الفصل الثاني

963 Words
نزل ليث من السيارة بغضب وهو يقول : انتي عامي قطع كلامه ونظر بصدمه لتلك الفتاة التي كان على وشك ان يصدمها وتفاجأ كان في غاية الجمال بهيئتها وهي تبكي كان مثل الملائكه تماما لكن انتبه الى نفسه على صوت مراد وهو يقول : خلاص ياليث حصل خير الفتاة بدموع و اسف : انا اسفه مختش بالي ليقول ليث بغضب : هو ايه اللي خير افرض كنت خبطها كنت رحت في داهيه عشان خاطر الهانم ماشيه عاميه مبتشوفش الفتاة بجديه وهي تمسح دموعها بظهر يديها كالاطفال : لو سمحت انا اعتذرت منك مفيش داعي للغلط لو سمحت وبعدين المفروض ان حضرتك تعتذر مني دلوقتي على اللي قولته ليث بتهكم : والله انا اعتذر منك انتي انتي مش عارفه بتكلمي مين ال اعتذر منك ال هه الفتاه بغيظ من رده : ميشرفنيش اعرف انت مين كل اللي اعرفه انك انسان قليل الذوق وتركته وذهبت دون ان تعطي فرصه له للرد مراد : خلاص ياليث كبر دماغك بينا نمشي المهم محدش اتأذى ليث وهو يجز على اسنانه : يلا وركبوا السيارة واتجهوا الى وجهتهم وليث في داخله يتوعد لتلك الفتاة التي تجرأت معه في الحديث ................................................................. وف مكان نذهب اليه لأول مره في مستشفى الراوي في احد المكاتب يجلس شاب وسيم جدا يرتدي نظارة طبيه و يعمل بجد ليدخل عليه احد الممرضات بعد طرقت على الباب وسمح لها بالدخول لتقول له باحترام وجديه : دكتور عز المريض اللي في غرفه.... فاق من البنج حضرتك هتيجي تتطمن عليه الدكتور عز بجديه : تمام اتفضلي انتي وانا جي حالا فخرجت الممرضه فقام عز وذهب ليقوم بعمله وبعد ان انتهى ذهب الى منزله وحين دخل قابل والدته و والده جال**ن يشاهدان التلفاز فقال بابتسامه : السلام عليكم الام و الاب : وعليكم السلام الام بحنان و ابتسامه : اتأخرت انهارده ياحبيبي زمانك تعبان عز بابتسامه : اه والله يا حبيبتي نفسي انام مووت الاب فريد بغيرة وغضب : ماتحترم نفسك يا حيوان ايه حبيبتي دي انا بس اللي اقولها ياحبيبتي وتابع وهو ينظر لناهد : وانتي ياهانم بتقوليلوا ياحبيبي ولا كأني قاعد معاكوا عز بغمز و ضحك : بتغير من ابنك يا حاج اخص لا انا ازعل كده وبعدين دي امي يعني احب براحتي فيها الام ناهد : قوله يابني مش قادر يصدق اننا كبرنا خلاص على الغيره دي فريد بغضب لليث : حبك برص يا حيوان ونظر لناهد وقال : كبرنا ها انا هبقى وريكي مين اللي كبر اصبري بس وتابع كلامه بغمزه عز بضحك وهو يرى وجه والدته الذي اصبح باللون الاحمر : العب يالا الاب : اسكت ياحيوان عز : سكتنا امال فين غرام الام بابتسامه : رجعت من الجامعه و دخلت تنام تلاقيها صحيت دلوقتي عز بابتسامه : تمام هروح اشوفها الام بابتسامه و حنان : احضرلك الاكل يابني عز بابتسامه : ياريت يا أمي الا انا جعان اووووي الام : حاضر ياحبيبي فذهب بعد ذلك عز الى غرفه اخته فوجدها نائمه فاقترب منها وحركها بلطف وهو يقول : غرام حبيبتي يلا اصحي غرام بنوم : سيبني انام شويه ياأبيه عز بضحك : قومي يا زقرده الساعه بقيت ٨ غرام قامت واعتدلت وقالت بابتسامه ونوم وهي تفرك عينيها : خلاص قمت اهو عز وهو يقبل رأسها بحنان : طيب اغسلي وشك وتعالي يلا ناكل سوا غرام بابتسامه : حاضر فتركها و اتجه ليغير ملابسه و تناول الطعام هو واخته ولم يكن يخلو من مزحهم سويا وبعد ذلك اتجه كل منهما الى غرفته في غرفة عز نائم على فراشه وممسك بهاتفه ينظر الى صورة فتاه ويحدث نفسه بعشق : بعشقك يا قلب عز وبعد دقائق ذهب في ثبات عميق .............................................................. على الناحيه الاخرى ذهب ليث الى القصر وصعد مباشرة الى غرفته وهو غاضب مما حدث معه وما قالته تلك الفتاة بالأسفل كان الجميع مندهشون بحالة ليث فسأل الاب مراد : ماله ليث يامراد جاي متعصب كده ليه فقص لهم مراد ماحدث فانفجرت رهف ضاحكه : مش معقول بقى البنت دي قالت لأبيه ليث كده لا وكمان تسيبه تمشي ههههههه مراد وهو يشاركها الضحك : لأ لو تشوفي شكله وهي بتقوله كده كان وشه عامل ازاي عينه اتحولت ده كان ناقص يقتلها الام و الاب يشاركوهم الضحك هههههه نورا لمراد بحنيه فهو ابن اختها الوحيده التي توفت : اجهزلك الاكل يابني مرا بنعاس : لأ مش قادر انا طالع انام تصبحوا على خير الجميع : وانت من اهلو فصعد كل منهما الى غرفته ............................................................... في منزل ورد بعد عودتها من الجامعه ذهبت الى منزلها ووجدت والدها نائم فذهبت وابدلت ملابسها بيجامه مريحه ونامت في فراشها بتعب وبعد ساعتين استيقظت وخرجت من غرفتها وجدت والدها يقرأ في كتاب فذهبت اليه وقبلته وقالت بمرح : ازيك عامل ايه يا ايمو ياعسل انت الاب بضحك على ابنته التي لم تكبر ابدا وقال وهقو يض*بها بخفه على رأسها : ايه ايمو دي يا بنت بلعب معاكي في الشارع انا انا ابوكي يابت ورد بمشا**ه : وايه ياعني بدلعك ياعسل انت الاب بضحك : مفيش فايده فيكي مش هتكبري ثم تابع هقوم احضرلك الاكل ورد بابتسامه : لا خليك انت يابابا انا هحضره وناكل سوا وذهبت وحضرت الطعام وتناولوه سويا بين مزاح ورد و ضحك والدها ايمن وبعد وقت ذهبت ورد الى غرفتها لتذاكر محاضرتها ثم ذهبت للنوم وتحدثت مع غرام ورهف مكالمه جماعيه واتفقوا على ان يلتقيا غدا في الجامعه وبعد ذللك ذهبت كل منهما في ثبات عميق ........................................................... في مكان ما يجلس شخصان يتحدثان المجهول ١ : لازم اخليه يخسر كل حاجه وادمره المجهول ٢ : معلش ياباش سؤال هو انت ليه عايز تدمره و تخسره كل حاجه ايه السبب المجهول ١ : انتي مالك انتي اعملي اللي بقولك عليه وانتي ساكته والا انتي عارفه المجهول ٢ : بخوف لا ياباشا كل اللي قولته هنفذه بس متنساش حقي المجهول ١ : متخفيش لو نفذتي اللي قولته من غير غلطه هد*كي اللي اتفقنا عليه وزياد يالا امشي من وشي فذهبت هي بخوف المجهول ١ يحدث نفسه بغل : هفضل وراك لحد اما ادمرك يابن الراوي البارت خلص ♥️ ياترى مين المجهول ١...؟؟؟ وعايز يدمر ليث ليه.....؟؟؟ ايه اللي المجهول ٢ هينفذه.....؟؟؟ متنسوش الڤوت ? و الكومنت بليييييز يا حلووووين ♥️
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD