الفصل التاني -2

2265 Words
كنان بسخريه وهو يتتطلع الي زين:احمد ربك اني عرفت اتصرف معهم زين ببرود:وهو انا محضرتش الاجتماع حضرته وخلصتو في ايه بقا كنان ببرود :كنت فين يا زين واول مره تحصل انك تنسا الاجتماع زين ببرود :منستش كنان :واضح لو مكنتش رنت عليك كنت هتنسا زين تجاهل حديث صديقه وهو يتتطلع الي الملف التي ينظر اليها :انت لازم تسافر كنان بجديه :ودا ليه زين :عشاان في شويه اوراق من سويسرا عاوزك تجبيهم من هناك كنان :و اشمعنا انا زين ببرود وهو ينظر اليها :عشان محدش بثق فيها غيرك ومينفعش حد يجبيهم غيرك فلازم تروح كنان بمرح :يااااه ياخي الواحد هيشم هوا هناك واتفسح واشوف البنات اللي بره و..ا.ا قطعو زين وهو ينظر اليها بجديه :لا انت هتيجي علطول ومفيش قاعده هناك عشان الورق دا عاوزه النهارده قبل بكره وطاريتك كمان ساعه وهتجهز كنان بحسره :ليه ياعم كدا كنت هاخد يومان فيهم واشوف الناس يا زين انت عاوز تحبسني لااااا مكنش العشم يا زين مكنش العشم زين وهو ينظر الي ساعته بملل : لو فتحت بوقك دا تاني هخليها طايرتك عليها ربع ساعه كنان بمرح وبزعر :بهزر معاك يا وحش لا ساعه عندي كفايه من الازم حقيقي خليني ساكت احسن زين :بره وعاوز الاوراق عندي اخر الليل كنان بمرح :تمام يا باشا بس متزوقش _______________________ عمر دخل الي، المستشفي ودخل الي غرفتها عمر يتتطلع عليها بشغف وحب عمر يقرب منها بحب وقلق :مالك ياحبيبتي مين اللي عمل فيكي كدا قومي وكلميني يا مليكه (تعريف بسيط) عمر رئيس مافيا ومطلوب من الشرطه ويحب مليكه بشده لكنها لا تبادله الشعور واقسم انها سوف تبادلها نفس الشعور الذي يبدالها قرب منها وحملها بخفه خبه وجها بالشال الذي كان يرتديه ونزل من الباب المختصر غير من الباب الرئيسي وضعها ع سيارته وامر السائق انو يطلع ع الفور _____________________________ بعد ساعتين في سويسرا ملاك تفتح عينه بخفه وتفتح عيونه التي تمثل مثل عيون البحر نعم انها عيونه لونهم لبني اي احد ينظر اليها يغرق في بحور عينها تشاهد الغرفه بفزع انها ليست غرفته التي بالمستشفي واين هي ولما هي هنا عمر يدخل الغرفه بسرعه التي شاهده بكاميرا المراقبه انه خائف عليها لذا وضع كاميرا في غرفتها دخل عمر بقلق :مالك ياحبيبتي حسيتي نفسك احسن ملاك بقلق وزعر :انت مين وايه اللي جبني هناا عمر بااستغرب من هدوئه وانها لا تعرفه :لو كنتي فاكره انك هتلعبي لعبه جديده عليا فاااظن واقولك اني مبقتش مستحمل ال**بك ياامليكه وكفايه لحد كدا ملاك بصوت عالي :مليكه مين وال**ب ايه انت مين وايه اللي جبني هنا وفين كنان عمر بغيره واضحه :لو انت بتلعبي معايا عشان تشوفي غيرتي ولله اعلم بتلعبي بتوصلي لايه انا هقتلك المره دي ملاك بخوف :هتقتلني انا عملت ايه انا معرفكش ومعرفش ايه اللي جبني هنا ارجوك رجعني لكنان عمر بااستغرب اكتر :كنان مين...!!؟ ملاك :الدكتور اللي بيشرف ع حالتي كنان مهران عمر :حالتك مالها حالتك وايه اللي دخلك المستشفي ملاك بعياط اكثر فهي لا تتحمل اكثر من ذلك :ارجوك سيبني امشي انا....... عاوزه.... كنان..... عاوزه ارجع المستشفي لو سمحت عمر نظر الي دموعه ادايق من نفسو :اهدي ياامليكه اهدي ياحبيبتي ملاك بعياط اكبر وهستري :انا مش مليكه انا اسمي ملاك قاسم المنشاوي بعد ازنك سيبني....... امشي عمر بهدوء :حاضر ياحبيبتي بس بشرط قومي العبي معايا ملاك بطفوليه واستغرب :العب..... العب ايه عمر بهدوء ومرح : ايه يا مليكه انتي نسيتي انو وانت بنلعب ضرب ونشوف مين اللي هي**ب ويطلب طلب من التاني ملاك بطفوليه وبراءه :بس انا مش بعرف العب ضرب عمر قوم ملاك وقالها :هتشوفي كدا عمر في باله :وهو يتزكر باااستغراب فلااااش باك مليكه تتضحك بسخريه :احبك ولله لو كنت راجل اخر الدنيا مش هحبك انا لو اطول اقتلك كنت قتلتك عمر بضحك :طيب يالوكه جايبه الثقه دي كلها منين مليكه بضحك وبمكر :طيب فكني فك الحبل وتعال نتواجهه لو **بت انا هعمل طلب وانت لو **بت يا سيدي خليني هنا علطول عمر بحب :تمام فكها وتواجهو ومليكه تتضرب عمر لكمات وتصد لكمات عمر الذي تواجهه والذي انتها مليكه التي تغلبت ع عمر مليكه وهو تلهس :طلبي بقا عمر وهو يلهس وهو الاخر :مش لما اشوف الطلب مليكه قربت منو وتتضربو قلم :دا طلبي لو فكرت تلمس شعره مني تاني ياويلك ياعمر شو اللي هيحصل فيك سبتو وخرجت وطبعا واجهت كام حراس ضربتهم بدون رحمه End Flash ملاك ببراءه :استاذ ياا استاذ عمر :هاااا ملاك :هنلعب ايه عشان عاوزه امشي عمر :انتي عاوزه تمشي ملاك ببراءه :ايوا عمر تعال نتواجهه :اضربني ولو ضربتني هت**بي وهتمشي ولو انا **بت مش هتمشي ملاك بخوف :ماشي عمر يضرب ملاك ع وجهه بس براحه حتي لا تتاذه فهي حبيبت قلبو اما هي ففشلت في تصد هجمته وقعت ع الارض فهي ضعيفه مهما كانت الضربه :اااااه عمر باااستغراب ملاك بعياط وجع :عاوزه امشي بقااااا عمر اخذها في حضنو بعد ما رفضتت لكنها اقوي منها امام هذه الضعيفه ملاك بعياط هستري :عاوزه امشي بقااااا سيبني..... عمر وهو يملس ع شعرهاا :خلاص هسيبك بس اهدي ملاك بفرح :هتسبني بجد عمر بااستسلام :ايوا ياحبيبتي ________________________ بعد ساعتين ونص في سويسرا ملاك :ياربي انا فين طيب انا عاوزه ارجع كان لازم يعني يا ملاك تعاندي معها مهو كان هيوصلك كان ايه لازمتها بس عنادك تتكلم مع نفسها ولا تنتبه الي السياره التي جئت ناحيه طريقها التي خبتطها خفيفه كنان نزل من السياره وتوجهه الي البنت التي وقعت بسببه كنان :انتي كويسه ياا انسه ملاك بطيبه :ايوا الحمد لله جات سليمه وانا اللي غلطانه كنان نظر الي تلك الملاك :ايه بس اللي جابك هنا انتي مش عارفه انو الطريق دا مخصص لعربيات ولا ايه ملاك تهز راسها بلااا كنان :طيب تعال اقعدي متخفيش في العربيه وانا هوصلك ملاك بفرح ولقد ارتحت مع هذا الشخص :بجد هتوصلني كنان :طبعا تعالي بقا (وساعدها ع الركوب في سيارته) كنان وهو يركز في الطريق :ها بقا اوصلك فين ملاك بحزن :معرفش كنان باااستغراب :متعرفيش!!!؟ ملاك :بس عاوزه اروح المستشفي وعند الدكتور كنان مهران كنان باااستغراب وصدمه :دكتور كنان مهران ومستشفي ملاك :ايوا كنان :لا ثانيه واحده كدا انت تحكيلي حكايتك الاول وبعد كدا هود*كي عن كنان مهران ملاك :حاضر (و حكتلو عن عذبها في، بيت امها والتي تعترضه وهي صغيره وحكلتو عن الكل يتهمه بمجنونه وعند دكتور كنان مهران التي يعاملها بحب والتي اخطففها وادعها الي هنا بس لكنها لا تحكي ايه اللي حصل معها مع عمر ولا تعرف اسمو حتي ) كنان بأالم وقد عرف من هي :ياااااه انتي اتحملتي كل دا ومقولتش لحد ملاك بحزن :لا وخايفه اقول لدكتور بتاعي لا يسبني انا حكتلك عشان حسيت براحه جدا معاك واستريحت معاك في الكلام كنان بحنان :انا هوصلك بس لازم تعرفي انو دي سويسرا مش مصر ملاك بصدمه وفزع :ايه سويسرا دي بعيده انا معرفش اصلا جت هنا ازي كنان :متخفيش انا هوصلك و هوصلك كمان عند دكتور بتاعك ملاك بفرحه :بجد .... شكرا جدا ليك يااا.... هو انت اسمك ايه كنان بتوتر :اه..... اسمي..... قطعتو ملاك ملاك بمرح:انا سألت ع اسمك ع فكره ايه اللي بخليك توتر كدا ع العموم انا اسمي ملاك ....... ملاك قاسم المنشاوي كنان بمرح :اسمك حلو يا ملاك دا حتي ليق ع شكلك ملاك بخجل و ابتسامه خفيفه :شكرا كنان :يلا بقا عشان اوصلك بس حاولي تنامي شويه عشان لسه قدمنا طايره ولسه الطريق طويل ملاك :لا لا انا كدا احسن ______________________ في المستشفي زين بزعيق :يعني ايه اختفت ازي ايه التهريج دا وانتي كنتي فين لما اختفت ومتعرفيش عنها حاجه...... انطقي الممرضة الذي كانت تتنتبأه ع ملاك :انا كنت نازله اجيب من الكفترياه اللي تحت طلعت ملقتش حد ولله زين بزعيق:وانتي شغلتك تنزلي وتغيبي عن عنيها هي دي شغلتك ......... وانتو يابهايم انا معينكم قدام المستشفي ليه انطقواااا حراس الامن 1:ولله يا باشا ما في حد طلع من المستشفي وانسه ملاك مطلعتش اصلا من الباب المستشفي زين بزعيق :يعني ايه اختفت وانتو متعرفوش......فين الكاميرا المراقبه!!؟... رئيس الكاميرات :حضرتك مفيش اي حاجه برضو ونفس الوقت اللي انسه ملاك اختفت فيا الكاميرات كلها اتعطلت زين بصوت مخيف :الجناح اللي فيا ملاك كلكم مرافضين وانتي مرفوضة وانتو برضوا (وجهه نظره ع ممرضة ملاك ورئيس الامن والكاميرات) خرج من المستشفي وعمل اتصال زين :قدامك ساعه تلاقي فين ملاك ولو ملقتهاش هقتلك (قفل الخط وظل ينظر بشرود) _____________________ في مكان بعيد عن هذه الاجواء مليكه :يوووووه لتاني مره يا مليكه بتحرقي الاكل ولله عيب عليكي مش عارفه تعملي بيض عيون وشويه اكل ع فطار حاجه صعبه الصراحه فهد الدويري الذي ضحك ع هذه الطفله الغاضبة :بتكلمي نفسك يا مليكه اتتجننتي يابنتي مليكه بغضب طفولي :الاكل صعب اوي يابابا دا تالت مره اعمل بيض ويتحرق ايه دا فهد الدويري بضحك :طيب اوعي كدا اعملوا انا مليكه :لا لا انا اللي هعملوا يعني هعملوا فهد :ما انا يابنتي لو اعتمد عليكي مش هنفطر النهارده اوعي خليني نعملوا مليكه بعدت وفهد عمل الفطار بأحترافيه وسرعه كبيره مليكه وهي تتضع الفطار ع السفره اللي بره في الجنينه وتفطر وهي وابيها مليكه وهي تشرب نسكافيه :الا اقولي يا بابا هو انت من امتي بتعمل اكل فهد بحزن :لما امك اللي يرحمها كانت حامل كنت بتعلم ومكنتش بدخلها المطبخ ابدا كنت بخاف عليها ليحصلها حاجه وهي حامل فيكم مليكه :فيكم فهد بتوتر :فيكي طبعا ياحبيبه بابا مليكه بحزن :وهي ماتت ازي يا بابا فهد :قولتلك ماتت لما ولدتكم خلاص بقا مليكه :ولدتكم فهد بعصبيه :ملاك خلاص بقا لو فتحتي الموضوع دا معايا تاني ساعتها بجد مش هرد ع اسئلتك دي.... انا قايم عندي اتصال عن ازنك وفهد حقا ذهب يجري اتصال داخل مكتبو مليكه بتفكير :دا مش اول مره تغلط يا بابا وليه بتقول ماما لما ولدت ماتت معأني سأله نينه امل وقالتلي انها كانت فرحانه فيا وهي اللي جابت اللبس من وانا صغيره وليه كل ما سألك تقول فيكم كأنك بتقول انو عندي اخ او اخت اتولدوا معايا........ انا مبقتش فاهمه يا بابا ليه بتقول انها ميته لما ولدتت معأني الكلام دا مش صح..... وعد يا بابا اعرف كل حاجه بس اخلص من قضيه صالح __________________________ مكان كبير جدا ويبدو عليها قصر عادل :شوفتي اللي حصل سميه :ايه اللي حصل عادل :المحروسه بنتك قالبين عليها المستشفي ومش لاقينها سميه :مصلحه نصيبه تاخدها ومترجعش تاني عادل :انتي ليه بتعملي كدا هي مش دي بنتك برضو سميه :عملت ايه في اخر صفقه عادل بصوت قوي :مش عارف عامله اتصل بالزفت اللي متفق معا مش راضي يرد انا حاسس انو في حاجه سميه :قولتلك بلاش الصفقه دي قولت لاااا دي شركه لو اتفقنا معها هنبقا فوق واعلا بس البعيد مش بيسمع عادل :كفايه بقا ياسميه سميه خلصت فطار وقامت من السفره عادل :رايحه فين سميه بدلع :النادي ياحبيبي صحابي مستنيني عادل :تمام تعريف بسيط بس سميه ام ملاك شخصيه جشعه وطامعه لحد كبير تعشق المال اكثر من اي حد لا تحب حد تزوجت عادل من اجل مصلحتها عادل رأفت شخص طامع لحد كبير تزوج سميه من اجل مالها لا اكثر ____________________________________ كنان نزل من الطايره هو وملاك كنان :وادينا ياستي وصلنا مصر حمد ع السلامه ملاك تنظر حواليها :هي دي مصر كنان بحنان :ايوا ملاك بحزن :اصلا انا لما تولدت مخرجتش خالص كنان بحنان :كلو يتعوض ياستي يلا بقا عشان اوصلك عند زين ملاك بااستغراب :زين كنان بتوتر :ياااه نسيت كنان كنان ملاك :هو انت اسمك ايه كنان بتوتر :انا...... انا اسمي...... زين ملاك بابتسامة خفيفه :حلو اسمك ع فكره كنان بحنان :طيب يلا ياستي _______________________ زين قاعد في مكتب الشركه يزكر الماضي فلاش باااك زين وهو عندو 7 سنين وامه قاعدين بيلعبو ظل يتزاكر امه تعيني من الضرب وامامه فاق من اللعب هو وامه علي والده فريد :اقدمك يا فاطمه مراتي التانيه مش تقوليلي مبرووك برضو فاطمه تنصدم(ام زين) :ايه دا انت اتجوزت زين يطلع عنه امام زوجه ابيه ووالدوه وهو ماسك بهدوم امه بخوف فريد وهو يضحك بسخريه :طبعا امال فكرتيني استحمل قرفك فاطمه :تستحمل قرف مين انا اللي مستحمله قرفك وضربك ليا واهأنتك بس دا مش عشأنك ياااواطي دا عشان ابني .... قطعها فريد ع صفعه ع وجهااا هو يضربها ع بطنها :هقتلك هقتلك ياااواطيه اما هي زوجه ابيه زين ظلت ماسكه الفون وبتصور هذا المشاهد والغريب انها تتضحك واول ما خلص فريد من ضربها خبيت الفون بسرعه خالد :يلا ياحبيبتي اوريكي اوضتنا بنت :اطلع انت ياحبيبي وانا هتعرف ع زين (ونظرت نحيه زين لقته يبكي ع امه ويحضنها وامه تتطمنه انها بخير) خالد :ماشي ياحبيبتي (خالد طلع وسابها مع زين وامه) اما هي طلعت الفون وحفظته وهي تتضحك بشماته :خلي بالك بقا ع نفسك ومش عاوزه اشوف وشك في القصر دا تاني انتي فاهمه اما فاطمه ظلت تتضحك معأنها موجوعه بس ظلت تتضحك بسخريه اما هي ظلت تستغرب هذه المرأءه القويه تتضحك فهذا الموقف اول ما فاطمه سكتت ظلت تنظر لها بسخريه :هو مقالكيش ولا ايه....... تؤتؤ يا حرام بجد صعبتي عليا بس هقولك شفقه مني ليكي القصر بالعربيه بالشركات بكل حاجه لزين ابني ولا انا ولا انتي ليكي في حاجه خالص وبعد ان انهت كلامه ظلت تتضحك بسخريه اما هي منصدمه تماما هي اتزوجت رجل عجوز اكبر منها بسبب الفلوس وانه عندها حلم تصبح كل شئ بأاسمها بنت بعصبيه وبغل:كدااااااابه انتي كداااابه وهتشوفي انا همشيكي من القصر يا..... هتشوفي (تركتها وطلعت الي غرفته فريد ) دخلت بعصبيه :ايه اللي سمعته دا هو انت فعلت كتبت كل حاجه لاسم ابنك طيب وانا(وتشير لنفسها) فريد منصدم كيف عرفت بهذه السرعه تذكر فاطمه ف*جع طبيعي :ايوا كتبت كل حاجه لابني وانتي ملكيش اي لازمه غير انك تقعدي في البيت متنسيش، نفسك انا جبتك منين من الشارع بنت بغل وعصبية :ماشي بس، مترجعش تندم لانك لعبت معايا واللي يلعب معايا (وقربت منو وهمست في اذنه) هيخسر حاجات كتير اوي (بعدت عنو اول ما انهت جملتها ودفعت الباب وراه بقوه) فلااااش باك قطع تفكيره كنان :عامل ايه وحش وحشاني زين بنظره مخيفه :كنت فين بقا كنان بتوتر ومرح :لا متبصليش البصه دي عشان بخاف زين بنظره مخيفه :فين ملاك كنان :ملاك.... انت عرفت زين :متفتكرش اني نايم ع وادني كنان بتوتر :كنت في حاجه عاوزه اقلك عليها زين :ايه كنان :ملاك.......... ______________ في سويسرا الراجل 1:وصلت يا باشا مصر ومع الدكتور كنان مهران عمر بثبات :خلي عينك عليها وعاوزه اعرف كل حاجه عن كنان مهران ولو حصلها حاجه اقول ع نفسك يا رحمن يارحيم _____________________ خلصت حلقتان النهارده وانا بجد اسفه ليكم كلكم اني اتاخرت عليكم بس ولله كل واحد ربنا يعلم بيها وعملت فصل طويل اهو المهم ياحبابيبي لو عجبتكم الروايه اعملي فونت وكام كومنت عشان انزل باقي الفصول بحبكم ❤❤❤? الكاتبه :Toata moHmoud #
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD