الفصل التاسع عشر

3951 Words
بسم الله الرحمن الرحيم (قصة حب وكبرياء) ( التاسع عشر ) قامت لارا من النوم بادري علي شان تلحق سامي قبل ما يروح الجامعه وقالت لارا : ماما سامي مشي سعاد : طب قولي صباح الخير الاول لارا : صباح الخير يا حبيبتي ههههه معلشي اصلي عاوزه سامي ضروري سعاد : صباح النور علي عيونك يا. قلبي هو جوه بيلبس وهيمشي لارا : طب اكويس ممكن لما يجي يمشي تقوليلي سعاد : حاضر يا لورا هو في حاجه لارا : لاء مافيش ودخلت اوضتها وقعدت تدور علي الانسيال اللي اخدته من جني امبارح وفضلت تدور لحد ما ريم وندي صحيوا هما كمان ريم وندي : بنوم صباح الخير يا لورا لارا : صباح النور ريم : بدوري علي ايه الصبح كده لارا : علي انسيال ندي : لو عاوزه تلبسي. انسيال افتحي العلبه وخدي اللي انتي عايزاه يا لورا ومش تتعبي نفسك كده لارا : لاء لازم الاقي ده لانه بتاع جني وعاوزه سامي يدهولها انهارده ريم : هههههههههههههه قولتيلي جني. طب استني هقوم ادور معاكي بقا ندي : لا واالله ياريت حد يفهمني بقا اشمعنا سامي يعني يدهولها وهي هتيجي معانا اصلا انهارده نختار الشبكه ريم : ههههههههههههه انتي بترغي كتير ليه يا ندوووش قومي دوري لارا : ههههههههههههه بصي يا ندوش انا هقولك بس ده هيفضل سر بينا اوك ندي : ههههههه يا سلام ادام سر يبقي في حاجه اشجيني بقا يا لورا وقولي السر أوامر لارا : ههههههههه امممممممممم بصي جني بتحب سامي. وهو مش حاسس بيها خالص وهي كل ما تقرب منه بتعمله مصيبه وبيتخانقوا وبيبهدلوا بعض هما الاتنين فانا قلت اخلي سامي هو اللي يقرب منها مش هي وبكده مش هيحصل مصيبه بينهم لان سامي هادي ريم :هههههههههههههه يا تفكيرك العالي يا لورا ندي : واالله برافوا عليكي واخدتي منها الانسيال علي شان كده امبارح هههههههههه دا الواحد يخاف منك والله لارا: هههههههههههههههههه بطلوا بقا ودورا حلو سامي هيمشي دلوقتي ريم : بتاخد كوباية الميه من علي الكومدينوا وبصت لقت الانسيال وقالت ههههههه انتي بتدوري في المكان الغلط لارا : ليه بقا انا حطيته هنا امبارح. ريم : هههههههههههههههه متاكده يبقي الانسيال مشي وجه علي الكومدينوا لوحده خدي يا بت واجري الحقي سامي لارا : هههههههههههه هاتي شكرا وفعلا طلعت جري . وقالت سامي سامي : طلع من اوضته وقال نعم يا لورا لارا : صباح الخير على احلى سمسيمو في الدنيا كلها سامي : صباح النور يا احلي لورا في حاجه لارا : بصراحه اه في جني نسيت الانسيال ده هنا امبارح وده غالي عليها اوي لانه هدية من باباها وهتلاقيها زعلانه لانها ضيعته ممكن بعد اذنك تاخده تديه لي جني بما انك هتشوفها في الجامعه سامي : لا لا لا لا لا يا لورا مش هينفع طبعا لارا : بلييييييز يا حبيبي علي شان خاطري يلاا بقا خد هتاخرني علي شغلي وانا لسه مش لبست اصلا ودينا هتنفخني سامي : مااشي هاتي امري لله بس لو عصبتني. مش هدهولها نهاءي لارا : اوك ومشيت دخلت ااوضتها واتصلت علي جني وحكتلها أن سامي هيجي يديها الانسيال. وطلبت منها انها تاخده وتقوله شكرا وتمشي وتسيبه وجني فرحت اوي وشكرت لارا كتير ريم : ههههههههههههه هقوم اجهز بقا علي شان عندي عمليه ندي : وانا هقوم احضر الفطار مع سوسو لارا : وانا هلبس علي شان اروح الشغل واتصلت علي دينا وسومه دينا : السلام عليكم لارا : وعليكم من السلام هاه يا حببتي جهزتي دينا :: اه يا حبي ونازله اهوه لارا : طب انا نازله كمان وسومه مستنيانا كمان وفعلا نزلت لارا وركبت العربيه مع دينا وراحوا اخدوا سومه كمان ومشيوا علي الشركه اما جاسر زي العاده قام واخد شاور ولبس طقم في غاية الشياكه ونزل يفطر مع عيلته جني. : ماما انا هطلع من الجامعه هاروح مع صحبتي نختار شبكتها كاريمان : لاء خلصي الجامعه وتعالي علي طول علي الفيلا جني : ياماما انا وعدتها يرضيكي اخلف وعدي جاسر: صباح الخير جني : صباح النور يا جسوره كاريمان: صباح النور يا حبيبي جاسر: في ايه ليه صوتكم عالي كده جني : ندي طلبت مني اروح اختار الشبكه معاها وماما مش موافقه جاسر: ليه يا ماما مش موافقه وبعدين ندي بنت اكويسه وهتكون خطيبة حسام صاحبي وشريكي كمان كاريمان : والله طب خلاص يا حبيبي انا موافقه بس كنت خايفه اختك تكون صحبتها من الناس البيئه دول ولا حاجه جاسر: استغفر الله العظيم يارب وفيها ايه يا ماما يعني كلنا سواسيه انا اتاخرت سلام جني : خدني معاك سلام يا مامي كاريمان : لاء طبعا قال سواسيه قال عمر الروس ما هتتساوه مع الناس دي وقامت زي العاده راحت علي النادي تقعد مع صحابها اما سعيد فطر هو واسراء واخدها ومشيوا علي المستشفي وقابلوا ريم عند باب المستشفي وسلمت عليهم وطبعا ريم بقت بتحب اسراء اوي واسراء كمان وريم قالت لي سعيد جاهز للعمليه سعيد : هههههههه باذن الله جاهز ريم : طب انا هطلع مكتبي الاول وبعدين انزل علي اوضة العمليات سعيد : اوك وانا كمان هاروح علي مكتبي وهنزل ريم : وصلت مكتبها ودخلت لاقت احلي باقة ورد وأعجبت بيها اوي المرادي البوكيه مش زي كل مرة وحبته اوي وقالت انا مش هرميك دلوقتي لما اطلع من العمليات هبقي اشوفلك حل وراحت نازله علي اوضة العمليات اما سعيد طلع من مكتبه وكان متوقع انه هيشوف البوكيه الورد في السله زي كل مرة بسي اتفجأ ومش لقاه مرمي في السله زي كل يوم وابتسم ?? وقال واخيرا قبلته وفرح اوي ونزل بسرعه علي شان يعمل العمليه اما جاسر وصل الشركه وطلب من مروه تحضر لاجتماع بسرعه ومرة بلغت الموظفين بده فعلا وكلهم طلعوا علي قاعة الاجتماعات والكل استني ومروة بلغت جاسر أن الكل حاضر ومستنينه وجاسر طلع من مكتبه وراح علي الاجتماع وقال في مشروع كبير اوي داخلين فيه وعاوز تصاميم حلوة وافكار حلوه ليه وياريت تبهوروني زي كل مرة وفضل يشرح ليهم هو عاوز ايه بالظبط ووصل فكرته ليهم وقال كده انا خلصت في حد عنده سؤال وجاسر حس انه تعبان شويه دينا : حضرتك الت**يم ده اخرة امتي يعني جاسر: علي شان هو مشروع كبير هد*كوا اسبوعين موافقين الكل اجاب بنعم وجاسر قال كده الاجتماع خلص وقال مهندسه لارا تعالي خدي ت**يك اللي. عندي وحطيه مع الت**يم الجديد اللي هتعمليه. لارا : حاضر حضرتك جاسر: مشي وراح علي مكتبه وكان حاسس انه تعبان اوي ولارا بلغت مروة انها عاوزه تدخل لي جاسر ومروة بلغت جاسر ولارا دخلت لارا : السلام عليكم جاسر: بتعب وعليكم من السلام اتفضلي ده ت**يمك وعاوزك تبدعي في الت**يم الجديد علي شان هيكون في ترقيات وبكره باذن الله عاوزك تاخدي التصاميم دي وتظبطيهم وتجيبهم امضي عليهم بكره علي شان يشتغلوا في تشطيب الفندق لارا :: باذن الله حضرتك. وقالت حاضر واخدت التصاميم كلها ومشيت وراحت ماشيه وراحت علي مكتبها وجاسر: مش قدر يكمل يومه وحس انه تعبان رااح واخد مفاتيحه وموبايله ومشي من الشركه وراح علي فيلته وسال علي مامته وللاسف زي ما كان متوقع انها مش هتكون موجوده و راح داخل علي اوضته ونام اما ندي بقا كانت بتجهز نفسها ومستنيه حسام ولارا والبنات كلهم علي شان يروحوا يختاروا الشبكه معاها سعاد : هاه جهزتي يا ندوش ندي : اه يا ماما جهزت بس حسام هيرن عليا هننزل ولارا ودينا وسومه وجني هيجولنا علي هناك سعاد : طيب يا حبيبتي وانا جهزت اهوه ولسه هتكمل ندي ؛: حسام بيرن يا ماما يلا يا حببتي هاتي شنطتك علي شان ننزل سعاد : حاضر يا ندوش وفعلا نزلو وندي وسعاد سلموا علي حسام ووصلوا علي الجواهرجي ولقيوا لارا ودينا وسومه مستنينهم هناك. وسلموا علي بعض ندي : جني لسه مش جت جني : انا اهوه جيت اسفه اتاخرت ندي : هههههههههه لاءه لسه واصلين كلنا جني : طب اكويس الحمد لله يلا بقا اختاري اللي انتي عايزاه يا ندوش ندي : هههههههه حاضر لارا : بصوت واطي جني عملتي ايه جني: هههههههههههه زي ما قولتيلي عملت بالظبط واخدته وقلتله شكرا ومشيت علي طول لارا :: هههههههههه برافوا عليكي يا جوجا جني : ههههههههههههه الخطه التانيه هتكون ايه ي كبيره لارا : بصي لو شوفتيه مش تتكلمي معاه ولا تسلمي عليه خليه هو اللي يجي ويكلمك فهمتي جني : هههههههه يا حلاوتك يا لورا وربنا انك استاذه ورئيسة قسم لارا : ههههههههههههههه عرضوا عليا ومش وافقت جني: بصوت عالي ضحكت زي كده سومه : في ايه مالكو بتضحكوا علي ايه لارا : ابدا دي جني عملت مقلب في صحبتها وبتحكيلي عليه وضحكنا دينا : طب يلا تعالو علي شان ندي عاوزه توريكوا اختارت ايه لارا : يلا بينا. وراحو لندي وعجبهم اختيارها اوي للشبكه اختارت خاتم بفص واحد الماظ روعه وطقم رووووووعه وفي منتهي الرقه والجمال وسعاد كمان قالت مب**ك عليكي يا حببتي تتهني بيه يااااااااااااااااااااارب ندي : ربنا يخليكي يا سوسو حسام : كان مبسوط اوي ان ندي كانت فرحانه وقال طب اختاريلي دبله انا كمان ندي : ههههههه حاضر يا حبيبي واختارتله دبله وعجبت حسام اوي وقال يلا بقا علي شان نروح نختار الفستان كمان والبدله سعاد : هههههههههه لاء انا مش عند قادره بجد روحوا انتو وانا هروح اجهز الاكل ولما تيجوا. بالسلامه نتغدي سوي لارا : اوك يا ماما حسام هياخد ندي ويروح ندي : لا والله بزعل بقا كده لا طبعا انتو هتيجوا معايا لارا : طب ماشي اركبي العربيه مع حسام واحنا هنكون وراكي بعربية جني حسام :؛ اوك ماشي يلا يا ندوش يا حبيبتي ندي : اوك يلا وفعلا راحوا اختاروا الفستان. وخلصوا كل حاجه. وروحوا علي البيت كانوا تعبانين اوي سعاد : حمدالله على السلامه يا حبايبي ندي : الله يسلمك يا ماما لارا : الله يسلمك يا ماما سامي : مب**ك يا ندوش يا حبيبتي ربنا يتمها عليكي بخير يااااااااااااااااااااارب وسلم علي حسام وباركله كمان سعاد : امال فين جني ودينا وسومه لارا : مش رضيوا يجيوا. ووالله اتحايلنا عليهم قالوا انهم تعابنين اوي سعاد : اخص عليهم والله زعلوني اوي منهم وهيكون ليا حساب معاهم طب يلا يا ندي وانتي يا لارا حضروا السفره وفعلا حضروها وحطوا الاكل واتغدوا. مع بعض وبعد الاكل سعاد ولارا وسامي سابوا ندي تقعد مع حسام شويه ومل واحد دخل علي اوضته اما ريم بقا وسعيد طلعوا من اوضة العمليات وكانوا مرهقين لانها كانت عمليه صعبه اوي وقالت ريم : انا فعلا تعبت يا دوب البس هدومي واروح علي شان ندي مش تزعل مني سعيد : اه هما هيختاروا الشبكه صح ريم : اها وكنت نفسي اكون معاهم والله بسي ظروفي بقا سعيد : هي عزراكي ومش هتزعل منك ريم : هههههه عارفه انها مش هتزعل بسي انا كنت حابه اشوفها في اللحظه دي وهي فرحانه سعيد : هههههههه اها قولتيلي طب عقبالك ???بقا وتحسي بالفرحه دي ريم : لاء بعد الشر عليا طبعا سعيد : ????شر هو ده شر دي بتكون احلي لحظه عند البنت ريم : ??? لا والله علي شان هما هبل بس يلا سلام ودخلت مكتبها ولبست هدومها وهي ماشيه اخدت من البوكيه ورده وعانتها ومسكته وشمته وقالت والله صعبان عليا اوي اني ارميك في الزباله بسي مضطرة لاني مش. عاوزه قلبي ين**ر زي اخويا محمد اتعذب اوي في حبه وكنت مش عارفه اعمله ايه وهو بيتعذب كده وكل مرة لارا كانت بترفض حبه كان قلبي بيتقطع من جوه عليه وانا مش عاوزه اي حد مهما كان ي**رني سامحني يا سعيد لاني عمري ما هسلم قلبي لحد وراحت واخده البوكيه ورمته في السله ومشيت طلع سعيد من مكتبه لقي البوكيه في السله زي كل يوم وقال هيجي اليوم اللي هتقبليه والله يا ريم وهتحبيني فيه كمان اوي وراح رايح اخد اسراء ومشيوا روحوا علي فيلتهم اما جني بقا روحت وسالت علي جاسر وعرفت انه في اوضته طلعتله. وخبطت ودخلت جني: اه يا حبيبي مالك جاسر: مافيش يا حبيبتي بسي مصدع وعاوزه انام ممكن جني : ماشي يا جسورة نام وبكره هطمن عليك اوك تصبح علي خير جاسر: وانتي من اهله يا حبيبتي وجاسر للاسف كان التعب بزيد عنده لانه مش بيحب ياخد دوا بيفضل ينام اما كاريمان بقا زي العاده متعرفشي حاجه عن اولادها ومش بتكون موجوده في البيت الا لما بيكون جوزها موجود بس والد جاسر اما ريم وصلت علي بيت عمتها بسرعه ودخلت وقعدت مع ندي وحسام شويه. وحسام قام مشي وندي ورت شبكتها لي ريم. وورتها. فستانها وقعدوا هي وريم ولارا يضحكوا ويتكلموا ويهزروا لحد ما ناموا كلهم وسعيد واسراء وصلوا كمان علي فيلتهم واتعشوا وناموا كمان وجه يوم جديد علي كل الأبطال دخلت سعاد تصحي لارا وريم وندي وخبطت عليهم وقالت سعاد : قومي يا لارا يا حببتي هتتاخري علي شغلك وانتي كمان يا ريم قومي يا ندي يا حببتي هتتاخري لارا : بنوم صباح الخير يا ماما سعاد : صباح النور يا حبيبتي يلا هتتاخري ريم : صباح الخير يا سوسو سعاد : صباح النور علي عيونك يا ريمو يلا يا حببتي هتتاخري علي المستشفي ريم : بنوم حااضر هقوم والله سعاد : ندوووش قومي بقا ندي : يا ماما انا معاد طيارتي الظهر هقوم اعمل ايه سعاد : تقعدي معايا اخص عليكي. انا مش هشوفك الا بعد اسبوع ندي : ههههههههههه ادام كده هقوم يا سوسو فورا لارا : هههههههههه طب وانا يا سوسو مش عاوزه. تقعدي معايا انا كمان سعاد : ههههه لاء ما استغناش يا قلبي بسي انتي كل يوم بشوفك لكن ندوش بتسافر وتيجي كل فين وفين ريم : بت يا ندوش هتوحشيني وسلمت عليها وقالت سلام عليكم بقا هاروح شغلي لارا : وانا كمان دينا رنت عليا سلام يا ندوش هتوحشيني اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي لحد ما تيجي يوم خطوبتك يوم الخميس باي يا حبي ونزلت لارا وركبت العربيه مع دينا ومشيوا اخدوا سومه معاهم وراحوا علي الشركه ووصلوا اما سعيد هو اسراء قاموا فعلا وفطروا مع بعض اسراء قالت اسراء : سعيد سعيد : نعم يا روءه اسراء : انا عاوزه اشتري عربيه سعيد : اوك ماعنديش مانع انزلي واختاري العربيه اللي انتي عايزاه اسراء: طب ما تيجي معايا يا حبيبي علي شان تقرر معايا سعيد : طب اوك ماشي بعد الشغل هنروح مع بعض يلا بقا علي شان نمشي هنتاخر. وفعلا مشيوا راخوا علي المستشفي اما جاسر. بقا التعب زاد عليه اوي. ومش قادر يقوم من السرير وخبطت جني عليه ودخلت جني : جسورة ياحبيبي عامل ايه دلوقتي جاسر: الحمد لله يا حبيبتي اكويس جني: الحمد لله انت مش هتروح الشركه انهارده جاسر: لاءه حاسس اني مصدع اوي ولو روحت الشركه هصدع اكتر جني : طب يا حبيبي اجبلك حبايه للصداع طيب جاسر: لاء مش عاوز حبوب وانتي عارفه اني مش بحب اخد دوا اصلا جني: عارفه يا حبيبي بسي انا هاروح الجامعه واسيبك لوحدك ازاي كده جاسر: يا جوجا روحي انتي علي جامعتك وسيبيني بس هنام شويه وهنزل الجنينه وهبقي اكويس جني : طيب يا حبيبي كل شويه هتصل بيك واطمن عليك.اوك لان. ماما خرجت معرفشي راحت فين وهي متعرفشي أنك تعبان ولو تعرف كانت قعدت معاك سلام يا حبيبي جاسر: سلام يا حبيبتي ولو حتي ماما موجوده هتعمل ايه بتنهيده وراح نايم لارا ودينا وسومه وصلوا علي الشركه. دينا : يااااااااااااااااااااارب ما يكون في اجتماع انهارده لارا : ههههههههههه عادي ولو في يعني هنعمل ايه لازم مضطرين نحضرة سومه : اه والله انا بكره حضور الاجتماعات دي اوي دينا : هههههههههههههه اه. والله بنفضل قاعدين علي الكرسي زي ما نكون متمسمرين لارا : هههههههههههه بس بقا انا هاروح لمروة اخليها تدخلني للبشمهندس علي شان اوديله الشغل ده يمضي عليه زي ما طلب مني سومه : اها طب ماشي وانا كمان هشتغل في الت**يم الجديد ده دينا : وانا هبدا فيه كمان ويارب يعجبه لارا : هههههههه باذن الله هيعجبه انا هاروح. اودي دول وهرجع ابدأ انا كمان في الت**يم يلا سلام ومشيت لارا ووصلت عند مروة لارا : مروة اذيك عامله ايه مروة : الحمد لله اكويسه يا لارا لارا : ممكن ادخل للبشمهندس لو سمحتي مروة : للاسف لسه مجاش لحد دلوقتي لارا : بجد طب خالي الحاجات دي عندك لما يجي ابقي بلغيني لانهم لازم يتمضوا ضروري مروة؛: طب ماشي روحي انتي علي شغلك وانا هبلغه واتصل بيه علي موبايله وهقوله لارا : اوك سلام اما ريم وسعيد في المستشفى ريم دخلت علي مكتبها زي كل يوم لقت بوكيه الورد ? وراحت واخده منه ورده عانتها وراحت راميه. البوكيه في السله وقالت هو مش هيمل وهيفضل يبعتلي ورد كده كل يوم وقالت وانا مالي يبعت ولا لاء انا زعلانه ليه وراحت تتابع مرضاها وهي ماشيه رن الانزار اللي معاها بيعرفها أن في حاله طوارئ جايه نزلت جري تستني الاسعاف اما سعيد كان بيشوف حالة المريض استقرت ولا لاءه وراح الانزار الطوارئ اللي في جيبه رن وقال خلي بالك يا مني من المريض لو حصل جديد بلغيني ونزل جري يستقبل الاسعاف ولقي ريم تحت والقي عليها السلام وريم ردت السلام وجه الاسعاف. واخدوها علي العمليات جري وبدءوا العمليه اما مروة اتصلت علي جاسر وبلغها انها تجبله اي حاجه عاوزه تتمضي علي الفيلا لانه مش هيجي الشركه ومروة وافقت وقفلت معاه وقالت طب انا مش هينفع اروح اعمل ايه دلوقتي بقا وخطرت في بالها لارا. وراحت واخده التصاميم وراحت علي مكتب لارا وقالت ليها مروة ؛: لارا لارا : نعم يا مروه في حاجه مروة : بصراحه في وانا عاوزه مساعدتك لارا : لو في ايدي هعملها يا مروة قولي عاوزه ايه مروة : جاسر بيه مش هيجي الشركه ولازم الورق ده يتمضي زي ما انتي عارفه لارا : اها وانا هعمل ايه يعني مروة ؛: هو طلب مني اروح اودهمله علي الفيلا بسي انا عندي شغل كتير اوي ومش هينفع اروح بلييييييز ممكن تروحي انتي لارا : نعممممممممممممم لاء طبعا مش هاروح انتي ازاي تطلبي مني كده يا مروة مروة : بلييييز علي شان خاطري وحياتي يا لارا انا بعزك زي اختي وانتي عارفه وبعد تحايل كتير اوي وافقت لارا. انها تروح تمضيهم وترجع علي الشركه تاني لارا : دينا دينا : نعم يا لورا لارا: انا هاروح للمهندس جاسر الفيلا لانه مجاش انهارده ولازم دول يتمضوا انهارده ولو مش اتمضوا هتحصل مصيبه اكيد دينا : بسي غريبه انه مجاشي يعني سومه : ايه يا بنتي هو حرام لما ياخد احازة يعني ان لبدنه عليه حق لارا : ههههههههههههههه لا والله هو يريح ويتعبنا احنا ياريت حسام كان موجود كان مضاهم وريحنا دينا : ههههههههههه يا حكمك يا سومه طب هتروحي يا لورا. دلوقتي لارا : اه ممكن تيجي توصليني بلييييييز دينا : حاضر يا حبي وفعلا طلعوا وراحوا علي الفيلا غريبه يا لارا مش ده نفس شارع ريم لارا : اه فعلا بسي ريم في اخر الشارع طب يلا تعالي ادخلي معايا دينا : لاء طبعا روحي انتي وانا هستناكي هنا في العربيه لارا : اوك ماشي ثواني ومش هتاخر. ونزلت من العربيه قالت للحارس انها جايه من الشركه للمهندس جاسر والحارس دخلها لحد باب الفيلا وض*ب الجرس والدادا فتحت الباب والحارس قالها الانسه مهندسه من شركه جاسر بيه وعاوزه تمضي الورق ده لارا : معلشي هتعبك معايا بسي ممكن تنادي علي البشمهندس بس دقيقتين الدادا : حاضر اتفضلي اقعدي هتطلع ابلغه لارا : اوك وطلعت الدادا بلغت جاسر بان المهندسه لارا تحت وعاوزه تمضي شويه ورق وجاسر قال اوك ثواني ونازل وفعلا نزل جاسر وقال جاسر: السلام عليكم لارا : وعليكم من السلام الورق حضرتك لازم يتمضي ومروة عندها شغل كتير ومش عرفت ابكي لحضرتك وخلتني انا اجبلك الورق جاسر,: اها مافيش مشكله معاكي قلم لارا : اه حضرتك ثواني هطلعه من شنطتي وفتحت شنطتها ولاقت القلم وقالت اتفضل حضرتك القلم اهوه. وهي بتديله القلم ايديه لمست ايديها وحست أن أيده سخني اوي وقالت هو تعبان علي شان كده ماجش الشركه بسي ده شكله سخن اوي طب وانا مالي هعمل ايه يعني وراحت رافعه ايديها وهي متردده وحطتها عي جبينه جاسر استغرب وقالت انت حرارتك مرتفعه اوي حضرتك جاسر: اه عارف لاني عندي برد لارا : بسي ليه مش اخدت خافض حراره جاسر: لاء مش بحب اخد علاج لارا : نعم ليه بقا لازم تاخده علي شان تخف جاسر: لما بنام بتحسن بس كده لارا : طب ممكن تنادي الدادا لو سمحت جاسر: اه طبعا وراح منادي عليها وفعلا جت لارا : ممكن بعد اذنك تعملي كوباية لمون مغليه للبشمهندس الدادا : حاضر ومشيت جاسر: لاء طبعا مش هشرب حاجه انا مش بحب الحاجات دي لارا : علي شان تخف لازم تشربه. وراحت حطه ايديها في شنطتها وطلعت شريطين. واحد مسكن وواحد خافض للحرارة وقالت هات ايد*ك لوسمحت وادتله البرشام جاسر: انا مش هاخد الحاجات دي. لارا : بنفاذ صبر بصوت عالي شويه لاء بقا هتاخده علي شان تخف لان دي حراره مش حاجه عاديه ولو سمحت بقا مش تعمل زي العيال الصغيره وخدهم الله جاسر: راح ضاحك ههههههههه طب خلاص هاخدهم بس اهدي شويه ومش تزعقي لارا : مش كنت اقصد علي فكرة وجت الدادا وقالت الليمون لارا قامت واخدته منها وقالت شكرا لحضرتك وقالت اتفضل اشرب اللمون ده يلا بسرعه.لاني اتاخرت وياريت تخلي الدادا تعمل كوبايه لمون مغليه قبل ما تنام جاسر: ههههههههههه حاضر. هشربه وراح شاربه فعلا لارا : كده خلاص بقا هاخد الورق وهمشي لان دينا مستنياني بره وشكرا لحضرتك. وراحت ماشيه بس رجعت وقالت بشمهندس جاسر جاسر: نعم لارا : بابتسامه الف سلامه علي حضرتك جاسر: فرح اوي من قلبه وقال الله يسلمك يا لارا هو اتعمد يقولها لارا المرادي علي شان يشوف رد فعلها هتزعقله ولا لاءه بسي لقي لارا مبتسمه وقالت مش تنسي تشرب الليمون باليل قبل ما تنام وسلام عليكم جاسر: وعليكم من السلام يا لارا وكان مبسوط اوي وقال ههههههههه بدات تعجب بيا. واقريب اوي هتحبني لارا : اتاخرت عليكي يا دودو دينا : ايه يا بنتي ده كله ما كانوش خمس ورقات دول لارا :معلشي يا دودو اصل المهندس جاسر كان تعبان علي شان كده مجاش الشغل دينا : يا حول الله يارب ربنا يشفيه لارا : واول مرة من قلبها يااااااااااااااااااااارب يا دودو يااااااااااااااااااااارب يلا بقا نرجع علي الشركه. وفعلا رجعوا وخلص اليوم علي خير في الشركه وكل واحده روحت علي بيتها اما في المستشفى عند ريم وسعيد خلصوا العمليه بسي للاسف المريض اتوفي وريم قالت لاهل المريض البقاء لله وطلعت علي مكتبها وفضلت زعلانه وراحت لابسه هدومها. وركبت عربيتها ومشيت راحت عند لارا . ودخلت البيت واول مرة في حياة ريم مترضاش تاكل ولارا حست أن ريم مضايقه وسالتها. وريم قلتلها أن المريض اتوفي علي شان كده هي زعلانه ولارا قالت ليها يا حبيبتي عمرة خلص ومش تزعلي يلا ننام. وفعلا ناموا اما سعيد بقا خرج هو واسراء وراحوا يشتروا عربيه لاسراء وفعلا اختارت عربيه حلوة اوي. واشتارها سعيد لاخته وقالها بكره بقا تروحي بيها الشغل اسراء : هههههههههههه اكيييييد طبعا يا حبيبي هريحك مني بقا وهاروح بعربيتي لوحدي علي الشغل سعيد : ههههههههه لا والله ماشي يا روءه بسي ابقي خدي بالك من نفسك اسراء: حاضر يا حبيبي ربنا يخليك ليا يااااااااااااااااااااارب ولا يحرمني منك ابدا سعيد : ولا منك يا احلي اخت في الدنيا كلها يلا بقا علي شان نروح نتعشي وننام اسراء : يلا يا حبيبي وفعلا روحوا. اما عند جاسر جني طلعتله اوضته اول ماجت من الجامعه لاقته نايم راحت طالعه تاني وقالت ساعتين كده وهطلعله تاني. وفعلا صلت العشا وطلعت ولقته صحي وبيشرب لمون مغلي وقالت جني : لاء لاء حبيبي جسوره بيشرب لمون اش معقول اشهد يا تاريخ علي كده جاسر : هههههههههههه اه مضطر والله اشربه جني : هههههههههه ليه بقا مضطر يعني دا حلو اوي للبرد والله جاسر': اه فعلا حلو حاسس اني ارتحت وبقيت اكويس اوي لما شربته وافتكر لارا ولما علت صوتها عليه وراح ضاحك هههههههههههه مجنونه والله بسي بحبك جني : بتقول حاجه يا جسورة جاسر: لاء يا حبيبتي مش بقول يلا انا هنام بقا جني : ماشي يا حبيبي تصبح على خير هي ماما لسه مجاتشي جاسر: معرفشي يلا مش تشغلي بالك وانتي من اهل الخير وناموا هما كمان وبعد مرور اسبوع طبعا جاسر اتحسن ورجع الشغل ولارا كانت بتحب تشوفه كل يوم الصبح اول ما يجي وتحب تشوفه لماا يجي يمشي وجه بقا معاد خطوبة ندي. والكل استعد للخطوبه وندي قامت بادري من النوم وقومت لارا وريم بصريخ قووووووووومووووووا انهارده خطوبتي. وانتو نايمين ريم : بنوم يا حبيبتي وربنا عارفين أن انهارده خطوبتك سبينا ننام شويه. وانتي كمان نامي علي شان تقدري تكملي يومك علي خير لارا : يا حببتي يا ندوش لما صدقنا ااننا هنتاخر في النوم شويه ولو يوم من نفسنا ارحمينا بقا. وسبينا ننام ندي : اعاااااااا اعااااااااا بعياط انا متوتره. وخايفه لارا : قامت جري وحضنتها بس مش تعيطي خلاص قومنا اهوه ليه بقا خايفه ريم : يا حبيبتي يا ندوش مش تحطي في ادماغك واعتبريه يوم عادي. وبعدين كلها ساعتين ونروح علي الكوافير. فاهدي بقا علي شان العياط هيضر عنيكي ندي : ماشي هي جني اتاخرت ليه ودينا وسومه كمان اتاخروا اعااااااااااااااااااااا لارا : هههههههههههههههههه زمانهم جايين وجني هتجلنا علي الكوافير ريم : طب انا هقوم احضر الفطار مع سوسو بقا ولارا خليها معاكي وفعلا طلعت ريم حضرت الفطار وجم فطروا كلهم ودينا وسومه جت. ومشوا راحوا علي الكوافير. وجني راحتلهم علي هناك ويا تري ايه اللي هيحصل بين جاسر ولارا وسعيد وريم كل ده واكتر هنعرفه في الجزء الجاي ( العشرون) والي اللقاء في جزء جديد من ( حب وكبرياء)
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD