الفصل الثالث

810 Words
روح دخل اوضته بس افتكر أن دي **رت قلبه وندم أن راح الحفله او كلمها قاطع تفكيره رنه هاتفه كان رقم غريب... نور ببرود : الو؟ هدير برقه: ده رقمي سجله! نور وهو يغمض عينه يفتكر اللي عملته فيه فمهمس : هسجله سلام... مستناش ردها وقفل في وشها عند هدير فضلت تعيط وتفتكر اللي حصل من سنتين فلاش باك روحت مصدومه من اللي قاله نور معقول بيحبها وهي شافته أخ ليها وبتسمع كلامه كاخ أما هو كل اللي كان بيعملو ده انه بس عشان بيحبها عايز يحميها وتأكدت ده أما عدت السنتين وهو مبقاش لي دعوه بيها يعني عشان هي **رت بخاطره ميحميهاش او حتي يعبرها كاخت؟! قاطع تفكيرها رنه موبايلها كانت رولا هدير بصوت شبه مسموع: اي يا رولا طنط عامله أيه رولا بقلق: مالك يا هدير صوتك مش يطمن فيكي حاجه اجيلك؟ هدير : لالا تجيلي اي انا كويسه بس مخنوقه شويه والله رولا بتردد : هو نور جه النهارده مش كده؟ هدير بعيااط : أيوه جه وياريته ماجه مش عارفه ليه مدايقه رولا : يا حببتي الحوار بتاعكم ده كان من سنتين خلاص اديه بنفسه جالكم ده هو انتي اللي عملتي في الطين جه وعادي انتي بقه اللي مش عادي. هدير بحزن : انا عارفه نور كويس هو متحطم بس مبين انه كويس حساه كده بس ساعتها هو بعد عني الناس كلها مكانش عندي صحاب بسببه بس هو كل ده كان بيعملو عشان نفسو مش خوف عليا.. رولا بزعل علي صاحبتها : نور جدع وانا لغايط دلوقتي مش شوفته غلط المهم فككك من الحوار ده ي هدير طب اصبري أسمعك صوتي اللي وحشك احم احم ناري ناري ناري من جماله ناري ناري جلبي أيش جراله (قالت آخر جمله بطريقه مضحكه ) هدير بضحك :ههههه خربيتك انتي أي ي بت مغنيه ولا اي رولا بضحك وتكبر : قلتلك انا ربنا واهبني صوت أخاف أسمعه لحد لحنجرتي تقف من الحسد هدير " لأ ياختي من الدعوات عليكي المهم طنط عامله ايه. رولا بنبرة حزن: مش عارفه والله هي كويسه بسبب الادويه ونامت ربنا يقومها بالسلامه هدير بحزن: متقلقيش هي هتكون كويسه انا رايحه بكره الجامعه أشوفها هاتيجي؟؟ رولا : لأ شوفيها انتي بس واعرفي اي مطلوب مننا وقوليلي مين صحيح جاي معاكي؟ هدير بفرحه: نور رولا بمشا**ه : ايوه بقه بدأنا هههههه هدير بغيظ : ي رخمه سلام هعدي بكره عليكي جود نايت رورو رولا بحب : جود نايت دودو في غرفه ليله وروز كانت روز نامت أما ليله عماله تبحث عالمدرسه دي وطلعت جميله جدا... خرجت البلكونة بتاعت اوضتها لقت مهند واقف قي بلكونته اللي في وشها وماسك كوبايه بيشرب وحاطط هاند فري وباصص للسماء والقمر كان مضيئ جميل بصت ليله هي كمان عالسماء والشارع كان هادي جدا مهند بصوت مسموع بعد ما شال الهاند فري: يا ليله العيد انستينا ليله بضحك : ياه عمري ما شوفت واحد في ثانويه عامه ولسه بيهزر مهند بتكشير "عاجبك كده؟ ليله : ههههه ي عم أضحك الدنيا حلوه احم من ورا قلبي ها هههه مهند : ههههه مصيبه انتي" بعد وقت... قالت ليله وهي تنظر للسماء: نفسك في اي؟ مهند بهزار:في اي بالظبط لو أكل نفسي في بيتزا ولو عصير نفسي في مانجه لو حلويات نفسي في بسبو... قاطعته بضحك اي كل ده انت فاتح أوبن بوفيه ولا اي هههه مهند :هههه قاطع كلامهم دخول نور أخو ليله البلكونه نور بجديه : ايه اللي موقفك كده.. وبص علي مهند... مهند بهدوء: ازيك يا نور نور ببرود كعادته "كويس.. وخد ليله ودخل وقفل البلكونه ليله : كنت عايز حاجه يا نور؟ نور : لأ يلا نامي.. وسابها وخرج لاوضته في الصباح<< في منزل ليله صحيوا الكل بس نور قبلها كان صاحي الفجر يصليه وبيجهز كيف ستكون مقابلته مع اللي **رت بقلبه؛ صحي ولبس ورن علي هدير تجهز هدير لبست واستنته وصلها كانت في جنينه بيتها نور ببرود : ازيك؟ هدير بشبه ابتسامه : كويسه وانت؟ نور بابتسامه برود : أحسن منك بكتير.. وتكلم بجديه : يلا بينا... هدير لنفسها "صبرني ياللي بتصبر الوحش عالجحش عند ليله * عالسفره ليله حكت لبباها عالمدرسه اللي ريهام قالتلها عليها شريف وهو يفطر: طب كويس انا كمان شوفت المدرسه دي وعجبتني هروح النهارده اشوفهالك ولو عجبتني هقدملك نادين بحزن : ليه يا ليله ي حببتي مدارس داخليه ليه هتعتمدي ازاي علي نفسك انتي لسه صغيره ليه كده ليله بهزار: يا ماما يا حببتي شوفتيني رايحه أحارب ده هي سنتين وفي إجازات وهناك هبات مع بنات زيي واحتمال المدرسين يباتوا معانه بدل مدرستي اللي آخر الدنيا دي واروحلها كل يوم بباص يقعد قد كده ليه المرمطه دي وكمان ي ماما عايزه اعتمد علي نفسي اتعلم أحمي نفسي لو اي حاجه حصلت أما هنا انتوا حاميني ولو كبرت عالحاله دي مش هعرف اعتمد علي نفسي أما كده هواجه الدنيا بدري بدري.. شريف بابتسامه علي كلام بنته: كبرتي ي لولو أول مره تقولي حاجه عين العقل ليله بضحك : تشكر ي حببيبي نادين بابتسامه: ربنا يسهلك أمورك وانت يا شريف شوف اي حد هناك برضه ياخد باله منها شريف بابتسامه: من عيني وياريت نكمل فطار مش زي كل يوم..... (وصل الجامعه وقابل سليم ) ليله وقاسم بارت3 تأليف:رضوي وائل
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD