part 2

1667 Words
بارت " ٢ " نبضات قلبه توترت، يشعر بأن سوءًا ما أصابها، حاول الاتصال بها مرارًا و تكرارًا و لا فائدة ... يزن بخوف / غرام مش بترد على الفون نور بقلق / انا مش مطمنة ثوانى احدد مكانها و بعد دقائق ألقت الاب توب بغضب و تحول لقطع آدم بقلق / نور فى اى طمنينى نور بغضب / السلسة الموجود فيها جهاز التتبع فى القصر هنا ملبستهاش و عارضت كلامى آدم / انا مش هسكت لازم نوصلها يزن / انا هحاول اوصلها ... قلبى مش مطمن و خرج بسرعة من القصر ليبحث عن غرام ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ و بعد أكثر من ساعة لا اخبار عن غرام بالرغم كل محاولات آدم ويزن و اتصلات نور وسلطتها لم يصلوا لشئ عنها وزاد قلقهم و خوفهم عليها فليس من عادات غرام التأخر لتلك الدرجة واحساس يزن دليل على ان مكروه أصابها ... مرت عليهم الليلة وكل دقيقه كأنها دهر و الكل على أعصابه ..... آدم بغضب / هنعمل اى دلوقتى الداخلية كلها و علاقتنا و سلطتنا موصلناش لاى معلومة ... حتى مش عارفين هى موجوده فين و اى مكان... أدهم /طب اهدوا شوية ممكن يكون فونها فصل و حاجة أخرتها و بعدين مش محتاج افكركم بقوة و صلابة غرام ال ورثتها منكم وان شاءالله خير نور / لا احساسى بيقول ان حاجة حصلت مش كويسة غرام عمرها متأخرت كدة وهى متأكدة اننا هنقلق عليها عاد يزن فى تلك اللحظة نور / وصلت لحاجة يزن بحزن / ملهاش أثر كأنها اختفت نور بغضب / ازاى يعنى بنت الوحش مختفية وانا بنفسى مش عارفة أوصلها هيكون حصل اى يعنى ورد بقلق / اهدى يا نور و اطلعى ارتاحى شوية الكل طلع غرفهم وسط خوفهم و قلقهم على غرام فى غرفة نور و آدم اختفت ملامح البرود من على وجهها و ظهرت ملامح الخوف و القلق آدم / نور انت كويسه نور / لاول مرة فى حياتى بأكملها احس بالخوف ... الخوف ان بنتى جرالها شئ بالرغم ان عارفة غرام كويس و انها تقدر تواجه اى صعاب الا ان قلبى بينبهنى بالخطر و ان فى حاجة هتغير حياتنا آدم بقلق أكتر / خلينا نتفاءل و ندعى ربنا ترجع انا ال مطمنى ان متأكد ان الملكة ال بترتجف الداخلية بأكملها لمجرد ذكر اسمها هترجع و مهما حصل و مها كان واثق انها هترجع نور بقلق / يارب يا آدم ... آدم حضنها و حاول يخفى قلقه / متقلقيش ان شاءالله خير اجمد يا وحش فى اى نور / دى بنتى يا آدم مش اى حد فاهم يعنى اى ..... انا مستعدة ادمر العالم لو أصابها أذى بس ألقيها و اوصلها ... آدم / يلا ننام نرتاح ساعة و الصبح نشوف ال مخبيه لينا القدر ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ في غرفة يزن زين بغضب بي**ر كل شئ فى الغرفة، قلبه يتقطع، هو متأكدٌ أن شيء ما أصابها، هي لم تكن لتتركه أبدًا مهما كانت الظروف و خاصةً بعدما عرفت بحقيقة مرضه، دائمًا معه في كل شيء منذُ طفولتهما .. يقول في نفسه وهو يشعر بالندم، لأنها تركها تذهب... كنت حاسس ان فى حاجة هتحصل ... قولتلك متروحيش مسمعتيش كلامى .... حرام عليكي يا غرام متتعبيش قلبى أكتر ما هو موجوع ومرهق.... ياااااااااااااارب خليها بخير مش عايز اى شئ غير انا تكون بخير.... يارب انا عارف انا بعد ما عرفت بمرضى بتتألم حاولت اخفى لكن عرفت ..... انا عارف و حاسس بنهايتى ال بتقرب...متوجعش قلبى ارجوك يارب قبل ما تأخدنى ليك.. ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ نسرع الاحدث لبعد مرور شهر و الاحوال كالتالى _ اختفاء غرام و لا يوجود اى خبر عنها.. برغم محاولات الجميع للوصول ليها.... _ ازدياد حالة يزن سوءاً و اخباءه خبر مرضه و تفكيره كل الوقت بغرام و خوفه الذى زاد أضعاف عليها و هو متأكد انها لم تختفى بملئ ارادتها _ نور وآدم والجميع مازالوا يبحثون عن اى خبر عنها ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ و فى يوم يجلس الجميع و الحزن ملأ القصر و أصبح القصر لا حياة فيه بعد اختفاء غرام نور / يزن يزن بحزن و وشه بهتان / نعم نور ببرود / اى سبب آخر مشكلة بينك و بين غرام يزن بتوتر / مفيش عشان قدمت استقالتى بس نور بحدة / انت عارف ان اكتر حاجة بكرها الكذب يا يزن و لا مفكر هتفضل مخبى كتير و مش هعرف ولا نسيت يا حضرت العميد انى الوحش ورد / نور فى اى ما هما على طول بيتخانقوا نور / هتقول يا أستاذ ولا اتكلم انا يزن بتوتر / انا مش مخبى حاجة نور / و مرضك ورد بخوف / ايييييييه نور بحدة / ما حدش يدخل لو انت امه و ابوه اهو فانا بتكلم و محدش ليه دعوة يزن صامت و تحولت ملامحه للبرود نور / اى يا حضرت العميد هتفضل ساكت. ... عاجبك ال انت فيه ...؟ و لا احنا مش أهلك عشان تخبى علينا انك عندك ورم خبيث و حالتك متأخرة و غرام عرفت و وجاهتك واتفقتوا بعد ما اقنعتك تروح تعمل العملية .... و دى اخر مرة شوفتها فيها صدمة من الكل لما يحدث و الدموع جرت فى عيون ورد فابنها مريض و هى لم تشعر به و بمرضه نور / دى آخر معلومة قدرت أوصلها اما اختفاء غرام و ملهاش أثر مفيش اى شئ او دليل اقدر اوصلها منه... حضرتك بقا كنت مفكر مش هعرف يزن / حتى لو عرفتى دا مش هغير شئ نور / بقولك اى يزن انت هتسافر غصبن عنك و هتعمل العملية لحد ما غرام ترجع مفهوم يزن / مش مسافر و لا عامل عمليات ودا آخر كلام عندى أدهم متدخلا / مش مكفيك انك خبيت علينا كمان بتعارض .. اسمع يلاا كلام نور هيتنفذ و حسابك معايا بعد العمليه على تخبيتك يزن ببرود / و انا مش عامل عمليات و لا مسافر فى حتة ورد / حرام عليك يابنى انت ابنى الوحيد مقدرش اخسرك يزن / بصوا عشان ما تتعبوش نفسكم انا لحد ما غرام ترجع و اطمن عليها مش عامل عمليات و لو ضغطوا عليا هسبلكم البيت و صعد غرفته بغضب وجلس بغضب و يتذكر غرام هى السبب الوحيد التى كان من الممكن ان يجرى العملية لاجلها وجد والدته تدخل اليه ورد / يزن حبيبي ارجوك متوجعش قلبى عليك يزن / ماما لو سمحتى سبينى لوحدى ورد / يزن انت ابنى و حاسة بيك عارفة انك موجوع عشان اختفاء غرام بس هترجع ان شاء الله و دا مش معناه انك توقف حياتك و تأذى نفسك يزن بغضب / لا حياتى هتفضل واقفة لحد ما ألقيها .... هى الامل الوحيد بالنسبالى .... صدقنى محدش حاسس بيا والنار ال جوايا ..... انا بمووووت حرفيا ... و انا حاسس انى السبب فى اختفاءها ... خايف يكون خبر مرضى آذها ... غرام اختفاءها مش طبيعى انا متأكد .... هى مستحيل تسيبنى لوحدي و خصوصا بعد ما عرفت بمرضى .. مستحيل تخليني بنزف من جوايا فى بعدها ... و تزيد ألم فوق ألمى .... فاهمة يعنى اى ....؟ يعنى الله اعلم هى فين وعامله اى؟ .... و هل هى فى خطر و لا بتتألم و احنا عايشين .... محدش يقدر يحس باحساسى و انا فى كل دقيقة بفكر انها ممكن تكون محتجانى و فى خطر و انا عاجز مش قادر اوصلها ... ورد و هى بتحضنه بدموع / اهدى يا حبيبي ..... اهدى .... حاسة بيك والله بس متقطعش قلبى اكتر من كده ... كفايا انك كنت مخبى عننا ..... و ان شاء الله خير يزن بحزن/ خايف ولاول مرة اجرب الخوف، خايف أموت قبل ما أشوفها و اطمن عليها ورد بدموع / متقولش كدة انت هتبقى كويس و غرام هترجع ... و هتعمل العملية عند احسن دكتور يا حبيبي .... يزن / ترجع بس يا أمى و كل شيء يتحل ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ داخل احدى مستشفيات ليث الحديدى من اشهر رجال الاعمال واضافة على ذلك عقيد فى الداخلية و له اسمه و مركزه..قوى صارم و قاسى فى عمله _له هيبة و وسامة يكره الضعف _ لديه أخ و أخت ليث ببرود / اخبار المريضة اى الدكتور / و الله يا فندم احنا عملنا كل ال نقدر عليه لكن المريضة اتعرضت لضغط عصبي او فى صدمة قبل الحادث و دا خلى دافعها للحياة قليل .. و حاولت تهرب من الحقيقة بالغيبوبة ليث / و هتفوق امتى الدكتور / على حسب هى ال بإيدها تفوق لان برغم صعوبة الحادث الا ان جمسها قوى والحمد لله قدرنا ننقذها فى الوقت المناسب و .. قاطعهم دخول الممرضة بدون استئذان ليث بحدة / انت ازاى تدخلى كدة الممرضة بخوف و توتر / المـر يـ ضة فاقت ليث و هو بيقوم بسرعة / ايييه ... و اتجه لغرفتها و لحقه الدكتور .... دخلوا الغرفة فوجدوا المريضة تجلس على السرير تنظر ببرود فى الا مكان .. بملامحها الملائكية و عيونها الزرقاء و حجابها الدكتور / حمدلله على سلامتك يا أنسة نظرت له المريضة و ثم وجهت نظرها لليث و قالت بتشتت و ضياع / انت مين ....؟ الدكتور / انا الدكتور المشرف على حالتك المريضة و هي تشير على نفسها / و أنا مين ...؟ يتبع ...... ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ طبعًا فهمتوا مين المريضة يا ترى ازاى غرام عملت حادث، و دخلت غيبوبة...؟ و هل سيصل إليها أحد من أهلها ....؟ هل سيظل يزن م**م على رأيه و رفضه اجراء العملية ....؟ ـ ـ ـ هنعرف كل دا فى الـ جاى ـ ـ ـ
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD