bc

رواية"ال*قرب ووحش الداخلية"

book_age12+
37
FOLLOW
1K
READ
others
dark
drama
mystery
like
intro-logo
Blurb

هي غامضة، لا تشبه أحد ولا أحد يُشبهها، ساحرة الجمال، ماضيها ومن هي ومن أين أتت؟ مجهول.

أما هو فأحبها ووثق بها فخدعته، فهل سيغفر لها لها أم سينتقم منها؟!

chap-preview
Free preview
part 1
بارت 1 صوت ض*ب نار، ومواجهة شرسة من الجهتين ويقف هو بطلته الواثقة، وعينيه الحادة، ونظرته الثاقبة، ويطلق النار بكل قوة ومهارة عالية؛ فتصيب الهدف فورًا... وبعد دقائق كان قد انتهى الهجوم وتم النصر والقضاء على المهربين وعاد الفريق بقائده للمديرية. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ "داخل مكتب" اللوا بفخر: أحسنتم يا رجالة ومهمة موفقة بدون خسائر ودا المتوقع من فريق ال*قرب وتمت ترقيتكم المقدم أدم "ال*قرب" إلىٰ رتبة عقيد و الرائد ومعتز ومحمود وأدهم إلى رتبة مقدم ال*قرب: أن شاء الله نكون عند ثقتك دايمًا يا فندم اللوا: انا متأكد من كدة ومكافأة ليكم اجازة لمدة اسبوع محمد بفرحة: أن شاءالله يخليك يا فندم أدهم: بجد متشكرين لكرم حضرتك اللوا: دا انتو ما صدقتوا عموما تستاهلوا بعد تعبكم ودلوقتي اسيبكم وبالتوفيق يا رجالة محمود بحماس: يااااه أخيرًا اجازة أدهم: وهنصيع بقا ونعيش حياتنا معتز بحماس : طبعًا يا بني ونشقت مزز آدم وهو يض*ب كفًا على كف و قد فقد صبره منهم. ال*قرب: حسبي الله ونعم الوكيل فيكم دا منظر ظابط منك له دا انتو اخيركم بياعين خضار أدهم بضيق : بالله عليك يا آدم اعتقنا و خلينا نفرفش و ندخل دنيا محمود: اه حرام بجد احنا بقالنا اكتر من شهر مُتمرمطين بفضل حضرتك وتدريباتك الي تهد احنا بشر برضو من حقنا نعيش سوا معتز: ربنا يخليك يا أخي نفسنا ندخل دنيا آدم بحدة: ما تظبط يالا منك له جرا ايه وانا مستعد أظبطكم بنفسي معتز و محمود و أدهم بخوف: تمام يا فندم أدم بشبه ابتسامة على منظرهم: وبمناسبة الترقية بعد ساعتين تكونوا ظبطوا أموركم وهنسافر النهاردة قالوا جميعًا بفرحة محمود: الله عليك يا بوص معتز: ان شاء الله تتستر يارب أدهم: متشكرين يا رجولة و ضحكوا و خرجوا بعد مشقة و تعب فال*قرب "آدم"لا يرحم أحد في العمل حتى و إن كانوا أصدقائه. نتعرف بالالقاب.. "آدم" ملقب بال*قرب لذكاءه، وعقله المدبر، وهو قائد الفريق. "أدهم" الملقب بالفهد لسرعته، و تصرفه السريع. "معتز" الملقب بالدنجوان لقدرته على **ب الحوار مع أي شخص. "محمود" الملقب بالقناص و يتميز بدقة تصويبه على الهدف. وهم أفراد فرقة ال*قرب، من أشهر فرق الداخلية و رجال المهمات الصعبة، و كل مهماتهم ناجحة. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ في الجانب الآخر _ ما الاخبار؟ = سيدي لقد فاز الفريق مرة أخرى وفشلت العملية أصبح ال*قرب وفريقه يمثلون خطرًا بالنسبة لنا. _ معك حق، لقد عبث معنا وسيدفع الثمن غاليًا فلا أحد يلعب معي وينجو بفعلته، ذكرني أن نبعث له هدية تليق به وننظر ماذا سيفعل = أمرك سيدي ــــــ ـــــــ ـــــــ ـــــــ ــــــ"بعد ساعتين" ـــــ ـــــ ــــ ـــ كانوا رتبوا أمورهم، وودعوا أهلهم ما عدا آدم فأهله متوفين، وانطلقوا بسيارة آدم، واحدة من أحدث الموديلات، و أثناء الطريق و حديثهم و مزاحههم حيث ينطلقون بسرعة عالية على الطريق السريع، و فجأة وجدوا آدم يهدئ السرعة بطريقة غريبة بلا داعي، نظروا على الطريق و صدموا عندما رأوا فتاة وتقريبًا من الواضح أن سيارتها تعطلت و تشاور في منتصف الطريق لهم .. أوقفوا السيارة ليروا ما الأمر و بمجرد ما إلتفتت لهم الفتاة حتى شردوا بجمالها محمود: يا لااااهوي عـ الجمال معتز: يا بوي يا ولد صاروخ أرض جو محترم. أدهم: عيب يا بني منك له احنا عندنا اخوات آدم نظر لهم بحدة ف**توا وونظر هو للفتاة التي قد سمعت بالفعل كلام معتز ومحمود وتجاهلته تمامًا و لم تعرهم اهتمامًا، و كانت بالرغم انها محجبة وملابسها محتشمة، إلا أن جمالها فائق، وكأنه سحر تسحر أي شخص يراها، وملامحها كملاك سقط علىٰ الأرض بعيناها الزرقاء كالبحر وملامحها الغامضة، والملائيكية. أدم بجدية: خير يا أنسة _ممكن تلفون أعمل مكالمة لأن العربية اتعطلت وفوني فصل شحن وسوري لو ازعجتكم. معتز بسرعة/ لا طبعًا احنا نطول القمر بنفسه يزعجنا. الفتاة بحدة / أفندم. آدم نظر لمعتز نظرة جعلته يبتلع ريقه ورجع خطوة للخلف معتز بخوف من نظرة أدم /قصدي احنا ولاد بلد وفي الخدمة. أدم بجدية / مفيش شبكة في المنطقة دي وصعب حد يعدي منها ممكن تركبي معانا نوصلك و أما نوصل تقدري تكلمي شركة صيانة هتجبهالك لحد عندك. البنت بتفكير / بس ... و بصت للشباب آدم بمقاطعة / حضرتك مفيش قدامك خيار تاني، وبالنسبة ان احنا كلنا رجالة متقلقيش احنا امان ومحدش هيزعجك البنت / اوك شكرًا آدم /العفو، حضرتك راحة أى مكان في الغردقة البنت /فندق ـــــــــــــ أدهم /دا نفس الفندق الى احنا رايحينه البنت /اشطااا يبقى طريقنا واحد محمود/اشطااا واوو شكلك هتتفقي معانا يا... البنت / نور أدم / اهلاً أعرفك أدهم وجه يسلم نور / سوري مش بسلم أدهم/ عادى و لا يهمك و رجع ايده باحراج آدم/ و دا محمود ...... و معتز...... و شاور على نفسه آدم نور /اتشرفت بمعرفتكم وركبوا العربية باتجاه الغردقة.. "في العربية" نور بامتنان / متشكرة تاني يا شباب معدش فى حد شهم في اليومين دول. أدهم /مفيش داعي للشكر. معتز بفضول/انت راحة بقا الغردقة سياحة؟ نور /يعني تقدر تقول منها شغل ومنها تغير جو. محمود /ليه انت بتشتغلى ايه نور /في البزنس معتز /انت لهجتك مصرية بس شكلك مش مصرية نور /لأ أنا مصرية وبعدين ايه أنا حاسة أن أنتم بتحققوا معايا أدهم /لا و لا تحقيق ولا حاجة بس المهنة بقا أثرت عليهم نور بتفكير /اممم ليه بتشتغلوا ايه استنوا اخمن أنتم ظباط صح أدهم بذهول /عرفتي ازاي. نور/ من طريقتكم في الكلام يا برنس. معتز بضحكة / بعد برنس دي اتأكدت انك مصرية. نور لادم / أنت ساكت ليه؟ أدهم /لا هو كدة دايمًا مش بيتكلم كتير آدم ببرود /قصدك مش بحب الرغي زي حضراتكم نور بضحكة / قصف جبهة محترم. بعد ساعات و الشباب أحبوا نور و طريقتها وكلامها وشخصيتها، و آدم كان مُنزعج من كلامهم مع نور و شعر بغضب لم يعرف سببه. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ بعد ساعتين وصل الجميع للفندق و شكرتهم نور مرة أخرى، وأرسلت مندوب شركة الصيانة ليحضر لها السيارة، و صعد كل واحد لغرفته بعد مشقة السفر . و في آخر الليل، خرجت نور لتتمشى قليلًا خارج الفندق شاردة في التفكير و فجأة ظهر أمامها مجموعة شباب سكرانين. شاب بغمزة / الحلو ماشي لوحده ليه. شاب 2/ عيب حتى داحنا ولاد بلد يا مزة تعالي وهنظبطك نور بخبث في نفسها / أنت منتظر ردة فعلي عشان تتدخل تمام بس أنت الـ اخترت وابتسمت بخبث وكانت ردة فعلها لا تخطر على بال أحد. يتبع... انظر لساعة هاتفك الآن. استغفر حتى تأتي الدقيقة التي بعدها ♡ ـــــ ـــ ــــ ـــــ ــــ ــــ ــــ ــــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ــــ ــــ ـــ ــــ يا ترى من هي نور، وما هي حكايتها .....؟ و من يراقب نور ومنتظر ردة فعلها و من ثم ينقذها..؟ و كيف ستكون ردة فعل نور .... ؟ ــ ــــ سنعرف كل ذلك في الفصل القادم ـــ ـــ

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

Heart Beat Mind

read
1.2K
bc

رواية ☘︎"متاهة حُبك"☘︎

read
1K
bc

أسير هوسك

read
8.9K
bc

The half night

read
1.3K
bc

الطاغيَة النّاسِكْ

read
1K
bc

عندما تتقلد الشياطين

read
1.9K
bc

روايات بقلم / نورهان القربي قوة و جبروت امرأة ( الجزء الاول)

read
1.2K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook