الفصل الأول

1298 Words
الحلقه الاولي . في الاسكندريه عروس البحر المتوسط تقف تنظر للبحر وهي شارده تذكره ماضيها وكيف كانت الفتاه البريئه لا تجرؤ على التصدي لاحد ولا تؤذي احد تحب الناس وتساعدهم وكيف هي الان لا تخاف احد تقتل بكل برود لا تخشى شيئا ليس لها عزيزا او غالي همها الوحيد هو جمع الاموال التي حرمت منها في الماضي وحرامها من احببتها من اخطاء احد معها ولو خطا بسيط جزاءه القتل لا تعرف الرحمه افاقت علي صوت اصدقائها الخامسه حمزه خلصنا يا برنسيسه اسر شخرمنا امه ما عادش في وشه ملامح خالد اوامرك اتنفذت بالحرف يا ملكه احمد الولد ابن خلاص اقري عليه الفاتحه ملك برافو عليكم يا رجاله نظرت لامجد الصامت ايه انا بجد مش عاوز تقول حاجه ساكت يعني من ساعه ما جئت في حاجه امجد بصراحه مش عارف لازمتها ايه جاءت لي ابنه الراجل وانت امنه وغير انخسر شركاته كل فلوسه اتجنن وراح مستشفى الامراض العقليه يبقى ايه لازمتها القتل ولا لازم نوسخه ايدينا في كل عمليه ولا لازم الملكه تحط ب**تها في كل عمليه نظرت له بغضب و. اسر سريعا ما تزعليش يا ملكه امجد بس صعبان عليه الولد احنا هناخده ونفهمه انت عارفه امجد وظروفه هو بس ما بيحبش يشوف الدم وده اخر مره حمزه ايوه يا برنسيسه اسر عنده حق ملك خلاص اسكتوا انا عارفه امجد كويس وعارفه ظروفه كويس صعب طبعا عليه شوف امراته ابنه ميتين قدامه مش عارف يعمل لهم حاجه او ينتقم لهم ولا ايه يا امجد امجد صارخا ما تجيبيش سيرتهم على ل**نك انت فاهمه ولا لا ملك بصوت مرتفع ولا ايه هتعمل ايه ولا اي حاجه ولا انت لما اخلص انتقمت من اللي قتلهم خلاص كده ما انت ماشي معنا الطريق من اوله ولا دلوقت خلاص جيبك اتملى وما بقاش عاجبك وعاوز تمشي سكه السلامه في 60 داهيه ولو عاوزين انتم كمان مع السلامه بس قبل ما رجلكم تخطى بره الدايره دي هتكون واموات فهميني يبقى نعمل ايه نحترم نفسنا كده و نتبع الاوامر اوكي ولا ايه انت بتشتغلوا مع مافيا مش اي كلام احمد يا ملك احنا ما اقصدش حاجه واحنا مش عاوزين نسيبك بس حضرتك ما بتقوليش لنا عن حاجه دمار ده اقتله ده حتى العمليات الخطر ما اعرفش غير ساعتها وانت ما بتقوليش احنا بنعمله كده ليه خالد يا ملكه انت ساعدتيني كثير ايوه وكل عمليه بتدي لنا فلوس كتير بس الفلوس مش كل حاجه احنا عملنا كده عشان الظروف اضطرتنا ل كده وانت عارفه حكايه كل واحد فينا بس احنا ما نعرفش عنك حاجه اسر بص يا برنسيسه انت عارفه ان انا باحبك قد ايه و كلنا بنحبك لانك اختنا وانا عمري ما هاسيبك ابدا حتى لو هاموت ملك وانا عمري ما اسمع انك تؤذي ولا انت ولا احد ولا حتى انت يا امجد انا انتقمت من اللي اذوكم مع اني ما اعرفهاش ولا حتى يخصني في شيء علشانكم و أظن دا واضح للجميع وفهمتك من الاول ان ما حدش له دخل بشغلي ولكم تنفذ الاوامر وبس ومن غير ما تسال ليه اظن انتم وافقت على كده يبقى ما تجوش دلوقت وتحسبوني دي دائره واللي يطلع منها مفقود فاهمين ولا لا مش عاوزه اشوف وش احد فيكم يلا انصرفوا على الفور ملك شكلك مش هتعديها على خير يا امجد في مقر المخابرات في مكتب اللواء احمد لواء احمد اظن كده واضح كل شيء امامك يا زين دول مافيا لتخريب البلد ا****ب وسرقه الم**رات سلاح بيشتغل في كل شيء حتى اسقاط شركات يعني تخريب اقتصاد كل حاجه وفي ناس من الوزاره بيشتغلوا معهم مهمتك بقى يا بطل انك توصل للملكه زين الملكه ملكه ايه يا فندم هو الرئيس بتاعهم ست اللواء احمد ده اللي قاله حمدي اللي كان شغال مع عدنان ما حدش شافها قوي يعرفها بس سماعه اثنين وهو بيتكلم عنها مهمتك اما ان تكون يا رجاله يا عدنان او توصل للي اسمها الملكه هم دول اللي هيوصلوك للا راس الكبير الملف على مكتبك ورينا همتك حضره الضابط زين تمام يا فندم خرج زين من عند اللواء وراحه لمكتبه وطلب يشوف حمدي عشان ياخذ منه معلومات عند الشباب اسر ما تفكك كده يا عم امجد ما لك يعني هي اول مره تهز انا كده وتمرمط بين الارض ههههههه والله كان شكلنا زباله وهي بتهددنا دي اديتك زغروف على قفاك سكت كنت عامل عمال تتكلم ويادوب تكلمت هي عملت زي الد*ك المبلول هههههه امجد : شوف ال تنح ده بيقول اي ي ياجماعه سكتوه بدل مخلص عليه اسر . يراجل روح كده انت تعرف تقتل فرخه دا انت كل ما نخش على مهمه تقلبها لنا مناحه امجد والله شكلك عاوز تاكل علقه تعال جري وراء اسر واسر بيستخبى في اصحابه خالد يا ابني اسكت انت وهو بهدلتونا معكم وانت يا اسر اتهدي ربنا يهدك هي ناقصه شعلاله مش معنى ان الملكه هزقته يبقى خلاص نعض فيه امجد . حتى انت يا خالد طب تعال انت كمان احمد خلاص بقى يا شباب لو جاءت ولقيت كم كده هتنفخني كلنا انتم عارفين انها ما بتحبش الهزار اسر احبك انت يا عاقل يا راسي ما تجيب بوسه بدل الحرمان اللي المفتريه دي معيش انا فيه نفسي تدلعي على بدل ما انا عايش مع خمس رجاله حمزه والله يخرب بيتك هتودينا في داهيه انت يا غ*ي ناسي اننا عايشين في فيلا واحده والخمسه دي عايشه معنا ملك خليه يقول اللي نفسه فيه ايه كمان يا استاذ اسر اسر بخضه يا لهوي انت هنا من امتى ملك . من ساعه امجد عسر خبر اسود انا انا ما اقصدش ده انت ست الستات يا برنسيسه ملك تقصد او متقصدش لو خلصت اهزر طلعوا على اوض كم وناموا ساعتين عشان تكون مصحصحين التسليم 2:00 يلا يا امجد عاوزاك في المكتب اه وانت يا اسر حسابك معي بعدين خالد لئاسر مش كنت عاوز تدلع هتوريك الدلع الوان اسر اه اه اهههه اه ياني ياما احمد. لولاك يا ل**ني ما اتسكيت ي قفايا حمزه يا اخويا انت وهو بدل ما كلنا نتدلع و بصراحه انا مش عاوز ياسر تفتكروا عاوزه امجد في ايه كلهم بصوت واحد الله يخرب بيتك اسر وهو بيجري على السلم الله يسامحكم .......... عند زين ذهب الي حمدي في السجن علي انه مجرم وبعد كلام كتير وانت بقا هنا ليه ياشبح حمدي م**رات قفشوني بشنطه رزعوني مؤبد والراجل ابن الل ما تسالش في لو كنت من رجاله الملكه ما كنتش اتحبست يوم واحد لكن نقول ايه في الخسيس عند ذكر اسم الملكه عطاها علبه سجائر وقال له زين قل لي بقى مين الملكه دي حمدي: ازاي كنت بتشتغل في الصنف ما تعرفش الملكه. زين يا عم انا كنت باشتغل على خفيف مش زيك معلم وبتشتغل مع المعلمين الكبار حمدي بشك معاني شاكك فيك بس علبتين كمان واقول لك على اللي اعرفه عن الملكه انا كده كده مشرفينا هنا يبقى يجيء منك احسن منك اعطي له زين عدد من علب السجائر وقال له احكي بقى يا سيدي حمدي اولا انا ما شفتهاش ما حدش فينا شافها ما حدش غير عدنان بس واللي اعرفه انها عدنان بيكره كره العمى زين ب تركيز ليه بيكرها حمدي ابدا واحده في ثلاث سنين بقيت اقوى منه و اذكى منه وبعد ما كان هيكون هو اليد اليمين الراس الكبيره اترشحت هي او بقوه للشغل ده زين وانت طبعا ما شفتش الراس الكبيره حمدي لا ده ما بيظهرش خالص كل ما عرفتهم به التليفون زين.اوصل للملكه ازاي حمدي : ما حدش بيوصل لها دي لو عايزه توصل لك بتوصل لك غير كده انسى انا ممكن اخليك توصل عدنان ال ده ايه رايك وساعتها تساعدني اخرج من هنا زين ماشي هساعدك اتكلم حمدي .هتروح مكان........ هو مهجور بيتقابلوا في المهم تعرف تلعب بو** وتغلب واحد قد الحيطه لو غلبته هياخدك عدنان معه لانه بيكبر جيشه وبيختار الاقوى لو مش بتعرف يبقى اتنيل واقعد ساكت زين ب حده : احترم نفسك ولو علي كده سهل قوي نظر له حمدي .طبعا سهل دا انت عندك عضلات ولا عضلات جون سينا انت انك صبي صغير زين بضحك علي غباء حمدي هههههه طبعا سلام حمدي : رايح فين زين : ماهو أنا ما قلتلكش اني هاخرج النهارده ذهب زين يرتاح قبل ان يبدأ مهمه الجديده ولا يعرف المجهول الذي ينتظره هل تقع الملكه في شباك الزين ام يقع الزين في حب الملكه يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD