البارت الثانى
************
بدات بفتاة 16 عاما من شبرا الخيمة التابعة لمحافظة القليوبية
استيقظت على صوت رسايل كثيرة من الجروب لا تعلم كيف ومن دخلها فيه
ولكن تذكرت ليلة امس
نهار لاقت رسالة مبعوتة عبر الواتساب من رقم غريب وفتحتها من باب الفضول مش اكتر
انا اسف انى دخلت لحضرتك خاص انا اسمى
احمد ا***ذلى ودخلت لينك قصة ضحية الفيس بوك بتاعتك بصراحة قصة جميلة اوووى
وبتمنى نكون اصدقاء
نهار احتارت بس ردت عليه وحمدت الله انه لاقيته فاتح عشان توصله رسالتها بسرعة
الرسالة
انا اسفة لحضرتك بس مش هينفع نكون اصدقاء وانا معرفش ان لينك القصة بتاعتى مشترك لان الجروب بوستات
احمد ا***ذلى لا عادى ولا يهمك
وبعتلها لينك هو كمان وقال ده لينك القناة بتاعتى على اليوتيوب بنقول حاجات انا وصحابى زى الحاجات اللي بتكتبيها
وشاف حاجة لافتتله نظره بس خارج القصة
حاجة موجودة حاليا على الواتباد اسمها شبيهة الجوكر
دى فيها كذا نصيحة كتجربة مش اكتر فهو من طلب منى انى اكتب حاجة شبيهة للجوكر وعرض عليا الدخول فى جروب هيعمله اسمه الجيل السابع او الرابع على ما اتذكر يعنى
وانا وافقت من باب انى هعرض لينكات الروايات بتاعتى مش اكتر
وبالفعل دخلنى الجروب
ونمت متكلمتش فيه خالص غير اليوم التالى وصحيت على صوت الرسايل ورسالة من احمد ا***ذلى وقال انا دخلتك الجروب ابقى حطى رواياتك واي حد يدخلك خاص
بلوك على طول
نهار تمام شكرا ليك
ودخلت الجروب فعلا
وكان كل اللي فى الجروب معظمهم دخلها خاص لانهم افتكروها فى الاول شاب مش بنت
بس هى من غير ما ترد كانت تعمل بلوك
ومعظمهم عارف انها فتاة وطلبوا التعارف والصداقة ودول كمان بلوك
كانت نهار تنشر اللينكات لاي رواية وتعجبهم بشكل مجنون ويثير الفضول للتعارف عليها اكثر
ونهار لم تعطى اهمية لايا منهم
لحد ما جه يوم وشخص دخلى خاص
بس كانت نهار قالتله ايضا واتعاملت معاه زى احمد ا***ذلى بعد ما عرفت انه كاتب قصص
وطلب منها الصداقة
ورفضت ايضا
وهو قاطعها خلاص مش مهم نكون اصدقاء بس انا عايز اشوف الرواية لانى مش عارف انزل البرنامج اللي بتكتبى عليه
نهار بموافقة تمام
احمد بس ده اسمه احمد محمد
احمد تمام
وقفلت معاه ولكنه بعت رسالة فاطررت لفتحها
انا اسف انى دخلتلك خاص
نهار لا عادى غيرك عملوها كتير
سلام
سلام
عدت الايام وراء الايام لحد يوم ما طلب منها الصداقة
نهار بهبلها وافقت لان الكام يوم اللي عده امفروض انها عرفته ولكن هناك اشخاصا يحكون عن انفسهم بالطيبة والحقيقة ليس كذالك
وهناك اشخاصا يبينه القسوة وعدم الاحترام والاهانة الدايمة ولكن قلوبهم مليانة حب
فمن واجبنا نحن البنات ام الشباب ن**ر الحاجز ده بحاجز اخر بعدين هتعرفوه فهو حاجز صعب اي شخص عادى يخللقه بسهولة خاصة على البنات
وبقا احمد يحكيلها عن كل حاجة عنه وعن حياته بالمناسبة هو قد نهار ولكنه كبر منها فقط بشهرين و يومين
يا له من فتى فهى تظن احيانا انه غريب كثيرا
ومضحك كتير فكان يقول لها كل اللي بيشوفوه لازم يضحكوا على ايه مش عارف
نهار معاهم حق الصراحة
احمد والله
نهار والله
عارف ليه
احمد ليه
لانك فعلا مضحك بشكل غريب بتخلينى اضحك وانا مبضحكش
احمد بتساؤل ليه مش بتضحكى
نهار عشان انا بحب ابتسم بس ومش بحب الضحك بصوت عالى
احمد لا انا بحب الضحك بصوت عالى
وكان دايما يحط اثناء كلامهم ايموشن الضحك
كانت تستغرب سر ضحكه على ايه
وكل الكلام اللي بيتقال يعتبر عادى مفيهوش اي نوع من الضحك او حاجة معينة يضحك عليها
نهار بتساؤل هو انت بتضحك على ايه
احمد مش عارف وبعدها يحط ايموشنين او 3 مضحكين
نهار حسيت ان فيه حاجة مش طبيعية
حمد لا انا بحب الضحك بصوت عالى
وكان دايما يحط اثناء كلامهم ايموشن الضحك
كانت تستغرب سر ضحكه على ايه
وكل الكلام اللي بيتقال يعتبر عادى مفيهوش اي نوع من الضحك او حاجة معينة يضحك عليها
نهار بتساؤل هو انت بتضحك على ايه
احمد مش عارف وبعدها يحط ايموشنين او 3 مضحكين
نهار حسيت ان فيه حاجة مش طبيعية
يا ترى هي ايه وايه سر ضحكته دى ومن دون سبب
انتظروا البارت الثالث