الفصل الخامس

997 Words
معشوقتي في الجيش بلقم : مريم جابر ******************************* وعندما انتهت من كلامها وجدت باب الغرفه يفتح بطريقة عشوائية دون استئذان التفتت روميساء بسرعه قائله : ايه ده انت ازي تدخل كدا افرد انا قطع حديثه عدى وهو ينظر لها من الاعلي الي الاسفل فهي كنت ترتدي منبه من الون الابيت في بنك وتركت لشعرها العنان فكنت ايه من الجمل بتمرد خصلته الطويله قائلا :بس بطلى رغى شويه ويلا حصليني حالا على الجنينه إلى وراء مكتبى ومن غير متسالي كاد ان يرحل ثم التفته له قائلا بمش**ه :اه ابقي أعلمك فرود عند المكوجي ثم ارتفع صوت ضحكته وهو يخرج رق قلب روميساء من صوت ضحكته ولكن سرعا ما اضركت نفسه فتحدثت قائلا : ولو منزلتش هتعمل ايه يعنى هتض*بنى اقترب عدى منها بخبث قائلا : عاوزه تعرفي هعمل ايه تحبي اوريكى هعمل ايه ثم مال عليه وانفاسه تلفح وجهها رفعت روميساء يديها من اجل صفعه فتحدث قائله :انت سافل وقليل الادب امسك عدى يديها ثم لوهله خلف ظهره قائلا بصوت يشبه فحيح الافعي: لمي نفسك وبطلى طوله ل**نك احسنلك بدل مقلب علي الوش التاني ثم ترك يديها وقفت روميساء امامه ثم أخرجت له ل**نها بطريقة طفوليه قائله ..ولو مبتلتش هتعمل ايه يعني واحد واطي ابتسم عليه ابتسامه خفيفه وقائلا وهو يغلق الباب : خمس دقائق بس وتكوني تحت وقفت روميساء امام الخزانه من اجل اخراج زيها العسكري وجدت عدي يدلف مره اخره قائلا : متلبسيش لبس الجيش نظرت لها بغباء قائله :طب البس ايه طيب عدى وهو يخرج مره اخره:هدوم بنات روميساء :امرى لله لولا أن فضولى هيقتلنى مكنتش نزلت لان اخلاقى متسمحليش عدى من الخارج:طب اخلصى يا ام اخلاق روميساء:ايه ده هو انت لسه بره عدىبنفز صبر :لا جوه ايه الغباء ده اكيد بره يعني مستناكى على الباب انجزى روميساء بتمتم قائلا ده ناقص أنه يجي يقعد معايه فى الاوضه ايه شخص الحشرى ده لبست روميساء فستان من الون الموف قد احضرته معها من اجل الذهب بها عند العوده الى المنزل عند انتهاء الخدمه وحجاب بلون الابيض خرجت روميساءوجدت الكمان مضلم ظلت تمشي ثم تحدثت قائله : هو مش قال مستنيني رح فين ده و المكان ضلمه كدا ليه هو عاوز يخوفنى ولا ايه وفجأة اشتعلت الاضواء نظرت حوله وجدت زهور حمراء على الأرض وقلب كبير علي الارض مكتوب بها بحبك شهقت روميساء وهي تضع يدها على فمها تحدث عدى من خلفه قائلا :ايه رأيك التفتت لها روميساء قائله :تحفه جميل اووي بس ليمين الجمال ده ابتسم عدى بغرور قائلا :مافيش حاجه صعبه علي عدى السوهاجي حدثت روميساء نفسه قائله : يااه ده كلو لمين تفتكري ممكن يكون ليا يعني هو بيحبني انا لزم اعمل نفسي معرفش حاجه عدى: روميساء انتى معايا روميساء:ايوه معاك بس كل ده لمين عدى: اكيد مش لامي يعني لفرولتى اكيد روميساء:مين فرولتك دي انا : هتفت بها فتاه ما من خلفها نظرت روميساء خلفها وجدا فتاه ب*عر اصفر وعيون زرقاء شديدا الجمال بملابس تكشف اكثر مما تخفي ادمعت عينيه قائله فنفسه هو عمل كل ده عشان دي طب ليه قالى البسى بناتى كان قصد ي**رني نزلت دمعته فركضت الى غرفتها وهى تبكى ركض عدى خلفه قائلا : روميساء روميساء زفرت وفاء بضيق قائله :انا ماشيه نظره عدى قائلا :متعدى انتى كمان ريحه فين نظرت له وفاء بغضب قائلا :انت بتعمل كده ليه يا عدى عدى بجمود ع** الذى فى داخله قائلا :كنت عايز اعرف هى بتحبنى زي ما بحبها ولا لا وفاء: ودلوقتي عرفت لم تبقا تعرف ابقا كلمني سلام تحدث عدى قائلا :غورى ابت ده انتى فصيله التفت له وفاء بعدم كدات ان ترحل قائلا بعصبية:انت بتهزر فى أوقات مفهاش فيه هزار انا بردوه الى فصيله ولا انت اللي بارد انا ماشيه قبل مااقتلك أو تقتلنى غدارت وفاء المكان مذالت روميساء تبكى وهي تحتضن المخده قائله : ده واحد حيوان جرحنى اووي وكان مخرجني عشان يعرفني انو بيحب واحده احله مني بس انا ازي بحبه انا حسه أني بحبه من زمان وحسه انى شوفتها قبل كده بس مش فكره فين انت طلعتلي منين يا عدي بس لا انا مش انا اللي حد يزلني عشان بحبه ده انا ادوس على قلبى بجلزمه انا هتجنه خالص لحد ومخلص المده وامشي من هنا فى الصباح اليوم التالى تسللت اشعه الشمس الذهبيه الى غرفة روميساء الذي لم تنام من الاساس ذهب عدى الى عمله وذهبت روميساء الى التدريب والتقى معها روميساء كانت تسدد على الهدف وهى شارده كانت سوف تصيب كلب الحراسه فركض عدي قائلا : روميساء حاسبى ولكن لا حياه لمن تنادي فهي شارده امسك عدي يديه ثم سداد الطلقه في الهواء تفاجئ الكل عندما نادها عدي محمود روميساء تحدث أحد الجنود بستغراب قائلا : سيادت الرائد ده جندي مجند محمود عدى وقد تفاهم ماتفوه به فتحدث قائلا : ايه معلش اسف مختش بالي انا قولت ايه وانت يا دفعه تعالى ورايا رحل عدي وخلفه روميساء الذي اوقفه صوت الرائد عماد من خلفها قائلا :اهلا يا روميساء نظرت له روميساء قائلا :اهلا يا سياده الرائد بس انا أسمى محمود صابر ضحك عماد قائلا :على بعض بردو يا روميساء ثم امسك بعض خصلات من شعرها قد تسربت منها قائلا محمود بردوه ها ثم حاول أن الاقتراب منها ضرحت روميساء قائله :عددددى نظر إليها عدى ركض إليها بسرعه ثم امسك عماد من ثيابه وهو يلكمه في وجها في هذا الوقت اتي النقيب رفعت قائلا بصوت عالي :ايه المهزله ديه ايه اللي بيحصل هنا وقف عدي وعماد وهموينظرا ارضا فتحدث النقيب قائلا : كل ورايه علي مكتبي وانت يامجند وراي دخل الجميع الي الدخل فتحدث النقيب وهو يجلس خلف مكتبه قائلا :انا عاوز اعرف ايه اللي حصل بره ده بتتخنقو قدام العسكر تحدث عماد اول :يا سياده النقيب انا كنت تكلم مع المجند محمود و كنت هحضنه عادي يعنى مجرد هزار مش اكتر لقيت الرائد عدي جي يض*بني عدى بصوت عالي قائلا : ده كذاب يا حضره النقيب وهو عارف انها بنت مش ولد وجها النقيب نظره الي عماد قائلا :صح الكلام الى بيقوله عدى ده ياحضرت الرائد تحدث عماد قائلا : هو حضرتك كمان عارف انها بنت يا فندم وبعدين وهو ماله بيها نظر لها عدى بغضب قائلا :تصدق انك واحد كذاب وواطى ثم نظر الي النقيب قائلا حضرتك عارف ان انت عارف أن روميساء مراتى وان هي هنا في مهامه راسميه بينما نظرت روميساء إليه بذهول يا ترى اه إلى هيحصل وايه موضوع مراتو ده
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD