bc

رواية أسيرة قسوتى

book_age4+
147
FOLLOW
1.0K
READ
doctor
enimies to lovers
engineer
like
intro-logo
Blurb

هو شخص بارد قاسى الى درجه كبيرة وهى فتاه جميله رقيقه ع**دة ولسوء حظها وقعت بين يديه لترى قسوته وجحيمه الذى يحاوطها لتحاول التخلص منه لكن لا تعرف انها وقعت تحت رحمته فأصبحت فى سجنه وقد حكم عليها بالفعل لتعيش بين مخالبه .

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
اسر ٣٠ سنه ذا عيون خضراء وطويل القامه عريض الكتفين ذا بشرة بيضاء وسيم جدا صاحب شركات الرفاعى ملقب بالإمبراطور قاسى لدرجه لا يتخيلها عقل يكرة اى شخص يقف أمامه أو يعترض طريقه ،نور ٢٠ سنه فى تانيه كليه طب تخصص جراحه ذات بشرة خمريه وعيون بنيه وشعر بندقى طويل ومحجبه محبوبه لدى الجميع طيبه كثيرا ذات شخصيه ع**دة ، ادهم الرفاعى ابن عم أسر ذو شخصيه مرحه لكن يحب شغله كثيرا ويكرة اى خطأ فيه ، نائل مهران دكتور فى كليه الطب يدرس للنور جدى كثيرا يكرة المذاح ريم ٢٠ سنه صديقه نور المقربه ذات بشرة بيضاء وعيون خضراء جميله ذات شخصيه مرحه فى كليه هندسه . فى إحدى احياء اسكندريه فى منزل جميل بسيط تستعد نور للذهاب الى جامعتها لترتدى فستان واسع اسود اللون به نقوش بيضاء وطرحه بيضاء لتنظر لنفسها بالمرآة لتجد دمعه فى عينيها لتمسحها وتنزل من منزلها لتنزل من العمارة التى تسكن بها لتستعد للمغادرة لتجد صوت أوقفها يردف اتفضلى يا فندم لتستغرب نور لتردف إلياس ايه الى جابك هنا ،الباشا باعتنا علشان نوصلك الجامعه ،لتنظر نور الى السيارة لتجد اربعه سيارات اخرى سوداء من احسن الماركات ويوجد بكل سيارة حراس غير سيارة الياس لتلتفت نور الى إلياس بغيظ لتردف الياس انت عارف الى حصل والى رئيسك عمله فخد العربيات والحراسة انا مش عاوزاهم لكن لم يكن بيد إلياس شئ عارف يا أنسه نور بس دى أوامر ولازم تتنفذ لتنظر له نور بنفاذ صبر فكيف ستذهب الى الجامعه بخمسه سيارات وهذه الحراسه لينظر لها إلياس والى حيرتها وهو يعرف سبهها ليردف نور هانم لو حضرتك مركبتيش مش هتروحى الكليه ومش هتخرجى غير بحراسه ،لتغضب نور وتردف بغضب لأه يا ألياس مش هخليه يتحكم فيا بعد كدا مش هنفذ كل الى بيقوله ذى زمان ذى الهبله ليردف نور هانم حضرتك لو مركبتيش الباشا هيرفدنا كلنا لوسمحتى اركبى المشاكل الى بينكم ملناش داخل بيها اتفضلى لتنظر له نور بغيظ ماشى يا الياس علشان بس عارفه انو ممكن يقطع عيشكم وانا هتصرف ،لتدخل نور السيارة بغضب لينطلق السيارات حيث سيارة نور تسير فى المنتصف وامامها سيارتان ووراءها سيارتان وبعد دقائق وصلت السيارات إلى مدخل الحرم الجامعى . لتردف نور لوسمحت يا الياس نزلنى هنا كدا كويس الياس : مينفعش يا فندم ،لتضع نور يدها على وجهها بغضب وغيظ وتنظر من النافذة لتجد جميع الطلاب ينظرون إلى السيارات بذهول لتقف السيارات أمام الجامعه بضبط لتفتح نور الباب لتجده مغلق لتخبطه بغضب لينزل الياس من السيارة ويفتح لها باب السيارة لتنزل نور وتنظر له بغيظ ليوقف الياس السيارة ويردف يوم سعيد يا هانم لتمشى نور لتجد ثلاثه من الحراس يسيرون وراءها لتستدير نور لهم بغضب نعم فى ايه الحارس بجديه أوامر يا فندم لتردف نور مليش دعوة انا عاوزة امشى بحريه ليردف الحارس لو حضرتك رافضه وجودنا يبقى مفيش جامعه وهنروح دى أوامر . لتخبط نور بقدمها بغيظ على الأرض وتدخل المدرج خاصتها ويبقى الحرس واقفين على الباب ليدخل الدكتور نائل إلى المحاضرة وينظر إلى نور ويبتسم ولكن كانت شاردة ليبدأ فى المحاضرة ، لتنتهى المحاضرة بعد وقت ويخرج الطلاب ليوقف نائل نور نائل بإبتسامه اذيك يا نور مشوفتكيش السنه الى فاتت إلا فى الامتحانات ، نور بهدوء كنت مشغوله شويه نائل بخبث واسمعت انك كنتى هتجوزى لتردف نور محصلش نصيب وكل واحد راح لحاله نائل بإبتسامه صديقنى انتى تستاهلى احسن منه نور بهدوءشكرا يا دكتور نائل عن اذنك ،ليمسك نائل يد نور لتبعدها نور بقوة لتغضب نور وتردف لو سمحت متتخطاش حدودك معايا ليأتى الحرس على صوتها ليردف أحد الحراس فى حاجه يا فندم لتوقفهم نور وتنظر لنائل بإستحقار لتغادر نور من أمام نائل والحرس وراءها بينما نظر إليها نائل بخبث مش هسيبك تروحى منى انا سيبتك زمان لكن دلوقتى لأه لتغادر نور الجامعه لتجد الياس يفتح لها الباب لتردف نور بهدوء الياس ينفع اروح لريم الجامعه ليردف الياس أوامرك يا هانم اتفضلى ،لتركب نور السيارة وتنظر من النافذة لتسرح فى ذكريات الماضى . "Flashback" تستيقظ نور من نومها ب**ل على رن هاتفها المتواصل لتفتح الخط لتردف نور بنعاس ايه يا ريم كل دا رن لتردف ريم بغيظاصحى يا بنتى انهاردة اول يوم فى الكليه ومش عاوزة أتأخر لتردف نور بهدوء حاضر قايمه ثوانى واكون جاهزة لترتدى نور ملابسها المكونه من سلبوته سوداء وطرحه بيضاء وارتدى الكوتشى الابيض خاصتها وتتوجه إلى جدتها وتقبلها لتردف نور بإبتسامه وتصبح على جدتها لتردف لها الجده بحنان صباح النور يا قلبى تعالى افطرى لتسرع نور وتقول لجدتهامعلش مش هلحق ريم هتقتلنى اول ما اجى هنتغدى مع بعض مش هتأخر لتنظر لها الجده بإبتسامه لتنزل نور من منزلها لتجد ريم تقف بجانب سيارتها نور بمزاح مع صديقتها بلاش البوز دا يا وحش على الصبح لتنظر لها ريم بغيظ نور متعصبنيش نور بهدوءدا حتى تيته بتسلم عليكى وبتقولك براحه عليا دا انا غلبانه ريم بحزن كنت نفسى بابا وماما يبقوا عايشين ويشفونى وانا بحققلهم حلمهم وأنى بقيت مهندسه ، نور بحنان ما انا ذى اهلك بردك وانتى كمان كل اهلى انتى وتيته ، وبلاش جو الحزن دا ويلا نمشى علشان لو اتأخرنا هيبقى بسببكلتبتسم ريم وتركب سيارتها وبجوارها نور لتنطلق ريم لتوصل نور ثم تغادر إلى جامعتها لتدخل نور مسرعه إلى مدرجها فهى تأخرت عن وقت المحاضرة وفى اول يوم لتنظر فى ساعه يدها لتخبط فى شخص أمامها لينظر لها الشخص بغضب مش تحسبى يا آنسه ،نور بهدوء اسفه ولهى بس متأخره عن المحاضرة وبيقولوا الدكتور شرانى ومبيرحمش حد عن اذنك لينظر إليها الشخص ويبتسم ، لتتوجه نور الى السكشن الخاص بها وتجلس مكانها لتجد الدكتور وصل لتنظر له بذهول نور بصدمه شكلى هشيل المادة ليردف الدكتور الدكتور احب اعرفكم بنفسى انا الدكتور نائل دكتور عليكم السنادى إن شاء الله بدايه سعيدة عليكم واتمنى لكم التوفيق لينظر نائل إلى نور ويبتسم بينما نور تفكر فيما ستفعله إذا سقطت فى هذة المادة لتنتهى المحاضرة ليخرج الجميع ليوقف نائل نور ليوقفها نور بتوتر انا نائل هو فى حد غيرك هنا نور وهى تنظر حولها لتبتسم بتوتر اه صح نعم يا دكتور فى حاجه ليردف نائل بإبتسام اسمك ايه لتقول له نور اسمها لينظر لها نائل مبتسما اسمك جميل لو حبيتى اشرحلك حاجه مش فاهماها تعاليلى المكتب نور بهدوءحاضر شكرا عن اذنك لتغادر نور بسرعه لينظر لها نائل بإبتسامه ،ليقطع تفكير نور وقوف السيارة أمام جامعه ريم ليفتح لها الياس باب السيارة لتخرج نور وتتوجه إلى مدرج ريم لتجدها لتتوجه إليها لتحتضنها ريم بشوق ريم بإشتياق ريم وحشتينى اوى لتردف نور انتى اكتر تعالى نقعد فى الكافيتريا ريم بإستغراب مين دول لتردف نور دول حرس عليا مش عاوز يسبنى فى حالى يا ريم لتردف ريم نور متكدبيش على نفسك انتى لسه بتحبيه وهو بيعشقك فلازم تسامحيه ،لتردف نور بدموع اسامحه على قسوته ولا الى حصلى زمان انا حبيت قسوه وجحيمه الى عيشنى فيه وحبيت حنيته لحد ما جه اليوم المشئوم بالنسبالى لتبكى نور بألم لتأخذها ريم فى حضنها لتنظر ريم لنور بحزن ريم خلاص يا حبيبتى بلاش تفتكرى يلا نروح الكافتيريا لتمسح نور دموعها وتذهب الى الكافتيريا مع ريم ليوقفهم صوت من وراءهم زين اذيك يا ريم ، لتنظر له ريم بضيق وتردف عاوز ايه . لينظر لها زين بسخريه انتى عارفه انا عاوز ايه عايزك لتنظر له ريم بغضب لتردف انت مجنون ايه الكلام المق*ف الى بتقوله دا ، ليردف زين زين انتى مالك دا موضوع خاص بينا متدخليش ليقترب زين من ريم ويمسك يدها ويأخذها معه تحت دفع ريم له ونور لتقف ريم ونور فجأه ويجدوا زين ملقى على الأرض والدماء تنزل من فمه ليجدوا الياس ليردف الياس انتى كويسه يا فندم لتردف نور شكرا يا الياس ،ليحاول زين ض*ب الياس ، ليمسك الياس يده ويدفعه ناحيه الحرس خدوه ربوه ليأخذ الحرس زين لتهدء نور ريم قليلالتردف نور لوسمحت يا الياس ينفع تعين حراس من بتوعى لريم علشان يحموها ليومئ إلياس برأسه ثوانى يا فندم نكلم الباشا لتومئ نور بالموافقه ليتحدث الياس فى الهاتف ايوة يا فندم نور هانم طالبه حراسه على ريم هانم ليردف آسر بهدوءنفذلها كل الى هى عاوزاه ، كل الى تطلبه تنفذهولها يا الياس وجيب مكان الحراس إلى مع ريم لنور مش عاوز الحراسه تنقص على نور فاهم ليردف الياس تحت امرك يا فندم ليغلق أسر الهاتف لينظر الياس الى نور ، ليردف الياس تمام يافندم الباشا وافق لتنظر له نور بهدوء وتشكرة لتذهب نور وريم الى الكافتيريا ويجلسون على أحد الطاولات لتردف نور وتسأل ريم من هذا الولد لتحكى لها ريم عنه دا زين ابن عميد الكليه ، من سنه اولى كليه هو مش سايبنى فى حالى لتسأل نور عن أدهم لتقول لها ريم أنه مسافر فى إحدى الصفقات فى الخارج وتسأله نور عن معاد زواجهم لتردف ريم بضيق كل دا بسببك أدهم عاوز أسر يتجوز الاول لتردف نور بهدوء لازم ينسى انا مش هرجع لأسر لتقول ريم بضيق طب دلوقتى مش هتشكريه لتنظر لها نور بإستغراب وتسأله عن السبب لتردف ريم علشان الحرس لولا وجودهم كان زين خادنى لتردف نور انا شكرا بالفعل إلياس لتنظر لها ريم بسخريه ان آسر من عين الياس لحراستها لتقول لها نور أنها ستذهب له لاحقا لتصر عليها ريم وتجعلها تركب السيارة بالفعل يوصلها إلياس الى الشركه عند آسر لتركب نور السيارة وينطلق الياس الى شركه أسر ، بينما كان أسر فى اجتماع وكان آسر يجلس مع أحد العملاء لمراجعه صفقه ويقول لها أنه يرفض تلك الصفقه لكن العميل يؤكد له انها صفقه ممتازة ولكن آسر يريد زيادة فى الأرباح لكن كان نسبه الأرباح التى طلبها آسر كانت كبيرة ليعترض العميل ليقول له آسر ان هذا شروطه ولن يغيرها ليطلب العميل مهله للتفكير بينما وصلت نور الى الشركه ليفتح لها إلياس الباب لتدخل نور الشركه بقلق تحت احترام الجميع لها لتركب الاسانسير وتصعد إلى مكتب أسر لتخرج منه لتجد السكرتيرة تتحدث فى الهاتف وترتدى فستان قصير ضيق وتضع مساحيق التجميل على وجهها وروج أحمر مغرى كثيرا . لتشعر نور بالغيرة وتردف ايه الق*ف إلى انتى حطاه دا انتى فى شركه محترمه لتردف دينا بدلع أسر بيه معدوش اعتراض لتغضب نور انا بأه عندى اعتراض وبعد كدا مشوفكيش لابسه الق*ف دا تانى فاهمه لتردف دينا بدلع ليه هو وحش ،لتهجم نور عليها وتمسكها من شعرها بقوة ودينا تتأوه من الوجع لتغضب نور يعنى انا بكلمك باحترام وانتى واقفه تدلعى ولهى لربيكى بينما فى الداخل سمع أسر صوت صراخ فى الخارج ليقف بإستغراب ويتوجه الى الخارج ليجد نور تمسك شعر دينا وتهزها يمين ويسار وفوق وتحت لتلاحظ دينا وقوف أسر للتألم ان يلحقها آسر لينظر لها آسر بذهول ويسأل عن الذى يحدث لتنظر لها نور بغضب وتردف البنت دى اكلمها باحترام مينفعش معاها إلى قله الادب عارفه يا بت لو لقيتك لابسه ضيق تانى هحدفك من الشباك ليضحك آسر عليها ويطلب منها أن يتركها ،لتدفعها نور بغضب وترفع أصابعها فى وجهها لتحذرها نور من فعل ذلك مرة أخرى ،لتدخل نور مكتب أسر تحت إبتسامه أسر وشوقه لها ليدخل وراءها لينهى آسر الاجتماع ليغادر العميل ليقترب أسر من نور لتنظر له نور بإستغراب وترجع إلى الوراء إلا أن التصقت فى الحائط ليحاوطها أسر ليسألها آسر عن ما فعلته لتتوتر نور وتقول له انها ترتدى ملابس ضيقه ليردف آسر أنها حرة فى أفعالها لتشعر نور بالغيرة وتردف أنه هو يريد ان تفعل ذلك ويشعر آسر بغيرتها لكن تنظر له نور بسخريه وأنها اجمل منها لماذا تغير ليضحك آسر عليها وقول لها أنه اشتاق لها لتتوتر نور وتقول له انها جاءت له لتشكرة على الحرس لينظر لها بحب لتردف نور أنها تريد أن تغادر لينظر لها آسر بهيام وقول أنها اشتاق لها لتبعدة نور عنها ولكن يرفض آسر لتنزل دموعها وتترجاه أن تغادر ليسألها لماذا تفعل به هكذا وهى أيضا تحبه لتمسح نور دموعها لتتطلب منه أن يبتعد عنها لأنها تكرهه بشدة ليث ل لها أنه سيرجعها الحزن نور وتردف أنه سيأخذها بالغصب مرة أخرى ليردف آسر أن سيضطر أن يأخذها لأنه يحبها لتغضب منه وتفكرة بالايام السابقه من ت***بها اقترب منها أسر ويمسك يدها ليردف نور انا سايبك بمزاجى وقت ما احب أخدك هاخدك فاهمه ليترك أسر يدها لتغادر نور وتركب السيارة لتنزل دموعها لينظر لها إلياس ويطلب منها أن سامحه لتنهى نور الموضوع لينطلق إلياس الى المنزل ليوقف إلياس أمام منزلها لتنزل نور وتصعد شقتها وتدخل منزلها وتتوجه إلى غرفتها وتمسك صورة جدتها وتبكى وتسأل جدتها لماذا تركتها لأنها اشتاقت له ، ماذا حدث لنور وأسر ؟ وهل ستتحمل نور عذاب آسر يا رب يكون بدايه الروايه حلوة وقولولى رأيكم واكملها ولا لأهوقولولى رأيكم فيها .وتابعوا روايه عشقتكى يا عهدى

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook