بارت 2
شاب آخر /ايه يا مزة احنا نعجبك بردوا
نور ببتسامة والشباب مستغربين أنها مبتسمة ولم تكن خائفة بتاتًا بالع** تقف بثقة و ثبات وذلك جذب استغرابهم..
نور بخبث/ قدامكم تلات خيارات
اول واحد هتختفوا من وشي
التاني هتفضلوا وتندموا
التالت هنلعب مع بعض
وا بتسامتها زادت و من ثم أكملت: بس أنا أفضل الأخير
ها اخترتوا إيه؟
شاب١/ مع أني مفهمتش بس احنا هنوريكي اللعب إلي على أصوله يا قمر.
نور /يبقا اخترتوا التالت
و ابتسمت بخبث
وسط استغرابهم و استغراب الشخص الذي يراقبها و لم يفهم ماذا تقصد بالتحديد ولكن المؤكد أن ابتسامتها تلك ليست وراءها خير ....
وبدأ الشباب يقتربوا منها و هي ترجع للخلف و ما زالت مبتسمة، و بمجرد ما تقدم أحدهم منها خطوة حتى رفعت قدمها أمامه فسقط ووقع على وجهه وأما الثاني نظر لها بغضب و هي لا تزال على ابتسامتها و من أخرجت من حقيبتها كور صغيرة وتبدوا غريبة.
نور بخبث وهي تلقي الكورة بوجهه/اشقط يا شاطر وجت الكورة على وشه واول ما جت على وشه انفجرت على شكل سلطة بس بتحرق وفضل يصوت من الالم
ونور تضحك
التالت و بمجرد ما حاول أن يوضع يده عليها ليمسك بها
نور / تؤ تؤ ايدك لتوحشك يا لولو
و ألقت عليه نفس الكورة فظل يصرخ من الالم
أول واحد قام و نظر لنور بصدمة و على أصحابه الذين يصرخون من الألم
نور و هى تقترب منه بخطوات بطيئة/ تحب تجرب يا شاطر
لم تكمل كلامها حتى وجدته يجرى مع اصحابه بخوف منها و أصحابه ما زالوا يصرخون من الم السائل الذي ألقته عليهم ...
أما نور فظلت تضحك على منظرهم و لم يكن هناك أحد في الشارع غيرهم، و من ثم توقفت عن الضحك و قالت /على فكرة ممكن تطلع
خرج الشخص بصدمة من أنها عرفت أنه موجود ويراقبها ...
نور بسخرية/ متوقعتش انك بتتف*ج بس
آدم بسخرية مماثلة/كنت هدخل بس بعد الـ شوفته مفيش داعي.
نور / بتراقبني ليه؟
أدم ببرود/ مش براقبك كنت ماشي بالصدفة و شوفتك ولما شوفت الشباب بيدايقوكي كنت هدخل بس بصراحة حبيت اشوف رد فعلك و بعدين ادخل بس ملقتش داعى وانت قومتي بالواجب
نور بتفكير /اتوقعت كدة.
آدم بفضول /انت ايه الـ رشتيه عليهم دا وعرفتي ازاي أني موجود هنا؟
نور بخبث /سر المهنة يا باشا وبعدين انا مش أي حد
آدم /بصراحة عجبني الـ عملتيه وأنك مخفتيش لأن أكتر شيء بكرهه الضعف وشرف ليا لو تقبلي نبقا صحاب.
نور بتفكير / بشرط
آدم وهو بيرفع حاجب/ من اولها خلاص بلاها الصحوبية
نور بضحكة ساحرة /لا يا بابا انسى هو لعب عيال، عمومًا يا سيدي عشان نبقا صحاب اولا الناس الكئيبة زى حالاتك متنفعنيش عايزة اشوف ابتسامة دا اولا ثانيًا..ضريبة صداقتنا عايزة بو** شوكلاتة كبييييييير وبيتزا و كانز و ....
آدم بضحكة لأول مرة /الله يخريبيت عقلك هو لسه في كمان
نور /ايوة ياعم كدة ابتسم وبعدين انا صداقتي غالية انا مش أي حد
آدم /انت مشكله بحد زاتها
قالها وهو يمد يده وأكمل أصدقاء؟
نور /اصدقاء ونظرة ليده و خلعت سلسلة كانت ترتديها ووضعتها في يده لكي لا تسبب له احراجًا
أدم تذكر أنها لا تسلم على رجال/ سوري نسيت
و بيبص للسلسلة باستغراب
نور /اعتبرها رمز صداقتنا
**ت لبرهة ثمم قال
آدم /اوك امممم ممكن اسألك سؤال لو مش هتدايقي
نور /اكيد احنا بقينا صحاب
آدم /هما اهلك سايبينك تسافرى لوحدك ازاى وواضح انك من عيلة محترمة ومتحفظة والبنات الى بأخلاقك للاسف مش موجودة
نور /انا يتيمة أهلى متوفين من وانا صغيرة وعايشة لوحدي
آدم /طلعنا زى بعض
نور /انت بردوا اهلك متوفين
آدم وعيناه امتلأت غموض وأومأ لها
نور بحزن/احساس صعب لما تلاقى نفسك وحيد من غير أهل ولا حد يخاف عليك او يطمن عليك ويسأل عنك
آدم /بالتعود خلاص معدش فيه احساس
نور /هتحاول تقتل احساسك وتنسا بس كل ما تهرب منه هتلاقي نفسك بترجعله، الهرب مش حل لازم تواجه ألمك لتهزمه ليفضل يعذبك
آدم /ايه يا بنتب الحكمة دى
نور /بتحاول تهرب من الموضوع بس ماشي يا كابتن براحتك.
آدم /مش بهرب بس مبحبش اتكلم فى الموضوع دا
نور في نفسها ( هيجى يوم و هخليك تتكلم وتطلع كل شيء جواك وهترتاح وعد مني يا عقرب )
زي ما تحب يلا بينا بقا نرجع ننام عشان الوقت اتأخر
و رجعوا إلى الفندق و كل واحدٍ فيهم دخل غرفته...
"عند آدم"
'عقله' انت ايه حصلك يا آدم من امتا بتصاحب
'قلبه' بس هي مختلفة وببقا سعيد لاول مرة معاها وبرتاح لما بشوفها
عقله...لا فوق لنفسك واياك تتعلق بجد أو تخلي حد يقرب منك أو تفتح قلبك لحد.
قلبه... هحاول مع إن أول ما بشوفها بحس كأنها سحر بتغيب عقلي قدامها
عقله.... بس انت ولا تعرف عنها حاجة وأكيد هتبعد عنك وهتتخلى عنك وبكرة تشوف.....
يووووه انا مش هخلص من التفكر هروح انام
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
في صباح اليوم التالي''
نزل آدم ليتناول فطاره ووجد أصحابه بانتظاره وجلسوا يفطروا....
أدهم بترحيب /صباح الخير ياصاحبي
آدم /صباح النور
معتز /سلام يا كبير
محمود /اهلا يا بوص
وبدأوا يكلوا بشراهة
آدم /ايه يابني منك له الاكل مش هيهرب
معتز /مش هيهرب بس هيخلص وبيخ*فوا الاكل من بعض وكأنهم أطفال
آدم بفقد أمل /مفيش فايدة فيكم حسبى الله ونعم الوكيل
و خلال دقائق كانوا مسحوا الاطباق وآدم بيتف*ج بس
آدم بسخرية /اجبلكم المطعم كله بالمرة عشان تشبعوا
محمود /فعلاً احنا محتاجين نتغذا
أدهم /ياريت والله تبقى وجبت معانا
معتز بتركيز /مش دى نور
نظروا لها وآدم كان منزعج لأنهم مهتمين بها وفجأة ابتسمت وبنت جميلة جدا دخلت لتجري عليها باحتضان واشتياق...
معتز ببلاهة /هو ايه يا جماعة حتى اصحابها مزز بغباء...
أدهم والبنت الى شافها سحرته
آدم بحدة /جرا ايه اتعدلوا وانت يا أستاذ معتز فى ايه ما تلم نفسك
وانت يا أدهم سرحت فى ايه؟
أدهم /ها مفيش بس البنت دى انا شوفتها مرة
flash back
_ما تحاسب يا عم
أدهم/انا بردوا الـ احاسب وبيرفع عنيه ليها و سرح فيها و في جمالها
البنت و لحظت سرحانه /استغفر الله العظيم ايه الاشكال الـ دايما تق*ف دى
أدهم بغضب /ما تلمى تفسك يابت ولا عشان سكتلك هتسوقى فيها
البنت /بنت اما تبتك يا بعيد واحترم نفسك بدل والله ما امسح بيك الارض
أدهم بغضب /شكلي هظبطك واعرفك بتكلمي مين ان ما حبستك على طولة ل**نك دى..
البنت.هههههههه تحبسنى العب بعيد يا شاطر
غادرت وتركته يغلي غضبًا، وبرغم ذلك ابتسم وقال: ل**نك طويل ووعايز يتقص منك لله خ*فتى قلبى يا شيخة تك الاق*ف فى حلاوتك ومبقاش انا الفهد ان ما بقيتى حرم أدهم الشرقاوى.....
back
معتز بضحك/ههههههه دى مسحت بكرامتك الارض..
أدهم بحدة/ما تلم نفسك وبعدين انا هوريها..
محمود بغمزة /شكلك وقعت و لا حد سما عليك يا دومى ههههه
أدهم بغضب /الله يخريبت رخامتكم
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
يتبع.......
يا ترى كيف عرفت نور أن آدم ملقب بال*قرب....؟
ولما آدم لا يحب التكلم عن أهله.....؟
ومن هي البنت التي ظهرت ......؟
...