدين رنا:بصراحه كدا دكتور وليد وكلني قضيه كاتدريب يعني وكدا وانا قدمت ليه ملف واترافع بيه و**بها محمد؛تمام وبعدين رنا:فهو يعني قدم ليا هديه عشان يشجعني اني اكمل انا لسه في اول طريق واني اقدم مرافعه وت**ب القضيه دي بدايه كويسه محمد:عندك حق وياريت ماتتكررش تاني رنا: حاضر وبصت لامها محمد: في ايه تاني رنا: انا سكريتره بناعته وطبيعي اكون متواجده معاه في كل مكان صح محمد: لامش صح انتي وجودك في مكتبه وبس عايز يخرج هو براحته رنا: دا تبع الشغل والله محمد: هو ايه دا رنا: حفله معموله عشان توقيع عقود وانا لازم اكون موجوده هو طبيعه شغل كدا محمد: والحفله دي هتكون فين رنا: معرفش انا هروح مع دكتور وليد محمد: سبيني افكر رنا: تفكر ايه يابابا الحفله بكرا محمد: وانتي جايه تقوليلي انهارده رنا: انا لسه عارفه منه انهارده والله اعمل ايه طيب مي: احمممم نحن هنا محمد: عايزه ايه انتي كمان مي: مني صاحبتي حبيبتي وجارتي وبنت خالتي عايزاني في خروجه كدا محمد: خروجه اي دي كمان مي: حفله محمد: هوانتم اي حكايتكم مع الحفلات في ايه انتي وهي فاطمه: ومالو ياخويا خليهم يخرجو يعني هنفضل قافلين عليهم كدا يعني مي ورنا فضلو يتحايلو علي محمد وافق بعد عزاب علي مرواح رنا بس رفض اما عرف عن مي مي.... طيب لي يابابا محمد..... هوصل اختك ولاوصلك ها ردي عليا مفيش زفت خالص فاطمه..... طيب مش يمكن يكون طريقهم واحد والاتنين يكونو قريبن من بع هو فين المكان مي....الحفله اللي قالتلي عليها في فيلا هيا البحيري رنا..... انتي هتروحي فيلا االبحيري ليه محمد..... هيا مين لالالالالا مستحيل تروحي فاهمه فاطمه..... اهدي بس يامحمد كدا محمد.... مرواح. مفيش زفت رنا....دا نفس المكان يابابا اللي انا هكون فيه محمد.....مفيش مرواح لاي حد مفهوم وسابهم وقام رنا ومي دخلو اوضهم مي.....يوه بقي طيب في نفس المكان اي المشكله بقي رنا.....هوانتي عرفتي بالحفله اذاي وهتروحيها مع مين اصلا مي: انتي هبله يابنتي منا قولت باره مع وقطع الكلام تليفون رنا رن برقم غريب رنا....الو وليد....اذيك.يارنا انا وليد رنا.بتعجب .... دكتور وليد خير في اي وحضرتك جبت رقمي منين وليد.....من cvبتاعك وخير ماتقلقيش انا كنت عايز تبعتي ايميل لارامي الالفي ان معاد.اتغير وانا هبقي اكلمه احدد معاه معاد رنا....حاضر وليد....اي اخبار ولدك وافق علي انك تيجي الحفله رنا....لا وليد.....طيب هاتي رقمه وانا هكلمه رنا.تنحت وبصت لمي ....ها بس وليد.... ابعتي الرقم وماتقلقيش رنا قالت رقم بباها وقفلت مي.....مين الاخ دا رنا....دا استاذ وليد صاحب المكتب اللي بشتغل فيه مي.....وعايز رقم بابا لي رنا......يقنعه اروح الحفله مي.....وانتي فكرك بابا هيقتع بعد ماعرف وجود رنا....بس بقي. وليد كلم محمد.واقنعه فعلا انه لازم رنا تكون موجوده وان دا ضروري عشان شغلها ووافق وبلغ رنا بموافقته وفرحت مي قالت لمني بس نبهت عليها مروان مايعرفش وجيه. يوم الحفله وكله بيستعد ليه مروان جهز وخرج كانت مني لابست فستان بسيط بس كانت جميله فيه اوي مروان ابتسم واخدها ونزلو رنا لبست الفستان اللي جابو ليها وليد وكانت جميله اوي وخرجت محمد انبهر بجمالها....مشاءالله اي جمال دا هوانتي جبتي الفستان دا منين رنا لسه هترد جت فاطمه سابقتها.....فصلته عشان اي مناسبه اشترت قماش وفصلته محمد.....ماشي يالا يامي مي كانت لابسه فستان حلو باردو وكانت جميله ااوي محمد خادهم ونزل وراح لمكان الحفله وهو قلقان من الموجها اللي هتحصل بين رنا ومروان هيا جهزت وكانت شبه الاميرات وكان جمالها خاطف للانظار وبعد مده كان كل وصل وليدكان واقف منتظرهم و.سلم علي محمد وعينه كانت علي رنا ومش متخيل انها هتكون بالجمال دا وليد.....نورت ياحاج محمد....شكرا محمد......انا هستني باره واما تخلصو كلميني وليد.....مككن حضرتك تروح عشان ماتتعبش وانا هوصلهم محمد.....لاشكرا محمد سابهم وخرج وكان قلقان اوي علي رنا وليد: بباكي واضح. انه خايف عليكي اووي رنا: اصل اول مره احضر حفله ذي دي وليد: امممم بس دا شغل مش مجرد حفله يعني رنا هزت راسها وسكتت وليد بصلها باعجاب.... الفستان يجنن عليكي معرفش انك هتطلعي فيه كدا رنا ات**فت ورجعت شعرها ورا ودنها.... شكرا وليد بصلها وابتسم وجملها كان مخلي عينه مش راضيه تبعد عنها كريم: يامساء العنبرر وليد: انت ايه اللي جابك هنا كريم: جاي اسلم علي رنا عامله ايه يارورو وليد: كويسه اهدا بقي وشوف انت رايح فين كريم: مش عارف يادكتور انت متهضني ليه ماتقولي حاجه يارنا ينفع المعامله دي دا انا هبقي سفير ياناس رنا ضحكت وسكتت نبيل جيه ليهم.... اذيك يارنا عامله ايه رنا: الحمدلله كريم بهمس لنبيل: انا مستعد اشتغل معاكم بس تجبولي سكرتيره حلوه كدا نبيل ضحك بصوت عالي ووليد حس انه بيكلم علي رنا هيا نزلت وراحت لمروان وابتدت تعرفه علي ناس انه المحامي الخاص بيها مروان كان مستغرب هي بتقول كدا ليه بس ماعلقش وبيبص علي ناس واتصدم من وجود رنا عينه كانت عليها في كل حركه بتعمله وجمالها كان مجننه وذاد جنانه وجود وليد معاها اي سبب وجودهم مع بعض راح ليهم سلم علي وليد وقبل مايكلمها جت هيا هيا..... منورين الحفله ياوليد انت ونبيل بيه وليد .....بنورك نبيل.....شكرا ياهيا هانم هيا خدت وليد وبعدت بس عين وليد كانت مع رنا في كل حركه ورنا مركزه عليهم واضايقت من قرب هيا من مروان هيا لاحظت نظرات مروان لرنا وانه متابعها في كل خطوه بس اتمنت انه يكون بيبص عليها عادي مني ومي بعدو عشان يتابعو الحفله ويتف*جو علي ناس رنا كانت متوتره وبدور بعنيها علي مني ومي بس اختفو من قدامها استاذنت وليد تدور عليهم رنا ماشيه مش عارفه تعمل اي كانت شبه الطفله التايها بتتصل بيهم بس مش بيردو وفجاه حست بحد بيشدها بعيد عن الناس رنا.....انت اي اللي بتعمله دا انت اتجننت ابعد.عني مروان.......ششششش اسكتي استوووووووب?? اي رايكم في البارت ?? وتوقعكم.اي اللي هيحصل في اللي جاي ??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD