البارت 3

799 Words
" ذهبت كل منهم......شروق وهي كانت تسير علي السلم انحرفت رجلها وكانت سوف تسقط ولكن هناك من احطا خصرها شعرت شروق بان هناك يد قويه امسكت بها من خصرها وشدها عليها حتا اصتدمت ب ص*روه ولكن هي لم تري من هو الذي انفذها........... امسكت شروق واحست ب الامان ورفعت نظره وكان من لا يختر علي البال او العقل نعم هو يكون المغرور اسر (طبعا كلو قال ادم ?) اسر ب زعيق "مش تحسبي ياغ*يه" .... شروق انفعلت "انت زي تقولي كده ياطويل ياااهبل" وكان اسر سوف يرد ولكن قطع صوتها سيوفي وهي مستغرب من وجود اسر "اي دا اسر انت جيت امتا ياابني".... اسر وهو يذهب الي السيوفي ويسلم عليه"جيت امبارح ولسا جي اسوان دلوقتي"..... السيوفي" طب روح استريح في الاوضه بتاعتك "...... Stop طبعا في ناس مش فاهمه من قريب مين سناء تكون اخت السيوفي........ السيوفي لديه 3بنات سناء عندها ولادين واحد عايش وهو محمود والتاني ميت الي هو ابو شروق ....... منار وام شروق اخوات ولاد السيوفي ومتجوزين ولاد عمتهم انما. البنت الاخيره اسمها اميره وعندها ولد وبنت والولد هيتجوز منه لحد هنا في حاجه مش مفهومه....... ♕♕♕♕ ونرجع تاني..........دخلت منار وروفيدا وسناء وذهبت سناء الي شروق وقالت ب عتاب شديد:مش تحسبي ياابنتي كان زمانك واقعه لو مكنش اسر جيه ......شروق "انا كنت ماشيه بس رجلي اتعوجت وبعدين مش المفروض تيجيو بعد اسبوع ولا اي " سناء "اصل اسر كان لزم يجي عشان بيعمل مشروع او حاجه لي ....... وحكت كل الي حصل _&&&&& فلاش باك ذهب اسر وكان الجميع يحضر نفسو لي السفر وقالت روفيدا" كنت اروح احسن مع ادم شروق تروح ب عربيه وانا اروح موصلات ..... منار "لمي هدومك ياابت واسكتي" بعد ساعات جاء اسر وكان يركب سياره فخمه جدا وجميله.....دخل اسر وقال:مش يلا بقا......كانت الدهشه علي وجه الكل ولكن قطع هذا اسر وهو يقول:انا كنت بشتغل وانا في تركيه ومعاياا فلوس كتير الحمدلله وابل لم اسافر كنت فاتح مشروع مع واحد والمشروع كبر الحمدلله ويلا بقا عشان منتأخرش..... ♕♕♕♕♕♕ ونرجع تاني شروق وهي تذهب الي السرير "طب يلا نام ياسوسو ذهبت سناء ونامت علي السرير المقابل لي شروق وذهبت روفيدا الي غرفه واسر الي غرفه ومنار ومحمود الي الغرفه ونامو جميعآ........ صباح يوم جديد تشرق الشمس وتعلن عن يوم جديد خارج غرفه كانت تقف قمر وتنادي بصوت عالي وتقول: افتحي ياااشروق الباب انا جده ازعل منك......استيقظت شروق علي صوت قمر قامت شروق سريعآ وفتحت الباب وكان هذا الوقت خرج اسر وشااهد شروق ولكن غضب غضبآ شديده لاان شروق فتحت الباب ولم تلبس الحجاب.....ذهب اسر الي شروق وقال بصوت روجولي غاضب:ازاي ياااهاانم تخرجي كده من غير الحجاب......لاحظت شروق انها لم تلبس الحجاب"اي دا انا نسيت ودخلت وقمر معاه ولبست وكانت سوف تخرج ولكن ذهب اسر .....شروق وهي تلعن أسر "اي قله الذوق دي " ولكن قطع كلامه قمر حينما تحدث "يلا ننزل يااشروق نفطر أمعاهم" (معاهم) قالت شروق وهي تدخل الغرفه واقفا الباب :طب استني هطلع لبس ليا يااختي " ...وذهبت شروق وأخرجت فستان جميل لونه ازرق وكان هناك حزام عند خصره لونه احمر وكانت جميله جدا وقفت شمس كي تشاهد رد فعل مراد علي الحديث الذي سوف تتفوه فريده بيه اتي مراد عندما راي فريده تجلس بجوار ساميه " السلام عليكم " رد الجميع " عامله اي يا مرات عمي " قامت فريده و نظرة الي شمس و بعد ذالك نظرة الي مراد و قالت: الحمد الله بس عمك مات و انا جايه عشان الدفن و العزه.... كانت ساميه تنظر الي شمس الذي لم يتغير ملامح و جهه بعد سماع خبر موت محسن و ذهبت الي المنزل دون كلمه، كان الاستغراب علي وجهه ساميه قال مراد بذهول و زعل: ازاي دا فريده بملل " عمل حدثه " احس مراد بملل فريده " ياريت ترتاحي و انا ها حضر كل حاجه " ذهبت فريده كي تستريح، و ذهب مراد كي يجهز كل شئ ( لم تتذكر فريده مراد اللي عندما تريد منو شئ) رنت ساميه علي مجهول من هو المجهول؟..... ________________________ في السياره كانت تقود وعد السياره الي طريق الاقصر عندما علمت بموت محسن، سمعت رنين الهاتف اخذت الهاتف و ردت " الو " رد اسر بحب عندم سمع صوتها " صباح الجمال هااا موافقه اروح اتقدم لي مين " ابتسمت وعد علي تسرع اسر و بِنبره مليئ بل الخجل و الحياء " موافقه بس هتروح لي مراد ابن عمتي في الاقصر " قال اسر بسرعة: خلاص هقوم البس و اروح ليه و انتِ تعالي معايا... وعد " انا علي طريق الاقصر عشان هروح لي شمس اعزيها في ابوها " فهم اسر " قصدك ان محسن مات " قالت وعد: ايوه يابني انت متعرفش.. انفزع اسر " مات امتي بس " استغربت وعد من اسر " في اي بس مات الصبح " قال اسر: مدام فريده هناك صح.. كان الاستغراب يزداد اكتر، لماذا يسال اسر عن فريده " اه هناك في حاجه " قال اسر و هو يقفل الهاتف: لاء انا هقفل عشان هروح الاقصر...... قفل اسر، و علامات الاستغراب علي وجهه وعد و لكن رنت علي شمس لم ترد عليها خافت عليها كتيرً....
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD