الحلقة 2

1021 Words
عشق قاسي الحلقة 2 للكاتبة ندى محسن|White Rose انفعلت سمر وهي تنظر لوسيم -انت عايز ايه يا وسيم ايه اللي مطلوب مني؟ انفعل وسيم وهو يقف امامها بغضب -انتي مش شايفة ان بنتك غ*ية وتافهه مش فاهمه اي حاجة في اي حاجة ولا بتعرف تتصرف! اخذت سمر نفس عميق ونظرت له -وسيم بنتك حياة بريئة ودي مش حاجة وحشة دي حاجة كويسة انها مش زي باقي البنات و... قاطعها وسيم -العالم دا مش عايز كدا انا عارف انا بقولك ايه فهمي بنتك الصح والغلط مش الصح بس علميها ان في غلط وان في ناس مينفعش تتعامل معاهم علميها ازاي تحكم على الناس... انا حاولت اتكلم معاها كنت هتشل اومأت سمر له -حاضر يا وسيم حاضر بس اهدى الموضوع مش مستاهل تركته وذهبت لحياة دقت باب غرفتها لتأذن حياة لها بالدخول دلفت للغرفة وابتسمت -حبيبتي عاملة ايه! ابتسمت حياة وهي تمشط شعرها -بخير يا ماما...بابا نام؟ هزت سمر رأسها بنفي وهي تقترب منها -لا يا حبيبتي منمش انا جيت اتكلم معاكي شوية قبل متنامي... اومأت حياة لها واقتربت منها جلست امامها -اتفضلي يا ماما... -حياة هو انتي مرتاحة؟ يعني في الخطوة دي في الخطوبة... انتي مرتاحة لهاني؟ نظرت حياة لها وابتسمت -هو بيحبني... اومأت سمر لها ولكنها ارادت ان تعلم المزيد عن شعورها -طيب يا حبيبتي انا عارفة بس انتي ايه شعورك.. شردت حياة قليلآ ونظرت لسمر شعرت بالقلق من ان تتحدث مع وسيم فهو يخيفها رغم لطفه لكنه كان قاسي عليها في بعض الأحيان... -هو انتي عايزة ايه هو بابا قالك تسأليني؟ هزت سمر رأسها بنفي وهي متعجبة من قلقها -انا بتكلم معاكي عادي يا حبيبتي في ايه ليه قلقتي؟ ابتلعت حياة ما بحلقها ونظرت لها -ساعات بخاف.. بحس اني عايزة ابعد او اجري ساعات بحس بخوف وبحس بحاجة غريبة... تعجبت سمر وامسكت بيدها عندما لاحظت قلقها -بتحسي بأيه اتكلمي متقلقيش انا سمعاكي.. ابتلعت حياة ما بحلقها وهي تنظر لسمر -بحس انه عايز يض*بني... زي بابا لما يتعصب ويض*بني بخاف افضل قدامه بخاف يض*بني هزت سمر رأسها بيأس فلم تفهد ما تقصده حياة لتأخذ نفس عميق -حياةيوم مالشخص دا يفكر يمد ايده عليكي ابوكي هي**رهاله فمش صح ابدآ تحسي بخوف من اي حد فاهمه؟ اومأت حياة لها وابتسمت وخرجت سمر من بعدها لتتركها تتلمس خصرها ببعض الألم وقفت امام المرأة الطويلة وكشفت خصرها لتجد علامات اصابع هاني تعلم على خصرها لتبتلع ما بحلقها بصعوبة وتتلمس مكان اصابعه -هو مكنش يقصد اكيد.. ضحك اسلام وهو ينظر لسالم -انا مش مصدق انهم سابوك تبات هنا النهاردا والله دا عمي محمد دا الود وده يولع فينا.. ضحك سالم وهو يهز رأسه بإيجاب -حصل... في اليوم التالي كانت حياة تزاكر ليرن هاتفه ولم تجيب في البداية لكنها اجابته عندما استمر بالرن -ايه يا هاني بزاكر مردتش يعني بعمل حاجة انا عايزة اركز انفعل هاني وهو يشرب كأس الخمر الموجود بيده -تعاليلي وبعدين ارن عليكي بعد كدا تردي على طول مهما كان اللي بتعمليه مش الدقيقتين اللي هيعطلوكي يعني يلا يا بت متتأخريش شعرت بالقلق -بابا مش هيرضى يا هاني وهيزعق انفعل وهو يقف بغضب -ابوكي مش هنا متستهبليش ويلا تعالي عايزك في موضوع مهم علشان تشوفي الد*كور اللي يعجبك للشقة يلااااا اغلق الخط قبل ان تجيب وهبطت هي لم تجد احد فكل شخص مشغول في شيئ ما..خرجت ودقت الباب عليه ليفتح وهو يبتسم -متأخرتيش شطورة ادخلي يلا دلفت للمنزل ونظرت له -انا عندي مزاكرة كتير والمفروض انت تشجعني يا هاني علشان احقق درجات عالية ابتسم هاني بسخرية -ولزمته ايه التعليم كدا كدا هتقعدي بعد جوازنا! تعجبت وهي تنظر له -يعني مش هتخليني اشتغل بعد الجامعة ضحك وهو ينظر لها -مش هيبقى فيها جامعة اصلآ يا روحي مش هيبقى فيها جامعة ولا اي حاجة هتبقي في البيت ملكي انا انا بس اللي هشوفك والمسك واتكلم معاكي شعرت بعدم الرضا وهزت رأسها بنفي -لا... انا عايزة اكمل دراستي واشتغل كمان انا مش عايزة افضل في البيت اقترب وهو ينظر لها بطريقة لو علمت ما خلفها لهربت منه سريعآ... -بقولك بلاش نسبق الأحداث احسن هاا بلاش نسبق.... حاوط خصرها ليتتفض جسدها وتبتعد ليتعجب -في ايه؟ كأن قرصك تعبان ايه يا بت مالك! كانت تنزعج من طريقة حديثه ونظرت له بضيق -انت بتوجعني انت بتخلي صوابعك تعلم ابتسم هاني وهو ينظر لها ويقترب ليمسك بطرف بلوزتها -وريني علمت ازاي يعني اراد رفع البلوزة لتبتعد بخجل -مش هينفع.... لو سمحت مش عايزة تعمل كدا.. ابتسم وهو يرى وجهها يزداد -وايه المشكلة يا حبيبتي بقيتي خطيبتي خلاص.. قربي اراد ان يرفعها بالقوة لتبتعد بسرعة -ابعد... مش عايزة كدا لو سمحت ابعد ابتسم هاني بتهكم وهو يستهزأ بها وبطريقتها واقترب منها -انتي من حقي مفيش داعي تتصرفي بالشكل دا نظرت له واخذت نفس عميق ارادت الخروج دون كلمة ليقم بسحبها -رايحة على فين؟؟ رايحة على فين يا بت انتي؟ ابتلعت ما بحلقها ولم تعجبها طريقته لتجتمع الدموع بعيناها -هروح عند ماما انا مش عايزة ابقى هنا سحب شعرها بغضب -اللي اقوله هو اللي تعمليه فاااهمه ولا مش فاااهمه؟ تساقطت دموعها بألم -لو سمحت سيبني... لو سمحت... ابتسم فهو يرضيه ان يراها ضعيفة امامه -لما تردي وتقولي فااهمه يلا قولي فاهمه ولا لا -فاهمه... انا فاهمه بس خلاص بالله عليك سيبني اروح دفن وجهه بعنقها لتتعجب من تصرفه ولكنها شهقت بألم عندما شعرت بأسنانه لتدفعه بألم وهي تنظر له بخوف -انت بتعمل ايه! ضحك هاني وهو ينظر لها -بلعب معاكي هزت رأسها بعدم تصديق وغضب منه -انا هقول لبابا انت مجنون... شعر بالغضب ونظر لها -جربي تقوليله مش هيصدقك وانا هسيبك وهفضحك واقول عليكي بت مش كويسة... -انت ليه بتعمل كدا؟ هو انت ليه بتتصرف بالشكل دا انت مش محترم سحب شعرها بغضب وانفعال -نعععععم ميين دا اللي مش محترم بكت بقوة وهي تحاول ابعاد يده -انا مش بحبك ابتسم بسخرية لاذعة يداري بها غضبه -وانا مش عايزك تحبيني انا عايزك معايا وبس غمضي عينك.. ابتلعت ما بحلقها بخوف -ليه... انفعل وهو ينظر لها بغضب -غمضي وبس هزت رأسها بنفي رغم خوفها لم تكن تشعر ب*عور جيد ابدآ كانت تشعر بالضيق والحزن -لو سمحت سيبني لو بتحب ربنا سيبني اخرج... انا مش مرتاحة انا حاسة اني بتخنق هنا انا مش كويسة... انا حاسة بألم وضيق ومش قادرة اتنفس كويس رأى ص*رها يعلوا ويهبط بالفعل وهي لا تقوى على التنفس ليبعد يده عن شعرها ويقم بضمها وهو يدفن وجهه بعنقها اغمضت عيناها بضيق لا تريد ان تدفعه حتى لا يغضب ولا تطيق اقترابه سمع رنين هاتفه ليبتعد عنها بضيق وهي تستغل الفرصة وتهرب للخارج وهي تقرر انها لن تجتمع معه بل ستخبر عائلتها... #يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD