الفصل 11

1497 Words
تبدأ الحلقه في القاعه والكل منتظر يشوف الرقاصه وكانت المفاجاه أن الرقاصه هي سالي سماح ، الله معقوله سالي اومال نور راحت فين ليلتك سوده يا نور نورا ، انا تعبانه أوووي عايزه امشي سماح ، اتنيلي اترمي علي اي جمب لما تشوف مقصوفه الرقبه دي راحت فين نور ، انا روحت الحمام وجيت اهاااا سماح ، لحقتي نفسك كنت هسود ليلتك نور ، وااااه يا ابووووي بطني وجعاني قوووي قوووي رايحه الحمام تاني سماح ، حتي لو عملتي اي مش هتهربي برضو انا حاطه حراسه ليكي مخصوص نور ، معهربشي عقولك بطني وجعاني سماح ، طيب غوري من وشي غوري نور في نفسها يكش غاره تاخدك يا بعيده عند تربيزه منيره وعادل عادل ، اشربي العصير يا حبيبتي منيره ، حاسب يا عادل اتتلق عليا لازم اروح الحمام احاول امسحها عادل ، روحي يا حبيبتي في تربيزه امجد والكبير وخلف خلف ، سرحان ومش معاهم وفجاءه جالوو تليفون المتصل كان ام نور استأذن من الكبير وخرج يتكلم برا القاعه في الحمام نور بتعيط بصوت مكتوم دخلت منيره ووقفت تسمع الصوت منيره ، يتخبط علي باب الحمام حد هنا مين بيعيط نور ، في نفسها حاسه الصوت ده سمعته قبل كده منيره ، حد موجود نور ، اييووووه منيره ، اي ده مش معقوله دا صوت نور ولا انا متهيالي نور فتحت الباب ومنيره اتفاجاءت لما شافتها وفرحت اوووي وحضنتها منيره ، اخيرا شوفتك يا نور وكان ربنا رايد يجمعنا من تاني علي فكره ورقك كله اتحضر وهتسافري معانا الطياره باقي علي ميعادها ساعتين بس نور ، وااااه مقدرشي سماح مش هتسبني في حالي منيره ، انا هحميكي يا نور قوليلي الحقيقه في ايه نور ، حكت لمنيره كل حاجه من اول ما اتجوزت لحد ما دخلت السجن وهربت مع سماح منيره ، انتي كنتي بتدافعي عن شرفك غير كده انا غيرتلك كل حاجه يعني مش هيكون اسمك نور هتبقي اسمك رهف عادل نور ، طيب وسماح منيره ، سماح مش هسبها وهخلي عادل يتصرف الليله انتي مش عارفه دا فرح مين نور ، فرح مين منيره ، دا ادم ابن اخت عادل جوزي والفرح كله حكومه يا نور يعني يقدرو يقبضو علي سماح ويخلصو كل البنات مش شرها خصوصا الي انتي حكتيلي عنها دي الي اسمها نورا نور ،وااااه حكومه يعني ممكن اتحبس منيره ، بقولك انتي اسمك رهف عادل يعني محدش يقدر يحبسك نور ، طيب وإني ههرب كيف معاكي وسماح حاطه عليا حراسه منيره ، انا هتصرف عند سماح سماح. , الوووو انت يا زفت يا محسن انت اذاي متقوليش أن الفرح ده مليان شرطه محسن ، وانا اش عرفني انك كنتي محبوسه سماح ، خلاص غور من وشي وأقفل يله سالي ، انا خلصت النمره يا ابله سماح ، طاب هاتي نورا وباقي البنات وتعالي هنمشي سالي ، بس لسه مخلصناش الفرح سماح ، قولت هنمشي والوقت نور راحت فين نور ، انا جيت اهاااا فلاش باااك منيره ، بصي يا نور انتي هتروحي عند سماح وتتعاملي عادي جدا معاها وانا هتصل بعادل يقول لا اي ظابط الحكايه وهما هيتصرفو ويقبضو علي سماح وطبعا سماح مش هتسيبك وهتحاول تقولهم الحقيقه نور ، وااااه واتحبس انا منيره ، انتي كان اسمك نور خلف لما ارتكبتي الجريمه ونور خلف دي منعرفش راحت فين إنما انتي دلوقت اسمك رهف عادل دا غير انك شبه نور ويخلق من الشبه اربعين نور ، استر ياااارب باااااك سماح ، يله نمشي من هنا بسرعه نور ، يله سالي ، نور هو في اي مالك حساكي مخبيه حاجه نور ، هتعرفي كمان شويه عند منيره وعادل عادل ، من غير شوشره عشان الفرح اقبضو عليها هي خارجه دلوقت وانا جاااي حالا سلام منيره ، يله بينا يا عادل عشان نلحق نور ونمشي انت سلمت علي ادم عادل ، اه وقولتله ماااشي عشان ميعاد الطياره بتاعتي منيره ، طيب كويس خالص يله نلحق نور عند سماح لسه هتركب العربيه اذا بصوت مسموع استني عندك انتي وقعتي يا سماح سماح ، يا نهار اسوووود ولسه بتجري مسكها العسكري بسرعه سماح ، سبني الظابط ، خدوها علي البو** سماح ، في نفسها الي عملت كده اكيد نور وحياتك عندي ما اسيبك يا نور وبصوت عالي قالت ودي نور يا باشا الي هربت معايا نور ، وااااه يا بت الكلب دي عايزه تحبسني فينك يا تنت منيره فينك عند خلف خلف ، ايوه يا ام نور كله تمام انتي عامله ايه ام نور ، الحمد لله كويسه اي الصوت العالي ده يا خلف خلف ، معارفش والله اقفلي اشوف في اي ام نور ، مااشي نور ، بتبص يمين وشمال ولسه منيره مخرجتش والظابط بصوت عالي اطلعي علي البو** يا نور بقولك نور ، بو** اي ونور مين انا مش نور الظابط ، اومال انتي مين عادل ، رهف عادل اسمها رهف عادي وبنتي اتفضل شوف شهاده الميلاد الظابط ، تمام انا اسف يا عادل بيه سماح ، كداااااااب يا باشا دي نووور خلف خلف لسه هيدخل القاعه سمع صوت بيقول نور خلف بيبص وراه لقي زحمه وناس واقفين وبو** واقف ما اهتمش ولسه هيمشي الصوت اتكرر والله دي اسمها نور خلف يا باشا قرر يشوف في اي عادل ، اقدر امشي يا باشا اكيد يعني مش هتصدف وحده زي دي الظابط ، تقدر تاخد بنت حضرتك وتمشي يا باشا منيره ، يله بينا يا رهف سالي ، نور قصدي رهف ابقي كلميني هاااة نور ، حاااضر خلف ، بيسال واحد هو في اي الراجل الغريب ، مش عارف ولا فاهم حاجه خلف ، فضل يكدب نفسه في الي سمعه وبص ناحيه عربيه عادل ولسه هيشوف نور لقاها ركبت العربيه ومشيت الشرطه خدت سماح وارتحنا من شرها والبنات سالي ونورا وباقي البنات رجعو حياتهم الطبيعيه ونورا رجعت المستشفي الي كانت فيها وهنعرف في الاحداث القادمه حكايه نورا عند منيره وعادل منيره ، اخيرا ياااارب الحمد لله كده انا مبسوطه اوووي اوووي الحمد لله يا عادل عادل ، الحمد لله يا حبيبتي نور ، انا مش حابه تقولي يا رهف انا اسمي نور منيره ، يا نور يا حبيتي مش هينفع نقولك غير رهف عادل عشان الحكم الي عليكي واحنا هنحاول نساعدك نور ، هو انتو لساتكم فاكرني اني فاقده الذاكره منيره ، هههههههههههه لا عارفين انك مش فاقده الذاكره بس احنا مسافرين فرنسا عشان شغل بابا عادل وعشان نكملك تعليمك نور ، الحمد لله ربنا هيعوضني بام واب تانيين منيره في نفسها هحاول اعرف فين اهلك يا نور يا حبيبتي بس بعد ما أعلمك واكبرك وهرجعك ليهم تاني في القاعه عند امجد والكبير بهاء ، واااه اتاخرت ليه يا خلف اتوحشت المدام يااااك خلف ، لاااا والله بس في حاجه غريبه سمعتها برا امجد ، سمعت اي يا عم خلف خلف ، سمعت زي ما تكون وحده بتقول ٠٠٠٠٠ امجد ، معلش ثواني بس التليفون بيرن الووو ايوه يا باشا الظابط ، امجد باشا احنا لقينا سماح الي كانت خربانه مع نور امجد ، اييييه بجد انا جاااي فورا خلف ، في اي يا ولدي بهاء ، واااه في اي يا امجد يا ولدي امجد ،بيقولو مسكو سماح الي هربت معاها نور دا معناه أن الجثث الي لقيوها مش جثثهم ونور عايشه خلف ، يبقا الي سمعته كام صوح انا سمعت وحده بتقول دي نور خلف يا باشا امجد ، ومروحتش شوفت ليه خلف ، روحت كانت الشرطه مشيت بهاء ، طيب بينا علي قسم الشرطه امجد ، هروح استأذن ادم واسلم عليه بسرعه وجااااي في الصعيد في بيت الكبير بدريه ، مالك يا ام نور شكلك مش عاجبني وشك اصفر ليه أكده ام نور ، معرفاشي قلبي مقبوض قوووي وحاسه بحاجه عفشه حوصلت بدريه ،، خير إن شاء الله ام نور ، علي طول احس ان نور بتي عايشه بدريه ، ربنا يتولاها برحمته ويصبرك يا وليه ام نور ، ياااارب في المطار عادل ، يله يا منيره انتي ورهف منيره ، جاهزين نور ، في نفسها يااااه معقول حياتي عتتغير وهبقا وحده تانيه حتي اسمي اتغير واخيرا حياتي هتتغير اخيرا ركبت منيره وعادل ونور الطياره الي رايحه فرنسا في قسم الشرطه امجد ، فين سماح يا باشا الظابط ، هجبها حالا سماح ، انا اهااا امجد ، سماح قولي نور فين سماح ، هقولك بس بشرط امجد ، اشرطي سماح ، تساعدوني اخرج من هنا امجد ، اوعدك هخرجك بس قولينا نور عايشه ولا لا وفينها سماح ، بتمثل الحزن نور يا حبيبتي يا نور اخدتها معايا منكرش اني غلط لما هربت بس صعبت عليا عيله صغيره تتسجن اخدتها وعاملتها زي بنتي ولكن للأسف جات ست شريره اخدتها وهربت امجد بصدمه ايييه هربت راحت فين سماح ، مش عارفه خلف ، ياااارب يعمي حكايه نور انفتحت تاني يما انت كريم ياااارب نور بتي عايشه بس اهي اتخطفت امجد ، متخافش هنجبها هي اكيد في مكان قريب هنا ولا هنا هندور عليها ونجبها خصوصا انها برا القضيه خلاص وأحمد الي اتحبس وهيخرج منها قريب خلف ، امها لو عرفت هتفرح قوووي امجد ، لاااا بلاش تقولها حاجه غير لما نلاقي نور الاول في فرنسا وصلت منيره وعادل ونور ونور كانت مبسوطه جدا ومنيره كمان فرحانه وعادل بيعامل نور زي بنته بالظبط وبعد عده شهور في الغربه نور قدرت تتعلم ومكمله في تعليمها ومنيره مهامه بيها أما في الصعيد خلف فقد الامل مره تانيه لما ملقاش نور وامجد قرر يقفل قضيه نور وحكايتها ينساها وبدأ يهتم بشغله هند بتحب امجد من طرف واحد وقررت تعترفله ولكن امجد سافر القاهره بدون رجعه انتظروني في الحلقه الجايه ومفاجاءت كتيره عايزه توقعاتكم بقا بقلمي شيماء عبد الرحمن
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD