bc

حبك لم ينسي

book_age12+
5
FOLLOW
1K
READ
others
drama
serious
like
intro-logo
Blurb

بطل الرواية هو زياد يعيش مع والدة و يحب بنت اسمها ملك و والده يعمل في شركة الخاصة هو و والده ملك مشتركون في شركة واحدة و كان زياد حبة لي ملك يزيد يوم بعد يوم و هيتجوزو و سوف يعيشو حياه سعيدة جدا مليئ بالحب فقط و سوف تكون ملك حامل بعد زواجهم بي و عند الولادة سوف تموت ملك و ستنجب بنت تشبها و سيحزن زياد كتيرا عليها و أنه قال إنه لم يتزوج ابدا بعد زوجته ملك لأن حبها لم ينسي

chap-preview
Free preview
البارت لاول
حبك لم ينسي بقلم ملك سامي زياد صحي من النوم الساعة ستة الصبح و اول ما صحي دخل الحمام الخاص بيه عشان يغسل وشه و بعد ما غسل وشة و بعد كده وقف قدام الدولاب بتاعه و طلع طقم شيك جدا من الدولاب و كان عبارة عن بنطلون جينز علي قميص ابيض و بعد كده بدأ زياد أنه يلبس هدو وفاءمة و اول ما خلص لبس مسك تليفونة و اتصل بي ملك في الوقت ده قال زياد بي ابتسامة صباح الفل يا ملك في الوقت ده قالت ملك بي ابتسامة صباح النور يا حبيبي اي لبست و لا لسة زياد بي هدوء اه يا حبيبتي لبست و انتي جهزتي ملك بي هدوء اه خلصت و قاعدة مستنياك زياد بي هدوء خلاص ماشي يا حبيبتي عشر دقايق و هتلاقيني عندك يا حبيبتي ملك بي بي ابتسامة خلاص ماشي يا زياد و انا مستنياك يلا سلام بعد كده قفل كل من زياد و ماك و بعد ما زياد قفل مع ملك طلع من اوضة و نزل تحت و كان متجه لي بابا الفيلا و في الوقت ده في حد قال بي هدوء رايح الجامعة دلوقتي يا زياد زياد في الوقت ده لف وشة و قال بي ابتسامة اه يا بابا هروح هعدي علي ملك اخدها و هنروح الجامعة علي طول في الوقت ده قال سمير والد زياد ماشي يا ابني يلا روح عشان ملك و ابقي سلملي عليها زياد بي هدوء حاضر يا بابا سلام و بعد كده طلع زياد من الفيلا و توجه ناحيت عرابيته و اول ما ركب العرابية طلع تليفونة و قال بي هدوء الو يا ملك بقولك اي انزلي يلا انا جاي ملك بي ابتسامة تمام ماشي و بعد كده قفل زياد مع ملك و توجه ناحية الفيلا بتاعتها و الفيلا بتاعت ملك جمب الفيلا بتاعت زياد للتوضيح بعد كده وصل زياد عند الفيلا بتاعت ملك و ملك كانت في الوقت ده طلعت من أوضاعا و نزلت تحت و اوقفها والدها و هو بيقولوا بي ابتسامة طب فين البوسة بتاعت بأبي طيب قبل ما تمشي في الوقت ده ملك رجعت و باست باباها و بعد كده قاتلك يلا سلام يا بابا عشان زياد واقف برة في الوقت ده قال مجدي والد ملك ماشي يا بنتي يلا عشان متتأخريش و بعد كده طلعت ملك من الفيلا بي سرعة و لقيت زياد واقف بالعرابيه بتاعته قدام الفيلا فا راحت ملك بي سرعة ناحية العرابية بتاعت زياد و ركبت و اول ما ركبت قالت بي ابتسامة ازيك يا حبيبي زياد بي ابتسامة الحمد الله يا حبيبتي انا بجد زهقت امتي بقي السنة دي تخلص عشان نتجوز بقي ملك بي ابتسامة هانت يا زياد كلها كام شهر و هنمتحن و نتخرج و نتجوز علي طول يا حبيبي زياد بي ابتسامة نفسي يعدو بي سرعة و الله الكام شهر دول بي سرعة ملك بي ابتسامة هيعدو بي سرعة بس انت يلا اطلع بينا علي الجامعة بدل ما احنا قاعدين كده في العرابية و المحاضرة تروح علينا في الوقت ده قال زياد بي ابتسامة حاضر يا ست البنات و بالفعل شغل زياد العرابية و انطلق علي الجامعة زياد و ماك في كلية حسابات و معلومات و دي اخر سنة ليهم هما لاتنين و ملك و زياد مخطوبين و هيتحوزو بعد ما يخلصو السنة دي في الوقت ده بقي وصل كل من زياد و ماك الجامعة و نزلو من العرابية و زياد راح مسك ايد ملك و بعد كده قال بي ابتسامة تاني مرة تعمليها تطلعي من العرابية قبل ما اقتحام الباب بتاع العرابية و امسك ايد يا ست البنات انتي فاهمة في الوقت ده ضحك ملك ضحكة بسيطة و قال بي ابتسامة حاضر يا زياد و بعد كده دخلو علي المحاضرة بتاعتهم و بعد ما دخلو المحاضرة بتاعتهم في شاب كان قاعد برة المحاضرة و شاف و سمع كل حاجة زياد و ملك قالوها فا قال الشاب ده لي بنت جمبه هو اي اللي انا شايفة ده هما مالهم و لا كأنهم خارجين من فيلم رومانسي قديم كده لي في الوقت ده البنت اللي كانت قاعدة جمب الشاب ده قالت له بي ابتسامة يا ابني دول زياد و ملك هو في حد في الجامعة هنا ميعرفش مين زياد و ملك دول و لا كأنهم روميو و جولييت دول عايشين احلا قصة حب بيحبو بعض من و هما عيال صغيرين و عمرهم ما اتفرقو ابدا و مخطوبين دلوقتي و هيجوزو السنة الجاية و هما لاتنين عمر ما حد فيهم حبه قل التاني خالص حتي لما بيتخانقو بجد انا بحسدهم علي اللي هما فيه ده في الوقت ده قال الشاب بي استغراب لا بجد دي اي قصة الحب دي و لا في الروايات يا بنتي بعد كده قالت البنت يلا اسكت بقي لحسن نحسدهم والد زياد بقي في الوقت ده طلع اوضة عشان يلبس و طلع بدلة من الدولاب و بدأ أنه يلبسها و بعد كده طلع من لاوضة بتاعته و طلع من الفيلا كلها و توجه ناحيت عرابيته و بعد كده انطلق لي الشركة بتاعته مجدي بقي والد ملك هو كمان كان في الوقت ده بيلبس عشان يروح علي الشركة بتاعته هو كمان تسريع لاحداث في الوقت ده خلص كل من زياد و ملك اول محاضرة ليهم و اول ما خلصو قال زياد بي هدوء تعالي يا حبيبتي نقعد علي الكافيتريا بتاعت الجامعة لغاية لما المحاضرة التانية تبدأ في الوقت ده قالت ملك بي ابتسامة تمام ماشي يا حبيبي يلا بينا و بالفعل توجه كل من زياد و ملك ناحيت الكافيتريا بتاعت الجامعة والد زياد بقي في الوقت ده كان وصل علي الشركة و اول ما وصل دخل علي مكتبة علي طول و في الوقت ده حد دخل لي والد زياد في مكتبة مجدي بي ابتسامة اهلا يا راجل سمير بي ابتسامة ازيك يا مجدي انت لسة جاي الشركة صح مجدي بي هدوء اه للتوضيح مجدي و سمير شركة في الشركة سمير بي ابتسامة امتي يا عم مجدي نفرح بالعيال كده و نبقي جدو بقي ياااه امتي ابقي جدو في الوقت ده قال مجدي بي أبتسامة هانت يا سمير كلها سنة و تسع شهور و هتبقي جدو يا عم سمير نفسي أشيل عيالهم و اشوفهم و هما بيكبرو زي زياد و ملك كده مجدي بي أبتسامة اه و الله يا سمير و انا كمان المهم لحسن اعيط اخبار السفقة الجديدة اي سمير بي هدوء تمام و زي الفل متقلقش انت يا مجدي في الوقت ده قال مجدي بي أبتسامة تمام يا سمير انا بقي هروح علي مكتبي سمير بي ابتسامة ماشي اه صح يا مجدي متنساش انت النهاردة معزوم عندي انت و ملوكة مجدي بي أبتسامة ماشي يا سمير مش هنتأخر اعمل كل الاكل اللي بحبة لوسمحت سمير ضاحكا لا هعمل لأكل اللي حبيبتي ملوكة بناحية بس في الوقت ده ضحك مجدي و قال تمام عادي ما هو كده كده لامل اللي بتحبة ملك هو نفس اللي بحبة يلا سلام انا رايح علي مكتبي سمير بي ابتسامة ماشي يا عم مجدي يلا امشي و بعد كده طلع مجدي من المكتب بتاع سمير و توجه علي المكتب بتاعه عشان يشوف الشغل اللي وراه زياد و ملك بقي كانو في الوقت ده كانو قاعدين بيشربو عصير في الكافيتريا بتاعت الجامعة كانو بيشربو عصير فراولة لانهم هما لاتنين بيحبو العصير الفراولة جدا و بعد ما خلصت العصير بتاع الفراولة زياد كان باصص لي ملك بي كل حب و مركز في عينيها جدا فا ا**فت ملك في الوقت ده و قالت بي خجل انت متنحل كده لي يا زياد في الوقت ده زياد قال بحب سرحان في عنيكي عنيكي اللي ملهاش مثيل اللي لون السما دي بحب عنيكي اوي لونها حلو أزرق نفسي اجيب بنت تبقي نفس لون عنيكي في الوقت ده قال ملك بي ابتسامة انشاء الله يا حبيبي تاخد عيني و تاخد منك انك ملامحك و حنيتك يا زياد في الوقت ده زياد قال بي ابتسامة بحبك يا ملك في الوقت ده ملك قالت طب اي مش هنطل المحاضرة التانية و لا أي و كانت هتقوم من مكانها بس زياد في الوقت ده مسك ايديها و قالها راحية علي فين انتي مش هامشي من هنا غير لما تردي علي اللي قولته في الوقت ده قالت ملك بي ابتسامة طب انت قولت اي و انا هرد زياد بي حب اممم قولت اني بحبك يا لوكة في الوقت ده قالت ملك بي صوت هامسا و انا كمان بحبك يا زياد زياد في الوقت ده قال تؤ تؤ تؤ مسمهاش زياد ملك بي ابتسامة فهمتك خلاص ماشي و انا كمان بحبك يا حبيبي في الوقت ده مازن ضحك و قال أيوة هو ده الكلام مش زياد في الوقت ده ملك قالت بي ابتسامة طب يلا بقي علشان المحاضرة يا زياد في الوقت ده زياد بص لي ملك و رفع احدي حاحبيه و قالت سلمي ضاحكة يا حبيبي يا حبيبي معلش زياد بي هدوء تمام يلا بينا بقي نروح علي المحاضرة تسريع لاحداث في الوقت ده كان كل من زياد و ملك خاصة المحاضرات بتاعتهم كلها و زياد قال بعد كده يلا بقي عشان نروح و بقولك صح هو عمو مجدي قالك انكم معزومين عندما النهاردة في الوقت ده قالت ملك بي ابتسامة اه عارفة بابا قايلي من امبارح زياد بي هدوء تمام يلا بينا بقي عشان اروحك عشان ترتاحي و شوفي هتعملي اي لغاية لما تيجو بليل ملك بي ابتسامة خلاص تمام ماشي يا زياد و في الوقت ده زياد و ملك راحو ناحيت العرابية عشان يروحو بعد وقت قصير وصل زياد ملك لي الفيلا بتاعتها و قبل ما ملك تنزل من العرابية قالت بي ابتسامة سلام يا حبيبي هتوحشني لغاية لما اشوفك تاني بليل زياد في الوقت ده مسك ايد ملك و باسها و قال بي ابتسامة و انتي هتوحشيني اكتر يا حبيبتي و بعد كده نزلت ملك من العربية بتاعت زياد و اتجهت علي الفيلا بتاعتنا علي طول و زياد بقي في الوقت ده كان هو كمان وصل الفيلا بتاعته و اول ما وصل قفل عرابيته و دخل الفيلا علطول و اتجه ناحيت المطبخ و قال الخادمة بي هدوء خلصتي لأكل و لا لسة يا خديجة يا عسل في الوقت ده الخادمة خديجة بصيت لي زياد بي ابتسامة و قالت هانت يا ابني و هيكون لأكل خلص في الوقت ده قال زياد بي ابتسامة ماشي يا خديجة انا طالع اريح شوية لو بابا جه وسؤل عليا قولي له إني نايم خديجة في الوقت ده قالت بي هدوء ماشي يا ابني و بعد كده زياد طلع علطول ناحية اوضة و اول ما دخل اوضة رمي نفسة علي السرير و قال بي ابتسامة هتوحشيني يا احلا ملك لغاية لما اشوفك بليل هنا و بعد كده قام زياد من علي السرير و بدأ أنه يغير هدومة و بعد ما غير هدومة راح زياد ناحيت السرير عشان ينام ساعة لغاية لما ملك و والدها مجدي يجو عندهم

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
8.0K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

حكاية بت الريف

read
2.0K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K
bc

زوجة عشوائية

read
2.4K
bc

عشقها المستحيل

read
16.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook