bc

عشق الاسد

book_age16+
187
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

هو الاسد في كل شيء قوته جبروتهٌ سلطته هو عملاق من عمالقه الاقتصاد هو اسم على مسمه هو اسد بلفعل حيث لا يمكن ان تتوقع وقت الانقضاض عليك هو يحارب الماضي لكي يعايش في المستقبل لكن هل هذا يحدث ان يتخلص من ماضيه هو الجريح و المجروح هو الظالم و المظلوم هو كل شئ و ع**ه

عشق اسمها يتحدث عنها هي العشق والحب و الرومانسيه بطلة الاحلام الورديه فتاه تعيش فى منطقة نائيه لم تفعل شيء في دنياها لكي تتحمل كل هذه الجروح ولكن المكتوب على الجبين لازم تشوفه العين

chap-preview
Free preview
البارت الاول
فى احد القصور الفخمة جدا. بعد الدخول الى باحتها الواسعة مرورا بمساحات كبيره جدا من الخضرا.. نصل إلى الحديقه الداخليه للقصر نجد فيها مجموعه كبيره من الزهور النادره ذات الون جميله نداخل القصر تحديدا في جِناح أسد باشا المنشاوي هو وزوجته روان: أسد يلا قوم بقا اسسسسسد قووووم أسد بنعاس: ايه يا روان في ايه يا حبيبتي روان: قوم يلا أجهز، أنا لبست وجهزت ليث، قوم انت كمان عشان نروح المُنتجع اللي في شرم أسد بزهق: روان بليز سبينى انام ونبقا نروح بكرا روان بدلع: لا انت كل مره تقول كده ومش بنروح بليز اسد عشان خاطري اسد: ماشي يا روان بس تعالي أقولك على حاجة روان: أسد عيب بقا، وبعدين أنا جهزت خلاص، قوم انت كمان اجهز عشان نسافر وبعد كده لما نروح شرم تقولي اللِ أنت عايزه اسد وهو يقوم من الفراش: ماشي يا روان حاضر هقوم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فى فيلا أحمد باشا المنشاوي والد اسد ، مش قصر في جمال قصر أسد لكنه ڤيلا تشبه القصور حيث يوجد مساحات كبيره خضراء و ايضا بول كبير والقصر فى المنتصف في جناح أحمد باشا تحديدا نجده من يجلس على الكرسي بجسده فقط حيث كان يفكر لماذا اصبح هكذا لماذا اصبح بهذه القسوة على ابنه لماذا هو ضعيف الشخصية هكذا لماا زوجته المتحكمها في كل شي ثم يعود ويقول هل بعد العمر ده كله يفعل مشاكل كان هو كان راضي عنها عند هذه النقطه يعود مره اخره الى الانسان الضعيف يخرج مِن شروده عندما يعلوا صوت زوجته سلوى هانم سلوى: أحمد يلا أم حسن عملت الفطار احمد: حاضر نازل وراكِ يا سلوى وتخرج سلوى هانم تذهب تجاه غرفة ابنها محمود الابن المدلل تدخل الغرفه تجده نايم بملابسه سلوى: محمود حبيب مامي يلا يا روحي اصحى محمود بضيق: مامي عايز أنام شوية كمان سلوى: يلا يا روحي عشان تروح مع بابا الشركة، أنت بقالك كتير مش بتروح وده مينفعش قوم بقى عشان تروح مع بابا محمود وهو يقوم من مكانه: أوك يا مامي، حاضر هقوم اهو سلوى : ماشي يا قلبي ثم تذهب الى الخرج وتقفل الباب مره اخرهوتنزل سلوى هانم تذهب بتجاه غرفه السفره سلوى بصوت عالي: أم حسن يا أم حسن أم حسن: نعم يا سلوى هانم سلوى بتكبر : حضرتي الفطار ام حسن: آه هو على السفرة يا هانم سلوى بق*ف: تمام تذهب