بارت 4
نور بخبث /قريب جدا هتعرف يا.... عقرب الداخلية .
غادرت و تركته وسط صدمته و تفكيره بها فكيف عرفت بأنه ال*قرب وكيف لها ان تنظر ببرود وهى ترى أشخاص بيقتلوا امامها فالشخص الطبيعى امام كل هذا سيصاب بالرعب الا اذا قد رأى أحد يقتل امامه او انه....... قتل من قبل ولكن كيف يكاد يجن من التفكير
يا ترى انت مين يا نور و حكايتك ايه بالظبط
اتمنى انك متكونيش زى ما فكرت...
بس اوعدك وعد ال*قرب انى مش هسيبك بعد ما سرقتى قلبى....
تن*د بتفكير وحيرة تملأ قلبه، و قام باتصال ليزيل الفوضى التى سببها.
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
داخل الحفلة و قد قام معتز ومحمود بعد ما غمز لهم أدهم وبقى هو وورد فقط
أدهم بخبث /ايه الحلاوة دى يا وردى
ورد /مطلبتش رايك يا غتت وحل عنى احسنلك
أدهم /والله ل**نك دا الى هيجبلك الكافية
ورد /تتكفى على وشك ما تقوم بعدها يابعيد
أدهم/بتت انت لمى نفسك ازاى تكلمى زوجك بالطريقة دى
ورد /هو البعيد غبى ولا غبى قولتلك عشم ابليس فى الجنه
أدهم/مش هرد انا هوريكى افعال نفسي اعرف بس انت ازاى صحبت نور هى ملاك وانت استغفر الله العظيم
ورد بصدمة /أنت قولت أيه! مين دي الي ملاك؟
أدهم باستغراب /نور مالك اتصدمتي كدة ليه
ورد ولسة مصدومة /انت متأكد بتقول عل نور ملاك
أدهم /ايوة وبريئة ول**نها مش مترين زى حالاتك
ورد وهى بتفتكر نور كانت بتعمل فيها ايه وتبتلع ريقها بتوتر فنور ع** ما يقول، من الممكن أن تكون أي شيء إلا.... ملاك.
أدهم /انت روحتى فين يا بنتــــ
نور /ورد تعالى عايزاكى
نور اخدت ورد على جنب وسط استغراب أدهم
نور /اطلعى جهزى حاجتك هنرجع القاهرة
ورد بصدمة /ليه مش على أساس نفضل اسبوع
نور بحدة /مش بعيد كلامى مرتين وكلامى يتنفذ فاهمة
نور بخوف /حاضر حالا
صعدت نور أيضاً وجمعت أشياءها وأمسكت هاتفها لتتصل على شخص ولم تمر ثانية حتى رد الطرف الآخر...
نور بصيغة أمر /فريق ال*قرب يرجع حالا من الاجازة وقفلت وبصت بشرود
ماشي ياشيطان تريد معركة سأعطيك الحرب انت من بدأت بالعلب بنار وفى الاخر هتكون نهايتك رماد وابتسمت بخبث
وكانت ورد قد جمعت أشياء وغادروا بإتجاه القاهرة
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخل آدم مكان الحفلة وبحث بعينيه على نور ولم يجدها واتجه لرفاقه وأخذهم إلى الغرفة.
محمود /انت كنت فين كل دا ومالك سرحان ليه
آدم /كان فى هجوم بس خلصت منهم
أدهم /مين وازاى متقولناش احنا مش فريق
آدم/أدهم مش وقتك المهم انتوا شوفتوا نور
معتز /انا شفتها دخلت الحفلة واخدت ورد على جنب واتكلموا سوا واستغربت لما لقيت ملامح صدمة من ورد وبعدين اتحولت لخوف وطلعت لغرفتها بس الغريب ان نور فضلت هادية
أدهم/فى حاجة غريبة جدا وبعدين ايه دخل نور دلوقتي فى كلامنا
آدم بغموض/نور دى حكاية لوحدها ومش سهلة زى ما احنا شايفنها
أدهم /فعلا انا كنت بتكلم مع ورد واول ما قلت ان نور ملاك اتصدمت ومكنتش مصدقة انى بصف نور بالملاك وسرحت للحظة وشفت نظرة خوف وتوتر فى عنيها بس اختفوا بسرعة وقبل ما افهم نور كانت وصلت واخدتها
قاطع حديثهم اتصال وظهرت على آدم علامات الاستغراب و رد واستمع للجهة التانية وقال
آدم /تمام بافندم
محمود /مين دا
آدم /دا حضرت اللوا وامرنا نرجع حالا القاهرة من غير مناقشة واما نوصل هنعرف ليه
معتز /دا عمرها ما حصلت هو فى ايه النهاردة داحنا مكملناش يومين اجازة الاول هجوم عليك ودلوقتي الاجازة اتلغت
آدم /هنعرف المهم انتوا دلوقتي جهزوا حاجتكوا هنرجع القاهرة وانا دقايق وراجع تكونوا خلصتوا
وخرج من غير ما يسمع ردهم وخرج يبحث عن نور قبل ما يغادر لازم يفهم
و ذهب لغرفة نور فوجها فارغة ولا أثر لهم، وعرف من مشرف الفندق انها غادرت وحاول أن يصل لاسمها و لكنها كانت مسجلة بحجز ليس اسمها الحقيقى بل اسم مستعار، و زاد استغرابه وغضبه فأين ذهبت واختفت و كأنها لم تكن ولم يستطيع الوصول لاى معلومة عنها فقد اختفت فى لحظات وتركته من غير أن يفهم او تشرحه له ولكن كان فى داخله شعور بأنهم سيلتقوا من جديد، كيف و أين ليس مهمًا على الإطلاق لكن المهم أنه واثق بأنه سيعثر عليها عاجلًا أم آجلًا.
عاد لغرفته وجمع أشياءه وغادر هو و باقي الفريق.
" في السيارة "
أدهم /انا هتجنن من التفكير نور وورد اختفوا بالسرعة دى ازاى وليه
معتز وهو يض*ب كف على كف /لا ومش عارفين نوصل لاى خيط ولا معلومة عنهم
محمود /فعلاً حاجة تحير وصدق آدم لما قال ان نور فيها حاجة غريبة
آدم بتفكير/انا متأكد دلوقتي انهم الاتنين مش أشخاص عدية ولازم نعرف هما مين وليه اختفوا بالطريقة دى.....
و**توا و كل تركيزهم منصب بما جرى خلال اليومين السابقين لعلهم يصلوا لأي خيط أو اجابة لتساؤلاتهم التي لا تنتهي...
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
" بعد ساعات من السفر وصلوا على مشارف الفجر وذهب كل واحد لبيته ليرتاحوا وغطوا فى نوم عيميق من التعب والتفكير
ــــــــــــــــ واستيقظوا فى اليوم التالى وذهبوا لعملهم وليعرفوا ماذا حدث لاستدعائهم السريع للقاهرة
داخل مكتب اللوا وأدوا التحية
آدم /ممكن نعرف يا فندم ليه تم الغاء الاجازة
اللوا /اوامر وصلتنى وكمان فى مهمة كبيرة انتوا مكلفين بيها بس مش لوحدكم
آدم /ازاى يعنى
اللوا /قصدى انكم هتشاركوا فريق الوحش فى المهمة دى
معتز بصدمة /انت قصدك وحش الداخلية ورجل المهمات المستحيلة
أدهم /انا سمعت ان محدش يقدر يقف قصاده ولا يعترض أوامره
اللوا /مش بس كدة فريقه هيحضر وهتشتركوا فى المهمة و الوحش هيكون القائد فى المهمة دى
آدم بغضب /ازاى يعنى دا فريقى وانا المسئول عنه و المهمة هنقدر بيها لوحدنا من غير حد ولا هو رتبته اعلى عشان يبقا القائد
اللوا بتوضيح/ الموضوع مش موضوع رتب دى آوامر عليا يا آدم ومفيش نقاش فيها والمهمة كبيرة ومش اى مهمة
آدم بضيق/مهمة ايه لدرجة ان فريق ال*قرب ميقدرش عليها لوحده
اللوا /معرفش عنها حاجة ولو تعرف الوحش فالمهمات الى بيكون فيها معلوماتها سرية والاوامر عُليا والفريق هيوصل فى أى وقت
وخرج
آدم بغضب /مين الوحش دا
أدهم /انت متعرفوش دا رجل المهمات المستحيلة وليه كمية بطولات عظيمة و اسمه مسمع وحتى وزير الداخلية بنفسه ميقدرش يعترض أوامره
معتز /و كمان عرفت ان محدش يعرف اسمه او شكله و لما بيظهر بيكون مقنع
و يقدر يدخل أى مكان من غير ما حد يحس
محمود/وكمان فريقه فيه ثعبان النت وثعلب الجيش يعنى فريق لا يستهان به
بصراحة انا متشوق اتعرف ع الوحش وفريقه
أدهم /بمعنى اذا كان فريقنا فريق ال*قرب فريق المهمات الصعبة، ففريق الوحش فريق المهمات المستحيلة، من الآخر الوحش دا لغز وتعاملنا معاه هيفيدنا كتير.
آدم بملل/خلصتوا مدح فى الوحش... دلوقتي اتفضلوا نتدرب عما الفريق يوصل.
فى ساحة التدريب وعند انتظارهم وصول فريق الوحش و تحولت ملامح وجوههم للتفاجأ عندما وجدوا ساحة التدريب فارغة لتتحول ملامحهم من الاستغراب للصدمة عندما.....
... يتبع....
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
أين اختفت نور وكيف......؟
و هل ستظهر من جديد فى حياة آدم....؟
و لماذا تخاف منها ورد.....؟
و من هو وحش الداخلية، و ما هي المهمة التى سيكلفون بها.....؟