السابع

4288 Words
البارت الخامس عشر أتمنالكوم قراءة ممتعة _________! _★____________★ آدم بتملك =دي مرااااااتي يا عبد الرحمن بيه ولبتتكلم عنه ابني ويبقى حفيدك انا مش حسمحلللللك تقووووول كلمة علييييهم ولو على فلوسك وشركتك فأناااااااا مش عيزهم اشبع بيييييهم. يلاااااا يا سااااااارة احنا ملناااااش مكان هناااا عبد الرحمن بغموض =استنى يا استاذ انت وهى ادم بجدية =افندم يا عبد الرحمن بيه عبد الرحمن بشده =سيب الكردت كرد ومفتاح العربيه والشقه ومشوفش وشك في الشركه نهائي ومتجبش سيره انك ابنى فى اى مكان يلاااااة برررررا جيهان بغضب = انت اى الى بتعمله ده يا عبد الرحمن عبد الرحمن بصراخ: بس يا هانم اسكتى انتى جيهان بغضب = اسكت ازاى وانت بتترد ابنى وليه ده كله عبد الرحمن: انتى بدفعى عن اى ابنك يا هانم اتجوز من غير ميعرفنا لا وكمان المدام حامل المفروض بقا ان احنا نقبل بلوضع ده صح ادم وهو يحول ان يهدا ولدته = اهدى يا ماما وانا هعرف اتصرف ويترك ادم كل متعلقاته الشخصيه وياخذا ساره من يدها ويخرج من الفيلا بأكمله بعد خروج جيهان بغضب: انت اى قلبك ده فيه اى حجر ولا كوم تراب عبد الرحمن بجديه: لا بس بفكر بعقلى وانا عارف انا بعمل اى جيهان بسرخه: بتعمل اى بقا بتطرد ابنك الوحيد من البيت ليه ده كله عشان اتجوز ده مش اخر واحد يتجوز من وره اهله عبد الرحمن بغضب: بس بقا كفايه لحد امته هتفضلى تفدعى عنه جيهان بغضب: لازم إدفع عنه ده ابنى الوحيد الى مليش غيره والى تعبت عقبال مجه على وش الدنيا دى عبد الرحمن: ماهو ابنى انا كمان بس كفايه بقا احنا منعرفش عنه حاجه وكل ماجي اكلمك تقولي ده ابنى الوحيد مش هديقه لكن خلاص انا الى تعبت من دلعك الزياده فيه وقدم اخد اول خطوه فى حياته لوحده لازم يكمل بقي حياته جيهان طب بص يا عبد الرحمن انا لي اول مره هقولك الكلأم ده انا لو مرجعتش ادم انا كمان هسبلك البيت وتصعد الى غرفتها ينظر عبدالرحمن فى طيفها هو يعلم انها تعشق ابنها حد الجنون ولكن يجب عليه ان يعلم ابنه هذا الدرس نعم هو يعلم مدا قسوة هذا الدرس ولكن يجب عليه ان يكمله ???????????? فى شقه رسلان يستيقظ فى الصباح وهو لا يقدر على وصف السعادة الذي يشعر بها لهذا الوقت لا يصدق ان من ملكه قلبه اصبحت ملكه فعلًا امام الناس والله لكنه اشتاق لها حد الجحيم نعم هو تركها فى ساعات متاخره فر اليل ولكن هو لا يقدر ان لا يث لها كل شوقه وحنان رسلان وهو يقبل واجهه: ملوكه يقبل خدها كوكى ويضع قبله على شفتها لكن لم يقدر على تركها فأخذ يقبله بشكل غيرب استيقظت ملك وهى تشعر بالختناق وجدت نفسها تحت انياب رسلان ملك وهى تحول تبعده: اممممم امممممم ولكن رسلان مستمتع بشهد شفتيهاا ملك: امممممم فى اى يا رسلان ابعد رسلان ببتسامه خبيثه: ابعد ازاى هو فى حد يشوف الجمال ده كله ويبعد ملك بوجه احمر: بطل بقا يا رسلان رسلان بغمزه: طب اى ملك ب**وف: بس بقا بطل قله ادب رسلان: عمرى مكنت قليل الادب غير معاكي انا بحبك اوى يا ملك انتى حلم حياتى انتى كل حاجه حلوه فيها عارفه يعنى اى تتمنى حاجه وربنا يحققه انتى بقا امنيه حياتى انتى روحى يملك ملك بحب: انت عوض ربنا ليا انت اغالى شي فى حياتى انت عمرى الى جاى كله ملكك انا دلوقتي معنديش مانع اموت ادام فحضنك رسلان بخضه: بعد الشر عليكي ياقلبي فى اى ياملك بقا اقولك انتى حياتى وانتى تقولى كدا انتى عايزني اموت بعدك انا مليش عيشه بعدك ده ملك وهى تمسح دموعها: ربنا يخليك ليا وميحرمنش منك ابدا رسلان بمزح: بعد اى الكلام ده دا انتى نكدتى عليا يوم صبحتي وانا الى صحابي بيقولوا يوم الصبحيه اجمل يوم فى الجواز ياجي يسمعوا ده بقا اول يوم نكد فى الجواز ملك بضحك: ههههههه خلاص بقا متزعلش رسلان وهو يقرب عليها: ضحكت يعنى قلبها مال وخلاص الفرق مبنا اتشال سلمى من خلف الباب: روح قلبي روحلها يلا قالها كل الى بيتقال فى اى يا عندليب يلا ياجدعان انا ولاول مره جهزت الفطار يلا بسرعه رسلان وهو يجز على اسنانه: حسبي الله حاضر يا ست سلمى حاضر قايم ثم ينظر الى ملك ويتحدث بهمس: بقولك اى اول ما سلمى تنزل ادينى اتصلى بيا ملك بستغرب: ليه رسلان: هتفهمى بعدين ثم يسمعوا ص صوت سلمى سلمى يلا يا جاعدن عايزه اكل فيدخل رسلان يتحمم هو ملك ???????????? فى شقه مراد يخرج من غرفته وهو يهندم ملابسه يجد عيون تقف فى المطبخ تحضر الفطار مراد: صباح الفل عليكي يا نونه عيون ببتسامه: صباح الورد عليك يا مراد اى ياقلبي مش هتكلم رسلان بقا مراد بستغرب اكلمه فى اى بظبط عيون: انه يقدم الجوزا بص انا عارفه ان تلات شهرين والجامعه تاخد الاجازه يبقا بعد اسبوع من الاجازه نعمل الفرح مراد بتفكير: ممكن رسلان يقولك ليه التسرع ده عيون: لا بل تسرع بل نيله انا عايزه افرح بيك بقا ياااا يامراد ده انا قلبي بقا يرقص من الفرحه بس وانا بتخيلك قاعد جمب عروستك فى الكوشه مراد بمزح: وانا والله ???????????? عند آدم وساره كان يمسك يدها ويسيران في الطريق قبل ان يتركها فجأة ويهتف بتسائل =زي ما شفتي يا ساره انا دلوقتي مبقاش عندي اي حاجة لا فلوس ولا غيرو رمت نفسها في أحضانه تهمس ببكاء =لاء يا آدم انا بحبك بجد ومش عايزة لي حاجة غيرك انت وابني وبس مش عايزة لا فلوس ولا املاك انا طنت غ*ية زمان بس والله غصب عني امي هي للعبت بعقلي وخليتني اطمع فيك بس والله انا حبيتك ومن كل قلبي آدم وهو يضمها إلى ص*ره بحب =انا ب*عقك يا حب عمري انا كل لعملتو عشانك عشان بس تتغيري انا كمان غلطت كثير بحياتي ودلوقتي لازم نبتدي حياتنا من صفر. ودلوقتي حنروح على شقة جدتي نقعد معاها ومن بكرة حنزل ادور على شغل ابتعدت ساره عن احضانه وامسكت يده ثم ذهبا معا كم كانت سغيدة للغاية وحمدت الله داخل نفسها بعدا اعترف آدم بمدى حبه وعشقه لها هي حقا اخطأت كثيرا لاكن كل ما حدث كان غباءا منها ولانها سمحت لوالدتها بسيطرة على حياتها وتدميرها اما آدم فكم سعد بغيير محبوبته وانها محبوبته وانها لم تتخلى عنه وهاذا اكد له انها حقا تغيرت ليس حزينا ابدا بسبب ماقال له والده وانه اخذ منه كل شيئ فكل ما يهمه ان زوجته ومحبوبته معه وقريبا سيرزفق بطفل منها. _______! _★___________★ مساءا شقة حسام كانت هديل تتفقد شقة حسام وتخبره بما تريد ان تغيره بالشقة =الشقة حلوة اوي يا حسام بس احنا ممكن نغير بس اوضة النوم حسام بإبتسامة جذابة =طبعا يا حبيبتي حنعمل زي ما انتي عايزة بادلته هديل الإبتسامة بحب وعشق وماكانت تتحدث حتى ارتفع فجأة صوت جرس الباب ليتجه حسام ناحية الباب حتى يفتحه وخلفه هديل لاكنه استغرب بشدة عندما رأى تلك السيدة التي لايعرفها فردف بتسائل =حضرتك عايزة حد كادت تلك السيدة ان تتحدث لاكن ارتفع صوت هديل التي هتفت بصدمة =ماماااا كريمة بصدمة وهي تتنقل بعينيها بين هديل وحسام =هي مش دي شقة رأفت وبعدين انت مين وبتعمل مع بنتي ايه طالعها حسام بق*ف شديد فهو يعلم كل ما فعلته بأولادها. اما هديل فتجاوزت صدمتها تهتف بانزعاج =انتي عايزة منا ايه كريمة ببرود =جاية بس عشان أقولك ترجعي معايا البيت هديل بحدة =دا بعينك اني ارجع معاكي كريمة بخبث وهي تطالع حسام =بجد ويا ترا ردت فعل ابوكي حتبقى عاملة ازاي لما يعرف ان بنتو حبيبتو جايبة راجل غريب بيتوفي غيابو هنا تدخل حسام هاتفا ببعض الحدة =حضرتك لبتقوليه دا عيب وبعدين دي خطيبتي ودي بالأساس شقتي واحنا كنا بس بنضبطها مش اكثر كريمة بقهقهة =ههههههههههه لاء مش مصدقة ههههههههه اخيرا يا هديل لقيتي شب بالجمال يحب وحدة ب*عة زيك ههههههههه سقطت دموع هديل على وجنتيها حزنا على نفسها بسبب كلمات والدتها السامة اما حسام فاشتعل بغضب وهزيرى حبيبته تذرف تلك الدموع من عينيها كيف لها ان تكون أما هل يوجد في الحياة ام قاسية كهذه حقا لا تملك اي ذرة من الرحمة او الشفة في قلبها حتى ناحية أولادها. _السادس عشر أتمنالكوم قراءة ممتعة _________! _★____________★ يدخل ادم وساره فى شقه يملوها التراب والحشرات ادم باسف: عارف ان الشقه مش نضيفة خلاص بس متقلقيش انا هسعدك وهنضفها وهترجع احسن من الاول بكتير ساره بضحك: هههههه دى عايزة سنه بس يلا مش مشكلة ادم بضحك: ماشي ياستى اضحكي بس على فكرة الشقه دى تحفه يابنتى دى معموله على الطراز القديم يعنى حاجه فخمه ساره اممم ماشي ياعم القديم هات بقا المقشه والجردل وحاجات التنظيف هنا يشعر ادم ولا مره بقله الحيله نعم هو لا يمتلك النقود لكي يجلب هذه الاشياء اخرجته ساره من شروده عندم وضعت خاتم كان اشتره لها لى احد المناسبات ينظر لها ادم بصدمه هو يعلم انها تحب هذا الهاتم ولا ترتدي سويه وعندم كان يسالها تقول لها لاني شعرت بحبك عندم قدمته ليا بدون اى كلام اخذها ادم فى حضنه وظل يقبل راسها: ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا ياقلبي ساره بعشق: ويخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا ادم بحب: متفتحيش الباب لحد وانا هنزل اجيب حاجات التنظيف واكل وهاجي ساره ببتسامه: حاضر يقبلها ادم قبله صغيره ويخرج خارج الشقه تظل تنظر ساره حولها لا تصدق ما حدث معاها اذا قال لها احد من خمس شهور انا كل هذا سوف يحدث سوف يحدث لم تكن تصدقه يوما ويمكن كانت نعتته بالمجنون� ???????????? فى شقه رسلان تحديدا غرفه سلمي تجلس تتحدث مع مراد سلمى بتفكير: مش عارفه والله يا مراد بس اسال رسلان لو موافق على الحكايه دى انا كمان هبقا اوك معنديش مانع مراد: اشط انا قولت اسالك برضو عشان اعرف رايك مراد بتسال سلمى سلمى: خير يا مراد حسه انك عاوز تقول حاجه بس متردد ليه مراد بجدية: سلمى انا خطبك من تلات شهور انتى عمرك فى التلات شهور دول قولتلى بحبك او اى حاجه تتحسسنى بحبك ليا ممكن اعرف السبب سلمى بجدية: مراد كلمه بحبك غاليه اوى مش سهلة او رخيص لا وانا لم هقولك الكلام ده هقولها وانا فبيتك وملكك مراد: عندك حق لانى سعتها مش هعرف اعمل اى بس انا الى هقولك بحبك من اول مره شوفتك فيها فى المستشفى وانتى عندك تسمم سلمى بضحك: هههههههه حبك غريب يا حج مراد بضحك: ههههههههههه منا عارف تترك ملك على الباب سلمى ادخل ملك بحزن: عايزة اتكلم معاكي شويه سلمى� بقلق: معلش� يا مراد انا هقفل� دلوقتي مراد بحب: ماشي يا قلبي لااله الاالله سلمى: محمد رسول اللّه وتغلق سلمى� الهاتف وتنظر بتسال: مالك يا ملك فيكى اى يا قلبي تبدا ملك� بقص كل شي حدث مع هديل على سلمى التى لا تصدق ما تسمعه هل يوجد ام بهاذا� الشكل ملك� وهى تمسح دموعها: انا مش عارفه اعمل� اى هديل ميته من العيط وخايفه� عليها جدا سلمى بحزن على حال هديل: بصي يا ملك هديل غلطانه وهى اكتر واحده غلطانه ملك بستفسر: ليه يعنى سلمى بجدية: بصي يا ملك هديل مفكرتش غير� فى اى حاجه غير ان مامتها صح وان هيا واحشه مع انا الع** هديل قمر جدا وحلوه جدا كمان بسبب عدم ثقتها فى نفسها بقت شايفه نفسها حلوه ملك بتسال: طب انا المفروض اعمل اى سلمى: المفروض ترجعي ثقتها فى نفسها ان هى حلوه وجميله واى حد يتمنها وتكلمى مع حسام خالى دائما يقولها انها جميله وانا مفيش احلى منها ملك بشكر: شكرا بجد يا سلمى مش عارفه اقولك اى سلمى بحب: متقوليش حاجه يا ستى انا بس عايزكى تنبسطي وتعيشي حياتك صح هو رسلان اتخر كدا ليه ملك: صح ده هيبات فى المستشفى انهارده ده انا نسيت اقولك سلمى بضحك: ولا يهمك ياستى تعالى بقا نامى معايا ملك وهى تدخل تحت الغطاء: انا هعمل كده اصلا ويمر اليل على الجميع منهم من ياكله ويمر اليل على الجميع منهم من ياكله الخوف على ومنهم من يبكى على حظه العسير ومنهم من يعمل بجد واجتهاد ومنهم من يريد ان ياتى النهار الجديد بسرعه الى كل ام (لا يجب عليكى ان تقولى انتى ق**حه او معفنه او اى عيب فى ابنتك بشكل صريح لا تقارني بين ابنتك واى فتاه اخره لان هذا ينتج عنه خلل وضعف فى شخصيه ابنتك يجعلها فتاه مذبذبه تخف وتخشي كل شي) ???????????? ياتى الصبح على الجميع يحمل اشياء جديده للغايه فى شقه تجلس ساره وهى تنهج بشده وادم يلبس ملابسه ساره بستغرب: رايح فين يا ادم ده احنا لسه مخلصين ترويق ادم بعجله: هنزل ادور على شغل عشان نعرف نعيش ساره بصدمه: ازاى بس يا ادم ده انت منمتش طب بص اصرف من فلوس الخاتم ادم بجدية: اول حاجه انا مش تعبان خلاص تانى حاجه انتى حامل والمفروض انك هتبعي مع دكتوره ساره: دكتوره ايه وبتاع ايه انا هعمل زاى ستى هي الولاده بس ادم حته الولاده محتاجه فلوس عشان كده لازم انزل اشتغل عشان نحضر فلوس الولاده وبعدين انتي كده هتاخريني يلا لاإله إلاالله ساره بحزن محمد رسول الله وتذهب تجاه الاريكه حته يأخذها سلطان النوم لعالم الأحلام _________! _★________ مر باقي اليوم بدون أحداث جديدة عدا ان آدم وجد عملا في أحد الشركات وبمرتب جيد سيساعده ليبدأ حياته بدون اموال والده في صباح اليوم التالي شقة رسلان جلس رسلان على طاولة بينما تقوم ملك بوضع الفطور وهي تعض على شفتها السفلية بتوتر ولا تعلم كيف تبدأ الحديث ليهتف رسلان بجدية فهو بات يحفظ جميع تفاصيلها وما تريد فعله =اتكلمي يا ملك عاوزة ايه ملك وهي تجلس جانبه =احم هو انا ي يعني مم هممممم رسلان وهو يربت على يدها بحنان =حبيبتي قولي عاوزة ايه ملك بإبتسامة =هديل كلمتني امبارح و. واخذت تقص عليها ماءا حدث مع آدم وساره. ممكن بعد اذنك توصلني بطريقك عشان عاوزه اطمن عليها رسلام بصدمة =بعد كل لعملتو فيكي عاوزة تطمني عليها ملك بإبتسامة مشرقة =رسلان ساره ملهاش اي ذنب هي تربت على الحقد والكره وانها تكرهني ودا ذنب والدتها مش هي وانا مسمحاها وعمري ما زعلت منها لا هي ولا هديل عشان خاطري وافق يا رسلان ارجوك قبل رسلان باطن يدها بسعادة ملأت قلبه فحبيبته وزوجته طيبة وحنونة لأبعد الحدود =طبعا يا حبيبتي يلا افكري وروحي جهزي نفسك وكمان نشتري هدية حلوة يلا بسعادة وهي تنهض من مقعها مقبلة وجنته بعفوية =شكرا شكرا يا حبيبي انا حروح اجهز بسرعة ثم اتحهت بسرعة نحو غرفة النوم تحت اعين ذلك العاشق الذي يتضخم حبا وعشقا لها لوحدها تلك الملاك البريئ الذي وضعه القدر في طريقه لتضيئ حياته من جديد ابتسمت له تلك الحياة التي كالما قست عليه وأعطته أجمل هدية. ________! _★______________★ في العمارة التي يقيم بها حسام وهديل خرج حسام من شقته تزامنا مع خروج هديل والتي هتفت بإبتسامة خجولة =صباح الخير حسام بأعين تلمع حبا وعشقا =صباح النور والجمال يا قمري ازيك هديل بنفس الإبتسامة =الحمد لله ازيك انت حسام بهدوء =ادام انتي كويسة انا في احسن حال. رايحة الكلية هديل بنفي =لاء انا رايحة لعند ساره عشان اطمن عليها و. حكت له ما اخبرتها به ساره عندما اتصلت بها حزن حسام كثيرا على حال حبيبته التي دمعت عيونها حزنا على حال شقيقتها وما وصلت اليه بسبب طمع وجشع والدتها اقترب منها دون سابق انذار ساحبا اياها داخل احضانه هاتفا بحنان =اهدي يا قلبي هي خلاص بقت كوية دلوقتي واتجوزت كمان وكل حاجة هتبقى كويسة يا روحي يلا بينا انا حوصلك دفنت وجهاها في ص*ره العريض تهتف من بين دموعا =شكرا يا حسام انا انا بحبك اوي انت سندي وكل حاجة عندي حسام بمرح =بس يا هبلة انتي عن قريب هتبقي مراتي يلا بسرعة عشان اروح الحق المستشفى عندي عملية كمان ساعتين اومأت له هديل بسرعة ليبعدها عن احضانه ممسكا بيدها متجهين نحو المصعد متجهين نحو وجهتهم المنشودة _____! _★___________★ شقة كريمة كانت كريمة تقف في وسط تلك الفوضى العارمة التي تملأ الشقة فهي قامت بتحطيم كل شيئ يقع في طريقها من شدة غضبها وجنونها بعدما علمت من احدى الجارات انها التقت بملك صدفة في احد المولات وكانت سعيدة للغاية مع زوجها وكما اخبرتها بأن الله قد عوضها وتحول حزنها وألمها إلى سعادة وفرح وهاذا جعل كريمة تستشيط غضبا فهي كانت دائما تتمنى ان لا تهنأ ملك في حياتها وكانت تريد تدميرها بأي شكل كان =حدمر حياااااتك يااااا ملللللللك مش بعد كل حااااااجة انا عملتها حتعيشييي انتيييييي حيااااتك سعييييدة وانا أبقىىىى شريرة الرواية دي وفي الاخر ابقى وحيدة اناااااا قتلك ابوكي وامك عشااااااان تبقي تحت رحمتيييي واعذبك زي ما اناااااااا عااااااوزة وفييي الآخر يحصل كده وتعيشي انتي وسط بناتي وجوزي فرحاااااانة واناااااا ابقى كده حخلص منك زي ما خربت فرااامل عربية ابوكي زمان ومات هو والحرباية امك حقتللللك ياااااا ملك حقتللللللللللك نعم عدمت من قلبها الرحمة وهي سبب تدمير حياة تلك الطفلة الصغيرة والبريئة التي لم تأذها يوما بات قلبها اسود لا يعرف طريقا لرحمة فكيف لشخص ككريمة دمرت حياة اولادها بأن ترحمها وتجعلها تهنأ بحياتها وقد نست ان لهاذا الكون ربا يحاسب ظنا منها انها ستخلد في هذه الحياة ولم تتحاسب على افعالها _______! _★__________★ شقة آدم وسارة كانت ساره تجلس هي وآدم بإرهاق على الكنبه فهما قاما بترتيب الشقة وتنظيفها جيدا كما اشترى بعض الضروريات التي يحتاجانها بعدما قام بأخذ سلفة من عمله الجديد ليرتفع فجاة صوت جرس الباب كاد ان ينهض قبل ان توقفه ساره تهتف بإبتسامة =خليك يا حبيبي انا حفتح اومأ لها بإرهاق وما هي لحظات وعلت الصدمة وجهها تهتف بذهول =مللللللللك السابع عشر أتمنالكوم قراءة ممتعة ___________! _★___________★ اومأ لها بإرهاق وما هي لحظات وعلت الصدمة وجهها تهتف بذهول =مللللللللك ملك بخفه دم =ايه يا بنت عمى مش هتدخلنى ولا ايه ساره بحب لملك وكره لنفسها: لا ازاي� اتفضلى طبعا ده البيت نور ملك وهى تاخد ساره فى حضنها البيت منور بيكى سارة وهي تبكي بحرقه وتتذكر كل الذي فعلته مع ملك ساره: انا اسفه يا ملك سامحيني انا طلعت غلطانه في كل حاجه عملتها معاكي انا انسانه وحشه جداااا وانتي قلبك ابيض اوي بعد كل اللي عملتو فيكي ولسه معتبراني بنت عمك ملك: دي حاجه صعبه انك تفهميها اللي هو انك تسامحي حد غلط في حقك وكان شايفك� ولا حاجه ودلوقتي هو اللي محتاجلك بس نأجل الكلام في موضوعنا القديم شويه وقوليلي ايه اللي حصل خلاكي كدا؟ سارة: وهي تبكي بشدة الدنيا خدت حقك وزيادة شويه رامي اخويا اتسجن بتهمه م**رات واخد ٢٥سنه وهديل امي طردتها من البيت عشان كانت بتنصاحني وامي الفلوس جننتها دمرت كل حاجه� عشانها حتي انا ملك: بردو انتي ايه جابك المكان دا ومروحتيش لي عند هديل وعمي؟ سارة: بابا ها بابا وصل لمرحله بقا بيتمنى اني اكون مش بنته دا حتي يوم لما جه اخد هدوم هديل قالي انا بندم انك بنتي انا مش عارفه� انا هعيش تاني ليه انا تعبت كل الناس بعدت عني مش بقا بقايلي حد (ماما هديل� رامي بابا) كلهم بعدو عني� حتي الشخص اللي حبيته وبعت كل حاجه واتنازلت عن كرامتي واتخليت عن ابسط حقوقي واني افرح بفستان حتي الحاجه دي مناعني منها وتضحك وتقول تصدقي بقيت بحس اني نحس علي كل شخص اعرفه تعرفي ان اهله طردوة وحرموه من الميراث وكان ادم يستمع لها وكانت كلمتها تمزق قلبه وكانها كالوح البارد الذي ينزل علي راسه فكلمتها هذة احسته بندم فكيف وصلت من كانت يريدها بشدة� وحبيبته اصبحت بهذة الحاله� ملك: بصي للجانب الايجابي للموضوع انك ابتديتيي تتغيري للاحسن وتحسي بغلطك مب**ك ليكي علي سارة الجديدة سارة وهي تمسح دموعها وتحتضن ملك بقوة =شكرا اوي يا ملك يلا اتفضلي نتكلم جوه وكمان هديل جاية بادلتها ملك الأحضان بحب ودلفو مع إلى الشقة ليبدأو حياة ملأها السعادة والفرح لكن هل ستدوم سعادتهم ام ان للقدر رأي آخر؟ ???????????? تسريع في الأحداث امام منزل ملك. كانت كريمه تنتظر قدوم ملك لكي تنفذ ماخططت له كريمه لنفسها: اخيرا خلاص هخلص منك يا ملك كلها كام دقيقه ملك وهي تجلس في السيارة وتتذكر حاله سارة وبكائها� الشديد وتحدث نفسها قائله فعلا الدنيا يوم ليك ويوم عليك سارة بكل جبروتها دا يحصل فيها دا كلو� ربنا يهد*كي يا بنت عمي وتتوقف السيارة امام المنزل وتنزل سارة وتتفاجأ بوجود كريمه؟ ملك بغضب: انتي اي اللي جابك هنا وعاوزة ايه تاني مش مكفيكي اللي� عملتيه فينا انا بكرهك انتي دمرتي حياتنا كلنا وتبكي وداخلها مشاعر حزن كانت لاتتمني ان تفعل هذا انتي بدل� مكنتي تحتوينا كلنا مع بعض لا زرعتي فينا كلنا الغل والكره انتي مش متخليه� � � انا بقيت اق*ف منك� اوي� كريمه بحقد وغل: انتي اللي بتكرهني� انا اللي بكرهك وامك السبب هي الدمرت حياتنا علي طول هي محسساني انها احسن مني في مقارنه على طول بس خلاص انا زهقت من كل دا ولازم نضع حل للموضوع دا وفي هذة اللحظه تخرج سكينه وتتحاول ان تخبطها وملك� تحاول ان تتفاداها� فتصيبها ليعلو صوت صراخها فجأة عندنا استقرت السكينة في مكانها ووقع جسد تلك المسكينة على الأرض والدماء تنزف منها بقوة بينما بدأت كريمة تضحك وتصرخ بجنون لأنها قتلك عدوتها أخيرا وخرج الجيران على صوتها ليقوم بعضهم بامساكها بينما اتصلت احد الجيران بالاسعاف. ???????????? فى فيلا عبدالرحمن تجلس جيهان وهى تبكي على كل شيئ لماذا يحدث هذا مع عائله نعم ابنها اخطأ ولكن هاذا بالطبع ليس الحل المثالى لهذة المشكله يدخل عبدالرحمن الغرفه وهو يفكر فى ابنه هل فعلًا يحب هذه الفتاه لدرجة ان يعمل لجلها جيهان بعصبيه: طبعا ولا همك ابنك انا عايزة اعرف ابنى فين يا عبدالرحمن عايزة اشوفه عبدالرحمن بهدوء: ابنك كويس وجدا كمان وعايش حياته ياريت انتي كمان تهدي لان الى انتى بتعمليه ده مش هيخليني ارجعه جيهان وهى تقوم من موضعها: لا يا عبدالرحمن ابنى لازم يرجع ويعيش معايا انا عايزة اشوف ابنى عايزة حفيدى يتربا فى حضنى ولا مش نفسك تشوف حفيدك اول حفيد يا عبدالرحمن فاكر انت كنت بتحلم تعمل اى مع اول حفيد فاكر عبدالرحمن بعصبيه: اه فاكر بس ابنك **ر ضهرى يا هانم ابنك السند والعكاز هو الى **رنى اتجوز من غير اهله كان ابوه مات وبعد ما اتجوز ومراته حامل راجع يقولي ثم ينظر لها بغضب ده كله بسبب دلعك ليه كل مشد عليه انتى ترخي كان نفسي يبقا سند بس بسبب دلعك الزياده بقا هو الى قطم ضهري الض*به جت منه هو جيهان بغضب وحزن على حال ابنها: ده ابنى الوحيد الى مليش غيره لازم يدلع وينبسط فى حياته وبعدين هو مش بنت عشان يجبلك العار هو اه غلط لم اتجوز من غير رايك بس مش كده احنا المفروض نقف جانبه عبدالرحمن لكى ينهي هذا النقاش العقيم من واجه نظره: ابنك عايش فى شقة امك الله يرحمها ولو على شغل وشتغل فى شركه. تحبي اقولك اكل اى النهارده ولا ادخل انام احسن جيهان بهدوء: لا شكرا بس ممكن اروحله بكرا عبدالرحمن وهو يدخل الحمام لكي ياخذ شور: لا ويترك جيهان تفكر فى ابنها ???????????? فى مكان اول مره نذهب اليه تحديدا السجن نجد رامي يصلي بكل خشوع يبكى على ما وصل اليها رامى ببكاء شديد: - «أستغفر الله العظيم من كل ذنب أذنبته، ومن كل فرض تركته، ومن كل إنسان ظلمته، ومن كل صالح جـفوته». 2- «اللهم يا بارئ البريات، وغافر الخطيئات، وعالم الخفيات، المطلع على الضمائر والنيات، يا من أحاط بكل شيء علمًا، ووسع كل شيء رحمة، وقهر كل مخلوق عزة وحكمًا، اغفر لي ذنوبي، وتجاوز عن سيئاتي إنك أنت الغفور الرحيم». يارب سامحني انا عارف انى عملت حاجات كتير فى حياتى غلط بس عارف ان رحمتك واسعه يارب انا مش عايز حاجه تانى مم الدنيا غير انى اموت وانت راضي عنى عايز لم اقف ادامك ابقا من عبدك الصالحين رحمتك يااااااااااااااااااااارب سقطت دموعه بقوة وهو يدعو الله بشدة ان يغفر له خطاياه كم كره والدته في تلك اللحظات لكونها سبابا لما حصل له فلطالما شجعته ليمضي في ذلك الطريق وكانت دائما ما تزرع الكره والحقد داخل قلبه لاكنه من هذه اللحظة قرر ان يبدأ من جديد حياة جديدة يكرسها لطاعة الله وحده وقرر ان يكلب السماح من ملك ووالده وشقيقتيه __________! _★_______________★ بعد مرور سنه مرت الأيام والشهور على أبطالنا وتغيرت حياتهم جميعا اصابت السكين كتف ملك فقط وشفيت بسرعة لتعود لأحضان زوجها الحبيب اما كريمة فقد تم تحويلها لمشفى المجانين فهي قد فقطدت عقلها بعدما حصل تزوج مراد بسلمى وايضا حسام وهديل حتى آدم قام بتجهيز مفاجأة لساره وارتدت فسان أبيض جانب شقيقتها وقد كانت نفس المفاجأة التي أعدها رسلان لملك ايضا كان رأفت في قمة سعادته بعائلته التي وأخيرا اكتملت حتى انه تم تخفيف الحكم على رامي واصبح عشر سنوات بعدما اعترف من كان يعمل معهم بانهم قام بتهديده وابتزازه بالقتل لهاذا رضخ لهم اما عبد الرحمان فقام بمسامحة ابنه لا بل واعطاه مبلغ كبير ليبدأ من جديد وكم فرح هو وحهان بحفيده حذيفة بل واشترى له مزرعة خصيصا له كتبها باسمه وتحسنت علاقته كثيرا بساره وتقبلها فردا جديد في العائلة حيث قام بفتح شركة صغيره للادوية وشارك رسلان وحسام ومراد في المشفى الخاص الذين وضعو كل اموالهم فيهم وحقا نجحت مشاريعهم فالشركة بدات تكبر وحتى ان مستشفى اشتهر كثيرا وبات يحتوي على اشهر وانجح الأطباء وقام كل منهم بشراء فيلا خاصة به واصبحو اقرب اصدقاء. _________! _★___________★ في المشفى الحياة (الخاص بالأصدقاء الأربعة) دلفت ملك ومعهارسلان إلى الطبيبة النسائية لتعلم ما هو سبب تأخر حملها خصوصا بعدما قامت هي ورسلان بفعل التحاليل المطلوبة لكل من هما الطبيبة بإبتسامة =إتفضلو جلست ملك وجانبها رسلان الذي امسك بيدها بقوة بسبب توترها ازدادت ابتسامة الطبيبة اتسااعا لذلك الحب الذي تراه أمامها قبل ان تحمحم بحرج وتتحدث بعملية =التحاليل لقدامي بتقول ات ولا اي حد فيكم عندو مشكلة في الخلفة ملك بعدم فهم =يعني ايه الطبيبة بهدوء =يعني تقدرو تخلفو عادي جدا بس المسألة مسألة وقت وياريت تصبرو وتقلقوش وكل شيئ بايد ربنا ملك بسعادة =يعني انا بخلف اومأت لها الطبيبة لتقفز ملك بسعادة وهي تحتضن رسلان بقوة وغادرو المشفى بأكملها عائدين لفيلتهم حتى يستطيعو تحضير كل شيئ لأجل عشاء الذي سيحضره مراد حسام وآدم وزوجاتهم وحذيفة الصغير ________! _★___________★ فيلا رسلان وملك اجتمع الجميع في حديقة الفيلا وجهزو طاولة كبيرة قامت الفتيات بإعداد المشروبات والمعجنات بالإضافة إلى السلطة وكيك شكلاطة كبير اما الشباب فقام بالشواء وهاهم الآن يجلسون حول تلك الطاولة وصوت ضحكلتهم يعلو بسعادة ملك. هي توجه سؤالها لسلمى =فاضل قد ايه لمعاد ولادتك يا سلمى سلمى بإبتسامة وهي تربت على بطنها البارزة =فاضل شهر بس وتشرف بنتي حبيبتي بادلتها ملك الإبتسامة ووجهت نفس السؤال لهديل =و انتي يا هديل هديل بإرهاق واضح =الدكتورة قالتلي اني ابقة جاهزة في اي لحظة ساره بضحك =ههههههههه دا انا مستنية اليوم دا على نار اهو ارجعلك شوية ملي عملتيه فيا فاكرة انفحر الجميع من الضحك عندما تذكرو كيف قامت هديل بصفع ساره عندما كانت تصرخ من الألم وقالت لها =ياااابت اتهدي شوية صدعتيني هديل بضحك =ههههههههه تصدقي لو قلتلك اني بندم على الحظة دي حسام محاوطا كتها بحب =كفاية بقى ما تشوف مراتك يا آدم هي مش ناقصة آدم وهو يداعم وجنة صغيره =يااااا عم ما تسبها تتسلى شوية رسلان بعملية =ايه رأيكم نعمل فرع ثاني للمشفى بتاعنا مراد بتأييد =فعلا الفكرة حلوة اوي و ملك بمقاطعة =بس كفاية شغل احنا متجمعين عشان نتسلى ونرتاح مش عشان نتكلم في الشغل أيدتها جميع الفتيات ليعدو لأحاديثهم يتشاركون السعادة والفرح وضحكاتهم تملأ المكان. اما بطلتنا لا تستطيع انكار انها تتمنى الخصول على طفل من زوجها وشريك حياتها منقذها الذي تعشقه حتى النخاع لاكنها سعيدة بما وصلت اليه ربما حزنت وتألمت في الماضي لاكن الحياة ابتسمت لها من جد واعطتها الكثير والكثير من السعادة التي كالما تمنتها فماذا تريد اكثر من هاذا شعرت فجأة بيد رسلان تلتف حول خصرها يردف بهمس =بعشقك يا ملك قلبي ملك بحب =بحبك يا قلب وروح ملك _______! _★___________★ خلص الفصل نتمنى ينال إعجابكوم استنونا يوم الخميس ان شاء الله يلاااااااااااااااا سلاااااااااااااااااام #Siham&Norhan❤️
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD