bc

رواية رابط من الحب

book_age16+
27
FOLLOW
1K
READ
dark
like
intro-logo
Blurb

فتاة ستعاني من فقدان اقرب الناس لها و ستصدم ايضا ان من اقرب الناس لها ستكون لها علاقة ما بقتل عائلتها وستكون بين دائرة صلة الرحم والإنتقام فاين ستختار منهما

وستكون منتظرة الحب وعندما يأتي ستفقده مرة اخرى وستصبح هذه البطلة اقسى شخص على هذه الارض

chap-preview
Free preview
الفصل الاول🐬🌊
فى احدى شواطى مرسى مطروح المعروف بانه شاطىء الغرام تجلس امراة تنتظر زوجها فـ زوجها ظابط شرطة فيضطر احيانا للنزول ويتركهم فى الشاطىء وحدهم فليس عليهم خوف لان زوجته مدربة كاراتيه وهو يثق بها وبمهاراتها فى القتال ايضا تجلس وحدها على الشاطىء تنظر للبحر تتمنى الامواج تاتى بها وتاخذها معاها ولكن لمن ستترك طفلتها بعد شوية تاتى طفلتها بيديها دفتر هنا تذكرت الدفتر اللي كتبته زمان زمان اووووى من 6 سنوات نعم 6 كتبتها بقهرى وحزنى وحطام قلبى الذى حطمه شخص لا اعلم عنه شىء حتى الان وبسببه اتمنى الموت كل ثانية تمر من عمرى نهار بتساؤل لطفلتها واللي هى اسمها نهار ايضا نهار جبتى الدفتر ده منين يا حبيبتى نهار الصغيرة لاقيته يا ماما فى الدولاب وانا بلعب فى الاوضة بتاعتك روحت اجيب العروسة بتاعتى من الدولاب لاقيته وقع بس يا مامى هو غريب كده ليه نهار غريب ازاي يا حبيبتى نهار الصغيرة ليه الدفتر ده مقفول ومربوط زى جزع الشجر كده حاولت افتحه بس مش عارفة نهار تحاول الهروب من سؤالها وتقول هاتيه يا حبيبتى وروحى العبى ولكن طفلتها عنيدة مثلها كثيرا لا يا مامى افتحيه انا عايزاكى تقراليلى اللي جواه نهار بطبيعتها لم ترفض لطفلتها طلب فهى تحبها كثيرا نهار حاضر يا حبيبتى هفتحوا وبالفعل نهار اخدت الدفتر ومسكت باحدى الجذور من المربوطين فهى بعد ما انهتها وحطم قلبها واخدت قرارها بانها مش هتفتح موضوع الدفتر ده مرة تانية مهما يحصل ولكن طفلتها تصر كثيرا وهى تحبها اكثر من اي شىء اخر وبالفعل تمت انتهاء فتح الدفتر وقالت لبنتها دى حكاية يا نهارى نهار الصغيرة بفرحة حكاية بجد طب استنى هنادى كريم واجى بسرعة كريم ده صديق نهار الصغيرة وجارهم فى مرسى مطروح ينتظرهم من السنة للسنة من يوم ما جم مرسى مطروح ليقضوا اجازتهم اكبر من نهار الصغيرة ببسنة يعنى 6 سنين نهار الصغيرة كرييييييم كريم بيجى على صوتها وبيقول مالك يا حبيبتى وهنا سمعت نهار جملته الاخيرة نهار قلبى وقامت من مكانها كرييييم كريم نعم يا طنط نهار مين اللي قالك الكلمة دى كريم اهاا قصدك حبيبتى يعنى ما هى فعلا حبيبتى يا طنط مش هى صديقتى واحنا لما نكبر شوية هتقدملها نهار شافت نظرة الجدية فى كلامه ولكنها تجاهلتها وقالت انهم زى الاخوات واصدقاء وان دى حاجة مستحيلة نهار بخوف اول مرة تحسه من 6 سنين وراحت على طفلتها ولكن طفلتها قاطعتهم وموجهة كلامها لكريم نهار الصغيرة كريم تعالى مامى هتحكيلنا حكاية كريم بفرحة وابتسامة وحماس يلا وقعدوا التلاتة نهار بحزن وهى ممسكة بدفترها دى حكاية يا ولاد مش كل الحكاية بتبقى عبارة عن بطل طيب وبطلته وبطلة او بطل شرير نهار الصغيرة وكريم ايوة نهار شطار بصوا بقا الحكاية دى يا حبايبى محدش يعرف عنها حاجة سامعة يا نهارى ولا حتى البابا يعرف نهار حاضر يا ماما بس احكيلنا بقا نهار حاضر ونهار لسه ماسكة الدفتر خايفة ترجع ذكريات اوجاعها اللي فضلت 6 سنين مخبياها و7 سنين عايشاها مع نفس الشخص وبتقول لنفسها ياربى ليه رجعت الذكريات المؤلمة ليه انا حتى مش قاردرة افتح المذكرات دى وبتفيق من شرودها على هزة نهار طفلتها مامى مااامى نهار هاا مالك يا حبيبتى وهنا كريم بيتكلم مالك انتى يا طنط حضرتك مش معانا خالص افتحى الدفتر يلا وخلينا نعرف الحكاية قوليها وما ذالت نهار على وضعها لم تستطيع فتحها باي شكل نهار باقتراح لكريم كريم خد الدفتر ده واقعد بعيد شوية انت ونهار واقرهولها انت وكانت فى عيونها نظرة رجاء منها وموجهالها لكريم وكريم بيلاحظ ان دموعها هتنزل وبيقول بسرعة حاضر يا طنط واخد نهار الصغيرة بسرعة وقعدوا بعيد كريم لنفسه وبفضوله يا ترى المذكرات دى فيها ايه خلى طنط نهار تترجانى بالطريقة دى وكمان دى كانت هتعيط اووى كان باين فى عيونها وقرر انه هيقرا الدفتر ده هو والصغيرة وبالفعل قعدوا بعيد وبدا فى القراءة بعنوان رابط من الحب وكان اولها الظلام الحكاية بقا بدات بفتاة 16 عاما من القليوبية تفيق على اكثر الرسايل من جروب واتساب مشترك دخلته بالصدفة انتظروا البارت الثانى لنعرف الحكاية من احداث غامضة حصلت بالفعل وحقيقية ايضا ويا ترى ايه اللي حصل مع نهار وايه الحكاية اللي عاشتها وخليتها توصل لمرحلة الموت رغم انها ام واجبها تعتنى بطفلتها الصغيرة وحطام قلبها سببه ايه وخلاها تختم الدفتر وتقفله بشكل غريب تخيله قفلته بجزع شجر يعنى مثل السحر اللي بنشوفه فى كرتونات باربى المعروف ببحيرة البجع يا ترى ايه السر خلاها من سنوات جثة متحركة دون روح وبدون ضحك وابتسامات مزيفة لحتى تبين اللي قدامها انها مبسوطة بعد وعود عدا عليها سنوات دون علم شىء اعن الشخص ده فهو كان اغلى ما فى الحياة بالنسبالها وهل القدر قادر على جمعهم مرة اخرى ام لا

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

أسير هوسك

read
8.9K
bc

The half night

read
1.3K
bc

الطاغيَة النّاسِكْ

read
1K
bc

رواية ☘︎"متاهة حُبك"☘︎

read
1K
bc

Heart Beat Mind

read
1.5K
bc

عندما تتقلد الشياطين

read
1.9K
bc

روايات بقلم / نورهان القربي قوة و جبروت امرأة ( الجزء الاول)

read
1.2K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook