الفصل الرابع

1817 Words
استيقظت نور من اغمائها لتنظر لنفسها وحولها لتجد نفسها فى غرفتها لتضع يدها على رأسها بألم وتسأل نفسها هل كانت تحلم ، لتنظر أمامها لتجد آسر يجلس على كرسى أمامها ويضع قدم فوق قدم وينظر لها ليردف آسر ببرود عاوز اقولك انك مش فى حلم وحاولتى تهربى وعلشان انا طيب سيبتك تحاولى العالم اديسون حاول كتير لغايه ما نجح فى اختراع المصباح الكهربى وانتى كمان حاولى بس للأسف مش هتنجحى وحتى لو خرجتى من البيت وعديتى الغابه مش هتعرف توصلى للمصر علشان احنا مش فى مصر احنا فى جزيرة فى اليونان شوفتى انا طيب اذاى خليتك تستكشفى المكان لو عاوزة تحاولى تانى تهربى اتفضلى انا سايب الباب الكبير مفتوح لتردف نور بعدم استيعاب احنا فى اليونان انت شخص حقير رجعنى بلدى ليردف آسر بهدوءمش قولت بلاش غلط هتزعلينى منك وانا زعلى وحش ومن الاخر انتى أسيرة عندى ومن واجب الأسيرة الطاعه ولو انتى مطيعه مش هعملك حاجه لتردف نور ببكاء انت ليه بتعمل معايا كدا انا عملتلك ايه ليردف آسر ببرود انا جعان لتمسح نور دموعها وتنسى ما قاله من شده جوعها لتردف مفيش اكل فى البيت انا دورت لينظر لها آسر بإستغراب من تقلب مزاجها وانتى جعانه لتردف نور جدا جدا لتردف آسر بس انا مبعرفش اطبخ وكمان مفيش حد هنا يطبخلنا لتردف نور بحماس هات بس الاكل وانا عليا الباقى ليردف آسر فى جنينه ورا البيت تعالى نشوف فيها حاجه ناكلها ولا لأه لتنهض نور لتردف تمام يلا ليردف آسر بهدوءانتى هتخرجى كدا لتنظر نور الى ثيابها الممزقه لترجع إلى السرير سريعا وتغطى نفسها لتردف آسر بإبتسامه فى لبس ليكى على الطربيزة وكمان موجود جنبها علبه اسعافات اوليه علشان الجروح إلى فى رجلك خلصى وانا مستنيكى تحت لتردف نور بخجل حاضر ليغادر آسر بينما نهضت نور ونظرت إلى الملابس فكانت عبارة عن فستان زهرى ضيق من الوسط ينزل بإتساع وطرحه بيضاء وحذاء ابيض جميل وتجد تحت الفستان بيجامه للنوم سوداء رائعه لتنظر إلى الملابس بإعجاب ،نور وهى تنظر إلى الملابس لتردف ولهى خسارة الفستان دا فى البهدله تصدقى يا نور رغم أن الشخص دا حيوان بس زوقه حلو لو كان عندة صفحه على الفيس كنت قيمته بخمس نجوم . ------------------------------ بينما فكرت ريم فى عرض أدهم وهل ستتمكن من المحافظه على دراستها والعمل ، ليقطع تفكيرها شوقها لنور وتتذكر بحثها عنها كل يوم فى كليتها وذهابها إلى مكتب دكتور نائل لكنه لم يتوصل إليها ، ليخطر ببالها فكرة انها تحاول البحث عنها من خلال الشركه فهى ستعمل لدى شركه من أكبر شركات الهندسه ويمكن أن تجد احد يعرف نور لتنزل دموعها وتنزل إلى السماء لتردف ريم ربنا يحميكى يا نور ويرجعك بالسلامه ،لتنتهى نور من ارتداء ملابسها لتنزل إلى الأسفل لتجد آسر فى انتظارها لينظر لها آسر ويبتسم لتتوجه إليه لتردف نور بخجل شكرا على الفستان ليردف آسر بهدوء اهم حاجه تكونى مطيعه ودا واجب الأسيرة لتردف نور بعند بس انا مش أسيرة عند حد انا حرة ليردف آسر ببرود ويقترب منها فين الطاعه بلاش تقلبى قطه شرسه لتردف نور وهى ترجع للوراء بتوتر حاااضر ليردف آسر بهدوء الطاعه حلوة بتتميز بالهدوء يلا ناكل لتردف نور بهدوء تمام ،ليتوجه آسر الى الحديقه ووراءه نور لينظر آسر وراءه ليجد نور تنظر حولها بإعجاب ليرد آسر ليردف عجبتك لتردف نور بإعجاب دى جميله بس يا خسارة ليردف آسر بإستغراب فى ايه لتردف نور كنا عاوزين سله وبصراحه الفستان جميل بلاش يتوسخ ليردف آسر بهدوءيتوسخ عادى هجبلك غيرة لتردف نور بحماس بجد ليردف آسر طول ما انتى مطيعه لتردف نور بضيق يا دى ام الطاعه الى ماسكها ليردف آسر بتقولى حاجه لتردف نور لا مبقولش لينظر آسر أمامه ويبتسم ليردف فى سلات كتير قدام . ليصل آسر ونور الى السلات لتأخذ نور سلتين لينظر لها آسر بإستغراب ليردف آسر كفايه سله احنا اتنين لتردف نور دول ممكن ميكفوش هات واحدة معاك كمان ليردف آسر متأكدة انتى هتجيبى الجنينه كلها ،لتجمع نور بعض البطاطس لتخبط على رأسها بيأس لينظر لها آسر بإستغراب ليردف فى ايه لتردف نور هناكل دلوقتى البطاطس اذاى ليردف آسر بتفكيرهو ايه الى اذاى بطاطس مقليه ولا مبتعرفيش لتردف نور يا عم دى أسهل حاجه ليردڤ آسر بغض النظر عن كلمه عم هحسبك عليها بعدين احب افهم ايه المشكله لتردف نور بحزن مفيش كاتشب ،لينظر آسر بنفاذ صبر إلى السماء آسر بهدوء ع** ما بداخله ليردف روحى اجمعى اى حاجه تانيه وانا هجمع البطاطس روحى لتردف نور طب اساعدك ليردف آسر لا شكرا امشى من قدامى دلوقتى شكلى هرتكب جريمه لتردف نور بتعجب حاضر هو انا عملت حاجه ليردف آسر بهدوء بريئه مبتعمليش حاجه خالص انا الى شرير يلا ،لتذهب نور بينما جلس آسر يجمع بقيه البطاطس ليردف آسر أدهم عندة حق كان لازم أرجعها دى مجنونه ليمسك آسر هاتفه ويتصل بإلياس ليردف الياس تحت امرك يا فندم ليردف آسر بهدوء تعرف تجبلى كاتشب ليردف إلياس بإستغراب كاتشب ليه ليردف آسر كاتشب وخلاص تعرف ليردف إلياس اعرف يا فندم نص ساعه واجيبه لحضرتك ،ليغلق أسر الهاتف وينظر له بيأس ليردف ايه الى انا بطلبه دا هروح اشوف المجنونه دى بتعمل ايه يذهب آسر لنور ليجدها تجلس على ضفه النهر وطرحتها التى ترجع إلى الوراء على أثر الرياح وفستانها الزهرى الجميل فكانت كالالوحه ليردف آسر بهدوء عجبك المكان لتردف نور بإبتسامه مكان جميل فعلا ليردف آسر يلا نكمل لتردف نور ينفع نقعد شويه ليردف آسر تمام ليجلس آسر بجوارها ليردف اسمك ايه لتردف نور معقوله خ*فنى ومتعرفش اسمى ليردف آسر ببرود وأعرفه ليه لتردف نور بغيظ تمام مش مهم تعرف بأه ليرف آسر بهدوء بتقولى ولا اوقعك فى الميه لتردف نور بخوف خلاص خلاص اسمى نور ليردف آسر بهدوءتمام لتردف نور وانت اسمك ايه ليردف آسر ببرودشئ مبخصكيش لتردف نور يا عم انا بقولك اسمك ايه مش عندك كام بيت يعنى خاطفنى لو حبيت انديلك ترجعنى اقولك ايه ليردف آسر بهدوء اسمى آسر لتردف نور وانا بقول كل شويه تقولى انتى آسيرة علشان انت إسمك آسر ليردف آسر ببرود يلا نرجع البيت لتردف نور يلا . ليرجع آسر ونور الى المنزل لتدخل نور الى المطبخ وتبدأ فى إحضار البطاطس ليتوجه آسر إليها ويضع أمامها الكاتشب ليردف آسر اتفضلى الكاتشب لتردف نور بسعادة شكرا بجد دا انت طلعت طيب اهوة امال كنت فكراك شرير وهتعذبنى ذى الافلام صحيح هو مفيش تليفزيون هنا ليردف آسر انتى فاكرة نفسك فى رحله عمرى ما شوفت بنت شاكلك واحدة غيرك كان زمانها بتعيط وعاوزة تروح لأهلها ولا اهلك مش عوزينك ،لتختفى الابتسامه من على وجه نور وتنظر إلى الأسفل بحزن لتردف نور بحزن هما مش عاوزنى فعلا لو كانوا عاوزنى مكانوش سابونى لوحدى فى الدنيا لتنزل دموع نور لتردف تعرف كنت نفسى يبقوا موجودين دلوقتى معايا ويدوروا عليا ويرجعونى معاهم ليردف آسر بهدوء ليه هما مسافرين لتردف نور بحزن ايوة مسافرين بعيد اوى بس مش فى الدنيا الله يرحمهم ليردف آسر بحزن وانتى عايشه لوحدك لتردف نور عايشه مع جدتى ليردف آسر بإبتسامه الاكل خلص ولا لسه لتردف نور خلاص خلصت يلا ناكل ،ليبدأ آسر ونور فى تناول الطعام لينظر لها ويردف آسر بهدوء فى لاب توب فى اوضتى ابقى استخدميه بس لو كلمتى حد من ورايا هحبس فى الجزيرة دى لوحدك فاهمه لتردف نور بخوف حاضر . -------------------------- بينما ذهبت ريم الى شركه الامبراطور لتدخل الشركه لتجد الموظفين والموظفات يعملون كالانسان الآلى لتسأل أحد الموظفات على مكتب أدهم لتصعد إليه لتجد سكرتيرة الشخصيه خاصته مكتبها على بعد قليل من غرفه مكتبه والدور واسع نظيف لايوجد به أحد سوى غرفه مكتب أدهم ومكتب السكرتيرة وتوجد كاميرات فى جميع الأركان ليقطع تأملها السكرتيرة ايوة يا فندم حضرتك عاوز مين لتردف ريم أدهم بيه لتردف السكرتيرة عندك معاد سابق لتردف ريم لأه بس قوليله ريم الجندى لتردف السكرتيرة ثوانى أدى للباشا خبر ،لتدخل السكرتيرة الى مكتب أدهم حيث كان أدهم يراجع بعض الاوراق بإنشغال لتردف السكرتيرة أدهم بيه فى بنت برا إسمها ريم الجندى عاوزة تقابل حضرتك ليردف أدهم بإبتسامه كنت عارف أنها هتيجى دخليها لتردف السكرتيرة حاضر يا فندم ،لتخرج السكرتيرة وتدخل ريم ليقف أدهم ويصافح ريم بإبتسامه ليردف أدهم بإبتسامه اتفضلى لتردف ريم بتوتر انا موافقه على عرض حضرتك ليردف أدهم بإبتسامه هايل تقدرى تبدأى شغلك من دلوقتى لو عاوزة لتردف ريم بإستغراب هو انا هشتغل مع حضرتك علشان شايفه سكرتيرة حضرتك موجودة ليردف أدهم لا هتشتغلى معايا السكرتيرة هتتنقل لمكتب آسر بيه فى الدور الثالث ليجد ادهم اتصال من آسر ليردف ادهم ايوة يا آسر ليردف آسر انا نازل مصر انهارظة باليل عاوز اقابل الى اسمه نائل مهران ليردف أدهم تمام ،ليقفل آسر الهاتف لينظر وراءه ليجد نور تجرى وراء شئ ليردف آسر بهدوء بتعملى ايه يا نور لتردف نور بحماس بجرى ورا الارنب ليردف آسر بإستغراب ليه لتردف نور علشان يسلينى وانا قاعدة لوحدى ليردف آسر بتخافى تقعدى لوحدك لتردف نور بخجل ايوة بخاف من الضلمه وانى أقعد لوحدى ليردف آسر بهدوء انا مسافر انهاردة لتردف نور بحماس وانا هاجى معاكى ليردف آسر بتردد لأه هتخليكى هنا وانا مش هتأخر يومين وجاى لتردف نور بحزن يعنى هقعد لوحدى ليردف آسر بهدوء بحسبك مش عاوزة تشوفينى بعد ما خ*فتك لتردف نور علشان مبحبش اقعد لوحدى وانت شخص هادى انت خ*فتنى بس مسبتنيش لوحدى أو قعدتنى فى الضلمه أو جوعتنى انت شخص كويس ينفع اطلب منك طلب ليردف آسر بهدوء قولى لتردف نور عايزة ارجع بيتى هو انا هخلينى هنا لغايه امته ليردف آسر ببرود انسى الرجوع انتى هتعيشى هنا ليتركها آسر ويدخل المنزل بينما نزلت دموع نور على حالها ولا تعرف اذا كان سئ ام جيد . ---------------------------------- أدهم ليردف هتبدأى الشغل من امته لتردف ريم من النهاردة لو حضرتك عاوزة ليردف أدهم تمام قومى معايا هنتمم صفقه ونيجى لتردف ريم حاضر يا فندم ليردف أدهم بإبتسامه حلو فندم دى عجبتنى ،ليخرج أدهم وريم من الشركه ليصل إلى سيارته ليفتح الباب الى ريم ليردف أدهم اتفضلى لتركب ريم ويحتل أدهم مكان القيادة لينطلق لتنظر ريم الى الخلف لتجد سيارة وراءهم لتردف ريم بتساؤل ايه العربيه الى ماشيه ورانا دى ليردف أدهم دى عربيه الحراسه متستغربيش دى عربيه الحراسه بتاعتى معايا فى كل وقت بس مبيدخلوش فى حاجه غير بأمرى لتردف ريم بهدوء تمام ،ليصل أدهم الى الشركه ووراءه ريم ليستقبلهم مساعد المدير ليسلم عليه أدهم ليردف المساعد اتفضلى يا أدهم باشا ، مدحت باشا مستنى حضرتك فى غرفه الاجتماعات ، ليتوجه أدهم وريم الى غرفه الاجتماعات ليصافح ادهم مدحت ليجلس أدهم ومدحت بينما وقفت ريم بجانب أدهم ليردف أدهم بإبتسامه اقعدى يا ريم ،لتومئ ريم برأسها وتجلس بينما نظر مدحت الى ريم ليردف مدحت السكرتيرة بتاعك جميله اوى يا أدهم بيه ليردف أدهم بغضب خلينا فى شغلنا احسن فين ورق الصفقه ، ليشير بيدة الى مساعدة ليعطيه ورق الصفقه لينظر أدهم الى الاوراق ليجد مدحت ينظر الى ريم بنظرات يعرفها جيدا ، ليقف أدهم لتنظر له ريم بإستغراب وتقف أيضا ليردف مدحت فى حاجه يا أدهم بيه ليردف أدهم مفيش صفقه والشغل إلى ما بينا أنتهى وانا هعرف اذاى تلص على حاجه تخص أدهم الرفاعى ليردف مدحت بقلق أسف يا أدهم بيه ليردف أدهم خلص الكلام عن اذنك ، ليمسك أدهم يد ريم بتملك تحت استغراب ريم ليخرج أدهم من الشركه ليصل إلى السيارة لتسحب ريم يدها لتردف ريم ايه الى حضرتك عملته دا اذاى حضرتك تمسك إيدى ليردف أدهم بتنهيدة اسف يلا نرجع الشركه لتردف ريم والصفقه ليردف أدهم بإبتسامه انتى شايفه ايه الصفقه اتلغت لتردف ريم بإستغراب ليه مدحت بيه معملش حاجه حضرتك الى قومت واتعصبت فجأه ليردف أدهم بغيظ دا شغلى وانتى لازم تسمعى كلامى فاهمه لتردف ريم بهدوء حاضر ، ليركب أدهم السيارة وبجوارة ريم ليرجع إلى شركته . يا رب يكون البارت عجبكم وقولولى رأيكم .
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD