الفصل السادس

2552 Words
#الفصل_السادس #رفع_رايه_العشق #الجزء_التاني_من_سلسله_لعنه_العشق #بقلمي_فاطمه_عماره شخصت عينيها بقوه مما سمعته أيعقل إن ما سمعته صحيحا وقاله بالفعل أم من وحي خيالها المريض ولكنها وقف الطعام بحنجرتها أثر الصدمه وسعلت بقوه حتي كادت تختنق نظر إليها بفزع فوجهها أصبح كالجمره المشتعله قام من مجلسه رفع يده يخبطها علي ضهرها بقوه حتي فسعلت ما وقف بحلقها وأخذت نفسا عميق نظروا إليها الجميع في صدمه أما ليل فتوقع غباء صديقه وتوعد له بالكثير بيجاد بقلق "إنتي كويسه" اردفت بخجل شديد يكاد يقتلها "أها أنا كويسه" عين بقلق "مالك يا نور إي اللي حصل" نظرت إليهازواردفت بتلعثم "ها مفيش حاجه بس هضطهر أمشي دلوقتي" اردف بيجاد سريعا "تمشي فين إستني جوبيني الاول أنا بحبك وهتجوزك سواء وفقتي أو لا" فغر الجميع أفواهم من ذلك الهمجي يعترف لها بحبه ثم يأمرها بإنه سيتزوجها شئيت أم أبت ليل بداخله "يا إبن المجنونه" نظرت إليه نور واردفت بخجل قبل أن تذهب "أنا موافقه" ثم فرت سريعا من أمامه تستوعب ما قاله ذلك المجنون وعندما التفتت ظهرت إبتسامه سعيده علي محياها واردف بهمس "يالهووي دا طلع مجنون وكمان متحوش أشطا أنا بحب كدا" أما هو رمش بعينيه عده مرات أحقا وافقت أري أنها بلهاء إنها توافق بمثل هذا الا**هه مثلها ولكنه نط فرحا عده مرات واردف بضحك وسعاده شديده "وافقت وافقت هههههههه" كل هذا والجميع ينظرون إليه بصدمه وبالاخص أمه الغير مستوعبه للان جنون إبنها البكري الا أنها ابتسمت لسعادته واردفت بحب "مب**ك يا حبيبي ألف مب**ك" ذهب اليها سريعا وقبلها من كلا وجنتيها بحب شديد فزجره أبيه "ما تبطل بوس يالا" اردف بضحك "هههههه معلش يا عبده أنا مش مركز" ضحك أباه واردف "مب**ك يا حبيبي" قبل أبيه من جبينه واردف بسعاده "الله يبارك فيك يا عبده" مجدي بإبتسامه حنونه "مب**ك يا حبيبي" فعل المثل واردف "الله يبارك فيك يا عمي" عز الدين بمزاح "أبو الهول نطق أخيرا يا بيجو" اردف بيجاد بسعاده "أخيرا يا زيزو ههههههه" نال التهنئه من الجميع الذي باركوا إليه بصدمه جعلته يضحك بشده عدا ليل بيجاد بضحك "وإنت مش هتباركلي" اردف ليل بوعيد بما فعله تلك الا**هه "لا طبعا إزاي يا حبيبي تعالي عوزك في كلمه سر" قالها ووسحبه الي مكان بالداخل ونظر إليه بغضب إبتعد بيجاد خطوات الي الخلف واردف بضحك "هههههه والله قعدت أفتكر اللي أنت قولتله مفتكرتش ولا كلمه" ليل بغضب "بتقولها هتجوزك اذا كنتي وافقتي ولا لاء يا ابن المجنونه وقدمنا كلنا وهي هبله ووافقت" اردف بحزم مصطنع "عندك ! متقلش عليها هبله دي مجنونه وعهد الله ههههههه" ضحك ليل رغما عنه علي جنون صديقه تعصب من فكره الغصب لانها ذكرته بأحداث ماضيه ولكنه **م علي نسيانها كما طلبت منه معشوقته فأبتسم وأحتضنه واردف بضحك "مب**ك يا مجنون بس إعمل حسابك مفيش أي حاجه هتحصل غير لما آخد أختك ونطير ولما نرجع نبقي نشوف حكايتك انت وذياد وأكرم ورائد" ضحك بيجاد واردف "تمام وهتجوز معاهم مش هستني" ضحك ليل وهو يتحرك من أمامه واردف "والله مجنون يعني هتجيبه من بره أخواتك كلهم مجانين يارب صبرني" مرت عده ساعات بسعاده وضحك ومزاح ومشا**ه والاهم حب والنظرات بين العاش*ين عين بحماس "متيجوا نلعب" هاله بحماس "نلعب أي" عين بفرحه "كوتشينه" ذياد بسخريه ومزاح "كل العدد دا وكوتشينه ازاي" عين بتفكير "أممممممم طب نلعب أي" هاله بضحك "القطه العاميه" نور بسعاده "موافقه" نجمه بفرحه "وأنا كمان موافقه" رائد بجديه "لا مش هتلعبي عشان متتعبيش يا نجمه" نجمه برجاء "ونبي يا رائد عشان خاطري" رائد بخوف عليها "لا يا نجمه" نجمه بحزن "علي فكره يا رائد انت بتعاملني أكني مشلوله وأنا خفيت ومن زمان علي فكره" وضع يده علي منكبها واردف بحنان "صدقيني خايف عليكي" اردف برجاء "عشان خاطري أنا كويسه والله" زفر بإستسلام "ماشي يا لمضه" نجمه بسعاده "حبيبي والله" ض*بها بخفه خلف رأسها "مصلحجيه" ضحكت هي الآخري بسعاده عين بجديه "بس كلنا هنلعب حتي انتوا"تشير الي الشباب ليل بسخريه "إنتي هبله عوزاني ألعب معاكوا القطه العاميه" عين بضيق "أيوه هتلعب" ليل بجديه "بس يا بت" همست بجانب أذنه "ولو قولتلك عشان خاطري" إبتسم واردف بصوت عالي "يالا نلعب" ضحكوا جميعا عليه واردف ذياد مازحا "أسفوخس علي الرجوله" ض*به ليل في كتفه بغيظ فتأوه مشا**ه له فاردفت شمس "ما انت كمان هتلعب" ذياد بدراما "هو أنا قادر يا بنتي مش شيفاني تعبان ازاي" اردفت بمكر ل ليل "خلاص يا ليل هو تعبان خلينا نأجل الفرح يجي سنه كده ولا حاجه" هب ذياد واقفا واردف ببلاهه "يالا نلعب" ضحكت شمس بقوه وشاركها الجميع آدم وهو يض*بها علي رأسها "تلعبي أي انتي متخلفه انتي حامل" هاله بعند "مليش دعوه هلعب يعني هلعب" اردف بغضب "هتجري ازاي ببطنك دي" هاله ببلاهه "هجري براحه " زمجر بغضب "يارب صبرني علي الابتلاء دا" هاله بعصبيه "أنا إبتلاء يا آدم" غمزها بعبث"أحلي إبتلاء" إبتسمت بغرور فض*بها مره أخري فضحكن بقوه وبشاركها جنونها ككل مره أنقضي الوقت بين السعاده والمزاح الشديد ذكريات ستحفر بداخل ذكرياتهم للابد ************ بعد مرور أسبوع ذهب بيجاد ووالده ووالدته وعمه وليل لأهل نور وتم قرائه فتحتهم سعد قلب بيجاد بشده كإنه حب سنوات وليس من أول نظره أما نور فكانت تشعر بنفس شعوره ************ في مساء أحد الايام دلف أدهم الي منزله بإرهاق وتعب شديد بسبب كثره العمل تلك الفتره وتراكمه بسبب ليل لانه يريد أن ينجز معظم عمله قبل أن يسافر مع حبيبته دخل وصعد السلم الداخلي وجد ورد متجهه ناحيه غرفته ويظهر علي وجهها القلق أدهم بهدوء "مالك يا ورد ولمين دا" ورد بقلق "دا لنور أصلها تعبانه شويه" اردف بقلق "تعبانه مالها طب هاتي دا وأنا هدخلها" اومأت سريعا وأنصرفت إتجاه غرفتها فدلف هو غرفته بلهفه وجدها ممده علي الفراش وظاهر علي وجهها الارهاق والاعياء اتجه إليها واردف بقلق وهو يمسد علي خصلاتها برفق "مالك يا نور فيكي أي يا عمري" فتحت عيناها وإبتسمت برقه واردفت بتعب وهي تحاول القيام "أنا كويسه يا حبيبي حمدلله علي سلامتك" اردف بقلق "شكلك تعبان أوي تعالي نروح المستشفي" إبتسمت بوهن واردفت "لا يا حبيبي مش مستاهله أصلي شاكه في حاجه كدا" اردف بقلق "شاكه في حاجه انتي تعبانه يا نور ومخبيه عني" ملست علي وجنته برقه لتهدئه "إهدي يا حبيبي أنا كويسه أنا شاكه اني شايله حته منك جوايا" إردف ببلاهه "مش فاهم يعني اي" ضحكت واردفت "شاكه اني حامل" اردف سريعا "أها ماشي إييييييييه"قالها بصدمه اردفت بضحك "حامل" حرك رأسه يمينا ويسارا ليستوعب ذلك الخبر الذي ذلذل جدران قلبه "يعني إنتي حامل في طفل يعني" اردفت بضحك هسيتري "أومال حامل في دبدوب" أحتضنها بقوه وهو يضحك ملئ فاه بسعاده جليه ثم أخرجا وحاوط وجنتيها بكف يده واردف بسعاده "مب**ك ..مب**ك يا نور أنا فرحان أوي" أدمعت عيناه من هول السعاده واردفت "وأنا كمان أنا كنت خايفه ميحصلش حمل بعد اللي حصل" وضع يده علي فمها يمنعها من استرسال الحديث واردف وهو يحتضن وجهها "ششششش ننسي اللي فات يا قلبي المهم دلوقتي اللي فات مات" إبتسم بسعاده "وأنا بحبك" إبتسم بسعاده ورد علي كلماتها التي تثير مشاعره ولكن بطريقته حيث كبل شفتيها بشفتيه بعناق عاشق قبله شغوفه عاشقه بشده إبتعد عنها وهو يضع جبينه علي جبينها "ربنا يخليكي ليا" اردفت بعشق "ويخليك ليا يا حبيبي" إبتسم واردف "طب يالا قومي نروح للدكتوره" ضحكت واردفت "حبيبي الوقت أتأخر بكره نروح" ضحك بخفه واردف بسعاده "ماشي خدي بقي إشربي هطلع ازيع الخبر بره" ضحكت واردفت "طب مش تستني لما نتأكد" اردف بإبتسامه "خليها علي الله يا نوري" إبتسمت بحب فقبل وجنتيها بعمق وخرج من الغرفه وهو يصيح بأعلي طبقات صوته حتي ركض كل الموجودين عبد العزيز بفزع "في أي يا أدهم يا بني اي اللي حوصل" ورد بقلق "نور حصلها حاجه" نجمه بقلق "متتكلم يا أدهم" اردف بأعلي طبقات صوته "نور حااااااااااامل أنا هبقي أب" نظرت ورد الي نجمه بفرحه وسرعان ما انطلقت الزغاريد من ورد واحتضنت نجمه بسعاده وركضوا لغرفه أختهم الثالثه عبد العزيز بفرحه "مبارك عليك يا ولدي ألف مب**ك" أحتضن أبيه بسعاده شديده وقبل جبينه واردف "الله يبارك فيك يا بابا ولا وقول يا جدو" أدمعت عين عبد العزيز من السعاده واردف "ياااه دا حلم يا ولدي حلم اني أشوف عيالك وأهو الحمد لله بيتحجج الف حمد وشكر ليك يارب" أحتضنه أدهم مره أخري بقوه شديده والفرحه تدق قلبه أخرجه أبيه من أحضانه وهتف بفرحه "روح شوف مرتك يا ولدي متهملهاش واصل" إبتسم أدهم بسعاده واردف بخبث"مش محتاجه يا بابا هقوم بالوحب" عبد العزيز بغضب مصطنع "امشي يا واد من إهنه" قهقه أدهم وركض الي غرفته داخل الغرفه أحتضن ورد ونجمه نور بسعاده شديده نجمه بفرحه "مب**ك يا نور ربنا يعوضك بيه يارب" نور بسعاده "ربنا يخليكي يا نجمه" ورد بغرور وشر مصطنع "لما يجي بقي أنا هربيه وهطلع عينه عشان اللي أبوه بيعمله فيا آآآه" تألمت بقوه من تلك الصفعه التي تلقتها علي مؤخره عنقها وضحكت نجمه ونور بقوه أدهم بغضب مصطنع "تربي مين يا بت" وضعت يدها أسفل عنقها واردفت بحنق "هو أنت مش هتبطل العاده دي أنا كبرت علي فكره بقي ومتجوزه كمان" أمسك أذنها بعنف واردف بغضب مصطنع "هتكبري عليا ولا أي" تألمت بقوه من تلك الفعله التي يفعلها دوما "أي أنا أسفه والله سيبني عشان هاطرك إبنك حتي" تركها وهو يضحك واردف بغرور "عشان خاطره هو بس " قالها وتحرك خطوه باتجاه السرير فكانت عي سريعه خيث ابتسمت بخبث للجالسين أمامها وركضت بهدوء ووضعت مقعد ووقفت عليه وعلي حين بغته نطت علي ظهر أخيها الذي أنحني بزهول أدهم بزهول "يا بنت المجنونه انزلي" هزأت رأسها يمينا ويسار وهي تضحك واردفت بضحك واردفت "لا" اردف بخبث "هوقعك" اردفت بثقه "مش ههون عليك" اردف بغضب "طب إنزلي أحسنلك" اردفت بخبث "مش قبل ما أعمل حاجه" اردفت بتساؤل غاضب "حاجه أي يا زفته" اردف بمكر "دي" وفي لحظه كانت أسنانها رقوم بعملها قبضت علي لحم كتفه بأسنانها بقوه جعلته يصرخ بألم ونجمه ونور يضحكون بقوه أدهم صارخا بألم "آآآآه يا بنت العضاضه نوري يا زفته والله لوريكي" نزلت من فوقه وركضت وهو ركض خلفها وهو يصرخ بغضب "وحياه أمك لهعلقك يا يا جزمه" كانت قد وصلت لغرفتها فصحكتها عليها من الداخل وهي تضحك بقوه واردفت "لما تبقي تشوفني أبقي علقني" اردف بوعيد "ماشي يا ورد" قالها وذهب الي غرفته وجد نجمه تخرج منها فاردا مشا**تها صفعها هي الاخري أسفل عنقها واردف بإبتسامه "ادي دي لكلب البحر اللي جريت زي الفيران" اردفت بضيق "وانا ذنبي أي" اردف بإبتسامه "ذنك انك أختي وأخت الهبله دي" إبتسمت بسعاده وركضت الي غرفتها فأبتسم ودلف الي غرفته بإبتسامه مشرقه فبادلته اردف سريعا "هغير هدومي وأجيلك يام برعي" اردفت بغضب "برعي مين دا ان شاء الله" ضحك واردف "اللي المفعوض اللي في بطنك يا حبي" عبست بوجهها واردفت بضيق "امشي يا أدهم" ضحك واردف "دقيقه وجايلك" قالها ودلف الي غرفه الثياب وابتسامته لم تفارقه إبتسمت بحب لسعاده زوجها وما هي الا دقيقه ووجديته يخرج من غرفه الثياب وهو يكمل ارتداء سرواله اردفت بخجل "متكمل لبسك جوه" غمزها بعبث "إنتي لسه بتت**في مني يا نوري ولا أي داحنا دفنينه سوا" توردت وجنتيها من الخجل واردفت "إحترم نفسك بقي أنا أنا تعبانه وعوزه أنام" ركض اليها وقذف بثقل جسده علي الفراش فشهقت بفزع فضحك وأشرف عليها بجزعه العلوي وهو يبتسم بمكر واردف "مالك يا حبيبتي اني محمره كدا ليه" اردفت بخجل وهي تشير بيدها في وجهه "ابعد عني يا أدهم وبطل قله أدب" اردف بمكر وتمثيل"والله أدهم دا غلبان خالص" اردفت باذدراء"أها منا عارفه" ضحك ولثم ثغرها بخفه واردف بحب "بحبك" إبتسمت واردفت "وأنا بعشقك" مال والتقط كرزتيها في معركه عاشقه يرتوي هو من شهدها وعسلها بشغف وعشق شديد إبتعد عنها وأحتضنها بقوه واردف وهو يملس علي بطنها بحنان "نامي يا نوري عشان بكره نروح نطمن عليكي" إبتسم واردفت بارتياح "حاضر" لثم جفنيها واردف "تصبحي علي خير يا عمري" أغمضت عيناها واردفت بحب "وانت من أهله يا حبيبي" إبتسم بعشق واردف بداخله "الحمد لله يارب كرمك كبير أوي" وأغمض جفناه بارتياح وذهب في ثبات عميق ********* "إنت بتعمل إي يا ليل" اردفت عين باستغراب وهي تراه يضع ملابسه في الحقيبه إبتسم واردف "بلم حاجتي عشان مسافر شغل" اردفت بحزن "مسافر" تقدم منها وحاوطها بين ذراعيه واردف بخبث "أيوه يا حبيبتي مسافر عندي شغل في لندن هقعد أسبوع وأرجع" اردفت سريعا "طب متاخدني معاك" اردف بإبتسامه "طب وجمعتك اللي انتي مطنشاها دي يا هانم" اردفت بضيق "السنه دي كدا كدا بلح " اردف بدهشه "بلح يعني أي يا هانم" اردفت بإبتسامه بلهاء "يعني مش همتحنها أصلا" ليل بجديه "ومين اللي قال كدا ان شاء الله" اردفت بغرور "أنا" اردف وهو يصفعها خلف رأسها بقوه نوعا ما "مفيش الكلام دا هتذاكري حتي لو هجبلك الدكاتره بتوع الكليه يشرحولك اللي فات" اردفت بغضب وضيق " أي انت فاكرني في تجاره دي طب يعني سكاشن وعملي ونيله مش هلحق" اردف باستفزاز "لا هتلحقي وهتذاكري وهتنجي وبتقدير يا عين" اردفت بصوت خفيض "انت بتحلم اي اللي تقدير دا ازاي يعني" اردف بإبتسامه صفراء "زي الناس يا روحي" ض*بت قدميها ارضا باحتجاج واردف "أنا عاوز أجي معاك مليش دعوه" اردف بخبث "ما بلاش أصلي هشتغل هناك مع ستات وأخاف عليكي من الغيره" تطاير الشرر من عينيها وأنقضت عليه تلكمه بقوع وغضب وهي يضحك بشده "ستات ..ستات اي ان شاء الله اللي رايح تشتغل معاهم يا سي ليل وعشان كدا مش عاوز تاخدني معاك" أمشك يدها الاثنين بيد واحده واردف بضحك "كفايه يا مجنونه والله بهزر" نظرت إليه بغضب شديد وأشاحت وجهها للناحيه الأخري فاردف بخبث وهو يقترب منها "هو القمر زعلان ولا أي" لم ترد فأكمل بخبث أشد "لا واحب عليا أصالح القمر هاتي راسك أبوسها" قبض علي عنقها من الخلف وشفتيه تقوم بعملها التي تتقنه قبلها قبله عميقه أندهشت هي منها كإن أول مره يذق طعم شفتيها إبتعد عنها بأنفاس متهدجه وهو يضع جبينه علي جبينها "بحبك يا عين انتي أجمل بنت في عيني مستحيل أبص لغيرك " زمت شفتيها كالاطفال واردفت "خلاص خدني معاك" اردف بمكر "تؤتؤ مينفعش" نظرت إليه بغضب وتلوت بين ذراعيه ليفكها وهو يضحك فاردفت بحزن "كنت عارفه أصلا انك مش هتوافق وأنا أصلا مش عاوزه أروح معاك" اردف ببرود شديد "أحسن بردو بطلي رغي بقي عشان أحضر شنطتي" نظرت إليه بحزن لبروده معها وترقرق الدمع بعيناها فدلفت الي المرحاض سريعا ليل بحزن لاغضابها ولكنه ينوي الكثير لها فاردف بداخله "والله علي عيني زعلك بس لازم اوهمك بكده" تن*د بقوه وهبط ليجلب شئ ما وبعد دقيقه دلف الي الغرفه وجدها مازالت بالمرحاض فطرق الباب واردف "عين" تابع عندما لم يأتيه الرد "عين ردي عليا واطلعي بلاش شغل عيال" خرجت من المرحاض وعيناها حمراء بشده أندهش هو من بكاءها ولم يعلم ما مص*ره لانه أغضبها بحديثه أو لانه سيذهب ويتركها خاوط وجهها بحنان واردف بقلق "بتعيطي ليه يا حبيبتي" أبعدت يده عن وجهها واردف "مبعيطش" اردف بحنان "لا كنتي بتعيطي ممكن أعرف السبب" اردفت بحزن "أظن السبب ميهمكش" رفع ذقنها بحنان واردف بحب "إزاي يا عين ميهمنيش انتي كل حاجه عنك تهمني وأكتر منك كمان" اردفت بدموع "عشان كده هتسافر وتسبني لوحدي" إبتسم وازال دموعها بأصبعه برقه وأحتضنها واردف "بتعيطي عشان هسافر خلاص يا ستي مش هسافر" اردفت بلهفه "بجد" حرك رأسه بمعني نعم واردف "بجد يا قلبي ميهنش عليا دموعك دي" أحتضنته بارتياح ولم تعلم ما الذي يفكر به هذا الماكر واردفت "بحبك أوي" إبتسم واردف "وأنا بعشقك يالا نام" إبتسم واردفت "يالا" ولكنها قبل أن تذهب جذبها من عنقها بقوه فشهقت فزعه واردفت بفزع "في أي" أقترب بوجهه واردف بشر "لو عيطي في الحمام تاني يا عين هنفخك فاهمه ولا لا" حركت رأسها سريعا بنعم فتركها واردف هو يأخذ كوب العصير الذي جلبه من أسفل "أشربي دا" اردفت بإستغراب "ليه" أجابها بصرامه "بطلي أسئله وأشربيه" نظرت إليه بغيظ شديد فكتم ضحكته وشربت نصف الكوف وجاءت لتضعه فاردف "أشربيه كله" تأففت بزهق وتجرعته كاملا فاردف بمزاح "شطوره يا روحي" نظرت إليه شزرا واردفت بداخلها "فكرني طفله دا ولا أي" حملها بين ذراعيه فابتسمت فتعودت من أن يفعل ذلك وممدها علي الفراش وهي بين أحضانه عين بشك "ليل بجد مش هتسافر ولا بتضحك عليا" اردف بإبتسامه "مش هسافر يا عمري" نظرت إليه واردفت "طب إحلف" رفع أحد حاجبيه واردف "إي شغل العيال دا" جاءت لتعترض فاردف بصرامه مصطنعه "نامي يا بت" أغمضت عيناها سريعا فضحك بخفوف وضمها أكثر الي أحضانه ********** في صباح اليوم التالي أستيقظت وهي تضع يدها علي رأسها التي تؤلمها بقوه نظرت حولها لم تجده فقامت من علي الفراش نظرت حولها بفزع أين هي ثم نظرت إلي جسدها فشهقت بقوه !! أنتهي #الفصل_السادس #من_رفع_رايه_العشق #الجزء_التاني_من_سلسله_لعنه_العشق #بقلمي_فاطمه_عماره محدش يقول قصير ??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD