الحلقه الاولي ....❤
في منزل جمال المنشاوي وخصوصا في غرفه مجنونتنا يقف هذا الوسيم ليقيظ تلك النائمه التي لا تهبأ بشيئ
ادم:روان رورو يابنتي انتي اصحي
روان:امممممم حاضر ثاني-----ه
ادم بتأفف:يابنتي يلا بابا مستنينا
استيقظت روان بنشاط علي صوت اخيها و قامت بتقبيله من احدي و جناته
روان بأبتسامه متثأبه :خلاص اهو قمت صباح الخير ياعسل
ادم مبادلا ايها الابتسامه :صباح الخير ياعمري ده الي مش بناخدو غير منك صح شخير ونوم وخلاص قومي وبعدين متقوليش ادم تاني اقوللي ابيه
روان بلماضه معتادة :بص يادم ياابني ا ..
ادم مقاطعا ايها بغيظ :ابنك
روان بغرور :ايوه لو سمحت متقطعنيش اولا ابيه ايه الي اقلولهالك ده حتي ل**ني مستحرمها وبعدين بتصحني ليه وانت عارف ان في حظر عشان الكورنا ... قالت اخر كلامتها و من ثم امسكت بأحدي الوسائد تض*به بها بخفه .... ها رد عليا بتصحني ليه ها
ادم بضحك :ههههه بس يامجنونه بقي اسكتي خلاص ..... غضب ادم غضبا مزيفا علي تلك البلهاء و صرخ عليها قائلا ...... باسسسس
فزعت روان من صوته و هرولت الي ابيها الي الخارج سريعا تشكو اليها و كأنها مجني عليها و ليست الجاني :الحقني يابابا نازل ض*ب فيا بالمخده وعامل يكتم في نفسي اعااااااااااا انا مليش دعوه هشتكيكو لحكوك الانسان
ادم و هو بنظر لها بق*ف و اشمأزاز :هي اسمها حكوك
روان ببرود : اه ملكش دعوه بيا اعااااااااا
جمال بصرامه مزيفه :بس يا ابن الكلب انت وهي جنتوني وانت يا**ه بلاش الدموع الي مش باينه دي
روان و هي تحمحم بضحكه بلهاء :احم هو انا بيانه
ادم بسخريه:اه ياختي باينه
روان :بص يا بابا ..
جمال بمقاطعه :طب بس بقي تعالو عشان تاكلو وانت عشان تروحي ا****عه واقبل ما تكلمي ياختي الحظر ده لجماعات العامه بس انت خاص يادكتوره
روان بتأفف و هي تجلس بأمتعاض شديد و **ل:مش فاهمه يعني ياحنا مش هيجلنا كورونا يعني يلا بقي
_________________________________♥
اما في احدي القصور الفخمه المعروفه شرقا و غربت في غرفه بطلنا يستيقظ بعضلتو المفتوله والجسم الصحي السليم علي صوت هاتفه
ادهم بصوت وخيم من اثر النوم :الو
علي بتسأل و غضب مخبأ :انت فين يا ادهم عمر كلمني عشان الوفد وصل وانا وانت لسه موصلناش هنتأخر عليهم كده
ادهم بغرور :يستنو مش هيجرلهوم حاجه هو حد يطول يتعامل معا the fox وانت نص ساعه تكون في الشركه هسبقك
قالها و قام بغلق الهاتف من دون سماع اي حرف اخر
نهض ادهم من الفراش و دلف الي المرحاض ليإخذ حمام بارد ينعش جسده و يعيد له النشاط و الحيويه و ارتدي بذلته سوداء االلون معا حذاء من نفس لونه من افخم ماركات العالم واخذ يكمل تلك الوسامه بساعته وعطره الذي يجلب الانظار بسبب راحته الذكيه النفاذه ثم هبط من قصر آل عزب الي الاسفل
ذهابا الي غرفه الطعام
ذهب الي اخته ودني منها قبلها وقبلته علي احدي وجنتيه
نايا بأبتسامه و هدوء :صباح النور ياابيه
ادهم بابتسامه مقا**ه لها لا تظهر معا الكثير :صباح الخير ياحببيتي عامله ايه في كليتك
نايا بارتباك و عدم اكثار في الحديث :لحمد الله
توقف ادهم في منتصف طعامه و نظر لها نظرات متفحصه و داني بكلماته عليها بهدوء تام اربكها اكثر من اللازم
ادهم بهدوء :عايزه ايه يانايا
نايا بأرتباك واضح و اعين مدمعه و هي تحاول شرح ذلك الموضوع التي لم تبدأه حتي :بببص يعنيي انا انا ...
ولكن جأها الرد القاطع من ذلك الذي تحولت ملامحه للجموده
ادهم بصرامه: لا
نايا بدموع تكاد تبكي :طب ليه مش عاوزيني اروح ما كل اصحابي هيروحو اشمعنا انا يعني
استشاط ادهم غضبا و لكنه اخفاه و سيطر علي نفسه قليلا و قال مستنأفا حديثه : اولا انتي عارفه اني مبحش كلمه اشمعنا ثانيا بقا وده الاهم مش هتخرجي لوحدك انتي عارفه كان هيحصل ايه بس الحمد الله حصل خير وهما عارفين ان انت نقطه ضعفي فا ياريت تقدرى ده و تسمعي الكلام مره واحده و لاخر مره بقولك بلاش كلمة اشمعنا و شغل مقارنات فارغ ملهوش لازمه و يلا بقي سلام عشان اتاخرت
قال اخر حديثه و خرج الي الخارج غير مباليا بتلك الدموع التي تتساقط علي وجه تلك المسكينه
__________________________________♥
اما في منزل بطلتنا ما زالات تلك المنقارات الخفيفه الشيقه و الخفيفه بين الاخوات مستمره
ادم و هو بقبل جبهة ابيه :يلا يابابا معا السلامه عايز حاجه انا هنزل عشان المستشفي ...
جمال بأبتسامة رضا :لا ياحبيبي ربنا يحفظك ..
روان برخامه و ابتسامه :دومه دومه ...دووومي يا دوومي ..
ادم بغرور :عايزه ايه
روان برخامه و توسل :هاتلي تشوكلت كادبوري ومارس وانت جاي ياعمري ....
ادم ببرود :لاااااااااء خلي ابيه يجبهالك
روان ببراه و هي تحتضنه و تقبله :ابيييه ادددم حبييبي و حياااتي عندك هاااتليي
ادم و هو يبتسم عليها و استعجال لها : ماشي ياستي بس اخلصي الساعه 8 اوصلك ولا ايه
روان و هي تكمل طعام بلامباله:لا انا هتاقبل انا و واحده فريند وهي معها عوربيه
ادم بق*ف من حديثها :عارفه ياروان لما تتخرجي لو لقيتك جيتي اشتغلتي في نفس المستشفي انا هنتحر انا ماشي يا بابا اقبل ما اولع في نفسي
بينما نظرت روان الي ذلك الغاضب الذي رحل و قالت و هي ترقص و تلحن احدي المهرجانات :معا السلامه للي عايز يمشي و المركب اللي تودي مترجعشي
________________________________♥
في جروب شركه ال عزب هذا الصرح العظيم
الم**م باكمله من زجاج لامع خاطف للانظار
دلف ادهم الي الشركه بغرور جاذب لي انظار نساء من فيها بهيام و هو يغتر اكثر اما رجالها فمنهم الحقود والخائف
دلف ادهم الي مصعده الخاص الي ان توقف في الدور 33 و اطل منه خارجا منه فوقفت المساعده الخاصه به في الحال
هدي بأحترام و عمليه :اهلا مستر ادهم الوفد الروسي مستني حضرتك ومفيش غير مستر عمر ومستر حازم بس
اومأ ادهم برأسه لها و في هذا الوقن خرج عمر و حازم من المكتب متحدثين
عمر بضجر :اتأخرت ليه يا ادهم و كمان علي لسه مجاش
قاطعهم علي من خلفهم و هو يلتقط انفاسه
علي : خلاص انا جيت اهو خلاص ...
________________________________♥
قبل نصف ساعه في تلك الڤيلا البسيطه الخاصه بذالك البطل الوسيم " على " هبط ذلك الوسيم بخطوات متلاحقه الي الاسفل سىريعا و يري اخته الجميله تلا التي ما زالت تثرثر كا عادتها
تلا و هي تاكل بملئ فمها : على انا هاكل و همشي هعدي علي روان ثحبتي و نروح الجامعه تمام
على و هو بكمل خطواته مقبلا ايها من وجنتها سريعا قائلا بحب :ماشي يا حبيبتي كلميني اول ماتروحي ا****عه اوك و خلي بالك من نفسك
تلا بأبتسامه مقا**ه له : حاضر ياحبيبي معا السلامه خلي بالك من نفسك
قالت اخر حديثها و اكملت طعامها لتكمل هي الاخري رحلتها و تذهب الي جامعتها
_______________________________♥
في شركه آل عزب علي طاولة الاجتماه التي تدور بالاحاديث جالسون مجتمعون معا ذلك الوفد الروسي
ال** بتقدير الي ادهم و شخصيته و لكن عتاب بسيط يلحق اخر الحديث : انااعلم ان مواعيد الثعلب مثل السيف
Alex is destined for Adham and his personality, but simple reproach follows the end of the conversation: I know that the dates of the fox are like a sword
ادهم بغرور : انتم من انتظرتم و لو اننكم لم تعلمو ان لكم صفقه مهمه لكم و شرف اكبر لكم و لشركاتكم ماكنتم انتظرتم
Adham arrogance: You are the one who waited for you, and if you did not know that you had an important deal for you and a greater honor for you and your companies, you would not have waited
ال** بحرج :سوف نتفق اذا ولكن انا لم اقصد ذلك مستر
Alex is embarrassed: Then we will agree, but I did not mean that, Mister Ad ..
ادهم بمقاطعه و تهكم : نعم اعلم الحديث الذي سيقال لذا ارجوك ا**ت و لنبدأ العمل
Adham boycott and mock: Yes, I know the hadith that will be said, so please shut up and let's start working
قامت تلك المثيره المساعده ل سيد ال** و هي كرسيتن كانت ترتدي ثياب فاضحه لا تخفي الا القليل من مفاتنها وكل الاوقات تريد الحصول علي ادهم فاهو هدفها الوحيد ولكن لا يأبه بها و لا يعيرها اي اهتمام
كرستين بحركات مثيره متجهه نحو ادهم :مستر ادهم هل يمكن ان تهدأ قليلا ما بكا منفعل
Christine with exciting moves towards Adham: Mr. Adham can you calm down a little bit as you are excited
كانت تقول ذلك و ما زالت تلك الحركات القذره تفعلها ببرود تام و دون حياء و كأن شيئ لم يكن
ادهم ببرود و حده وهو يبعد يدها من علي منكبه : ابتعدي عني ايتها العاهره انا لا اريد يدك القذره تلك ان تلمسني هل فهمت ؟ .... سيد ال** اذا كنت تريد اتمام الصفقه اخرج هذه العاهره من هنا وانا لا اكرر حديثي مرتين
Adham bared and alone as he removes her hand from Ali mankabh: ابتعدي me ايتها العاهره I don't wanna your hand القذره ones can touch me do you understand?.... Mr. Alex, if you want to close the deal, get this b***h out of here, and I don't repeat myself twice.
عمر بصوت عالي نسبيا فاهو يعشق المزاح و احيانا لا يعرف ان يفصل بينه و بين اخر : قصف جبهه شوفت يا حاز
ولم يكمل جملته تلك بسبب النظىرات التي كانت تنبس من اعين ادهم تخرج شرارا موجه اليه
فا نهض بارتباك واضح قائلا
عمر بأرتباك :سلام بقي ياعلي عايز حاجه يا ادهم باي
و هم بالوقوف و لكن ما إن جلس عندما سمع كلمة ادهم
ادهم بهدوء :ا ق ع د
عمر بخوف :ححاضر
ال** و هو ينظر الي كرستين بأستسلام و يطلب منها الانتظار بالخارج :كرسييتن انتظرني بالخارج من فضلك
Alex is looking at Christine with a surrender and asking her to wait outside.
كريستين بحقد وغل :حسنا مستر الكس
Christine's hatred and mule: Okay, Mr. Alex
ال** بأبتسامه و تنفس :نتفق اذا
Alex with a smile and a breathe: So agree
ادهم بغرور و انتصار : حسنا
Adham arrogantly and triumphantly: Okay
________________________________♥
عند تالا وروان
و اخيرا تقابلو هؤلاء المجنوتان و اخذو يحتضنون بعض بشده كبيره و شوق
تلا بأبتسامه و فرح :وحشتني اوووي
روان بفرح اكبر : وانتي اكتر ياكلبتي ياجزمتي يا حمارتي ياجمو ...
قاطعتها تلاا بق*ف ...
تالا بأشمأزاز مضحك :بس ياماما ايه كل ده
روان بحركات لمضه :لو مش عجبك طلقني طلقني
تلاو هي تقوم بجرها خلفها من يدها :طب يلا عشان هنطلق دلوقتي من المحاضره
روان بغرور:مين ده الي يقدر
تلا بتهكم :ان كنت ناسي افكرك ياختي
روان بتحمحم و حرج تدرايها :لا خلاص يعمري مش عايزه افتكر
انهو حديثهم و ارتجلو السياره وبعد فتره توقفت السياره امام الجامعه و كانت نظرات الشباب موجهه اليهم سواء فتيات او صبيان يتهامسون علي جمالهم فا روان زات العيون الرمادايه الساحره وشعر طويل يصل الي اسفل خصرها وقوام ممشوق وملابس محتشمه حتي و هي ليست بحجاب و تلا التي لم تقل عنها شيأ اخر من حيث جمالها داخليها و خارجيا
تلا بتسرع :يابنتي الساعه تسعه و خمسه هنترد
روان ببرود :فيها ايه هما خمس دقايق مش فاهمه ايه المشكله
تلا بتأفف :يلا بقا مش مشكله بس اخلصي
و توقفو الاثنان امام باب قاعة المحاضرات الخاصه بهم
روان بثقه :يلا يا تلا خبطي وخليكي شجاعه يا توتو
تلا و هي تنظر لها بشك و تعلم انهم سيوبخون الان :حاضر
ثواني و اص*ر الباب اصوات تدل علي طارق و فُتح الباب و طلت منه كلا من روان و تلا
تلا باعتذار و تأسف :ممكن يا دكتور ندخل انا اسفين علي التأخير و الله اخر مره
المعيد و هو الدغ في حرف الراء :اتفضلي واخي ميه ( اخر مره ) ليكي يا ا**ه انتي وهي
روان بتبرم و غضب خفيف :ا**ه ايه لو سمحت انا دكتور زي زيك ...
المعيد و هو ينظر اليها رافعا حاجبه : اتفضلي انتِ ياانسه ... قالها مشيرا الي تلا بالداخل ...و انتِ بيه (بره) قالها مشير الي روان
روان بزهق و سخريه :خلاص ياخويه هاخرج انا مش عارفه مين معين واحد الدغ في الراء بيقولها يه قال كل شويه بيه بيه (بره بره )
ارتفعت ضحكات كل الطلاب مما جعل المعيد مخرج و بشده و موقف لا يحسد عليه
المعيد بغضب :اعتبري نفسك ساقطه في مادتي والمواد كلها و اتفضلي عند عميد الكليه
روان و ما زالت تسخر و تقلب عينيها بشكل مضحك: حاضي يادكتوي حاسب لا يطقلك عيق (عرق) سورى قصدي يادكتور
قالتها و هي تخرج من قاعة المحاضرات
_______________________________♥
في غرفة العميد
العميد بتعب منها : انتي عارفه يا روان المره دي المشكله الكام
روان و هي تقوم بالعد علي اصابعها :مش فاكره والله يا انكل
العميد محسن بتعب اكبر : و هو يعني عشان ابوكي صاحبي بحبو وبعزو تعملي كده لا ده انا اد*كي رفد اد كده
روان بدلع و تمثيل البكاء :طب انااسفه ياحسونه خلاص
محسن لا يعرف ماذا يفعل معا تلك المجنونه :انا قولتلك متقوليش كده هنا اسمي سياده العميد وبس
روان بلماضه :حاضر ياحسونه و بس
محسن بصرامه و كاد ان يحن :معاكي جواب رفد اسبوع و المره دي مش هغير قراري اتفضلي بره يا روان
روان بفرحه و هي تستلم الحواب :شكرا ده انا كده اخت احلا فسحه هيه
قالتها و هي تهرب الي الخارج
محسن بخبث : انا هوريك ازاي جمال يعرف يخرجك
________________________________♥
في شركه آل عزب بعد ذهاب الوفد الروسي
ادهم بصرامه :تعالي ياعمر
عمر و هو يختبئ وراء علي و يقول بارتباك :خلاص بقا انا بحسب في سري
ادهم بغضب و صراخ عليه :انت غ*ي صح انا مش علي كده انا عشان انت ضحكت قدامهم وهيحسبوك بتتساهل معاهم و انت عارف الق*ف اللي في دماغهم
عمر بارتباك :خلاص و الله عارف
ادهم و هو يمثل الهدوء : تعالي خلاص
عمر بمزاح و هو يزيح علي من امامه : اوعي يا علي انت سادد الدنيا كده ليه الجو حر
علي بخبث و هو يعلم ما في ناويا صديقه : ماشي شوف هتعمل ايه دلوقتي ياوحش
ادهم بخبث :تعالي ياعمر عايز اقولك حاجه
ذهب عمر اليه مأمنا ...
عمر بغرور :شوفتو ميقدرش يستغني عني نعم ااااااااه
صرخ بألم حينما باغته ادهم بالكمه في وجهه جعلت يىرتد الي الوراء من اثرها علي الفور
ادهم بهدوء :مش عايز حاجه بس كنت عايزه اعرفك عشان بعد كده متنساش تاني .... ثم وجهه حديثه الي على قائلا ... علي هاتلي كل الاوراق الي ناقص امضتي عليها و انت ياحازم روح عدي علي المخازن وشوف كل حاجه جاهزه وانت يا عمر شوف وراك ايه يلا ....
عمر و هو ينهض و ينظر اليه بغيظ :ربنا علي الظالم ...
_______________________________♥
ادم يتعب و هو يخرج من تلك العمليات
ادم و هو يزفر بتعب :اه العمليه دي كانت صعبه اوي
مازن بتهكم :ماانت مش بتريح يا ابني المستشفي بتاعتك متترتاح و انت تحت اد*ك دكاتره كتير يع ....
كان سيكمل حديثه و لكن قاطعهم هاتف ادم
ادم بأستبشار عندما نظر الي شاشة الهاتف :ده انكل محسن اكيد مصيبه جديده
ادم باحترام :اذيك عامل ايه ياعمو
_________
ادم بهدوء : ايه ده ليه بس هي عملت ايه تاني
___________
ادم و هو يستمع الي ما فعلته و يكاد يبكي : في حاجه تاني عملتها
___________
ادم بغيظ و وعيد للروان:حاضر يا عمو مش هخرجها
___________
ادم باحترام : سلام
_____
ادم بوعيد :والله لا اوريك ياروان الكلب
_____________________________♥
روان و هي تأكل بلا مباله
روان بمرح :يلا بقي ياتلا نلف طالما اطردت من المحاضره
تلا بخوف :بس انا ماقولتش لي علي
روان بعدم اهتمام :يعني انا الي قولت لحد يلا وهنروح بسرعه
تلا:ماشي ربنا يستر
و بعد وقت و قد دقت الساعه العاشره و النصف مساءً ولم تصل روان بعد ....
و كان ادم ياخذ ممر منزلهم ذهابا و ايابا و جمال يجلس بجانبه متوتر وهذا حال على التي لم يصل له من تلا اي اتصال
في نفس الوقت جاءت له رساله محتوها
(الحقني ياعلي)
وجاء الي ادم مثلها
________________________________♥
رحمه عبده❤
Romntika ?
اميرة التشويق?