الفصل السابع

2897 Words
. .نظر فهد الي تلك القذمه كما اسماها ليتحدث قائلا : بت انتي . . . .اخفي من قدامي دلوقتي علشان مش عايز اطلع عافريتي عليكي . . . . .انا دماغي مش ناقصه برطمتك انتي كمان . . . قو مي . . انهي كلامه بصرخه قويه لتنتفض ريما بخوف وتهرول من سيارتها وهيا تجر حقيبتها حتي انها تعثرت لتستقط ارضا ف*نظر اليه بعينان دامعتين . . .. .اهتز قلبه من نظرتها لوهله الا انه تجاهلها عندما ركبت الي السياره سيده في منتهي الشياكه فارهه الطول انيقه الملبس ترتدي بدله نسائيه سوداء جميلها تبرز بياض بشرتها تاركه لشعرها العنان لينطلق فهد بالسياره تحت نظرات ريما الغاضبه لتشتمه بكل اللغات ثم تؤشر الي سائق اخر وتركب بينما يتابعها فهد في مراءه السياره ليسرع بعد ان ركبت ريما . . . . . السيده وتدعي شهد برقه بالغه : سوري ياماجد اني عطلتك انت عارف ان العربيه بتاعتي في الورشه ولسه مجتش لحد دلوقتي . . . . ابتسم فهد قائلا بخبث : ولا يهمك انتي عارفه اني موجود في اي وقت تطلبيه ياجميل .. . ازا ورايا حاجه غيرك . . . ابتسمت شهد قائله بدلال : طيب انا عايزه اعمل شوبنج واشتري شويه حاجات وانت ختفضل معايا علشان عايزه اختار ليك بدله شيك كدا علشان عايزاك معايا في مشوار كدا . . . . فهد بتساؤل : مشوار ايه . . . شهد بخبث : اول حاجه نشتري البدله وبعدين نروح نقيسها عندي في الشقه وبعدين اخدك ونروح حفله لكبار رجال الاعمال وانا معنديش مرافق فهتروح معايا لاني مينفعش اني اروح لوحدي انتي عارف شكلها وحش قوي. . .. ابتسم فهد قائلا ؛ وماله بس قدامنا قد ايه علي معاد الحفله. . . . . شهد بابتسامه : قدامنا يجي ست سعات كدا . . . . ابتسم فهد قائلا : حلو قوي يالا خلينا نشتري البدله . . . . بعد مرور ساعه اشتري فهد بدله فارهه وخندم شعره ليذهب معها الي شقتها لياخذ حماما باردا ويخرج فيجدها ترتدي ملابس خليعه وتنتظره ليبتسم قائلا : مش قبل منشرب ماس سوا . . . هجيب كاسين وهاجي . . . . ابتسمت شهد ليذهب ويحضر كاسين واضعت حبايه في كاسها تدوم مده ساعتين لتشرب شهد كاسها بسرعه . . . فتغيب عن الوعي وتكون معه كانها بجسدها وعقلها مغيب لتثرد له تفاصيل الحفله وكيف ستتم عمليه تهريب الآثار فيها ليبتسم فهد ثم يقوم بالحديث معها عن ليلتهم الساخنه لتتدفق الي خيالها اشياء لم تحدث . . . . بعد مرور ساعتين استعادت شهد وعيها لتظن بانها قضت وقت ممتع معه حتي تعبت ونامت من التعب لتنهض بسرعه وتجعله يستفيق ليرتدوا ملابسهم ويذهبوا الي الحفله وايضا الشرطه التي اخذت خبر بخطتهم كلها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . وصلت ريما الي منزل عائشه لعد عناء كبير لتجد انها امام عماره طويله تتكون من ٦ طوابق ويبدو عليها انها لاناث اثرياء فقد كانت ت**يمها كلايسك الي حد كبير يحتوي علي الفخامه والرقي . . . دخلت ريما الي العماره لتجد امامها البواب ليسالها عن وجهتها : عايزه تروحي فين يااستاذه . . . . نظرت اليه ريما بابتسامه لتعلم امه لن يستطيع فهم لغتها لتتحدث قائله : لو سمحت . . . .انا عايزه . . . اطلع اند عائشه . . . . . . ابتسم البواب قائلا : عايزه تطلعي عند الاستاذه عائشه هيا في الدور الخامس اتفضلي . . . ابتسمت له ريما وتبعته بينما هو يحمل حقيبتها ويمشي امامها باتجاه المصعد . . . . وضع البواب حقيبتها في المصعد وادخلها ليضغط علي زر الدور الخامس مبتسما لها ليغلق المصعد ويبدا في الصعود . . . .توقف المصعد ونزلت ريما منه تجر حقيبتها لتجد انها تقف امام باب شقه لتطرقها بقوه فيفتح لها يوسف . . . . . فتحت ريما عينيها بزعر شديد انه هو نفسه جوزيف رجل العصابات . . . ماالذي يفعله هنا لتبتلع ريما ما في حلقها بصعوبه ثم تعدل حجابها قائله : انا حقا اسفه . . . لقد اتيت لمقا**ه عائشه . . .يبدو ان العنوان خاطئا انا حقا اسفه . . .اعزرني . . . .اسفه سيدي . . . انا حقا اسفه. . . . . ظلت ريما تطلق الاعتذارات الكثيره حتي انها سحبت حقيبتها وهمت علي الذهاب حتي خرجت عائشه تهرول بكل سرعتها حتي محتضنه ايها بكل قوتها . . . . اخذت عائشه تقبلها بقوه بينما ريما تقف مكانها متجمده تنظر الي يوسف الذي يربع يديه وينظر اليها بينما عائشه ترتدي ملابس غير محتشمه وتنظر اليها لتبتعد عائشه قائله : عزيزتي لاتنظري لنا هكذا لقد تزوجنا والان يوسف زوجي . . . .وانا ايضا احبه . . . هيا ادخلي . . . ادخلي عزيزتي . . . دخلت ريما معها وهيا لاتدري ماالذي تقوله لها لتبتسم عائشه وتقص عليها كل ماحدث بينما يوسف ارتدي ملابسه ونزل الي الاسفل متجها الي شركه ادم فقد اخبره انه سيذهب الي شركته اليوم ليتابع معه الاعمال . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . كانت ليلي تجلس بضيق شديد في حديقه فيلتخا لتجد صوت مالوف اليها يناديها فتلتف فتجد لين تهرول اليها اخذت ليلي تضحك بكل قوتها غير مصدقه لما يحدث فقد دخلت مديحه وبرفقتها لين لترتمي لين بين احضانها بكل قوتها حتي ان ليلي سقطت ارضا لتتعالي ضحكاتهم بقوه . . . . . حضنت ليلي لين واخذت تبكي لتمسح لين دموعها بقوه قائله : وحشتيني ياماما وحشتيني قوي .. .لما ماما مديحه قالتلي انها هتجبني هنا مكنتش مصدقه علشان انتي وحشتيني قوي قوي . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . دخل فهد الي الحفل برفقه شهد التي كانت ابتسامتها واسعه واخذت تعرفه علي الجميع ليجد ان كبار رجال الدوله بالحفله ليبتسم بسخريه شديده . . . . اخذت الحركه تنحصر وبدا بعض الرجال في التحرك من اماكنهم بينما فهد ابتعد عم بعض التجمع ليتحدث في سماعه اذنه دون ان يلاحظ احد . . . . بعد قليل بدا التوافد من قبل رجال الشرطه الذين قاموا بالمداهمه ليتم القبض علي اكبر عصابه كانت تخطط لتهريب عدد من اثار الدوله . . . . خرج فهد ليرن هاتفه برقم صديقه المقرب ادم ليتحدث قائلا بمرح : باشا الناس . . . . وحشني موت . . . ادم بضحك : حبيبي عامل ايه . . . .وحشني والله بقولك متيجي النهارده سبوع يوسف اخويا . .. وكنا عاملين حفله صغيره كدا ابقي تعالي اتعشي معانا بكره .. . ابتسم فهد قائلا : يابني امك مش والده من شهر تقريبا . . . . . . . ادم بابتسامه : مهو احنا خليناها تاخد راحتها انت عارفنا مش بنحب نكروت حاجه وكمان كانوا مستنين اني انزل . . . فهد بضحك : انت هتقولي . . .علي العموم ان شاء الله بكره هكون عندكم . . . . ادم بابتسامه : حبيبي هستناك . . . . ابتسم فهد ثم ذهب للخارج ليصل الي سيارته ويهم ان يدخل لتلفت انتبهه سلسال يلمع في الظلام ليميك به فاذا به سلسال ذهبي باسم ''Rema'' ابتسم فهد باتساع ليضعه في جيبه ثم يركب سيارته ويذهب باتجاه شقته . .. . . . . . . وبكداالبارت خلص دمتم سالمين . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . نظر فهد الي تلك القذمه كما اسماها ليتحدث قائلا : بت انتي . . . .اخفي من قدامي دلوقتي علشان مش عايز اطلع عافريتي عليكي . . . . .انا دماغي مش ناقصه برطمتك انتي كمان . . . قو مي . . انهي كلامه بصرخه قويه لتنتفض ريما بخوف وتهرول من سيارتها وهيا تجر حقيبتها حتي انها تعثرت لتستقط ارضا ف*نظر اليه بعينان دامعتين . . .. .اهتز قلبه من نظرتها لوهله الا انه تجاهلها عندما ركبت الي السياره سيده في منتهي الشياكه فارهه الطول انيقه الملبس ترتدي بدله نسائيه سوداء جميلها تبرز بياض بشرتها تاركه لشعرها العنان لينطلق فهد بالسياره تحت نظرات ريما الغاضبه لتشتمه بكل اللغات ثم تؤشر الي سائق اخر وتركب بينما يتابعها فهد في مراءه السياره ليسرع بعد ان ركبت ريما . . . . . السيده وتدعي شهد برقه بالغه : سوري ياماجد اني عطلتك انت عارف ان العربيه بتاعتي في الورشه ولسه مجتش لحد دلوقتي . . . . ابتسم فهد قائلا بخبث : ولا يهمك انتي عارفه اني موجود في اي وقت تطلبيه ياجميل .. . ازا ورايا حاجه غيرك . . . ابتسمت شهد قائله بدلال : طيب انا عايزه اعمل شوبنج واشتري شويه حاجات وانت ختفضل معايا علشان عايزه اختار ليك بدله شيك كدا علشان عايزاك معايا في مشوار كدا . . . . فهد بتساؤل : مشوار ايه . . . شهد بخبث : اول حاجه نشتري البدله وبعدين نروح نقيسها عندي في الشقه وبعدين اخدك ونروح حفله لكبار رجال الاعمال وانا معنديش مرافق فهتروح معايا لاني مينفعش اني اروح لوحدي انتي عارف شكلها وحش قوي. . .. ابتسم فهد قائلا ؛ وماله بس قدامنا قد ايه علي معاد الحفله. . . . . شهد بابتسامه : قدامنا يجي ست سعات كدا . . . . ابتسم فهد قائلا : حلو قوي يالا خلينا نشتري البدله . . . . بعد مرور ساعه اشتري فهد بدله فارهه وخندم شعره ليذهب معها الي شقتها لياخذ حماما باردا ويخرج فيجدها ترتدي ملابس خليعه وتنتظره ليبتسم قائلا : مش قبل منشرب ماس سوا . . . هجيب كاسين وهاجي . . . . ابتسمت شهد ليذهب ويحضر كاسين واضعت حبايه في كاسها تدوم مده ساعتين لتشرب شهد كاسها بسرعه . . . فتغيب عن الوعي وتكون معه كانها بجسدها وعقلها مغيب لتثرد له تفاصيل الحفله وكيف ستتم عمليه تهريب الآثار فيها ليبتسم فهد ثم يقوم بالحديث معها عن ليلتهم الساخنه لتتدفق الي خيالها اشياء لم تحدث . . . . بعد مرور ساعتين استعادت شهد وعيها لتظن بانها قضت وقت ممتع معه حتي تعبت ونامت من التعب لتنهض بسرعه وتجعله يستفيق ليرتدوا ملابسهم ويذهبوا الي الحفله وايضا الشرطه التي اخذت خبر بخطتهم كلها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . وصلت ريما الي منزل عائشه لعد عناء كبير لتجد انها امام عماره طويله تتكون من ٦ طوابق ويبدو عليها انها لاناث اثرياء فقد كانت ت**يمها كلايسك الي حد كبير يحتوي علي الفخامه والرقي . . . دخلت ريما الي العماره لتجد امامها البواب ليسالها عن وجهتها : عايزه تروحي فين يااستاذه . . . . نظرت اليه ريما بابتسامه لتعلم امه لن يستطيع فهم لغتها لتتحدث قائله : لو سمحت . . . .انا عايزه . . . اطلع اند عائشه . . . . . . ابتسم البواب قائلا : عايزه تطلعي عند الاستاذه عائشه هيا في الدور الخامس اتفضلي . . . ابتسمت له ريما وتبعته بينما هو يحمل حقيبتها ويمشي امامها باتجاه المصعد . . . . وضع البواب حقيبتها في المصعد وادخلها ليضغط علي زر الدور الخامس مبتسما لها ليغلق المصعد ويبدا في الصعود . . . .توقف المصعد ونزلت ريما منه تجر حقيبتها لتجد انها تقف امام باب شقه لتطرقها بقوه فيفتح لها يوسف . . . . . فتحت ريما عينيها بزعر شديد انه هو نفسه جوزيف رجل العصابات . . . ماالذي يفعله هنا لتبتلع ريما ما في حلقها بصعوبه ثم تعدل حجابها قائله : انا حقا اسفه . . . لقد اتيت لمقا**ه عائشه . . .يبدو ان العنوان خاطئا انا حقا اسفه . . .اعزرني . . . .اسفه سيدي . . . انا حقا اسفه. . . . . ظلت ريما تطلق الاعتذارات الكثيره حتي انها سحبت حقيبتها وهمت علي الذهاب حتي خرجت عائشه تهرول بكل سرعتها حتي محتضنه ايها بكل قوتها . . . . اخذت عائشه تقبلها بقوه بينما ريما تقف مكانها متجمده تنظر الي يوسف الذي يربع يديه وينظر اليها بينما عائشه ترتدي ملابس غير محتشمه وتنظر اليها لتبتعد عائشه قائله : عزيزتي لاتنظري لنا هكذا لقد تزوجنا والان يوسف زوجي . . . .وانا ايضا احبه . . . هيا ادخلي . . . ادخلي عزيزتي . . . دخلت ريما معها وهيا لاتدري ماالذي تقوله لها لتبتسم عائشه وتقص عليها كل ماحدث بينما يوسف ارتدي ملابسه ونزل الي الاسفل متجها الي شركه ادم فقد اخبره انه سيذهب الي شركته اليوم ليتابع معه الاعمال . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . كانت ليلي تجلس بضيق شديد في حديقه فيلتخا لتجد صوت مالوف اليها يناديها فتلتف فتجد لين تهرول اليها اخذت ليلي تضحك بكل قوتها غير مصدقه لما يحدث فقد دخلت مديحه وبرفقتها لين لترتمي لين بين احضانها بكل قوتها حتي ان ليلي سقطت ارضا لتتعالي ضحكاتهم بقوه . . . . . حضنت ليلي لين واخذت تبكي لتمسح لين دموعها بقوه قائله : وحشتيني ياماما وحشتيني قوي .. .لما ماما مديحه قالتلي انها هتجبني هنا مكنتش مصدقه علشان انتي وحشتيني قوي قوي . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . دخل فهد الي الحفل برفقه شهد التي كانت ابتسامتها واسعه واخذت تعرفه علي الجميع ليجد ان كبار رجال الدوله بالحفله ليبتسم بسخريه شديده . . . . اخذت الحركه تنحصر وبدا بعض الرجال في التحرك من اماكنهم بينما فهد ابتعد عم بعض التجمع ليتحدث في سماعه اذنه دون ان يلاحظ احد . . . . بعد قليل بدا التوافد من قبل رجال الشرطه الذين قاموا بالمداهمه ليتم القبض علي اكبر عصابه كانت تخطط لتهريب عدد من اثار الدوله . . . . خرج فهد ليرن هاتفه برقم صديقه المقرب ادم ليتحدث قائلا بمرح : باشا الناس . . . . وحشني موت . . . ادم بضحك : حبيبي عامل ايه . . . .وحشني والله بقولك متيجي النهارده سبوع يوسف اخويا . .. وكنا عاملين حفله صغيره كدا ابقي تعالي اتعشي معانا بكره .. . ابتسم فهد قائلا : يابني امك مش والده من شهر تقريبا . . . . . . . ادم بابتسامه : مهو احنا خليناها تاخد راحتها انت عارفنا مش بنحب نكروت حاجه وكمان كانوا مستنين اني انزل . . . فهد بضحك : انت هتقولي . . .علي العموم ان شاء الله بكره هكون عندكم . . . . ادم بابتسامه : حبيبي هستناك . . . . ابتسم فهد ثم ذهب للخارج ليصل الي سيارته ويهم ان يدخل لتلفت انتبهه سلسال يلمع في الظلام ليميك به فاذا به سلسال ذهبي باسم ''Rema'' ابتسم فهد باتساع ليضعه في جيبه ثم يركب سيارته ويذهب باتجاه شقته . .. . . . . . . وبكداالبارت خلص دمتم سالمين . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD