روايه رحله تأليف داليا علي الفصل 21
رنيا مين بيرن
ايمان مامت محمد دي عمرها مكلمتني فون غير مره يوم كتب الكتاب باركتلي هرد
الووووو
ام محمد السلام عليكم
ايمان وعليكم السلام
ام محمد عامله ايه ياحبيبتي وحشتيني يامرات ابني
ايمان كويسه ياطنط
ام محمد مشفتكيش من يوم العزا وكنت هتجنن واكلمك وملقتش رقمك اخدته من نسمه
ايمان ربنا يخليكي ياطنط
ام محمد انتي وحشاني ياايمي وعايزه اجي اقعد معكي شويه
ايمان يانهار ابيض حضرتك بتستاذني تنوري يل طنط وياريت تجيبي معكي نسمه
ام محمد هي اصلا الي اقتراحت نجي بتموت فيكي ياايمان انتي اخذتي قلب عيالي الاتنين وقلبي والله
ايمان يعلم ربنا انا بحبكم اد ايه
ام محمد هنلبس ياحبي ونجيلك
ايمان تنورو هستنكم يا طنط
هشام الناس دول محترمين جدا ع الرغم ان هي وجوزها مطلقين بس محترمين بعض ومحمد ده محترم جدا واخته دي كويسه وضح عليهم
دعاء وعرفت منين يااخويا دي منقبه
هشام هنههنههه بتغيري يابيضه
دعاء انا يوم مااغير يوم مهطلع عينك من مكانها ومسكت الشوكه وبتحطها عند عينه الكل ضحك ههههههه
ابوهشام كنت عايز اتكلم معكم في موضوع
الكل اتكلم
ابوهشام عايز أدخل اخواتك ياهشام امك جاتلي في الحلم بتقولي ماخر جوز البنات ليه يامحمد الشقق هتتوسخ خليهم يفرحو وانا افرح بيهم
هشام الله يرحمها كانت بتحلم تجوزهم
ابوهشام اه يابني وانا كمان عايز اطمن عليهم محدش ضامن الموت
الكل بعد الشر عنك يابابا
دعاء ‘متقولش كده ياجميل أنشاء الله هتجوز مالك
ابوهشام بضحك ياااه مالك ههههههههههه طب قولي اجوز البنات
هشام وهتجوزه ياحبيبي
ابوهشام متحرمش منكم بس فعلان امك هترتاح وتفرح لما ادخل اخواتك
رنيا يابابا ماما مكملتش شهرين عايز الناس تاكل وشنا
ابوهشام يابنتي ملناش دعوه الناس امك هتبقي فرحنا ومبسوطه ودي وصيه بنفذها وكمان مش هنعمل زغريد واغاني والكلام ده هنود*كم كوفير وتلبسو فساتين بيضا وتخرجو ع بيتكم هناك نعمل زفه اسلامي انشيد دنيه ونقعد نفرح بهدوء وتروحو بيتكم
ايمان محمد كان رئيه انه لازم فرح اسلامي
هشام هنجيب محمود ونجيب عمرو ومحمد ونتكلم ونتفق باليل
عند نور راحو لدجال
عند الدجال بيبصلها بصات اعجاب
الدجال يعني انتي جايه تعملي عمل لجوزك يبقي زي الخاتم في صوبعك
ام نور لا عايزينه زي الشبشب في رجليها
الدجال اه مفهوم اول حاجه تجبيلي حاجه من هدومه وتجيبي 5الف جنيه ممكن ياام نور تخرجي
نور ليه
الدجال هقول حجات مهمه خرجت ام نور
الدجل مش هينفع جوزك غير عمل سفلي يخلي كلب تحت رجلك
نور يعني ده مضمون.
الدجل جدا بس ده بشروط
نور شروط
الدجل تنامي معايا عشان بعد ا****ع معكي اخد حجات بتحصل في ا****ع اعملك بيها العمل
نور بصدمه لا مش هعمل كده
الدجال محسساني ان غريب عليكي اوعي تكوني مفكره معرفكيش ومعرفش انك كنتي مدورها مع البت رشا
نور بخوف محصلش
الدجال ازاي وانا اعرف رشا وحكيلي عنك وانك انقذتي نفسك بعمليه بس الشهاده بطلتي بعد الجوزعموما الخيار خيارك لو عايزه تعالي بعد 3ايام معكي الفلوس وفلانه من هدوم جوزك فيها عرقه. وتلسي قميص اسود وتجيلي دي طلبات الاسياد بعديها بااسبوع طلباتك هتبقي اومر بالحق نسيت اقولك الست ولدتك جامد وخالتك كمان
نور بخبث عرفت منين
الدجال دول عندي ع طول وخليت الفلوس تحت رجليهم
نور بفرحه افهم من كده انك هتخلييني غنيه
الدجال هخليكي محدش ذيك بس اومر الجن تنامي بعد ا****ع من غير طاهره ومتصليش وتجيلي وتكوني متزينه
نور بتفكير هشوف ومشيت
ام نور كان عايز ايه
نور هو انتي نمتي معه
ام نور اخرسي يابنت ال @@@@@حديسمعك تودينا في دهيه وكمان اوعي تكوني جبتيله سيره انك عامله عمل لمحمود عند الشيح حسني وجوزك كان تحت رجلك وفجاءه اتغير
نور لا مجبتش سيره ده الشيخ حسني ده عسل وقفلت ع بقها وغمزت
ام نور هو عجبك
نور جدا بس معرفش راح فين
ام نور اوعي يابت يكون عمل معكي حاجه
نور ليه هو انتي هتحسبيني ع اساس انك مبتعملي
ام نور اخرسي قطع ل**نك وامشي بقي اودمي
نور حاضر هيهي هههههههههه
ام نور كنتي اتعدلتي بعد الجوز ايه غيرك
نور انتي الي ودتني لحسني و***ب في عقلي مكنتش اعرف ان الدجلين دول كده
ام نور دول اساس كده بس قلت انك وعيه وميضحكش عليكي وهتعرفي تخليهم يعملو الي انتي عايزه من غيرحاجه
نور واديني معرفتش عارفه المصيبه ايه
ام نور ايه
نور انك عمرك مقلتيلي فين الصح والغلط طول عمرك سيبني وتقولي افتكرتك طب متفتكرنيش حاجه ووعني انتي عمرك موعتيني ولا نصحتني ودلوقتي متصحبه عليا عشان معايا فلوس مفكره هتعرفي تخدي حاجه دول مستقبلي
ام نور طب مانا سبب الفلوس
نور يارتني مسمعت كلامك
ام نور ع اساس انك كنتي الشيخه نور ده انا كان طالع عيني معكي انتي ورشا كل يوم اللف وركم
نور عشان خايفه ع نفسك مش عليا لو خايفه عليا كنتي ربتني واهتمتي بيا انا فاكره اول مره محمود جرنا ع**ني جيت قلتلك قوليلي اتفقي معه تقبلي وخدي منه فلوس
ام نور وكنتي عايزني اجيب منين ملازم اعمل كده
نور واديني عملت وبعمل متجيش تقوليلي اتعدلتي ومتعدلتيش اهم حاجه يكون معنا فلوس
عند هشام كلم محمود فون وقاله تعالي نسمه وصلت وقالت ان مامتها كانت جايه بس جوم قريب ماما من البلد
ايمان ياخساره كان نفسي اشوفها بس نورتني يانسمه
نسمه ده نورك ياايمان ربنا يخليكي ويصبرك ع ودتك
ايمان يارررررب
نسمه محمد حكلي لما شوفينا سوا وضحكت هههههه
ايمان ههههههههههههههه ماانتي منقبه لو مش منقبه كنت هعرف من الشكل
نسمه ههههههههه اديني رفعه النقاب اهو اتحققي من الشكل
ايمان هههههههههههههه قمر يانسمتي
نسمه عشان تبقي تبصيلي وتجيبي كل عيالك شكلي
دخلت رنيا ههههههه التنوع مطلوب بردو
نسمه مهي هتنوع تجيب بنت شكلي وولد شكلي بس عنينه مختلفه والتاني شكلي بردو بس لونه مختلف
ايمان هههههههه المهم كله شكله
دخل محمود السلام عليكم عندنا ضيوف
رنيا اخت محمد جوز ايمان
محمد مد ايده أهلا وسهلا
نسمه مش لبسه الجونتي مش بسلم ع رجاله.
محمود ولا يهمك وبص في عنيها
نسمه ات**فت وبصيت في الارض
محمود سبهم ودخل في نفسه سبحان الله صوتها يريح الاعصاب اهي دي البنات ولا بلاش لوجبت بنت هخليها محترمه كده بس نور هتعرف تربي التربيه دي استغفرالله العظيم يارررب مااخلف منها تاني يارب اهديها يارررب او ابعدنا عن بعض تعبت من بصيت الناس ليا ان بتاع مراتي وبعت اهلي عشانها بس محدش يعرف ان غصب عني والله اهلي هما حياتي وامي كل يوم بدعيلها وبقرلها الفاتحه هي حاسه بيا بس اعمل ايه لو طلقتها هروح في داهيه بالشيك الي ع بياض ولا المؤخر ولا ابني هيتربي ازاي اه دمغي هطق ياررررب حلها من عندك ياررررب تعبت والله اخواتي علقتي بيهم بقيت غير الاول وابويا وامي قصرت معها بسببها حاسس ان متقيد بنفذ الي بتقوله من غير كلام بس فقت الحمدالله ومش هسمع كلامها خالص ولازم اقف مع اخواتي البنات وهجوزهم وهبقي في ضهر هشام
دخلت دعاء
محمود اذيك ياام مالك
دعاء الابتسامه الحمدالله يامحمود
محمود مالك فين حبيب عمو وحشني ابن الكلب
دعاء هههههههههههه نايم كلها شويه ويصحي واجبهولك والله نفسي اشوف احمد
محمود سبي نايم انا قاعد شويه لما يصحي هخدو ابوسه
انشاء الله هجيبه ياام مالك وهجيبه ع طول لازم يعرف اهله وانتم تعرفه
دعاء بااستغرب من محمود الي باين انه اتغير طب كويس يامحمود
هشام اذيك ياحوده وحشني
محمود الحمدالله يااخويا عامل ايه
هشام الحمدالله جبتك انهارده عشان نتفق ندخل اخواتك امك زعلانه ونفسها نسترهم
محمود بفرحه عين العقل ياهشام ستره عرض البنت بالدنيا وده كمان وصيه امنا لازم نريحها
هشام يعني مش معترض وهتقول الناس والكلام ده
محمود والناس تنفعنا باايه يااخويا دي وصيه ولازم تنفذها ودول اخواتي ونفسي افرح بيهم
هشام ابوك بيقول مفيش زغريد ولا هيصه ونعمل فرح اسلامي
محمود اعرف قاعه كبيره جدا حصرت فيها فرح صحبي واخوه اتعمل اسلامي ونعمل هناك اشهار لكتب الكتاب ونفرح اخواتك
هشام طب كويس هي فين ونروح نحجز احنا معملناش ليهم شبكه يبقي نعمل الفرح حتي نشيل نصفه
محمود الفرح حقه كامل ع حسابي هديه لاخواتي البنات
هشام بستغراب بجد
محمود اومال ايه دول اخواتي يااتش ههههههههه
ابوهشام سمع كل الي اتقال فرح جدا ودخل عامل ايه ياابواحمد
محمود زي الفل يابابا وهجبلك احمد تشوفه
ابوهشام الله ايه الكرم ده
محمود ليه يعني لازم يكبر يشوف اهله ويعرفهم ويعرفو
ابوهشام لا لا ايه سر التغير
محمود ههههههههههه والله مااعرف
هشام بضحك في حاجه غلط
محمود في جماجم بتهاجم وعصافير بتطير
هشام وكلاب بتهوهو وقطط بتنونو
دعاء هههههههههههههه
هشام كده انت محمود بتاع زمان ابو دم خفيف حمدالله ع السلامه ههههههه كنت فين من زمان
محمود والله معارف ياهشام كنت حاسس ان فيا حاجه وقلبي ديما مقبوض
هشام بقلق خير ياحبيبي بازن الله المهم اجوز اخواتك جاين هنتفق معهم
محمود ينسبك امتي يابابا
ابوهشام استغرب لمحمود الي محترم وجود الكل اقرب معاد
محمود القاعه عليا وهجيب مأذون يعمل اشهار لكتب الكتاب ونعملهم فرح اسلامي وجو حلو وكمان اعرف مأذون كويس بيتجب في القعات يكتب الكتاب او يعمل اشهار بطريقه كوميدي وهزار مع العرسان وبيطول هجيبه ونخلي الغرح يطول دي ليله العمر ليهم لازم نفرحهم هروح بكره انا وهشام واقرب معاد لقاعه احجزو
ابوهشام ع خير الله
عمرو وهشام وابوعمرو وابو محمد وهشام ومحمود وابوهشام قعدو في الصالون وكلهم وفقو ان الفرح هيتعمل اسلامي في اقرب وقت
عمرو معنديش مانع فرحي يبقي مع الشيخ محمد واحسن شئ انه اسلامي بس القاعه دي هتكفي عدد المعزيم لعلتي انا ومحمد وانتم
محمود اه بازن الله ياعمرو قاعه كبيره جدا هي مخصوصه للافرح الاسلاميه وفيها استدج كبير للماذون وكتب الكتاب
عمرو احنا كتبنا
محمد بس مااشهرناش ياعمرو بسبب الظروف الي حصلت الماذون هيعمل اشهار
عمرو ازاي
محمد كانه بيكتب الكتاب من جديد في الميك والكل يسمع ده بيتصور وبيبقي ذكري حلوه اووووي ويقول ادعيه والكل يقول معه واناشيد دنيه تشتغل
عمرو الله دي حاجه حلوه عمري محضرت فرح اسلامي
محمد طبعا حلوه ياعمرو وكفايه ان ليله العمر مفهاش حاجه تغضب ربنا وربنا يبارك يارررزب
عمرو بس يامحمود بالموصفات الي بتوصفها للقاعه دي اكيد غاليه
محمد بنصف انا وانت ياعمرو والي متقدرش عليه انا معاك
محمود هههههههه حيلكم حيلكم ايواه طبعا غاليه ياعمرو لانها قاعتين في بعض جزء لستات وجزء لرجاله ومنظمه جدا وفيها كمان حجات كويسه وشاشات كتير بس دي هديه لايمان ورنيا اخواتي
ابوعمرو لا ياابني الفرح ع العريس
محمود ياحاج ميهمناش الشكليات دي فرح اخواتي هشيله باذن الله وهما كفاية عليهم الكوفير والفساتين ده مبلغ لوحدو
ابوهشام مبسوط بمحمود وبطريقته قصاد الكل مش عشان شال فرح اخواته لاعشان حسسهم انه رجل وقلبه عليهم وبيتضحك من قلبه وبيتكلم بجد
هشام مستغرب ومبسوط جدا وفي نفسه ربنا يديمك ع كده يااخويا ويبعد عنك العقربه مراتك
اتفقو الكل ع كل حاجه وان محمود قالهم بكره هيروح القاعه واقرب معاد هيحددو ويبلغهم المعاد الكل فرح جدا دعاء سمعت كل الحوار والفرحه مليه قلبهاراحت عند البنات ايمان ورنيا ونسمه وبلغتهم بكل حاجه استغربو محمود وفرحو جدا
رنيا هو متغير كده ليه
ايمان ابدا مش متغير ده محمود بتاع زمان
دعاء انا شاكه ان البت دي كانت عملله سحر
رنيا بس هبل انتم بتصدقو الكلام ده
نسمه السحر مزكور في القران يارنيا
رنيا يعني ممكن يكون كان مسحور
نسمه انا معرفش الموضوع ايه بس الي اعرفه ان السحر مذكور في القران يعني صح وحسبي الله ونعمه الوكيل في الي بيعملو الحجات دي
ايمان هو ممكن سحر يخلي واحد يتغير ع اخواته
نسمه ايواه طبعا
رنيا ميمكن ندم وفاق وحس بغلطيته وقال يصلح كل حاجه ليخسرنا
الكل يمكن بردو
ايمان بس محمود مكنش طبيعي ولو كده يبقي ربنا يستر لتجددلو العمل تاني
نسمه ربنا يستر هو يوظب ع الصلاه والاستغفار ويقرء الاذكار الصباح والمساء ومش هيحصله حاجه ابدا
ايمان لازم نقوله محمد نده وطلب نسمه عشان يروحو نسمه خرجت محمود بصيلها ولقي نفسه بيبتسم
نسمه قلبها دق وغضت البصر بس جوها فرحانه
محمود اما عنيها كده اومال بقيت شكلها ايه هو ايه الي بفكر في ده هو انا اتجننت استغفر الله العظيم انا متجوز ومخلف ودي بنت وزي العسل ومتدينه فرق السما من العما يمكن لوكنت قبلتها زمان كانت بقيت مكان نور نور يوووه افتكرت الله يهديها
هشام سرحان في ايه
محمود في الدنيا
هشام مالها الدنيا
محمود حجات كتيررررر حصلت بين يوم وليله امنا راحت مننا تعبت بالمرض الخبيث وماتت وانا اتجوزت وخلفت وانت اتجوزت وخلفت واهو اخواتنا هيتجوزه حاسس ان في حلم وجوزي كابوس
هشام فعلان الايام جريت مش مبسوط
محمود مش عارف بس ندمان ليه معرفش
هشام الله يهديلك الحال يااخويا ويجعل الخير والنور طريقك
نور ايه الي جاب السيره
محمود وهشام ههههههههههههه
هشام صراحه يااخويا اسمها غير فعلها
محمود عارف بس نصيبي الحمدالله
هشام متبقاش سلبي العيشه مره واحده بس
محمود بيأس وافتكر الشيك والموخر انشاء الله وضحك مش يالا نفرح العريس
هشام يالا ههههههههه
محمود عندي خبرين واحد حزين والتاني سعيد
رنيا وايمان ودعاء خير
محمود ورسم ع وشه الحزن المصتنع عمرو صحبي كويس جدا وجدع والشيخ محمد كمان محترم جدا ميستهلوش الي بيحصلهم ده رنيا بخضه في ايه محمود
ايمان اتكلم قلقتنا في ايه
محمود ميستهلوش يخدو مصبتين في بيتهم ولا كمان يصتبحو كل يوم ع وشهم لا ده كتير عليهم الله يصبرهم ع مبلهم
الكل هههههههههههههه
رنيا حدفته بالمخده مصبتين في عينك ياجزمه
ايمان ههههههههههههه ماشي يارخم طب ايه الخبر السعيد
محمود ان الحمدالله الحمدالله الف حمد وشكر ليك يارب هنخلص منكم وتمشو من وشنا ههههههههههههه
ابوهشام ههههههههه اتكلم عدل ياحيوان دول مليكات
دعاء ههههههههههه هموت من الضحك
هشام بحب سلامتك اصلك متعرفيش محمود ملك الكومديه
محمود ههههههه ملكات ايه يابابا دول يحطهم ع علب السجاير
ايمان ههههههههههه لا كده زودتها اووووووووي
ايمان سبهولي انا وجريت ورا
محمود هههههههههه خلاص انا ماشي هههههه
محمود قرب من رنيا وحضنها الف مب**ك يابلوه حياتي وبسها
رنيا بدلته الحضن الله يبارك فيك
وحضن ايمان مب**ك ياروح قلبي
ايمان بدموع الله يبارك فيك ياحبيبي اوعي تبعد عننا تاني يامحمود احنا ملناش الا بعض
محمود حاضر ياقلبي
هشام حضن رنيا مب**ك ياحبيبتي وحضن ايمان فرحان بيكم والله
ابوهشام حضنهم ودموعه مليه عينونه ربنا ميفرقنا عن بعض ابدا ياولاد كان نفسي امكم تبقي معنا
كلهم انهارو وافتكرو امهم دعولها وقرئو الفاتحه هشام خد مراته ودخلو اوضتهم محمود مشي
رنيا وايمان قعدين مع بعض بيحكو الزكريات وبيفتكرو امهم وبيبكو بحرقه وكان نفسهم تبقي معهم
نور قاعد في البيت والله عال يامحمود الساعه بقيت 12كل ده عند ولاد ال الله يحرقهم من ساعه مامده العمل الي انا عملته انتهت وهو اتلم عليهم وبقي يحبهم وبقي يعصي كلامي بس ع مين انا هروح لشيخ وهعمله عمل والله لقلبه عليهم واخلي يطيح فيهم وهخلي زي الكلب تحت رجلي
ياتري هيحصل ايه نور هتقلب محمود تاني ولا ايه عايزه توقعات
انا بقتي هتخلص النهارده يابنات هكتب باقي الروايه وهنزلها اول ماجدد الباقه انتظروني
دودو
روايه رحله عذاب
داليا علي
الفصل 22
الاعمال والاسحار مذكوره في القران وحقيقه بس عايزه اسال سؤال ايه الي يخلي واحده تروح تدفع 5الف جنيه عشان تأذي حد معقول الغل والحقد وصل لكده في قلوب البشر هو ممكن نكرهه لدرجه اننا نعمل عمل لواحده بالجنان طب يالي بتعملي هتستفدي ايه وفي الي بتروح تعمل لوحده بالعنوسه طب هتسفدي ايه لما تعيشي واحده اهلها فرحتهم م**وره ولا الي بتعمل لواحده متخلفش هتستفدي ايه قوليلي لو حد ديقك قهرك اذاك قول حسبي الله ونعمه الوكيل ربك موجود لايغفل ولاينام يمهل ولايهمل حقكك محفوظ مش تستسهل وتروح لساحر يضحك عليك ياخد فلوسك والله كان في ساحر بيضحك ع البنات ان هو يعملهم حجاب عشان ينجحو في الكليات والثانويه العامه بتدخلو البنت ويقيد بخور في ماده م**ره وبعد متتخدر بيغتصبها وبيصورها عشان متتكلمش بنات كتير حصلها كده مستقبل ضاع بسبب ايه اختيار الطريق السهل ربنا مقلش كده ربك قال اسعي ياعبد وانا اسعي معك كلامي كتيرررررر بس نفسي اوصل رساله بجد لكل الي بيأذو وللاسف بيضحك عليهم
الفصل22
محمود دخل شقته
السلام عليكم
نور بغل لسه بدري يااستاذ
محمود باالله عليكي مش عايز نكد كنت عند اخواتي بنحدد فرح اخواتي البنات وبنتفق مع اجوزهم وكانت قاعده رجاله وكان لازم احضر
نور فرح ايه وامكم لسه ميته
محمود بابا كان عايزهم يلبسو فساتين ويروحو بس انا اقترحت نحجزلهم قاعه كبيره ونعملهم فرح اسلامي ونفرحهم ده ليله العمرودي وصيه امي وهتبقي فرحانه وعيالها فرحانين وبعدين محدش هيحزن ع امنا اكتر مننا
نور والقاعه دي هيشلها هشام ولا العرسان
محمود انا الي هشلها
نور بزعيق نعم نعم يااخويا هتاخد فلوس ابني وتدي لاخواتك والله مهيحصل
محمود وطي صوتك ودول اخواتي ومش هسبهم فمتتعبيش نفسك وتزعقي عارفه لو قتلتي نفسك برودو هعمل الفرح ع حسابي ومش عجبك الباب يفوت جمل انتي ايه مبتعملش حاجه لله خالص عايزني اسيب اخواتي ويلبسو فستان ويروحو وخلاص كده ليه مطلقين حرم دي ليله العمر ولازم يفرحو كفايه حزننا الي مبينتهيش ع امنا
نور مسي هشام الي شال الجمال بما حمل يشيله مش خد الشقه بااسمه
محمود وانا خدت شقه تمليك بااسمي وليا فلوس ايه هننهب كلنا خدنا زي بعض محدش خد ازيد من التاني كفايه بقي لعب في دمغي والله لو عملتي ايه معنتش اسمع كلامك
نور بغل والله لهتسمع كلامي عافيه زوق كلامي هيتنفذ الي بقوله
محمود ههههههه عند ام ترتر
نور بكره هتشوف
محمود بكره انا مش فاضي ههههههههه وقصرها من خدها
نور دخلت اوضتها الغل عميها عمله تفرق رنت ع امها
الو ياماما لازم نروح بكره لرجل ده نخلص
الام ليه حاجه حصلت
نور اه الاستاذ هياخد فلوس ابنه ورزق ابنه ويحجز فرح للعقربيتين
الام امنعي بالعافيه
نور هحاول وهروح انفذ الي قلت عليه
الام حرصي منه
نور متخفيش
محمود كان دخل لنور سمع المكلمه ايه ده تخلص ايه ورجل مين يابنت المجانين وتمنعني ازاي لا انا لازم اخد بالي خبط ع الباب
الجميل زعلان
نور اخرج برا يامحمود
محمود ليه ياجميل بس ده كلي ليك
نور محمود روح لاخواتك واديهم فلوس ابني وانا ساكته
محمود بكذب لا ياقلبي انا اتصلت ع هشام قلتله ان معيش فلوس وقالي خلاص هعمله ع حسابي انا
نور بفرحه بجد ياحوده
محمود بجد ياحبيبتي
نور ايوه ياقلبي وحضنها في نفسه ناويلي ع ايه انتي وامك والله لرقبك واشوفك ناويه تعملي فيا ايه تكون هتتفق مع حد ياذي اخوتي والله ده كده جبتي اخرك
محمود هنام ياحبي تعبان
نور ايه ياحوده كبرت ولا ايه تعالي كده
محمود لا ابدا بس مصدع وهنام
نور لالا مش هقبل اعذر وشدته
بعد وقت نور نايمه ومتغطيه بملايه وهي شبه عريانه محمود في نفسه اصعب حاجه يبقي الوحد مش مدي الامان لشريك حياته خايف منك ربنا يستر وقام نور رايح فين
محمود هاخد دوش
قومي خدي دوش
نور لا الصبخ تعبانه
محمود حرم تنامي كده قومي
نور قلت لا ملكش دعوه محمود براحتك اولعي وسبها نور افتكرت كلام الدجل تنامي مع جوزك من غير طهاره وتجيلي
نور افرد مرديش ينام معايا
الدجل ده شغلك انتي لازم تلات ايام متوصل وتجيلي اليوم الربع وانتي من غير طهاره لبسه قميص اسود ومحضره نفسك دي اومر الجن
نور حاضر
الصبح طلع محمود قام لبس
نور ريح فين
محمود الشغل
نور انت ورديتك العصر
محمود بكذب بدلت مع صحبي والعصر هروح اقعد شويه مع اخواتي وهجي باليل
نور طيب
محمود نزل راح القاعه وحجز ولقي اقرب معاد بعد اسبوع حجز ودفع الفلوس وراح عند اخواته بلغهم بمعاد الفرح الكل فرح محمود سرحان وباله مشغول انا نازل
الكل ليه محمود ورايا مشور وبعدين هروح الشغل
ابوهشام في رعايه الله
هشام اشوفك في الشغل
محمود باله مشغول ماشي راح ع بيته لقي نور نازله استخبي منها لقها ماشيه راحت عند امها
محمود في نفسه معقول ظلمتها شويه ولقي نازله من غير الود ايه ده راحه فين لوحدها فضل ماشي وراها طلع موبيله ورن ع هشام
الوياهشام
هشام خير يااتش
محمود تعالي بسرعه ع العنوان ده
هشام ليه
محمود قص عليه مكلمه نور مع امها وبصراحه خايف تكون هي تقصد تسمعني المكلمه تكون مدبرلي حاجه
هشام انا قربت ليك اصلان كنت في الشارع وخارخ
محمود ولو اتحركت حتي هبلغك
هشام متبعك
محمود معك اهو هشام دخلت شارع @@@
هشام اه عارفه جاي اهوووو
نور ماشيه اتصلت انا جايه اهو
الدجل مستنكي عملتي الي قلت
نور اه نفذت المطلوب
الدجل وجبتي حاجه هو لبسها قبل كده وحطتيها اثناء ماانتم مع بعض تحت المخده
نور اه
الدجل مستنكي ياجميل
نور بس بقولك ايه انا عايزه ابقي غنيه
الدجال تعالي ونتكلم
نور احنا لسه هنتكلم هههههههه
الدجال هههههههههه طيب تعالي وانا هقلب جوزك ع اهله واخلي شبشب في رجلك واخلي كل الي معه ملكك
نور تمام
##########
عند عمرو ورنيا ومحمد وايمان
عمرو اخيرا يارنيا اختارتي فستانك
رنيا الحمدالله هو ده الي في بالي
عمرو منك لله يامفتريه ده احنا بنلف بقلنا يومين ايمان اختارت ع طول امبارح وانتي مبهدلني كده
رنيا عجبك ولا مش عجبك
عمرو عجبني ياقلبي تعالي نتغدا
رنيا انت هتقعد تاكلني في بقي اودام الناس ومش ناقصه سهوكه هي
عمرو هههههههه اسف ياصاحبي نسيت انك صحبي مفكرك مرتي ههههههه
رنيا ياسم اتريق اتريق هما المتجوزين لازم يبقو قلالات الادب لازم احترام وحدود كده يبقي في تفاهم انما قسما باالله هتقل ادبك هلم عليك الناس
عمرو وعلي ايه الطيب احسن لينا بيت يجمعنا
رنيا وانت مفكر ان لما ابقي في بيتك هتمسك ايدي ولا تاكلني ولا هتقول دي لوحدها بقي اقسم باالله ابدا ده انا بميت راجل اقطعك
عمرو يانهار ازارق بتهزري صح
رنيا وانت عايز مني ايه حضرتك
عمرو بيغمز فاكره لما كنا في المصيف
فلاش باك
رنيا مش عايزه تسكت عمرو عشان يسكتها التهم شفايفها في قبله طويله ميعرفوش كان مدتها اد ايه
باك
رنيا وحياه امك وض*بت الطربيزه
عمرو اهدي ياد يارنيا مش كده
زنيا قله اداب دي مش هتكرار تاني واعمل حسابك ع كده وع فكره انا جايبه صاعق عامله حسبي عشان لو قليت ادبك هكهربك
عمرو يادي اليله الزرقه يالا نروح
رنيا مش هناكل
عمرو وربنا ماانتي وكله انتي خساره فيكي الاكل
رنيا هههههههههههه قليل ادب مفكرني زيه ده انا هربيك
عمرو شكلي مش هبقي اب منك لله
رنيا الملاجئ مليانه ياحبيبي
عمرو ملجئ كلامي مع هشام
رنيا كلم هشام اخويا محترم مش هيوفق ع الي في دمغك
عمرو بضحك اما نشوف ياام محترم هههههههههههه
########::::
محمد ياقلبي كلي
ايمان ياابني كل انت انا باكل بقالي ساعه وانت بتبصلي بس
محمد نفسي تفضلي جمبي العمر كله وانا ابصلك بس ده انتي حلمي الي ربنا حققهولي
ايمان لدرجه
محمد لاكتر من الدرجه عشت عمري كله احلم بيكي كل يوم وادعي واقول يارب تبقي من نصيبي
ايمان عمري مقلبي دق لغيرك عارف فرحتي كانت هتبقي كامله لو امي معانا وعيطت
محمد ادعلها ياايمان
ايمان بدعلها بس حاسه بنار جوه قلبي بتحرق فيا كل ماافتكر انها مش وسطينا
محمد مسك ايديها وبسها اهدي ياوردتي عشان خطر ي ده بيتقطع عشانك وشاور ع قلبه
ايمان انت وجودك في حياتي فرق كتيررررر
محمد وانتي هديه ربنا ليا
ايمان الناس بتبصلنا ههههه مستغربين شيخ قاعد بيحب وبيبوس ايد الي معه
محمد انتي مراتي وحقك عليا احترمك وادلعك وهو الشيوخ كلهم مقفلين لا احنا بس بنرعي ربنا ومشين بما يرضي الله
ايمان زمان مكنتش متخيله انك هتبقي كده انت مكنتش بتسلم عليا
محمد ولسه بعد متكوني في بيتي هتشوفي الي عمرك مشفتي
ايمان بخجل ههههههه نوي ع ايه اعقل
محمد ع كل خير ياروحي هههههههه
ايمان مش مصدقك
محمد بمكر اسبوع وتصدقي ياروحي كنت عايز اسالك سؤال
ايمان اسال
محمد هو حصل حاجه لما نسمه كانت عندكم
ايمان ابدا ياحبيبي ليه
محمد اصل ماما كلمتني وبتقولي انها متلغبطه
ايمان ابدا والله محصلش حاجه
محمد ولا يهمك ياقلبي اكيد هي مديقه من الوحده بس لانها مبتخرجش خالص
ايمان بعد جوزنا هخليها تجي تقعد معايا دمها خفيف وطيبه
محمد ربنا يخليكي ياروحي
بس بعد جوزنا مش هنبقي فاضين لحد يجي عندنا الزياره بمعاد
ايمان هههههههههه رخم والله
????????????????نور وصلت عند الدجال ودخلت
محمود الو ياهشام فينك
هشام وصل لمحمود انا اهو محمود قفل السكه
محمود دخلت البيت ده
هشام طب هندخل بيوت الناس كده ميمكن دخله لصحبتها لو دخلنا كده هنعمل قلق
محمود طب نعمل ايه
هشام تعالي نسال ده بيت مين
عند نور
انا عايزه زي مقولتلك
الدجال ماشي الي تامري بيه اقلعي وادخلي جوه
نور ليه
الدجال لازم احضر الجن
نور انا هتأذي
الدجال متخفيش بس لازم لان زي مقولتلك بعد مااخلص معكي هخد حجات واعمل بيها العمل ومش هيكمل اسبوع وفلوسه وكل حاجه تامري ييها هو هينفذ
نور اما نشوف
الدجل ليلتنا عسل ياعسل
نور ضحكت وفعلان قلعت هدومها ومنتظره عشان تغضب ربنا مفيش خوف من ربنا ولا اي شعور بالزمب كل همها الفلوس وانها تكون الامر الناهي انها تفرق واحد عن اهله متستغربوش كل ده موجود ومش خيالي وسع والي بشرحو ده فعلان هو العمل السفلي بيتعمل كده ولازم الي هتعمل عمل سفلي لازم يحصل بنها وبين الدجال زنا ده شروط الجن وده من اصعب الاعمال وفكها صعب بس كل عمل وله مده وبعد المده متنتهي بتروح تجدده بنفس الطريقه
هشام معقول ده بيت ساحر
محمود ياما ساحر طب ريحله ليه
هشام لسه بتسال ريحه تجدد العمل الي بتعملهولك
محمود هو في كده انت بتصدق الكلام ده
هشام الي مذكور في القران لازم نصدقه ودلوقتي لازم ندخل نلحق قبل ميأذوك ولاتكون دخله تاذيك وتربط اخواتك البنات مهي بتكرهنا منها لله
محمود انا مخي اتشل
هشام مش وقته وانا هفتح الباب من غير منخبط لازم نقفشهم وهما بيحضرو
محمود ماشي يالا
هشام استني هجيب حاجه نفتح بيها الباب من النجار ده
محمود طب بسرعه
راح هشام وقال لنجار حاجه افتح بيها الباب
النجار طب انا ممكن اجي افتحهولك
هشام طيب ياريت
النجار بيتك فين
هشام طلع 300جنيه لنجار قاله هتفتحلي الباب ده من غير صوت
النجار بفرحه انت حكومه موفق ومن غير فلوسه ده ياما اذنا
هشام طب يالا
ياتري هيحصل ايه شجعوني بقي توقعات ياجماعه
انا كتبت الرويه كامله لو لقيت تفاعل هنزل كل ساعه فصل