البارت الاول

4009 Words
رواية اسيرة الانتقام ااحلقة الاولي في القاهرة في فيلا اقل ما يقال عنها انها روعة انها فيلا(محمود الصياد) ندخل فيها نجد غرفة فيها فتاة نائمة و هي (مكة) بطلتنا تستيقظ من النوم علي صوت المنبه مكة تقوم بكل نشاط و همة و حماس و تدخل الحمام و تاخد شور و تتوضا و تصلي و تنزل تحت في الغرفة المجاورة لها نجد فتاة بنفس ملامح مكة ولما لا فهي اختها التوام اسمها (مليكة) تستيقظ مليكة علي صوت المنبه مليكة: يووه كل يوم المنبه المزعج دة يصحيني من احلامي وتطفيء المنبه و تعود مرة اخري الي النوم تدخل عليها والدتها سوسن سوسن: قومي يا مليكة كل دة نوم انتي مبتشبعيش نوم قومي يلا اختك زمانها نزلت تحت مليكة: طيب طيب نزلة اهوو تخرج سوسن مليكة: يووه كل يوم ماما تديني نفس الموشح دة اوف انا تعبت تقوم تدخل الحمام وتاخد شور وتلبس هدومها و تحط ميك اب و تنزل تحت علي السفرة نجد نجد محمود الصياد (ابوه مكة ومليكة ) مكة: صباح الخير محمود: صباح النور يا حبيبتي سوسن: صباح النور يا مكة بعد ساعة الا ربع نزلت مليكة مليكة: هاي محمود: اولا اسمها صباح الخير ، ثانيا نزلة متاخر ليه ، ثالثا اي الارف اللي انتي حطاه في وشك دة مليكة: يا بابا هو كل يوم نفس الحور اولا حاضر صباح الخير ثانيا نزلة متاخر فانا حرة كل واحد حر في مواعيده ثالثا دة اسمه ميك اب مش ارف محمود: انتي ازاي تقوليلي انا حرة مش معني اني مد*كي الحرية يا هانم معني كدة انك تقلي ادبك عليا وبعدين اه ارف الا ميك اب الا ما اختك اهيه مش حاطة الارف دة في وشها اشمعني انتي مليكة: كل واحدة حرة في نفسها محمود: تاني هتقوليلي حرة محمود يوجه كلامه لسوسن: شوفتي اخرة دلعك فيها يا هانم محمود قام من علي السفرة راح علي مكتبه سوسن: محمود استني بس رايح فين سوسن: مكة روحي شوفي بابا يا حبيبتي انتي اللي بتعرفي تتعملي معاه مكة: حاضر يا ماما تذهب مكة الي والدها في المكتب ، خبطت مكة علي الباب محمود: اظخلي يا مكة مكة تدخل بادب مكة: بابا ممكن مضيقش نفسك حضرتك عارف مليكة طيبة بس هي بتتكلم بتلقائية محمود: عارف يا مكة و هو دة اللي مخوفني عليها مش عارفة ان بتصرفتها دي ااناس هتفهمها غلط مكة: معلش يا بابا هي ان شاء الله هتهدي و تعقل و حضرتك ادعلها و انتي بتصلي محمود: عارفة يا مكة كان نفسي تبقي زيك انتي عمرك ما تعبتيني طول عمرك هادية مكة: يا بابا هي زيي والله هي بس متهورة شوية دي قلبها طيب اوي بمليكة تخبط علي باب المكتب محمود: ادخل مليكة تدخل مليكة: بابا انا اسفة مكنش قصدي اضيق حضرتك محمود: تعالي يا مليكة يا حبيبتي انا مش بزعل منك انا بخاف عليكي لو حد شاف اللي في وشك دة هيقول عليكي كلام وحش و انا مش حابب كده فهمتي يا حبيبتي مليكة: فهمت يا بابا حقك عليا محمود: خلاص يا حبيبتي ولا يهمك انتي عارفة انا معنديش حد غيرك انتي و اختك و مامتك هنا تدخل سوسن سوسن: خلاص بقي بطلوا شغل الدراما دة مليكةبهزار: خلاص بقي صاف يا لبن محمود: حليب يا قشطة وياخذهم محمود في حضنه نذهب الي مكان لم نراه من قبل في الصعيد تحديدا في سوهاج في قصر الصياد نري الجد (الصياد) يتراس سفرة الطعام و بجانبه ابنه الاكبر حمدان و بجانب الجد من الناحية الاخري اكبر احفاده ادم الصياد و بجانبه اخو ادهم الصياد و بجانب حمدان زوجته و بنت عمه في نفس الوقت (حنان) الصياد: قولي يا ادم اخبار الشركة اي ادم: الحمد لله يا جدي في بس شوية ورق محتاج امضتك الصياد:تمام هتهملي بعظ الاكل علي المكتب و علي فكرة انا هكلم عمك في الموضوع اللي قولتلك عليه ادم: تمام يا جدي حمدان: موضوع اي عاد الصياد بصرامة: ملكش صالح يا حمدان الصياد: ادم تعالي ورايا يذهبوا الي المكتب ادم: اتفضل يا جدي دة الورق الي قولتلك عليه الصياد: ماشي يا ولدي ناولني المحمول علشان اكلم عمك ادم: حاضر يا جدي الصياد: الو كيفك يا ولدي محمود: الحمد لله يا بابا الصياد: بقولك يا ولدي عايزك في موضوع مهم محمود: خير يا بابا الصياد: .......................................... محمود بخضة: نعم كدة الفصل خلص عايزة اعرف رايكوا اي و يا تري محمود اتخض ليه يا تري الصياد قالوا اي الحلقة الثانية رواية اسيرة الانتقام في الصعيد في قصر الصياد في المكتب الصياد:ناولني المحمول يا ولدي علشان اكلم عمك ادم: حاضر يا جدي الصياد: الو كيفك يا ولدي محمود: بخير يا ابوي كيفك الصياد: بخير يا ولدي بجولك يا ولدي عايزك في موضوع مهم محمود: خير يا ابوي الصياد: من بكرة الصبح تبقي عندي اهنيه انت و مرتك و بناتك محمود بخضة: نعم ليه يا ابوي في حاچة الصياد بنرفزة: اللي بجوله يتنفذ يا محمود لما هتيجي هتعرف و من النچمة الجيك عندي اهنيه محمود: طب يا ابوي مينفعش اجيلك انا بلاها مرتي و بناتي الصياد بغضب: محمود اللي جولتلك عليه يتنفذ محمود: حاضر يا ابوي قفل محمود مع ابوه محمود: اعمل اي في المصيبة دي ازاي اوديهم الصعيد اقولهم ازاي بس طيب مكة مش هتعارضني بس مليكة ربنا يستر في الصعيد الصياد: كلملي عمتك يا ولدي الصياد: الو يا صافي بجولك من بكرة تكوني اهنيه صافي: ليه بس قاطعها الصياد بصرامة الصياد: صافي مش عايز كلام كتير من بكرة تكوني اهنيه صافي: حاضر يا بابا الصياد: بطلي بابا دى جوليلي ابوي صافي بخنقة: حاضر حاضر قفل الصياد مع صافي في المساء: في فيلا محمود الصياد علي السفرة العائلة كلها مجتمعة محمود: بقولكم كل واحد يجهز شنطته علشان هنسافر بكرة سوسن: نسافر فين يا محمود محمود: هنروح الصعيد مليكة بصدمة: نعم لاء طبعا انا مش موافقة محمود: مليكة جدك عوزنا نروح مقدرش اقوله لاء مليكة: بس يا بابا جدو ديما هو اللي بييجي مش احنا اللي بنروح محمود: مليكة خلاص مفيش كلام كلامي قولته محمود: انتي اي رايك يا مكة مكة بفرحة: حضرتك يا بابا عارف اني حبيت الصعيد من و انا صغيرة ساعت لما روحت مع حضرتك محمود: خلاص ادينا هنروح اهوو في الصعيد في قصر الصياد علي السفرة العائلة كلها مجتمعة الصياد: ادم اختك هتيجي امتي ادم: انا كلمتها يا جدي و قاليتلي انها هتيجي بكرة الصياد: ماشي يا ولدي ام علي فكرة محمود و مرته و بناته و صافي و عيالها چايين بكرة حمدان: وچايين ليه الصياد: واه يا حمدان عتمنع اخواتك اياك من المچي اهنيه حمدان: مجصتش يا ابوي اني بس مستغرب الصياد: لاه متستغربش في القاهرة في فبلا محمود الصياد تحديدا في اوضة مكة مكة: ياااه أخيراً هروح الصعيد و اشوف ادم مش عرفة من يوم ما شوفته و انا متعلقة بيه هو اللي خ*ف قلبي يا رب يكون بيحبني زي ما بحبه فجاءة يتفتح الباب بقوة وتدخل مليكة و مكة تتخض مكة: في اي يا مليكة حد يدخل كدة مليكة: انا مش عرفة انتي ازاي فرحانة كدة مكة: يا مليكة دي بلدنا و انا و انا نفس اروح من زمان مليكة: عايزة اعرف بتحبي فيها اي مكة: كل حاجة وحشتني فيها مليكة: انا هقوم اروح اوضتي انتي هتشليني تخرج مكة مكة: ربنا يهد*كي يا مليكة و بعد ذلك ظلت تفكر في ادم الي ان ذهبت في ثبات عميق في الصعيد في قصر الصياد تحديدا في غرفة ادم ادم: مالك يا ادم فيك اي من ساعة ما عرفت ان هما جايين و انا قلبي بيدق جامد ليه و ليه عمال افكر فيها ليه لاء يا ادم مش لازم تفكر فيها البنات كلها خاينة مش لازم تفكر فيها دخل ادم في صراع بين ال*قل و القلب القلب: ادم بلاش تقول عليها كدة دا انتي مربيها علي ايدك ال*قل: يا سلام طب ما نرمين كنت عرفها كويس اوي اي اللي جد القلب: لاء هي غيرها ال*قل: لاء البنات كلها زي بعض القلب: متنساش دي اللي قلبك دقلها ال*قل: لاء طبعا انا محبتش حد في حياتي قدي نرمين ولكن هي كانت مشاعر مراهقة مش حقيقية القلب: لاء حقيقية ال*قل: لاء مش حقيقية ادم حط ايده علي ودنه و قال: بس بس حرام كده اسكتوا انا مبحبهاش مبحبهاش وقام دخل الحمام و وقف تحت المياه لكي يطفيء النار الذي اشتعلت بداخله بسبب هذا الصراع و خلص و دخل لبس هدومه و ذهب الي السرير وذهب في ثبات عميق بعد تفكير عميق اليوم التالي تذهب عائلة محمود الي الصعيد في الصعيد في قصر الصياد وصلت عائلة محمود حنان: يا مرحب يا مرحب و تذهب ترتمي في احضان سوسن لانها اختها الصغيرة سوسن بدموع: وحشتيني اوي يا حنان حنان: و انتي اكتر يا سوسن، كيفك يا ابو مكة محمود: بخير يا حنان و انتي كيفك حنان: بخير يا اخوي محمود يقبل يد ولده: كيفك يا ابوي الصياد:الحمد لله يا ولدي سوسن:كيفك يا عمي الصياد:بخير يا بنتي مكة تقبل يد جدها: ازيك يا جدو الصياد: بخير يا حبيبتي مليكة: وسعي يا بت يا مكة خليني اسلم علي القمر دة الصياد: اه منك انتي يا جردة مليكة: كدة بردو يا جدو انا قردة الصياد: لاء يا ستى انتي زينة البنات ادهم: ازيك يا عمي واحشني اوي محمود: ازيك يا ادهم مش ادهم بردو ادهم: ايوة يا عمي الصياد: يلا اطلعوا ارتاحوا فوج عقبال الغدا محمود: ماشي يا ابوي يلا علي فوج الكل طلع فوق في غرفة مكة كانت غرفتها جنب غرفة ادم مكة: يووه اديني اهووه مشفتهوش بس ان شاء الله علي الغدا بعد شوية وصلت اية و هي بنت حمدان اية: انا وصلت الصياد:تعالي يا حبيبتي اية و هي تقبل يد جدها: وحشتني يا جدو الصياد: وانتي كمان وحشتيني يا جلبي الصياد: يلا اطلعي ارتاحي فوج علي فكرة عمك جيه و عمتك زمانها جاية هي و عيالها اية في هذة اللحظة قلبها دق بعنف اية: حاضر يا جدو و تطلع فوق و تطلع موبيلها وتتصل علي صاحبة عمرها و هي (لقاء)( اهداء الي صاحبتي لقاء) اية: الو يا لقاء الحقيني عمتي جاية انهاردة معني كدة ان (هادي) انا بخاف اوي لما بشوفه بتوتر قوي و قلبي بيدق بعنف و بحس اني ببقي مكشوفة اوي اني بحبه لقاء: اهدي بس يا بنتي واعقلي كدة و متبينيش حاجة و لو لقيتي نفسك هتتكشفي لا اما تعدي من 1 لي 100 لا اما تقومي علي طول و حاولي متبينيش حاجة اية: يا لقاء انا لما بشوفه اعصابي بتسيب بس هو مش حاسس بيا خالص لقاء: معلش يا حبيبتي ان شاء الله يحس بيكي اية: ان شاء الله يلا سلام بقي علشان هنام شوية لقاء: ماشي يا قلبي سلام اية: ماشي يا حبي في المساء في الصعيد علي السفرة الكل مجتمع الصياد،حمدان،محمود،سوسن،حنان،صافي،ادهم،مكة،مليكة هادي ماهي(ولاد صافي بنت الصياد) وهما قعدين ادم دخل عليهم ادم:السلام عليكم الجميع: و عليكم السلام ادم:ازيك يا عمي محمود: الحمد لله ازيك يا ادم ادم:الحمد لله ادم بيبص في وشوشهم عنيه وقعت علي مكة و مليكة بس في واحدة فيهم شدتو اوي عن التانية و قلبه دق ليها بسرعة يا تري مين فيهم الصياد: اعد يا ادم الصياد: انا جمعتكم انهاردة علشان عايز اقولكم علي حاجة مهمة محمود: خير يا ابوي الصياد:.................................................. الجميع بصدمة: نعم كده الحلقة خلصت يا تري اي اللي هيحصل يا تري الصياد قال اي يا تري ادم اتشد لمن كل دة هنعرفه في الحلقة الجايةالحلقة الثالثة رواية اسيرة الانتقام الصياد: انا جمعتكم علشان اجولكم اني عندي سرطان في الدم و ملهوش علاج الجميع بصدمة: نعم الصياد: واني جررت اني اجسم املاكي كيف ما رايد بس مش هجسمها علي عيالي حمدان بغضب: عاتجول اي يا ابوي كيف يعني مش هتجسم علينا املاكنا اومال هتجسمها علي مين اياك الصياد: بغضب جري اي يا حمدان عتعلي صوتك عليا اياك حمدان بهدوء مزيف: العفو يا ابوي الصياد: اني هجسم املاكي علي احفادي كيف ما اني عايز يعني هجسمها علي ( ادم، ادهم، هادي، مكة، مليكة، اية، ماهي) حمدان بغضب: يا عني يا ابوي هتجسم املاكنا علي شوية عيال الصياد: حمدان الاملاك دي املاكي و اني حر فيها اعمل فيها اللي اني عايزه و بعدين ملكش صالح بالموضع دة اخواتك محدش فيهم فتح خشمه يبجي انتي كمان متتحدتش الصياد يستكمل حديثه: وكمان عاوز اجولكم اني من بكرة احفادي عتنزل البندر و و هيشتغلوا كل اتنين مع بعض و هاشوف الارباح اللي كل اتنين حججوها و علي قد الارباح علي قد نصيب كل واحد فيكوا ادم: وكل اتنين دول مقصود بيهم مين يا جدي الصياد: كل واحد يختار و احدة تشتغل معاه هادي بتسرع: انا هختار مكة مكة بصدمة: انا مكة في نفسها: منك لله يا هادي كان عندي امل اشتغل معا ادم ادم في نفسه: هو انا مالي مضايق كدة ليه وانا مالي ما ياخدها انا اصلا مش عايز حد معايا الصياد: لاء يا هادي مكة لاء انت هتبجي معاك اية هادي بصدمة: اية مين يا جدي دي تشلني اية و الدموع في عينها: عن اذنكم الصياد: اية استني الصياد بغضب لهادي: مالها اية يا سيي هادي دي ست البنات كلهم هادي: بعدما ادرك ما تفاوه به: انا اسف يا اية مكنش قصدي الصياد: كل واحد يقول هو عاوز مين و انا في الاخر اجرر ماهي بتسرع: انا عاوزة ادم مليكة باندفاع: انا عاوزة ادهم محمود بص لمليكة بغضب الصياد: و انتي يا مكة مكة في نفسها: كان نفسي اقول ادم بس مش هينفع مكة: عادي يا جدو انا معنديش مشكلة ادم و كائنه قراءة ما بداخلها و حس بمشاعرها و عرف خجلها لذلك ابتسم علي حيائها وعلي انها غيرهم الصياد: بما ان اختيارتكم مش عجباني اني هجول حديتي و معرجعش فيه واصل الصياد: ادم و مكة، هادي و اية، وانت يا ادهم اني هميزك عنيهم عندك اختيارين تختار منهم لا اما مليكة او ماهي ادهم بعد تفكير: خلاص يا جدي انا هشتغل مع مليكة ماهي بغضب: يا سلام بقي و انا هشتغل مع مين الصياد: ماهي اتكلمي كويس انتي هتبقي مع خالد بشمهندش جد الدنيا و محترم و هيسافر معاكم بكرة ادم: ممكن اقول حاجة يا جدي الصياد: جول يا ولدي ادم: جدي انا عاوز ياسر يبقي معايا مبعرفش اشتغل من غيره مكة: وانا كمان يا جدي عاوزة واحدة صاحبتي تشتغل معايا ممكن الصياد: مفيش مشكلة خليهم هما الاتنين يشتغلوا مع بعض مكة و ادم في صوت واحد: شكرا يا جدي الصياد: دلوجتي تجدرو تجعدوا مع بعض و تتعرفوا علي بعض الاحفاد في صوت واحد: تمام يا جدي اما عن احساس الاحفاد فايختلف كل واحد عن التاني في منهم السعيد، الغاضب، الزهقان، الغامض ادم و مكة كل واحد في نفسه كان سعيد لكن مش مبين هادي. زهقان و مضايق،، اية. حسه بهادي و حسه بخانقته و مضايقة جدا لانه مش طايقها مليكة فرحانة لانها اعجبت بشكل ادهم بس هي متعرفش طباعه ادهم غامض عجبه شكل مليكة وابتعد عن ماهي لانه لا يطيقها و اخيرا ماهي. كانت غاضبة، حاقدة علي مكة لانها فازت بادم وتوعدت لمكة كل اتنين راحوا يقعدو في حته عند ادم و مكة ال**ت هو المسيطر علي الموقف حتي تحدث ادم ادم: بص يا مكة احنا هنشتغل مع بعض مينفعش تفضلي ساكته علي طول كده لازم تتكلمي و تتشاوري معايا ماشي هزت مكة راسها بمعني نعم ادم: قولت اي لازم تتكلمي مكة: حاضر ادم: سبحان الله متغيرتيش من و انتي صغيرة وانتي حلوة مكة بخجل: ميرسي و انت كمان متغيرتش كتير ادم: هو انتي فكراني من و انا صغير مكة و قد ادركت ما تفاوهت به قالت بتعلثم: يعني. اصل هو. ادم و هو حس بخاجلها و حس انها تكمن له مشاعر مثله: خلاص خلاص مال هدودك بقت حمرا كدة ليه مكة ابتسمت بخجل (و ها هي بداية قصة عشق سوف تبدء) عند ادهم و مليكة مليكة: بص يا شبح انا اختارتك علشان خوفت اشتغل لوحدي ادهم ببرود: مين قالك ان انا حابب اشتغل معاكي انا اختارتك انتي علشان انا مبحبش ماهي هو دة كل الموضوع مليكة: تمام كدة احنا اتفقنا و هنشتغل مع بعض عاوزين نبقي اصحاب علشان نقدر نحقق ارباح كبيرة ادهم بمرحه المعتاد: خلاص اشطا مليكة و هي تصافحه: اشطا يا معلم (و ها هي قصة عشق جديدة سوف تبدء) اما عند هادي و اية هادي حس بغلطه في اية هادي: اية انا اسف مكنش قصدي اية: خلاص يا هادي محصلش حاجة هادي: طب بص بقي لازم بنقي صافيين لبعض علشان نعرف نشتغل اية ببرود: ان شاء الله هادي لكي يلطف الجو: تعرفي انك بتبقي حلوة اوي و انتي مضايقة اية بابتسامة وقد نست ما تفاوه هادي به اية: طب و انا عادية ببقي و حشة هادي بابتسامة: مين قال كدة دا انتي بتبقي قمر اية بخجل: شكراً علي المجاملة هادي بابتسامة: انا بقول الحقيقة يا اية ها بقي صاف يا لبن اية: حليب يا قشطا اما عند ماهي: بقي انا ماهي اترمي مع حتة بشمهندس لا راح ولا جه وهي تاخد ادم تاخد الجمل بما حمل ماشي يا مكة اما واريتك دانا هفرمك استني بس عليا بعد ذلك يذهب كل فرد اللي غرفته ادم يذب الي غرفة جده يدق ادم علي الباب ويسمع صوت جده يقول: ادخل يا ولدي ادم: جدي انا عاوز اتكلم مع حضرتك شوية الصياد: تعالي يا ولدي في اي ادم: مكة يا جدي مش عارف مشاعري من ناحيتها الصياد بمكر: والله انت ادري واحد بنفسك ادم: ساعات بحس اني خايف عليها و عاوز افضل معاها و بتجنن لما حد يقرب منها دا انا كنت هض*ب هادي النهاردة بسبب انو اختارها هي بس مسكت نفسي بالعافية يبقي دة اي الصياد بمكر: جول انتي بجي ادم: يبقي دة حب بس انا خايف من الحب يا جدي الصياد: سيب نفسك يا ادم بلاش تظلم نفسك و تظلمها معاك يا ادم و مكة طيبة علي فكرة هي كمان بتحبك ادي نفسك فرصة يا ولدي و اديها هي كمان ويلا روح نام علشان هتسافر بكرة ادم: حاضر يا جدي في صباح اليوم التالي يستيقظ كل من في القصر علي صوت صريخ ياتي من غرفة مكة ليذهبوا الي غرفة مكة سريعا ويفتح ادم الباب و تتوسع عينهم مما راوه ادم بصدمة: مش معقول كدة الحلقة انتهت يا تري هما شافوا اي اهداء لي مريم اختي علي الغلاف الجميل دة ميرسي يا روما رواية اسيرة الانتقام الحلقة الرابعة في اليوم التالي صحيوا كلهم علي صوت صريخ ياتي من غرفة مكة ذهبوا سريعا و فتح ادم الباب ادم بصدمة: مش معقول محمود بصدمة اكبر: اي اللي طالعك فوق الدولاب يا مكة مكة من فوق الدولاب ببكاء: الحقني يا بابا في قطة علي السرير نظروا كلهم علي السرير لقوا قطة جميلة لونها ابيض و لون عيونها اخضر مكة ببكاء: علشان خاطري مش*ها انا هموت و فجاءة وهي بتتكلم رجلها انزلقت من فوق الدولاب مليكة جريت خدت القطة و طلعت برا مكة وقعت من فوق الدولاب و قبل ما توصل للارض كان ادم محاوطها باديه و شالها وهي بحركة تلقائية لفت اديها حولين رقبته و هما الاتنين تاهو في عيون بعض محمود جري علي مكة محمود: مكة انتي كويسة مكة: اه اه كويسة بس خراجوني من الاوضة دي محمود: ادم هات مكة وتعالي اي اوضة تانية علشان هي هتخاف تقعد هنا ادم: حاضر يا عمي الصياد: ادم هات مكة اوضتك علشان هي قريبة من اوضتها ادم: حاضر يا جدي وداها ادم اوضته و نايمها علي السرير ودراثها بالغطاء كويس ادم: ممكن افهم اي اللي حصل جوة مكة ببكاء: اصل اصل انا عندي فوبيا من القطط و انا نايمة حسيت بحاجة جنبي بتتحرك صحيت لقيتها في وشي ادم: طيب طيب خلاص متعيطيش خلاص يا ستي مفيش هنا قطط نامي شوية و انا هخلي مليكة تجهز شنطتك مكة بعد ان هدات: حاضر ادم شكرا اوي ادم في نفسه بتشكريني ليه بس دا انا قلبي كان هيقف بسببك يخرب بيت لون عنيكي يا شيخة ادم بابتسامة: مفيش شكر بنا تحت في قصر الصياد علي مائدة الطعام يجلس جميع افراد العائلة هبط ادم الي الاسفل الصياد: اجعد كول يا ولدي كل واحد يروح يحضر نفسه علشان تسافره كل واحد في عربيته مع شريكته الجميع: حاضر يا جدي ادم: مليكة معلش حضري شنطة مكة مليكة: اوك بعد ما صحيت مكة ذهبوا جميعا الي العربيات علشان يسافره ادم: مكة جدي قال انك هتركبي معايا مكة بخفوت: حاضر و ركبت جنبه عند ادهم و مليكة ادهم بمرح: يلا يا مليكة انا حطيت الشنط في العربية اي خدمة حطتلك شنطتك كمان مليكة بمرح: طبعا اومال انت بتاخد فلوس علي اي مش علشان تخدمني ادهم بصدمة مصتنعة: نعم نعم نعم اخدم مين يا ماما مليكة بمرح: طبعا يا بابا و لا انا مستهلش الخدمة ادهم بجراءة و هو ينظر لها من اولها لاسفلها: هو بصراحة من ناحية تستهلي فا انتي تستهلي مليكة ب**وف حاولت تدارية: طب يلا يا بابا علشان نمشي ادهم بعد ان راي احمرار وجهها مارادش احراجها اكثر: خلاص ياختي يلا قدامي هي بينها رحلة عسل ركبوا العربية و انطلقوا بها عند اية و هادي هادي حط الشنط في العربية هادي: يلا يا اية اركبي اية بهدوء: حاضر و ركبت هادي: ركب هو كمان هادي: اية ابوس ايدك متفضليش ساكتة طول الطريق علشان كدة هموت اية بغباء: طب هقول اي هادي و هو يمثل البكاء بطريقة مضحكة: ياني ياما اقول اي بس متقوليش حاجة يا اية انا اللي هقول هادي: اية تعالي ننزل نشتري حاجة من السوبر ماركت اية نزلت مع هادي هادي دخل عند مكان الشوكلاتة جاب كمية كبيرة قوي من نوع واحد و جاب شبسي و ببسي و كيكة و بسكوت بكميات كبيرة اية باستغراب: انت جايب الكميات دي كولها لمين هادي بابتسامة: ليكي انا عارف انك بتحبيهم و بتحبي نوع الشكولاتة دة اية بفرحة لانه يعرف عنها تفاصيل: ميرسي اوي بس انت عرفت منين ان انا بحب الشكولاتة دي هادي: انا عارف كل تفاصيلك يا اية يلا علشان نرجع ورجعوا ركبوا العربية و مشيوا عند ماهي ركبت مع خالد خالد: تحبي اجبلك حاجة يا انسة ماهي ماهي بضيق: لاء خالد و قد حس بضيقها: هو حضرتك مضايقة ماهي بزعيق: و بعدين بقي هتفضل ترغي كتير خالد بغضب بسبب زعقها: لو سمحتي يا انسة اتكلمي بادب اظاهر ان انا غلطان علشان بتكلم معاكي باحترام هماهي بغضب: لو سمحت اتكلم عدل خالد: لا عدل و لا عوج انا مش هتكلم خالص لحد لما نوصل ماهي: يكون احسن بردو بعد مرور عدة ساعات كان الكل وصل فيلا محمود الصياد ودخلوا فيها مليكة: ياااه الفيلا وحشتني اوي ادهم: دول هما يومين اللي غبتيهم عنها مليكة: اصل انا بحب هنا اوي علشان صحابي مليكة: يلا تصبحوا علي خير انا طلعة اوضتي ادم: طب احنا هنمش علشان مينفعش نقعد معاكوا هنا مكة: ادم انتو ممكن تقعدوا في ملحق الفيلا هو متوضب ادم: علشان منحبسش حريتكم ادهم بتسرع: يا عم حرام عليك يعني هي جابتلنا حل و انت بتعقدها ادم بغضب: لم نفسك يا ادهم مكة: خلاص يا ادم انتو مش هتحبسوا حريتنا ادم: خلاص هنروح هناك و انتو اطلعوا ارتاحوا مكة بابتسامة: ماشي ادم مشي خطوتين و بعدين رجع تاني ادم: مكة تصبحي علي جنة مكة: وانت من اهلها ذهب ادم، ادهم، هادي الي الملحق لكي يستريحوا حل المساء في فيلا محمود الصياد مكة: يلا يا بنات علشان نحط الاكل في الجنينة علشان ناكل سوا ماهي: انا مش فاهمة اي اللي انتي بتعملي دة ما كنا طلبنا دليفري مكة: انا مبحبش الاكل الدليفري مليكة: خلاص يا ماهي مكة مبتسمعش كلام حد اية: طب يلا تعالوا ساعدونا طلعوا البنات الاكل في الجنينة و ذهبت مكة علشان تنادي الشباب مكة و هي تدق علي بابا الملحق فتح ادهم الباب و هو عاري الص*ر مكة شهقت و حطت اديها علي وجهها ادهم: في اي يا بنتي مالك ادم بغضب و قد اعمته الغيرة جه من ورا ادهم: ادم اي اللي انت عملوا دة ادهم بخضة: في اي يا ادم ادم بغضب عامر: انت ازاي واقف كدة مكة جريت و هي مغمضة عيونها ادهم هنا ادرك انه عاري الص*ر ادهم: يا نهار اسود هي مكة شاف*ني كدة عندما قال ادهم هذة الجملة كان ادم بركان و انفجر ادم بصوت عالي: لا والله و انت لسه واخد بالك دلوقتي و قام ملكمه لكميه في وشه اطاحت به الارض ادم: حسابك معايا بعدين يا حيوان ادم جري ورا مكة و شدها من اديها و خدها علي جنب بعيد عن العيون ادم بغضب و عنف و هو بيشد علي اديها: انتي ازاي يا محترمة تسمحي لنفسك انك تشوفيه كدة مكة بدموع: ادم انت كدة بتوجعلي ايدي و كدة هت**رها ادم بغضب: لاء انا مش ه**رهالك بس دا انا هقطعهالك كمان مكة بدموع بسبب وجع اديها و كلام ادم القاسي ليها: يا ادم والله ما كنت اعرف انه هيفتح و هو كدة ادم بغضب: وانتي اي اللي جابك اصلا مكة بدموع: كنت جاية اناد*كم علشان تكلوا ادم بغضب اكبر: و مبعتيش اية ليه علي الاقل هي اختنا يعني عادي ان هي تشوفه كدة مكة بحب و وجع: كنت حبة ان انا اللي اندهلك و اقولك تعالي كول ادم و قد حس بواجعها و كمان بحبها رخي اديه عليها ادم ساب اديها و شدد علي خصلات شعره بغضب حتي لا ياذيها من كثرة الغضب مكة ببكاء: ادم انا اسفة انا والله ما كنت اعرف........... قاطعها ادم عندما اخذها في قبلة عنيفة يعاقبها فيها علي تصرفها الا**ق ادم بعد خمس دقائق فصل قبلته عن مكة بعدما احس انها بحاجة للهوا و اسند جبينه علي جبينها ادم: مكة فتحي عيونك مكة مغمضة عيونها و هزت راسها بمعني لاء ادم بابتسامة علي خجالها: مكة علشان خاطري فتحي عيونك مكة فتحت عيونها ببطيء مكة: اولا دة عقاب ليكي كل ما تغلطي هعقبك كدة ثانيا اخر مرة تيجي الملحق بعد كدة ابعتي اية ماشي مكة هزت راسها بمعني نعم ادم: مكة انا عايز اعترفلك اعتراف مكة: اعتراف اي ادم: مكة انا.......................... مكة بصدمة: مش معقولة
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD