البارت الثاني

1762 Words
عشقت جبروت .. الفصل الثاني ياقوت بصدمة: انت؟ أدهم: اتفضلي يا أنسة مكانك ياقوت بغضب: وانت مالك انت فاكر اني مقدرش اخد حقي ادهم بغضب: تصدقي اني غلطان اولعي، يلا يا احمد أحمد: أدهم ايه اللي بتقوله ده أدهم بزعيق: أعملها ايه ؟ انا ماشي ياقوت: في داهية أدهم بغضب شديد: انتي قولتي ايه؟؟ ياقوت بتحدي: بقولك في داهية ايه مسمعتش؟ أحمد وهشام: يا ليلة سوده داليا بخوف: يلا نمشي كفاية مشاكل لحد كده يلا أدهم: انا هوريكي ازاي تتكلمي معايا انا كده ياقوت بتحدي: وريني هشام وأحمد بسرعة قبل أن يفقد أدهم أعصابه أكثر: أدهم يلا نمشي أدهم بزعيق: أنا حتة بنت مفعوصة زي دي تعلي صوتها عليا ياقوت بغضب: مفعوصة في عينك دا انا هود*ك في داهية داليا بتوتر: يا بنتي اتأخرنا يلا أدهم: طب يلا وديني في داهية هشام: أدهم كفاية كده يلا ارجوك أدهم لسه هيرد تليفونه رن أدهم بعصبية: ألو .. ايه؟ انا جاي حالاً هشام وأحمد مشيوا وراه بسرعة ومش فاهمين ايه اللي حصل داليا: منك لله يلا نمشي ياقوت: يلا بس هو فاكر اني هسكت انا هعرفه المفعوصة دي هتعمل ايه داليا: الله يهد*كي يلا عند رؤى أمينة بهدوء: ممكن أعرف كنتي فين كل ده؟ انا مش اتصلت بيكي كتير وقولتلك اخوكي جه وسأل عليكي رؤى بدموع: كنت مع زهرة بنعمل شوبينج يا ماما وايه يعني لما اتأخر شوية هو انا صغيرة مؤمن: لا مش صغيرة وعشان كده مينفعش تتأخري برة للوقت ده عشان دي قلة أدب رؤى: بس انا مبعملش حاجة غلط مؤمن: وانا واثق فيكي وياريت تكوني أد الثقة دي عند سمر غنوة: ماااااماااا سمر بخضة: في ايه يا غنوة حصل ايه غنوة بضحك: لا مفيش انا لازم انادي اول ما ادخل بس أمينة بغضب: تصدقي انك مش هترتاحي انتي وابوكي وأخوكي الا لما تموتوني غنوة بضحك: بعد الشر عنك يا حبيبتي، قوليلي بقا أحمد سأل عليا؟ سمر: ايوة وقولتله انك مع صحابك غنوة بتوتر: ليه يا ماما قولتيله كده سمر بعدم فهم: أومال اقوله ايه انتي مش كنتي مع صحابك؟ غنوة بتوتر: أيوة كنت معاهم بس يعني هو بيضايق لما بخرج معاهم ما انتي عارفة سمر: عشان مشيهم شمال وعنده حق وانا سايباكي لحد ما تعقلي بمزاجك غنوة بزهق: ان شاء الله انا طالعة انام تصبحي على خير سمر: وانتي من اهله ربنا يهد*كي عند مها مها بزعل: هتفضل كده واقف في صفه لحد امتى؟ مدحت بزهق: خلاص بقا يا مها في ايه هنجبره يعني يتجوز؟ وقت ما يحب يتجوز يبقى يتجوز انسي الموضوع ده بقا مها بتفكير: مستحيل لازم يخطب الأجازة دي عند عمرو أدهم بسرعة: في ايه يا عمرو عمرو: ... أحمد: ما تنطق يابني خضيتنا في ايه؟ هشام: عمرو حصل ايه؟ عمرو: معتز ادهم بخضة: ماله؟ عمرو: مصاحب شلة صايعة وعرفت من كام يوم انه اشترى شقة هو والشلة دي وبيجيبوا بنات فيها كل يوم وبيشربوا أدهم بذهول: ايه؟ أحمد بسرعة قبل ان يفقد أدهم اعصابه: طب هو فين دلوقتي يا عمرو؟ عمرو بأسف: مسمعش كلامي بعد ما قولتله مفيش خروج وخرج وجالي تليفون ان بوليس الآداب قبض عليهم في الشقة ومن وقتها وانا مش عارف اتصرف وخوفت اقول لبابا يحصله حاجة هشام بسرعة: طب يلا بينا ياقوت: انتي عارفة انا لو شوفت الواد ده تاني هشرحه داليا بضحك: اتنيلي انا كنت سامعة نبضات قلبك وانتي عاملة نفسك الشحات مبروك ياقوت بضحك: ايه ده انتي اخدتي بالك داليا: ههههه هبلة والله افرض كان ودانا القسم كنا هنعمل ايه ياقوت بغرور: ميقدرش داليا: ليه ان شاء الله كنتي ماسكة عليه ذلة ياقوت: هههههههه مش للدرجادي داليا: طب يلا هشوفك بكرة ياقوت: باي ي حب ياقوت: مساء الخير رحاب بغضب: انتي كنتي فين كل ده ياقوت بمرح: كنت براجع نفسي اهرب ولا لا رحاب بغضب: انتي مجنونة يا بت ابوكي قالب الدنيا ياقوت: ليه رحاب : عشان اتاخرتي ياقوت بزهق: اوووف زهقتوني والله انا مهربتش ليه يا ربي رحاب: يلا مع السلامة ياقوت بمرح: للي عاوز يمشي المركب اللي تودي مترجعشي هههههه رحاب بزهق: مفيش فايدة انا داخلة انام ياقوت: تصبحي ع خير ي لوح قلبي داليا: مساء الخير سامي: كل ده عند ياقوت الناس يقولوا علينا ايه داليا بتوتر: معلش يا بابا الوقت اخدنا سامي: اومال لو مش مع بعض يوميا هناء: خلاص يا سامي اهي جت خلاص روحي نامي ي حبيبتي سامي بغضب: مينفعش كده يا هناء الناس يقولوا علينا ايه هناء: هما عارفين ان داليا وياقوت روحهم في بعض روق انت سامي: ع الله عند معتز معتز بخوف: انا لازم اخرج من هنا انت عارف لو حد عندي في البيت شم خبر هتعلق تامر: يابني فكك انا هتصل بابويا دلوقتي يبعتلي المحامي معتز: محامي ايه دول قضيتين اداب وم**رات زياد: اهدى يا معتز هنلاقي حل معتز بخوف: يارب أدهم بسرعة: كان في شاب جه هنا من شوية اسمه معتز العسكري: في قضية الاداب والم**رات؟ أدهم بذهول: ايه عمرو بقلق: ايوة هو فين العسكري: مرميين تحت في التخشيبة هشام : طب ممكن نقابل رئيس المباحث العسكري: لا الباشا مش فاضي أحمد طلع الكارنيه بتاعه وحطه في وشه العسكري بخوف: اتفضلوا يا بشوات أدهم: مش معقول محمود؟ محمود رئيس المباحث: أدهم قام بسرعة وحضنه واحمد وهشام كمان دا انا الحاجة دعيالي انهارده أدهم بسرعة: مش وقته يا محمود وحكى له ع اللي حصل محمود بذهول: معقول معتز اخوك منهم عمرو باسف: ايوة محمود: انت عارف انك حبيبي بس انا اسف انا مقدرش اخالف ضميري اخوك ممسوك معاه بنات في الشقة دا غير الم**رات احمد: طب والعمل؟ محمود بتفكير: مفيش حل غير ان البنات اللي كانوا معاهم يقولوا انهم ميعرفهوش هشام : والم**رات محمود: احنا لسه هنحلل لهم ونشوف هما تعاطوا بكمية اد ايه عشان نقدر نحدد ادهم وهو بيمسح وشه بغضب: تمام انا عاوز البنات دي محمود: ارتاح وانا هجيبهم عند معتز معتز: انا خايف عمرو او ادهم يروحوا اوضتي وميلاقونيش تامر: اووف كلت دماغ أمي زياد: ايه ده حد جاي العسكري: معتز مدحت الأسيوطي معتز بسرعة: ايوة العسكري: تعالى رئيس المباحث عاوزك معتز بسرعة راح معاه اول ما الباب اتفتح اتصدم ومقدرش يتكلم مها: ادهم اتأخر اوي وكمان عمرو شكله خرج هو كمان مدحت: ما تسيبيهم يخرجوا يفكوا شوية من ضغط الشغل مها بقلق: بس انا قلبي مش مطمن مدحت: نامي يا مها ادهم بغضب شديد: معتز معتز بخوف: أد أدهم أدهم: الكلام ده صحيح معتز بأسف: ايوة أدهم صفعه بقوة على وجهه وسط ذهول الجميع أدهم: حسابك معايا في البيت لما اخرجك من المصيبة اللي وقعت نفسك فيها دي احمد: أدهم اهدى عشان تقدر تفكر هتعمل ايه محمود: خلاص ي جماعه البنات اعترفوا ان تامر السعيد هو اللي جابهم والبودرة اللي معاهم طلعت دقيق عمرو: الحمدلله محمود: ياريت تكون اخر مرة أشوفك هنا يا معتز معتز بايماء: ان شاء الله خرجوا كلهم وكل واحد اخد عربيته ومشي عند ياقوت ياقوت: الواد دا مستفز بس مز اااه شوفتي يا تؤتؤ لما جه وض*ب الواد عشانك دا باينه لينا رقصة ولا ايه ههههههههه اما انام احسن عند أحمد سمر: لسه بدري يا حضرة الظابط أحمد: اسكتي والنبي يا ماما دي كانت خروجة ما يعلم بيها الا ربنا سمر بقلق: في ايه احمد: مفيش انا طالع أنام تصبحي على خير سمر: وانت من اهله عند هشام فتح الباب فجأة على رؤى رؤى بخضة: في ايه مش تخبط حد يدخل كده هشام بشك: اسف فكرتك نايمة رؤى بقلق: انا كنت جعانه ولسه مخلصة اكل وهنام هشام: اوك تصبحي على خير رؤى: وانت من اهله بعد ما هشام خرج تنفست الصعداء رؤى: كنت هموت قلبي كان هيقف مالك: الف سلامة عليكي يا بيبي رؤى: انا بترعب طول ما هو موجود مالك: مش عاوزك تخافي طول ما انا معاكي رؤى: ربنا يخليك ليا يا روحي مالك بخبث: هتيجي بكرة؟ رؤى : لا اخاف اتاخر زي انهارده ويحصل مشكلة مالك: متخافيش مش هأخرك وعد رؤى: هفكر واقولك يلا تصبح ع خير مالك: وانتي من اهله ي حبيبي عند أدهم عمرو: انا مش هعديلك اللي حصل ده يا معتز أدهم: عمرو من فضلك روح اوضتك عاوز اتكلم معاه شوية عمرو: حاضر أدهم : عاجبك الفضايح اللي عملتها دي يا بيه؟ معتز بخوف: انا اسف أدهم بهدوء: أسف دي هتفيدني بايه بعد اللي حصل معتز بأسف: .... أدهم: تمام مفيش خروج تاني من البيت واعرف ان كل نفس هتتنفسه هعرف واي غلطة هتعملها هيكون عقابك عسير مفهوم معتز بقلق: مفهوم أدهم راح أوضته وفجأة جه على باله العنيدة اللي وقفت قصاده في السينما وابتسم بتلقائية أدهم: مجنونة والله تاني يوم الصبح أدهم صاحي بدري كالعادة بيأدي التمارين الرياضية بتاعته مها: يلا يا دومي الفطار جاهز أدهم: حاضر يا ماما مها: معتز؟ غريبة صاحي بدري يعني من غير ما حد صحاك عمرو بضحك: أصل الباشا بنفسه اللي صحاه مها: ههههه أدهم والله كتر خيره مدحت: صباح الخير كلهم: صباح النور أدهم: يلا افطر يا معتز عشان أوصلك الجامعة مها بذهول: ايه ؟ هتوصله ليه ما يروح لوحده هو صغير أدهم: انا رايح مشوار في طريقه هاخده معايا عمرو: يلا يا بابا انا رايح الشركة باي معتز: بابا انا محتاج مبلغ لان الكريدت كارد بتاعتي مش هتكفي ادهم: ليه معتز: هصلح العربية واحد خبطها امبارح مدحت اوك هحولك فلوس عليها انهارده أدهم: متشغلش بالك يا بابا انا هصلحهاله، يلا عشان متتأخرش معتز: حاضر مها: غريبة معتز مبيحتجش ولا حاجة مدحت: ربنا يهديه مها: يارب عند ياقوت ياقوت: مش قادرة أتحرك ضهري واجعني اوي داليا: يابنتي هنتأخر انجزي ياقوت: والله هبطانه اوي داليا: خلاص همشي انا عشان متأخرش باي ياقوت: باي اما اقوم ارقص شوية يمكن ضهري يفك عند أحمد سمر : ايه يا حبيبي صاحي بدري ليه أحمد: ما انتي عارفة يا ماما التعود بقا سمر: ربنا معاك ي قلبي هتعمل ايه انهارده؟ أحمد: مفيش ممكن اخرج شوية وخلاص غنوة: صباح الخير يا حمادة وحشتني اددد كده أحمد بضحك: هههه بكاشة اوي غنوة: والله بجد واحشني أحمد: وانتي كمان وحشاني اوي جيتي امتى امبارح غنوة بتوتر: اااا جيت بعد ما انت خرجت ع طول أحمد: طب تاني مرة مفيش تأخير كده غنوة: حاضر يلا باي أحمد: على فين غنوة: رايحة الجامعه أحمد: استني اوصلك سامر: وربنا ابدا انا اللي اوصلها أحمد: حبيبي حمدلله ع السلامة حضنوا بعض في عناق كبير سامر: وانت كمان وحشتني اوي حمدلله ع السلامة ي وحش أحمد: الله يسلمك ي قبطان طمني عليك اخبارك ايه سامر: انا تمام الحمدلله انت عامل ايه غنوة: طب وانا شفافه يعني سامر بضحك: تصدقي مخدتش بالي غنوة: شكرا يا سيدي يلا انا ماشية احمد: استني هوصلك غنوة: ملوش لزوم عشان متأخرش يلا باي كلهم: باي عند هشام أمينة: هشام خد رؤى وصلها المدرسة لاني مستعجلة ومش هلحق هشام: حاضر رؤى: صباح الخير اومال ماما فين هشام: صباح النور، ماما مشيت يلا عشان اوصلك رؤى: خلاص انا هروح لوحدي هشام: وانا فين يعني يلا رؤى بزهق: حاضر ياقوت: الو ايه يا دعاء دعاء: مش هتيجي ولا ايه احنا رايحين نصور انهارده الحفلة اللي في الجامعة الامريكية ياقوت: يا لهوي انا كنت نسيت خالص دعاء: البسي وتعالي بسرعة ياقوت: طيب يلا باي ادهم: شايف عربيتك كويسة مفيهاش حاجة معتز: ااه اصلها كانت حاجة بسيطة ادهم: طب يلا ياقوت نازلة بتجري عربية كانت هتخبطها ارتبكت وحاجتها كلها وقعت ع الارض ياقوت بعصبية: مش تفتح يا غبي ادهم: انتي تاني؟... ياقوت بصدمة: انت؟..
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD