الجزء الثاني كن الحلقة الثالثة من الجزء الثاني لذئاب وجوه اخري بقلم نورا محمد علي

1065 Words
الحلقة الثالثة ٢ الجزء الثاني لذئاب وجوه اخري بقلم نورا محمد على اقترب منه امجد بحضوره القوي أشار لها لتدخل وسار بجوارها وعندما ظهر عليها التردد قال امجد تصرفي بطبيعتك سهام ابتسمت له وقالت اين امير امجد ببحة روجولية في صوته تقصدي المنقذ فهو اقربنا إليكي سهام ابتسمت له ولم تتكلم امجد اتفضلي ثم أشار إلي امرأة ذات جمال هادئ نحيفة القد ببشرة بيضاء وشعر قصير نسبيا ولونه اشقر وعيون خضراء بقامة قصيرة بالنسبة لزوجها ولكن ما يميزها ذلك البريق في عينها أنه بريق الحب امجد هذه شاهندا زوجة امير ثم أشار إلي سهام وقال لشاهندا دي سهام خليفة جوزك شاهندا بابتسامة واسعة قالت اخيرا شوفتك لا امير مش بيعرف يوصف انت اجمل بكثير سهام انت اللي عينك حلوة يا مدام اخذت شاهندا ترحب بها وتبدي سعادتها بوجودها في الحفل سهام ابتسمت لها وقالت إن اسعد يا مدام شاهندا بابتسامة واسعة قالت لا انت تقولي شاهي ولا انت مش عاوزة نبقي اصحاب سهام طبعا اتشرف وتلون وجهها بخجل شاهندا بابتسامة مكنتش اعرف انك بجمال دا انا لازم اغير علي امير سهام ابتسمت لها وقالت مجاملة رقيقة منك بس استاذي اهل ثقة وأكيد انت عارفة انه مش شايف في الدنيا دي كلها اجمل منك امجد تحرك ليسلم علي احد بعد أن ابتسم لهم وقال راجع شاهندا بابتسامة واسعة قالت بجد هي ابتسم لأنها تعرف ان كلام سهام حقيقي سهام هو فين مش شايفاه شاهندا بابتسامة أيوة طبعا موجود وأكيد هينبسط اوي اما يشوفك بعد ما زعلك من كام يوم سهام ايه شاهندا وهي تأخذها إلي ركن لتتكلم معها بلاش تستغربي هو كان زعلان اوي انه زعلك وبعدين هو بيحترمك اوي وأكيد انت عارفة بعدين هو كان عاوز مصلحتك حتي قبل صداقته مع عادل سهام ابتسمت لها شاهندا بابتسامة وكمان انت خليفته وهو بيعتبر نابغة في المجال دا اتي امجد مع امير الذي رحب بها واخذ يمدح فيها امام زوجته المتاكدة من حبه وإخلاصه لها امير اهلا يا سهام ا كنت بتخبي الجمال دا فين سهام واضح انه يوم المجاملات امير لا بجد شكلك مختلف عن البنطلون والشميز اللي علي طول لبساهم ايه رأيك يا شاهي مش جميلة شاهندا بابتسامة بصراحة انا كده هغير مكنتش فاكرها جميلة كده من حق عادل بتجنن ونظرت إلي امجد وقالت بخبث ومن حقك أنك تكون ..... امجد من حقي ايه شاهندا بابتسامة وهي تضم نفسها إلي امير أن تكون ملاكها الحارس ونظرت له نظرة ذات معزة فلقد كانت تريد ان تقول تحبها واضح انها تعلم أو تشك في ذلك امجد حسنا يا شاهي لن انسي ذلك وسأتكفل بحراستها من الان سهام رات عمرو فابتسمت وقالت عمرو اهوه نظر لها امجد نظرة جمدتها فلقد رات نار تشتعل في أعماق عينيه نظرا له شاهندا هي تقول الا تري اني قوية الملاحظة ادعت سهام عدم الفهم وسألت بتقولي حاجة يا شاهي شاهندا بابتسامة لا يا حبيبتي امجد تحبي اناديه كانت يتكلم وتاكله الغيرة والغضب سهام لا هو هيجي لما يشوفنا كانت تتكلم ببرئة وعفوية امجد حين يرنا ام حين يراكي انت ونظر لها بغيرة سهام مش عارفة تعرف انت ولم تكمل كلامها لان عمرو اقترب منهم ورحب بها وقال عمرو ايه التأخير دا كله ولا عشان انت حلوة من حقك سهام مش زنبي السواق مكنش بيسوق بسرعة امجد صدق كان غاضبا ليس لأنها قالت ذلك ولكن لطريقة كلامها مع عمرو كانهم صديقين حميمين من فترة طويلة سهام لا طبعا انا اللي اتأخرت وقفت ساعة قدام المريا عشان اتأكد مما ارتديه عمرو سال عليكي ادهم سهام هو فين عمرو مش عارف كان واقف مع عادل من شوية سهام عادل هنا طيب انا لازم امشي قبل ما تحصل مشكلة امير لا مش هتمشي واعتقد انه مشي امجد حتي لو ما ذهب لن يحدث شئ بس لو طلبك لرقص ارفضي ادعي انك لا تعرفي سهام ابتسمت له وقالت انا مش هدعي انا فعلا مش بعرف عمرو نعم ازاي مين اللي هترقص معايا سهام بالتأكيد مش انا انا مش بعرف قولتلكم عمرو هعلمك بس انا متاكد انك بتعرفي وسحبها من يدها سهام لا يا عمرو أتركني مش بعرف جزبها إلي حلبة الرقص كانت رقصة هادئة واخذ يحركها علي النغمات ويترك مسافة كبيرة بينهما ويحدثها من وقت لآخر كانت غافلة عن ذلك الذي يكاد يذهب لها ليجذها إليه شاهندا لايقين علي بعض امجد بتتحدث عن من شاهندا بابتسامة وقالت عن التي لم تنزل عينك من عليها هي وصديقك امجد لا تتذاكي علي يا شاهي شاهندا بس انا ذكية لدرجة كافية لأعرف انك وقعت في شباك هذه الجنية ولكن هل نسيت عادل امجد لقد انتظرت طويلا حتي انتهي الموضوع معه حتي لا اخسره شاهندا وهو لما تجوز اللي بيحبها مش هتخسره دا أتغير علشانها التزم لم يعد لديه فضائح او نزوات لم يعد يسكر حتي يفقد الوعي أو يقامر وبخير ملايين ولا تنسي انه من علمته ورغم انه أخبرنا اليوم انه أعادها ليوقعها ويسخر منها ولكنه من وقع وانت تعرف ماذا أصبحت عنده امجد انا ايضا احبها رئيتها في نفس المطعم وكنت سأخبره انها أعجبتني لولا أن ظل ينظر لها وكأنه يعرفها سألته هل تعرفها لم يكن يتذكر فحولت الموضوع لسخرية وسألته لاتاكد أن كان يعرفها قلت له ربما في فراشك فضحك وقال انه لا ينسي من شاركته فراشه يعني لم تكن له هي بس حظها الوحش خلالها تشتغل عنده شوفته وهو بيساومها كنت عاوز أقتله شاهندا ايه في هذا الوقت انضم امير لهم بعد أن ذهب ليرحب لأحد الضيوف امير تقتله لدرجة دي امجد كيف ما سمعت ولو لم تاني في اليوم التالي لتعطيه النقود أذهلت لها لاعطيها المال لترده له ولكنها انت وتركته يشعر بانتصاره وقفت علي الباب تتغنج عليه وتسأله عن أي شئ جعلتني اجن اهذه هي التي اهانته وصفعته علي وجهه اتت لتركع امير وبعدين ايه اللي حصل امجد قالت ليه انها قامت بصفقة لحساب الشركة بنصف مليون جنيه وانت لا يملك بها شيء سوي وصلات الأمانة اللي ٢٠٠ الف شاهندا بابتسامة واسعة قالت وايه كمان اخذ امجد يحكي كل شيء مما حصل وبعد أن انتهي امير دا اللي حصل امجد اه هو لم ينل منها شيء ثم سكت لأنها اقتربت مع عمرو الذي قال عمرو يا نصابة مش بتعرفي ترقصي وعاوزاني اعلمك سهام كفاية تعلم جني هي فين ليه ما جتش معاك ادهم اقترب وهو يسلم علي امجد قال خا**ته عشان مخادع وليه عدت أوجه ثم مد يده لسهام ورفعها إلي شفتيه وقبلها فقالت سهام عندها حق فهو زيك بالظبط يا ادهم ذئب له وجه آخر وهي تسحب يدها ادهم مش انا دا عمرو سهام وانت كمان فلذئاب وجوه اخري امجد تعرفي ادهم لدرجة كافية بتقولي ليه ذلك سهام أيوة احنا عشرة عيش وملح مش كده وهي تنظر إلي ادهم ادهم تقصدي عيش ومعلبات عمرو وشاي انت ناسي واحنا بنفطر فضلا تكلم امير وبعد ما قفلت معاها تمكن منها الغضب كانت هتطردنا خارج المنزل امجد ليش
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD