رواية جوه القلب الحلقه السابعه?بقلمى علياء♡"
لَيِّسِـ کْلَ أّلَحًبً حًبً مًنِ أّلَقُلَبً لَلَقُلَبً بًلَأّ مًمًکْنِ يِّکْوٌنِ حًبً أّعٌجّـبًنِأّ وٌلَيِّسِـ حًبًنِأّ حًقُيِّقُيِّنِ ?
بعد ما قامه دخلوا ينامو "
طارق وهو داخل غرفة صباا"
صبصب انتى نامتى"
صباا.. لا ياا طروقه تعالا ادخل ياا حبيبى"
طارق.. وهو يدلف لي غرفة صبا ايها القمر ده والله لوله الظروف في لاول ياا قلب اخوكى كنت خدتك قعدتى معايا في لندن بس انشاء آلَلَهّ هنسافر يا حبيبتي ومش هسيبك هنا تانى وهخليكى تكملى دراسه هنااك"
صباا ببعض المرح لا ياا طروقه انا مش هينفع اسيب بيتى وحياتى ودرستى والوزير اللي هيجبلى جلطه اللي اسمه على اسمك لا لا مش هينفع يااسي طارق ابدا ?"
طارق.. انتى لسه زاى مانتى مجنونه يااصباا والله كتر خيرهم عيشوكى معهم في البيت بي جنانك ده يابنت المجنونه''
صباا.. بضحك ومرح لا لا مسمحلكش ياا اخوياا تشتم الحجه امى ياخوياا اهاا انا بقولك اهو"
طارق.. والله ياصباا كان نفسي اخدك انتى وساره لندن معايا بس سمحينى انتى عارفه مشاغل الشغل واختك ربنا كرامه واتجوزت احمد وانتى عارفه هم كانوا بيحبو بعض قد ايه وبعد ماا اتجوزو تعبو بسبب الحمل وكده وتااخيرو"
صباا..الحمدلله ان ربنا كرم ساره واحمد"
...اردفت بي خبث..... عقبالك بقاا يا طروقه ونخلص منك كده مع واحده اجنبيه او مصريه تطلع عينك?"
طارق..بي غضب صباا بعد اذنك متتكلميش تانى في موضوع الجواز ده خالص فااااااهمه"
طارق رافض موضوع الجواز نهائي بسبب حببته"
صبا..بي خوف ح..حاضر يا طارق انا اسفه بجد مكنتش اقصد"
طارق..بعد ماا لحظ زعل اخته بسبب الزعيق ليه.... انا اللى اسف متزعليش ياا صبصب بقاا خلى قلبك ابيض ياا شيخه "
صباا.. بي ضحك ايوه كده بقااا يااا ابو سوسو??"
طارق الله يخربيتك على يخربيت عشتك انا قاايم انام"
قبل راس صبا قبل الدخول لي غرفته ......تصبحى على خير ياا قلب اخوكى عوزه حاجه ياا نن عيونى"
صبا بي ابتسامه وبعض المرح...لا ياا قلب قلبى وانت من اهلو.....بس انا هعوز منك ايها يااشحات انت وانت لسه جاي من السفر عيل باارد مهنشى عليك تجبلى شكولاته وانت جاي"
طارق بغرور. انا انا شحات يابنتى اخوكى مع فلوس تشترى الجامعه بتاعتك ومصاانع الشكولاته اللي بتتكلمى عليهم دول ياهبله ياابنت الهبله"
صباا نعم نعم وبتقول غنى امشش يلاااا من هناااا لحسن اعورك يلا ياابابا هنرش ميه??"
خرج طارق من غرفة صباا واتجه اللي غرفته ودخل وهو على وجهه الحزن الشديد من الماضي"
فلاش بااااك
من خمس سنين بعد وفات والدوه ووالدتو
رضوى محمود صديقة طارق وحبيبتو كانو مع بعض في الجامعه
طارق كان بيعشقه لدرجت الجنون كان بيجبله كل حاجه هى عايزه لدرجة لو طلبت لبن العصفور يجبهوله "
وبعد وفاة والدو وخسارة في الشركه لان طارق مكنشي بيعرف في المصانع والشركات لاخشاب هو كان مهتم بتعليمه"
طارق... رضوى يااحبيبتي صدقينى شوية وقت واحمد وجدى سيد هيوقفه الشركه على رجليه تانى متقلقيش انتى بس يااحبيبتي والله"
رضوى ..فتاة طويله شعره اسود طويل بشرتها بيضااا الون.. هى جميله لدرجه رئعه ....(لكن من كان جميلا من الخارج ليس جميلا من الداخل....)تقوا وهى تدخن السجائر.. يعنى ايه ياا طارق تسبهم هم يشتغلو في الشركات بتاعت والدك وهم يدوبك قرايبك من بيعيد "
طارق لا ياا رضوى دول قرابي وانا مترابى معهم و كمان ليمكن يعملو حاجه في الشركه او المصانع حته ياا حبيبتي انا وثق فيهم جداا"
وكمان احمد متجوز ساره اختى واكيد هيخااف اكتر"
رضوى..بخبث ايوه طبعاً البااشاا احمد لازم ياااخاف على فلوس مراته اللى وارثتها عن ابوها وهيخلى كل حاجه بي اسمه هو بقاا عشان هو بقاا جوز أختك وخااايف عليكو اسمع منى يااا حبيبى انا خايفه عليك من العيله دى خلينى انا امسك الشركه والاداره"
طارق..طب انتى ياا حبيبتي مش بتعرفى في اومور الخشب والشركات دى يا حبيبتي''
رضوى ببعد الخبث والحب المزيف وهى قامت بتحضن في طارق"
... لا يااحبيبي انا بفهم في الشغل ده ول انت ناسي انى كنت شغاله في شركات تانيه ول ايه"
طارق..بس يا حبيبتي دى كانت شركات لي تصدير الملابس ملهاش اى علاقه بشغل بابا ياا قلبى متشغليش بالك انتى بي الشغل واللي انتى عايزه انا هعملو ليكى ياا حته من قلبي"
رضوى..طب ينفع ناس غربيه هى اللى تشتغل ول هم هيسبو شغلهم وكمان شركات والدك ومصانعه مناافس كبير لشركة سيد درويش ول نيسيت ياا حبيبي.."
انا بقولك بس عشان تبقاا عارف راسك من رجليك ول ايهاا يااا طروقتى"
طارق..كلامك كله صح ياا حبيبتي خلاص هخليكى تمسكى الاداره بس هم هيفضله مسكين الشغل ياا قلبي عشان انا وانتى مش بنفهم في وبردو عشان درستى انا وانتى ياا روحي"
وبعد حوالى شهر ونصف كانت الشركه تربح جيدا
طارق..بجد يا جدى مش عارف اقولك ايه على مسعدتك لي الشركه بجد شكرا اوووى"
الجد..يابنى ابوك ده كان ابن عمى واخوياا وصديقى المقرب يعني لازم اخاااف عليه وعلى عياله..."
طارق..ربنا يخليك ياااجدى وميحرمنيش منك ابداا"
احمد..بس ياا طارق في حاجه كنت عايز اقولك عليهاا البت اللي اسمها رضوى اللي مسكه لاداره دى مش عجباني"
طارق قام والغضب على وجها لانه لن يسمح لى اى احد ان يجيب بسيرت زوجته المستقبليه بي اى شياء.....بعد اذنك يااا احمد متجبش سريت رضوي بي اي كلمه حته لو كانت ايها دى حبيبتي وقريبنا هتكون مراتى وام عيالى"
الجميع اتصدمه من كلام طاارق كلهم عرفين ان رضوى همها الفلوس وبس مش حاجه تاني "
الجد طارق انا هناا مكان والدك وفعلا كلام احمد صح البنت دى مش كويسه ومش بتحبك"
طارق بغضب وبعد الحزن على وجهه بعد اذنك ياا جدى انا ماشي عشان الكلام مش عجبنى انتم بتتكلمو على رضوى بطريقه الوحشه دى "
الجد.. بغضب وصوت عااالى.. استنااااا عندككك لم اااكون بكلمك يااااا طاااارق تقف مكانك يااا حيوان
ول انت عايز تتربها لسه ياا ابن محمود"
طارق..بحزن انااسف يااا جدى مكنتش اقصد بس الكلام دايقنى انا اسف مقدرش طبعا اكلمك بطريقه وحشه انا اسف تانى مره بس انا لازم امشي"
الجد..اعتذارك مقبول ويلا اتفضل امشي"
ميشي طارق وجيرى ورااا عاادل عشان عادل صديق طارق لاقرب وهم فى نفس السن "
عادل.. انا همشي مع لاحسن يعمل حاجه يااجدى بعد اذنك"
الجد.. ماشي ياابنى روح مع"
احمد..انا مش عارف البت دى عامله ليه طارق عمل ول ايه ياا بابا بجد البت دى هتخرب على طاااارق "
حسنى..ربنا يسترهاا يا احمد وتبعد عنه ويفهم بقااا ان كل ده غلط في غلط''
الجد..فعلاً ياابنى البت دى شكله كله على بعضه غلط وكمان لبسه اللي هي بتلبسه ده انا مش فااهم اصلا دى بتلبس عشان تباين جسمها ربنا معااك ياا طارق ياابنى''
ساره..طب ياا جدى الحل ايه انا خاايفه عليه اوووى ربنا يسترها عليك ياا اخوياا ?"
عادل وهو بيلحق طارق...استنا يااعم رايح فين كده
طارق.. بنبرت حزن ماشي رايح شقتى عشان اشوف صباا انا سايبها من الصبح لوحده ياا عادل"
عادل..طب تعالا الاول نروح كافيه نشرب حاجه و بعد كده اروحك ياا عم واضافه ببعد المرح..يلا اي خدمه مش هحرمك من حاجه لو عايز تشقط موزه من اي مكان برود هجبلك ياا عم يلا بقااا"
طارق..بضحك شديد على صديقه.... ياا اخى ارحمنى بقاا انت ايهاا مش هتبطل تموتنى من الضحك كده
وصل طارق وعادل اللي مكان ماا اسمه (نايت كلائب)"
طبعاا جميع الفتايات صدمة من دخول هذان الشباان الرئعاً طارق وعادل مااا سلموش من معاا**اات الفتياة ليهم"
ودخول شخص نعرفه جيداا"
حبيبى انت اخير جيت.. وكانت تحضن طااارق"
(الحربايه راضوى??)
ياااترى رضوى هتعمل ايه وايه اللى هيحصل ليه طارق ويخلى يسااافر لندن
كل ده هنعرفو في الحلقه الجايه انشاء آلَلَهّ ?
رواية جوه القلب ?❤