bc

القلب القاسي عشق ملاك

book_age18+
10
FOLLOW
1K
READ
others
drama
tragedy
scary
spiritual
like
intro-logo
Blurb

من الصغر وهي وحيده لم تعرف شئ اسمو حنان ولا اي شئ الكل يعاملوها بقسوه فقد عانت كثيرا ومنذ ولادت وهي تسأل ماذا فعلت ليحصل معا هذا

اتظلمت وعانت كثيرا والكل يلقبهه مجنونه بسبب امه الذي تحب المال اكثر منها وفجأه يدخل شخص حياتها ثم قالت لنفسها انو هو عوض الله وبعد هذا الصبر ولكن هل السعاده تتطرق بابآ لها اما حياته تنقلب مره ثانيه عليها

chap-preview
Free preview
الفصل الاول -1
ظلت تتطلع ع باب غرفتها الذي بالستشفي تنتظر احد وتفرك باااصابعها غير طبيعه لكنها عزمت عقلها انه مشغول ولكنه سيذهب ليها بكل تأكيد ومن هو هو كنان حبيبها هو عوض الله الذي عوضه عن هذه الحياه عوضه عن حزنها وكل شئ شافته بهذا الحياه سئ لكنها لا تقول ولا تبوح ليها بحبها فأنه كتومه وكل شئ رأته في الحياه يظل سيرها بين نفسها قطع تفكيريها دق ع الباب ملاك قالتها بلتقأئيه و بسرعه :اتفضل ممرضه :يلا عشان تخدي الدوا ملاك بنبره حزن وكله خذلان :هو الدكتور كنان لسه مجاش ممرضه :لا.... ويلا بقا عشان تخدي الدوا ملاك بحزن وعيونه تتدمع :لو خد الدوا مش هشوفها انا عاوزه اشوفها قبل ما انام ممرضه بحنان:مش هينفع واحتمال مدام اتاخر كدا يبقا مش هيجي متعذبنيش بقا معاكي وحيات ياستي الدكتور كنان ملاك ابتسمت لمجرد سمع اسمو فهو اغلا شئ بحياته تتذكر حبو وحنانه ودلاله ومشاغبته لها فاقت ع صوت ممرضه :ها هتاخد الدوا ولا لا ملاك :حاضر( خدت الدوا فعلا ونمت علطول) ممرضه غطتتها بحنان والدموع تجتمع بعيونها :انا اسفه بس انتي متسهليش كل دا انتي ازي بس وقعتي في راجل زي دا يارتني كنت نصحتك وقولتلك الحقيقه اسفه...... ____________________ مليكه :بس ياافندم خالد رئيس مليكه في الشغل وسنه 52 سنه ويعتبر مليكه ابنته خالد: مفيش بس بقولك قدر يهرب ويستغفلنا وهو حالف انو هيندمك عشان قدرتي علي شخص زي دا متنسيش انو شخص زي دا ممكن يقتلك مليكه ببرود وثقه :خليه يعمل اللي عاوزه ياافندم انا مش، طفله عشان استخبي منو خالد :انا مقولتلكش استخبي انا بقولك خدي والدك وروحي اي حته ميعرفهاش مخلوق وياستي لو مش، عشانك عشان والدك ممكن في اي وقت يوصلوا ويأذي مليكه اخذت تفكر في كلامه فهي تعتبر والده اغلا شئ في حياته ولا تغامر بحياتو مهما كان التمن فهي ليس لها احد غيره وهي تحبه بشده هو ليس والده هو صديقها حبيبها لا يمكن إن تغامر لا يمكن ابدأ مليكه :انا موافقه بس دا عشان والدي خالد :عارف يابنتي قدامك النهارده مش عاوز حد يعرف انتي روحتي فين مليكه :حاضر ياافندم ____________________ اما عن بطلنا شارد ويتحدث مع الممرضه التي كلفها لتراقب حالتها زين :تمام خلي بالك منها انا يومان كدا وهرجع بس اياكي تعرفها ولو حصلها حاجه هيبقا اخر يوم في عمرك (غلق الخط في وشها وظل يفكر كيف إن ينتقم ويأخد حق عائلتو واعز ما هو لقلبو قطع تفكيره دفع الباب) كنان :وحشاني ولله يابرنس زين ببرود وغضب مكبوت: نفسي في مره تخبط الباب قبل متتنيل تتدخل كنان بأبتسامه :الله ما انا لو معملتش كدا يبقا مبقاش كنان زين ببرود :عاوزه ايه يا زفت كنان :احم فكنت جاي اقولك انو الراجل في المخزن بس زين يتتطلع اليها بعيون الصقر :بس ايه كنان :اصلو طالب مبلغ يعني عشان يقدر يتفق معانا زين ضحك بسخريه فهذا الذي توقعه :اديلو اللي عاوزه بس سيبه في المخزن اصلا عاوز ياخد ع الجو بتاع المخزن كنان :تمام يابرنس زين ظل يتطلع الي كنان فهو مرتبك وليس عادته ابدا زين :في ايه عاوز تسأل حاجه كنان :ايوا زين ببرود :ارغي كنان :بقا بتاخد شهادتي وبتاخد اسمي والمهنه عشان تنتقم من قولتلك انها ملهاش زنب يا سيدي عاوز تنتقم انتقم براحتك ايه اللي يخليك تاخد اسمي ومهنتي دا حتي المستشفي كلها عارفه انك كنان الدكتور النفسي اللي بيشرف ع حاله ملاك انا مش فاهمو اني مش عارف دماغك هتستفيد ايه لما تعرف الكل انك الدكتور النفسي كنان مش فاهم حاجه متفهمني زين يتتطلع اليها ببرود :خلصت .... اطلع بقا بره كنان بضحك :كنت عارف اني مش هاخد منك لا حق ولا باطل زين ببرود :اطلع بقا بره كنان :برضو مش هتقولي خد اسمي ليه وليه عملت كل دا زين :انت عارف اني مش مخبي حاجه عليك بس كل بوقته هتعرف وقتها كنان :تمام ياصحبي انا ماشي بقا هعمل اللي قولت عليا سلاااامو وغلق باب المكتب اما هو ظل يفكر ضحك بسخريه وقال بصوت عالي وعيونه تشبه الجحيم :قربت اوي _________ اما عن بطلتنا فهي اخذت والديها فهد الدويري وذهبت الي بلد ولا تعرف احد بناء ع كلام ظابطها خالد وظل والديها يتسأل اقنعته انها تشتاق حقا ان تذهب رحله معه فذهب معها بعد الحاح شديد لها _______________ عدا يومان عن ذهاب مليكه والدايها وعدا يومان ع ملاك اخذت تتراجع صحتها وتشتاق لحبيبها تظن انه تخلي عنها مثل الكل تخلي عنها ____________________ في مستشفي تجلس ملاك وتنظر الي الفراغ بشرود لماذا تخلي عنها الجميع لماذا يلقبها بمجنونه انا لست مجنونه لماذا امي لا تحبيني لماذا كل شئ ضدها لا تعرف شئ اسمو حنان ولا حب ع يد كنان هو الذي استطع إن يدخل قلبها وأقسمت الا يخرج ابدأ من قلبها فهو حب حيأتها ظلت تفكر وقطع تفكيره دق الباب ودخل زين ملاك تتطلعت عليها بشده فهو امامه لماذا ياكنان لماذا تغيب عني كل هذا المده ظلت صامته امامه وتتطلع عليها بحزن وعتاب اما هو حقأ اشتاق اليها قلبو يطرق كالطبول اول ما نظر اليها ونظر الي نظراتها كأنه احد يعتصر قلبو بسبب هذه النظرات زين بصوت مبوح :وحشتيني ياااملاكي ملاك ظلت تبكي وضمت نفسها واخذت تبكي وتبكي اما هو اسرع اليها وضمها الي ص*ره وملس شعرها بحنان :انا اسف اسف ياحبيبتي غصب عني ملاك تبكي وتمسح دموعها بكف يديها مثل الاطفال :غبت ليه كل دا ياكنان كنت مستنياك زين بصوت حزين :سافرت بره عشان كان عندي شغل بس ياحبيبتي وعد مش هتتكرر ملاك بأبتسامه حزينه :افتكرت مش هتيجي تاني وانك مشيت زيهم هتمشي زيهم ياكنان زين :لا ياحبيبتي عمري مهمشي هفضل جنبك وهمسك خدود القمر دي (ومسك خدودها ومسح عيونها) زين:بس انا زعلان منك ملاك :ليه ياكنان زين :مش بتعاندي واحيانا مش بتكلي كويس وخدي الدوا دا يلا (واعطها دوأئها وشربته) ملاك:هنام بس تخليك جنبي زين :حاضر ياحبيبتي انا جنبك اهو وفي ثواني معدوده نمت ملاك بسبب دوأئها اما هو ظل يتتطلع عليها بشغف وحب قطع رنه هاتفها رد بسرعه وخرج باب الغرفه زين :الو كنان :انت فين يابني انا بقالي ساعه قدام الوفد مش عارف اقوله ايه انت نسيت الاجتماع ولا ايه يازين زين حقا فهو نسأ تذكر شئ واحد هو ملاكه ملاك قلبو ولكن لا يعترف بهذا :انا جاي اهو دلوقتي سلام (وغلق الهاتف) زين تتطلع الي الممرضة :خلي بالك منها وايأكي يحصلها حاجه وهي هتصحا بكره وانا هجي قبل متصحا ظل يتكلم معها عن صحتها ____________ عمر بعصبيه :يعني ها يعني ايه يابهايم تختفي من يومان ومفيش حد عارف عنها حاجه اقلبوا بلد بلد وفتشوا كل بلد وقدامكم ساعتان بس لو معرفتش هي فين من خلال الساعتين دول هقتلكم واقولوا ع نفسكم يارحمن يارحيم الراجل 1 بخوف :حاضر يا باشا حاضر ________________ بعد ساعتان الراجل 1 :عرفنا يااافندم من خلال الرجاله اللي بره عمر :هي فين الراجل 1 في مصر يا باشا عمر بغموض :وفين في مصر الراجل 1 :في المستشفي لمواخده يعني يا باشا في المستشفي العباسيه اللي هي المجانين دول عمر :في مستشفي وفي مصر الكاتبه :Toata mOhmoud _______________ خلصت حلقتنا النهارده ولو حد عاجبها متنسوش التشجيع عشان انزل الفصل التاني يوم التلات

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook