الحلقة 8

1807 Words
بصو بقى يا حلوين الحلقة دي لو جابت 100 لايك و 200 تعليق على جروب الفيس بتاعي ( روايات ♕Noody♕) هنزلكم حلقة تانية والتحدي دا لحد بكرا الساعة 5 المغرب يلا بقى عايزين نشغل الجروب شوية ?? #رواية_رجل_المهام_الصعبة الحلقة الثامنة للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕ #Nada_Mohsen اوتار بصتله بإستغراب:نعم؟؟ عز:اقصد ايه رأيك في الفكرة يعني انا عايز رأيك اوتار بعدم فهم وهي مستغرباه:انت عايز توصل لأيه ايه الكلام دا؟؟ عز:انا بفكر يعني ارتبط اوتار بصتله بصدمه:بتتكلم بجد عز ابتسم هز راسه بإيجاب تالين جت بسرعة شدته:عز تعالى حالآ عز:ايه استني طيب تالين هزت راسها بنفي:لا يا عز تعالى مراد وعمران بيلعبوا بو** تعالى دا عمران مبهدله وانتي يا اوتار يلا نزل وتقى طلعت بإبتسامة وبصت لسارة ضحكت سارة:ايه دا ايه اللي مفرحك كدا اوتار لسه هتدخل عند حسام سمعت تقى تقى:عز طلب يتجوزني وهيعلن دا يوم راس السنة اوتار غمضت عينها وحست رجليها مش قادرة تشيلها وبصتلهم شافت تقى فرحانه واوتار مشيت عشان تطلع اوضتها تقى بضحكة مكر:استني مش هتباركيلي اوتار بصتلها تقى:عز هيعلن خطوبتنا يوم راس السنة اوتار بصت لسارة ولاحظت عليها الغضب وبصت لتقى بصوت مهزوز:م..مبروك... تقى:انتي مالك لونك مخطوف كدا ليه اوتار:انا تعبانة بس شوية بعد اذنكوا.... طلعت اوضتها وعيطت من قلبها بل انهارت وهي بتفتكر كل لحظه معاه وانهارت في العياط ودخلت الحمام اتوضت وصلت ركعتين ودعت ان ربنا يقف معاها وانها تنسى حب عز دا نهائي:انا غلطت يا ربي سامحني انا نسيت حدودي معاه وعشان كدا انا دلوقتي مجروحة عشان كدا دلوقتي انا بعاني..انا اسفة انا مش هغلط تاني.. عيطت وقفلت الباب ونامت سارة قاعدة في اوضتها وحاسة بالغضب والضيق والدموع في عينها:انا حبيتك يا عز حتى لو دا مش صح فدا حلمي انت حلمي ومش هستسلم...حتى لو على حساب تقى.... #رواية_رجل_المهام_الصعبة للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕ #Nada_Mohsen في بيت الدمنهوري الدمنهوري:بكرا المفروض العملية ومعرفناش نوصل لحد تبعه =معرفوش يجيبو البت وعز شكله حبها بس متقلقش عندي فكرة جامدة وواثق انها هتعجبك الدمنهوري:قول لما نشوف =مدام نور مرات القائد ماهر القائد بتاعنا ايه رايك دي اكبر نقطة ضعف ليه الدمنهوري:يا ابن اللذينه فكرة جاحدة =بس بقولك ايه اياك ثم اياك حد يجي جمبها الدمنهوري هز راسه بنفي:عيب عليك دا مجرد تهديد الدمنهوري ابتسم بخبث وسند ضهره على الكنبة براحة #رواية_رجل_المهام_الصعبة للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕ #Nada_Mohsen اوتار صحيت ب*عور جديد مش حاسة بحاجة حالة غريبة اول مرة تحس بيها غسلت وشها اتوضت وصلت الضهر ونزلت شافت عز خارج من اوضة الصلاة بتاعته ابتسم وقرب:ملحقناش نكمل كلامنا امبارح انا عايز اقولك حاجة بس انا بجمع بالعافية فهتستحمليني المرة دي بقى اوتار بصتله:بس انا عارفة الكلام اللي هتقوله عز بثقة:بجد اللي هو ايه بقى.مظنش انك تتوقعيه اوتار بصتله ومشيت دخلت المطبخ عز بإستغراب:انا مش فاهم هي مالها....سارة اوووف ممكن يكون دا اللي ضايقها خصوصآ انها كانت معايا امبارح...انا لازم اتكلم معاها في الموضوع دا بس ليه الكلام صعب معاها...لا لا لازم اتكلم لاني حاسس وعارف انها بتحبني احلام:بردو مصره اوتار:انا هشيل الدنيا لحد معلا ترجع ومتقلقيش دا ولا هيتعبني ولا هيجرحني مفيش اي مشكلة...دا هيريحني احلام:انتي حد ضايقك في حاجة... اوتار هزت راسها بنفي:لا...انا كويسة لو سمحتى خليني اعمل اللي عيزاه احلام هزت راسها بإيجاب وخرجت اوتار ابتدت تحضرلهم الفطار وحولت الاكل وخلصوا وهي قعدت معاهم ومثلت انها بتاكل لحد مخلصوا ووقفت تغسل الاطباق بتلهي نفسها باي حاجه عز:مكلتيش ليه اوتار اتحكمت في نفسها وبصتله:انت مركز معايا ليه انا حرة مليش نفس عز:اوتار في ايه مالك النهاردا ايه سبب قلبتك دي اوتار:مالي انت اللي جاي تتكلم عز:لا انتي متغيرة حتى نظرتك متغيرة اوتار:ممكن تسيبني براحتي عشان بكرا في حفلة واكيد هتبقى مميزة وجدآ كمان بالنسبة ليك.. عز:اوتار انتي مش مغصوبة تعملي حاجه وانا هكلم ماما اوتار:لا متعملش كدا لو سمحت انا اللي اصريت ولو سمحت سيبني في حالي ابتدت تكمل غسل الاطباق وعز مسك دراعها:اوتار في ايه ايه التغيير دا قلبتك وحشة على فكرا اوتار زات ايده بعنف وطبق وقع منها ات**ر:لو سمحت لو سمحت ملكش دعوة بيا وايدك متلمسنيش والا انا همشي فعلاً ابعد عني يا عز وحرام عليك تبقى بتصلي وزي مبتتظاهر انك عارف ربنا وتلعب على واحدة تطلعها سابع سما وانت على علاقة بامها حاجه في منتهى الق*ف وانت مستهون باللي بتعمله بس انا مليش دعوة بيك ومش عيزاك تتقرب مني باي شكل فاهم خليك كل يوم والتاني مع واحدة فيهم وانت مش عارفة عاقبة دا ممكن يكون ايه........ احلام دخلت:في ايه انتوا مالكوو وانت يا عز واقف ليه وانتي متعصبة ليه بصت في الارض وللطبق اللي ات**ر:حد اتعور؟مين وقعه مش تخلوا بالكوا اوتار بغضب بعدت عينها عن عز المتفاجأ من كلام اوتار:غصب عني الطبق وقع عز خرج احلام راحت وراه:حبيبي مالك في ايه عز:مفيش حاجة سليم:مالكوا احلام:شكله متغير واوتار كانت بتتكلم معاه بس باين ان شكلها متعصب البنت دي ضايقتك عز بضيق و غضب صوته عيلي:لو سمحتوا محدش ليه دعوة بيا و يا ريت يعني تسيبوني في حالي لو سمحتوا خرج راح شغله سليم حضن احلام:متضيقيش هو اكيد متضايق من حاجه احلام:اكيد بسببها هي سليم اتن*د بضيق من تفكيرها:احنا لسه منعرفش ومينفعش نحكم اهدي بس لحد ميهدى ونعرف اوتار خرجت ملقتهوش وشافت حسام نازل ابتسمت وهو غمزلها:ياااه البيت وحشني اوي احلام ابتسمت عمران نازل وراه:نفسي اديله برجلي كدا وهو نازل يتشقلب احلام:بس يا رخم حسام نزل واحلام حضنته:حمدلله على سلامتك يا عمري سارة ابتسمت:حمدلله على السلامة يا بطل حسام اتجاهلها وبص لاوتار:مجتيش شوفتيني امبارح تالي كدا هتبقى اجدع اخت تالين ابتسمت وبصت لاوتار بثقة وضحك:شوفتي هتفوق عليكي بسرعة انا روحتله امبارح اوتار ضحكت وحسام ملاحظ حزن وضيق في عينها حسام ابتسامته اختفت وسألها بعينه في ايه وهي غمضت عينها بإبتسامة وفتحتها بمعنى كويسة وهو عارف ان في حاجه بس محبش يضغط عليها #رواية_رجل_المهام_الصعبة للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕ #Nada_Mohsen سيف:مالك؟ عز:بما ان مفيش حد هنا هتكلم معاك انا قولت هقولها اني بحبها قولت اني هبدا حياة جديدة وصليت استخارة وارتحت وكمان قولت اني اول بنت هنجيبها هنسميها ليالي سيف بدهشة:الله اكبر كل دا عشان كلمتين قولتهم لاء جامد انا عز:مش بالظبط هما كلمتين جوم في وقتهم سيف:يا ابن اللذينه ايه بقى اللي حصل يا نمس عز بضيق:محصلش معرفتش اكلمها من زحمة البيت وبعدين النهاردا متغيرة مقبلتش تتكلم معايا خاالص ولا قبلت حتى اكمل كلامي انا مش عارف في ايه وايه اللي مغيرها مش فاهم سيف:اكيد في حاجة بيتهيقلي هي مش من النوع دا!! عز:يعني المفروض اعمل ايه وبعدين العملية بكرا وانا مش فاضي ودماغي فيها مليون حاجة اصلآ سيف:سيبك من العملية دي خالص يا عز المهم دلوقتي في اوتار ايه رأيك تكلمها!! عز:ممعهاش تليفون ومش هتصل بحد اقوله ادهاني مش عايز حد يعرف حاجة الا لما اخد رأيها مش عايزها تتحرج ولا عايز حد يتكلم معاها من اللي في البيت سيف:امم طب متروحلها سراج:يروح لمين سيف:انت شرفت عز مش معاهم وعمال يفكر اكيد هي سارة السبب اتن*د وقام سيف بأبتسامة وهو باصص في الورق بخبث:على فين عندنا مهمة بكرا ايه هنسيبها ولا ايه عز بغيظ:ملكش دعوة شوية وجاي خرج واحمد خبط فيه:على فين مبقتش منتظم اليومين دول يعني عز:خرجني من دماغك عشان مش فايق خااالص مشي واحمد اتضايق ودخل مكتبه عز وصل على البيت شاف اوتار بتزينه وتالين معاها واوتار بتقولها تزين فين وعمران بيساعدهم هو ومراد وزياد تقى قاعده حاطه رجل على وبتلعب في الفون بتاعها واول مشافت عز جريت حضنته وعز حضانها وابتسم وهي باست خده:وحشتني عز:يا سلام انا لحقت تقى:انت دايمآ بتوحشني عز بص لأوتار عينها جت في عينه وهو شايفها غامقة جدآ ابتسم وخلاص عرف انها غيرانه وهي بعدت عينها عنه وهي واقفة على السلم بتعلق الزينه وهو وقف تحت السلم وترها اوتار:تالي معلش ناوليني الفرع الفضي دا عز جابه وادهولها وهي خدته بضيق وتوترها زاد وهي بتدعي وبتتكلم مع نفسها:خليه يبعد يا رب انا حاسة اني مش عارفة اعمل ايه ....وجوده بقى صعب فعلآ سارة بصاله باستغراب وضيق عز:انزلي عايز اتكلم معاكي يلا اوتار :مش فاضية عز:انا جاي مخصوص عشان اكلمك انزلي قولت اوتار:وانا قولت مش فاضيه عز:يعني مش هتنزلي اوتار بعند:لأ لأ لأ عز ابتسم بمكر وض*ب السلم اللي هي واقفة عليه برجله وهي صرخت والكل وقف واتخض بس عز كان مجهز نفسه وايده انه هيشيلها وفعلآ شالها وهي اتصدمت وبصاله عز:لما اقول اني عايز اتكلم معاكي المفروض تيجي بهدوأ العند مش حلو معايا سارة بغضب:انت ايه اللي بتعمله دا يا عز هااا معنها متكلمت متغور وبعدين عايزها في ايه عز بصلها بحده:اسمها اوتار وتحترمي نفسك معاها عشان انا لحد دلوقتي محترم معاكي بس مش هسمح حد ينطق بحرف عنها اوتار بصتله بصدمه وعيزاه ينزلها وهو خرج برا البيت بيها عمران صقف وصفر: الله علييييك يا زوز الله ينور تالين بصت لحسام:هو دا بجد؟؟ حسام بعدم تصديق:مهو لو مكنش بجد يبقى مب**ك علينا التهيئات احلام بغضب:دا شكله اتجنن وكلكوا ماشيين وراه زي الحمير تقى بغضب ونظرة حقد وبدموع:هي البت دي عاملة لعز ايه سارة طلعت على اوضتها بغضب اوتار بتحرك رجليها بعنف في الهوا :نزلني بقى ايه اللي عملته دا عععز نزلني هصوت عز بصلها لقى عينها بنفسجي فاتح ابتسم:اللي عملته عجبك بس خوفك اوتار بصت لتحت :انت زعلتهم عز:محدش هيزعل غير سارة وتقى اممم وامي مش فاهمة فممكن تضايق اكتر مهي متضايقة مني اصالحك بس وهروح افهمها اوتار:انا مش متضايقة غير انك شايلني نزلني بقى يا عز عز نزلها وركبها العربيه:اربطي حزام الأمان اوتار:احنا رايحين فين عز اتكلم في التليفون:انا جاي كل حاجة تبقى جاهزة زي متفقنا اوتار:ممكن لو سمحت تفهمني في ايه انا عندي حاجات جوا هعملها عز ساق:مش وقته وربنا يستر مش مستعد اضحي بالعربية دي كمان اوتار كتمت ضحكتها عز:حتى دي مستخسرة عليا اشوفها اوتار بصتله باستغراب وهو ابتسم #رواية_رجل_المهام_الصعبة للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕ #Nada_Mohsen حسام:تفتكروا خادها ليه تفتكروا ممكن يقولها انه بيحبها ويتجوزها ويعيشوا في تبات ونبات بقى ويجيبو حسام وحسامات ضحكوا وتالين بصتله بتفكير تالين:بجد لا لا صعب دا عز بردو عمران:دا لو حصل انا هغني واقلبهاله بكرا حسام:يا رب بقى احلام:يا رب تخرسوا عشان صدعتوني واللي بتقولوه دا مش هيحصل فاهمين حسام: اما نشوف... يا مامتي احلام ض*بته بتليفونها وهو مسكه بسرعة وضحك #رواية_رجل_المهام_الصعبة للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕ #Nada_Mohsen عز نزلها من العربية:تعالي اوتار:دا مطعم! عز:صح منا عارف بعرف اقرأ اوتار:مش فهماك! عز مسك ايدها وهي بعدتها وربعت ايدها وهو اتن*د: مفيش فايدة دخلت شافت المطعم متنزين بشكل جذاب وهادي ومفيش غير بنات فيه بيقدموا الاكل وبيعزفوا موسيقى هادية اوتار بصتله بإستغراب عز سحب كرسي وشاورلها تقعد قعدت بإستغراب وقلبها بينبض بسرعة غريبة هو ممكن يتقدملها هنا وبالطريقة دي عز قعد قدامها:تحبي تاكلي ايه اوتار بصتله:مش جعانه..انا عايزة امشي مشيني من هنا عز ابتسم بحب:لا مشيان ايه بس لسه شوية هاتيلنا اممم اوتار انتي بتحيبي المشويات اوتار هزت راسها بإيجاب عز:طب اتنين وجبة فراخ مشوية واتنين كفته مشوية و اوتار:انا مش جعانه كفاية عز غمز للنادلة:متنسيش العصير النادلة هزت راسها بإيجاب وابتسمت ومشيت اوتار وقفت بغضب وعينها بتغمق:لو سمحت مشيني من هنا لو سمحت عز وقف وهز راسه بنفي فهم انها غيرانه وابتسم:اقعدي بس انا عايز اتكلم معاكي وعندي شغل اوتار:بدل منت عندك شغل اتفضل روحه وانا هرجع البيت عز اتعصب وحس انه بيفرض نفسه عليها بس اتمالك نفسه:اوتار هما دقيقتين اسمعي بس اوتار قعدت وهي مكشرة:انا بقول بس عشان تعرف تاخد راحتك وانا شكلي ميشبهش للمكان دا عز:اولآ انا اللي جايبك هنا فراحتي معاكي ثانيآ انتي اجمل من اجمل واحدة شغالة هنا اوتار بصتله بدهشة كان الاكل جه وابتدوا يكلوا وهو طلع علبة خاتم وحطها قدامها وهي اتصدمت وهو بياكل بإبتسامة اوتار الدموع اتجمعت في عينها وابتسمت وعز تأكد انها هتوافق على الجواز بيه فتحت العلبة وبصتله بصدمة:ايه دا يا عز!! عز:انتي بتحبي الشيكولاته مش كدا حاسك متضايقة قولت اجبهالك حاجة صغننه كدا.. #يتبع بقلمي/ندى محسن♕Noody♕
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD