bc

كبرياء عنيده

book_age16+
17
FOLLOW
1K
READ
dark
comedy
like
intro-logo
Blurb

فتاه ذات كبرياء و عنيده لا تسمح لحد ان يفرض عليها شئ يتيمه و متمرده تعشق ام باباها هي من قامت بتربيته

chap-preview
Free preview
البارت الاول كبرياء عنيده
تشرق الشمس تعلن عن بداية يوم جديد لتسقط بأشعتها الذهبيه علي مياه البحر الاحمر في بيت كبير تستيقظ امراءة كبيره في السن تقوم و تذهب الي الغرفه التي بجانبها وهي تنادي علي فتاه " شروق قومي بقا يابت " تقلبت الفتاه و هي تدفن راسها في الوساده و شعرها حوليها بطريقه جميله جدا تتحدث بِنوم " عشر دقايق بس يا ستي و نبي عاوزه انام " امسكت سناء بل الوساده و تض*بها بها "يلا الساعه سبعه قومي بقا" تقول الفتاة وهي تزيح شعرها من علي عينيها فاتظهر عيونها الجميله الزرقاء التي تسحر من يراهم "خلاص هقوم ياسوسو حرام والله كده" خرجت سناء و هي تبتسم من قلبها علي دلع شروق لها "سوسو مره واحده" قامت شروق من علي السرير سريعً " لاء واحده واحده " كانت تنزل من علي الدرج امراءة عمرها 45سنه و يظهر علي عينها الحقد و الغيره و الشر و تقول بكل ما لديها من سخريه "هي الست هانم لسا نايمه" قامت سناء و نظرة لها بِق*ف "كانت بتذاكر طول الليل مش بتسمع اغاني زي بنتك ربنا يحميها يارب" نزلت فتاه جميله و لكن ملامح الجمال لا تظهر من الحقد الذي في عينها كانت تسمع اغاني و هي حبه جنة أنا عشت فيها قربه فرحة حلمت بيها ده اللي بيه اِحلو عمري ده اللي أنا هدي له عمري ياما ليالي بستنى لقاه، مهما قلت له واتحكى له مستحيل أوصف جماله رقة الدنيا في عيونه قلبي كان الله في عونه من اللي أنا حسيته معاه حبه جنة أنا عشت فيها قربه فرحة حلمت بيها ده اللي بيه اِحلو عمري ده اللي أنا هدي له عمري ياما ليالي بستنى لقاه، مهما قلت له واتحكى له مستحيل أوصف جماله رقة الدنيا في عيونه قلبي كان الله في عونه من اللي أنا حسيته معاه كل يوم ألقى روحي بتنده ليه ع العموم مش هخبي وأداري عليه إنه غيرني وسرقني وإن أنا اتعلقت بيه اللي فات من حياتي ضايع قبليه في حاجات حلوة حصلت لي على إيديه كل لحظة تزيد غلاوته وناوي يعمل ثاني إيه لما أغمض قلبي شايفه اِسمي غنوة ما بين شفايفه صوته أجمل صوت نداني اِبتسامته مطمناني يوماتي بالي عليه مشغول بالأمانة وبصراحة كنت عمري ما هلقى راحة لولا بالصدفة لقيته اللي بالغالي اِشتريته منايا أعيش وياه على طول كل يوم ألقى روحي بتنده ليه ع العموم (ع العموم) مش هخبي وأداري عليه إنه غيرني وسرقني وإن أنا اتعلقت بيه (اللي فات من حياتي ضايع قبليه (قبليه في حاجات حلوة حصلت لي على إيديه كل لحظة تزيد غلاوته وناوي يعمل ثاني إيه ألقى روحي بتنده ليه، مش هخبي وأداري عليه إنه غيرني وسرقني إن أنا اتعلقت بيه اللي فات من حياتي ضايع قبليه في حاجات حلوة حصلت لي على إيديه كل لحظة تزيد غلاوته وناوي يعمل ثاني إيه كل يوم ألقى روحي بتنده ليه ع العموم مش هخبي وأداري عليه إنه غيرني وسرقني وإن أنا اتعلقت بيه اللي فات من حياتي ضايع قبليه في حاجات حلوة حصلت لي على إيديه كل لحظة تزيد غلاوته وناوي يعمل ثاني إيه نزعت منار السماعه من اذنها و قالت بسخريه " علي اساس هتكون دكتوره بقا دي اخرها.... " خرجت الجميله من غرفتها و هي تنظر الي منار " انتِ مالك انا اكون دكتوره او لا دي حاجه بتاعتي أنا خليكي في حالك يا بتاعت حبه جنه " وينزل رجل كبير في العمر قاسي " انتِ بتكلمي بنت عمك كده ازاي يابت انتِ" لم تخاف شروق من ذالك الرجل " الي مش سكته وكل يوم كده هي ملهاش علاقه بيا منار وهي تجلس ,,,طب فين الاكل يابت دي بقا مليش علاقه بيها شروق ,,,أنا مش خدمه هنا أنا ليا نص البيت والأكل مليش علاقه بيه وتتدخل سناء وتحاول أنا تهدأ الوضع ,,,,الاكل اهو يامنار ومليكش دعوه ب شروق تعمل او لا شروق بتذاكر ويجلس الجميع علي السفره في **ت ويقطع هذا ال**ت الشب الجميل الذي ينزل علي السلم وهو يقول: من غيري بتخنوني ويضحك الجميع وتقول سناء ,,,تعاله ويجلس معاهم وتنزل فتاه ليست جميله اوي وتقول ب غل ,,,,اوعي كده ياشروق أنا عاوزه اعد هنا شروق ,,,في اماكن كتير مفيش غير هنا ولا اي روفيدا ,,,,أنا عاوزه اعد هنا منار ب غل ,,,طب اوعي ياشروق ليها شروق ,,,لا وتذهب روفيدا :علي كرسي اخر بعد الفطار تذهب شروق الي الغرفه وتغير ملابسها وتخرج ويقول آدم ب حب :راحه فين كده شروق ب ابتسامه :هخرج اشتري حاجات ادم :طب استني هاجي معاكي ويذهب مع شروق وتذهب روفيدا الي امها منار وتقول :بيحبها وهيتجوزها ياماما اعمل اي منار بي حقد :وحياتك عندي انت الي هتتجوزيها بس استني عشان اعرف اظبط الدنيا روفيدا :ماشي لم اشوف ?????????????????? شروق :فتاه جميله جدا عيونها زرقاء وشعرها طويل ولونه أ**د وهي في تلاته ثانوي علمي علوم وهي عمرها 18سنه وطيبه وبتعرف تاخد حقه وهي وحيده وابوها وامها ماتو من وهي صغيره وهي بتحب سناء جدا هي الي مربيها منار :مرات عم شروق بتكرها جدا لانها اجمل من بنتها عمرها 45 سنه محمود :عم شروق وجوز منار وهو بيحب مراتو وبيسمع كلامه عمره 50سنه روفيدا :بتحب ادم وبتكرها شروق جدا وهي في جامعه تجاريه قسم محاسبه وهي عيونها بني وشعرها اسود ادم:شاب جميل جدا وبيحب شروق جدا وهو مهندس وطويل وعيونها عسلي وشعره اسود شروق وآدم برا البيت وشروق اشترت كل الي كانت عاوزه....... يتحدث آدم ب تعب "يلا نروح ياشروق انا تعبت اوي اي كل دا"..... شروق بستسلام وقالت :ماشي يلا وذهب ادم وشروق الي المنزل..... علي باب المنزل كانت روفيدا واقفه مستنيا...... روفيدا وهي تنظر الي شروق بكل ق*ف" اي التأخير دا.... شروق وهي تنظر نفس النظره "انت مالك روفيدا وهي تتكلم ب غضب" بت اتكلمي عدل عشان هاانادي لي ماما" شروق :غوري يابت وتدخل شروق وتنادي سناء "تعالي ياشروق" شروق وهي تضحك " مالك ياسوسو" سناء "شروق عاوزكي تكوني دكتوره شاطره وملكيش علاقه بي روفيدا ومنار يااابنتي" شروق :متخفيش انا اعرف اخد حقي كويس سناء :بطلي العند دا واسمعي الكلام شروق :هشوف سناء :أنا قولتلك وبعد فتره تنزل منار علي السلم وهي تتحدث في الهاتف مع ابنها منار : وحشني يااسر اوي اسر :وانت كمان ياماما منار :هاتيجي امتا اسر :كمان شهر كده منار :ماشي ياحبيبي مع السلامه وتقفل منار مع أسر وتنظر لي شروق بي اق*ف وتقول :روفيدا فين سناء :مع ادم أعده منار :ماشي وتدخل منار وتجلس وتذهب شروق الي الغرفه وتذاكر بعد ساعتين كان ادم راح لي شروق ادم :بتعملي اي شروق :بذاكر زي ماشايف ادم وعيونه كلها حب :ماتيجي معايا البلد عند أهالي ياشروق شروق :امتا ادم :بعد لم تخلصي امتحانات شروق :يعني كمان شهر ادم :ايوه شروق :ماشي ياعم وتدخل روفيدا شروق بي اق*ف :بت انتي ازاي تدخلي الأوضه كده من غير لم تستأذني روفيدا. هي تجلس :ادخل زي ماانا عاوزه شروق :وحيات امك روفيدا :بطلي السلوك الزباله دا تتحدث شروق وهي تقوم من علي السرير وتمسك روفيدا وترميمها براا :أنا هوريكي السلوك الزباله ادم بي ضحك :يخربيتك ياشروق شروق :دي بت رخمه ادم :معاكي حق وبعد شويه يخرج ادم وبعد شهر كانت شروق خلصت كل الامتحانات وحضرت نفسها لي السفر مع ادم وقالت لي سناء في مطار مصر كان اسر وصل مطار مصر وبعد ساعه مشيت شروق مع ادم علي البلد في اسوان وكانت شروق مبسوطه جدا عشان مع ادم ادم وهو يقود السياره : شروق انت عارفه مين جي انهارده شروق وهي تنظر إلي ادم :مين يعني ادم :العصبي المغرور شروق :اسر ادم :ايوه شروق وهي تبتسم :جي ليه ادم :عادي بقا شروق :هو كده مش هيرجع تاني عشان خلص صح ادم :اه يااستي شروق :هو لسا بدري ادم :ايوه شروق :طب أنا شويه أنا بقا في بيت العائلة بيت الحج محسن يدخل شاب غايه في الجمال طويل القمه ولديه عضلات شكلها جذاب ويدخل بي كل غرور وتذهب إليها روفيدا وتحضنو :وحشتني ياأبيه ااسر اسر وهي يحضنها بشده :وانت كمان فين ماما والعيله روفيدا :جوه ويدخل اسر وتذهب منار إليها وتحضنو وتذهب سناء وتحضنو وكذالك محمود ??????? اسر :شاب وسيم جدا وعصبي ومغرور دكتور قلب متعلم براا مصر عمره 27سنه ?????? في هذه اللحظه يرن هاتف سناء فاتذهب سناء الي الهاتف وتبتسم :الوو ياشوشو شروق وهي في السياره تتحدث :اي ياسوسو خدي الدواء سناء تبتسم عشان شروق بي تهتم بيها :اه انتي وصلتي ولا لسا شروق :لسا شويه صغيره سناء :طب هو اسبوع وتيجي يابت شروق وهي تضحك :أنا لسا روحت عشان ارجع سناء بي كل حب :خلي بالك من نفسك شروق :حاضر وتقفل سناء الهاتف ولكن اسر كان يلاحظ الموقف ويتحدث بي استغراب ظاهر :هي شروق فين ,وترد عليها منار وهي تجلس وتقول بي سخريه"راحت مع ادم أسوان "ويستغرب اسر من هذا الكلام ويرد عليها ,,,ازاي يعني ؛وتدخل سناء في هذا الحوار "أنا قولتها تروح عشان خلصت امتحانات ولكن يقطعها صوته الرجولي "ازاي تخرج مع ادم في سفر كمان من غير لم حد يكون موجود اي يخليها تروح هناك " سناء قالت:أنا قولتلها وبس ومشيت سناء ،وترد منار "اطلع غير هدومك واستريح "ويذهب الي الشقه ويغير ملابسها ويذهب في نوم عميق وتذهب عند الجميله شروق بعد وصلهم الي أسوان ذهبت مع ادم الي البيت الكبير وكان شكلها قديم ولكن كبير جدا دخلت وهي في حالة من الذهول وأحبها الجميع ولكن هناك أحد كانت عيونها تنظر لها بي افتراس فقد اعجب بي جسدها وشكلها وكان يريده وذهب واخد ادم في حضنو :وحشني ويرد عليها ادم بي حب "وانت كمان وحشني اوي "ويتحدث بي خبث "دي شروق " ادم "ايوه "ويرد "عامله اي ياشروق " شروق بي ابتسامه جذابا "تمام " وينظر لها ب اعجاب واضح ،،،،، مصطفى "مهندس معماري طويل وجميل ويعشق الإناث عمره 27سنه ..... وتتحدث فتاه قالت :يلا تعالو اطلعو فوق عشان تستريحو وتذهب شروق الي غرفة وآدم هو الاخر الي غرفة آخره منه (هي الي كانت بتتكلم )"اخت ادم وفرحها كمان اسبوعين مدرسه وهتتجوز ابن خالتها عمرهااا 26سنه .....الساعه التاسعه مساء كان يرن هاتف شروق وفتحت عينها الجميله وأخدت الهاتف شروق بً صّوٌتٌ کْلَوٌ نِوٌمً" آلَوٌ"وٌتٌتٌحًدٍثً سِنِآء "مًشُ بًتٌردٍ مًنِ آلَآوٌلَ لَيَ يَآبًت هاااا" شروق بً ضحًکْ ??"آهّدٍيَ بًسِ كنت نايمه بعد لم جينا "سناء بً عتاب" طب مقولتيش لي "شروق وهي تذهب الي الشنطه بتاعت الملابس بتاعتها "حقك عليا وبعدين انت مش هتيجي فرح منه ولا اي ياسوسو "سناء "هاجي طبعا وكمان كلو هيجي بس قبل الفرح بً يَوٌمً" شروق"ماشي عاوزه حاجه"سناء ب حب"عاوزه سلمتك وقفلت سناء مع شروق ولكن قطعه تفكير شروق في البس صوت الباب وتذهب شروق عند الباب وتفتح وتتفاجأه ب منه منه قالت "مش يلا عشان العشاء " شروق وهي تشد منه الي الغرفه"تعالي بس هاتي معايا هدوم البسها"وتضحك منه منه"ماشي ياستي كل دا عشان كده "وبعد شويه منه قالت:دا هيكون حلو..... شروق قالت:اوك...... كانت شوف تذهب منه ولكن قطعها صوت شروق وهي تقول:منه هو انت لي مكنتيش بتيجي القاهره....... منه وهي تجلس "بصي ياشروق احنا هنا صعيده ومفيش بنات بتخرج وكمان مفيش بنات بتتعلم بس الحمدلله انا اتعلمت ومدرسه بس هنا غير اي مكان هنا التفكير ان البت ملهاش في غير بيت جوزها وعشان كده بيقولو لي التعليم هي اخره انها تظبط البيت وتعمل الاكل من الاخر زيها زي الخدامه بي الفرق ان الخدامه بتستريح انما الست لا عشان لزم تكون مظبطه نفسها لا حد لم يجي جوزها ومش مهم هي تعبانه او لا هنا الكل ب يدوس علي الست فهمتي بقا وكمان متفتحيش الموضوع دا تاني عشان محدش يزعلك متزعليش مني عشان بقولك كده بس عشان انت بت خالي...... Stop........ ماذا قالت:بنت خالي!يعني شروق منه بنت عمتها!!......اااااااه بحسب شروق راحت مع ادم وهو مش قريبه حسيت انها بترسم علي الواد يلا طلع تفكيري غلط.........مين فكر زي كده؟ وقال ان كلام اسر صح ازاي تروح معاه لوحدها عشان كده سناء خليتها تروح ونرجع تاني عند البطاله بتاعتنا......شروق قالت:ماشي مش يلا البس عشان جعانه فاتضحك منه علي طريقه شوشو (معلش بقا ياجماعه ندلع شروق شويه دي انا شكيت فيها ??)...... وخرجت منه وغيرت شوشو ملابسها.....ونزلت ولكن هناك صوت عالي ما هذا الصوت تنزل شروق علي السلم وقالت فتاه صغيره في السن عمرها.....لا يتجوز 8سنوات "تعالي ياحلوه هنا انت عينك حلوه كده ازاي وبعيدين جدي جوه وهو وادم ولو دخلتي جدو هيزعق فيكي فاتعالي اعدي معايا فتضحك شروق بي شده علي هذه الجميله "انت اسمك اي ياصغنن" اسمي "قمر"شروق ب كل حب"قمر وانت قمر فعلآ" قمر ب كل طفوله"انت عينك جميله كده ازاي انا عاوزه زيك "ضحكت شروق علي طفولتها "دي خلقت ربنا وانت قمر ب عينك السمره دي وبعيد انا جعانه" وتأخد الفتاه من شنطتها الي في غرفه"خدي كلي بسكوت"تضحك شروق وتأخد منها"Thanks" تستعجب الفتاه جدا وقالت "اي الي قولتيه دا" شروق "كلمه ب الانجليزي يعني شكرا"ويظهر الحزن علي وجها وتحدث:انا عاوزه اتكلم انجليزي....... شروق "لي لسا مدخلتيش المدرسه "وتبكي الفتاه وقالت:كنت عاوزه اروح بس بابا مش عاوز هو انا لي مرحش زي مؤمن اخويا هو انا لو كنت ولد كنت هروح لي انا بنت انا كان نفسي اكون ولد عشان اروح المدرسه"وتبكي ب حرقت قلب علي حالها..........شروق تحاول ان تساعدها"خلاص انا هخليكي تروحي بس لزم تكوني شطوره" وتبتسم الفتاه جدا وكان هذا اول امل الفتاه ولكن هذا الشي سوف يقوم ب حرب علي شروق وتخسر اغل شخص في حياتها ولكن سوف يعطيها الله احسن منو ولكن الجميع سوف ينظر الي شروق ويقول هي الي خسرانا ولكن هي سوف تكون سعيده عشان سبب في فرحت بنت ولكن مزعلتش كانت متمسكه ب الصبر لا انه كانت صح ولكن قلبها ينزف علي حبيبها.......هاانفهم الكلام كويس البارات "يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ} ﴿البقرة " " ذهبت كل منهم......شروق وهي كانت تسير علي السلم انحرفت رجلها وكانت سوف تسقط ولكن هناك من احطا خصرها شعرت شروق بان هناك يد قويه امسكت بها من خصرها وشدها عليها حتا اصتدمت ب ص*روه ولكن هي لم تري من هو الذي انفذها........... امسكت شروق واحست ب الامان ورفعت نظره وكان من لا يختر علي البال او العقل نعم هو يكون المغرور اسر (طبعا كلو قال ادم ?) اسر ب زعيق "مش تحسبي ياغ*يه" .... شروق انفعلت "انت زي تقولي كده ياطويل ياااهبل" وكان اسر سوف يرد ولكن قطع صوتها سيوفي وهي مستغرب من وجود اسر "اي دا اسر انت جيت امتا ياابني".... اسر وهو يذهب الي السيوفي ويسلم عليه"جيت امبارح ولسا جي اسوان دلوقتي"..... السيوفي" طب روح استريح في الاوضه بتاعتك "...... Stop طبعا في ناس مش فاهمه من قريب مين سناء تكون اخت السيوفي........ السيوفي لديه 3بنات سناء عندها ولادين واحد عايش وهو محمود والتاني ميت الي هو ابو شروق ....... منار وام شروق اخوات ولاد السيوفي ومتجوزين ولاد عمتهم انما. البنت الاخيره اسمها اميره وعندها ولد وبنت والولد هيتجوز منه لحد هنا في حاجه مش مفهومه....... ♕♕♕♕ ونرجع تاني..........دخلت منار وروفيدا وسناء وذهبت سناء الي شروق وقالت ب عتاب شديد:مش تحسبي ياابنتي كان زمانك واقعه لو مكنش اسر جيه ......شروق "انا كنت ماشيه بس رجلي اتعوجت وبعدين مش المفروض تيجيو بعد اسبوع ولا اي " سناء "اصل اسر كان لزم يجي عشان بيعمل مشروع او حاجه لي ....... وحكت كل الي حصل _&&&&& فلاش باك ذهب اسر وكان الجميع يحضر نفسو لي السفر وقالت روفيدا" كنت اروح احسن مع ادم شروق تروح ب عربيه وانا اروح موصلات ..... منار "لمي هدومك ياابت واسكتي" بعد ساعات جاء اسر وكان يركب سياره فخمه جدا وجميله.....دخل اسر وقال:مش يلا بقا......كانت الدهشه علي وجه الكل ولكن قطع هذا اسر وهو يقول:انا كنت بشتغل وانا في تركيه ومعاياا فلوس كتير الحمدلله وابل لم اسافر كنت فاتح مشروع مع واحد والمشروع كبر الحمدلله ويلا بقا عشان منتأخرش..... ♕♕♕♕♕♕ ونرجع تاني شروق وهي تذهب الي السرير "طب يلا نام ياسوسو ذهبت سناء ونامت علي السرير المقابل لي شروق وذهبت روفيدا الي غرفه واسر الي غرفه ومنار ومحمود الي الغرفه ونامو جميعآ........ صباح يوم جديد تشرق الشمس وتعلن عن يوم جديد خارج غرفه كانت تقف قمر وتنادي بصوت عالي وتقول: افتحي ياااشروق الباب انا جده ازعل منك......استيقظت شروق علي صوت قمر قامت شروق سريعآ وفتحت الباب وكان هذا الوقت خرج اسر وشااهد شروق ولكن غضب غضبآ شديده لاان شروق فتحت الباب ولم تلبس الحجاب.....ذهب اسر الي شروق وقال بصوت روجولي غاضب:ازاي ياااهاانم تخرجي كده من غير الحجاب......لاحظت شروق انها لم تلبس الحجاب"اي دا انا نسيت ودخلت وقمر معاه ولبست وكانت سوف تخرج ولكن ذهب اسر .....شروق وهي تلعن أسر "اي قله الذوق دي " ولكن قطع كلامه قمر حينما تحدث "يلا ننزل يااشروق نفطر أمعاهم" (معاهم) قالت شروق وهي تدخل الغرفه واقفا الباب :طب استني هطلع لبس ليا يااختي " ...وذهبت شروق وأخرجت فستان جميل لونه ازرق وكان هناك حزام عند خصره لونه احمر وكانت جميله جدا  في بيت العائلة بيت الحج محسن يدخل شاب غايه في الجمال طويل القمه ولديه عضلات شكلها جذاب ويدخل بي كل غرور وتذهب إليها روفيدا وتحضنو :وحشتني ياأبيه ااسر اسر وهي يحضنها بشده :وانت كمان فين ماما والعيله روفيدا :جوه ويدخل اسر وتذهب منار إليها وتحضنو وتذهب سناء وتحضنو وكذالك محمود ??????? اسر :شاب وسيم جدا وعصبي ومغرور دكتور قلب متعلم براا مصر عمره 27سنه ?????? في هذه اللحظه يرن هاتف سناء فاتذهب سناء الي الهاتف وتبتسم :الوو ياشوشو شروق وهي في السياره تتحدث :اي ياسوسو خدي الدواء سناء تبتسم عشان شروق بي تهتم بيها :اه انتي وصلتي ولا لسا شروق :لسا شويه صغيره سناء :طب هو اسبوع وتيجي يابت شروق وهي تضحك :أنا لسا روحت عشان ارجع سناء بي كل حب :خلي بالك من نفسك شروق :حاضر وتقفل سناء الهاتف ولكن اسر كان يلاحظ الموقف ويتحدث بي استغراب ظاهر :هي شروق فين ,وترد عليها منار وهي تجلس وتقول بي سخريه"راحت مع ادم أسوان "ويستغرب اسر من هذا الكلام ويرد عليها ,,,ازاي يعني ؛وتدخل سناء في هذا الحوار "أنا قولتها تروح عشان خلصت امتحانات ولكن يقطعها صوته الرجولي "ازاي تخرج مع ادم في سفر كمان من غير لم حد يكون موجود اي يخليها تروح هناك " سناء قالت:أنا قولتلها وبس ومشيت سناء ،وترد منار "اطلع غير هدومك واستريح "ويذهب الي الشقه ويغير ملابسها ويذهب في نوم عميق وتذهب عند الجميله شروق بعد وصلهم الي أسوان ذهبت مع ادم الي البيت الكبير وكان شكلها قديم ولكن كبير جدا دخلت وهي في حالة من الذهول وأحبها الجميع ولكن هناك أحد كانت عيونها تنظر لها بي افتراس فقد اعجب بي جسدها وشكلها وكان يريده وذهب واخد ادم في حضنو :وحشني ويرد عليها ادم بي حب "وانت كمان وحشني اوي "ويتحدث بي خبث "دي شروق " ادم "ايوه "ويرد "عامله اي ياشروق " شروق بي ابتسامه جذابا "تمام " وينظر لها ب اعجاب واضح ،،،،، مصطفى "مهندس معماري طويل وجميل ويعشق الإناث عمره 27سنه ..... وتتحدث فتاه قالت :يلا تعالو اطلعو فوق عشان تستريحو وتذهب شروق الي غرفة وآدم هو الاخر الي غرفة آخره منه (هي الي كانت بتتكلم )"اخت ادم وفرحها كمان اسبوعين مدرسه وهتتجوز ابن خالتها عمرهااا 26سنه .....الساعه التاسعه مساء كان يرن هاتف شروق وفتحت عينها الجميله وأخدت الهاتف شروق بً صّوٌتٌ کْلَوٌ نِوٌمً" آلَوٌ"وٌتٌتٌحًدٍثً سِنِآء "مًشُ بًتٌردٍ مًنِ آلَآوٌلَ لَيَ يَآبًت هاااا" شروق بً ضحًکْ ??"آهّدٍيَ بًسِ كنت نايمه بعد لم جينا "سناء بً عتاب" طب مقولتيش لي "شروق وهي تذهب الي الشنطه بتاعت الملابس بتاعتها "حقك عليا وبعدين انت مش هتيجي فرح منه ولا اي ياسوسو "سناء "هاجي طبعا وكمان كلو هيجي بس قبل الفرح بً يَوٌمً" شروق"ماشي عاوزه حاجه"سناء ب حب"عاوزه سلمتك وقفلت سناء مع شروق ولكن قطعه تفكير شروق في البس صوت الباب وتذهب شروق عند الباب وتفتح وتتفاجأه ب منه منه قالت "مش يلا عشان العشاء " شروق وهي تشد منه الي الغرفه"تعالي بس هاتي معايا هدوم البسها"وتضحك منه منه"ماشي ياستي كل دا عشان كده "وبعد شويه منه قالت:دا هيكون حلو..... شروق قالت:اوك...... كانت شوف تذهب منه ولكن قطعها صوت شروق وهي تقول:منه هو انت لي مكنتيش بتيجي القاهره....... منه وهي تجلس "بصي ياشروق احنا هنا صعيده ومفيش بنات بتخرج وكمان مفيش بنات بتتعلم بس الحمدلله انا اتعلمت ومدرسه بس هنا غير اي مكان هنا التفكير ان البت ملهاش في غير بيت جوزها وعشان كده بيقولو لي التعليم هي اخره انها تظبط البيت وتعمل الاكل من الاخر زيها زي الخدامه بي الفرق ان الخدامه بتستريح انما الست لا عشان لزم تكون مظبطه نفسها لا حد لم يجي جوزها ومش مهم هي تعبانه او لا هنا الكل ب يدوس علي الست فهمتي بقا وكمان متفتحيش الموضوع دا تاني عشان محدش يزعلك متزعليش مني عشان بقولك كده بس عشان انت بت خالي...... Stop........ ماذا قالت:بنت خالي!يعني شروق منه بنت عمتها!!......اااااااه بحسب شروق راحت مع ادم وهو مش قريبه حسيت انها بترسم علي الواد يلا طلع تفكيري غلط.........مين فكر زي كده؟ وقال ان كلام اسر صح ازاي تروح معاه لوحدها عشان كده سناء خليتها تروح ونرجع تاني عند البطاله بتاعتنا......شروق قالت:ماشي مش يلا البس عشان جعانه فاتضحك منه علي طريقه شوشو (معلش بقا ياجماعه ندلع شروق شويه دي انا شكيت فيها ??)...... وخرجت منه وغيرت شوشو ملابسها.....ونزلت ولكن هناك صوت عالي ما هذا الصوت تنزل شروق علي السلم وقالت فتاه صغيره في السن عمرها.....لا يتجوز 8سنوات "تعالي ياحلوه هنا انت عينك حلوه كده ازاي وبعيدين جدي جوه وهو وادم ولو دخلتي جدو هيزعق فيكي فاتعالي اعدي معايا فتضحك شروق بي شده علي هذه الجميله "انت اسمك اي ياصغنن" اسمي "قمر"شروق ب كل حب"قمر وانت قمر فعلآ" قمر ب كل طفوله"انت عينك جميله كده ازاي انا عاوزه زيك "ضحكت شروق علي طفولتها "دي خلقت ربنا وانت قمر ب عينك السمره دي وبعيد ان

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook