#سيدة #القصر #العظيم /#البارت #السابع #عشر
رمها ادم بعنف بعد ما دخل الغرفة التي وضعها فيها ,اخرصي خالص مش عايز اسمع صوتك
تقي: انا عايزة امشي انت طلقتني وفضحتني قدام الناس وعيرتني بفقري ويتمي عايز ايه تاني عايز ايه هتعمل فيا ايه اكتر من كده
ادم :لسه مشفتيش حاجة من عزابي يا تقي انا هندمك في يوم طوعك بالك انك تلعبي بامشعري ,انا تعملي فيا كده ومن عبطي كنت حاسس بزمب عشان قربت منك ,مكنتش اعرف انك رخيصة وتبيعي نفسك عشان فلوس سلمتي نفسك ليا عشان توصلي لغردك ,انا هعلمك التربيه من اول وجديد ه**رك يا تقي ه**رك فاهمة
وضعت تقي يداها علي وجها لتخفي دموعها
الذي تنطلق من اثر صدمتها وجعها منه
ادم :مكانك هنا خدامة ليا ولمزاجي يا بت فاهمة
غادر ادم الغرفة وهو يقفل الباب وراه بقوة
....................
كانت شاردة وهيا تتذكر خطوبتها من ادم
اقتربت منها ولدتها كريمة بفرحة ,اخيرا يا رشا هتجوزيه زي مخطتنا ,يااااه اد ايه تعبت عشان الخطوة دي,مالك يا بت شكلك مش فرحان ليه
رشا: افرح علي ايه يا ماما علي ادم الي خطبني عشان ينتقم من مراتة الي بيبحها
كريمة:حتي المهم ان خطبك يا هبلا
رشا: اه صح المهم ان خطبني طيب مفكرتيش ليه سايبها هنا لحد دلوقتي يا ماما ,ادم بينتقم وبعد ما ينتقم ويفش غليلوا منها,هيرجعلها وهيسمحها
كريمة: معقول ده يحصل يا رشا ,لا علي جوستي دنا لما صدقت البنت دي لازم تغور من هنا انا لازم اعمل حاحة اخلي ادم يمشيها
رشا: حرام عليكي يا ماما كفاية الي عملوافيها محدش يقدر يستحمل كده مهما كان ,لو سمحت يا ماما انا هتكلم مع ادم واقلوا ان مش عيزاه
كريمة : طيب ابقي اعمليها يا رشا وانا وحيات ربنا اتبري منك ومعرفكيش تاني ,
رشا : يا ماما بس ,قطعتها كريمة بحدة مفيش بس هو ده الي هيحصل هتجوزي ادم يعني هتجوزيه ادم فاهمة
................
دلفت حليمي وسويلم غرفة ادم ينظرون له وهو وقف امام شارفة شارد بحزن
حليمي : ليه يا ادم تجرحها بشكل ده ليه يبني مهما كان الي عملتوا ,مكنتش لازم تقسي عليها وبعدين : من امتي وانت بتحب رشا ,انت طول عمرك بتسترخمها هيا واخوها وعمتك ,انت فاكر كده انت بتنقم منها ,لا يا ادم انت بتنقم من نفسك ,بكرا لو اتجوزت رشا هتندم
عزمي: اسمع يا ادم انا مش مختلف معاك في الي عملته مع البنت دي بلع** انا فرحان
بس مختلف معاك انت ليه سيبها هنا لحد دلوقتي غورها بقي مش طلقتها ,سبها تغور
حليمي : هو ده ربنا قدرك عليه ,حرام عليك بطل افتري يا
سويلم ,انتم متعرفوش ظروفها ايه عشان تعمل كده يا ادم انت وابوك
سويلم : لو سمخت يا ماما خليني اتكلم مع ابني
يا ادم جدتك عندها حق رشا مش منسبة ليك
يبني انت مش قليل في العالم كلو ,انت المفرود تجوز بنت علي اقل خالص بنت وزير ,
تجاهل ادم كلامهم ولم ينظر لهم ثم قال بصوت حزين , لو سمحت برة انا مش عايز اتكلم
سويلم : طيب يا ادم انا هسيبك يبني ولما تهدي يبقي نتكلم ,نظر سويلم الي حليمي ,يلا يا ماما خلي ادم يرتاح شواية ,نظرت حليمي الي ابن بنتها الوحيد بحزن علي حالة ثم خرجت
هربت منه دمعة وهو يتذكر شكلها وخجلها امام الناس ,احس بطعنة في قلبة بعد ما رئها بهذا شكل ,,ليه يا تقي ليه تخليني اعمل كده ليه
اتنفض من داخلة المو وجرحة منها ,مسح دمعته بس لا مش هتصعبي عليا ,لازم احرق قلبك وا**رك زي م**رتيني يا تقي لازم
...................
في اليوم التالي
دخلت امينة علي تقي بعد ما طرقة الباب عدة مرات ولا يوجد رد منها ,, احست بتجها بشفقة عندما رئتها تجلس علي الفراش وتنظر لشرفة وهيا تضع راسها عليه شاردة حزينة ,تقي
نظرت تقي لها بوجها الشاحب وعيونها المنفوخة
ايوة يا دادة في حاجة , امينة, اه ادم عيزك
تقي, مش هروح قليلو مش هتيجي
امينة : قومي يا تقي قومي يا بنتي شوفي عايز ايه ,بدل ميجي هو هنا
تقي : مش عايزة اروح يا دادة مش عايزة اكرهو خايفة يعمل فيا حاجة تخليني اخاف منه اادم كان الص*ر الحنين الي ليا في دنيا دي ,لو هو كمان قسي عليا زي زمن الي بهدلني ,مش هقدر اعيش يبقي الموت احسن ليا ,يارب خدني ونبي يارب
مسحت امينة دموعها ,استحملي يا تقي لازم تعرفي حب ادم ليكي كان كبير اوي لدرجة ان قلب وبقي قاسي بشكل ده عليكي لما عرف انك خدعتيه يا بنتي صدقيني ,هيجي يوم وهيصفي ادم قلبه طيب جدا ,قومي ربنا يهد*كي
قامت تقي وهيا تحمل علي نفسحها ,كان جسدها ضعيف من عدم الاكل والشرب
..............
دخلت تقي علي ادم بوجه حزين ,نعم دادة امينة قلتلي انك عيزني ,
مدد ادم علي الفراش وهو يبتسم ,عايز اتسلي شواية يا تقي
تقي: وانا بقي التسلية بتعتك ولا ايه
ادم : اه يا حببتي انتي اتسليا بتعتي ,بقولك ايه شايفة الفلوس دي دي فلوسك الي لمتها ليكي امبارح لما الناس اتف*جت عليكي
تقي : بانفعال مش عايزة حاجة ,الله الغني
ادم : ايه با تقي مش عجبك المبلغ ولا انتي بتجيبي فلوسك من شغلك ,النصب والسرقة وتبيعي نفسك وتسلمي نفسك لواحد عشان فلوس, طيب يا ستي انا مش هزعلك ,اقترب ادم من احد الادراج ثم اخذ منها بعض النقوص ثم اقترب منها ثم حسس بنقوض علي وجها
دي بقي فلوس بس هتشتغلي بها يا حبي
تقي: ادم لو سمخت عايزة امشي
ادم : يا حببتي هتمشي قبل متخلصي شغلك نظر ادم الي جسدها بجرائة , حضنت تقي نفسها لكي تخفي جسدها من انظارو ,انت عايز ايه بظبط ,مستحيل يحصل بعد مطلقتني
انفجر ادم ضاحكا ثم اقترب من وجها ,لا مش الي في بالك يا روحي انا عايز اتف*ج الاول
تفي: تتف*ج علي ايه انا مش فهماك
ادم : اقلعي هدومك عايز اتف*ج علي جسمك
رفعت تقي عيونها بصدمة ثم رفعت يداها لتصفعة علي وجه ,, وضع ادم يدو علي وجه ثم انفجر ملامح وجه لغضب الشديد ,رد ادم الصفعة علي وجها اضعاف اضعاف , وقعت تقي علي الارض من اثر ضربة
,اوقفها ادم وهو يجزبها من شعرها بعنف,, اقلعي والا ورحمت امي ما هخليكي تشوفي نور خالص طول عمرك ثم كمل بصراخ وهو يشدد علي شعرها ,اقلعي
رمها ادم وهو ينظر لها وهيا تبكي ,وضعت تقي يداها وهيا ترتعش علي بلوزتها لتقوم بفتحها
ابتسم ادم بعد ما خلعت بلوزتها وتخفي وجها
ادم : كملي يلا اقلعي خالص عايز اشوفك زي ما خلفتك امك ,بعدين منا قبل كده لمست قبل ما اتجوزك فا هتعملي شريفة اخلصي
زادد تقي في البكاء بسبب احسسها بزل والاهانة
وضعت يداها تكمل خلع ملابيسها , اقترب ادم هو يضع يدة علي ظرها الذي بدء يظهر
كملي كملي يا تقي خليني اتف*ج واملي عيني علي لحم رخيص ده اصل عمري ما شفته
وقعت تقي وهيا تصرخ بانفعال وانهيار من البكاء ,,مش قادرة مش قادرة حرام حرااااام
اخذ ادم النقوض ثم سحب منها بعص منها ثم رمها بوجها ,خدي ده تمن الي ظهر قدامي
اطلعي برة يلا غوري من وشي ,,لبست تقي بلوزتها ,وقفت امام ادم بعيونها باكية ,
هتندم يا ادم لما تعرف ان ظلمتني هتندم ثم ركدت الي غرفتها المهجورة في اخر الممر
قفل ادم الباب بقوة ثم بدء بتحطيم غرفته
.....................
دخلت تقي الغرفة ترمي نفسها علي الفراش تبكي وتصرخ من دخلها من اثر وجع روحها وقلبها
ظالت تقي تبكي اكثر من نصف ساعة ثم غفلت من تعبها من البكاء واليلة الماضية
.....................
في مساء ذهب ادم الي ملهي ليلي ليقضي
في ليلته ليحاول يبعد عن اي شئ يذكره بها
وضع النادل ,زجاج الخمر الثاني امام ادم
بددء ادم يشرب منها بعد ما خلص الاولي
عماد : يا باشا انا اول مرة في حياتي اشوفك بتشرب ,ليه بس كده يا ادم بيه
ادم: وهو تحت تأثير الخمر ,عشان انسي عايز انسها يا عماد مش عاوز افكر فيها ,هربت منه دموعه وهو يشرب,, انا بحبها بحبها اوي اوي انا بتقطع لما بعزبها كل ما باشوف دموعها بموت ,نفسي اخدها في حضني وقلها خلاص سامحتك
عماد : طيب يا باشا متعمل كده مدام بتحبها
ادم : منا بحبها بس مش قادر انسي انها استغلتني ,هيا ضحكت عليا ,هيا اصلا محبتنيش هيا عملت كده عشان فلوووس وبس
عماد: يا باشا ,البنت دي بتحبك صدقني , انا جبت كل ملومات الي كنت طلبها مني عنها من اسبوعين
انا عرفت انها اتعزبت في حيتها كتير وغصب عنها اطرت تسرق ,انا حاطط الملف في مكتب بقالي كتير بس حضرتك لا بتدخل المكتب ولا بتروح شغل,كده هتخسر كل بنيته
ادم : عادي خسارة بخسارة يا عمووود
قام عماد ليساعد ادم الذي بقي في عالم اخر
تحت تأثير الخمر الذي غيب عقلة تمام
ادم : انت موديني علي فين
عماد : هنروح يا ادم به لازم نروح
....................
وقف ادم وهو سكران يبحث عن غرفتها ,اقترب من الباب ثم هجم علي الغرفة ,قفل الباب
ثم اقترب من سرير ينظر لها وهيا نائمة عليه مثل الملاك .جلس بجورها ثم وضع يده ليحسس وجها وملامحها الحزبنة ,افتحت تقي عيونها ثم قامت وهيا تنطر له ,انت ايه الي جابك
ادم : وحشتيني قولت اجي اشوفك يا تقي قلبي
تقي: انت سكران يا ادم سكران هيا وصلت انك ت**ر انت ايه الي جراك ,حرام عليك يا اخي
ادم : هش هش اسكتي خالص ,ولا اقلك تعالي في حضني انا عيزك يا تقي تعالي
تقي : ادم ابعد عني انت ناسي انك طلقتني
قام ادم من علي فراش ثم بدء بخلع ملابسهة
لا مش ناسي ,بس متنسيش ان لمستك قبل كده قبل مجوزك عادي يعني مش اول مرة
وقف تقي وهيا تدفع ادم بقوة, اطلع برة
قلع ادم قميصة ثم اقترب من تقي وهو يدفعها علي علي الفراش اقترب منها وعلامات الغضب علي وجه ثم رفع يداه لينزل بصفعة علي وجها بضرابت متتالية ثم شق ملابسها ليظهر منها جسدها
حولت تحرر نفسها ولاكن كان اقوي منها عندما خلع حزامة الجلدي ثم بدء يضربها في انحاء جسدها العاري
ظلت تصرخ بقوة وهيا تترجاه أن يرحمها ولاكن
تغيب وعيه وهو يهجم عليها وهيلهس بأنفاسة الحارة علي وجها يهمس بين شفتيها : انا قولت عيزك يعني عيزك حالا يا تقي
صرخت بيه وهيا تبكي : لو عملتها عمري ما هسمحك فاهم عمري
ابتسم بسخرية وهو يقبض علي شعرها أكثر
وانا عمري ما هسمحك يا تقي ولازم انتقم منك ثم هجم عليها مثل الحيوان المفترس الذي يفترس فرسته
بدء ادم في اغتصاب تقي الذي حوللت تحرر نفسها منه ولاكن
فشلت عندما وصل بالذي يريدوه منها
أغمضت عيونها وهيا تبكي بعد ما استسلمت له
وهو يقوم بختصبها
# جهاد #محمد
#سيدة #ااقصر # العظيم