بسم الله الرحمن الرحيم
( قصة حب وكبرياء)
( (الجزء السابع العشر)
البنات وصلو اسكندريه وريم وصلت دينا وسومه علي بيتهم ووصلت لارا وندي كمان وراحت طالعه معاهم وقالت هقضي اليوم معاكوا وبكرة كمان وراحوا ضاربين الجرس تيييك توووووك
سعاد : لارا وحشتيني اوي اوي يا حببتي وراحت حضناها
لارا : وانتي كمان يا ماما وحشتيني اوي اوي
سعاد: وانتي اكتر يا لورا ويااااارب تفضلي من نجاح لنجاح دايما
لارا : يااااااااااااااااااااارب يا ماما يااارب
ندي: اخص عليكي يا سوسو مافيش وحشتيني يا ندوش
ريم : ولا انا كمان يا سوسو اخص والله ما كانشي العشم
سعاد ؛: ههههههههههههههه والله كلكم وحشتوني وبعدين انتو عارفين أن معزتكوا من معزة لارا بالظبط تعالو في حضني يلا
وراحت ندي وريم حضنوها كمان
سامي : طلع من اوضته طب اسالوا عليا دا انا غلبان والله
لارا : اذيك يا سمسيمو ياحبيبي عامل ايه واخبار رجلك ايه
سامي : الله يسلمك يا لورا وحمدالله علي السلامه ومب**ك نجاحك
لارا : الله يسلمك ويبارك فيك يا حبيبي
ريم : اذيك ياض عامل ايه اجمد كده وبطل دلع
سامي ؛: امشي يا بت انجري من هنا وروحي راوحي علي بيتك
ريم : هههههههههه قاعده علي قلبكوا فين الاكل يا سوسو هنموت من الجوع
سعاد :: ثواني ويكون جاهز
ندي : اذيك يا سمسيمو عامل ايه واخبار رجلك ايه
سامي: بخير الحمد لله يا ندوش والله
ندي: يااااااااااااااااااااارب دايما ياحبيبي تكون بخير
لارا : طب انا هدخل أصلي العصر علي بال ما ماما تجهز الاكل
ريم : خوديني معاكي يا لورا
ندي: ههههههه وانا كمان والله
لارا : ههههههههه يلا ودخلوا صلو العصر وطلعوا اكلوا وقعدوا لحد ما صلوا العشا وقالوا هنقوم ننام علي شان بكرة هيكون يوم طويل وفعلا دخلو نامو
اما جاسر وسعيد واسراء كمان وصلوا علي فيلا جاسر بسرعه طبعا لانهم كانو راكبين طيارة واتغدوا واقضوا يوم رائع وجميل اوي واسراء كمان كانت فرحانه اوي ومبسوطه بجو العيله اللي كانت مفتقداه في لندن وفضلت تضحك واستمتعت بكل ثاانيه مع جاسر وسعيد وكاريمان وجني زي ما تكون كانت بتعوض دفا العيله وتحس بيه
اما جني بقا كانت بتضحك بسي من جواها مدايقه اوي وقالت. انا هطلع اصلي. واانام وفعلا طلعت. وصلت العشاء وفضلت تدعي لي سامي من قلبها انه يكون بخير ومش تكون حالته وحشه وراحت معيطه وقالت
يااااااااااااااااااااارب انا مش عارفه انا ليه مدايقه اوي علي شانه وليه هو بالذات يارب ساعده واشفيه لاني حبيته اوي ساعده ياارب وراحت نايمه
اما جاسر وسعيد واسراء كل واحد منهم طلع علي اوضته علي شان ينام اسراء نامت وراحت في النوم
وسعيد فضل يضحك علي ريم وعلي شكلها وهي بتلعب كورة طايرة وراح نايم كمان
اما جاسر فضل طول الليل يفكر في لارا ومش عرف ينام الا الفجر ولاول مرة قام اتوضي وصلي الفجر وراح نايم هو كمان
وطلع نهار يوم جديد وقامت لارا اول واحده وطلعت مسكت صورة وقعدت تعيط اوي وتقول أنا السبب في موتك
سامي : ادعيله بالرحمه يا لورا هو عاوز دعاكي وبس
لارا : ربنا يرحمه برحمته ياريته كان معانا هو وحشني اوي وعمري ما هنسي اني انا السبب في موته
سامي : دي إرداة ربنا ومشيئته يا لارا هتعترضي علي كده
لارا : ونعم بالله اللهم لا اعتراض وراحت داخله اوضتها وصحت ريم وندي
ريم : صباح الخير يا حبيبتي
لارا : صباح النور يا حبي
ندي : صباح الخير ليكم انتم الاتنين
لارا : صباح النور يا ندوش
ريم : صباح النور يا اختي انتي لسه هترغي يلا قومي علي شان نجهز الفطار
لارا :: انا هجهزه لان ماما لسه في اوضتها وشكلها لسه نايمه
ندي :: لاء انا وريم هنجهز الفطار بس هاروح لي سوسو الاول وبعدين هاجي اجهز معاكي ياريم اوك وراحت ندي وخبطت وقالت سوسو
سعاد : بدموع ادخلي يا ندوش
ندي : ايه يا سوسو بتعيطي ليه دلوقتي بابا عاوزنا ندعيله يا سوسو
سعاد : ??????? وحشني اوي والله غصب عني يا ندي غصب عني
ندي : عارفه والله يا ماما بس احنا لما سدقنا أن لارا خفت ورجعتلنا تاني ولما تشوف دموعك دي هتحس بالذنب تاني وهي لسه لحد دلوقتي بتلوم نفسها وفاكرة انها السبب في. اللي الحصل احنا مش عاوزين نخسر لارا كمان يا ماما
وانتي اكتر واحده عارفه لارا قد ايه حساسه وبالذات في الموضوع ده وهي عارفه انك بتعيطي وحاسه بكده يلا بقا قومي اغسلي وشك يا سوسو كده وتعالي علي شان نفطر مع بعض وانا وريم هنجهز الفطار وراحت ندي حاضنه سعاد وقالت ربنا يخليكي.لينا يااااااااااااااااااااارب ولا يحرمنا منك ابدا يا سوسو يا قمر
سعاد : ويخليكو ليا يااااااااااااااااااااارب يا حبايبي واحوا طالعين يفطروا
لارا : ريم ممكن وانتي نازله الشغل توصليني معاكي علي البحر
ريم : اوك حاضر يا حبيبتي وانا هاروح نص ساعه المستشفي اطمن علي منار وارجع تاني بسرعه وهاخد سامي يطمن علي رجله
سامي : وانا هاجي معاكي يا لورا مش هسيبك لوحدك
ندي : معلشي يا لورا انتي عارفه اني بفضل في البيت مع ماما علي شان بنحضر الحاجات اللي بناخودها نوديها. الميتم ومش ينفع اسيب ماما لوحدها والله
لارا : وانا مش هخليكي تسيبي ماما لوحدها يا ندي بالذات انهارده لان الذكري الثانويه لبابا الله يرحمه يلا يا ريم
ريم : يلا ياحببتي وسندوا سامي وركبوا العربيه ووصلتهم علي البحر وقالت نص ساعه وهاجي اخدك يا سامي اوك يلا سلام ومشيت
اما جاسر قام لبس ونزل يفطر مع عيلته
وقال صباح الخير
الكل. صباح النور
سعيد : هاه يا روءه هتنزلي الشغل امتي
اسراء : باذن الله بكرة هنزل لانه وحشني الشغل وكمان وحشني. الاطفال
جاسر: تعرفي اني بحسدك يا روءه علي شان شغلك ده رائع وجميل اوي
اسراء: هههههههههههه ليه بقا
جاسر: لانك دكتورة اطفال وبالذات اللي هما حديثي الولاده بيبقوا جمال اوي وشكلهم حلو
اسراء : ههههههههه علي شان كده والله هنزل بكره لانهم وحشوني اوي لمسة ايد طفل او طفله
جني: لا والله كفايه الصداع اللي بيعملوه اسكتوا دا لما رانيا اختي جابت البيبي كانت الفيلا ليل نهار عياط وصريخ النونه رقيه كنت هطق وعاوزه اطفش والله والحمد لله انهم سافروا ومشيت وااخدت بنتها رقيه
كاريمان : جني عيب كده اتكلمي علي اختك حلو هي وبنتها مش دي التربيه اللي انا ربتهالك
محمد الصاوي: هههههههههههههههه جبتيه لنفسك يا جني
كاريمان : بدل ما تزعقلها دلعك ليها هو اللي خلاها كده
سعيد:انا امشي اروح شغلي احسن قبل ما تبدأ الخناقه
جاسر: خودني معاك ياض وقام مشي وركب عربيته وراح علي الشركه
جني : وانا كمان هاروح علي الكليه سلام يا مامي سلام يا بابي سلام يا روءه
كاريمان : لما ترجعي ليا قاعده معاكي هاه وهعلمك ازاي تتكلمي كده علي اختك
جني : بدموع يا مامي انا مش غلطت في اختي انا بحبها هي وبنتها وبموت فيهم كمان بس لما كانت البيبي بتعيط كنت بدايق بس مش اكتر من كده سلام
لارا قعدت هي وسامي في مكانها المفضل بسي بعدت عن سامي شويه وقالت في نفسها انت علي قد ما شكلك حلو اوي علي قد ما انت غدار انت بحر اه بتخلينا من بعيد ننبهر بيك وبجاملك بسي اول ما بنقرب منك بتكون عامل زي الوحش وبتفترس اللي يقرب منك ليه خدته مني لييييه انا اللي كنت بغرق وهو نزل ينقذني كنت خليني اغرق وخدني بداله كنت سيبه لماما ولسامي وندي محتاجينه ليه خلتني احس بالذنب واني انا السبب في موته ليييييييه ليييييه
وقالت بصوت عالي باااااااااااااابا انت وحشتني اوي وبدموع وعياط باااااااااااااابا انا محتجالك معايا كنت عوزاك تشوفني وانا ناجحه باااااااااااااابا انا السبب في موتك سامحني
وراحت قايله استغفر الله العظيم يااااااااااااااااااااارب استغفر الله العظيم يااااااااااااااااااااارب وجري عليها سامي وقال خلاص يا لورا اهدي ياحببتي وراح حاضنها
ولارا عيطت اوي وحضنت سامي جامد اوى وقالت انا تعبانه اوي يا سامي تعبانه وسامي فضل يهدي فيها لحد ما هديت وهي في حضنه
وفي اللحظه دي جاسر بالصدفه وهو في عربيته بص علي البحر شاف لارا وهي حاضنه سامي وسامي كمان حاضنها وراح مفرمل بعربيته جامد ووقف وقال
هو ده حبيبها هو ده اللي غنيتله الاغنيه وكانت عوزاه يكون موجود معاها في اليوم ده ومره واحده حس انه مش قادر يتنفس وفك الكرفته ولقي دموعه بتنزل لوحدها حط ايديه علي عنيه وقال انا بعيط ليه علي شان لارا معقوله
وليه حاسس ان قلبي بيوجعني اوي كده انا بحبك يا لارا أنا طلعت بحبك واليوم اللي اعرف فيه اني بحبك طلعتي بتحبي واحد تاني وراح مخبط باديه علي الدر**يون جامد اوووووووووي وقال بصريخ ليييييييييييييه ليييييييييييييه اليوم اللي اعرف اني بحب.اتجرح فيه لييييه وراح ماشي بعربيته بسي قرر انه مش هيروح الشركه وهيروح اكتر مكان هو بيرتاح فيه وهو الملجأ طبعا لماا بيشوف الاطفال بينسي اي حاجه ومش بيفكر في حاجه خالص
اما ريم وسعيد وصلوا المستشفي وريم طلعت جري تطمن علي منار وخبطت
ريم : السلام عليكم وبصت لقت شنط منار وقالت منار مين ددول والشنط دي بتاعت مين
منار: وعليكم من السلام دول جدي و جدتي وجاايين ياخدوني علي شان اسافر الفيوم معاهم
ريم : وهتسبيني يا منار احنا اتفقنا انك هتيجي تقعدي معايا صح
منار: اه بسي مش هقدر سامحيني ياريم انتي قدمتيلي اكتر حاجه كنت محتجاها وعرفتيني يعني ايه الحنان والامان والعيله وعلمتيني ازاي اكون قويه واعتمد علي نفسي
ريم : طب ليه عاوزه تسيبني. طيب
منار: لاني عاوزه احس بالحنان مع عيلتي واهلي ياا ريم عاوزه اعوض حرماني من حنان امي وابويا
ريم : انا هعوضك والله بسي مش تسبيني انا بعتبرك اختي وبحبك اوي يا منار
منار: لاء لازم امشي ياريم لازم امشي مش هقدر اعيش في البلد دي انا كرهت اسكندريه ومش طيقاها حتي لوعشت معاكي مش هكون مبسوطه فهمتي
ريم : والله أنا هخليكي مبسوطه بس مش تسبيني انا هعوضك والمصحف عن كل حاجه اتحرمتي منها
منار: انا عارفه انك هتعوضيني بسي انا مش قادرة اكمل في البلد دي لانك اكتر واحده عارفه اني اسيت فيها اذاي وعشت معاناه محدش في سني عاشها وماكنشي يستحملها انا اتمرمطت بين امي وابويا انا عاوزه ابدأ من جديد وفي بلد جديده عاوزه ارجع الدراسه تاني عاوزه يكون ليا مستقبل واكون فخورة بنفسي اني وصلت لده بمجهودي عاوزه لما اكبر اقول انا حققت ذاتي بنفسي ياريم بس علي شان اعمل كده عاوزه اطلع من اسكندريه لاني لو فضلت فيها بجد هموت علي شان كده هسافر الفيوم وهقعد مع جدي و جدتي وعمي وعمتي عاوزه احس بالحنان ودفيء العيله بجد ياريم
ريم:؛انتي بنت قويه اوي وهتنجحي وهتحققي ذاتك ومستقبلك بس اوعديني انك هتهتمي بنفسك اوعديني انك هتكوني اكويسه اوعديني انك هتكوني دايما بخير وتاخدي علاجك ومش تهملي في نفسك وعيشي كل لحظه واستمتعي بيها لانك تستاهلي انك تعيشي حياه حلوه مليانه بالحب والحنان اوعديني ي منار
منار: اوعدك والله اني هعمل كل اللي قلتيه يا ريم
ريم: طب تعالي بقا هاتي حضن وسامي عليا قبل ما تمشي
منار: ??حاضرر وراحت سلمت عليها وحضنتها
واالباب خبط ودخل سعيد وقال
سعيد : السلام عليكم
ريم ومنار : وعليكم من السلام
سعيد : خلاص يا منار هتمشي
منار: اه همشي وجدي وجدتي بره مستنيني
ريم : لحظه انت عرفت منين انها هتمشي انت كنت عارف ومقولتليش
سعيد :: انا .............
منار:: قالت بسرعه لا لاءه ميعرفشي انا لسه متصله عليه وبلغته اني هخرج من المستشفي وعاوزه اشوفه قبل ما امشي
ريم : اها ماشي انا هاروح اجيب ورقك علي شان تخرجي
سعيد : بتنهيده وقال اوووف شكرا يا منار دايما بتنقذيني لاني لما صدقت انها اتكلمت معايا
منار: ههههههههههههههههه عد الجمايل بقا وجت ريم وسلمت علي منار قبل ما تخرج وبكده منار مشيت راحت الفيوم وريم فضلت زعلانه.
وراحت اخدت سامي من علي البحر توديه المستشفي وتطمن علي رجله وسابت لارا قاعده علي البحر شويه
و لارا قالت ليهم وانتو راجعين من المستشفي ابقوا عدوا عليا وخودوني وريم وسامي وافقوا ومشيوا وسابوها
اما جاسر بقا راح الميتم وفعلا حس انه ارتاح شويه بشوفة الاطفال وفضل قاعد معاهم
لارا فضلت قاعده علي البحر لوحدها لحد ما ريم وسامي يرجعوا
اما جاسر كان في الميتم وبالصدفه طبعا كانت سعاد مامت. لارا وندي كمان هناك
وندي شافته وقالت ماما انتي عارفه اللي قاعد هناك ده
يكون مين
سعاد : مين ياحببتي
ندي: ده جاسر الصاوي صاحب شركات الصاوي وشريك حسام وده صاحب الشركه اللي لارا بتشتغل فيها وكمان يكون مديرها
سعاد :: والله طب اكويس أن في رجال اعمال فيهم خير كده وبيجوا يقضوا وقت مع الاطفال دول بسي باين عليه مدايق اوي وشكله تعبان
ندي: اها طب ممكن بعد اذنك اروح اسلم عليه لانه شافني وانا معاكي وبعدين احنا كنا في شرم زي الاخوات والله وهو محترم اوي
سعاد : اوك بسي متتاخريش
ندي : حاضر وراحت ندي وقالت السلام عليكم
جاسر: وعليكم من السلام اذيك يا ندي عامله
ندي : الحمد لله اكويسه انا شوفتك قلت اجي اسلم عليك وامشي
جاسر: انتي بتعملي ايه هنا
ندي : هههههههه اكيد زي ما انت بتعمل هنا احنا بنعمل هنا كمان يعني انهارده الزكري الثانويه لي بابا لارا واحنا متعودين بنجيب لعب واكل لاطفال االميتم كلهم
جاسر: اها ربنا يرحمه بسي غريبه يعني لارا مش بتيجي وانتي اللي بتيجي
ندي : اها لان لارا راحت علي البحر ولسه هتكمل لاقت مامتها بتنادي عليها وقالت معلشي بقا لازم امشي لان ماما بتناديني
جاسر: اوك ماشي ممكن اجي اسلم عليها
ندي : اكيد طبعا ااتفضل وراح وقال السلام عليكم
سعاد : وعليكم من السلام
جاسر: تعيشي وتفتكري وربنا يرحمه برحمته.
سعاد : يااااااااااااااااااااارب وشكرا لحضرتك
جاسر: انا جاسر الصاوي واتشرف انك تقوليلي جاسر
سعاد : ههههههههه الشرف لينا كمان يا جاسر عن اذنك بقا لاننا كده اتاخرنا اوي وهنروح
جاسر: اتفضلي انا فعلا مبسوط اني شوفتك انهارده طب ممكن اوصلكو لو مش عندك مانع
سعاد : لو مش كان معايا عربيه كنا خليناك توصلنا اكيد بسي عربيتنا بره وهنروح بيها وقالت يلا السلام عليكم ومشيو
جاسر: وعليكم من السلام
اما جني راحت علي الجامعه وكانت زي كل يوم بدنها تدور علي سامي وتسأل عليه وزي كل يوم تعرف انه مجاش من يوم اللي حصل في الجامعه وحست انها مخنوقه وقالت مش ليا نفس احضر محاضرات وراحت واخده عربيتها ومشيت راحت علي البحر ونزلت من عربيتها وحست انها عااوزه تعيط وراحت قاعده ومعيطه
بسي لارا شافتهاا. وراحت قالت ليها اهدي بتعيطي ليه كده جني لما صدقت لاقت حد تتكلم معاه قامت وحضنت لارا وقالت انا مخنوقه وتعبانه اوي ومش عارفه اعمل ايه حاسه أن هموت من وجعي والله وراحت قايله انا جني. وانتي
لارا : انا لارا الحناوي تشرفت بيكي يا جني
جني: وانا كمان يا لارا انا قلبي ارتاحلك اوي ودي اول مرة تحصلي
لارا : ههههههههه ضحكتيني بجد والله يا جني ايه مش عندك صحاب
جني : للاسف عندي واحده صاحبتي بسي عادي مش بحب اشاركها مشاكلي لانها بتعتبر اللي زيي. معندوش مشاكل علي شان انا غنيه واهلي عندهم شركات فعلي شان كده مش بقولها حاجه بحب اسمع مشاكلها هي بس
لارا : طب ليه مش بتتكلمي معاها وتقوليلها أن اي حد لازم تقا**ه مشاكل في حياته
جني : معرفشي انا عمتا مش بحب اني ااختلط بالناس بخاف يجرحوني فبحب اكون لوحدي احسن
لارا : طب لو مش يدايقك لو حابه تحكيلي انا هسمعك
جني : يااريت يا لارا والله لاني حاسه لو مش اتكلمت هموت
لارا : بعد الشر عليكي يا حبيبتي قولي اانا سمعاكي
جني: وراحت قايله علي اللي حصل كله بينها وبين سامي لي لارا وكمان حكت ليها علي خناقة مامتها بس هو ده كل اللي حصل وانا معرفشي هو عامل ايه واخباره ايه وعاوزه اطمن عليه بسي مش عارفه
لارا : طب ليه مش اخدتي رقمه من صاحبه ادام انتي حاسه بالذنب كده واطمنتي عليه وبما انك. بتحبيه لازم قلبك طبعا يوجعك عليه لانك متعرفيش عنه حاجه ولازم تحسي انك مخنوقه
جني : انا فكرت كتير والله يا لارا اني اخد رقمه بس كنت برجع في اخر لحظه لانه كل ما يشوفني بيحرق دمي وبعدين انا اللي بحبه. وهو مش يعرف ده وخفت اخد رقمه. واتصل عليه اقل حاجه ممكن يعملها هيقفل السكه في وشي وممكن يغير رقمه من تحت راسي
لارا : ههههههههههههه يا نهار ابيض ليه ده كله
جني:: هههههههههههههه اصله هادي كده وراكز وتقيل وبحس لما بعوز اتكلم معاه بخترع ايه حجه واروح اتكلم هو بقا بيديني علي ادماغي وانا بغباءي مش بسكت كمان بديله علي ادماغه كمان واجي امشي من الجامعه بروح عامله مصيبه فيه والله من غير ما اقصد وربنا وهو بيفكر اني قصداها
لارا ::هههههههههههه معلشي لانك لما دلقتي عليه المج السخن وانتي اعترفتيله بده ففكرك انك بتكوني قاصده
جني: هههههههههههههههههههههه مهو ده اللي هيجنني والله يا لارا طب انا حكتلك علي اللي مدايقني كله وحاسيت اني ارتحت والله وبقيت اكويسه وانتي بقا يا لارا كنتي بتعيطي ليه اسفه لو اتعديت حدودي معاكي
لارا : بحزن لا يا حبيبتي ابدا بسي انهارده الزكري الثانويه لبابا ومات هنا في نفس المكان ده وراحت دموعها نازله??? وقالت. كل سنه باجي اقضي اليوم هنا لاني بحس براحه نفسيه لما باجي هنا علي البحر معأنه شكله حلو بسي برتعب لما بقرب منه وبخاف منه اوي
جني: ربنا يرحمه وبعدين بدل دموعك دي اقريله قرءان لانك كده بتزعليه منك
لارا : غصب عني والله مش بايدي يا جني
جني : راحت حاضنه لارا وقالت ممكن تعتبريني صحبتك لاني معنديش صحاب
لارا : طبعا واختك كمان ياجني
جني : تعرفي يا لارا. انا مش كنت حابه الكليه بتاعتي دي بسي دخلتها غصب عني لان ماما كانت عاوزه كده للاسف
لارا : اذاي وانتي وافقتي علي كده
جني: اه وافقت لاني كنت عاوزه اكون مضيفه طيران وماما مش وافقت كان حلمي الوحيد اني اكون مضيفه طيران واخويا وبابا واختي وماما مش وافقوا للاسف قالوا هيكون شكلنا ايه قدام الناس واحنا اكبر رجال اعمال وعندنا شركات وانتي تروحي تشتغلي مضيفة طيران
لارا : بسي انتي ازاي بتصلي ومش محجبه ولا انتي بتصلي بس علي شان الحاجه اللي انتي عايزاه تتحقق وبس ممكن اكون جرحتك بسؤالي ده بسي ربنا زي مابيد*كي حقك لازم تديله حقه يا جني
جني : انا مش منتظمه في الصلاة يعني ممكن في اليوم اصلي فرض واحد بسي اوعدك اني هصلي وهتحجب وهتغير بجد وهخلي ربنا يرضي عني
وراحت حضنت لارا وقالت شكرا يا لارا لاني قابلتك انهارده وحكيت معاكي بجد شكرا وياريت تفضلي صاحبتي وااختي. علي طول
لارا : الشكر لله يا حبيبتي واكيد هفضل صاحبتك واختك علي طول وعلي شان اثبتلك ده انا اختي بتشتغل مضيفه طيران وكمان صحابي كلهم جاين عندي النهارده لو حابه تيجي معايا معنديش مانع
جني : امممممممممم معرفشي بسي خلاص موافقه
لارا : هههههههه ماشي انا هتصل علي ريم تروح هي واخويا علي البيت وانتي بقا توصليني بعربيتك لو مش يدايقك وفعلا اتصلت علي ريم وخبرتها انها هتروح وريم وافقت
جني : يا خبر اكيد موافقه يلا بينا وراحوا ركبوا العربيه. ووصلوا علي بيت لارا ولارا ض*بت الجرس
ندي :: حمدالله على السلامه يا لورا فين سامي وريم
لارا : الله يسلمك يا ندوش هما جايين ورايا بسي معايا واحده ووحابه تتعرف عليكي
ندي: عليا انا ومين دي
لارا : تعالي يا جني مش تتكثفي.
جني : السلام عليكم
ندي : وعليكم من السلام اذيك يا جني انا معرفكيش بسي من شكلك كده بيقول انك طيبه وحبوبه وهنكون صحاب
جني: هههههههههههه شكرا وده يشرفني يا ندي
ندي : لاء بقا ندي ايه صحابي اللي قريبين مني بيقولولي ندوش وانتي قولي كده واتفضلي ادخلي نورتي البيت
جني. : شكرا ده من زوقك
لارا : مش قلتلك انك هتحبيها يا جني وهي هتحبك لانكوا كان حلمكوا واحد بسي ندوش حققته وانتي لاءه
ندي : حلم ايه ده
جني : كان نفسي اكون مضيفه طيران
ندي : هههههههههههه بجد والله طب ليه مش حققتيه
لارا : ههههههههههه اه والله اهلها من الطبقه الراقيه واغنيه اوي واصحاب شركات ومصانع
ندي : اها فهمت ولا يهمك نفسك تلبسي بدلة مضيفة طيران
لارا : ههههههههههههههههه مش قلتلك أن ندوش مجنونه يا جني امال فين ماما
سعاد : انا هنا ياحببتي في المطبخ بجهز الاكل علي شان ريم وسامي ودينا وسومه لما يرجعوا يكون جاهز
لارا :: طب ممكن ثواني بس يا سوسو عاوزه اعرفك علي جني صحبتي
سعاد : حاضر وطلعت سعاد ورحبت بجني وحبتها اوي وسلمت عليها ووشوشتها وقالت انا بجد بشكرك انك خليتي لاارا تضحك انهارده بالذات واعتبريني زي مامتك لو تحبي واي حاجه هتطلبيها وتعوزها اطلبيها مني ومش تتكثفي
جني : حاضر يا طنط والله انتو عليتكوا جميله اوي وانا حبيتها وشكلي كده هق*فكوا كل يوم
سعاد : هتنورينا ياحبيببتي والله وعيب. متقوليش هتق*فينا انتي هتنوري بيتنا المتواضع ده وبعدين هنتكلم بعدين هخلص الاكل ونتكلم براحتنا
جني : شكرا يا طنط ليكي
ندوش : هاه عاوزه تجربي البدله ولا ايه مش تتكثفي
لارا : بس يا ندي اسكتي بقا مش تدايقيها الله
جني ؤ: لا والله يا لارا انا مش مدايقه بسي بجد حابه يا ندوش اجربها
ندي : هههههههههههههههه هو ده الكلام بس تعالي اوضتنا انا ولارا اهيه ادخلي هطلعلك البدله وجربيها بس خمس دقايق وهندخل نشوفها عليكي
لارا : هههههههههههههههههههههههههه يا مجانين وربنا انتو مجانين وفعلا بعد خمس دقايق دخلوا
ندي : واااااااااااو البدلة عليكي رووووووعه وجميله اوي
لارا : فعلا والله يا جني جميله عليكي اوي
جني : هههههههههههههههههههههه انا دلوقتي عرفت ان اخويا مش وافق اني اكون مضيفه طيران ليه معأنه مش بيرفضلي طلب
لارا : ليه بقا
جني': هههههههههه اسفه يا ندوش عامله زي ما تكوني مش لابسه حاجه
ندي : ههههههههههههههههه اه والله بسي انا بلبسها في المطار بس يعني بلبسها وبطلع علي الطياره علي طول وعمري ما خرجت بيها بره المطار
لارا : اها فعلا يا جني ندوش بتعمل كده
جني : بجد انتي جميله ورقيقه اوووي يا ندوش
ندي : ههههههههههه عارفه من غير ما تقولي
لارا : هاهاهاهاها طب يلا نطلع بقا نساعد ماما في تحضير السفره وفعلا طلعوا وراحو والجرس ض*ب ولارا راحت فتحت
لارا : حمد الله على السلامه يادودو وانتي كمان يا سومه حمدالله على سلامتك يا حبيبتي
دينا : الله يسلمك يا لورا يا حبي بجد احنا تعبنا انهارده والله في الشغل
سومه : اه ياني يا انا والله بجد تعبنا كتير اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي يا لورا
لارا : هههههههههههههه معلشي يا حبايبي هو شغلنا ده متعب حبتين يلا بقا تعالوا اعرفكوا علي جني
دينا : سومه مين جني
سومه : وربنا ما اعرف تعالي وهنعرف
لارا : اقدملك اجدع صحاب وااجدع اخوات وصديقات عمري دينا وسومه
جني : اهلا وسهلا وسلمت عليهم
دينا : لارا تعالي ثانيه عن اذنك ياجني
ندي: هههههههههههههه كنت واثقه انك هتقولي كده يا دودو
دينا : اتلمي يا ندوش لاض*بك واخدت لارا وسومه
الاوضه وقالت مين جني دي وتعرفيها من أمتي
لارا : عرفتها انهارده وانا علي البحر بسي لاقتها بتعيط وروحت سالتها ليه بتعيطي كانت مخنوقه انها مش عندها حد تشكيله اللي حاسه بيه معأنها بنت اهلها اغنيه اوي بسي مش عندها صحاب وانا وعدتها اننا هنكون صحابها بس كده
سومه : هههههههههههههههه واناا موافقه والله حبيتها شكلها طيبه وغلبانه زيي
دينا : ههههههههههه لو زيك يا سومه مش. هعرفها
لاارا : ههههههههههههههه ليه يا دينا دي سومه قمر
سومه : يخليكي ليا يا رافعه معنوياتي كده دايما وراحت مطلعه ل**نها ?? لدينا وراحت حضنت لارا
دينا : ههههههههههههه دي قمر مهو ربنا امر بالستر باردوا
لارا : بس يا دينا بقا علي شان سومه مش تزعل
سومه : هههههههههههههههه لاء مش هزعل انهارده يوم فري من الزعل هما كانوا عاوزين لارا تضحك وبس وعايزين ينسوها أن انهارده الزكري الثانويه لباباها وفضلوا يضحكوا لارا كتير
لارا : بس بقا يلا نطلع نقعد مع جني وفعلا طلعوا ودينا وسومه حبوها اوي واستمتعواا بكلامها وجني نفس الكلام حبت لارا وندي وسومه ودينا اوي ووجت لارا تتصل علي ريم تشوفها اتاخروا ليه لاقت الجرس بيض*ب وقالت اكيد هما هاروح افتحلهم وفعلا راحت
ريم : ده كله لما. تفتحي
لارا : طب قولي السلام عليكم الاول
ريم : السلام عليكم الاول مبسوطه كده وسعي بقا اخوكي. تقيل و**رلي ضهري والله
لارا : وعليكم من السلام. ههههههههههههههههههه
سامي : ههههههههههه ليه شيلاني وانا مش واخد بالي ولا حاجه
ريم : هاهاها لاء خفه ياض وانا اشيل بغل اطول مني مش كفايه مسنداك
لارا : ضحكت بجد زي كده
سامي : كان مبسوط اوي لانه شاف لارا بتضحك انهارده بالذات وقال انتي عارفه يا ريم ل**نك الطويل ده علي قد ما بق*فنا بسي انهارده اول مرة ينفعنا والله
ريم :كانت فرحانه لانها شافت لارا بتضحك وقالت اي خدمه عدوا الجمايل وبعد كده هاخد فلوس علي الضحك بقلوكوا اهوه
لارا : طب يلا تعالوا ادخلوا علي شان اعرفكوا علي جني انتوا كمان
ريم :: مين دي ياض تعرفها
سامي: ولا عمري عرفت حد بالاسم ده اصلا تعالي ادينا هنشوفها
ريم : يلا يا اخويا اتسند عليا ونروح وفعلا راحوا
لارا : جني اقدملك اخر فردين في العيله ولسه هتقوم علي شان تشوفهم
جني : انت
سامي :: انتي
جني : انت بتعمل ايه هنا
سامي : هاهاها لا والله انتي اللي بتعملي ايه هنا ده بيتي
جني : نعممممممممممممم بيتك
ريم : هههههههههههههههههه وبتقولي متعرفهاش اه منك يا سمسيمو دا انت طلعت نمس واحنا مش واخدين بالنا
لارا :: بسسسسسسسس بطلوا خناق وفهمونا في ايه
جني : قربت منها وقالت في ودنها هو ده اللي انا كلمتك عنه يا لارا
سامي : كان عاوز يعرف هي بتقول ايه للارا وقال ريم انتي عارفه انا اعرفها منين
ريم : هههههههههههههههه ياريت اشجيني
سامي ': هي اللي خبطتني بالعربيه
لارا : ثانيه واحده يا جني يعني انتي بتحبي اخويا
جني : اها يا لارا ومش كنت اعرف انه اخوكي للاسف
لارا هههههههههههههه ولا يهمك تصدقي انا فرحانه اوي انك هتكوني حبيبت اخويا ومراته
جني : بزعل مش تحلمي يا لارا وتخليني احلم مش شوفتي اول ما شافني عمل ايه دا كان هاين عليه يرميني من البلكونه
لارا : هههههههههههههههههههه مش تقلقي سيبيها عليا وانا هساعدك انا والبنات دول وبكرة هتشوفي هو هيحبك قد ايه
جني : بجد يا لارا وراحت حاضنه لارا وقالت ربنا يخليكو ليا يااااااااااااااااااااارب
لارا : دي الدكتورة ريم طلعت النجار وبنت خالي كمان واختي وتؤام روحي
جني : اهلا وسهلا بيكي ياريم وراحت سلمت علي ريم
لارا : وده بقا سامي الحناوي اخويا
جني : اهلا بيك
سامي : بي غل اهلا شرفتي البيت اللي مش قد المقام
جني : بزعل ،لانه جرحها بكلامه انا همشي يا لارا وانا بجد فرحانه اوي اني عرفتكم وانتوا اقبلتوني اكون واحده منكم
لارا : لاء طبعا مش هتمشي الا لما نتغدي مع بعض
دينا : اقعدي يا جني ونمشي كلنا مع بعض
سومه : يرضيكي بعد ما حبناكي تسيبينا وتمشي
ندي : لاء طبعا مش هتمشي دلوقتي انا مسافره بكره ومش هشوفك الا بعد شهر
ريم : بما أن الكل حبك كده يبقي اكيد بقيتي ضمن الشله بتاعتناا ولا يمكن تمشي الا لما نتغدي حتي لو وصل بيا الامر اد*كي اكلي انا
لارا ودينا وسومه وندي وجني وسامي : ههههههههههه
ريم : في ايه جزم انا قلت حاجه تضحك
سعاد : طبعا ياريمووووو قلتي اللي يضحك اصلك طفسه ومش بتدي اكلك لحد
جني : بجد شكرا بسي لازم امشي اعزروني
سعاد : مافيش مشيان الا لما تتغدي معانا ويكون بينا عيش وملح
جني : بسي
سعاد : مافيش بس ولا ايه يا سامي
سامي : اكيد طبعا يا ماما اتفضلي يا جني علي شان تتغدي معانا
جني : فرحت من قلبها لان سامي اول مرة يطلب
منها طلب وراحت موافقه واقعدوا كلهم علي السفره وجني حبت الاكل اوي وبالذات ورق العنب وكانت مبهوره بطعم الاكل لانه كان تحفه وقالت تسلم ايد*كي يا طنط سعاد بجد الاكل يجنن
سعاد : تسلمي يا حبيبتي بالهنا والشفا علي قلبك
جني : ممكن تعلميني اعمل اكل زي ده اهو ارحم بابا وجاسر من اكل ماما شويه
ريم : هههههههههههههههههههههه اشمعنا مش عندكم شغالين في الفيلا
سعاد : اه طبعا ياحبيببتي في اي وقت تحبي انا موجوده
جني: شكرا يا طنط لاء في يا ريم شغالين كتير كمان بسي للاسف ماما هي اللي بتعمل الاكل بنفسها
سومه : طب وايه المشكله مهو بتعملكوا اكل اهو ليه الاسف بقا
جني: اصل مش بتعرف تطبخ وهي مقتنعه انها بتعرف تطبخ واكلها طعمه حلو بسي اخويا بيشوفها بتعمل اكل ايه ويروح يطلب زيه وبابا ياخودها علي جنب علي بال ما انغير الاكل بتاع ماما ونحط الاكل اللي اخويا طلبه علي شان مش نجرحها
دينا : طب ما تحاولو وجربوا كلوه يمكن يكون حلو فعلا
جني: للاسف حاولنا وكلنا عملنا غسيل معده وقالت أن الخضروات هي اللي كانت فاسده
ندي : يالهوي ربنا يعينكوا عليها وربنا
الكل بصوت واحد : وفضلوا يتكلموا ويتضحكوا وفعلا حبوا جني ااوي وهي حبتهم واتمنت انها تيجي كل يوم عندهم واخدت رقم لارا ولارا كمان اخدت رقم جني وهما قاعدين
ريم : سامي انت ياض
سامي : نعم في ايه اتهدي بقا وبطلي شويه اافتكري انك دكتورة مش سواقة توك توك بل**نك الطويل ده
ريم : ههههههههههههه ل**ني اللي مش عجبك ده بيبعد عني الحوش والح*****ت اللي زيك كده واتلم علي شان مش اقوم اض*بك قدام الموزه بتاعتك
سامي : يخربيتك هبله واتعمليها والله
ريم ؛: هههههههههههههه المهم البت جني دي شكلها بتحبك ياض
سامي : نعم بتحبني دا احنا كل ما نشوف بعض زي ما شوفتي كده بنتخانق وعلي شان زعلها وحش مرة حرقتني والمرة التانيه اد*كي شايفه رجلي
ريم : نهار ابيض امال لو اتجوزتوا هتعمل فيك اايه ياض بسي والله مش بهزر يا سامي هي شكلها بتحبك لانها كل شويه بتبص عليك ولما بتشوف رجلك بتزعل اوي
سامي : وانتي عرفتي منين وبعدين فالنفرض انا مش بحبها ولا هحبها لاني يوم ما افكر احب واجوز عاوز واحده محجبه وبطيع الله ورسوله وبعدين تطيعني انا
ريم : بسي لو اتغيرت علي شانك مش تضيعها من ايد*ك يا سامي لان الواحده لو اتغيرت علي شان واحد بتبقي اتنازلت عن كبرياءها فهمت يا ابن عمتي
سامي : ههههههههههههه انتي بتتكلمي عن جني الصاوي يا ماما. واللي زي دول ميعرفوش يحبوا
ريم : بتهيالك والله وبكره تقول ريم قالت هيه انت الخسران والله
جني: ياه انا كده اتاخرت اوي وانا استأذنت اخويا وقلتله اني. مش هتاخر عن الساعه عشره يلا بقا نقول سلام عليكم
لارا : لسه بادري يا جني اقعدي شويه كمان وهننزل انا وريم وندي وسامي نروحك
جني : لاء بجد كان يوم تحفه ورووووعه اوي وبعدين انا معايا عربيتي وسلمت علي الكل ماعدا سعاد وريم
وجت عند سامي وقالت بصوت واطي محدش يسمعه الف سلامه عليك ومش كنت اقصد وانا اسفه كمان مرة
سامي : وقف بلم واتلبك وقال ولا يهمك عادي. مش كان عارف يقول ايه ولقي قلبه بيدق وراح داخل علي اوضته
وجني كملت سلام وسلمت علي سعاد وريم وراحت ماشيه وروحت علي بيتها وسالت عن جاسر اسراء قالت انه جه تعبان وطلع ينام وقال مش عاوز حد يصحيه الا لما يصحي براحته هو ولو ماصحيش يبقي هفضل نايم للصبح وطلعت جني كمان نامت واسراء كمان. وطبعا كاريمان في النادي ملهاش في قاعدة البيت
اما لارا سلمت علي دينا وسومه كمان وروحوا علي بيتهم وريم باتت مع لارا وندي ودخلوا فعلا ناموا
اما سامي فضل يفكر في كلام ريم لحد مازهق ونام
ويا تري ايه اللي هيحصل بين جاسر ولارا وسعيد وريم كل ده واكتر هنعرفه في الجزء الجاي
( الجزء الثامن عشر)
والي اللقاء في جزء جديد من ( حب وكبرياء)
توقعاتكم ورايكو يهمني اوووي