البارت الثامن 💓📖🦋

1361 Words
في منزل برق وهي جالسه علي ارضيه غرفتها بجانب السرير تفكر في خطتها وتبتسم ابتسامه ثقه ولكن قطع تفكيرها صوت اقتحام قوي قامت مسرعه اخذت السلاح الخاص بها ولكن فجاه وجدت من يضع منديل فيه ماده سائله وشعرت بدوار شديد حاولت ان لا تستسلم وض*بت طلقه من مسدسها وفجاه سمعت صوت طلقات ناريه متتاليه وسمعت صوت ينده عليها وفجاه وقعت مغشي عليها ........... !! برق برق قومي فتحت برق نصف عين وجدت نفسها علي سرير يجرونها عليه وحواليها اشخاص ببلطوا ابيض والاجهزه والصوت عالي جدا وصوت ينادي عليها ولكنها لمحت شخص يرتدي اسود يبتسم لها ثم اغمضت عينيها مره اخري .....!! في مكان مرتفع جداااا يوحي بانك فوق جبل برق وهي تجري وتنظر للوراء وتنهج بشده ولكنها توقفت فجاه ووجدت انها علي حافه الجبل ثم نظرت ورائها رات اشخاص يلبسون الاسود في اسود لا تري لهم معالم شخص : تعالي هنا مش هتعرفي تهربي خلصت اللعبه ثم ضحك ضحكه شريره برق بابتسامه خبيثه : لا مخلصتش ثم رمت نفسها من علي الجبل ولكن فجاه وجدت نفس الشخص الذي ياتي الي احلامها دائما يمسك يديها الشخص بخوف : اوعي تسيبي ايدي برق وهي تبتسم له وفجاه افلتلتت يديها من يده ووقعت في الوادي .......! قامت برق مفزوعه من ههذا الحلم او بمعني اصح الكابوس وجدت نفسها في غرفه اجل انها المستشفي ماذا حصل كيف اتيت الي هنا ....!! قامت برق تجر رجل وراء رجل بعد ان خلعت المحلول الذي كان بيدها تريد ان تعرف ماذا حصل خرجت من باب الحجره وجدت ظباط كثر خارج الغرفه واللواء محمد وشيماء وكريم وخالد والجميع بالخارج جري اللواء محمد سريعا عندما وجدها تخرج اللواء محمد : اي الي خرجك يا حبيبتي انتي محتاجه راحه برق ببرود : اي الي حصل اللواء محمد تعالي بس جوه وانا هحكيلك كل حاجه انصاعت له برق ودخلت معه وشيماء التي دخلت مسرعه معهم لكي تطمئن علي صديقتها برق وهي تنام علي السرير ثم نظرت الي الفراغ : ها اي الي حصل للواء محمد : وقد بدا يسرد لها ما حصل فلاش باك في المقر اللواء محمد بتعب : انا همشي انا بقه يا غياث غياث : تاب تعالي يا فندم اوصلك في طريقي اللواء محمد : تاب تعالي ياله بعدما ذهبوا الي منزل اللواء محمد سمعوا صوت طلق ناري دخلوا مسرعين وجدوا برق مغمي عليها واشخاص ملثمين هربوا سريعا ذهب غياث مسرعا ورائهم بعدما طلب الدعم واخذ اللواء محمد برق وذهبوا الي المشفي .....! ?❤??????? استيقظت اسراء علي اذان الفجر ذهبت وتوضت ثم صلت وظلت تدعوا الله ان يشفيها باسرع وقت ثم قامت لبست واخذت دوائها وخرجت الي ابيها وامها مها بمرح : مييييين مات احمد وهو يشاركها المرح : هو في حاجه حصلت اسراااااء صاحيه بدري هو النهارده عيد ميلادها ولا اي ومثل انه ينظر الي التقويم اسراء وهي تنظر لهم بابتسامه ودموع الحزن في عينيها ولكنها اخذت نفسا عميقا ثم ذهبت لهم واخذت في حضنها وهي تقول : بس بقه انتوا هتحفلوا عليا ولا اي مها بحب : ولا نقدر يا عمري تعالي ياله اقعدي يا حبيبتي افطري ثم جلست اسراء تاكل احمد بغمز لمها وهو يهمس لها : اي الحلاوه دي مها بخجل : بس بقه البت قاعده اسراء وقد لاحظتهم قالت بمرح : اي ده امي بقي ابويا ارنوبها لا لا لا ثم مثلت انها تفقد الوعي مها بخجل : ارنوب مين يابت انتي دا بعلي احمد وهو يهمس الي مها : هي عرفت منين انك بتقوليلي يا ارنوبي مها بهمس هي الاخري : ههيييه لتكون سمعتني يالهوي علي الاحراج اسراء وهي تمسك شنطتها : لا الواحد عنده جفاف عاطفي اسيبكوا انا مع العشق الم***ع ده باي مها بحنان ام : خلي بالك من نفسك يا عمري اسراء وهي تخرج من باب الشقه : حاضر حاضر ثم ذهبت الي الشركه في الشركه الياس وهو منكب علي اوراقه في مكتبه ظل ينظر الي مكتبها لماذا تاخرت هل حصل لها شئ ولكنه زفر الهواء سريعا ونفض هذه الافكار من راسه وما ان لبث حتي وجدها تدخل مكتبها وتجلس عليه تن*د براحه ثم اكمل عمله بعد قليل من الوقت دخلت اسراء بعد ان سمعت الاذن وهي تفرك في يديها من التوتر الياس بعدما لاحظ ذلك : في اي اسراء وقد استجمعت قوتها : ممكن اخد اجازه لاني......وكانت تفكر في كذبه تقولها له وفجاه تذكرت صديقتها شيماء اه انا صاحبتي تعبانه جدا ولازم اروح اشوفها ثم كملت بتمثيل اصل مامتها ميته وكانت سوف تبكي الياس بنفاذ صبر : تمام تمام بس بكره الشغل هيبقي الضعف اسراء بفرحه انه وافق : تمام شكرا يا فندم ثم ذهبت مسرعه اسراء وهي تخرج من الشركه سريعا : اه صحيح بالمره اتصل علي البت شيماء شيماء وهي تجلس بجانب برق وتطعمها رن هاتفها ووجدته اسراء صديقه عمرها : الو يا جذمه يا كلبه يا حماااره يا كلب البحر يا عجل البحر دا كله متساليش عليا افرضي متتتتت الهي تنشكي يا اسراااااااااااء اسراء بعدما ابعدت التليفون عن اذنيها فهي تعلم ان هذا ما سيحصل : خلصتي شيمااء وهي تاخذ نفسها : اه هيييح اسراء : تاب تعاليلي واعطتها عنوان المشفي شيماء : انا هناك اصلا تعالي وانا مستنياكي ....بس ليه الو الو الو شيماء وهي تجلس بجانب برق التي تنظر بتعجب : مين اسراء دي شيماء : بوصي ياستي انا واسراء كنا مع بعض في الثانويه بس هي دخلت فنون جميله وانا دخلت شرطه مؤدبه جدا ومجنونه زيي كده بلافخر يعني وابوها دكتور كان بيعالج جدوا الله يرحمه ومامتها طنط مها حته سكره كده لما تيجي هعرفك عليها هتحبك جامد برق بابتسامه سعيده فكم تمنت ان يكون لها اصدقاء كثر : ماشي ?????? ايهاب وهو يدخل الي حنان : ايوه يا امي عاوزاني حنان وهي تنادي له ان يجلس بجانبها : تعالي اعود هنا عاوزاك ايهاب وهي يذهب لها ويجلس بجانبها امسكت حنان بيده : اوعدني انك تخلي بالك منها ايهاب بتردد : ها مين حنان : خلي بالك من ايمان بعد ما اموت دي وصيتي ليك ايهاب وهو يمسك يدها ويقبلها : لي بتقولي كده بس بعيد الشر عنك حنان بنظره ي**وها الحزن : اتجوز ايمان انا عارفه اني بجبرك علي حاجه مانتش عاوزاها بس دا الحل الوحيد علشان انت الوحيد الي هتقدر تحميها ايهاب بتعجب : احميها من اي ومن مين حنان وهي تبلع غصه مريره في حلقها : من عمها وفجاه مسكت حنان قلبها ااااااه ايهاب بفزع : دكتوووووور دكتوووووور كان سوف يخرج ولكن امسكت حنان بيده بسرعه : خلي بالك منها قالت الاخيره بصوت ضعيف يملؤه الحزن دخل عليها الدكاتره وبداؤا بالكشف عليها بينما ايمان التي هرولت سريعا بعدما وجدت الاطباء يهرلون سريعا الي غرفه امها بعد بعض من الوقت خرج الطبيب وهو مطاطا راسه لاسفل ايمان : اي يا دكتور ماما اخبارها اي الطبيب باسي : شدي حيلك ثم تركها وذهب ايمان بهستريه وبكاء : ها يعني اي يعني اي شدي حيلك ماما كويسه عمرها ما هتسبني ايهاب وهو يذهب لها ويقول بحزن : البقاء لله ايمان وهي تذهب لندي وتبكي بصووت عالي : شوفتي بيقولي اي هو مش يقصد صح ندي ببكاء علي حال صديقتها : استهدي بالله يا حبيبتي اكيد هي في مكان احسن ايماان ببكاء شديد : لا مش تسيبني هي كانت كويسه لااااااااا ثم وقعت مغشي عليه ندي : ايماااان ايهاب شلها بسرعه ايهاب وهو يهرول لها اخذها وذهب بها للغرفه ثم ...... ????????? بعد اسبوع مر فيه علي ابطالنا لم ترن ابدا نورسين عليه وايهم فقد الامل في انها سوف تاتي وجاء اليوم الذي سوف يذهب به نور : خلي بالك من نفسك وكل كويس وانا اسبوع وهنزلك علشان اطمن علي برق قالت الاخيره بخجل ايهم بمرح : برق برضه ماشي ياستي نور : هي نورسين لسه متصلتش عليك ايهم بحزن ولكن داري ذلك وغير الموضوع : ياله بااي يا حبيبتي ثم قبل راسها وذهب كان سوف يخرج ولكن وجد من امسك يديه قبل ان يفتح الباب ....: هتمشي من غير ما تودعني ايهم بعدم تصديق هل هذا صوتها ولكن كيف اتت نظر الي جدته وجدته تضحك ثم ذهبت نورسين بدموع ابت ان تنزل : خلي بالك من نفسك ومتتاخرش لو سمحت ايهم بابتسامه كبييره وفرحه وخذها في حضنه نورسين بصدمه من فعلته ابعدته عنها سريعا ثم فتحت الباب واخرجته ووقفلت الباب ايهم في الخارج يضحك عليها : اعملي حسابك فرحنا اول ما اجي نورسين وهي تقف خلف الباب وتستند عليه وهي تقول بهمس ودموعها واخيرا نزلت : مستنياك بعدما سمعت صوت سيارته تمشي فتحت الباب وذهبت سريعا ورئه ولكنه قد اختفي نور وهي تاتي من ورائها وتربت علي كتفها : فكرتيني بنفسي بس صدقيني يابنتي الكبرياء الزياده ممكن يضيع منك احلي ايام حياتك صدقيني ثم ذهبت وتركت نورسين في افكارها #بقلمي_شهد_الصياد #alejandra_أليخاندرا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD