بسم الله الرحمن الرحيم
( قصة حب وكبرياء )
( الجزء العشرون)
راحت جني لندي الكوافير ووصلت ولاقت ندي. متوتره. اوي ولارا وريم وسومه ودينا مش كانوا عارفين يهدوها كانت ندي خايفه بسي مش خايفه انها مش تكون حلوه كانت خايفه انها تكون مش ادت نفسها وقت كفايه تعرف. فيه حسام خايفه تنجرح منه كانت حاسه أن قلبها مقبوض اوي. بسي متعرفشي ليه كانت عاوزه تتكلم مع حد
كانت بتتمني أن مامتها وباباها كانوا عايشين كانت محتاجه امها كانت عاوزه تعيط ولارا كانت حاسه أن ندي مش مبسوطه وكمان ريم والبنات اخددوا بالهم أن ندي فيها حاجه وريم بقا بطريقتها
ريم : ايه يا ندوش تيجي نخلع ونمشي نروح
ندي : بدموع زي ما تكون فعلا عاوزه تقول ياريت يا ريم
ريم ؛: طب بتعيطي ليه يا نكديه دلوقتي يا بنتي انتي من الصبح عماله تعيطي في ايه البس انا الفستان بدالك وربنا هيطلع عليا يجنن وهكون موزه موزه موزه وربنا انا محدش يتوقعني ابدا دا انا هخربها مش تفتكري اني دكتورة بقا وبنت فافي وكده لاء يا حبيبتي دا انا ريموووووووو باردوا وهولعلك الفرح بصوتي الجميل ده وهيكون يوم وربنا عمرك ما هتنسيه في حياتك كلها
وراحت ريم مشغله الفون بتاعها علي الاغاني وقالت سومه يلا يا حبي وارينا هترقصي ازاي في الفرح يلا يا ماما عوزاكي تكوني احسن من صافينار لاحسن اعملك محضر حسن سير وسلوك فهمتي احنا مش عاوزين كثوف انهارده انا بقلوكوا اهوه انهارده ليله مش اي ليله انهارده ليلة ندوش
ندي:؛ بصت لريم اوي وراحت ضاحكه
سومه :. بس كده يلا يا حبي شغلي اغنيه حلوه
دينا : يوا بقا استنوا بقا كده اما اقلع ام الكعب العالي ده علي شان نخربها
براحتنا
جني: اش بعرف ارقص والله
لارا : وربنا ولا انا
ريم : نعممممممممممممم مش في حاجه اسمها معرفشي انهارده منك ليها شوفي العيال دي بيرقصوا ازاي واعملي زيهم يلا يا بت انجري منك ليها عوزاكوا تتلوو زي التعابين كده
لارا:. طب وانتي يا ريمو هتعملي ايه
ريم : يا بت انتي غ*يه ما انا قلت هغني بصوتي الجميل ده مش عجبك ولا ايه
لارا : ههههههههههههههه طب انا هغني. وانتي اتلوي زي التعبان
جني: ههههههههههه انتوا بتعرفوا تغنوا
دينا : طبعا ريم ولارا وندي. صوتهم رووووووعه وربنا
جني : ايوا بقا وهتغني ايه يا ريموا انهارده
ريم : خليها مفجاة وراحت جايبه موسيقي روعه وجميله اوي وسومه ودينا رقصوا حلو اوي وجني حاولت هي ولارا وريم يتعلموا شويه يعني علي قدهم وندي راحت قايمه ترقص معاهم. لحد ما جه معاد الميكب ولبس الفستان. وراحت فعلا لبست الفستان وكانت فرحانه اوي حست انها مبسوطه من قلبها وفضلت تدعي ربها بانه يكون حسام هو الامان والسند ليها دايما ..
اما ريم وسومه ودينا ولارا وجني لبسوا كمان وكانوا قمرات بالذات لارا لانهاعمرها ما حطت ميكب نهاءي لان جمالها جمال رباني وريم كمان كانت جميله اوي وجني كانت بالحجاب زي الملكه بالظبط ودينا كانت جميله كمان وسومه كانت قمر وجميله اما ندي بقا خلصت الميكب وكانت احلي واجمل عروسه
ريم : بسم الله ماشاء الله تبارك الله انتي قمر اوي ربنا يحميكي ويحفظك يااااااااااااااااااااارب وراحت حضنتها
ندي: ربنا يخليكي يا ريموا يارب وعقبالك
لارا : بسم الله ماشاء الله الله واكبر انتي جميله اوي يا ندوش يارب يا حبيبتى تعيشي مبسوطه طول حياتك وتفضلي سعيده طول عمرك وراحت حضناها كمان
ندي: يارب يا لورا عقبالك يا حبي
جني: قمر يا ندوش يا بخت حوس بيكي
ندي : ههههههه ربنا يخليكي يا جوجا انتي. اللي قمر
سومه : ههههههههه هما قالوا االلي هقوله بسي انتي فعلا قمر يا ندوش وراحت حضناها
ندي': هههههههههه عقبالك يا سومه بقا علي ....ميدو...
سومه : بزعل مش باين يا ندوش وهيكون حلم
ندي:؛ الاحلام احنا اللي بنحققها يا سومه
دينا : ايه ده كله رغي عاوزه احضن انا كمان واسلم
ندي: ههههههههههه تعالي يا حبي وحضنتها
دينا : مب**ك الف مليووون مب**ك يا ندوش ربنا يتمملك بخير يااااااااااااااااااااارب
ندي :؛ ههههههه ربنا يخليكي وعقبالك بقا انتي وصاصا
دينا : وربنا بتمني يا ندوش امتي بقا يااااااااااااااااااااارب
ندي:
ريم :مستعجله علي ايه يا اختي اهو كلها اسبوعين وتتاهلي لسه هتكمل لقت سامي بيتصل وقالت شكلهم جم
ريم : السلام عليكم
سامي:: وعليكم من السلام احنا وصلنا وصل. بقا حسام وجاسر وسعيد واسراء كمان مع سامي وقال هاه جاهزين
ريم : اه يا سمسيمو واحنا جاهزين كمان تعالي ادخل انت و حسام
سامي : اوك ماشي وفعلا دخل هو وحسام وسامي دخل سلم علي ندوش وباسها وقالها قمر ربنا يتمملك علي خير وسلم علي لارا كمان وباسها. وفضل يبص علي جني بسي في الخباسه
اما حسام بلم وتنح اول ما شاف ندي كانت جميله اوي وقالها عروستي وحبيبتي قمر كده يا ناس
ندي : ههههههههههههه شكرا يا حبيبي وراحوا طالعين وركبوا العربيه .
وطلعت ريم ولارا ودينا وسومه وجني
ريم : سامي انت مش جبت العربيه معاك
سامي : لاءه هتركبوا مع سعيد وجاسر وانا هسوق لي حسام وندي
جاسر: اول ما شاف لارا بقا عامل زي كده بلم مش كان عارف ينطق ولا. يتكلم لانها كانت جميله اوي وقال لارا وجني ودينا هيجوا معايا وانت ياسعيد خد اسراء وريم واسماء معاك
سعيد : هو كمان تنح وبلم طبعا شاف ريم زي الاميرات بالظبط لانها كانت جميله وقمر وفضل عامل زي كده بالظبط.
ريم : هيايي هتفضل متنح كده كتير ولا ايه انت سرحت فين
سعيد : بصوت. واطي ومش مسموع فيكي طبعاا انتي طالعه حلوه اوي
ريم : هياي هنفضل واقفين كتير ولا ايه
سعيد : هاه لاء طبعا اتفضلوا وفتح الباب. لي ريم ومشي بالعربيه ورا جاسر وسامي ووصلوا علي القاعه
وسعاد كانت مستنيه ندي وحضنتها وسلمت عليها
وراحت ندي قعدت في الكوشه طبعا والاغاني اشتغلت
وريم ولارا وجني واسراء ودينا وسومه قعدوا مع سعيد وجاسر علي طربيزه واحده وبعدين ريم قالت
ريم : يلا يا بنات بقا كفايه قاعده كده
لارا : هنعمل ايه يعني اقعدي ياريم ربنا يهد*كي
سومه : هههههههههه هو انتي كنتي بتتكلمي جد
دينا : ههههههههههههههه نهار ابيض وربنا فكرتك بتهزري
جني: هههههههههههههه مش هقدر
ريم : ههههههههههههههه وقالت هزار مين ي ماما انا بتكلم بجد ولازم اخلي ندي تنبسط في اليوم ده بالذات وراحت قايمه واخدت
المايك? وقالت الف مليون مب**ك للعروسين ومب**ك عليكي يا ندوش عريسك الخفه وربنا يتمملك على خير وانا هغنيلك الاغنيه المفضله لينا كلنا
( اجدع صحاب)ربنا يخليكم ليا يااااااااااااااااااااارب كلكم
وقالت ودلوقتي لازم اجدع صحاب يجوا هنا طبعا وقلت يلا يا لورا وسومه ودودو وجوجا وفعلا طلعوا راحوا جنب ريم وريم راحت قومت ندي وحسام
بس في واحده زعلت لان ريم نسيتها قالت يمكن مش بتعتبرني صديقتها ودي اسراء طبعا.
بسي ريم اخدت بالها وراحت قايله ايه يا روءه هو انا لازم انادي كل واحده باسمها يلا يابنتي تعالي بسررررعه
اسراء : فرحت اوي وقالت سعيد انا هطلع معاهم علي الاستديج
سعيد : اوك يا حببتي وطلعت اسراء
ريم طبعا وقفت حسام وندي بينها وبين لارا وطلبت من جني وسومه يقفوا جنب لارا وقالت لاسراء ودينا يقفوا جنبها وطلبت منهم يرقصوا مع الموسيقي ومسكت المايك وبدأت تغني
اجدع صحاب صحابي من صغري دوول اللي يمشوا معايا دوغري دول اغلي ناس دول هما الأساس واقلوكوا ايه قضينا اجمل وقت في حياتنا دايبيين
واول ما ريم خلصت الكل طبعا
فعلا صوتها كان روعه وحضنت صحابها كلهم وفضلوا يرقصوا مع بعض وسومه كمان رقصت هي ودينا. بسي لارا وجني مارضيوش وريم رقصت هي وندي مع بعض لحد ماجت اغنيه رومانسيه وحسام وندي هما بس اللي رقصوا
ولارا وريم والكل رجع يقعد مكانه ولارا قعدت جنب جاسر وريم قعدت جنب سعيد
جاسر : مب**ك لاختك
لارا : شكرا الله يبارك فيك
جاسر: عقبالك بقا انتي اللي فاضله
لارا : هههههه لاء لسه في سامي الاول
جاسر: هههههههه لا والله ماشي يا ستي عقبالك انتي وسامي بقا مبسوطه كده
لارا : شكرا وعقبالك انت كمان
جاسر: هههههههههههههههه قريب باذن الله بس مستنيها ترضي وتوافق علياا الاول
لارا : هههههههههه هي في واحده هتقول لجاسر الصاوي لاء دي اكيد مجنونه
جاسر: اه والله شوفتي بقا وبتحايل عليها توافق علي شان تحبني علي شان اروح اتقدم ليها وتكون حلالي
لارا : ههههههههه هي مين دي بقا اللي قلبها حجر علي شان مش راضيه توافق عليك
جاسر: هههههههههههههههه يعني انتي مش عارفه هي مين
لارا : تؤتؤتؤ معرفشي مين ولا عمري شوفتها
جاسر: ههههههههههههههههههه لا والله ماشي يا لارا
اما سعيد بقا قال لي ريم عقبالك
ريم : بعد الشر عليا انا مش كنت عارفه انك بتكرهني اوي كده يا دكتور
سعيد : هههههههههه هو لما اقولك عقبالك كده ابقي بكرهك
ريم : هههههههههه اكيد طبعا انا مش هتجوز نهاءي ولا هحب ولا اي حاجه من التفاهات دي. وبعدين انا متجوزه اصلا
سعيد : نعممممممممممممم ومتجوزه مين بقا أن شاء الله
ريم : هههههههههههه متجوزه شغلي طبعا
سعيد : اوووف منك لله نشفتي دمي
ريم : شوفت اد*ك بتبتديها قباحه اهوه علي شان لما اطول ل**ني مش تزعل
سعيد : ههههههههههههههه خلاص ما تزعليش يا دكتورة ريم الا اخبار الورد اللي كل يوم بترميه ده مش بيصعب عليكي
ريم : ههههههههههههه تؤتؤتؤ مش بيصعب عليا خالص وبعدين مش عند تجيب ورد وفر فلوسك شويه محدش عارف المستقبل مخبيلك ايه
سعيد : ههههههههههههههه مش قبل ما اوصل الي انا عاوزه وبعدين اكويس انك خايفه عليا دي بشرة خير اهيه
ريم : هههههههههههههه وهخاف عليك ليه بقا بمناسبة ايه انشاء الله بس حبيت انبهك مش اكتر حورام تدفع فلوس في حاجه بترتمي في السله بس مش اكتر
سعيد : مااشي يا ستي وصلتلي المعلومه وانا بنبسط لما اشوفه مرمي اوي علي فكرة
ريم : في سرها وربنا شكلك اهبل وغ*ي بقوله ايه يقولي ايه وانا مالي وراحت قايله انت حر بقا
بس طبعا سومه ودينا كانوا متابعين الكلام بسي مش في ادماغهم ريم اصلا لان عارفين أن ريم مش بتفكر في الكلام الفاضي ده
بس كانوا متابعين لارا وجاسر وبالذات لما شافوهم بيضحكوا مع بعض
دينا : هههههه شكل الموضوع كبير
سومه : ههههههههههههه اكيد وهنعرفه بكره في الشركه
دينا :؛ ههههههههههههههههه بكرة اجازه يا هبله بس لو عليا كنت روحت البيت وعرفت منها كل حاجه بسي ريم هتكون هناك للاسف مش هينفع خالص
سومه : هههههههههه انتي محسساني انهم حبوا بعض يعني يا بنتي دا كانوا بيهزءوا بعض تهزيء وربنا كان هاين عليهم يقتلوا بعض
دينا : ههههههههههههه ماهو ده اللي مخليني متشوقه للموضوع وعازه افهم بسي هانت كلها يوم واعرف
والفرح خلص طبعا علي خير والكل روح علي بيته وندي كانت فرحانه اوي اوي اوي اوي ومبسوطه وفضلت تتكلم مع ريم ولارا لحد الفجر وراحو اقايمين مصلين الفجر وراحوا نايمين طبعا ما عدا لارا فضلت تفكر في كلام جاسر وقالت ياربي هو انا حبيته ولا ايه طب اعمل ايه لو كنت بحبه طب اعرف ازاي ودعت ربنا من قلبها انه يدلها علي الطريق الصحيح وراحت مبتسمه ونامت هي كمان
اما جاسر بقا راح علي اوضة جني بحجة انه عاوز مسكن ونزلت تجبله ميه ياخد البرشامه وراح فاتح الموبايل بتاع جني واخد رقم لارا وقفل الموبايل بسرعه لان جني جت قالها شكرا يا جوجا انا بقيت اكويس مش هاخد برشام طبعا جني استغربت بسي قالت في نفسها ههههههههههه بيخاف ياخد البرشام معرفشي ليه وراحت نايمه
اما سعيد بقا روح هو واسراء اخته كمان واسراء طبعا تعبت من الفرح وراحت داخله اوضتها ونامت علي طول
ا
اما يعني سعيد فضل يفكر في ريم االله يسامحها وربنا صعب عليا انا سوري نرجع لسعيد فضل يفكر في ريم وكان واثق أن ريم هيجي يوم وتحبه فعلا وهو. قال هستناكي ي حب عمري وعمري ما تخلي عنك يا ريمو وراح نايم.هو كمان
طلع صباح يوم جديد وسعاد دخلت علي لارا ودينا وندي وقالت اصحوا يا بنات يلا الساعه 9الصبح
ريم : بنوم يا سوسو حرام عليكي يا سوسو سيبينا ننام شويه
سعاد : يلا بقا قوموا مش عاوزين **ل يعني انا غلطانه اني بصحيكوا بادري علي شان ممكن دينا وسومه يروحو عندك علي الفيلا ومش يلاقوكوا
لارا : صباح الخير يا ماما هما عارفين أن ريم معانا وهنتصل عليهم اول ما نخرج من البيت يقابلونا عند ريم
سعاد : طب يلا قوموا بقا واجهزوا بسرعه
ندي : صباح الخير يا سوسو مال القمر متعصب ليه كده علي الصبح
سعاد : ههههههههه تصدقي انك فعلا بكاشه
ندي : هههههه انا دا انا غولبانه وربنا
ريم : هههههههههه واضح يا قلبي والله
لارا : طب يلا اتصلوا علي دينا وسومه بسرعه وخلوهم يستنونا هناك علي بال ما نروح
ريم : طب دينا بيتها هنا جمبنا نخلي سومه تيجي عندنا هي ودينا ونمشي من هنا مع بعض
ندي : اها فكرة حلوة وكده كده هنبات ويبقوا يطلعو من عندك علي الشغل وبعدين انتو مش عرفتوا جني كمان ليه تيجي تقضي اليوم معانا
ريم : تصدقي نسيت والله راح عن بالي خالص طب. لارا تتصل علي جني وانا هتصل علي اسراء كمان اهو ترتاح من الشغل شويه
لارا : اوك وانتي يا ندي رني علي دودو وخليها تتصل علي سومه ويجوا عندنا البيت
ندي : اوك حاضر يا قلبي وفعلا ندي بلغت دينا وسومه بكده وهما وافقوا
لارا : اتصلت علي جني وجني. فتحت الخط وقالت
جني: السلام عليكم
لارا : وعليكم من السلام اذيك يا جوجا عامله ايه
جني: بخير الحمد انتي اخباركوا ايه
لارا : اكويسين الحمد لله بقولك احنا متعودين نروح كل جمعه بنقضيه عند ريم في الفيلا وبنبات هناك قلت اقولك تيجي تقضي اليوم معانا لو حابه
جني: طبعا موافقه يا لورا هستاذن جاسر وهاجي
لارا : اهاا ماشي يا حبيبتي مستنينك وخودي عنوان ريم بقا وادته فعلا لجني العنوان
جني: ههههههههه دا ريم فيلتها جنبنا في اخر الشارع بتاعنا بسي ماشي هستناكوا اوك اول ما تقربوا علي البيت قولولي
لارا : اوك يا حبي سلام
ريم :: كمان ااتصلت علي اسراء
اسراء: السلام عليكم
ريم : وعليكم من السلام يا روءه عامله ايه
اسراء: تمام الحمد لله بخير وانتوا اخباركو اريه
ريم : بخير الحمد لله بقولك يا روءه انا والبنات هنتجمع عندي في الفيلا تحبي تيجي تقضي اليوم معانا
اسراء: طبعا اكيد هاجي هقول لسعيد واجي
ريم : طيب يا حبيبتي خدي العنوان بقا وادتها ريم العنوان فعلا
ندي؛: ها كده خلاص كله هيجي
لارا : اها جني جايه
ريم : واسراء كمان جايه
ندي : طب اكويس ودينا وسومه زمانهم جايين يلا بقا نجهز
لارا وريم : حاضر يلا
نروح بقا عند بطلنا الوسيم جاسر كان نايم وفي سابع نومه ودخلت عليه جني وقالت
جني: جسوووووره يا حبيبي قوم بقا ده كله نوم
جاسر: في ايه يا جني لسه بادري يا بنتي وبعدين انهارده اجازة
جني: عارفه يا جسورة بسي انا عاوزه استاذنك اني اروح مع لارا عند ريم في. فيلتهاا واقضي معاهم اليوم قلت ايه
جاسر: قام جري اول ما سمع اسم لارا وقال وهي فين الفيلا دي بقا
جني: ههههههههههه مش هتصدق ريم ساكنه في فيلا طلعت النجار اللي في اخر الشارع بتاعنا
جاسر: بتتكلمي بجد
جني : اه والله بتكلم بجد هاه قلت ايه بقا
جاسر:؛ ماعنديش مانع بسي هتيجي امتي
جني: معرفشي بس لارا وندي وسومه ودينا متعودين يباتوا عند ريم وبيرحوا الشغل من عندها
جاسر: اها ماشي روحي بسي مافيش بيات اوك الساعه عشره تكوني في البيت كده اكويس
جني: ربنا يخليك ليا يااااااااااااااااااااارب يا حبيبي اها اكويس بسي مش هاخد عربيتي اسراء كلمتني وهتيجي معايا عند ريم وسعيد هيجي يقعد معاك
جاسر: طيب ماشي انا هبقي اجي اخدكوا باليل ماشي ماتطلعوش الا لما اجي اخدكوا
جني : اوك سلام وابقي اقول لماما يلا سلام
جاسر: اوك سلام
ووصلت ريم والبنات علي الفيلا ولارا اتصلت علي جني وبلغتها انهم وصلوا وكمان سعيد واسراء وصلوا عند جاسر وجني اخدت اسراء ومشيت راحت عند ريم ووصلوا وسلموا علي بعض
اما سعيد طلع علي اوضة جاسر وطلعوا قعدوا في البلكونه وفضلوا يتكلموا مع بعض كتير وبعدين راحوا خارجين يتمشوا علي البحر وهناك شافوا سامي اخو لارا. وسلموا عليه وقضوا وقت حلو مع بعض
اما البنات بقي فضلو يتكلموا ويضحكوا و***بوا بالكوره كتير لحد ما تعبوا وريم طلبت بيتزا. ليهم كلهم واتغدوا وبعدين جني طلبت من لارا تغني. وفعلا لارا غنت بصوتها الجميل
هههههه هههههه اشي هغني لي شيرين المرادي لان ندوش بتحب صوتي في اغاني شيرين
حبيته بيني وبين نفسي
وما قولتلوش ع اللي في نفسي
ما عرفش إيه بيحصللى
الكل راح مسقف ليها
وكمان خلوا ندي غنت انا بقي هغني الاغنيه اللي بعشقها واللي حسام بيخليني اغنيها ليه
أنا، أنا كلي ملكك
أنا كل حاجة حبيبي فيا بتناديك
أنا، انا مش بحبك
الحب كلمة قليل بالنسبه ليك
وفعلا غنت اغنيه رومانسيه اوي وجميله بتعبر عن حبها لحسام طبعا وخلصت الاغنيه والكل سقف
سومه يلا بقا يا ريمو انتي اللي فاضله وريم راحت كمان مغنيه اغنيه حلوة اوي اغنية مشاعر ريم حبت تغني الاغنيه دي علي شان تحسس لارا قد ايه هي مفتقده اخوها محمد
مشاعر تشاور تودع مسافر
مشاعر تموت وتحيي مشاعر
يادى يادى يادى المشاعر
وافتكرت سعيد وهي بتغني بس معرفتشي ليه هي فكرت فيه وخلصت الاغنيه والكل سقف ليها كمان
جني :ياه الوقت الحلو بيجري بسرعه
اسراء: اها والله انا اول مرة في حياتي افرح كده وانبسط
ريم : هو انتوا هتمشوا باتوا معانا في اوض كتير هنا فاضيه
جني: للاسف جاسر مش هيرضي زمانه جاي ياخودنا
لارا. : طب حاولي اقنعيه وبعدين انتي بتقولي مش بيرفضلك طلب يا جوجا
جني: اه والله بسي انا اتفقت معاه اخري الساعه عشره باليل وبعدين الايام جايه كتير صح وفعلا جاسر رن علي جني وقالها انه مستنيها بره وجني واسراء سلمو علي ريم ولارا ودينا وندي وسومه وراحوا ماشين
وجني واسراء فضلو يحكوا لسعيد وجاسر انه كان احلي يوم في حياتهم وانهم هيقرروا الموضوع ده كل جمعه وجني واسراء قالوا هنطلع ننام بقا تصبحوا علي خير وفعلا طلعوا ناموا
سعيد: وانا كمان هطلع انام علي شان عندي عمليه الصبح بدري مع ريم
جاسر ؛:ااوك وانا كمان هطلع اوضتي لان ماما قاعده مع صحابها في النادي وهتتاخر وطلع فعلا علي اوضته ومسك الموبايل وكان حابب يسمع صوت لارا واتصل عليها ولارا مش ردت بس هو فضل وراها لحد ماردت وقالت السلام عليكم وراح جاسر قافل السكه. ونام
اما عند ريم والبنات طبعا سومه ودينا قالوا هنام مع لارا وريم قالت ماشي وندي هتنام معايا
وراحت ريم وندي علي اوضتهم ونامت ريم اما ندي حسام اتصل عليها وفضلت تكلم كتير اوي
اما سومه ودينا وفضلوا يبصوا لي لارا وقالوا
دينا : ها يا لورا هاتي االلي عندك بقا
لارا : ايه اللي عندي مش فاهمه
سومه : ههههههه قصدنا علي الجديد اللي عندك يعني حب كدا ولا كدا
لارا : هههههههههههههه حب ايه انتو هبل مافيش حاجه من دي خالص
دينا : هههههههههههه امال وشك احمر ليه قولي واعترفي بقا يلا لاننا اخدنا بالنا
لارا : اخدتوا بالكوا من ايه بقا أن شاء الله
سومه : كنتي قاعده مع جاسر وعماله تضحكي وكده بقا اقري وقولي في ايه بدل ما اصحي ريم وندي ويبقي حوار جماعي
لارا : ههههههههههههههه ماشي هقلوكو بس مش دلوقتي لما اتاكد من مشاعري الاول اوك
دينا : ماشي يا لورا هنستني بسي مش كتير اوك
سومه : بس سبحان الله. صدق المثل اللي بيقول أن القط مش بحب الا خناقه
لارا ودينا بصوا لسومه وراحوا ضاحكين كلهم زي كده بالظبط
وراحوا نايمين هما كمان
وبعد مرور اسبوع كان جاسر خلي لارا تثق فيه خالص وكانت عاوزه تعرف هي بتحبه ولا لاءه بس كانت. خاايفه تكون اتسرعت بسي قررت. تحكي لي سومه ودينا ااما جاسر بقا كان بيتصل علي لارا كل يوم الصبح وباليل قبل ما تنام يسمع صوتها ويقفل زي العاده. وهي زهقت من الرقم اللي بيتصل ده واول ما تفتح يروح قافل وقالت والله لهعمله بلوك وريح نفسي. وراحت علي مكتب دينا وقالت
لارا : دودو يا سومه انا عاوزه اقلكوا علي حاجه
دينا : قولي يا حبي خير
سومه : قولي يا لورا سامعينك
لارا : انا هقلكوا علي اللي حصل بيني وبين جاسر بسي انا مش عارفه انا بحبه ولا لاء او خايفه اعترف لاني بحبه معرفشي
سومه : ايوا بقا قولي يا حبي واحنا هنسمعك
لارا : اوك بسي الكلام ده هيفضل بيني وبينكوا محدش يعرفه واول ما ندي ترجع هقولها اوك لكن ريم مش ينفع تعرف على شاان اخوها محمد
بعتزر يا سومه
دينا : حاضر يا حبيبتي قولي بقا
سومه : ولا يهمك يا لورا احكي. بقا يابنتي
لارا : حاضر وراحت حاكيه كل اللي حصل بينها وبين جاسر ولما قلها انه بيحبها علي البحر. وومستني انها تحبه وقال انه هيعمل المستحيل علي شان ي**ب ثقتها وتحبه ولسه هتكمل راح الموبايل بتاع لارا رانن وقالت الرقم ده بقاله اسبوع بيتصل بيا مرتين وافتح عليه بيقفل تاني
سومه : طب هاتي الموبايل وراحت فاتحه وسابت الخط شغال وقالت كده هيتربي لما فلوسه تضيع وجاسر كان هيقفل وراح سامع سومه وهي بتقول وبعدين انتي حبيته راح سايب الخط مفتوح
لارا : مهو بصراحه معرفشي غير معاملته معايا وبقي بيكلمني بطريقه حلوة اوي وبحب اشوفه علي طول واول ما بيتكلم معايا بحس أن قلبي بيدق اوي معرفشي ليه وحاجات كتير شكلي حبيته صح
دينا : للاسف اه يا لورا بتحبيه
سومه : بصوت واطي. لولولولولولوولوي واخيرا لورا الحناوي سلمت قلبها لجاسر الصاوي المغرور
لارا : هههههههههههه بس بقا هتفضحينا يخربيتك انا غلطانه اني حكيتلكو والله وبعدين متقوليش عليه مغرور يا سومه هو مش عاد مغرور
دينا : هههههههههههههه ايوا بقا الله يسهلوا يا لورا وبقينا بندافع عنه
سومه : ههههههههههههههههههههه خلاص يا قلبي اش تزعلي هو قمر حلو كده
لاارا : هههههههههههههه وايه الجديد مهو كده فعلا
دينا: ههههههههههههههه لاء بقا دا اكيد سحرلك يا لورا علي شان بتقولي عليه كده بركاتك يا جاسر
لارا : ههههههههههههههههههه طب خلونا في الجد اعمل ايه بقا
دينا : ولا حاجه هو من طريقة كلامك معاه هيعرف انك حبتيه بس كده
لارا : بجد هيعرف بسي انا هتكثف اوي والله لما يعرف
سومه : ههههههههه ياريت كان زي ما دينا بتقول كان محمد حس بيا وبحبي ليه من طريقة كلامي معاه
دينا : انا اسفه يا سومه بعتزر مش كنت اقصد والله وراحت حضناها
لارا : بكرة هيعرف قيمتك والله يا سومه وهيعرف انك انتي سعادته وحياته كلها
سومه : يااااااااااااااااااااارب يا لورا بصي انا جاتلي فكرة رووووووعه
دينا : ايه هي بقا
لارا : قولي عليها بلييييييز. يا سومه
سومه : بصي يا ستي خطوبة دينا. وكتب كتابها الاسبوع اللي جاي صح غنيله اغنيه بسي تكون حلوه وتحسيسيه انه هو حياتك وكل دنيتك ومش تقدري تعيشي من غيره ولا تستغني عنه
لارا : وهو هيفهم من الاغنيه ده كله
دينا : ههههههههههههههههه اكيد هيفهم بقا
جاسر؛:طبعا سمع كل الحديث اللي دار و كان مش مصدق نفسه نهاءي أن لارا اعترفت انها بتحبه وقال اوووف واخيرا الحمد لله يااااااااااااااااااااارب وقال في نفسه ااهدي يا جاسر مش لازم لارا تعرف اني عرفت حاجه لازم هي اللي. تقولها انها بتحبني عااوز اسمعها وهي بتقولهالي ويا تري هتختار انهي اغنيه وتغنيها ليا
وجه يوم خطوبة دينا وكانت في. الكوافير هي وريم وسومه ولارا ودينا وجني واسراء طبعا وجه مصطفي واخد دينا من الكوافير وكانت بسم الله ماشاء الله قمر وجميله والبنات كلهم كانوا جمال اوي وراحوا بقا علي القاعه
واول ما دخلوا سعيد بص لريم وغمزلها بعنيه وريم اتكثفت وبصت في الارض وراحت ضاحكه
اما جاسر: بص لي لارا وراح مبتسم ليها وقالها انتي بسم الله ماشاء الله انتي زي القمر وجميله اوي
لارا: بقا وشها اللي اتقلب، احمر من كتر الكثوف راحت مبتسمه وقالت شكرا ليك وراحت قاعده جنب ريم وسومه وندي وجني واسراء وبعدين
اتكتب الكتاب وقاموا البنات سلموا علي دينا وباركوا ليها ودينا قالت للارا يلا بقا غنيلي يا لورا
لارا حاضر بسي شويه كمان وراحت جايه اغنيه رومانسيه قامت دينا هي ومصطفي رقصوا عليها وبعد ما خلصت الاغنيه راحت سومه مسكت المايك وطلبت من لارا تيجي هي وريم وندي وجني واسراء يطلعوا علي الاستيدج وقالت لارا هتغني اغنيه للعروسين وراحوا الكل مسقفين جامد ليه
ومسكت لارا المايك وقالت علي اسم الاغنيه لسومه وسومه راحت قالت عليها والموسيقي بدات وغنت لارا
انا بعشق الغني قدام عنييك
وبعد ما خلصت لارا الكل انبهر بصوتها الجميل والرائع وسقفوا تسفيق حار
وسومه راحت علي لارا وحضنتها وقالت ايوا بقا ايه الاغنيه الجامده دي يا لورا رووووووعه بجد لو مش فهم هيكون غ*ي بقا
لارا :: ههههههههه والله بجد حلوه انا بحب الاغنيه دي اصلا وقلت اغنيها انا هطلع بره شويه اشم هوا لاني حاسه أن الناس عماله تبصلي
اما جاسر مش كان لاقي حاجه يقولها كان عاوز يعمل حاجه واحده بس. وياخد لارا من ايديها ويروح يطلبها من مامتها واخوها. وشافها وهي طالعه من القاعه وراح وراها وقال
جاسر: الاغنيه جميله بجد وصوتك كان حلو اوي كنت حاسس انك بتغنيها ليا
لارا : وشها احمر اوي. وقالت لاء انا كنت بغنيها لدينا ومصطفي لانها طلبت مني اغنيلها
جاسر: هههههههههه طب اضحكي عليا وقولي انك بتغنيهالي عموما احسنتي في اختيار الاغنيه كل كلمه فيها بتعبر عن الاحساس اللي بنحس بيه جوانا
لارا : اها طب انا هدخل علي شان دينا مش تزعل عن اذنك وجت تمشي
جاسر : لارا انا بحبك اوي وصدقيني انا هكون امانك وسعادتك كلها ولو بتحبيني ياريت تقوليها انتي كمان
لارا : انا قلتها علي فكرة وده كان ردي عليك في الاغنيه دي وراحت جاريه
وياتري ايه اللي هيحصل بين جاسر ولارا وسعيد وريم كل ده واكتر هنعرفه في الجزء الجاي
( الجزء الواحد والعشرون)
والي اللقاء في جزء جديد من ( حب وكبرياء