الفصل الثامن عشر

4974 Words
بسم الله الرحمن الرحيم ( قصة حب وكبرياء ) ( الجزء الثامن عشر) طلع صبح يوم جديد وخبطت سعاد علي لارا وندي وريم ودخلت سعاد وقالت يلا يا لارا وانتي يا ريم قوموا هتتاخروا علي شغلكوا لارا : صباح الخير يا ماما سعاد :صباح الخير يا حبيبتي ريم : صباح الخير يا سوسو سعاد : صباح النور علي حبيبت عمتها ريم : هههههههههههه حبيبتي يا سوسو والله سعاد : ههههههههه وانتوا كمان حبايب قلبي يلا بقا قوموا جهزوا نفسكوا علي بال ما اجهز الفطار ليكي يا ريم لاننا صايمين انهارده لارا : حاضر يا ماما ودخلت لارا الحمام واخدت شاور وطلعت لبست وصلت الصبح ريم : لارا اوصلك الشغل ولا هتروحي مع دينا لارا : لا ياحبيببتي هروح مع دينا وسومه ريم : طب ماشي اتصلي عليهم علي شان دينا خم نوم لارا : حاضر هتصل واتصلت فعلا دينا : السلام عليكم لارا : وعليكم من السلام جهزتي دينا : اها جهزت ونازله اهوه لارا : طب اوك ماشي اتصلي علي سومه وشوفيها بقا علي بال ما اخلص وابقي رني عليا اول ما تنزلي دينا : حاضر ماشي ريم : هي البت ندوووش هدنها نايمه كده مش هتقوم ولا ايه لارا : هتقوم تعمل ايه سيبيها نايمه وبعدين هي هتسافر انهارده باليل وكده كده هتيجي تسلمي عليها ريم : انا عارفه بس لازم ااصحيها واعكنن عليها قبل ما امشي لارا : اوعي يا ريموووووووو حراام عليكي ريم : ههههههههههههههههههه والله ابدا وراحت ريم جابت شفشق ميه مليان وراحت تدلقه علي ندي لارا : جريت ومسكت منها الشفشق وقالت حرام يا ريم هتزعل ريم : هتوسعي ولا ادلقه عليكي لارا : قومي يا ندي بسرررررررررعه ندي : لسه هتتكلم ريم رشتها بالميه وقالت هاااااه. يا ريم يا جزمه وربنا ماهسيبك يا حقيره وهطلع عينك انهارده ريم : هههههههههههههه باليل بقا سلام هاروح علي الشغل دلوقتي اتاخرت وطلعت تجري وركبت عربيتها ومشيت لارا : هههههههههههههههه والله حاولت امنعها بسي معرفتش ندي : ههههههههههههههه هتفضل طول عمرها هبله ومش هتبطل المقالب بتاعتها الهبله دي لارا : هههههههههههههههههه انتو الاتنين شبه بعض والله يلا سلام يا حبي هتاخر علي الشغل وراحت بايسه ندي وخرجت وقالت ماما انا مااشيه سعاد : مع السلامه ياحبيببتي ربنا يوفقك يارب لارا : يااااااااااااااااااااارب يا سوسو وراحت ماشيه ونزلت لقت دينا سلمت عليها وركبوا العربيه وراحوا اخدوا سومه ومشيوا اما جاسر بقا فضل صاحي لحد الفجر وصلاه وفضل قاعد في بلكونة اوضته لحد ما معاد الشغل جه قام اخد شاور ولبس هدومه ونزل وسلم علي الكل ومشي من غير مايفطر. وركب عربيته ومشي علي الشركه كاريمان : جني جاسر ماله في ايه جني ؛: ما اعرفش لما رجعت امبارح كان نايم وحضرتك كنتي في النادي وانا كمان دخلت نمت اسراء : يلا بقا سلام لان سعيد مستنيني في المستشفى باااااااي جني: استني يا روءه هوصلك وبعدين اروح علي الجامعه اسراء : يااااااريت ميرسي يا جوجا يا حبيبتي وقاموا مشيوا وركبوا العربيه اما سعيد بقا قام اخد شاور ولبس هدومه وكان زي كل يوم طبعا وسيم وجذاب اوي في لبسه الشيك وصلي هو كمان واخد مفاتيحه وموبايله وركب عربيته ومشي علي المستشفي اما دينا وريم وسومه وصلو الشركه وفي نفس الوقت وصل جاسر وشاف لارا بسي عمل نفسه انه مش شافها دينا : هو مالوا مبوز ليه كده ومدايق حتي مش عبرنا بسلام لارا : معرفشي هو طول عمرة كده قليل الزوق اصلا عاوزه تتوقعي ايه من واحد مغرور غير كده سومه :: تلاقيه مش اخد باله يا بنات في ايه بتحصل كتير يلا بقا ندخل وفعلا دخلوا لارا : هاااه نهار ابيض نسيت اعمل الت**يم اللي طلبه مني دينا : نعممممممممممممم انتي بتتكلمي بجد سومه : نهار اسوح مش طالبه هزار علي فكرة يا لورا ابوس ايد*ك لارا : وربنا ما بهزر انا فعلا نسيت خالص دينا : بصلي علي النبي كده يومك مش هيفوت ولا هيعدي وشكله فعلا هيرفدك انهارده انتي مش شايفه هو جاي مدايق ازاي لارا : طب يلا ندخل وهحاول اعمل فيه بسرعه سومه : اوك وانا هساعدك دينا : وانا كمان وطلعوا يجروا علي المكتب وبدءوا فعلا في الت**يم اما في المستشفى ريم وصلت ودخلت علي مكتبها ولاقت باقتين ورد واستغربت ايه ده انهارده اتنين ومسكت الاولي لاقتها بتاريخ امبارح والتانيه بتاريخ النهارده وراحت مبتسمه وقالت انا مش كنت موجوده امبارح وكنت اجازه بسي هو بعت باردوا بوكيه ورد هههههههههههه يا مجنون يا سعيد وراحت واخده ورده من كل بوكيه وعانتهم في الدرج زي كل مرة وراحت ماسكه البوكهين الورد وراحت رامتهم في السله بس المرادي مش كانت حابه ترميهم بس للاسف رامتهم وراحت باصه عليهم باسف وراحت ماشيه تتابع المرضي بتوعها اما سعيد اول ما وصل كان عنده عمليه بسي كانت سهله اوي مش هتاخد. ساعتين وساب خبر تحت اناا اخته هتسال عليه خلوها تطلع تقعد في مكتبي لحد ما اطلع من العمليات وجني وصلت اسراء وقالت لها بالتوفيق يا روءه ومشيت. ودخلت اسراء المستشفي وسالت علي سعيد وقالولها اطلعي. علي المكتب علي طول وفعلا طلعت بسي مش عرفت توصل وفضلت تدور لحد ما شافت ريم ونادت عليها وقالت ريم. وريم بصت ليها ودارت وشها تاني وقالت البت الغ*يه دي ايه اللي جابها هنا احنا ناقصين هبل يلا جت لقضاها اسراء: ريم دكتورة ريم ريم : اسراء انا لما شوفتك قلت اكيد مش انتي علي شان كده مشيت تاني ايوا في حاجه اسراء : ولا يهمك انتي عامله ايه واخبار لارا وسومه ودينا عاملين ايه وحشوني اوي ريم : في سرها وانتي مالك يا رخمه. وراحت قايله بخير الحمد لله خير عاوزه. حاجه اسراء : لاء بدور علي مكتب سعيد ومش لقياه متعرفيش هو فين لاني. عماله ادور عليه ريم : اها انتي عاوزه الدكتور سعيد بسي هو عنده عمليه دلوقتي ومش هتعرفي تقابليه يلا ي حببتي روحي وابقي تعالي بكره شوفيه اسراء : عارفه بس هو قالي اطلع علي مكتبه علي طول هو فين مكتبه ده ممكن توريهولي ريم : هقولك بسي انتي جيتي في الدور الغلط اطلعي دورين كمان وهتلاقي طرقه اوك امشي فيها اول مكتب هتلاقيه هو ده اسراء: بسي هما قالولي أن مكتبه في الدور ده ريم : يا بنتي هتعرفي اكتر مني الله براحتك بقا اسراء: خلاص مش تزعلي يا ريم اكيد انتي صح وانا هاروح لي سعيد يلا هتعوزي حاجه وسلمت عليها وقالت انا مبسوطه اوي اني شفتك ريم : وانا كمان والله يا اسراء ومشيت اسراء وفضلت ريم تضحك وقالت هههههههههههههههههه ابقي قاابليني لو عرفتي توصلي اما في المكتب لاارا ودينا وسومه كانو بيشتغلو في الت**يم بسرعه ولسه مش خلصوه وراح جاسر متصل علي مروة وقالها اطلبي من المهندسه لارا تجيلي المكتب ومعاها الت**يم مروة قالت حاضر يا فندم واتصلت علي لارا لارا : السلام عليكم مروة : وعليكم من السلام يا لارا البشمهندس جاسر طالب انك تيجي علي المكتب. وتجيبي الت**يم معاكي لارا : مروة لسه مش خلص والله وبحاول اخلصه بسرعه مروة : يا نهار ابيض ده هو اصلا جاي متنرفز وعمال يشخط وينطر والله فينا يا لارا بلييييييز لو سمحتي بقا تعالي بسرعه لارا :: امري الي الله حاضر يا مروة انا هاجي واقوله دينا : طب هتعملي ايه دلوقتي لارا : معرفشي هقوله الحقيقه واني كنت تعبانه امبارح ومش قدرت اعمله سومه : بسي مش تعصبيه. يا لورا اتكلمي معاه بهدوء و بالراحه اوك وخليكي هاديه دينا : ومش تعملي زي كل مرة وتردي عليه باسلوب وحش والنبي يا لورا خلي اليوم دده يعدي علي خير اوك لارا : انا فعلا تعبانه والله وصايمه كمان ومش حمل منهاده يلا سلام وادعولي بقا وطلعت لارا وقالت مروة بلغي البشمهندس اني جيت مروة : حاضر اقعدي يا لارا علي بال ما ابلغه ودخلت مروة وبلغته. وقالت اتفضلي يا لارا ودخلت لارا : السلام عليكم جاسر: بصرامه وعليكم من السلام لو سمحتي الت**يم واتفضلي علي مكتبك لارا : بسي هو لسه مش خلص جاسر: نعم ليه لسه مش خلص انتي امبارح كان عندك اجازه مش خلصتيه ليه لاارا : لاني كنت تعبانه ومش قدرت اعمله جاسر: افتكر لما كانت حاضنه الشخص اللي ميعرفهوش وقال بزعيق وانا مالي تعبانه ولا لاءه انا طلبت منك شغل لازم تنفذيه بس تفضلي تلفي هنا وهنا وتسرمحي وتنسي شغلك ده اللي مش هقبله لارا :: اولاا حضرتك مش تزعقلي ، وثانيا انا حره الف زي ما انا عايزه انت مالك اصلا جاسر: قام من علي مكتبه وقالها انا ازعق زي ما انا عايز لارا : خلاص زعق براحتك وراحت. تفتح الباب علي شان تمشي جاسر: راح سابقها قبل م تطلع قفل الباب وحط أيده اليمين علي الباب وايده الشمال علي الباب من اخره وحاوط لارا وحصارها وهي كانت في النص وقالها بصوت عالي وبزعيق تاني مرة وانا بكلمك مش تسبيني وتمشي انتي. فاكرة نفسك ايه انتي موظفه عندي واللي انا اقوله يتنفذ فاهمه ولا لا لارا : قلتلك مليون مره ما تزعقشي ليا انت مش كنت ولي امري علي شان تزعق فيا الله جاسر: قلتلك قبل كده أنا حر ازعق زي ما انا عايز وبزعيق جامد وانا ميشرفنيش اني أكون ولي امرك وبعدين ولي امرك ده في البيت مش هنا لارا : دموعها نزلت زي المطر اول ما قالها ولي امرك ده في البيت جاسر: لسه هيكمل ولقي لارا بتعيط وشاف دموعها قال لارا انا .............بس جاسر للاسف مش بيعتزر من حد ومش قدر ينطق كلمة اسف وقالها انا مش كنت اقصد لارا : راحت زقاه وقالتله اد*ك قصدت وراحت فاتحه الباب ومشيت لي مكتبها وهي بتعيط بطريقه رهيبه سومه :اعااااااااااااااااااااا يا نهار اسود دي شكلها اتهزءت جامد دينا : ????يا لهوي منك لله يا جاسر يا غ*ي هي اللي فيها مكفيها. وطلعوا يجروا عليها جاسر: انا أكبر غ*ي وراح خابط ايديه علي الباب جامد وقال فعلا إني غ*ي ما انا عارف أن باباها متوفي ليه اجيب سيرته في الشغل ليه كنت عاوز اثبت لنفسي اني اقدر اتحكم فيها وهي كده هتحبني يعني. ولا انا بنتقم منها علي شان جرحتني بس هي ما تعرفشي اني بحبها اصلا انا هاروح اعتزر منها وخلاص وفعلا مشي وراح سومه : اهدي يا لارا اهدي بس يا حبيبتي وكل. حاجه هتنحل دينا : معلشي يا لورا هو طلع حره كله فيكي يا حببتي وشويه وهيروق ويعتزرلك لارا : وانا مش عوزاه يعتزلي لانه جرحني وجرحني في اكتر شخص مبحبش حد يجيب سيرته دا انا بهرب من نفسي لما باجي افتكرة مش بحب اتواجه معاه لاني بحس اني السبب في موته بخاف ابص في صورته علي شان بحس أن عنيه بتلومني ليه ليه قالي كده ايه عملت ايه ليه جاسر: وصل وسمع لارا وهي بتتكلم وكان شايف دموعها وكان عاوز يدخل يعتزر ليها قدام دينا وسومه بسي مش كان قادر سومه : معلشي يا حبيبتي اكيد مايقصدش لارا : ولا يقصد. انا ماشيه وهاروح اقعد علي البحر ولو عاوز يرفدني يبقي يرفد مش فارقه معايا اصلا دينا : لارا استني بس مش هينفع كده تمشي وتسيبي الشغل جاسر: اداري وشاف لارا مشيت وراح اخد مفاتيحه وعربيته ونزل مشي ورا لارا لحد ما وصلت علي البحر وهو كمان ركن عربيته ونزل وقال لارا لارا : انت ايه اللي جابك هنا اتفضل لوسمخت امشي من هنا يا اما انا همشي جاسر: انا مش كنت اقصد والله انا ............مش قادر ينطق كلمه اسف لارا : هاهاهاهاها ضحكة سخريه عمرك ما هتقولها لانك جاسر الصاوي المغرور المتكبر اللي عمره. ما هيتاسف لاي حد لانه لسه ما اتخلقشي اللي جاسر الصاوي يتاسفله لو سمحت امشي وسيبني جاسر: انا معرفشي قلت كده ازاي بجد انا اسسسسسسف سامحيني لارا : هاه بس اسفك ده مش مقبول وبعياط ??? انت تعرف عني ايه علي شان تقولي كده وتفضل كل شويه تجرحني وتهين فيا الله عليه تعرف عني ايه وانهارده جرحتني اوي انا مش بحب حد يجيب سيرة موت ابويا عارف ليه لانه انا السبب في موته انا كان عندي عشر سنين وانا وماما وبابا وسامي اخويا وندي وريم وعيلتي كلها كنا هنا وفي نفس المكان ده انا نزلت البحر وجت موجه شديده وسحبتني لورا وكنت بغرق بسي بابا شافني هو وابن خالي جم نزلو الميه علي شان ينقذوني وبابا كان بيعوم بسرعه كبيره علي شان يوصلي بس محمد ابن خالي وصل قبله ورفعني وشالني علي شان اتنفس وفجأه لقيت بابا بيغرق ولسه بدي اقول بابا مش لاقيته قدامي ومحمد ابن خالي طلعني علي الشط ونزل البحر تاني هو وخالي يدوروا علي بابا مش لاقوه وفضلو يدوروا عليه لحد ما راح خالي لقاه وطلعه وانا فرحت اوي اول ما شوفته وجرينا عليه كلنا بس للاسف كان مات وخالي اول ما قال كده جالي انهيار عصبي و فقدت النطق ومبقتشي اتكلم بسي عيلتي ماما وريم وسامي وندي وصحابي هما اللي وقفوا جنبي وبالذات ابن خالي محمد عوضني عن بابا وحنانه لاقيت فيه حنيه ابويا وحنانه كان بيعملي كل حاجه بابا كان بيعملهالي وامبارح كانت زكري وفات بابا وكنت انا واخويا هنا في نفس المكان ده الصبح وكنت منهاره بس سامي حضني وخلاني اهدي لحد ما هديت فعلا سامي ده هو حياتي كلها انا لحد دلوقتي بخاف انزل البحر بخاف من الميه علي شان كده انت اللي زيك عمرة ما هيحس بالناس اللي زينا اتفضل امشي لو سمحت ومش عاوزه اشوف وشك تاني واعتبرني من انهارده اني سبت الشغل جاسر: يعني انتي لما كنتي هنا الصبح امبارح اللي كان معاكي ده كان اخوكي لارا : بزعيق اه اخويا عندك مانع في ده كماااااان كان نفسي بابا يحضر معايا حفلة نجاحي بالمشروع بسي مش كان ينفع يحضر علي شان كده غنيتله الاغنيه اللي انا غنتها في شرم جاسر:: انا اسف يا لارا مش كان قصدي بلييييييز سامحيني من فضلك لو سمحتي لارا : وهيفيد بايه اسفك ده واتفضل امشي وسيبني ولا اقولك انا اللي همشي وراحت تمشي جاسر : لاراااااااااااااا انا بحبببببببببببببببببببببببببك لارا : وقفت مكانها واتمسمرت ولفت وقالت اايه انت قلت ايه جاسر: قلت بحبك ومش بحبك بس انا بعشقك وبموت فيكي كمان لارا : بزعيق بس بقا انت متعرفشي يعني ايه حب ولا يمكن انك تحب انت مغرور ومتكبر وبس جاسر: بسي انتي غيرتيني انتي عملتي مني واحد تاني خلتيني اسامح اللي يغلط واديله فرصه تانيه انتي اللي **رتي غروري وكبرياءي انا كنت ببقا اعاند فيكي علي شان كنتي بتردي عليا. وتحطي راسك براسي وده اللي عجبني فيكي وشدني ليكي لاني لاقيت اخيرا اللي ت**رلي غروري انا كنت بسمعك وانت بتشتمي عليا كنت بضحك مش بزعل منك وكنت بدايقك علي شان اسمع منك كلمة مغرور وغ*ي صدقيني انا بحبك يا لارا والله العظيم بحبك لارا : وانا ما بحبكشي ولا هحبك فريح نفسك وانساني علي شان هتتعب جاسر: بسي هتحبيني وهيجي اليوم اللي هتقوليلي فيه انك بتحبيني يا لارا لارا : بسخريه هههههه تبقي بتحلم وهتستني كتير جاسر: مش مهم هستني قد ايه المهم اني هكون معاكي وانتي هتكوني معايا يا لارا وهستناكي لارا : يبقي هدنك مستني طول عمرك جاسر: هتحبيني. يا لارا ومش بس هتحبيني هتموتي فيا كمان وهتعشقيني بسي مش علي شان بحبك تستغلي ده وتخليني اغار عليكي لاني ممكن ساعتها افقد اعصابي وهتلاقي واحد تاني قدامك لارا : ههههههه هتفضل مغرور وانا لما احب مش هحب واحد زيك انت فهمت وراحت قايله وبعدين انت مش فارق معايا اصلا علي شان اخليك تغار عليا وراحت ماشيه وفضل جاسر بس كان فرحان اوي انها مش بتحب حد واللي شافه معاها ده كان اخوها وقال هتحبيني يا لورا هخليكي تحبيني واكتر ما انا بحبك كمان وبكره هنشوف وراح راكب عربيته ورجع علي الشركه اما اسراء فضلت تدور لحد ما لقيت مني الممرضه وسألتها لو سمحتي اانا عاوزه مكتب الدكتور سعيد احمد فؤاد ما تعرفشي مكتبه فين مني : اه طبعا تعالي معايا انا بشتغل معاه هو والدكتوره ريم وهننزل دورين وهود*كي مكتبه اسراء: بسي ريم قالتلي انه هنا مكتبه مني : نعم الدكتورة ريم قالتلك كده تلاقيها اتلخبطت معلشي تعالي ونزلت معاها وورتها اوضه سعيد وخبطت ودخلت لاقت سعيد اسراء: واخيرا لاقيتك وربنا انا دورت علي مكتبك ده كتير اوي وقابلت ريم كمان وسألتها علي مكتبك وقالتلي انه فوق اطلع دورين كمان وهتلاقيه سعيد : نعم ريم قالتلك كده ازاي مكتبي قدام مكتبها اسراء: هههههههههههههههه بجد هو انت مش قلتلها اني اختك صح سعيد : لاء ليه اسراء: ههههههههههههههههه قولتلي شكلها بتغير عليك مني ومفكراني حبيبتك سعيد : ههههههههههههههههه لاء ريم مش من النوعيه دي خالص علي فكره اسراء: شكلك بتحبها ولا ايه يا حبيبي سعيد : بطلي هبل ويلا تعالي استلمي شغلك وطلعوا فعلا وقابلوا ريم واسراء راحت ماسكه ايد سعيد وخلت ريم تشوفهم وراحت ريم داخله مكتبها وقالت??مالها البت الهبله دي ولا الغ*ي سعيد كمان مخليها تمسك أيده كده عيني عينك فعلا غ*ي والله لارا روحت البيت ودخلت علي اوضتها وندي راحت تشوفها هي رجعت بادري ليه وخبطت لارا : ادخلي يا ندوش ندي: مالك يا لورا رجعتي بادري ليه انتي تعبانه ولا ايه و بعدين انتي شكلك معيطه صح في حد زعلك لارا : لاء يا ندوش بسي عندي صداع وانا صايمه زي ما انتي عارفه ندي ؛ : الف سلامه عليكي يا لورا بقولك صحيح مش هتصدقي واحنا في الميتم شوفنا مين هناك لارا : شوفتي مين ندي : مديرك في الشركه جاسر الصاوي لارا : وهو كان هناك بيعمل ايه ندي: معرفشي بسي شكله بيروح هناك كتير لان الاطفال كانوا حبينه اوي بسي كان زعلان ومتدايق لارا : وانتي عرفتي منين انه زعلان ومدايق ندي: مهو انا روحت سلمت عليه وكمان هوه جه سلم علي سوسو وحتي ماما لاحظت انه كان مدايق بسي منعرفشي من ايه وعرض علينا انه يوصلنا كمان بسي كان معانا عربيتنا وبس كده لارا : اها طب ممكن تسيبني شويه لاني عاوزه انام ندي : اوك حاضر اه ريم ودينا وسومه هيجوا باليل صح لارا : اكيد علي شان يسلموا عليكي ندي : انا نفسي الاسبوعين دول يعدوا بسرعه علي شان حسام يجي يتقدملي بقا حرااام كده سوسو منعاني اني اكلمه لارا :: ههههههههههه باذن الله ياحبي هيعدوا بسرعه وهتكلميه براحتك وبعدين امشي بقا سبيني انا عاوزه انام وطلعت ندي ولارا مش عرفت تنام فضلت تفكر في كلام جاسر وانه هيستناها وانه. بيحبها وكمان لما عرفت انه راح الميتم كبر في نظرها حبتين وقالت يا ربي انا عاوزه ابطل تفكير فيه وراحت مغمضه عنيها علي شان تنام بس معرفتشي تنام راحت قايمه وطلعت قعدت مع ندي لحد م البنات جم واطمنوا علي لارا. وسلموا علي ندي وندي مشيت راحت علي شغلها وريم فضلت مع لارا وريم حكتلها اللي عملته في اسراء وفضلوا يضحكوا لحد ما ناموا اما جاسر كان مبسوط اوي. واتصل علي سعيد وقاله يجيب اسراء علي شان يتعشوا مع بعض وسعيد وافق فعلا. وجه هو واسراء واقعدوا اتعشوا وفضلوا يهزروا وجني واسراء ضحكوا كتير وجني قالت تعالي يلا روءه نطلع اوضتنا فوق وباتوا هنا معانا ماشي يا سعيد سعيد : لاء مش هينفع شويه وهنمشي جاسر: لاء بات لاني عاوز اتكلم معاك سعيد : طب ماشي أطلعوا واعملوا اللي انتو عايزين تعملوه براحتكو بقا جني: هههههههههههه اوك تصبحوا علي خير اسراء: تصبحوا علي خير. جاسر : وانتو بخير سعيد : وانتو بخير روءه هنصحي بادري علي شان الشغل نامي بادري مش تسهري اسراء: حاضر وطلعوا سعيد : هاه يا برنس قول اللي عندك. بقا جاسر: هههههههههه ماشي عملت ايه في موضوعك مع ريم سعيد : بتنهيده ولا حاجه زي ما احنا بسي انهارده عملت موقف في اسراء خلتني اضحك اوي عليها وكل يوم بجبلها ورد بترميه في سله الزباله بس كده جاسر: طب ليه مش بتقولها انك بتحبها وتخلص سعيد : هههههههههههه ريم مش بتعترف بحاجه اسمها حب اصلا زي حالتك كده وبعدين مينفعشي اقولها دلوقتي هحاول اصلح علاقتي معاها الاول واخليها تحس بالامان معايا وتتعود علي وجودي في حياتها بس كده وهستني اليوم المناسب وهقولها اني بحبها جاسر: دا انت لو داخل بطوله مش هتتعب كده ليه يابني ده كله سعيد : هههههههههههههههههه اه والله بسي ريم تستاهل ده كله ولازم ا**ب ثقتها الاول جاسر: ربنا معاك انا بقا مشكلتي مختلفه خالص عنك سعيد: مشكلة ايه دي جاسر: انا بحب لارا سعيد : مين لارا دي وشوفتها فين جاسر: يابني المهندسه لارا سعيد : اه لارا ههههههههه وده من امتي بقا جاسر: معرفشي ازاي وحصل امتي بسي اللي اعرفه اني بحبها اوي. وانا قلتلها اني بحبها سعيد : هههههههه اه يا نمس دا انت طلعت حبيب كبير وانا معرفش ده كله وانا معرفشي وهي قالت ايه جاسر: للاسف قالت اني مغرور ومش بحب غير نفسي وحكي جاسر اللي حصل بينه وبين لارا كله لي سعيد سعيد : دي عانت اوي في حياتها علي شان كده كانت خايفه تجيب الكوره طب وهتعمل ايه بقا جاسر: هخليها تحبني طبعا وفضلوا يتكلموا مع بعض لحد. ما الفجر أدن. وقاموا صلوا مع بعض الفجر ومع مرور الايام والاسابيع العلاقه بدأت بتتحسن بين لارا وجاسر وريم كمان بقت بتتكلم مع سعيد بعد ما عرفت ان اسراء بتكون اخته عادي بسي للاسف فضلت ترمي في الورد باردوا وسعيد قالها مش بيصعب عليكي الورد وانتي بترميه ريم قالتله لاء علي شان مش تجيبلي تاني ورد وجه بقا معاد رجوع ندي البيت وطبعا في اليوم ده حسام هيجي البيت عندها علي شان يتقدم لخطبتها ولارا ودينا وسومه بيخلصوا الشغل بتاعهم بسرعه علي شان يروحو بسرعه يساعدوا ندي وندي اتصلت علي جني اخت جاسر وعزمتها تيجي تحضر معاها قريان فتحتها وجني فرحت اوي وواافقت انها تروح وقفلت مع ندي وجني قررت تروح عند جاسر الشركه تاخده معاها ينزلوا يشتروا لبس حلو بسي المرادي مش اي لبس هتشتري لبس للمحجبات لانها هتتحجب وراحت فعلا لجاسر لارا : دينا دينا : نعم يا لورا لارا : انا خلصت الت**يم اللي معايا هاروح اطلعه للبشمهندس وهحاول استاذن منه نمشي بادري علي شان ندي سومه : ياريت يا لارا والله لو وافق لهعزمكوا علي ايس كريم لارا : ههههههههههههه ادام كده انا موافقه دينا : وانا كمان بسي عاوزه كب كيك وجاتو كمان سومه : هههههههه طول عمرك مفجوعه حاضر بسي هو يوافق لارا : هههههههه ماشي انا هطلع بقا يلا سلام وفعلا طلعت لارا وفي الوقت ده وصلت جني ودخلت الشركه و ركبت الاصانصير وطلعت علي مكتب جاسر لارا : مروة مروة : نعم يا لارا لارا : ممكن تبلغي البشمهندس اني خلصت الت**يم وجبته وعاوزه ادخله مروه : اوك حاضر ودخلت مروة فعلا وبلغت جاسر وسمح للارا بالدخول. ودخلت لارا : السلام عليكم جاسر: وعليكم من السلام لارا: ده الت**يم انا خلصته لو في حاجه عاوزه تتعدل حضرتك قولي وانا اعدلها جاسر: بابتسامه رقيقه واااو لاء هو جميل كده ورائع جدا لارا : طب اكويس انه عجب حضرتك لو ممكن استاذن واروح انهارده بادري انا ودينا وسومه جاسر: هههههههههه انتوا التلاته مرة واحده اشمعنا لارا : لان.انهارده خطوبة ندي اختي وعاوزين نروح بادري نساعدها جاسر: اه صحيح انا نسيت خالص اكويس انك فكرتيني يا بشمهندسه اوك موافق لارا : هو حضرتك جاي جاسر: ههههههه لو معندكيش مانع طبعا لاني هاجي مع حسام وسعيد لارا : بابتسامه رقيقه تشرف حضرت وشكرا انك وافقت اننا نروح بادري. وجت تطلع. لاقت الباب اتفتح وقالت لارا : جني جني : لارا لارا : انتي بتعملي ايه هنا جني: ههههههههههه انا اخت جاسر وانتي بتعملي ايه لارا : ههههههههههه انا موظفه هنا وراحوا حاضنين بعض اوي جاسر: هو انتو تعرفوا بعض جني : هههههه اه ولارا صحبتي المفضله لارا : ههههههههه ربنا يخليكي يا حبيبتي جاسر: لا والله من أمتي ده جني : دا موضوع كبير هحكهولك بعدين وانتي يا لارا اخبارك ايه وحشاني انتي وسومه ودينا وريم وندي اوي وندي كلمتني انهارده وعزمتني علي خطوبتها لارا : هههههههههههه وانتي كمان وحشتينا والله انتي مش شوفتي دينا وسومه وانتي جايه جني : لاء مش شوفتهم هما بيشتغلوا هنا معاكي لارا : اه بيشتغلوا هنا وانتي ماشيه تعالي سلمي عليهم جاسر: مهندسه لارا تقدروا تروحوا دلوقتي لارا : شكرا لحضرتك هنستناكي يا جني بس مش تتاخري لاننا هنروح بادري علي شان ندي جني : اوك خمس دقايق وهاجي اسلم عليهم جاسر: في حاجه يا جني جني : بصراحه اه عوزاك تنزل معايا اشتري حاجات بس عاوزه اخد رايك فيهم الاول ومش تقول انك مش فاضي لاني هزعل بجد جاسر: ههههههههههه حاضر يا جني انزلي سلمي عليهم وانا هخلص شويه شغل واجي معاكي جني : ياحبيبي شكرا بجد ونزلت جني سلمت علي سومه ودينا وبعدين خرجت هي وجاسر وراحوا علي المول جاسر: جني انتي دخلتي المكان الغلط ده للمحجبات ي حببتي جني : ههههههههههه عارفه انا قررت اتحجب ايه رايك في المفجأه دي جاسر: بتتكلمي بجد جني: اه والله هتحجب جاسر: وايه خلاكي تغيري رايك بقا جني : لارا اقنعتني بسي انا قلت لازم اكون انا اللي حابه اتحجب عن اقناع علي شان مش البسه انهارده واقلعه بكرة بجد انا حبيت لارا اوي هي وصحابها كلهم جاسر: بس انا مبسوط اوي وفرحالنك بجد مب**ك يا حبيبتي الحجاب وهيكون عليكي جميل اوي وقال في سره انا بحبك اوي يا لارا ربنا يخليكي ليا يااااااااااااااااااااارب واختاروا لبس جميل وانيق وحلو اوي اما. عند ريم وسعيد في المستشفى كان عندهم عمليه صعبه وريم اول ما العمليه خلصت قالت دكتور سعيد سعيد : نعم يا ريم ريم : انا مضطرة امشي دلوقتي لان خطوبة ندي انهارده ولازم اساعدها سعيد : ماشي روحي انتي وانا هتابع الحاله ريم : طب اوك شكرا ليك وفعلا مشيت ريم. ونزلت ركبت عربيتها جري ووصلت علي بيت لارا وخبطت لارا : حمد الله على. السلامه يا ريموووووووو ريم : الله يسلمك يا حبي امال العروسه فين لارا : ههههههههه جوه بتلبس ومعاها دينا وسومه ريم : اها ماشي امال سوسو فين مش سامعه صوتها كده سعاد : انا هنا يا ريموا بحضر في الاكل ريم : ههههههه ايوا كده يا سوسو هو ده اللي انا عاوزه اعرفه بتعملي اكل ايه بقا سعاد : ههههههههههههههه تعالي شوفي لارا : هههههههههه امشي يا طفسه يا دوب نجهز نفسنا لانهم زمانهم جاييين ريم : اه والله يلا ودخلت ريم وشافت ندي وقالت قمر يا ناس ايه العروسه القمر دي ندي : ههههههههه طول عمري قمر يا حبيبتي ريم : اكيييييد يا حبي وراحت ريم حضنت ندي وقالت الف مب**ك يا ندوش ربنا يتمملك على خير يارب ندي : يااااااااااااااااااااارب يا حبيبتي وعقبالك انتي ولارا وسومه ودينا كده يااااااااااااااااااااارب اه والبت جني كمان بالمره الكل. ::ريم ولارا وسومه ودينا ندي : انا عزمتها وزمانها جايه ولسه هتتكلم لقوا الجرس ضرب.شكلها جت اهيه لارا : سامي قاعد في الصالون هيفتح ريم : قربت من لارا اشمعنا سامي يعني. ما تروحي انتي تفتحي لارا : مش قادره اتحرك والله ريم : لا والله. طب هاروح انا افتح لارا : لالالالا هو هيفتح ريم : ههههههههههههههههه كنت عارفه أن جني بتحب سامي الواد سماسيمو . والله وقلتله وهو مش صدقني لارا : بجد طب هنتكلم بعدين في الموضوع ده اوك ريم :اوك يا حبي اما سامي طبعا راح فتح ولقي جني واحده تانيه خالص وراح مبلم ومش صدق نفسه خالص جني : السلام عليكم سامي : اتلبك وقعد يقول هاه اه لا لحد ما عرف يرد السلام وقال وعليكم من السلام جني : هههههههههههههه اذيك يا سامي في ايه مالك ايه اللي حصلك انت اكويس سامي : لا اقصدي اه الحمد لله اكويس. اتفضلي ادخلي جني : شكرا ليك فين البنات سامي : في اوضت لارا وندي ادخليلهم وفصل تايهه وحاله اتبدل واتلخبط وقلبه عمال يدق جامد وقال هو ايه اللي بيحصل ده. وراح قاعد علي الكرسي جني : خبطت ودخلت وقالت السلام عليكم ريم : .... سومه :..... دينا : ندي: .مين دي لارا : ددي جني مب**ك يا حبيبتي الحجاب عليكي رووووووعه وجميل اوي والله ندي : يخربيتك احنا كلنا بلمنا مش عرفناكي وراحت ندي سلمت عليها وقالت ههههههههههه انتي جايه تباركي ليا. وانا هبارك ليكي علي شان الحجاب جني: ههههههههه الف مب**ك ليكي اولا وبعدين الله يبارك فيكي البركه في لارا حبيت اكون زيها ندي: ههههههه الله يبارك فيكي يا قلبي عقبالك ريم : هههههه تصدقي يا جني أنا مبسوطه بيكي اوي وفخوورة بيكي تعالي يا بت جوجا هاتي حضن ندي : ههههههه حاضر وراحت سلمت علي ريم وحضنتها وسلمت كمان علي لارا ودينا وسومه لارا : بجد انتي جمييييييييييييييييييييييله أوي بالحجاب يا جني دينا : اه والله انتي دلوقتي احسن من الاول بكتير سومه : فعلا والله عقبال اللي في بالي يااارب لارا وسومه ودينا وجني وريم. في صوت يااااااااااااااااااااارب ندي : ههههههههههههه عارفه انه قصدكوا عليا بسي أن شاء الله لارا : تعالي ي جني معايا سلمي علي ماما وطلعت لارا وقالت ماما وحماتك المستقبليه سعاد : نعم يا لارا لارا : تعالي شوفي جني وسلمي عليها سعاد : حاضر وطلعت وقالت بسم الله ماشاء الله تبارك الله فيما خلق ايه القمر ده وراحت مسلمه. عليها جني : بكثوف ??شكرا يا طنط ربنا يخليكي سعاد : بجد يا جني برافوا عليكي انك اتحجبتي لان الحجاب ستره للبنت انا فعلا فخورة. بيكي والجرس راح ضارب لارا : شكلهم جم يلا يا جني هندخل جوه سامي اطلع افتح الباب سامي : حاضر وفتح ودخلهم واتعرف عليهم وقال انا سامي الحناوي اخوا ندي الصغير وبص لي سعيد وقاله اذيك يا دكتور سعيد اخبارك سعيد : اهلا اذيك يا سامي اخبارك ايه انت وعامل ايه سامي ': الحمد لله بخير حسام : انتو تعرفوا بعض منين سعيد : اتقابلنا علي البحر دي قصه طويله هحكيهالك بعدين حسام :انا سعيد اني اتعرفت عليك يا سامي اناحسام الشريف سامي : وانا اسعد طبعا لاني اتعرفت. عليك حسام : ده المهندس جاسر الصاوي صاحب شركات الصاوي وشريكي سامي : سلم علي جاسر ورحب بيه سامي: سلم عليهم ورحب بيه وقال هقوم انادي ماما وندي وفعلا جت وفعلا جت سعاد وسلمت عليهم وحبت حسام اوي ووافقت عليه وندي طلعت كمان سلمت علي حسام وحسام انبهر بجاملها وجاسر كمان فضل طول ما هو قاعد كل شويه يبص. علي لارا. وسعيد نفس الكلام فضل كل شويه يبص لريم وقروا الفتحه كلهم ودينا وسومه راحو مزعرطين وجني ولارا وريم سلموا علي ندي وباركوا ليها وكمان دينا وسومه سلموا عليها وسامي كمان وندي قامت سلمت علي سعاد وباست ايديها وقالت ربنا يخليكي ليا يااااااااااااااااااااارب يا ماما وسامي قام حضنها كمان وجت لارا وفضلوا كلهم في حضن سعاد وسعاد قالت ربنا يخليكو ليا وافرح بيكوا كلكم يااااااااااااااااااااارب ريم : ايه يا سوسو انتي عرفاني اني بغير من كده سعاد : هههههههههههههههههه انتي اللي في القلب يا ريموووووووو ندي : لاء طبعا احنا اللي في القلب كله وريم واخده حته صغيرة بس صح يا ريم ريم : ههههههههههههه علي شان انهارده خطوبتك بس مش هعكنن عليكي. سعاد : هههههههههههههههه طب يلا يا بنات علي شان نحضر الاكل جاسر: لاء شكرا لي حضرتك احنا هنقوم نمشي سامي : مينفعشي طبعا هنتعشي مع بعضنا وبعد كده ابقوا امشوا براحتكوا سعيد : انا مش ماشي والله انا قاعد يا طنط ريم : هههههههههههههههه وربنا انك بتفهم يا سعيد لانك هتاكل اكل عمرك ما اكلته في حياتك وقاموا جهزوا الاكل وفعلا حطوه علي السفره والكل قام وقعد ياكل وحسام وجاسر وسعيد الاكل عجبهم اوي وبالذات ورق العنب المفضل عند جاسر. بس كان مشطشط وكل ما ياكل صوباع يكح جني : جاسر يا حبيبي كده هتتعب بلاش تاكل ورق عنب جاسر: انتي مش شايفه طعمه عامل ازاي لارا : هيتعب من ايه جني: عنده حساسيه من الشطه وورق العنب مشطشط لارا : اه هو زي سامي طب استني وراحت واخده طبق فاضي وملته ورق عنب من غير شطه. وراحت شايله الطبق المشطشط من قدام جاسر وحطت الطبق اللي من غير شطه وقالت ده من غير شطه علي شان مش تتعب جاسر : ابتسم وقال شكرا بسي كان فرحان اوي وفضلت ريم تتكلم مع سعيد طول ماهما بياكلوا وحسام كمان وندي واالعشا خلص وشربوا القهوه والعصاير وكل واحد روح علي بيته مدلعاكو اهووووو ومطوله البارت ويا تري ايه اللي هيحصل بين جاسر ولارا وسعيد وريم كل ده واكترهنعرفه في الجزء الجاي ( الجزء التاسع عشر)
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD