الفصل الرابع

797 Words
قابل سليم نور بابتسامه: صباح الفواكه سليم : صباح العسل هههه وبعدين بص علي هدير لقاها مركزه مع نور سليم : نور البنت اللي قالتلك عايزه كتاب الفرنش تشوف في حاجه جبتوهلها؟ نور بتوهان : بنت مين دي؟ سليم يبصله بصه ففهم نور نور بفهم : ااااه ساندي لأ نسيته هروح اجبهولها هدير بغيظ : ازيك ي سليم >< هدير تعرف سليم عشان كان دائما ييييجي يقعد مع نور ومختلط بيهم اوي سليم بابتسامه: بخير الحمد لله. وبص لنور :اسيبك انا هروح اعوض محاضره أول امبارح عايز حاجه؟ نور بابتسامه: خلص وكلمني.... راح نور يخلص لهدير الورق وورقها جهز بسرعه عشان هي كليه طب ولقت الدكاتره عارفين كلهم نور عشان هو شاطر ومعروف بعد ما خلص الورق وخارج معاها هدير بابتسامه : شكرا اوي يا نور نور ببرود : العفو ي بنت عمي ده احنا حتي وولاد عم مفيش بنا شكر ولا آي؟ هدير بغيظ: طبعا اكييد؛ روح شوف محاضراتك وانا هركب بقه واروح نور : لا انا هوصلك... قاطعته : لأ والله متشغلش بالك بيا روح بس انت نور بابتسامه برود : انا مش شاغل بالي بس بالمرة انا مروح عشان اجيب كتاب الفرنش ف تعالي يعنى اوصلك بالمره هدير بغيره:ل ساندي صح؟ نور تجاهلها وركب يوصلها بعربيته ورجع تاني راح كافيه الجامعه كان سليم مستني نور بمكر وضحك: فين ساندي انا جبت الكتاب؟ سليم بضحك: ههههههه حلوه صح عشان تعرف صاحبك عد بقه يا عم اي خدعه نور: كويس اصلا انك ألفت الموضوع ده عشان مادخلش في بالي اني ازاي هسيبها تروح لوحدها وطبعا مش هقلها استني اروحك مش عايزها تشوف اني لسه بهتم بيها عايز الاهتمام من بعيد لبعيد كده سليم بهدوء: تصدق اصلا اني عملت الموضوع ده عشان هدير تغير مكنتش اعرف أن هاتيجي كده نور :اممم في اوضه ليله روقت اوضتها واستنت بباها ييجي بفارغ الصبر... دخلت بلكونتها كان جميله والوانها حلوه اوي وأكتر مكان بتحب تقعد فيه طلعت ووقفت فيها كان شارعهم كالعاده هادئ في البلكونة اللي في وشها طلع مهند كان ماسك كتاب بيقرا فيه وبيشرب قهوه بصت عليه ليله وقالت : يا محاسن الصدف مهند بص عليها وسند علي بلكونته: ليله العيد ازيك عامله ايه ليله بضحك : كويسه اومال ريهام فين؟ طلعت ريهام عالصوت ريهام ببكاء مصطنع: الحلوه اللي باعتني تبقي حب عمري هي العين والنني ساكنه جوه قلبي عماله تشاور علي ليله وتعمل حركات بايديها ليله بضحك هيسترياهي ومهند ليله: انا حاسه انك بنت محمود الليثي مهند بضحك : الليثي اي ي بنتي ده انتي قديمه اوي ههههه ليله بابتسامه: مش بحب الشعبي اصلا ممكن اسمع بابي شارك ادودرودو ههههه مهند : بابي يا صغننه هههه وسابها ودخل ريهام : عملتي أيش في مدرستك ليله بحزن:بابا هيروح يشوفها ولو عحبته هيقدم في نفس الوقت ريهام بزعل: طب مالك فيه اي مش ده اللي كنتي عيزاه... لمعت الدموع في عين ليله فضحكت : هتوحشيني اوي وكلهم هيوحشوني ريهام عشان تلطف الجو : نكديه خلينا نرتاح منك شويه وطب بحر مسا يابا عاللي صانو ليله بزهق منها: كتك الارف انا داخله هههه خرجت لقت بباها ليله بفضول وتوتر: ها يا بابا عملت ايه شوفت المدرسه؟ شريف بإرهاق : اه وحلوه جدا وهتروحيها كمان 3 شهور يعني في شهر 10 تكوني ظبطي نفسك وفي جروب عالفيسبوك للصف التاني الثانوي انضمي لي وحاولي تشوفي زمايل ليكي عشان تكوني عارفه حد هناك..... )عند هدير راحت ل رولا ) في اوضه رولا الجميله... حكت لها هدير كل اللي حصل في الجامعه هدير بزعل: بس ي ستي ووصلني عشان يجيب لست ساندي كتاب الفرنش قالت آخر كلمه بسخريه رولا بكتم ضحك : احم طب وفيها اي مش انتي اللي رفضتيه من الأول ههه بجد انا مش فهماكي هدير بتوتر: أوف برضه مش هو اخويا يا ستي انا بغير علي اخويا اوف رولا بضحك تضايق هدير: بصراحه الواد نور ده مز اصلا وميتسبش هدير بغيره: يا بت اتلمي قومي بقه عشان تحضري ورق الجامعه انا قدمت وخلصت سي نور خلصلي الاجراءات عالسريع قالت آخر جمله بأرف..... في المساء قعدت ليله علي سريرها وفتحت جروب المدرسه وانضمت كان في ناس كتير لغايط ما كتبت في كومنت عن تفاصيل المدرسه لقت حد بعتلها برايفت عالمسانجر بإسم (الحياه وحده ) كانت الرساله مكتوب فيها( لو سمحت.... *) هدير بخوف وتوتر بعد ما دخلت علي صفحته ولقت كل الصور عباره عن وحده بعد ما رأت جمله علي صفحته(وحيد للأبد ) ترددت تراسله ولا لأ بس قالت يمكن ينفعها بمعلومه عن المدرسه بعد ما لقيته منضم في الجروب عالماسنحر ........ messenger ليله : أيوه مين حضرتك؟ الحياه وحده: عايز اعرف حاجات عن المدرسه لو تعرفي اي حاجه قوليها؟ ليله بملل" ومين انت اصلا اسمك أي؟ الحياه وحده: مش معقول مش بتعرفي تقري صح؟ ليله بعصبيه : ربنا يصبرني عالعموم يا أخ او يا اخت انت انا معرفش خاجه شوف جروب المدرسه وانت تعرف عشان انا فعلا اللي محتاجه معلومات.. وفي ثانيه شافها وفجاه الشات بتاعه عندها اختفي كأنه هكر ومسحوا من عندها وهي اتفجأت وبعد كده محطتش ببالها مرت ايام ومهند وليله بقوا صحاب روايه:ليله وقاسم بارت4 تأليف رضوى وائل
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD