على الايمن والجانب الاخر حسام
حسام ببتسامه جميله:تسلم ايدك يا آنسة هديل بجد ريحه الاكل تحفه
هديل:شكرا لحضرتك يا دكتور
ينظر رافت لكل منهم هو يشعر ب*عور حسام تجاه ابنته ويتمنص هذا من الله لكي يطمإن على ابنته الغاليه هديل
البارت الحادى عشر
أتمنالكوم قراءة ممتعة
_________!!!!!!!!!!!!!_★____________★
في المول
تقف كل من سلمى و ملك امام محلات بيع الملابس ، حيث كانت سلمى تحاول اقناع ملك بشراء بعض ثياب النوم كونها لا تزال عروسا جديدة
ملك بخجل
=لاااء مستحيييل انا مش هلبس قلة الأدب دي ابدا
سلمى بغيض
=قلة أدب ايه بس يا بنتي دا جوزك يعني عادي
ملك برفض
=بردو لا مستحيل انا البس الحاجات دي مستحيل و كمان قدام رسلان لا ابدا ابدا
سلمى بخبث
=ماهو انتي لازم تلفتي نظرو عشان مش يبص لغيرك اسمعي نصيحتي و مش هتندمي
شعرت ملك بالغيرة تحرق قلبها و هي تتخيل انه حقا من الممكن ان يتخلى رسلان عنها لأجل أخرى فذهبت هي بنفسها تختار لوحدها و هي حقا خائفة من خسارته غير منتبه للإبتسامة الخبيثة التي ظهرت على شفتي سلمى تكاد ترقص فرحان بسبب نجاح خطتها هى تعلم ان رسلان لان ينظر لغير ملك ولكن يجب ان تضع بعض الاشياء لكى تتحرك ملك وتقترب من رسلان هنا تظهر ابتسامه على وجه سلمى بسبب ذوق ملك الرفيع جدا في اختيار الملابس.....
_______★_★!!!!!!!!!!!_★
مساءا
شقة حسام
يجلس حسام داخل شقته و هو يفكر بمن خ*فت قلبه و سلبت أنفاسه و من غيرها هديل التي جعلته يهيم بها عشقا من اول نظرة رغم حدتها معه و شراستها معه إلا أنه لا سلطان على القلب فهو قد احبها و حسم الأمر
حسام بهمس
=بحبك يا هديل و أوعدك انك حتبقي ملكي لوحدي و محدش هيخدك مني ابدا يا حبيبتي
ابتسم بسعادة و هو عازم على الحصول عليها و انه لا أحد سيأخذها منه هي ملكه لوحده و سيتزوجها حتى لو غصبا عنها ولكن بعد ذلك سوف يجعلها تهيم به عشقا وتتمنا قربه ...
__________!!!!!!!!!!_★____________★
في شقة رأفت الجديدة
غرفة هديل
تجلس هديل على سريرها و هي تمسح دموعها التي سقطت و هي تتذكر كلام والدتها القاسي و الذي لم و لن يتحمله أي أحد أبدا لتهمس بقهر من بين دموعها التي تأبى أن تتوقف
=اصحي يا هديل كريمة معاها حق انتي وحدة وحشة اوي و مفيش حد حيبصلك اصحي و بطلي غباء اساسا من هيبصلك و على ايه اذا كانت امك نفسها بتكرهك و مش طيقاكي وبتقول عليكى واحشه مين هيبصلك
ازداد انهمار دموعها أكثر و هي تتذكر حديث والدتها القاسي و التي جرحت كبريائها و كرامتها بل جعلتها تشعر بذلك الشعور السي الذي حطم قلبها لقطع صغيرة
**تت قليلا قبل ان تكمل بقوة
=كفاية دموع يا هديل كل حاجة خلصت انا لازم أبتدي أخطط لحياتي ولا عايزة اتجوز و لا عايزة اي حد يحبني انا هعيش لوحدي ومش عاوزه حاجه تانيه غير انى احقق كيان لنفسي
ثم توجهت نحو الحمام لتستحم بالماء الدافئ و ترتدي منامتها متجهة نحو سريرها لتستلقي عليه و ماهي سوى لحظات و غرقت في نوم عميق تهرب به من واقعها الأليم ...
________!!!!!!!!!!!!!_★____________★
فى شقه مراد تجلس على الاريكه وتنظر الى ابنها كانه تنين براسين
عيون بتعب:يابنى اقعد بقا انت تعبتنى
مراد بزعل:كده يا عيون ده كله علشان بقولك هلبس ايه يوم الخميس
عيون بزهق:يا مراد يابنى يا حبيبي الى تعمل كده العروسه مش العريس وبعدين انت بذات نفسك بتقول الخميس مش دلوقتي
مراد:ماهو الخميس ده بعد بكرا يعنى المفروض اجهز
عيون وهى تقوم من على الاريكه:انا هاخد دوا الضغط والسكر و نام قبل ماتجلى جلطه كاته نيله الى عايزه خلف
مراد بتسال:برضوا مقولتيش البس القميص الاسود و الابيض وفجأة يجد شبشب عيون فى وجهه مراد ببتسامه بلهاء انا برضو بقول الاسود احلى
_____!!!!!!!!!!!!_★_____________★
في صباح اليوم التالي
شقة رأفت القديمة
تجلس كريمة على طاولة الفطور و معها سارة التي كانت تتصل بآدم منذ ليلة امس و لا يجيب عليها ابدا
كريم ببرود
=بطلي زن على الراجل هتخنقيه اكيد مشغول و لا عندو حاجة عشان كده مش بيرد عليكي
سارة بغيض
=يوووووه بقى يا مامي على الأقل يبعتلي رسالة يطمني فيها
كريمة بطمع
=سيبك من الموضوع دا قوليلي اداكى فلوس
سارة بتأكيد
=اها اداني مبلغ كبير
كريمة بلهفة و هي تنهض من مقعدها
=طب يلا قومي خلينا نروح نجيب شوية هدوم جديدة و نتغدا بره انا اساسا مش قادرة اطبخ النهاردة يلا قومي بسرعة غيري عشان نمشي
اومأت لها ساره بإبتسامة و هي تنهض هي الاخرى نحو غرفتها لتغير ملابسها و تغادر مع والدتها تناست تماما شقيقتها المسكينة او والدها حتى شقيقها المسجون و كل ما يهمها هو نفسها و فقط ...
_______!!!!!!!!!!!_★___________★
فى شقه ادم
يجلس هو واصدقاء السوء ومعهم بعض الساقطات
للمره الف يرن هاتف ادم
ياسين بزهق:اى ياعم ادم مترد ياعم او اقفل الزفت ده ولا انت جايبنا عشان تق*فنا
ادم بزهق: ياعم دى البت ساره البارده من امبارح وهى عماله تتصل
ياسين بتسال: صح عملت اى معاها
ادم بضحك:عيب عليك جبتها ولحد هنا وبخاطرها
ياسين بستغرب :ازاى
ادم:عيب عليك ده انا ادم مش اى حد وبعدين اهى البت سكتت ثم ينظر الى الفتاه التى بجانبه اى ياقمر مش يلا ولا اي
الفتاه بضحكه رقعيها:يلا يا دومى
ويذهبوا الى ليفعلوا ما حرمه الله
_____!!!!!!!!!!!!_★_____________★
شقة رسلان
تجلس كل من سلمى و معها ملك تحاول اقناعها بأن تتشارك الغرفة مع رسلان
=ليييه بس كده يا ملك انتي مراتو على فكرة
ملك بخجل
=لاء طبعا مستحيل طب لو قالي بتعملي ايه هنا حقلو ايه
سلمى بإمتعاض
=مش هيقلك حاجة و بعدين انا عندي فكرة
ملك بلهفة
=فكرة ايه دي
سلمى بخبث
=انا حقول لرسلان اني عاوزة أوضتك عشان احولها مرسم و اشتغل فيه عشان اوضتي صغيرة و مش بتكفيني
ملك بتفكير
=طب ما ممكن يقلك تيجي تنام معاكي
سلمى بغمزة
=ماهو انا طبعا حقلو تنام معك احسن قبل ما هو يقول لي كلمة دى و مش حيرفض بالع** حيوافق و على طول كمان
ملك بشك
=يعني انتي متأكده انو هيوافق و مش هرفض
سلمى بثقة استغربتها ملك
=لاء مش هيرفض انا متأكده يلا دلوقتى قومي عشان نلحق نجهز الغدا قبل ما يرجع و أتكلم معاه
اومأت لها ملك ببتسامة مشرقة و قلبها يخفق بشدة من كثرة الحماس و هي تتمنى من أعماق قلبها أن تشارك رسلان غرفته .
_______!!!!!!!!!!_★_________★
في المستشفى
مكتب مراد
يجلس مراد داخل مكتبه ومعه حسام و الذي كان يقص عليه على مدى إعجابه بها
مراد باستغراب
=يا بني بقالك ساعة بترغي و انا مش فاهم منك حاجة خالص انت بتحبها ولا معجب بيها
حسام بهيام
=انا مش بس بحبها يا مراد انا عشقتها خلاص
مراد بجدية
=يبقى تروح تطلب ايدها من ابوها على طول
حسام بشرود
=ياريت يا مراد بس انا واثق انها هترفض
مراد باستغراب
=ترفضك ليه هي هتلاقي زيك فين
حسام بحزن
=فرق السن بيني و بينها كبير اوي دا غير انها مش بطقني خالص
مراد بشك
=اكيد في سبب لكل دا مهو مش معقول تكرهك من غير اي سبب واضح
حسام بتنهيدة عميقة
=ماهو دا لهيجنني ايه السبب ليخليها مش طيقاني كده و انا معملتش ليها حاجة خالص
مراد بتفكير
=انا رأي تقعد معاها و تتكلمو و لو في اي سوء تفاهم او خلاف مابينكوم تحلوه بأسرع وقت
حسام بإبتسامة و هو ينهض من مقعده
=و دا هحاول عملو انا حالا حروحلها الكلية و اتكلم معاها
كاد مراد ان يوقفه إلا انه غادر بسرعة كبيرة و لهفة لا يطيق صبرا لرأيتها فإبتسم الآخر و هو يهز رأسه بقله حيلة فهو اكثر من يعلم ما الذي يفعله الحب في الإنسان وتظهر ابتسامه على وجهه وهو يتذكر ان محبوبته سوف تصبح ملكه فى القريب العاجل وتنير بيته...
_______!!!!!!!!!!!!!_★___________★
في شقة رسلان
انتهى كل من رسلان ملك و سلمى من تناول طعام الغداء و هاهم الآن يجلسون في غرفة المعيشة و يحتسون الشاي
كانت كل من سلمى و ملك تنظران إلى بعضهما نظرات غريبة استغربها رسلان بشدة قبل ان يهتف بملل
=هاتو من الآخر في ايه
سلمى بحمحمة
=احم بصراحة يا ابيه انا كنت عاوزة اوضة ملك عشان اعملها مرسم اشتغل فيه أصل اوضتي صغيرة اوي مش بتكفيني
رسلان بإستغراب
=طب في اوضة ثانية متعمليها مرسم
شلمى برفض
=لاء انا عايزة دي و ممكن ملك تنام معاك في اوضة وحدة يعني ماهي مراتك اساسا
بقي رسلان للحظات صامتا يحاول استوعب ما قالته سلمى و قلبه يخفق بشدة غير مصدق ما سمعته اذناه كان حقا يفكر كيف سيتحدث مع ملك و يطلب منها ان تشاركه الغرفة فهي زوجته يحبها لا بل يهيم عشقا بها قبل ان يردف بتوتر
=ببس......ممكن....مملك...مش..ح...
سلمى مقاطعة اياه
=لاء طبعا ملك موافقة انا اتكلمت معاها الصبح و هي قالت ان معندهاش مانع يلا بقا وافق
رسلا بقلب يخفق حبا و عشقا لها لوحدها
=بجد يا ملك
اومأت له و وجهها يشتعل خجلا لتنهض بسرعة تركض نحو غرفتها تحت صوت ضحكت رسلان العاليه التي أطربت قلبها الذي هام بهاذا الرجل حبا و عشقا .
كل هاذا تحت انظار سلمى السعيدة للغاية لأجل ملك و شقيقها فهم يستحقون تلك السعادة التي تملأ قلوبهم تعلم كم عانا كل منهما الكثير من قسوة الحياة لاكن لابد لسعادة ان تزورهم و تتغير حياتهم للأحسن ....
______!!!!!!!!!!!!_★_____________★
في الكلية
انهت هديل آخر محاضرة لها و هاهي تغادر الآن من بوابة الكلية لتتجه نحو شقتهم الجديدة قبل ان تسمع ذلك الصوت يناديها صوت تميزه جيدا
=آنسة هديل
هديل بصدمة
=دكتور حسام حضرتك بتعمل ايه هنا
حسام بتنهيدة
=عاوز اتكلم معاكي يا هديل و الموضوع مهم اوي
هديل بحدة
=نعععععععم تتكلم معااايااااا انا بخصوووص ايييه ان شاء الله وبعديييين ايه الى بينييي و بيييينك عشان يبقا فى كلاااااااام بينا و لو فاااكرني وحدة من البنااااات ل......
حسام مقاطعا ايها
=بس بس افصلي شوية احنا هنروح مكان عام نتكلم فيه صدقيني الموضوع لو مكانش مهم اوي مكنتش جيت لحد عندك هنا
استشعرت هديل الصدق في حديثه و رغم رفضها في بداية الأمر إلا انها رضخت له في الأخير و لم تشعر بنفسها إلا و هي تومأ له بنعم و تسير خلفه كالمغيبة ...
بعد مرور ربع ساعه كانوا يجلسون فى احد المطاعم الرقيه وامامه النادل
حسام ببتسامه مشرقة: تحبي تشربي ايه
هديل: ليمون
حسام: واحد قهوة مظبوط واحد ليمون
ويذهب النادل و تنظر هديل الى حسام: هااا فى اى وايه الموضوع المهم
حسام بجديه: بصي يا هديل ان مش عارف انتى ليه بتكرهيني او اى سبب الكره ده انا حابب اتكلم عشان اعرف اى سبب ده كله
هديل بسخريه: يعنى انتى جايبنى هنا عشان كده
حسام بجديه: اظن النقاش مفهوش مجال للسخريه عشان تسخري منى
هديل بحمحم: انا اسفة انى سخرت بس انا مش بكرهك وفنفس الوقت مش بحبك
حسام : وايه السبب
هديل: من غير سبب
حسام بدون تفكير: هديل انا بحبك وعايز اتجوزك
_____!!!!!!!!!!!!_★_____________★
التانى عشر
أتمنالكوم قراءة ممتعة
___________!!!!!!!!!_★__________★
هديل بحمحم: انا اسفة بس انا مش بكرهك وفنفس الوقت مش بحبك
حسام : وايه السبب
هديل: من غير سبب
حسام بدون تفكير: هديل انا بحبك وعايز اتجوزك
هديل بصدمه: ايه
حسام بقوه: انا بحبك و عايز اتجوزك عايزك تكونى مراتى اظن كلامى واضح
عندما اكد على كلامه كانت تريد ان تنطق بالموافقه ولكن اتت صورة اختها وما فعلته وكيف استغلها ادم برباط الزوج وهنا تحولت السعاده الى كره وليس كره شخص معين لا بل كره لكل بنى ادم: وانا مش موافقه
حسام بتسال: ممكن اعرف السبب الرفض
هديل بصوت عالي: دى حاجه تخصنى انا متخصكيش وانت ملكش حق تدخل
هنا بدات انظار من في المكان تتوجه لهم
حسام بهدوء:اهدى يا هديل انا مقولتلكش حاجه علشان صوتك يعلى عليا انا بطلب ايدك مش اكتر
هديل بقوه :وانا برفض وذهبت من المكان
ظل حسام ينظر الى طايفها وهو يفكر ما سبب هذا الرفض القاطع
????????????
فى المساء فى شقه رسلان تحديدا فى غرفته يجلس على الفراش يصطنع انه يتصفح الهاتف ولكنه فى الحقيقه يرقب ملك يرقب كيف هى متوتره ينتظر فقط ان تاخذ قرار لكي يفعل مافى خاطره
ظلت ملك تتحرك فى الغرفه تنتظر من رسلان ان يبلغها ان تاتى بجانبه على الفراش ولكن هو يتصفح الهاتف بكل تركيز من وجهه نظرها حسمت قرارها وذهبت تجاه الفراش واخذت مخده لكى تنام على الاريكه
رسلان بستغرب:انتى رايحه فين ياملك
ملك بتوتر: هنام هنا على الكنبه عشان متديقش
رسلان بهدوء:ملك انتى مراتى يعني مفيش حاجه اسمها اديق منك
ثم ياشير لها لكى تجلس على الفراش:تعالى ياملك عاوز اتكلم معاكي فى حاجه
ملك وهى تجلس على الفراش بخجل:نعم
رسلان بهدوء:بصي يا ملك انا عارف انك مديقه انك اتجوزتني واكيد كنتى بتحلمى بحد احسن مني او يمكن يكون اصغر منى
ملك بنفي:لا والله ابدا بس
رسلان بستفاهم: بس اى
ملك بدموع:حضرتك انت دكتور متعلم وانا مش متعلمه وغير كده انا عارفة ان حضرتك اتجوزتنى عشان بتشفق عليا من الى حصل معايا
رسلان بنفى:لا
تقطعه ملك:لا اى اصل مين هيقبل يتجوز واحده كنت هتغتصب وهو عارف ثم تزايد فى البكاء
عند هذا اخذها رسلان فى حضنه:بس يا ملك مين الى قال كده انا متجوزتكيش شفقه لا انا اتجوزتك عشان بحبك تنظر له ملك بصدمه اه بحبك بحبك من اول مره شوفتك فيها بحبك من اول مفتحتي عنيكي وشوفت بحر العسل عارفة لم عمك جاه تانى يوم وكان جايب ابنه معاه انا كان هاين عليه اقتله لا القتل هيكون رحمه ليه وتجننت لم كان عايز يجوزك ليه عارفة شعور لم تحسي ان فى حاجه غاليه هتروح من ايدك انتى بقا الحاجه الغاليه الى كنت خايف تروح عشان كده اتجوزتك وجبتك هنا فى بيتى عشان تكوني ملكه وعوضك عن كل حاجه فى حياتك يا ملك انا محبتش حد غيرك ولا هحب ده انتى شمس نهاري وقمر ليلى ده انتى الشمس الى بطلع بعد يوم ماليان غيوم دا انتى نسمه هوا هاديه جت على قلبي عشان تحيه وتقولى شفقه دا انتى الى تشفقى على قلبي الغلبان ودايب فى حبك
كل هذا ينزل على سمع ملك يزيد من دقات قلبها نعم وكيف لا وملك قلبه هو الاخر متيم ولهان عشق لها ملك ببتسامه:بحبك
رسلان وهو يقبل راسها:وانا بموت فيكى يا من ملكتى قلبي وجعلتينى عبد عشق لكى
ملك بخجل:هو انت هتفضل تقولى كلام حلو كتير
رسلان بضحك انا ممكن اعمل احلى
ملك بخوف حيث اتات فى ذاكرتها ليله الا****ب:اااا ناااا
رسلان ببتسامه لقد فهم ماذا حدث:بصي ياقلبي انا مش مستعجل على حاجه وبعدين انا معملتش ليكى فرح عشان كده فرحان هيكون مع فرح سلمى وصح بكرا هبعتلك واحده تنظف الشقه عشان ماما عيون و مراد جاين يوم الخميس عشان يخطبوا سلمي رسمى
ملك بفرحه:اى ده بجد الله ربنا يخليك ليا يا رسلان
ويخليكي يا قلبي ممكن ننام بقا يلا تعالى فحضنى
تنام ملك والابتسامه على وجهها وكيف لا لقد رزقه الله بزوج محب عشق لا يريد من الدنيا سوا راحتها وعوضها ايضا بسلمى ونعمه الاخت تدعوا الله انا يحفظهم لها
و رسلان يشعر انها قد ملك العالم لان محبوبته تنام داخل حضانه
????????????
فى شقه رافت تحديدا غرفه هديل تبكى نعم تبكي على حاله لاتعرف كيف كنت بهذه القوه ولكن هو يريد ان يستغلها نعم لكى تكون جاريه تلبي مطالبه فى الفراش مثلما فعل ادم مع اخته كل هذا بسبب وجدها فى شقته نعم وخرجت من الغرفه وذهبت الى غرفه ولدها وتطرقت على الباب
رافت: اتفضلي يا هديل
هديل بتوتر: بابا انا عايزه اتكلم معاك في حاجه
رافت ببتسامه : خير
هديل:بابا انا عايزة نسيب الشقه دى ونعيش فى اى شقه تانيه
رافت بجدية:ليه ممكن اعرف الاسباب
بدات هديل تقص عليه كل شيء
رافت وهو ياخذ بنته فى حضنه:هديل انتى مش واحشه زاى ماما بتقول بلع** يابنتى انتى جميله جدا جدا ومفيش احلى منك وبعدين الغلط مش على ادم الى ضحك على ساره بلع** العيب على ساره وعلى ولدتك لان ولدتك دخلت الطمع فى دامغ ساره خالت ساره مبتحبش حاجه فى حياتها غير الفلوس حته لو هتعمل حاجه حرام وبعدين مش كل الرجال زاى ادم لا فى زاى رسلان جوز ملك انتى عارفة رغم انى معرفش عنها حاجه بس متاكده ميه فى الميه انها مرتاحه ومبسوطه وبعدين يابنتى دكتور حسام انسان كويس ومحترم وعلى فكرة هو لو جه طلب ايدك منى انا هوافق لان ساعتها هكون مايت وانا مرتاح ومش خايف عليكي
هديل بفزع:بعد الشر عليك يا بابا ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابد
رافت ببتسامه:ويخليكي ياقلبي يلا روحي نامى تصبحي على خير
هديل وانت من اهل الخير
لقد مره اليل على الجميع منهم من يشعر بسعاده وينتظر الافضل غدا ومنهم من يشعر بلحزن على حاله ومنهم من يفعل ماحرمه الله ولا يعرف ان ساعت الموت قريبه جدا
_________!!!!!!!!!!_★________★
في صباح اليوم التالي
شقة رأفت
إستفاقت هديل من نومها باكرا و قامت بإعداد الفطور لولدها ثم خرجت من الشقة لتصادف حسام كان يخرج من شقته هو الآخر فهتفت برقة
=دكتور حسام
حسام بهدوء
=صباح النور
هديل بإحراج
=صصباح الخير ...احم انا آسفة بس كنت عاوزة منك عنوان شقة الدكتور رسلان
حسام بإستغراب
=عنوان رسلان ليه
هديل بتفسير
=انا عاوزة أزور ملك و اتكلم معاها
كاد حسام ان يقترح عليها ان يوصالها لاكنه تراجع فورا فهو لا يريد ان يحدث اي مشكلة اخرى بينهم و أخذ يشرح لها كيف تصل الى الشقة و اعطاها العنوان بتفاصيله
=فهمتي
هديل بايماء و هي تتجه نحو الدرج
=اها شكرا يا دكتور حسام
ثم نزلت بسرعةحتى لايذكرها بيوم امس هي لا تستطيع انكار اعجابها الشديد به إلا انها لا تستطيع فحديث والدتها و ما فعلته شقيقتها يجعلها تتراجع عن تلك الأفكار فمن سيقبل الزواج ببشاعتها كما قالت والدتها او كيف سيقبل بها و اخوها في السجن امها مطلقة و اختها باعت نفسها باسم الحب كل هذه الأفكار لا تجعلها فقط تنسى حسام بل يجعلها تتناسى فكرة الزواج من اساسها ...
_______!!!!!!!!!!_★__________★
شقة مراد
يجلس مراد على طاولة و يتناول فطوره مع والدته و التي كانت تهتف بسعادة
=مش مصدقة اني هفرح بيك يا مراد اخيرا
مراد بإبتسامة مشرقة
=اهي حات لخ*فت قلبي
عيون بحب
=انا حبيت سلمى اوي يا مراد بجد البنت دي طيبة و مؤدبة اوي انا حسيتها زي بنت هي و ملك مرات رسلان ثم تن*دت بحزن مكملة حديثها...بجد البنت دي صعبت عليا اوي
مراد بحزن هو الآخر
=فعلا يا امي دول ناس معندهمش قلب فاكرين انهم هيعيشو في الدنيا دي للأبد كل همهم الفلوس و بس
عيون بحقد
=لو بس الولية دي تقع بين إيدي هشرب من دمها العقربة دي
مراد بضحك و هو ينهض من مقعده
=ههههههههه دا انتي هتقطعيها ما انا عرفك
عيون بضحك
=ههههههههه تستاهل والله
اومأ لها مراد مقبلا جبينها بحب قبل ان يغادر الشقة تحت عيناي والدته التي اخذت تدعو ان يوفقه الله هو و رسلان و حسام ايضا فاهي تعتبرهما كمراد تماما.....
_______!!!!!!!!!!!!!!!_★__________★
شقة آدم
إستفاق آدم من نومه على اثر صوت الجرس المزعج الذي صدح في أرجاء الشقة القى تلك الملائة على جسد تلك الفتاة العاري و ارتدي بنطاله فقط متجها نحو باب الشقة
=لحظة بس
فتح الباب لحظات و علت الصدمة وجهه و هو يرى ساره تقف امامه و التي رمت نفسها في احضانه
=وحشتني اوي اوي يا حبيبي
آدم بكذب
=و انتي اكثر يا حبيبتي
كاد ان يطلب منها ان تغادر لكن قاطعه صوت تلك الفتاة
=مين الي على الباب يا حبيبي
ابتعدت سارة عن احضانه فورا و هي تطالع تلك الفتاة التي لايستر جسدها شيئ سوى قميص آدم
=ممين دي يا آدم
آدم بجفاء
=زي ما انتي شايفة
ساره بصدمة
=يعني ايه
آدم بسخرية
=يعني كنت عاوز منك حاجة و خذتها خلاص دلوقتي صلاحيتك انتهت يا حلوة
ساره بذهول و عدم تصديق
=بس اانا ممراتك
ابتسم آدم ببرود و ابتعد قليلا يفتح احد الادراج و اخرج منها ورقة زواجه العرفي و اقترب من ساره و مزق الورقة امام عيناها تحت انظار تلك الفتاة التي اخذت تتباع بإستمتاع
=آدي الورقة روحي و انتي طالق
ساره بالدموع و هي تركع تحت قدم ادم
=أرجوك يا آدم أرجوك انا بحبك متعملش فيا كده ارجوك
أدم و هو يبعدها بقدمه بقسوة خارج الشقة
=مفيش بنت بتحب تبيع نفسها برخص التراب انا فعلا ممكن اكون حبيتك بس انتي بعتي نفسك و سلمتهالي بسهولة و بكده انا بق*ف منك
ثم أغلق الباب بقوة رغم ان قلبه كان يخفق بشدة و حزين للغاية عليها الا انه نهر نفسه بقوة فهو يريد تعليمها درسا قاسيا و ان لا تبيع نفسها مرة أخرى وقتها فقد سيتزوجها امام الناس و يعلنها زوجته و ملكا له لوحدة طبعا بعد ان يبعدها عن امها تلك الشمطاء التي زرعت الحقد و الطمع داخل قلبها ....
_______!!!!!!!!!!_★__________★
شقة رسلان
تجلس هديل مع ملك على تلك الكنبة بإحراج و لا تعلم ما تقوله بينما احست سلمى التي تقف بجاانب الكنبة ان الموضوع لا يعنيها فهتفت ببتسامة
=ملك انا حروح الكلية خلي بالك من نفسك
ملك وهي تبادلها الإبتسامة
=انتي كمان خلي بالك من نفسك يا حبيبتي
اومأت لها سلمى ببتسامة قبل ان تغادر الشقة
هتفت هديل بعد **ت
=انا جاية عشان اعتذر منك انا غلط في حقك كثير اوي
ملك بإبتسامة
=انا نسيت كل الي حصل يا هديل و مش زعلانة منك انتي خصوصا عشان عارفة انك انتي و ساره ملكمش اي ذنب انتو اتربيتو على انكم تكرهوني و دا مش غلطكم
هنا لم تتحمل هديل اكثر و القت بنفسها في حضن ملك و هي تشهق من البكاء المرير
ملك بحنان و هي تربت على ظهرها
=اهدي يا حبيبتي مالك بس
هديل بالدموع
=انا مش قادرة يا ملك حياتي انا و سارة ادمرت بسبب ماما ضيعت سارة حتى رامي اتسجن و انا حاسة اني مليش اي حد انا وحدة وحشة يا ملك و محدش هيبصلي خالص
ملك بحزن على حالها
=انا هنا و هقف جنبك يا حبيبتي بس انتي احكيلي ايه لحصل
ابتعدت هديل عن أحضان ملك و بدأت تقص عليها كل ما حدث معها منذ ان ض*بتها والدتها و غادرت سارة الشقة حتى يوم امس عندما طلب حسام يدها للزواج و هي تذرف دموع القهر والألم على حالها و ما وصلت إليه .
اما ملك فهي بكت أيضا حزنا على حال هديل و سارة معا بسبب والدتهما و طمعها تلك الأم عديمة الإنسانية و القاسية التي لا يوجد بقلبها ذرة من الرحمة او الشفقة خصوصا هديل تلك الطفلة الصغيرة في نظر ملك التي لا تفقه شيئا في هذه الحياة ...
يا ترى ايه لحيصل في حياة ابطالنا؟
_______!!!!!!!!!!!!_★
خلص الفصل اتمنى ينال إعجابكوم
يلاااااااااااااااا سلاااااااااااااااااام
#Siham&norhan❤️