سلوى هانم تجلس على الكرسي الخاص بها وبعد ذلك ينزل كل من أحمد ومحمود محمود: صباح الخير يا بابا، صباح الورد يا سوسو سلوى: صباح الورد يا روحي أحمد: صباح الخير ايه النشاط ده كله سلوى: لا وكمان محمود هيروح الشركة أحمد: امممم تمام الحمدلله انا خلصت محمود: وأنا كمان، طب يلا أنا هركب معاك يا بابا ويخرجو يروحوا الشركة ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ يا حلو صبح .. يا حلو طُل يا حلو صبح .. نهارنا فُل مِن قد إيه وأنا بستناك وعيني على الباب والشباك عشان أقول لك واترجاك يااااا حلو يا حلو ياااا .. يا حلو صبح يا عيني مال الجميل مشغول ومتحير قولوله بدري عليك الحيرة يا صغير وحق ورد الخدود والعود وتفاحة بِبسمة حلوة تخلي الدنيا تتغير مكتوب عليا أبص لِفوق وأجيب لقِلبي شوق على شوق والحلو دايمًا حلو وذوق يا حلو ياااا .. يا حلو صبح في احد بيوت هذه الحاره نجد بطلتناّ تستيقظ على كلمة الاغنية الشهرية التى تعمل على راديو القهوه ، تقوم تصلي وتحضر نفسها لتذهبُ الى عملها وتروح المستشفى، تدخل الاستقبال تقابل نيرة نيره: انتِ يا زفتة روحي شوفي المدير عايزك عشق : مفيش صباح الخير مفيش أزيك عاملة ايه، مفيش اي حاجة أول ما تشوفي خلقت أمي أدخلي للمدير، حرام عليكِ يا شيخة نيرة: يخربيتك ايه ده مصورة وتفتحت، طب ياختي، أزيك عاملة ايه، كويسة! طب يارب دايمًا، ها اي تاني روحي بقى للمدير عشق: حاضر ياختي تدخل على المدير في المكتب أستاذ عبدالحميد راجل محترم يبلغ مِن العمر 53 عشق: ايوة يا فندم حضرتك عايزني! أستاذ عبد الحميد: ايوة يا عشق، مدام مرفت بتقول إنك مش بتشوفي شغلك كويس، وطلبت مني اعملك لفت نظر وأنا عارف إنك بنت جدعة وطيبة وعايز أعرف سبب التقصير ده عشق: والله يافندم أنا بشوف شغلي مظبوط حتى حضرتك ممكن تسأل زمايلي في الشغل، ولو حضرتك حابب تعمل لفت نظر، أنا معنديش مانع عبدالحميد: عشق أنا بحترمك وانتِ بنت كويسة وعشان كده أنا هخليكِ تروحي العناية مع مدام عبير وهي بتحب البنات اللِ معاها، والبنات كمان بتحبها، وإن شالله هترتاحي معاها عشق: شكرًا لحضرتك، فعلًا مدام عبير أنا بحبها وهي مدام جميلة جدًا وأنا بحترمها وتخرج عشق لتذهبّ و تنقل الاشياء الخاصه بها لى القسم الجديد ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فى قصر اسد المنشاوى أسد ارتدّ اسبور قميص أ**د وبنطلون أ**د وكوتش أبيض يتكلم فى الهاتف مع رئيس الحرس عماد ظابط سبق اسد: الو يا عماد كل حاجة جاهزة عماد: ايوة يا باشا كله تمام أسد: تمام أحنا نازلين ويقفل مع عماد اسد: روان روان: أيوة يا حبيبي أسد: يلا أنا جهزت وكلمت رئيس الحرس وكل حاجة جاهزة، يلا هاتِ ليث ويلا باين وينزلو يركبوا العربية ويخرجوا وراهم أسطول مِن العربيات وهم في الطريق الصحراوي روان: حبيبي ممكن ننزل الاستراحة الجاية أسد: ليه يا قلبي في ايه؟ روان: مفيش يا قلبي عادي بس زهقت أسد: خلاص يا قلبي أحنا قربنا نوصل وتطلع عربية فى نص الطريق وتزنق على عربية أسد اسد: في ايه يا عم أحمد السواق عم أحمد: مش عارف يابيه بس العربية دي عمالة تزنق على العربية ومش عارف ماله أسد: طب وقف العربية احمد: الحق يا بيه العربية مفيهاش فرامل وفي ثانية العربية تتقلب ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ المجهول: الو يا باشا كلها تمام وهو دلوقتي في تعداد الموت المجهول 2:تمام أبقى تعال عشان تاخد الفلوس ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بسرعة أسد باشا بيموت هذا كان صوت عماد ويدخل أسد و مراته غرفة العمليات ويمسك عماد ليث الطفل الذي نجاه مِن الحادث، نرجع مره اخره للحادث، روان أول ماحست إن فى حاجة غلط خدت ليث في حضنها وحمت ابنها ولما العربية انقلبت جري عماد، هو والحرس عشان ياخدوا أسد ومراته يروحوا المستشفى، لقوا ليث سليم مفيش فيه اي حاجة، نرجع بقى عند عماد بيبص لليث، ايه يا عم ليث أنت اللِ طلعت مِن الحادثة، ربنا يقوم أمك وأبوك بالسلامة، داخل غرفه ة العمليات أسد بيفتكر كل حاجه، ضعف شخصية أبوه عدم حب أم له، كره أخته وأخوه، كل حاجة ايه ده القلب بيقف أسد بيموت الدكتور جهاز الصدامات بسرعة الدكتور: 80 الدكتور: المساعد يا فندم ده مات الدكتور: مينفعش 100 200 الدكتور: خلاص يا فندم ده مات الدكتور: دي اخر محاولة 400 الحمدلله أهو لسه له عمر ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نروح لغرفة العمليات اللِ فيها روان الدكتور: يا فندم هي مش هتكمل دي عندها نزيف في المخ ونزيف داخلي، حتى لو قامت هيبقى عندها شلل كلي الدكتور: طب هتعمل ايه دي مريضة وأحنا نعمل اللِ علينا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عمار واحد مِن الحرس عمار: أستاذ عماد لازم نكلم أهل أستاذ أسد عماد: نكلم مين يا عمار ده هما نفسهم يموتوا عشان ياخدوا كل حاجة عمار: تمام يا باشا الى انت شايفه وبعد مرور 5 ساعات يخرج الطبيب أحنا عملنا اللِ علينا وهما هيتنقلوا العناية المركزة وإن شاء لله خير ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد مرور شهر على الحادث يخرج عماد مِن غرفة الطبيب، والكلام الطبيب يرن في آذنه لا يقدر ان يصدق أن صديق عمره بين الحياه والموت ولحد الآن في هذه الغيبوبه العينه و يوجد احتمال كبير بان يخسرو و يموت، لا يمكن ان يكون هذا أسد الذى كان معنا القوه والجبروت كان سنده وظهره، يتذكر كل شيء ماحدث معهم من البدايه عندم ترك اسد بيت العائلة و ذهب يجلس معاه في منزله، عندم كانوا يذهبوا لكى يعملوا، يتذكر كل شئ، وذهب الى منزله عماد هو يفتح باب الشقه: ماما يا ست الكل استوب رحمة (سيدة حنونة طيبة تبلغ مِن العمر 55 عامًا، توفه زوجها وهي عندها 38 وهي فضلت لوحدها عشان خاطر ابنها عماد وبتحب أسد زي ابنها نرجع بقا) يص*ر صوت السيده رحمة مِن غرفة وتأتي و هي تحمل ليث رحمة : أيوة يا عماد عماد بزعل مصطنع: ايه يا حاجة، ده أنا ابتديت أغير مِن أستاذ ليث ده أنتِ نسيتيني خلاص رحمة بضحك: هو أنا أقدر أنسى ابني و سندى عماده عماد بحب: امممم ماشي يا ست الكل، أنا اتثبت كده تمامً هاتى ليث وممكن تحضري العشاء لحسن هموت رحمه بسرعه: بعد الشر عليك، أنا مش قولت بلاش تقول كده عماد بهزر: امم شكلك مش عاملل أكل رحمة: لا عاملة صنية بطاطس باللحمة إنما ايه حاجة عسل تأكل صوابعك وراها عماد: ماشي يا حجة هاتي ليث باشا وجهزي الأكل رحمة: سمي طيب عماد ياخد ليث ويظل ينظر في وجه و يقول يارب تقوم يا صاحبي بالسلامه عشان خاطر ابنك ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في كباري النجوم وسط كل ما هو حرام انها فقرت الراقصة لولو طـــار عقلي مني وقلبي هوى وأنا يللي كــــنت طبيب الهوى ولأهل العشق ببيع الدوا مِن نظرة لاقتني صريع الهوى ياباي يا بوي لها ضحكة يا ويلي بلون السهر لما الورد بيملا شـفايفُ قمر ضحكة لها بالودن ابتسامة القدر فوق خدود العطش في يوم المطر خدني شوقي لاقتني بروح عندها حد تاني سبقني وخد يدها كان حبيبها وغايب بقى له سنة والنهارده وصل على بختي أنا وأنا يللي كنت طبيب الهوى ولأهل العشق ببيع الدوا من نظرة لاقتني صريع الهوى بعد انتهاء هذه الفقره تذهب لولو للغرفة لكي تغير هذه البدلة التى لا تستر شي لولو وهي تنظر فى المرايه: ايه يا واد يا سمسم محمود جه سمسم بدلع مثل السيدات: أيوة يا ستهم وقاعد كمان مستنيكِ لولو: طب أخرج عشان أغير واجي وراك بعدما ازلت هذا المكياج الصارخ تذهب لكى تلبس فستان أقل شئ يقال عنه إنه فاضح (ذات لون أحمر وفتحة مِن الساق طويلة وفتحة ص*ر واسعة وحملات رفيعة) وبعدما انتهت ذهبت الى الصالة وتسير بِكل إغراء، وجدت محمود قاعد وذهبت اليه لولو بغنچ: ايه يا حودة مالك مبسوط كده محمود بسكر: أنتى مدايقة عشان مبسوط! لولو بدلع: لا يا خويا بس مستغربة أصل مِن ساعت ما عرفتك وأنت مدايق عشان أخوك محمود بنرفزه: لا ده الكلام اللِ يدايق وبعدين أنا رايق وبصراحة كده مش ناقص قرف لولو بدلع: خلاص يا اخويا ولا تدايق نفسك تعال وأنا هبسطك ههههههههه محمود وهو يقوم من مجلسه: طب يلا بينا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فيلا عصام نجد صوت عالي يرج أرجأ المنزل هايدي بزعيق: بقولك ايه مش كل يوم سهر وق*ف أنا ق*فت منك خلاص عصام بسكر واضح: أنتِ عايزاني أرجع عشان أشوف خلقتك! هايدى: خلقتي! مش خلقتي دي اللِ كنت بتجري وراها عشان تتجوزني عصام: يارتني كنت مُتت قبل ما أعمل كده كنت راجل أهبل ههههههه هايدي: مش هرد عليك لأنك راجل فاشل وأهبل فعلا أسد اللِ قدك في السن بقى حاجة، وأنت فاشل لسه مكانك عصام وهو يصعد على السلم: اممم ل**نك هيبدأ يطول وتضيعي الكاسين هايدي: أنا ق*فت منك عصام: والله وأنا كمان وتركه وذهب لكي ينام ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ الشمس بانت من بعيد جاية ومعاها يوم جديد يجعل نهارنا نهار سعيد ساعة مانور الصبح يبان وفتحت له كل البيبان صبح عليَّ وعلى الجيران قال يا ألف نهار سعيد _ صحيت بدري ياستي ليه يا جمالها مِن بعد الشقاء _و يرزقك بابن الحلال الله بقى وبعدين بقى هد*كم شربات النجاح وأقول لكم في وقت الصباح يجعل نهارنا نهار سعيد ومعاك واحد شاي وصالحه للحج رمضان على هذا الصوت تقوم البطلتنا لكى تودى فرض ربه وتستعد لكى تذهب الى عملها وتركب التوك توك شفتك قمر طالع..وأحمر خدود فاقع عود البنات عالي..شقلب لي أنا حالي يرخص ليك الغالي دانتِ قتلتني عود البطل ملفوف..وأن لسه ياما هشوف جايلك مش م**وف..ما أنتِ عجتبني وخداني على الهادي..وجمالها مش عادي لما بتيجى قصادي بموت 200 مرة محبش غير هيا..وعايزها تعيش ليا يا شاغلة أفكاري..حسي بأجداري يا أحلى بنات جاري..يا فراوة الحتة عاوزك يا بنبونتي..يا صاحبتي وبنتي علشان أشوفك أنت..بعمل مليون خطة الضحكة دى حكاية..سكر في كوباية وعند انتهاء الأغنية يقف التوك توك قصاد الموقف وتركب المكرباص تنزل وهي طلع الإستقبال بت يا عشق هذا كان صوت نيرة عشق: تصدقي بالله، أنا نفسي أعملك بلوك مِن حياتي نيرة بزعل مصطنع: كده يا عشق يهون عليكِ الفول والفلافل عشق بجدية: تصدقي بالله نيرة: لا إله إلاّ الله عشق بهزر: لو على الفول والفلافل انا نفسي اقطع العلاقة نيرة بزعل: ماشي يا واطية ده أنا كنت هقولك إن في أول الشهر هطلع معاكِ عشق بفرحه: بجد! نيرة: آه والله عشق: بجد يا نيرة نيرة: اه والله يا بنتي أنا طلبت مِن المدير وهو وافق عشق: اشط يا نونو هطلع أنا بقا عشان استلم نيره: اوك يا مزتي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فى فيلا أحمد حيث كان يجلس في الهول هو ومدام سلوى أحمد ببرود: هو أسد متصلش بيكِ أصل بقاله كتير ما بيتكلمش معايا سلوى بكره: لا هو أصلًا أنا مخلفتش غير محمود هو دايما اللِ قاعد معانا إنما أسد لا ماشي ورا الحيذبونة مراته أحمد: لا البنت كويسة، بس مش عارف أنتِ ليه بتكرهيها سلوى: اممم لا قول كمان إنها ملاك وبعدين ابنك مكلمنيش ومعرفش عنها حاجة احمد لكي ينهى النقاش: خلاص يا سلوى تمام فى المشفى تحديدا غرفه العناية المركزه نجد عشق تجلس و تتحدث مع ذلك الشخص الذي اصبح صديقها الوحيد لها منذ أن تركت الاستقبال وصعدت لِلعناية المركزة عشق بفرحه كبيره : أنا مبسوطة أوى يا أسد مش مصدقة أن نيره هتطلع تشتغل معايا انت عارف دي صحبتي لا دى اختى كلمه صحبتي قليله عليها جدا عارف أكتر حاجة حلوة لما تلاقي الشخص اللِ أنت بتعتبره صديق وأخ ليك يبقى معاك في كل وقت بجد أنا بحب نيرة أوى عارف هي اللِ طلعت بيها من الدنيا كانت جانبي في كل وقت حتى لم خسرت عائلتي لقتها وقفه جانبي .......... امممم اي يا حج لحد امتى هتكون مستمع بس امتى تقوم وتحكى وتتكلم نفسي اعرف اى سبب الى انت فيه ـــ نعم هو يعلم ما سبب تلك السعادة التي هي بها وكيف لا يعلم وهو شعر نفس الشعور مع صديق عمره عماد يتذكر كل شيء كيف كان له صديق وأخ كيف كان سند وضهر كيف كانوا يعملوا لِساعات كثيرة، كيف كان شعوره عندما افتتحوا أول مشروع خاص بيهم ما هذا أنها صوت الأجهزة الطبية ما هذا هل تتحرك المؤشرات الحيوية، هل سوف يستيقظ كيف؟ الحمدلله تخرج عشق مثل الرعد من غرفة العناية تقوم بحضر الدكتور لكي يرى ماذا يحدث عشق: دكتور أحمد المريض أسد المؤشرات الحيوية بدأت ترتفع جدا الدكتور أحمد بفرحة: بجد الحمدلله، الحمدلله يقوم بالرقض للغرفة لكى يتفقد حالة المريض الدكتور وهو ينظر لعشق: عشق لحظة كل حاجة لأن في خلال أسبوع هيستعيد وعيه عشق: تمام يا دكتور يخرج الدكتور ويترك عشق تنظر الى صديقها الصامت ماذا يحدث لا أحد يعلم هل سوف يظل صديقها او سوف يتغير ??????????? فى مكتب الدكتور احمد الدكتور: ألو يا عماد بيه أسد باشا بدأ يفوق عماد بصوت فرح: أنت بتتكلم بجد يا دكتور الدكتور: أيوه يا فندم المؤشرات الحيوية بدأت ترتفع ومعنى ذلك أن هيفوق في خلال الأسبوع ده عماد: تمام يا دكتور مش عارف أقولك ايه والله، بس شكرًا ويغلق الهاتف ماماااااااااااااا رحمة بصوت هادي لكى لا يستيقظ ليث: في ايه يا زفت كده هتصحي ليث وهو لسه نايم عماد بزعل: كده يا حاجة تقوليلي زفت مكنش عشمي كده يا طيري تسبني وتلوف على غيري رحمة بنرفزهً بسبب برود ابنها: خلاص ياض هو أنت هتغني عايز ايه يا أخرة صبري عماد: كنت عايز أقولك أن أسد بدأ يفوق رحمه وهى تشكر الله: يا مانت كريم يارب الحمدلله ثم تسترسلٕ كلامه بدموع عقبال مراته كمان البت دي صعبانة عليا يتيمة ومفيش حد يسأل عليها يا حبة عيني عماد وهو ياخذه فى حضنه: خلاص يا حجة هعيط جنبك المهم أنا هنزل أروح المستشفى عشان اشوف أسد رحمة: روح يا خويا ربنا يوقفلك ولاد الحلال ويبعد عنك ولاد الحرم آه وأبقى هات زبادي عشان ليث عماد وهو يتجاه صوب لباب: حاضر يا حجة لا إله إلا الله ??????????? فى مكان اول مره نذهب اليه تحديدا فى شقه الرقصه لولو حودة يا محمود أنت يا راجل قوم بقى هذا كان صوت لولو التي كانت تدخل غرفة نومه محمود بنعاس: ايه يا لولو عايزة ايه ــ لولو بدلع: قوم بقى يا راجل الفون بتاعك عمال يرن من الصبح محمود وهو ينظر لشاشة الموبيل: طب مقولتيش ليه يا زفتة لولو بزعل مصطنع: الحق عليا قولت اسيبك نايم محمود: بس بطلي رغي كتير قومي اعملي قهوة يلا قوم لولو: حاضر قايمه بس متزقش محمود ينظر إلى الهاتف ولكن نفس الشخص يتصل: الو يا زفت في ايه المجهول: بدأ يفوق الدواء اللِ كنت بحطه في المحلول معملش حاجه محمود بصوت عالى: نهار أبوك أبيض ده أنا هولع فيك أزاى يا زبالة أمال واخد مليون جنيه على ايه المجهول: طب أنا هعمل ايه يا باشا أنا كنت بحط الدواء وهو لسه له عمر محمود: طب وزفتة مراته المجهول: لا يا باشا دي فى تعدد الموت متقلقش محمود: فضلت تقول كده وفي الآخر بتقول عايش بقولك ايه المجهول: قول يا باشا محمود: لو قام لازم يكون في حاجه غلط ميرجعش بنفس القوة بتاعت زمان المجهول: حاضر يا فندم عند انتهاء المكالمة كان محمود خارج من الشقة لولو: أنت ياراجل تعال ده أنا عملت القهوة يوه مالها ده أروح بقى اظبط الطاسة وأشرب أنا القهوه ونبي ده أنا عسل ??????????? عماد باشا أحنا لازم نتصل بي أهل أسد باشا هذا كان صوت دكتور أحمد يتحدث مع عماد عماد: تمام يا دكتور بس متقولش حاجة عن ليث قول أن هو مجاش في الحادثة تمام الدكتور: تمام ثم يخرج الهاتف من جيب الرداء الطبي ويطلب رقم أحمد المنشاوي الدكتور: ألو يا فندم أنا الدكتور أحمد بيتصل عشان أبلغك أنا أسد باشا عامل حادثة بقاله شهر هو وزوجته وهم في العناية المركزة ـ ??????????? سلوووووووووووووو سلوى ببرود: فى اى يا احمد بتزعق لي احمد : ابنك يا هانم عامل حادثه سلوى بفزع: اى محمود حبيبي هو فى انهاي مستشفى احمد: لا ده اسد هو الى عامل الحادثه بقالها شهر فى المستشفى سلوى ببرود: اممممم مين الى قالك الهانم الى هو جيبها تلقيها بتكدب احمد: لا يا هانم دى المستشفى بتاعته هى الى اتصلت وقالت سلوى: تلقي الجربوعه الى جايبه سابته وى مشيت احمد بذهول: انتى اى بقولك ابنك عامل حادثه بقالها شهر وانتى بتفكري فى اى انتى معندكيش رحمه سلوى: احمد اى الى انت بتقول ده بس عايزة اعرف احمد: لا يا هانم مراته هى كمان فى العنايه المركزه سلوى: اممم وى ابنهم فين مات احمد: اى ال.انتى بتقولى ده وبعدين الدكتور مجبش سيرت الولد سلوى: تمام يلا بينا ?????????? ما هذا اين انا ما هذا المكان انا لا اتذكر ابنى زوجتى اين هم كل هذا الكلام كان داخل عقل اسد ــ لييييث رواااااان ــ اهدا يا استاذ كده مينفعش اسد: انتى مين انا فين ـــ انا عشق انت فى مستشفى المنشاوي اسد: انا هنا من امتا عشق: حضرتك هنا من شهر اسد: فين مراتي عشق بتردد: مراتك اسد: انتى هتقعدى تتكلمي هاتى الدكتور بسرعه عشق: حاضر حاضر تركض عشق بسرعه كبيرة لكي تصل لغرفة دكتور احمد: دكتور احمد اسد فاق عند سمع هذه الكلمات اتجاه بسرعه لغرفه اسد احمد ببتسامهً مشرقة: حمدلله علي السلامة يا اسد باشا ابنى وى مراتى فين هذا هو ماتحدث بها اسد احمد: مرات حضرتك فى العناية المركزه هى كمان لكن ليث باشا مع استاذ عماد اسد: عايز اشوف مراتى دلوقتي احمد: حاضر يا باشا بس نطمن عليك وبعد كده ممكن تشوفه اسد: تمام اتفضل بعد انتهاء الفحص ذهب اسد الى غرفه زوجته و حبيبه قلبها وصديقت عمرها وام ابنها انها العشق ماذا بكي يا حبه الفواد هل سوف تتركيني هل هذا عقاب من الله لماذا انا لم افعل شي سئ باحد كنت دايما انا المظلوم ولم اكن يوم ظالم هل انتى روان حبيبتي التى دايما تمرح ماذا حدث بكي يا عمري كل هذا الكلام يدور داخل اسد اسد ببكاء مثل الاطفال: روان حبيبتي قومى يلا انتى عارفه انا قومت عشانك انتى وليث عارفة انى بحبك صح قومى بقا والله مش هسبك تانى انتى عارفه ان انا مقدرش اعيش من غيرك قومى بقا يا اجمل انسانه ده انتى كل حاجه حلوه في حياتي امى واختى. وحبيبتي الدكتور: استاذ اسد كده مينفعش الى انت بتعمله ده ارجوك يلا قوم كفاية كده ارجوك اسد: براا اطلع برااااا الدكتور:اسد باشا يقطعه اسد مره اخر بررررررا خرج الطبيب وظل اسد يجلس بجانب روان يقبل يدها ويحاول ان يستعطفهاً لكي تقوم من اجله هو وليث ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ الو يا زفت بقولك اى ادخل ادى لى مراته حقنه هواء لازم نحرق قلبهاا ـ يا فندم ازاى بس احنا كده ممكن ننكشف ــ بقولك اى انت عليك تنفذ بس ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بيتغيروا هالناس بيتغير شكل الحب لكن عمق الاحساس بيضل منبدل الامان و مشاعر الحنان لعبة ثواني بنتعب و بنمل و منقول ضاع الحب و خلص و تنكتمل مندور عالنقص عحب عابر نصتيد فرص و منشتري و منبيع لحظات سعادة او فرح و اسرار بالعتمة ما بتنفضح منحس في الاخر في شي انجرح جواتنا و عم بيضيع حزينة....حزينة السعادة ل عذابا ناطرها وحيدة...وحيدة الايادي الممدودة لأخرها حبيبي واعدني بفرحة قريبي لوينك اخدني بهارحلة الغريبة دخيلك رجعني لبيتي و نصيبي.....حبيبي يا حب و صداقة يا عشق و خيانة يا حب التملك يا طبع الاناني يا عشرة طويلة منبيعا بثواني..ثواني حبيبي هذا كان عشق تغني هذه الاغاني عشق: حزينه فعلاً امتا بقا اعيش مرتاحه تعبت يارب نفسي افرح والى الحزن ماسك فيا استغفرآلَلَهّ و اتوب إليه اى الى انا بقول ده الحمدلله على كل حاجه نيرة وهى تطرق على الباب: بت يا عشق افتحي الباب يا زفته عشق وهى تقوم من مجلسها: حاضرجايه اهو نيره بسخريه: اى يا ختى كنتى فين ده كله عشق بسخريه: فى البول تيجي تعومى معايا نيره مش ناقصه وجع دماغ وحيات امك نيره: تصدقى انا غلطانه انى جايه اقعد معاكي عشق: خلاص يا ستى انا اسفه نيره : مش ممكن لازم تغنى عشان اسمحك عشق: حاضر تحبي تسمعي اى نيره بتفكير: اى حاجه لى اصاله عشق: حاضر احممم احمم نيره بسخريه:فى اى يام كلثوم اجبلك ينسون عشق برفع حاجب:خلاص مش هغنى نيره برجاء:اسفه يلا بقا عشق: حبة ظروف اتجمعت على شكل واحده قلبها مجروح حبت تعيش بين البشر مالقتش بينهم اي باب مفتوح كل اللي جاي جاي بوجع ياخد مكانه وفرحها يروح ومن النهارده ياروح مافي بعدك روح ويعيني علي لف السنين بتهد مين وتعلي مين علي التاني شر الحليم مش من مافيش وهعيش لمين لو مش هعيش علشاني حررني من كل الحاجات والخوف في قلبي لما زاد قواني كل شئ باوانه والنهارده اوانه اسرار في قلبي لا تتكتم ولا تتحكي ولا يفهموها الناس بس اللى لازم يتعرف كتر الالم بيموت الاحساس مش كل ماضي بنعشقه في ماضي لازم يتنسي ويتداس وكفايه انه اتعاش وقت ماسبناش نيره: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخه هي ناقصه نكد انا جايه اقعد انبسط تقولى انتى حبه ظروف عشق: خلاص اى رأيك فى خانات الذكريات نيره: طب اى رايك في كوبايه شاي احسن صح ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook