للفصل الاول
الحلقه الاولي........❤.
انتي لسه زي ما انتي قمر في عيني....احلي عمر ده اللي كان بينك وبيني....واما تيجي في الكلام سيرتك بقووووول...دي حبيبتي الغاليه دي بنت الاصول......?
استيقظ حازم بهمه ودلف الي المرحاض وارتدي ملابسه ..فاذهب الي غرفة تقي ..فاهي ببساطه قالت له انها غير مستعده علي دلوف رجل في حياتها والي حين تعودها ...ستنام بغرفة وحدها
دق حازم الباب
حازم:تقي ...تقي
كانت تقي في المرحاض ولم تسمع طرقات الباب فكانت هي بداخل الچكوزي لا تسمع من بالخارج
....دق حازم عدة مرات علي الباب فزداد قلقه....عليها فقام بفتح الباب سريعا ولم يجدها...بينما في المرحاض قد انهت تقي استحمامها وخرجت وهي تلف بدنها بفوطة كبيره....وشعرها بمثلها صغيره..كانت تخرج من المرحاض غير منتبها لذلك الذي يبحلق فيها بصدمه...بينما هي قد ذهبت الي المرأه لتمشط شعرها..وما إن نظرت إليها حتي وجدت....حازم خلفها مظهره منع**ا عليها...فصرخت
تقي بصراخ:عااااا اه يا حيوان ياقليل الادب داخل اوضتي ليه
كانت تقول كلماتها وهي تهرول الي الحمام ...مره اخري...لحقها حازم قبل ان تغلق الباب...وامسكها من خصرها..
حازم بتوعد مزيف:بقا انا قليل الادب يا توكا ...ماكد بقا قليل الادب
هاجمت تقي بعض الذكريات الب*عه في هذا الحين...فأخذت تطمئن نفسها داخليا .و هي.تقول اهدي يا تفي ده حازم...ماجد حبيبك ايوه اهدي
نظرت له وقالت بتوتر:ده انا اللي قليلة الادب ...ا ابعد بقي
حازم بمزاح وخبث:طب ما تيجي ااقولك حاجه
تقي وهي تبتلع ما في جوفها:حاجة ايه لاء...ابعد بس كده...عشان مندمكش
قالت اخر كلامها بقوه مزيفه
حازم وهو يرفع حاجبه وما زال بمسكها:هتعملي ايه يعني ....
تقي بتوتر فهي قالت هكذا فقط:لـ لاء هعمل ..وهعمل ااانت ...مش عارفني..اه
حازم بضحك:طب جمعي الاول
اغتاظت تقي منه بشده بسبب مزاحه عليها
تقي :بقي كده...وانهت كلامها بوضع ختم اسنانها علي كتفه(عضته??)
صرخ حازم و ابتعد عنها وهو و يمسك زراعه
بينما هرولت تقي الي المرحاض وهي تضحك عليه
حازم بغضب :والله لا وريكي يا كلبة الكلاب انتي
_____________________________?
احببتها ولم ادري ما بي....فقد ضاق قلبي ...ورحب بها.....?
ادهم :طب يلا قومي اجهزي و جهزي الشنط... عشان هنمشي
روان بزعل:هننزل مصر
ادهم باستغراب:لاء بس ليه
روان بفرحه :اشطا بس احنا هنروح فين
ادهم بجمود:ما يخصيكش
روان :والله مش هيحصلك حاجه لو كملت الجمله ...مش كل شويه تقولي كلمه تنقطتي بيها
لما يبالي ادهم بها و ذهب الي الشرفه
بينما تمتمت روان في سرها:بارد ورخم اوووف
ادهم بتحذير:خلصي
ابتسم ادهم عليها وقال:والله مجنونه...
دلفت روان وارتدت مثلما اختار ادهم من الملابس التي قد جاء ادهم بها
فا ارتدت جيب تبدأ من منتصف البنت الي الاسفل باللون البني وبها قميصٌ ابيض بداخلها وارتدت طرحه وبندانه تجمع من لونهما
فخرجت ودارت حول نفسها بفرحه وقالت:ايه رأيك حلو
ادهم بجمود:اه...يلا
ثم امسكها من يدها وخرج بها واشار الي احدي الحارس ليدلف يأخء الحقائب من داخل الجناح
بينما هبط ادهم وروان...و ركبو سياره من اللون الاسود ...جلست روان في الكنبه الخلفيه...بينما ركب ادهم مكان السواق ...وبدأ بالتحرك
كانت روان تنظر من نافذة السياره وهي تبتسم..فهذه اول مرة لها بالخروج من مصر.....نظرتها كانت فرحه وهي تنظر للاماكن بأعجاب واضح...في عينيها وشهقت شهقه..علي اثرها نظر لها ادهم بفزع...ولكن ما إن رأي الي ماذا تنظر ابتسم علي هذه الطفله المجنونه ...اما روان مازال منظرها يجعلك ...تضحك الي الصباح..... وقف ادهم امام قصره ...فافرغ فاهها امثر وقالت
روان بصدمه:هو في كده انا كنت بحسب القصور دي في التلفزيون ... اكيد دي دونت تاتش يعني...
ضحك ادهم عليها هذه المره فا هي تفقده صوابه....
ظلت واقفه مكانها متصنمه فأمسكها ادهم من يديها الي ان دخل.....الي القصر اخذها الي غرفة النوم وتركهاا علي السرير كما هي مصدومه...ودلف الي المرحاض بينما قالت
روان:اكيد ده متأجر لاسارقها..هو حاجه من الاتنين
خرج ادهم من المرحاض وهو يرتدي بنطال فقط ولا يرتدي شيئا بالاعلي...افاقت روان من صدمتها علي صوت باب المرحاض...فنظرت وثواني شهقت ما ان رأت ادهم واقف امامها هكذا
روان بغضب وخجل: البس...انت ماشي تعمل عرض اذياء...ايه ده
ادهم بخبث:علي اساس ان كل حاجه ما تشفتش قبل كده
روان بخجل اكبر:ااا...قليل الادب و الله...سافل
دلفت روان الي المرحاض ونسيت ان تأخذ ملابس معاها من فرط خجلها..فجلست في الحمام عدة دقائق......فطرق ادهم علي الباب
ادهم :روان انتي موتي
روان:ل لاء لسه صاحيه...قصدي عايشه
ادهم بتهكم:طب ماتطلعي... انتي عاحبك الحمام ولا ايه
روان بارتباك:ها..اصل اصل
ادهم:انا رايح انام
ذهب ادهم الي النوم بينما روان كانت في الحمام تضع اذنها علي الباب ...لتستنبط ان كان قد نام...ام لا
لفت روان بدنها بفوطة كبيره ثم فتحت باب المرحاض بهدوء كي لا يستيقظ وظلت تمشي بخط سريعا وممتهله في ذات الوقت الي ام وصلت الي غرفة الملابس..... وجدت من يقبض علي خصرها ويضع رأسه في عنقها...فا ابتلعت ريقها بتوتر وهي تقول ....:ا ادهم ابعد..
ادهم بخبث:تؤ مش باعد...وكنتي مستخبيه ليه في الحمام
روان بارتباك: ارجوك ابعد بقي يا ادهم...اانا مش هسمحلك تاني..
ادهم وهو يضمها الي جسده بقوه ضاغطا عليها:مش بمزاجك يا حرمي انا...ااقول انا عايز ايه ومش عايز ايه فاهمه ولا لاء
روان وقد غضبت كثيرا فا ابعدت يدها بحدة عنه وقالت بغضب:لتء مش فاهمه ووريني هتعمل ايه يعني هتخوفني ولا ايه...هو صحيص شويه وهكون عملتها علي نفسي لكن ...بردو هقول اللي انا عايزه فاهم ولا لاء .... وبعد كده مش هتقرب مني اابدا...فاهم..ابدا...واصلا كل شويه حرمي..حرمي..حُرمت عليك عيشتك يا بعيد ...هتهبلني معاك مش عارفه انت طيب..ولا شرير..ساعات احسك ...حلو كده وربنا هاديك...وساعات بحس انك قللت دارغون الخارق وهاتقتلني....وهقولك تاني يا يا ادهم ياذئب انت ولا فهد...بعد كده مش هتقرب مني فاهم ولا لاء......
ثم هروبت مسرعه خائفه الي غرفة الملابس...
عندما رأت النار تندلع من عين ادهم..
ادهم بغضب وصوت عالي:وحياة امك لعلمك الادب يا روان...هعرفك اذي تعلي صوتك عليا....مش انتي بقي عملتيلي قطة وبتخربش..انا هقوصلك ضوافرك دي يا روان..
وخرج وصفع الباب خلفه
بينما كانت روان تسمع كلامته فأخذت تولول وتقول:احيه ده انتي هتنتفخي يا روان...لازم تاخدك الجلاله اوي يا روان وعامله نفسك ولا كأنك الاميره بزبله ...لبسله ..زلبله... يوووه...حتي لغبطت في اسم الاميره بتاعه دي كمان .....اووف بقي...بس اللي انتي عملتي صح يا روان ...لازم تديلو علي دماغو كل اما يجي جنمبك عقبال ما تعرفي تهربي منه...
قالت اخر كلامتها وهي تطرقع بأصبعها في الهواء...
كانت هذه الكلمات تدور في عقل روان وكانت روان تخاطب نفسها بها كا البلهاء....
ارتدت روان...ملابسها ومن ثم فتحت الباب واطلت برأسها لتري من في الغرفه بترقب.....فلم تراه تنفست صعداء ومن...
ثم ذهبت الي السرير...لتنام
ما إن وضعت رأسها حتي لاحت بها ذكرياتها معا والدتها الحبيبه
Flash back
ليلي بصراخ:تعالي هنا يا روان...يا جزمه تعالي
روان وهي تركض بضحك:لاء ...
ليلي:يا بت الجزمه يا واطيه.....هاتي الطرحه ابوكي زمانه جاي عشان نمشي
روان :طب خدني معاكي مش تسيبني معا ادم..
ليلي بتفاذ صبر:طب هاتي طيب
روان :وهتاخدني معاكي...انا زهقت من البيت
ليلي:اه بس هاتي
ذهبت روان اليها بشك:خدي بس عارفه لو ض*بتني ... اوعي تغدري يا لولو
اخءت ليلي الطرحه منها ومن ثم خلعت فردة الشبشب ابو ورده يا جماعه :بقي يا بنت الجزمه يا واطيه بتسوميني....
ومن ثم قذفت الشبشب في روان التي لم تقدر علي الهروب من مصيرها ابو ورده....
End flash back
افاقت روان من ذاكرتها وهي مدمعة العين.. مسحت دموعها ثم ابتسمت وقالت:ربنا يرحمك يا ماما ملحقتش اشبع منك...تعالي خديني قريب بقي
ثم غلبها هذا السلطان التي لا تقدر اي عين عليه....وذهبت في نوم عمييييق....
_______________________?
سكنُكِ هو اضلعي...فهو آمنك وبيتك...❤
وصلت الاسعاف بكارما التي كانت تنازع مصيرها ...الي المشفي اخذها الاطباء فورا الي غرفة العمليات....
جلس عمر عاي القدر يبكي وينظر الي ص*ره ويديه المليئه بدمائها ...لايعلم كيف ومتي اصيبت ظل بدعو ان تنجو صغيرته ومجنونته من الموت...رن هاتفه في هذه اللحظه فوجدها والدة كارما...فبكي اكثر وهو لا يعلم ماذا يفعل الا التضرع والدعاء لها...
بينما عند عايده قد احست بنغذة قويه تض*ب قلبها...فهي تشعر ان ابنتها ليس علي مايرام...فهذا قلب الام تشعر بما لا تشعر به انت....تعرف عنك كل شيئ من نظرة عينيك فأنت امامها كالكتاب المفتوح....جاء حسن من الخارج وجدها قلقه هكذا
حسن:مالك يا طنط ...متوتره كده ليه
عايده:عمر وكارما بقالهم ٤ساعات بره وبتصل عليهم ما حدش بيرد عليا منهم....خايفه يكون حصل حاجه وانا مش مطمنه
حسن بهدوء رغم قلقه:طب اهدي وانا هعرف اوصلهم .... امسك حسن بهاتفه وحاول الاتصال علي اخيه ...الءي ما ان رأي رقمه حتي فتح عليه بسرعه...ارتاح حسن عندما وجد ان اخيه قام بالرد عليه ولكن سريعا تبدل ءلك الي حزن عندما وجده...يبكي ابتعد عن عايده قليلا
حسن بقلق:عمر في ايه
عمر ببكاء:،كارما اتصابت وبتموت
حسن بفزع:انت بتقول ايه..انت في مستشفي ايه طيب...
عمر: مستشفي****
حسن:طيب انا جاي وان شاء الله خير
التفت حسن وجد عايده تبكي ب**ت ولم تقل الا ..وديني عند منتي
حسن :حاضر يا طنط ثانيه واحده بس
اخذها حسن ثم اركبها في سيارته..وبجانبه كرسيها المتحرك....ءهب حسن سريعا الي المشفي وساعد عايده في الهبوط والجلوس علي الكرسي...ثم دلف الي المشفي وءهب الي الاستعلاماتسألاً علي مكان كارما
اخبروه مكانها وصعد الي اخيه وجد عمر جالسا حزينا
ءهب حسن اليه يضمه ....
بينما ظلت عايده تدعو الله ان يخرج لها ابنتها بخير
بعد مرور ساعتين
خرجت الممرضه من غرفة العمليات فقام عمر بسرعه ماسحا دموعه :ايه اللي حصل البنت اللي جوه عامله
الممرضه:للاسف البنت اللي جوا قلبها وقف وا..
لم تكمل كلامها بسبب عمر الذي اسودت الرؤيه امامه و ارتمي ارضاً...
___________________________?
عينيك كا سحرٌٌ يسحِروني...فا يروضني و يعذبُ اليل
?
استيقظت اماني علي صوت طرقات فقامت لتفتح الباب فوجدت امرأه ذات وجهٍ بشوش .....تقف وهي تمسك بصنية مليئة بالافطار
زينب بمزاح:هتخليليني علي الباب ولا ايه
اماني بأحراج:ها لاء طبعا اتفضلي....
زينب:هو انتي تعرفني عشان تدخليني عندك
اماني: نعم
زينب :وسعي يا بنتي ادخل وسعي....
دلفت زينب الي الشقه ثم جلست..وقالت
زينب:تعالي ااقعدي يا بنتي انا والدة سيف الحاجه زينب ...معا اني ما رحتش حجيت ولا مره ههه تعالي ااقعدي يا بت
اماني وهي تبتسم لهذه المرأه البشوش :اهلا بيكي يا طنط...انا اماني اكيد استاذ سيف قال لحضرتك عليا
زينب:اه يا حبيبتي قالي ...وبعد كده ما تقوليلش يا طنط اسمي زوزو ...زووووزوووو...ها اسمي ايه
اماني بضحك:زووووووزووووو
زينب :ايوه كده..يلا تعالي كلي بقي
اماني:ليه تعبتي نفسك كده يا زوزو انا كنت اسه هفطر
زينب وهي تمثل الزعل: يعني اطلع حتي الواد الواطي ابن الجزمه نزل من غير ما يفطر معايا
اماني بزعر:نهار اسوح...الشغل الساعه بقت عشره
زينب بصرامه:ااقعدي يابت ..انا قولت لسيف ان انتي تعارف النهارده
اماني باستغراب:تعارف ايه
زينب:قصدي اتعؤف عليكي
اماني بتوتر:بس ممكن... استاذ سيف يكون مش راضي وكده
زينب:لاء يا ختي راضي وبعدين بلاش استاذ استاذ دي...ده كان بيعملها لحد اول امبارح علي السرير
ضحكت اماني بشده علي هءه المرأه التي لا تكف عن اضحاكها ...
وجلسو يتسامرون الي ان حل عليهم اليل
ووجدو سيف يطرق الباب ءهبت اماني لتفتح الباب
وقالت:اتفضل يا استاء سيف
سيف :شكرا يا انيه اماني بس كنت عايز والدتي
زينب من الداخل:تعالي يا سيف انا حضرت الغدا انا واماني تعالي
دلف سيف واماني جلس سيف علي طاولة السفره بينما ...دلفت اماني لمساعدة زينب في وضع الطعام علي المائده
انتهو من رص الطعام ثم جلسو للشرع في تناول الطعام...
زينب:ايه رأيك في الاكل ياسيف
سيف :تسلم ايدك يا ماما حلو
زينب بخبث:بس مش انا اللي عاملاه...دي اماني
سيف:تسلم ايدك يا انسه اماني
ابتسمت اماني له وشكرته وبدأت في تناول الطعام
__________________________ ___?
انا اسفه جدا علي التأخير عارقه اني الحلقه صغيره بس هعوضكو والله في اللي جاي
لسه من شويه جايين انا ومامتي من عند الدكتور وايدها اتجبست فاسمحوني الفتره دي لو الحلقه نزلت متأخر وهطولها ان شاء الله
انا اصلا بكتب الحلقه وانا بناااام
عايزه بقي ارأكو في الجزء ده يلا كمان
والمواعيد زي ما هي يوم ويوم ...وانا اهو ما خدتش اجازه بين الجزئين وكملت عشان عيونكو
رحمه?
Romntika?